Na enige problemen met mijn oude mixer, ben ik van plan een nieuwe te kopen. Aangezien ik het niet zo breed heb, wil de prijs onder de 300 euro houden. Hij is ook niet voor professionele doeleinden, ik ben (voorlopig?) slechts een bedroom DJ.
Nu is mijn vraag, welk mengpaneel raden jullie mij aan? Hoofdvoorwaarde is dat hij beschikt over podmeters van goede kwaliteit. Voorderest moet hij minstens 3 kanalen hebben, waarvan er minstens 1 phono geschakeld kan worden.
Alvast hartstikke bedankt!
Wessel
Ik zou voor de optie die postman biedt gaan..
Heb zelf ook een XTC en geloof me.. Bedroom dj of niet DIE WIL JE HEBBEN
Mijn oog viel ook op de Gemini PS-626i, heeft iemand hier ervaring mee?
@TS:
Numark DM-3001x. Goeie mixer. Ik heb echt geen complaints.
Check: www.recordcase.de (daar zijn doorgaans alle DJ-artikelen het goedkoopst).
't Is een 3-kanaals mixer, podmeters zijn accuraat, alle 3 de kanalen kunnen phono of line (digitaal dus) worden geschakeld. En er zitten toon-kills op (voor bass, midden, en hoog).
Verder 2 soorten van instellingen voor het crossfaden.
En je kan als je met je headphones luistert allebei de tracks door elkaar laten blenden (zeer handig als je super-acccuraat wil mixen).
quote:en dan vooral op het gebied van podmeters. Dus of de faders ook na lange tijd gebruik niet beginnen te storen of te lekken (slechte herinneringen komen weer terug
Mijn oog viel ook op de Gemini PS-626i, heeft iemand hier ervaring mee?
[Dit bericht is gewijzigd door Me_Wesley op 12-11-2003 20:15]
Ben zelf ook een beetje aan het rond kijken om thuis te hobbyen, en ik had ook mn oog laten vallen op deze dj-set, http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=11165 , daar zit deze mixer ook in, sommigen vinden alleen de knopjes iets te cheap en niet stevig lijken...
quote:Jaloers ofzo..?? feit is gewoon dat dateq nr 1 is op dat gebied.. En de XTC (redelijk) betaalbaar is en hoge prestaties levert..
Stelletje XTC-nerds! Wat is er mis met een mixer onder de 300 euro.
quote:
Op donderdag 13 november 2003 10:59 schreef TurnTableJunkie het volgende:[..]
Jaloers ofzo..?? feit is gewoon dat dateq nr 1 is op dat gebied.. En de XTC (redelijk) betaalbaar is en hoge prestaties levert..
quote:Er wordt hier gevraagd naar een mixer onder de 300 euro.
Op donderdag 13 november 2003 10:59 schreef TurnTableJunkie het volgende:[..]
Jaloers ofzo..?? feit is gewoon dat dateq nr 1 is op dat gebied.. En de XTC (redelijk) betaalbaar is en hoge prestaties levert..
quote:tips tips tips
Je hoort dat het geluid minder is.. als je de bass eruit wil draaien
zal je merken dat er ook andere tonen gaan vervormen bijv..
zo was het ook een tip om een XTC te kopen....
ik had er 1tje tekoop maar die's verkocht helaas
quote:Wat voor mixer heb je er voor in de plaats gekocht?
Op donderdag 13 november 2003 12:09 schreef postman het volgende:
als je even doorspaart, tot 500 euro ofzo, kan je makkelijk een XTC 2ehands kopen. die dingen zijn niet stuk te krijgen dus nieuw of 2ehands maakt ook niet zoveel uit.ik had er 1tje tekoop maar die's verkocht helaas
als je nieuw wilt zou ik nog even doorsparen..
Alvast bedankt,
Wessel
Edit: 14" moet 10" zijn... hoe ik nou weer bij 14" kwam
[Dit bericht is gewijzigd door Me_Wesley op 13-11-2003 17:33]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |