abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 november 2003 @ 17:23:25 #1
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_14584025
Elliott en Timberlake werken samen tegen AIDS

UTRECHT - 30/10/03 Missy Elliott en Justin Timberlake werken momenteel aan een nieuwe versie van het nummer 'We are the World'. De remake dient, evenals het origineel destijds, om geld in te zamelen voor de strijd tegen AIDS. Quincy Jones, die de productie van het originele nummer nam, heeft al toestemming verleend voor de nieuwe versie.

We are the World werd geschreven door Lionel Richie en Michael Jackson. Zij zouden het nummer in twee uur tijd in elkaar hebben gezet. Een groot aantal muzikanten, zoals Bruce Springsteen, Diana Ross en Stevie Wonder, zongen het nummer mee op de single. Wereldwijd werden miljoen exemplaren verkocht.

bron: klik

Het origineel klinkt erg goed. Wil Justin met deze remake alleen maar weer MJ imiteren?

Galantly he chickened out...
The tale of Sir Robin: http://www.youtube.com/watch?v=BZwuTo7zKM8
  woensdag 12 november 2003 @ 17:24:04 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_14584040
Als het voor een goed doel is zie ik er weinig verkeerds in.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_14584052
mij maakt het niet zoveel uit wat je justin ermee wil doen...als die aids patiënten er maar beter van worden
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_14584080
Deze versie kan alleen maar tegenvallen, jammer dat ze niet gewoon zelf wat kunnen verzinnen, maar alleen maar oude successen kunnen kopieren.
  woensdag 12 november 2003 @ 17:26:30 #5
30560 2Mini
Official Logo
pi_14584100
Timberlake zingt opzich wel leuke liedjes....

maar I'm Lovin' it...

zal me benieuwen hoe deze gaat worden

Camera 1... 1!
pi_14584153
schandalig van JT.

Een muzikant hoort een creatief genie te zijn en geen nummers te kopieren.
Iemand die een cover uitbrengt dient het origineel compleet van de aardkloot te zingen of zelfmoord te plegen....
aangezien het eerste niet mogelijk is met deze plaat rest Justin niets anders dan....

Yeah baby Yeah!
pi_14584235
quote:
Op woensdag 12 november 2003 17:28 schreef Elgigante het volgende:
schandalig van JT.

Iemand die een cover uitbrengt dient het origineel compleet van de aardkloot te zingen of zelfmoord te plegen....
aangezien het eerste niet mogelijk is met deze plaat rest Justin niets anders dan....

Hoeveel creatieve genieen zie jij tegenwoordig nog in de muziekbusiness? Er zit zoveel gemaakt spul bij echt zo jammer. En er komen wel zo vreselijk veel covers uit dat het gewoon triest is. Originaliteit is sowieso moeilijk te vinden tegenwoordig. Als justin de neptunes niet had was zijn album lang niet zo goed geworden
  woensdag 12 november 2003 @ 17:32:50 #8
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_14584252
Meer info hier.

Het nummer gaat blijkbaar 'The world is ours' heten en Timbaland werkt ook mee.

woensdag 12 november 2003 @ 17:33:39 #9
22497 Bioslock
we hope that you choke
pi_14584265
Jammer.

[Dit bericht is gewijzigd door Bioslock op 12-11-2003 17:33]

pi_14584270
quote:
Op woensdag 12 november 2003 17:28 schreef Elgigante het volgende:
schandalig van JT.

Komt er ook 1 onder z'n steen vandaan gekropen
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
  woensdag 12 november 2003 @ 17:34:57 #11
46906 Brave_Sir_Robin
He bravely ran away
pi_14584297
quote:
Op woensdag 12 november 2003 17:32 schreef erikh het volgende:
Originaliteit is sowieso moeilijk te vinden tegenwoordig.
Maar kun je nog wel allemaal origineel zijn als bijna alles al is gedaan? Alleen originieel zijn om het origineel zijn is ook kut.

en origineel is een kutwoord

pi_14584489
quote:
Op woensdag 12 november 2003 17:32 schreef erikh het volgende:

[..]

Hoeveel creatieve genieen zie jij tegenwoordig nog in de muziekbusiness? Er zit zoveel gemaakt spul bij echt zo jammer. En er komen wel zo vreselijk veel covers uit dat het gewoon triest is. Originaliteit is sowieso moeilijk te vinden tegenwoordig. Als justin de neptunes niet had was zijn album lang niet zo goed geworden

Justin heeft nog nooit een cover naar voren gebracht, dit zou zijn eerste zijn en kennelijk betuigt hij op deze manier juist respect voor het nummer. (maar dat zien jullie niet in)

Over dat geflauwekul met de neptunes is gewoon Bullshit, een album maak je met meerdere mensen deze was toevallig met de Neptunes.
Die overigens alleen de vette beats maken.
Justin schrijft dus gewoon zelf de teksten.

Net als bij veel artiesten dus, kennelijk heeft hij dus gewoon de juiste man gevraagd om zijn album te maken. (timberland niet te vergeten)

P.s. Je zou eigenlijk een keer Nsync liedjes moeten luisteren niet die BYE BYE BYE nummers, maar juist de nummers waar hun de vrije hand kregen. zijn vaak de ballads.
Echt super mooi.

woensdag 12 november 2003 @ 17:54:25 #13
30535 JohanC
Maar das logisch
pi_14584828
nog nooit een cover? nou toen ik laatste bij me vriendin was zettie die de cd van justin timerlake op, nou ik dacht he rolling stones in slow versie. op de cd justified staat een nummer van de JT waarbij de muziek gejat is van paint it black van de rolling stones
pi_14585886
Ik vind de originele versie ook al zo verschrikkelijk, ik denk niet dat daar nog iets van te maken is. Maar goed, het is voor een goed doel (en gratis publiciteit).
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14586446
Als ze echt zo begaan zijn met het lot van de AIDS patiënten, kunnen ze beter ieder een aantal miljoen dollar schenken aan dat doel, ipv een mislukte cover op de markt brengen. Het is gewoon een poplariteitsstunt ter meerdere glorie van deze mensen
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_14586701
quote:
Op woensdag 12 november 2003 17:25 schreef hans12581 het volgende:
Deze versie kan alleen maar tegenvallen
Het orgineel was ook al zum kotzen, dus tegenvallen, neen.

"You can't polish a turd"

...en de geschiedenis heeft bewezen dat zingen voor 'charity' voornamelijk de artiest zelf helpt.

No Dukes of Hazzard in the classroom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')