abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14584392
Kan iemand mij de basis van gitaartheorie uitleggen? Ik zou graag zelf solostukjes en/of ritmegitaarstukjes gaan schrijven.
Ik heb al een blad met de noten op het fretbord liggen. Je moet geloof ik altijd in dezelfde toonladder blijven? Maar wat zijn dan de noten waarmee je kan overgaan naar een andere?
Als iemand dit mij beknopt zou kunnen uitleggen zou ik hem heel dankbaar zijn .
Of als iemand een goed studieboek weet... alle tips zijn welkom .
  woensdag 12 november 2003 @ 18:02:11 #2
63137 Witte-Tonnie
Luste 'n quukske?
pi_14585019
kijk eens op www.tabsrus.nl
Dèh witte toh nieh!
pi_14585160
Ik ken wel zulke tabsites en ook online muzieklessen enz maar ik kan er niets bruikbaars uit opmaken. Voor alle duidelijkheid: nummers spelen hoef ik niet (daar is onze gitarist voor) maar ik zou graag mee nummers schrijven. En daarvoor heb je theorie nodig .
pi_14610771
Schopje

Alle hulp zou mij verder kunnen helpen...

pi_14611287
gitaartheorie verschilt niet van theorie voor andere instrumenten. Je moet alleen met bepaalde dingen rekening met houden bijvoorbeeld dat sommige noten tegelijk spelen wel eens lastig kan worden en verder meot je eraan denken dat je met een gitaar kunt benden, dwz. opdrukken en nog wat andere truukjes.
pi_14611321
neem een leraar.
  donderdag 13 november 2003 @ 18:29:19 #7
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_14611393
quote:
Op donderdag 13 november 2003 18:27 schreef gewoon-jan het volgende:
neem een leraar.
Inderdaad, zeker kwa notenles kunnen leraren je flink wat bijleren als je daar net mee begint. Das ook leuker dan zelf leren, omdat je meteen kunt vragen of hij ff speelt wat er staat, of gewoon dingen die je niet begrijpt en niet zomaar ff in een boek kunt opzoeken.

Maaruh, jij wil dus ook gitaarspelen leren? Naast drummen

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 13-11-2003 18:36]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')