abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14600225
Gister al half uur geprobeerd of zo.,. maar het gaat nog net zo kut..
Hou me oog wel goed open maar zodra dat ding mn oog aanraakt schiet mn onderste ooglid naar boven.. Kan je die reflex uberhaubt afleren? :/ Gaat om zachte maandlenzen.
pi_14600262
Herkenbaar .

Gewoon blijven oefenen. Gaat steeds sneller en beter, en voor je het weet kan je het zonder spiegel .

If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_14600268
Ja je went er vrij snel aan.

De 1e 3 keer dat ik mijn lenze indeed was ik zo een half uur bezig per oog, nu ben ik in 4 seconden klaar.

pi_14600297
zet dit tussen je ogen

sorry kon het niet laten

[Dit bericht is gewijzigd door okkie-man op 13-11-2003 11:43]

Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_14600313
Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen Oefenen

dan moet het toch een keer lukken...

I'm not a complete idiot, some parts are missing
pi_14600358
je moet gewoon recht voor je uit kijken bij het indoen
pi_14600361
Is dat dan zo dat op een gegeven moment je je oog gewoon open kan houden? Lijkt me raar dat dat bij mij ooit zal gebeuren :/
En hoe vaak oefenen?
50x achter elkaar proberen?
pi_14600363
Je onderste wimper vasthouden met je middelvinger, je bovenste wimper vasthouden met je wijsvinger, en met je andere wijsvinger je lens inzetten. Zo kan je ook niet gaan knipperen. Doet wel pijn in het begin!
pi_14600380
quote:
Op donderdag 13 november 2003 11:44 schreef esjuh het volgende:
Je onderste wimper vasthouden met je middelvinger, je bovenste wimper vasthouden met je wijsvinger, en met je andere wijsvinger je lens inzetten. Zo kan je ook niet gaan knipperen. Doet wel pijn in het begin!
Zo doe ik het maar ik moet zeggen dat mijn middelvinger opeens begint weg te glijden en mijn onderste ooglid een stuk sterker lijkt als die lens in de buurt komt.
pi_14600404
quote:
Op donderdag 13 november 2003 11:44 schreef Molletje het volgende:
Is dat dan zo dat op een gegeven moment je je oog gewoon open kan houden? Lijkt me raar dat dat bij mij ooit zal gebeuren :/
En hoe vaak oefenen?
50x achter elkaar proberen?
Het gaat geleidelijk en ik denk niet dat ik je een getal kan geven maar in het begin ging mijn oog ook dicht als ik maar in de buurt kwam met mijn lens. Tegenwoordig kan ik zonder enig probleem (zonder spiegel ook) ze in en uit doen. Je oogknipperreflex verzwakt gewoon maar dat is niet 1,2,3 gebeurd.
pi_14600442
quote:
Op donderdag 13 november 2003 11:45 schreef Molletje het volgende:
Zo doe ik het maar ik moet zeggen dat mijn middelvinger opeens begint weg te glijden en mijn onderste ooglid een stuk sterker lijkt als die lens in de buurt komt.
Je moet niet naar de lens kijken maar in de spiegel. Probeer er niet aan te denken dat het gaat prikken, je moet als het ware 'staren' in die spiegel... Ik weet wat je doormaakt, toen ik voor het eerst met lenzen begon kon ik ze zelf niet eens uitkrijgen!!
pi_14600515
Inderdaad blijven oefenen. Bij mij ging het in het begin net zo slecht en ik had nog wel harde lenzen en dat was dus een stuk "pijnlijker".

Probeer anders eerst met je vingertop je oog aan te raken en als dit makkelijk gaat probeer je het met de lens.

Zachte lenzen zijn comfortabel dus je bent ze zo gewent

pi_14600546
quote:
Op donderdag 13 november 2003 11:48 schreef esjuh het volgende:

[..]

Je moet niet naar de lens kijken maar in de spiegel. Probeer er niet aan te denken dat het gaat prikken, je moet als het ware 'staren' in die spiegel... Ik weet wat je doormaakt, toen ik voor het eerst met lenzen begon kon ik ze zelf niet eens uitkrijgen!!

Zal het proberen, maar als ik me ogen open houd, proberen ze hoe dan ook al erg te knipperen. Wat is trouwens het handigste? Een staande of liggende spiegel?
pi_14600769
quote:
Op donderdag 13 november 2003 11:52 schreef naughtyGirlie het volgende:
Inderdaad blijven oefenen. Bij mij ging het in het begin net zo slecht en ik had nog wel harde lenzen en dat was dus een stuk "pijnlijker".

Probeer anders eerst met je vingertop je oog aan te raken en als dit makkelijk gaat probeer je het met de lens.

Zachte lenzen zijn comfortabel dus je bent ze zo gewent

Jep.. de opticien kreeg de rechterlens na 8 pogingen erin bij mij en de linker na 3 of zo..
Toen had ik ze in en mocht ik een paar uur later terugkomen om ze uit te doen en zelf te proberen...ze zaten echt lekker.
Naja het eruithalen lukte bij de rechter al niet (zelfde gedoe.. dichtschietend oog).. en de linker kreeg ik er met mazzel uit..
Toen daar proberen ze er weer in te doen.. geen kans.. ik zou het thuis kunnen proberen. Maar nu, na 3 kwartier gaat het nog net zo slecht als ik het begin.. beetje ontmoedigend
pi_14600870
lukt vanzelf wel
pi_14600958
quote:
Op donderdag 13 november 2003 12:01 schreef Molletje het volgende:

[..]

Jep.. de opticien kreeg de rechterlens na 8 pogingen erin bij mij en de linker na 3 of zo..
Toen had ik ze in en mocht ik een paar uur later terugkomen om ze uit te doen en zelf te proberen...ze zaten echt lekker.
Naja het eruithalen lukte bij de rechter al niet (zelfde gedoe.. dichtschietend oog).. en de linker kreeg ik er met mazzel uit..
Toen daar proberen ze er weer in te doen.. geen kans.. ik zou het thuis kunnen proberen. Maar nu, na 3 kwartier gaat het nog net zo slecht als ik het begin.. beetje ontmoedigend

Bij mij klapten ze atijd om als ik mijn oog raakte, maar idd, het went vanzelf!
Carpe diem
pi_14601392
godverdomme
lens gescheurd..
heb er nu helemala geen zin meer, kanker dinge
  donderdag 13 november 2003 @ 13:09:42 #18
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_14602216
Als je gespannen bent lukt het ook niet. In het begin is het iets moeilijker, maar zeker met zachte lenzen went het heel snel. Zorg ervoor dat de lens die je in gaat zetten goed vochtig is, bijv. met Saline (niet met spuug). Dan leg je de lens op de vingertop van je wijsvinger. Kijk of de lens niet binnenstebuiten is gedraaid. Met de middelvinger van die zelfde hand hou je je onderste ooglid omlaag. Met een van de vingers van je andere hand hou je je bovenste ooglid omhoog. Dan zet je met je wijsvinger de lens op de pupil van het oog. Probeer niet naar de lens te kijken, maar als het ware er doorheen (zoals bij 3d plaatjes). Je moet je oogleden openhouden tot de lens is 'opgenomen' door het oog. Als je meteen knippert gaat het zeker fout. Als het de eerste keer niet lukt, begin je gewoon van voor af aan. Neem er in het begin de tijd voor.
pi_14602333
Ik vond het in het begin makkelijker om een liggende spiegel te gebruiken, later kan je allebei, en zelfs zonder spiegel... maar dat duurt even. Oefening baart kunst. Ik zou je ogen ook een beetje rust geven als het een paar keer niet lukt, anders word je alleen maar gefrustreerd en gaan je ogen steeds meer pijn doen. Dan heb je ook meer kans dat als je je lens er uiteindelijk in hebt, dat je hem dan bij de eerste keer knipperen dubbelklapt en dat doet helemaal zeer!
Ik zou het voor vandaag maar laten, en zeker die gescheurde lens niet opnieuw indoen! Die kan je weggooien. Meestal vergoedt de opticien je eerste gescheurde lens (met dag- en maandlenzen is het minder erg).
Neem er gewoon de tijd voor en doe rustig aan. Meer kan ik er ook niet over zeggen. Succes!

Edit: ik bedoelde trouwens hoe je lenzen moet inzetten eigenlijk zoals NewOrder het hierboven uitlegt, mijn uitleg zelf was een beetje knullig.

[Dit bericht is gewijzigd door esjuh op 13-11-2003 13:15]

pi_14602472
Bedankt voor al jullie hulp (ook al is het nog niet gelukt)..
Ik ga even afkoelen en dan terug naar de opticien voor ronde 2..
  donderdag 13 november 2003 @ 13:20:30 #21
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_14602518
Draai je oog naar boven zodra je de lens in wilt doen, bij mij onderdrukt dat de reflex... Wellicht bij jou ook...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_14602639
Raar eigenlijk dat zo iets makkelijks aan het begin zoveel tijd kost, wat zijn we toch eigenlijk onhandig
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  donderdag 13 november 2003 @ 13:36:07 #23
8638 Ashram
World Wide Webslinger
pi_14603016
Een hand boven je hoofd om het bovenste ooglid omhoog te trekken.
Ander hand onder om je onderste ooglid omlaag te houden.

Gebruik de middelvinger om je onderste ooglid omlaag te houden, terwijl je je wijsvinger gebruikt om je lens te plaatsen.
Uiteraard voor een spiegel!

Na verloop van tijd gebruik ik deze methode zonder spiegels aangezien je nog steeds met het oog kan zien terwijl je lens plaatst.

Zo ga je normaal ook die reflex tegen.

Everyone's got a bit of sadism and masochism in them, but not me, I'm 100% sadistic.
I'm going to burn in hell anyway, so why can't I ???
pi_14603023
kijk met je ook naarboven en probeer wel je lens op het oogwit te plaatsen in eerste instantie (dus onder je pupil) hierna draaien met je oogbol totdat ie goed zit en dan kun je je oog dicht doen (verder wel je ogen het zelfde open houden zoals hierboven al vaker is beschreven.

als je het op deze manier doet zie je je vinger niet zo goed aankomen als dat je recht naar je pupil toe moet en daardoor zul je ook minder snel gaan knipperen deze tip had de opticien mij meegegeven toen ik voor de eerste keer lenzen in moest doen (het lukt mij ook niet om ze recht op mijn pupil te plaatsen en zo had ik er niet zo veel moeite mee, in het begin wel wat natuurlijk maar minder)
Ook is het minder pijnlijk om je lens in eerste instantie op je oogwit te zetten als op je pupil

wel goed draaien met je ogen nog voordat je je oog weer dicht doet (dwingen met je vingers om je ogen nog even open te houden)
en oefening baart kunst over een week weet je niet meer waar je je druk over maakte en over een maand dan doe je ze voort zonder spiegel in..

succes

pi_14609470
\o/ \o/ \o/ ze zitten in.

Ik was naar opticien geweest voor gescheurde rechter lens..
Kreeg gelijk een nieuwe en we gingen even samen proberen ze erin te krijgen bij mij. Hij legde het heel rustig en duidelijk nog eens uit en warempel.. na 4 pogingen zat m'n linker erin!
Toen naar de rechter en die zat er na 3 keer in..
Nog nooit zo blij geweest volgens mij.. dacht echt dat het nooit zou lukken.
Blijkbaar had ik een beetje een verkeerd beeld in m'n hoofd van hoe het moest. Daarna nog ff de linker eruit gehaald en nog een keer erin gedaan.. dat ging ook weer prima..
Hopen dat het morgen weer zo makkelijk gaat

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')