The Allman Brothers Band - Live At The Fillmore East
In 1969 worden The Allman Brothers opgericht door broers Gregg en Duane Allman. Duane is al een gerespecteerd sessie-gitarist die voor oa Aretha Franklin en Wilson Picket heeft gewerkt. De band tourt eerst een tijd alvorens hun eerste album op te nemen zodat de band al een eigen sound heeft. Hun eerste 2 albums worden goed ontvangen en vooral de combinatie van bluesrock met elementen uit jazz valt op. Het 3e album is gecompileerd uit opnamen van 2 concerten in de beroemde Fillmore Hall, waar meer grootheden een live album hebben opgenomen.
Tracklist:
1. Statesboro Blues - 4:17
2. Done Somebody Wrong - 4:33
3. Stormy Monday - 8:44
4. You Don't Love Me - 19:15
5. Hot 'Lanta - 5:17
6. In Memory of Elizabeth Reed - 13:04
7. Whipping Post - 22:56
Dit album toont vooral aan wat voor een geweldige live-jams de Allman Brothers maakten. Zoals te zien valt aan de tracklist bevat het dubbelalbum een aantal nummers waarop uitgebreid gejamd wordt. In tegenstelling tot een aantal andere artiesten uit die tijd weet het album echter van begin tot eind te boeien. Nergens klinkt het ernaar of de gitaristen alleen aan het egotrippen zijn en de ritmesecties met 2(!) drummers klinkt heerlijk los.
Prachtig album!
Helaas overleed Duane Allman niet lang na de opnames van dit album en was het gedaan naar imo de beste line-up van de Allman Brothers.
ik moet deze trouwens nog wat vaker luisteren
1. Statesboro Blues performed by Allman Brothers Band - 4:18
2. Trouble No More performed by Allman Brothers Band - 3:44
3. Don't Keep Me Wonderin' performed by Allman Brothers Band - 3:27
4. Done Somebody Wrong performed by Allman Brothers Band - 4:33
5. Stormy Monday (Walker) - 8:49
6. One Way Out performed by Allman Brothers Band - 4:58
7. In Memory of Elizabeth Reed performed by Allman Brothers Band - 13:07
8. You Don't Love Me performed by Allman Brothers Band - 19:18
9. Midnight Rider performed by Allman Brothers Band - 2:55
10. Hot 'Lanta performed by Allman Brothers Band - 5:22
11. Whipping Post performed by Allman Brothers Band - 22:53
12. Mountain Jam performed by Allman Brothers Band - 33:41
13. Drunken Hearted Boy performed by Allman Brothers Band - 6:54
Flink wat extra materiaal. Ik ken het eigenlijk niet zo goed, maar zal het zeker eens checken.
quote:Jah naar wie z'n mening niet.. Duane is/was imo een van de beste gitaristen ooit.. (motorongeluk was t he?)
Op woensdag 12 november 2003 22:32 schreef ullie het volgende:
Helaas overleed Duane Allman niet lang na de opnames van dit album en was het gedaan naar imo de beste line-up van de Allman Brothers.
Mooi live album idd. Legendarische zaal ook.
quote:Ja een motorongeluk.
Op zondag 16 november 2003 18:41 schreef DIJK het volgende:[..]
Jah naar wie z'n mening niet.. Duane is/was imo een van de beste gitaristen ooit.. (motorongeluk was t he?)
Mooi live album idd. Legendarische zaal ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |