abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14624509
Ik ben ongeveer een 3 weken geleden met een jongen naar bed geweest en we hebben geen condooms gebruikt. Ik was net aan de pil begonnen en slikte hem toen (voor het eerst) net iets van 3 dagen ofzo. Ik was op de 3e dag van m'n menstruatie begonnen dus de huisarts zei dat hij niet veilig zou zijn tot over 7 dagen-14 dagen. Ik dus de volgende ochtend snel naar de huisarts en heb de morning-after pil gehaald. Ik heb hem volgens de instructies goed ingenomen en dacht, Ok dit was het dan, verder geen problemen.

M'n strip van de pil was op 2 dagen geleden en ik moest dus gister eigenlijk ongesteld worden. Dat is dus niet gebeurd. Ik ben nu nog steeds niet ongesteld.

Zou ik toch zwanger kunnen zijn terwijl ik EN de morning-after pil heb genomen EN al 3 dagen aan de pil was???

pi_14624559
doe een test en je weet het. Alles kan, niets is 100% veilig.
  vrijdag 14 november 2003 @ 09:24:23 #3
67385 ROG
Go on, say it.
pi_14624571
Met zulk soort topics zou ik nooit m'n voor en achternaam plus woonplaats in je profiel zetten..

Ontopic: Lijkt me sterk dat je zwanger bent, maar is al/pas 3 dagen aan de pil en dan met iemand naar bed gaan niet het allerstomste aan je hele actie?

edit: flauwe opmerking weg

[Dit bericht is gewijzigd door ROG op 14-11-2003 09:27]

pi_14624572
Tip: koop een zwangerschaps test en je weet het.
Hello! I am a signature virus. Please copy me into your own signature to help me spread.
pi_14624575
Waarom haal je niet gewoon een zwangerschapstestje, dan weet je het zeker
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_14624591
Die kans is nihil...

Je hebt de morning-after genomen... Dan ben je veilig (tegen zwangerschap) wel te verstaan..
Doordat jij je zo drukt maakt (logisch btw), is je lijf ook misschien van slag. Het kan dus zomaar een week later zijn.
Bovendien ben je net begonnen met de pil en dan moet je lijf ook aanpassen...
Boven is een standaard cyclus (zonder pil) niet zo vast als een huis...

Reden genoeg om je geen zorgen te maken... Over een paar dagen menstrueer jij weer fijn

"Wat een gezeik over het pre-pensioen... je kan ook gewoon op je 50ste stoppen.... zoals Willem Endstra"
  vrijdag 14 november 2003 @ 09:26:10 #7
12234 SoCoReBu
Wir woll'n Eisbären sehen
pi_14624603
Misschien moet het nog op gang komen, je gebruikt net de pil en hebt ook een morningafter gebruikt. Dit is best een verandering voor je lichaam.

Doe een test als je meer zekerheid wilt zou ik zeggen.

pi_14624611
Het lijkt me al sterk dat je zwanger zou worden na 3 dagen achtereen de pil te hebben geslikt want vanaf de eerste pil ben je al beschermd namelijk. Zie ook de bijsluiter trouwens.

Als je voor de zekerheid dan ook nog de morning-after pil hebt geslikt, is er écht niks aan de hand. Waarschijnlijk is je cyclus gewoon een beetje ontregeld door die pillen. Als je over enkele dagen nog niet ongesteld bent zou je kunnen overwegen om even een predictorstick te halen. Da's heel rot allemaal, maar dan heb je duidelijkheid. Maar het lijkt me echt heel sterk dat je zwanger zou zijn na je morning-after pil.

pi_14624617
Je hebt de pil nog niet lang genoeg gebruikt. En de morning after pil is dan wel het laatste redmiddel, maar werkt niet altijd.

Maar bespreek het eens met een dokter, gewoon ff opbellen.

Ik hoop dat de morning after pil heeft geholpen

pi_14624627
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 09:24 schreef ROG het volgende:
Ontopic: Lijkt me sterk dat je zwanger bent, maar is al/pas 3 dagen aan de pil en dan met iemand naar bed gaan niet het allerstomste aan je hele actie?
  vrijdag 14 november 2003 @ 09:27:32 #11
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_14624635
zo heej jij bent dom...
3 dagen de pil slikken en denken dat het dan al veilig is....
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
  vrijdag 14 november 2003 @ 09:27:51 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14624641
Ik slikte altijd op donderdag mijn laatste pil en werd dan pas maandag of dinsdag ongesteld, dus wacht nog even af voor je de paniek toe laat.
De boel kan zowieso een beetje ontregeld zijn, dus ik zou me pas echt zorgen maken als je weer aan de nieuwe strip gaat beginnen (dus over een dag of 4 en het is er dan nog niet. En dan gooi je er gewoon even een testje tegenaan.
pi_14624643
Naar ik heb begrepen is de pil in de eerste maand nog niet 99% betrouwbaar. Dus als je na 3 dagen gebruik al sex hebt gehad, is de kans vrij groot, lijkt mij. Alhoewel die morning-after pil zn werk ook moet hebben gedaan.
  vrijdag 14 november 2003 @ 09:28:00 #14
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_14624645
Helaas, dat zou kunnen. Hoewel het natuurlijk heel erg sterk is dat je op dag 3 van je menstruatie een eisprong had. En ook nog eens de MApil hebt geslikt. Dat je overtijd bent kan komen door die stoot hormonen die je binnen hebt gekregen, misschien is alles wel een beetje van slag. Toch zou ik een testje doen, 6 euro ofzo bij Kruidvat, waar wacht je nog op! Sterkte!

PS. wat zijn weer weer veel misverstanden, de pil werkt WEL vanaf dag 1 MITS dat OOK dag 1 van je menstruatie is. Begin je later, zoals de TS, dan is de pil pas na 7 dagen veilig.

[Dit bericht is gewijzigd door Aventura op 14-11-2003 09:30]

pi_14624661
ach, maar kinderen zijn toch best lief? Het is een win-win situatie
"Wat een gezeik over het pre-pensioen... je kan ook gewoon op je 50ste stoppen.... zoals Willem Endstra"
pi_14624677
Een dag te laat ongesteld...nou en?dan ben je niet meteen zwanger hoor. Misschien komt het wel door de angst dat je zwanger bent dat je nog niet ongesteld bent. En ik kan me zo voorstellen dat als je voor het eerst de pil gebruikt dat je menstruatie dan sowieso iets anders uit kan vallen.
Je kunt wel naar je dokter gaan maar die zegt ook wacht nog maar een paar dagen. Het gebeurt zo vaak dat de menstruatie 1 of 2 dagen "te" laat komt....
pi_14624707
Wanneer je de pil slikt is het helemaal niet zo dat je 2 dagen nadat je gestopt ben ook gelijk ongesteld wordt. Dit is bij iedere vrouw verschillend. Het kan ook een dag of 4 duren voordat de menstruatie begint.
En aangezien je net bent begonnen met de pil moet je lichaam gewoon nog wennen aan de nieuwe cyclus.

Maar als je het echt zeker wil weten moet je gewoon een test doen.

pi_14624713
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 09:26 schreef rjb het volgende:
Het lijkt me al sterk dat je zwanger zou worden na 3 dagen achtereen de pil te hebben geslikt want vanaf de eerste pil ben je al beschermd namelijk. Zie ook de bijsluiter trouwens.
Don't bet on it.. Alleen wanneer je het vanaf de eerste dag van de menstruatie hebt genomen en dat is niet het geval.
  vrijdag 14 november 2003 @ 09:33:22 #19
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_14624741
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 09:31 schreef Arien het volgende:
Wanneer je de pil slikt is het helemaal niet zo dat je 2 dagen nadat je gestopt ben ook gelijk ongesteld wordt. Dit is bij iedere vrouw verschillend. Het kan ook een dag of 4 duren voordat de menstruatie begint.
En aangezien je net bent begonnen met de pil moet je lichaam gewoon nog wennen aan de nieuwe cyclus.
Ik word pas ongesteld 4 of 5 dagen na de laatste pil uit de strip. Dat is bij iedereen weer anders.
  vrijdag 14 november 2003 @ 09:35:25 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_14624785
Wacht nog een paar daagjes af, je zult zien dat je dan wel ongesteld wordt. Dat komt gewoon niet meteen als je je stopweek hebt...
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 09:27 schreef beelz het volgende:
zo heej jij bent dom...
3 dagen de pil slikken en denken dat het dan al veilig is....
Als je op de eerste dag van de menstruatie begint, is de pil meteen veilig.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 14 november 2003 @ 09:36:12 #21
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_14624804
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 09:28 schreef DaPinky het volgende:
ach, maar kinderen zijn toch best lief? Het is een win-win situatie
ja en als die gozer dan met je wil trouwen kan je meteen verhuizen naar een grotere sta-caravan
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_14624983
Het gebeurt wel vaker dat je na het innemen van je laatste pil een paar dagen moet wzchten tot je ongesteld wordt. Maar een zwangerschapstest zou geen slecht idee zijn, als t een negatieve uitkomst heeft, weet je in ieder geval hoe zo'n ding werkt. Succes

[Dit bericht is gewijzigd door Leintjeuh op 14-11-2003 09:47]

vrijdag 14 november 2003 @ 09:47:10 #23
63900 xelzix
Get on with it!
pi_14625029
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 09:27 schreef Brighteyes het volgende:
Ik slikte altijd op donderdag mijn laatste pil en werd dan pas maandag of dinsdag ongesteld,
goh slik jij ook microgynon 30? Ik had ook in het begin dat er ruim 4 dagen tussen laatste pil en ongesteldheid zat. So don't worry!
I can resist everything but temptation.
pi_14625066
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 09:20 schreef Clairetje het volgende:
M'n strip van de pil was op 2 dagen geleden en ik moest dus gister eigenlijk ongesteld worden. Dat is dus niet gebeurd. Ik ben nu nog steeds niet ongesteld.
Je moet ook niet verwachten dat je meteen ongesteld wordt nadat je de laatste pil naar binnen hebt gewerkt. Ik pak mijn laatste pil altijd op dinsdag, en word dan pas op zaterdagochtend ongesteld. Het is heel normaal dat dat een paar dagen duurt. Kortom, eventjes geduld hebben. Met de morning after-pil is de kans heel klein dat je zwanger bent.
Oja, van die drie dagen pil moet je het niet hebben. Mij werd destijds verteld dat hij de eerste paar stripjes niet zo veilig is als normaal. Als jouw arts twee weken zegt, vind ik dat al behoorlijk kort. Dan moet je het risico helemaal niet nemen voor die twee weken om zijn.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_14625216
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 09:48 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Je moet ook niet verwachten dat je meteen ongesteld wordt nadat je de laatste pil naar binnen hebt gewerkt. Ik pak mijn laatste pil altijd op dinsdag, en word dan pas op zaterdagochtend ongesteld. Het is heel normaal dat dat een paar dagen duurt. Kortom, eventjes geduld hebben. Met de morning after-pil is de kans heel klein dat je zwanger bent.
Oja, van die drie dagen pil moet je het niet hebben. Mij werd destijds verteld dat hij de eerste paar stripjes niet zo veilig is als normaal. Als jouw arts twee weken zegt, vind ik dat al behoorlijk kort. Dan moet je het risico helemaal niet nemen voor die twee weken om zijn.

yep, mijn vriendin heeft ook altijd de laatste op donderdag en wordt zondags ongesteld. Ten minste, dat hopen we dan altijd maar he
Mangs moj de koo 's bie de heurns vat'n
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')