ik heb mij altijd geinteresseerd in piano muziek en nu wil ik een start maken of ik het zelf ook leuk genoeg vindt om te spelen. ('k heb vroeger orgelles gehad)
Nu kan ik van iemand een Yamaha YPR-8 kopen voor zo'n 100 euro, mijn vraag is:
Is dit een redelijk bedrag en kan ik hier voorlopig mee uit de voeten ? Of is dit een miskoop ?
Yamaha
ypr-8
5 verschillende stereo sounds; aanslag gevoelige toetsen; sustain pedaal, muziekstandaard en hoes. Ingebouwde stereoversterker en luidsprekers, koptelefoon uitgang.
quote:Klopt, maar je geeft aan dat je 100 euro veel geld vindt voor een product van 20 jaar geleden.
Op donderdag 13 november 2003 12:54 schreef MSXUser het volgende:[..]
Het staat in het goede forum, dat anderen niet (kunnen) lezen is toch niet jouw probleem?
Even los van het geld, is het een goede piano waarmee ik een goede start kan maken ? Of zou je dan iets anders aanbevelen voor datzelfde geld ?
Ik heb er niet al teveel geld voorover in het begin......
quote:Ik weet niet hoe het klavier aanvoelt. Als het zo'n goedkope keyboard-achtige constructie is, zou ik 'm zeker laten liggen.
Op donderdag 13 november 2003 13:24 schreef SiDje het volgende:
Klopt, maar je geeft aan dat je 100 euro veel geld vindt voor een product van 20 jaar geleden.Even los van het geld, is het een goede piano waarmee ik een goede start kan maken ? Of zou je dan iets anders aanbevelen voor datzelfde geld ?
Ik heb er niet al teveel geld voorover in het begin......
quote:Idd, het moet lekker aanvoelen om die toetsen in te drukken, en niet zo'n keyboard/orgel gevoel. Maar er staat ook dat de toetsen gevoelig zijn voor de aanslag. Dat zal dus betekenen dat het qua gevoel wel ok is......
Op donderdag 13 november 2003 15:34 schreef MSXUser het volgende:[..]
Ik weet niet hoe het klavier aanvoelt. Als het zo'n goedkope keyboard-achtige constructie is, zou ik 'm zeker laten liggen.
quote:Dat zegt eigenlijk helemaal niets. Ik heb zelf een klein MIDI master keyboardje van Roland. Het ding is aanslaggevoelig, maar het gevoel van het klavier is bagger (plastic, alles werkt tegen, enz.) . Het keyboardje houd ik wel, maar er komt toch echt nog een Fatar SL-880 bij (toetsenbord met hamertechniek). Zeker als je piano wilt gaan spelen is het een must om een klavier te hebben die een echte piano benadert.
Op donderdag 13 november 2003 16:39 schreef SiDje het volgende:
Idd, het moet lekker aanvoelen om die toetsen in te drukken, en niet zo'n keyboard/orgel gevoel. Maar er staat ook dat de toetsen gevoelig zijn voor de aanslag. Dat zal dus betekenen dat het qua gevoel wel ok is......
Mocht je toch die Yamaha willen kopen... hooguit 75 euro voor geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |