abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14582307
Hee hallo ,zoals jullie misschien wel weten post ik weleens meer wat van mijn eigen gemaakte herrie op FOK.

Deze keer hebben ik en een produce maat echter het gevoel dat dit weleens wat zou kunnen gaan worden.
Wij willen dit even voorleggan aan jullie .
Het is denken we een beetje Tiesto achtig qua opbouw maar het is wel iets harder dan wat hij maakt,wat agressiever.

Wat wij graag willen is dat jullie jullie mening geven over het nummer,waar er misschien iets nog niet helemasal lekker zit,we willen geen PLEE figuur slaan als we een cd tje opsturen naar een label!

http://www.martinovibes.com/redmoon2.mp3

pi_14582404
zit nu op m'n werk, geen geluid hier, ik luister vanavond even.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_14582441
Niet heel slecht, vind alleen de melodie niet echt pakkend en tis een beetje eentonig.. Desalniettemin kun je het natuurlijk opsturen want slecht is het niet en het is altijd leuk om er reactie op te krijgen toch?
pi_14582494
Tis wel ok. Vind het alleen wat eentonig, en het lijken meer 2 liedjes die door elkaar heen lopen.

Verder moet je iets aan de intro doen. Die is echt saai.

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  woensdag 12 november 2003 @ 16:26:07 #5
67559 jinxedworld
Fluffy Red Rabbit
pi_14582496
Klinkt sweet!! Den kook dat je hier absoluut geen PLEE-figuur mee slaat. Is ook lekker over te mixen (mits uitgebracht op vinyl offcourse).

Mag ik dit MP3-tje gebruiken om wat te draaien in een kroeg waar ik de muziek regel??

Seeing is believing.. :) --- systeemspecs
  woensdag 12 november 2003 @ 16:26:36 #6
28775 QazzaQ
Ik ben een kroet
pi_14582508
sorry maar ik vind het meer music maker samples dan tiesto
I see the way you look at him. I'm a man, too, you know? I go pee pee standing up.
pi_14582526
Ik ben nu op de helft en vind het best wel vet
pi_14582546
Een van het beste wat ik tot nu toe op FOK heb gehoord. .

De enige minpunten zijn de dingen die samenhangen met dat het nummer gemaakt is door software, daardoor:

- klinkt het nog iets te ielig. Als jullie melodie-instrument "hoger" gaat (je weet wat ik bedoel ), dan klinkt ie te zwak. Dat kan je oplossen door dezelfde melodielijn eronder te zetten, maar dan te laten spelen door lagere/zwaardere instrumenten.

- ik mis nog een *gadget*. Je weet wel, een bepaald terugkerend geluidje (in het begin, eind, of door het hele nummer heen) waarvan zeg maar het "publiek" weet van als ze dat horen, dat jullie track eraankomt. Dus dat als jullie nummer gemixed wordt door een DJ, dat mensen weten van "oh ja, da's die track".

- maak het geheel nog wat zwaarder en agressiever. Potentieel is er iig genoeg.

Of het "goed genoeg" is om uit te brengen, ik weet het niet. Maar wel goed genoeg om op een hardtrance mix-compilatie te komen.

woensdag 12 november 2003 @ 16:29:07 #9
63601 Lurcker
ŻŻŻŻ ŻŻŻŻ
pi_14582578
Klinkt lekker man!
b00nani
pi_14582580
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:26 schreef QazzaQ het volgende:
sorry maar ik vind het meer music maker samples dan tiesto
Er is bijna geen sample aan te pas gekomen ,ik gebruik VSTi instrumenten
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:26 schreef jinxedworld het volgende:
Klinkt sweet!! Den kook dat je hier absoluut geen PLEE-figuur mee slaat. Is ook lekker over te mixen (mits uitgebracht op vinyl offcourse).

Mag ik dit MP3-tje gebruiken om wat te draaien in een kroeg waar ik de muziek regel??

van mij wel hoor ,geen probleem.
  woensdag 12 november 2003 @ 16:30:25 #11
28775 QazzaQ
Ik ben een kroet
pi_14582626
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:29 schreef Martinovibes het volgende:

[..]

Er is bijna geen sample aan te pas gekomen ,ik gebruik VSTi instrumenten
[..]

naja zal denk ik ook wel aan mij liggen ik hou niet van trance enzo... iig succes ermee
I see the way you look at him. I'm a man, too, you know? I go pee pee standing up.
  woensdag 12 november 2003 @ 16:31:30 #12
63601 Lurcker
ŻŻŻŻ ŻŻŻŻ
pi_14582662
Maar alleen moet jullie specifieke geluidje 'alles' overheersen...

het is te zacht in vergelijking met de rest op de achtergrond...

b00nani
  woensdag 12 november 2003 @ 16:34:30 #13
27138 rbman
Image the result
pi_14582778
Klinkt wel goed ja
Keep on going
Homepage
AT YOUR SERVICE !
pi_14582792
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:31 schreef Lurcker het volgende:
Maar alleen moet jullie specifieke geluidje 'alles' overheersen...

het is te zacht in vergelijking met de rest op de achtergrond...

jep had ik zelf ook al gehoord ja ,ik heb het af lopen mixen op een koptelefoon en das niet best he ,ik zal het main geluidje om het zo maar ff te zeggen ff wat harder zetten maar dat gaat wel weer problemen opleveren want dan moet ik heel de mix waarschijnlijk weer gaan aanpassen maar ja ,ik vroeg om commetaar he !!! Thanxx

[Dit bericht is gewijzigd door Martinovibes op 12-11-2003 16:36]

pi_14582804
niet commercieel genoeg denk ik
buiten het commerciele is het heel erg moeilijk
daar telt alleen geluk of geld!
een regio bekende dj zou promotie kunnen maken maar voor onbekende is het bijna niet te doen
ga iets commercieeler en je maakt veel meer kans om een cdtje te lanceren
schrijf/maak meerdere liedjes en stuur ze naar bekende clubs
als ze het daar willen pluggen maak je meer kans
pi_14582846
ben em aant downloaden, zal zo wel ff wat commentaar posten enzo
pi_14582917
kvind het wel ok. leuk om te horen.
Triumph - The most fun you can have between your legs in public.
pi_14582976
Beetje saai begin, vanaf 0:40 wordt het al beter...
Dan vind ik em tot 1:20 een beetje erg eentonig...

verder heb ik niet echt commentaar, mooi nummer

woensdag 12 november 2003 @ 16:44:30 #19
67800 davidov
Human ^ Together
pi_14583064
helemaal zo slecht nog niet!
kvind hem vrij goed eigenlijk....alleen misschien dat hij over de hele lijn misschien ietsje te zacht is, dat er ergens een stukje wat harder had gekunt ofzo maarja wie ben ik, ik luister die dingen alleen maar en maak ze niet

klinkt goed in ieder geval, dus volop op je bek gaan zal niet gebeuren denk ik

Love is all you need to know, and all you need to know is: Love is all you need.... to know
pi_14583346
eerlijk gezecht vind ik het niet echt super ... beetje zelfde , probeer wat vernieuwends tedoen ?

maarjah , nu moet je aan mijn post niet teveel wegen , houw zoiezo niet super veel van trance

pi_14583355
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:27 schreef MarkzMan_X het volgende:
Een van het beste wat ik tot nu toe op FOK heb gehoord. .

De enige minpunten zijn de dingen die samenhangen met dat het nummer gemaakt is door software, daardoor:

- klinkt het nog iets te ielig. Als jullie melodie-instrument "hoger" gaat (je weet wat ik bedoel ), dan klinkt ie te zwak. Dat kan je oplossen door dezelfde melodielijn eronder te zetten, maar dan te laten spelen door lagere/zwaardere instrumenten.

- ik mis nog een *gadget*. Je weet wel, een bepaald terugkerend geluidje (in het begin, eind, of door het hele nummer heen) waarvan zeg maar het "publiek" weet van als ze dat horen, dat jullie track eraankomt. Dus dat als jullie nummer gemixed wordt door een DJ, dat mensen weten van "oh ja, da's die track".

- maak het geheel nog wat zwaarder en agressiever. Potentieel is er iig genoeg.

Of het "goed genoeg" is om uit te brengen, ik weet het niet. Maar wel goed genoeg om op een hardtrance mix-compilatie te komen.

Ja ik snap je helemaal hoor ,het blijven VSTi instrumenten ,ik heb geen geld voor bijv een Virus C ofzo!
Wat betreft een gadget heb je wel gelijk ,ik zal eens kijken of ik iets kan verzinnen ,het moet er wel in passen natuurlijk!!
Ik zal de geluiden eens layeren en dan kijken of het geheel wat voller en zwarder klint ( meerdere octaven gelijk )
quote:
Op woensdag 12 november 2003 16:35 schreef harrie1 het volgende:
niet commercieel genoeg denk ik
buiten het commerciele is het heel erg moeilijk
daar telt alleen geluk of geld!
een regio bekende dj zou promotie kunnen maken maar voor onbekende is het bijna niet te doen
ga iets commercieeler en je maakt veel meer kans om een cdtje te lanceren
schrijf/maak meerdere liedjes en stuur ze naar bekende clubs
als ze het daar willen pluggen maak je meer kans
Ja ik probeer ook weleens wat commercieele dingen te maken maar het is niet echt mijn ding ding.

Hier even een voorbeeldje,let niet op de kwaliteit want ik ga het met andere software opnieuw produceren.

http://members.chello.nl/w.derooy/11092003.mp3

pi_14583580
Het is niet echt mijn genre, maar ik vind het wel aardig klinken, dit.
Alleen de intro kan wat aanpassingen gebruiken als je het mij vraagt, dat vind ik niks.
Het lijkt idd een beetje op DJ Tiesto dus dat is veelbelovend .
Houdoe en bedankt olé olé
  woensdag 12 november 2003 @ 17:06:22 #23
54575 Curchulain
Et tel était son nom...
pi_14583600
Je zou de bas een octaaf lager kunnen laten spelen, want nu zit 'ie veel te dicht bij de oppervlakte en mis je echt lage tonen. Ook de attack zou je iets langer kunnen zetten, maar dat is niet noodzakelijk. Verder vind ik weinig balans tussen doorlopende stukken en stukken die door veel overgangen compleet verknipt zijn. Verwerk niet al je ideeën in 1 nummer of maak anders je nummer zo lang dat je ze er allemaal in kan verwerken zonder dat het rommelig wordt. Verder wel een beetje catchy "melodie", maar niet vernieuwend ofzo.

Zoals al eerder gezegd: zou het goed kunnen doen op een gemixte CD.

"In my lifetime, we've gone from Eisenhower to George W. Bush. We've gone from John F. Kennedy to Al Gore. If this is evolution, I believe that in 12 years, we'll be voting for plants." - Lewis Black
pi_14583603
*zo even luisteren gaat*
Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
  woensdag 12 november 2003 @ 17:10:21 #25
42389 jpfeikens
Forza Groningen!
pi_14583711
Ik vind het zeer goed klinken! laat je het op Fok weten wanneer die uitkomt, dan zal ik hem zeker kopen
De kots van het Noorden - www.hoerenveen.org
pi_14583947
OK Resumee tot nu toe:

1 Intro veranderen( vond ik zelf ook niet helemaal 100 trouwens )
2 een catchy elementje toevoegen voor de herkenbaarheid
3 de melodie lijnen MS wat veranderen en DMV layering wat voller maken.
4 Bassline misschien aanpassen em de release wat langer.

gaan we aan werken!,tot zover bedankt voor de tips wn het commentaar
natuurlijk zijn meer reaties welkom!

quote:
Op woensdag 12 november 2003 17:10 schreef jpfeikens het volgende:
Ik vind het zeer goed klinken! laat je het op Fok weten wanneer die uitkomt, dan zal ik hem zeker kopen
Ik hoop dat het ervan komt,we hebben nog veel bij te schaven is wel gebleken.
Maar mocht het zover komen dan maken we daar uiteraard even melding van!

Ben even eten ,zo weer terug

[Dit bericht is gewijzigd door Martinovibes op 12-11-2003 17:30]

woensdag 12 november 2003 @ 17:21:45 #27
66514 UniversalNation
It's a Strange World..
pi_14583980
De synth kan wat krachtiger, nu lijkt het net of de melodie op de achtegrond staat ofzo

[Dit bericht is gewijzigd door UniversalNation op 12-11-2003 17:24]

have you ever seen fire at zero gravity? Its beautiful. slides all over everything. Its like liquid. comes up in waves. Wave after wave....
pi_14584002
Net geluisterd.. ben het helemaal eens met MarkzMan_X's kritiek. Het geheel klinkt soms erg iel en zwak.

Luister eens naar wat Airwave/The Green Martian tracks

woensdag 12 november 2003 @ 17:45:18 #29
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_14584564
Hou er rekening mee dat ze elke dag 1000 demootjes krijgen. Ook al is jouw muziekje 10x beter als een track van DJ Tiesto... jij verkoopt niet en Tiesto wel.

Dat was ook in die gabberbagger periode. Al die hakken en zagen/gabberoma liedjes werden vanuit het ons-kent-ons wereldje op single gezet. Als je een briljante hardcore song had, maar niemand kende je, verdween het gewoon onderaan de stapel van 10000en andere demootjes.

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_14585786
quote:
Op woensdag 12 november 2003 17:22 schreef Jantjeuh het volgende:
Net geluisterd.. ben het helemaal eens met MarkzMan_X's kritiek. Het geheel klinkt soms erg iel en zwak.

Luister eens naar wat Airwave/The Green Martian tracks

Luister sowieso naar alle Laurent Veronnez producties .

Maar over dat "het lijkt op Tiesto" gedoe. Vergeet dat gewoon zo snel mogelijk, maak gewoon je eigen stijl. (ik ben zelf grote Tiesto fan, maar herkende er weinig in ).

pi_14586020
Hmm.. hoe vaker ik 'm hoor, hoe beter ik 'm vind . En geloof me, ik heb heel wat nummers afgezeken op het internet van mensen die een plaatje gemaakt hadden.

Dus gewoon nog even alles voller maken, wellicht nog relaxde FX geluiden. Kortom: meer sounds, maar dat heb je wel begrepen.

Luister b.v. eens naar de Mark Norman remix van Dahlio Bond - Amplified Heart. Mark Norman is een eigenzinnig duo die met hun remix van Amplified Heart een mooie hardtrancer neergezet hebben.
Ik raad je zeker aan om dat nummer te luisteren omdat ik bij het luisteren van jullie nummer ook een soort van licht "Mark Norman"-gevoel kreeg.

Keep up the good work.

pi_14588564
Zeker met de genoemde aanpassingen is er wat goeds van te maken!

Houd alleen wel ernstig rekening met de hieronder al geposte opmerking! Het is een harde moeilijke wereld.

quote:
Op woensdag 12 november 2003 17:45 schreef Vamos het volgende:
Hou er rekening mee dat ze elke dag 1000 demootjes krijgen. Ook al is jouw muziekje 10x beter als een track van DJ Tiesto... jij verkoopt niet en Tiesto wel.

Dat was ook in die gabberbagger periode. Al die hakken en zagen/gabberoma liedjes werden vanuit het ons-kent-ons wereldje op single gezet. Als je een briljante hardcore song had, maar niemand kende je, verdween het gewoon onderaan de stapel van 10000en andere demootjes.

Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_14590024
quote:
Op woensdag 12 november 2003 18:50 schreef MarkzMan_X het volgende:
Hmm.. hoe vaker ik 'm hoor, hoe beter ik 'm vind . En geloof me, ik heb heel wat nummers afgezeken op het internet van mensen die een plaatje gemaakt hadden.

Dus gewoon nog even alles voller maken, wellicht nog relaxde FX geluiden. Kortom: meer sounds, maar dat heb je wel begrepen.

Luister b.v. eens naar de Mark Norman remix van Dahlio Bond - Amplified Heart. Mark Norman is een eigenzinnig duo die met hun remix van Amplified Heart een mooie hardtrancer neergezet hebben.
Ik raad je zeker aan om dat nummer te luisteren omdat ik bij het luisteren van jullie nummer ook een soort van licht "Mark Norman"-gevoel kreeg.

Keep up the good work.

Ok dan ,ik beschouw het maar als compliment en ik ga zeker met die maat van me verder bouwen ,we hebben trouwens nog wel meer dingen in de pipeline zitten maar die wil die maat van me niet op Inet hebben ,hij is bang dat het gejat word.

We gaan eens even kijken naar marc Norman ,kijken wat hij ervan bakt

Vind je de geluidskwaliteit trouwens wel OK ,ik bedoel is het allemaal strak genoeg of niet?

quote:
Op woensdag 12 november 2003 20:36 schreef UFOtje het volgende:
Zeker met de genoemde aanpassingen is er wat goeds van te maken!

Houd alleen wel ernstig rekening met de hieronder al geposte opmerking! Het is een harde moeilijke wereld.
[..]

Yep dat weten we inmiddels wel maar niet geschoten is misgeschoten we vinden het gewoon leuk om muziek te maken en dat is het belangrijkste niet waar!!

Overgens heb ik de bassline flink wat meer laag gegeven ,ik was bang dat het de bassdrum ging overstemmen maar dat valt heel erg mee ,hij begint nu een beetje zwaar te worden.
De synth heb ik harder gezet en ik kon nog wat meer midlaag toevoegen zonder dat het de mix echt in de weg kwam te zitten .
Morgen ga ik even met extra octave in de lead/hoofdsound spelen om het nog wat voller te maken ,misschien dat ik ze per octaaf ook nog wel een beetje naar links of rechts ga pannen maar dat zien we wel.

[Dit bericht is gewijzigd door Martinovibes op 12-11-2003 21:42]

woensdag 12 november 2003 @ 23:48:19 #34
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_14594151
goed gedaan, alleen wat meer "volume" erin, klinkt nog beetje leeg en intro is niks. Verder erg leuk gedaan.
Drugs are good mkay?
pi_14594350
quote:
Op woensdag 12 november 2003 23:48 schreef Party_P het volgende:
goed gedaan, alleen wat meer "volume" erin, klinkt nog beetje leeg en intro is niks. Verder erg leuk gedaan.
idd....en het mag hier en daar wat zwaarder...de overgang op 40 seconden is vrij goed...
oke....ik vind zulk soort muziek echt zware bagger...troep...maar dit is iets minder troep zeg maar....leuk gemaakt, wat wel
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
pi_14614996
quote:
Op woensdag 12 november 2003 23:57 schreef Famas het volgende:

[..]

idd....en het mag hier en daar wat zwaarder...de overgang op 40 seconden is vrij goed...
oke....ik vind zulk soort muziek echt zware bagger...troep...maar dit is iets minder troep zeg maar....leuk gemaakt, wat wel

Zozo,we zijn vereerd hahaha , een metal fan die onze muziek net iets minder slecht vind hehehehe.
( pssssssssst ik luister zelf ook naar Sepeltura )

Update ,morgen heb ik een nieuwe MP3 voor jullie met de ruwe doorvoering van de tips.
De gimmic/catchy element bla bla is ook wel aardig gelukt,layering ook ,maar de bassline heb ik qua release niet langer gemaakt ,dat ging in de weg zitten met de bassdrum.
Vanavond gaan we aan het intro werken.

Keep you folks informed!

pi_14615183
Klinkt zeker niet verkeerd

Maar ik ben dan ook maar een n00b, dus niet te veel waarde hechten aan mijn oordeel

pi_14615901
Maakt niet out ,het gaat erom of we weten of het een beetje aanslaat!

Ps ik heb er nog een voor je

Ik ben niet gek ,ik ben een deurknop en als je me niet gelooft kom je er niet in!

pi_14664449
quote:
Op donderdag 13 november 2003 21:08 schreef Martinovibes het volgende:
Maakt niet out ,het gaat erom of we weten of het een beetje aanslaat!
... maar is het niet leuker muziek te maken die jezelf leuk vind.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')