abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14683009
Binnenkort moet mijn auto apk gekeurd worden. Kan hij afgekeurd worden op een kapotte achterruitverwarming?
pi_14683029
nee, sommige auto's hebben het niet eens.
x
  zondag 16 november 2003 @ 20:20:14 #3
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_14683100
nee, je hoeft niet eens verplicht zicht te hebben door je achterruit.
pi_14683353
En mocht je hem willen repareren, voor 19 euro heb je een reparatie-set.
pi_14683521

Ik weet niet precies wat er mis is. In hetbegin deed hij het namelijk wel en de zekering is zo te zien goed en volgens mij ook geen draadbreuk.

zondag 16 november 2003 @ 20:55:32 #6
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_14683914
nou alles wat op je auto zit, MOET werken , dus ook mistlichten, als je ze hebt MOET t werken , zo dus ook de achteruit verwarming, tenzei je 2 buiten spiegels hebt, aan weerszijde....

maar dan ff .... ze kunnen dat toch niet testen..... dus wat ze niet weten , weten ze niet (ofzoiets)

ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel.
pi_14683920
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:28 schreef 777bas777 het volgende:
waar kan je dat kopen en hoe werkt dat ?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 16 november 2003 @ 21:01:41 #8
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_14684080
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:55 schreef Haikuh het volgende:
nou alles wat op je auto zit, MOET werken

En dit heeft nog met de veiligheid te maken ook ..

[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 16-11-2003 21:02]

pi_14684303
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:55 schreef Haikuh het volgende:
nou alles wat op je auto zit, MOET werken , dus ook mistlichten, als je ze hebt MOET t werken , zo dus ook de achteruit verwarming, tenzei je 2 buiten spiegels hebt, aan weerszijde....

maar dan ff .... ze kunnen dat toch niet testen..... dus wat ze niet weten , weten ze niet (ofzoiets)

Onzin.
Als ik airco in mijn auto heb en deze gaat kapot komt de auto probleemloos door de APK heen.
  zondag 16 november 2003 @ 23:05:01 #10
67763 Girlhunter
doe wat je niet laten kunt...
pi_14687654
[quote]Op zondag 16 november 2003 21:10 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Onzin.
Als ik airco in mijn auto heb en deze gaat kapot komt de auto probleemloos door de APK heen.
[/quote/

Niet als ie vloeistof lekt.

zondag 16 november 2003 @ 23:28:24 #11
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_14688240
quote:
Op zondag 16 november 2003 21:10 schreef WorstKaas het volgende:

[..]

Onzin.

LEES en dan snap je t ook wat Ik al zei ...

ff dus voor de duidelijk heid,

iets dat ze NIET kunnen testen zoals airco ruitenverwarming etc. kunnen ze dus ook niet afkeuren , Deuh ...

pi_14692895
quote:
Op zondag 16 november 2003 23:28 schreef Haikuh het volgende:

[..]

LEES en dan snap je t ook wat Ik al zei ...

ff dus voor de duidelijk heid,

iets dat ze NIET kunnen testen zoals airco ruitenverwarming etc. kunnen ze dus ook niet afkeuren , Deuh ...

Weer onzin.
Airco en achterruitverwarming kunnen ze prima testen.
Je stelling klopt dus niet dat alles moet werken wat aan een auto zit, testbaar of niet.
pi_14695937
weet iemand waar je reparatiesets kan kopen ervoor en hoe dat werkt?

o en voor de TS: hoeft niet te werken, de auto van mijn vriendin is ook door de apk gekomen met kapotte achteruitverwarming.

Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 17 november 2003 @ 12:49:26 #14
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_14696692
quote:
Op maandag 17 november 2003 12:16 schreef Metro2005 het volgende:
weet iemand waar je reparatiesets kan kopen ervoor en hoe dat werkt?

o en voor de TS: hoeft niet te werken, de auto van mijn vriendin is ook door de apk gekomen met kapotte achteruitverwarming.

precies hij MOET wel werken , dusss.. maar omdat ze t NIET kunnen testen....... weten ze t ook niet DEUH ... maar neem maar van mij aan...dat t eigenlijk wel moet werken

maar @ts je komt er wel door heen , zolang t niet vriest buiten want dan zien ze t natuurlijk wel , ghehe

maandag 17 november 2003 @ 13:00:15 #15
62610 Dr.Bunsen_Honeydew
That needs to be tested.
pi_14696956
quote:
Op maandag 17 november 2003 12:49 schreef Haikuh het volgende:

[..]

precies hij MOET wel werken , dusss.. maar omdat ze t NIET kunnen testen....... weten ze t ook niet DEUH ... maar neem maar van mij aan...dat t eigenlijk wel moet werken

En dat hoeft dus NIET en ik geloof toch liever de RDW dan een tankstationmedewerker.

----------------------------------------------------------------------------------
Wat wordt gecontroleerd?
Bij de APK let de keurmeester onder andere op de volgende onderdelen:

Verkeersveiligheid
Remmen, wielophanging, schokdempers, banden, stuurinrichting, verlichting en carrosserie

Milieu
Uitlaatgassen

Algemeen
Kentekenbewijs deel I, voertuigidentificatienummer en de gebruikte brandstof.

Roetmeting
Sinds 1 januari 1997 ondergaan autos met een dieselmotor én met een bouwjaar van 1980 of later bij de APK een roetmeting. De APK-keurmeester volgt hierbij een voor heel Europa vastgestelde meting. Bij deze meting is het van groot belang dat u uw auto in een goede staat van onderhoud voor de keuring aanbiedt om motorschade te voorkomen. De dieselmotoren van na 1972 zijn erop geconstrueerd om deze meting te kunnen ondergaan mits de onderhoudsbeurten overeenkomstig de fabrieksvoorschriften zijn uitgevoerd.

Viergasmeting
Vanaf 1 januari 1998 moeten autos met een benzinemotor of LPG-motor met een geregelde katalysator én met een bouwjaar van 1993 of later een zogenaamde viergasmeting ondergaan. Met behulp van een viergastester wordt gecontroleerd of de uitstoot van de uitlaatgassen de wettelijke percentages niet overschrijdt.

RDW
------------------------------------------------------------------------------------------------

Now, Beakie, we'll just flip this switch and 60,000 refreshing volts of electricity will surge through your body. Ready?
pi_14697222
quote:
Op maandag 17 november 2003 13:00 schreef Dr.Bunsen_Honeydew het volgende:
ik geloof toch liever de RDW dan een tankstationmedewerker.
Subtiel als altijd
  maandag 17 november 2003 @ 13:13:03 #17
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_14697257
quote:
Op maandag 17 november 2003 13:00 schreef Dr.Bunsen_Honeydew het volgende:

[..]

En dat hoeft dus NIET en ik geloof toch liever de RDW dan een tankstationmedewerker.

[edit tekst]

Uhm ben bakker, maar dat gaat jou niet echt veel aan...

maar ik ga niet verder in disscussie ..... lezen is moeilijk hé

[Dit bericht is gewijzigd door Haikuh op 17-11-2003 13:16]

pi_14697310
quote:
Op maandag 17 november 2003 13:13 schreef Haikuh het volgende:
BeroepTankstation medw.

bron

quote:
Vooral niet discussiëren, wij moeten zo maar aannemen dat jij alwetend bent natuurlijk! Nee, heel goed!
  maandag 17 november 2003 @ 13:19:47 #19
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_14697398
quote:
Op maandag 17 november 2003 13:15 schreef JeroenH het volgende:

[..]

BeroepTankstation medw.

bron
[..]

Vooral niet discussiëren, wij moeten zo maar aannemen dat jij alwetend bent natuurlijk! Nee, heel goed!

Ik vraag me af wat t standpunt is van jullie , dat als je tankstationmedewerker bent ,dat je dan niets hebt bereikt ? of wat wil je zeggen ???

iig, als je de wetten kent , WEET JE dat alles wat op je auto zit, en moet zitten , dat dat dan ook MOET werken ,

waar t hier om gaat... is de achterruit verwarming, als je ijs op je auto hebt zitten... en je hebt maar 1 spiegel krijg je ECHT wel een vette boete..... reken der maar op....

maandag 17 november 2003 @ 13:21:16 #20
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_14697444
en dat van beroep:

ff uitleg ....

IK ben bakker, heb daar diploma's voor
ik werk nu in een tankstation........ duidelijker....
ow en ben verder aan t studeren voor Security.. waarom begin je daar niet over ?

maandag 17 november 2003 @ 13:23:14 #21
62610 Dr.Bunsen_Honeydew
That needs to be tested.
pi_14697500
quote:
Op maandag 17 november 2003 13:13 schreef Haikuh het volgende:

[..]

Uit profiel:
quote:
Beroep: Tankstation medw.
Vandaar de rare gedachte dat je tankstation medewerker zou zijn.

En er valt weinig te discussieren, het hoeft gewoon niet te werken er wordt namelijk niet eens naar gekeken. Zomer of winter doet er niet toe.
Bij een APK wordt alleen gekeken of de auto technisch veilig is. En daar valt de achterruit verwarming dus niet onder. Met een gare versnellingsbak kom je ook door de APK heen, ookal is dat misschien niet veilig, er wordt simpelweg niet naar gekeken. Ze vinden dat dat geen abrupte gevaarlijke situaties op kan leveren als het ineens kapot gaat. Zoals bijvoorbeeld bij je remmen het geval zou kunnen zijn.

(Milieu aspecten zijn er later pas bij gekomen)

Now, Beakie, we'll just flip this switch and 60,000 refreshing volts of electricity will surge through your body. Ready?
  maandag 17 november 2003 @ 13:27:37 #22
62610 Dr.Bunsen_Honeydew
That needs to be tested.
pi_14697631
quote:
Op maandag 17 november 2003 13:19 schreef Haikuh het volgende:

[..]
iig, als je de wetten kent , WEET JE dat alles wat op je auto zit, en moet zitten , dat dat dan ook MOET werken ,

waar t hier om gaat... is de achterruit verwarming, als je ijs op je auto hebt zitten... en je hebt maar 1 spiegel krijg je ECHT wel een vette boete..... reken der maar op....

Daar hebben we een hele simpele oplossing voor, namelijk de krabber.

Je bent verplicht om je achteruit idd vrij te houden voor zicht als je geen rechterbuitenspiegel hebt, maar een achteruit verwarming is geen verplicht iets en wordt dus ook niet gekeurd. Het is handig dat het erop zit, maar dus niet nodig en hoeft dus ook niet te werken.

Neem bijvoorbeeld je blowers, zitten erin, erg handig om je ruiten schoon te blazen als die beslaan, maar ze worden niet gekeurd en zijn niet verplicht, je moet alleen je ruiten schoonhouden, er staat niet dat dat dient te gebeuren met je blowers.

maandag 17 november 2003 @ 13:28:02 #23
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_14697647
quote:
Op maandag 17 november 2003 13:23 schreef Dr.Bunsen_Honeydew het volgende:

[..]

Uit profiel:
[..]

Vandaar de rare gedachte dat je tankstation medewerker zou zijn.

En er valt weinig te discussieren, het hoeft gewoon niet te werken er wordt namelijk niet eens naar gekeken. Zomer of winter doet er niet toe.
Bij een APK wordt alleen gekeken of de auto technisch veilig is. En daar valt de achterruit verwarming dus niet onder. Met een gare versnellingsbak kom je ook door de APK heen, ookal is dat misschien niet veilig, er wordt simpelweg niet naar gekeken. Ze vinden dat dat geen abrupte gevaarlijke situaties op kan leveren als het ineens kapot gaat. Zoals bijvoorbeeld bij je remmen het geval zou kunnen zijn.

(Milieu aspecten zijn er later pas bij gekomen)

Niets is beledigent naar jou bedoeld,

maar t slaat dan toch eigenlijk nergens op ?
al die regels
en dan wel bekeuringen geven voor te snelrijden

maandag 17 november 2003 @ 13:30:40 #24
71956 Haikuh
Oooooohhhh.....
pi_14697715
quote:
Op maandag 17 november 2003 13:27 schreef Dr.Bunsen_Honeydew het volgende:

[..]

Daar hebben we een hele simpele oplossing voor, namelijk de krabber.

Je bent verplicht om je achteruit idd vrij te houden voor zicht als je geen rechterbuitenspiegel hebt, maar een achteruit verwarming is geen verplicht iets en wordt dus ook niet gekeurd. Het is handig dat het erop zit, maar dus niet nodig en hoeft dus ook niet te werken.

Neem bijvoorbeeld je blowers, zitten erin, erg handig om je ruiten schoon te blazen als die beslaan, maar ze worden niet gekeurd en zijn niet verplicht, je moet alleen je ruiten schoonhouden, er staat niet dat dat dient te gebeuren met je blowers.

forgive me for being such a foolish guy....

ik ben maar bakker, weetje

maandag 17 november 2003 @ 13:38:26 #25
62610 Dr.Bunsen_Honeydew
That needs to be tested.
pi_14697949
quote:
Op maandag 17 november 2003 13:30 schreef Haikuh het volgende:

[..]

forgive me for being such a foolish guy....

ik ben maar bakker, weetje

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')