Hebben die lui nou echt dan helemaal nix beters te doen. Dan 's ochtends om half 8 brugklassertjes te gaan controleren.
Staan de "helden" voor een middelbare school. Jawel op fiets verlichting te controleren. Mensen die 7.30 op straat zijn weten dat het dan al aardig licht begint te worden. Dus ik achte het niet noodzakkelijk licht te voeren.
De politie agente (in spe vermoed ik) achte dat wel. Op grond van welk artikel kon ze niet aangeven. Van af hoe laat ik mijn licht mocht doven kon de beste vrouw ook niet aangeven. Overigens ik heb wel verlichting die uitmuntent werkt. Maar ik voerde het niet.
Na het uitschrijven van de boete fietse ik weg netjes bedankend voor der werk. En jawel ik was nog geen 100 mtr verder en de straatverlichting stopte ermee. GVD grmbl.. .
Maar ze matste me door maar een boete van het voeren van 1 licht uit te schrijven. (Joy Joy) (ze kon het niet warderen dat ik haar vak nutteloos vond, en dat een halve boete uitschrijven wel het minste is wat ze kon doen.)
Enfin ik ga het in iedergeval aanvechten. Maar tering de tering wat een laffe hondse daad zeg. Bruggertjes beetje pakken op hun licht. Op een discutabel moment.
Vieze [banbare verwensing] nare achtelijk [banbare verwensing] rete SCHIJT!! politie. Ga es echte boeven vangen!
Je beste vriend is de politie...behalve in nood.
wat boeit een opmerking op je strafblad nou
quote:Megak*t
Op vrijdag 14 november 2003 17:27 schreef okkie-man het volgende:
Fietsers die zonder verlichting rijden zijn k*t
quote:Je moet verlichting voeren vanaf zonsondergang tot zonsondergang. Op jouw proces verbaal staat de tijd aangegeven waarom jij je delict gepleegd zou hebben. Zoek nu op hoe laat de zon opkwam op de plek in nederland waar je was. Dan weet je of je wel of niet hangt.
Op vrijdag 14 november 2003 17:25 schreef NoXxa het volgende:
GVD die [banbare verwensing] politie!!Hebben die lui nou echt dan helemaal nix beters te doen. Dan 's ochtends om half 8 brugklassertjes te gaan controleren.
Staan de "helden" voor een middelbare school. Jawel op fiets verlichting te controleren. Mensen die 7.30 op straat zijn weten dat het dan al aardig licht begint te worden. Dus ik achte het niet noodzakkelijk licht te voeren.
De politie agente (in spe vermoed ik) achte dat wel. Op grond van welk artikel kon ze niet aangeven. Van af hoe laat ik mijn licht mocht doven kon de beste vrouw ook niet aangeven. Overigens ik heb wel verlichting die uitmuntent werkt. Maar ik voerde het niet.
Na het uitschrijven van de boete fietse ik weg netjes bedankend voor der werk. En jawel ik was nog geen 100 mtr verder en de straatverlichting stopte ermee. GVD grmbl...
Maar ze matste me door maar een boete van het voeren van 1 licht uit te schrijven. (Joy Joy) (ze kon het niet warderen dat ik haar vak nutteloos vond, en dat een halve boete uitschrijven wel het minste is wat ze kon doen.)
Enfin ik ga het in iedergeval aanvechten. Maar tering de tering wat een laffe hondse daad zeg. Bruggertjes beetje pakken op hun licht. Op een discutabel moment.
Vieze [banbare verwensing] nare achtelijk [banbare verwensing] rete SCHIJT!! politie. Ga es echte boeven vangen!
Trouwens, als die muts een echte muts in vult de de tijd in waarop ze schreef en niet de tijd waarop jij pleegde, dus dat zijn weer 2 minuten in jouw voordeel
quote:Zeg best man. Het was licht. Het voeren van verlichting was overbodig. Lees de fucking topic anders ff
Op vrijdag 14 november 2003 17:29 schreef Chapter_V het volgende:
ja idd en straks klagen als ik je in puin rij met me auto, dan moet je ook je klep houden, GOEDE ACTIE POLITIE ga zo door, scheelt weer flitsers langs de snelweg
quote:Ik ben het eens met TS. Is simpel geld binnenhalen zonder een nadrukkelijke noodzaak.
Na het uitschrijven van de boete fietse ik weg netjes bedankend voor der werk. En jawel ik was nog geen 100 mtr verder en de straatverlichting stopte ermee. GVD grmbl..
quote:Thnx daar heb ik wat aan
Op vrijdag 14 november 2003 17:31 schreef chopmax het volgende:[..]
Je moet verlichting voeren vanaf zonsondergang tot zonsondergang. Op jouw proces verbaal staat de tijd aangegeven waarom jij je delict gepleegd zou hebben. Zoek nu op hoe laat de zon opkwam op de plek in nederland waar je was. Dan weet je of je wel of niet hangt.
Trouwens, als die muts een echte muts in vult de de tijd in waarop ze schreef en niet de tijd waarop jij pleegde, dus dat zijn weer 2 minuten in jouw voordeel
quote:Dat zeg jij ja, ik denk dat de rechter (je ging toch aanvechten?) die agente gelijk gaat geven.
Op vrijdag 14 november 2003 17:31 schreef NoXxa het volgende:[..]
Zeg best man. Het was licht. Het voeren van verlichting was overbodig. Lees de fucking topic anders ff
.
.
quote:waarom ben je om half 8 al op school dan?
Op vrijdag 14 november 2003 17:25 schreef NoXxa het volgende:
GVD die [banbare verwensing] politie!!Hebben die lui nou echt dan helemaal nix beters te doen. Dan 's ochtends om half 8 brugklassertjes te gaan controleren.
Na het uitschrijven van de boete fietse ik weg netjes bedankend voor der werk. En jawel ik was nog geen 100 mtr verder en de straatverlichting stopte ermee. GVD grmbl...
quote:Correctie: volgens de wet moet je verlichting voeren tot een half uur NA zonsopgang. Juridisch gezien staat de agente dus in haar gelijk. Meeste agenten doen er niet moeilijk over als het echt al licht is, maar deze dus niet (of het was nog half donker).
Je moet verlichting voeren vanaf zonsondergang tot zonsondergang. Op jouw proces verbaal staat de tijd aangegeven waarom jij je delict gepleegd zou hebben. Zoek nu op hoe laat de zon opkwam op de plek in nederland waar je was. Dan weet je of je wel of niet hangt.
Overigens doet me dit denken een aan leuk voorvalletje bij ons op school (haalde voorpagina telegraaf) Politie kwam op maandag ochtend op licht controleren (na het weekend dat de tijd van zomer na wintertijd ging). Al met al de pliesie stond daar om half 9, maar het was al ruim 3/4 licht. Waren ze vergeten de klok een uur trug te zetten
[Dit bericht is gewijzigd door Marinus op 14-11-2003 17:38]
quote:tijd dat fietslicht aanmoet is toch gelijk aan momenten dat de straatlantaarns aan staan en niet wanneer de zon opkomt en ondergaat?
quote:volgens mij zeg je zelf dat de lampen nadat je 100m wegfietste uitgingen, gezien je verhaal heb je nog wel minimaal 5 minuten staan miepen tegen oom agent of tante agent wat dan dus wil zeggen dat het nog DONKER was
Op vrijdag 14 november 2003 17:31 schreef NoXxa het volgende:[..]
Zeg best man. Het was licht. Het voeren van verlichting was overbodig. Lees de fucking topic anders ff
.
.
naja veel plezier met fietsen en geluk met de boete aan te vechten.
Stond daar politie langs de weg, die maat van mij stapt uit en zegt dat we weinig benzine hebben en dat we de weg naar de snelweg nie kunnen vinden, konden we die politie volgen, hebben ons eerst naar een 24 uurs pomp gereden en daarna naar de snelweg
quote:eens is, doe dus gewoon altijd je licht aan
Op vrijdag 14 november 2003 17:36 schreef Marinus het volgende:
Joh, als fietser heb je er GEEN IDEE VAN hoe slecht je te zien bent zonder licht. Zelfs als het schemert kun je soms bijna niet te zien zijn vanuit een auto.
* schijthekel heeft aan fietsers in het donker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |