quote:Aha. Kan dit dan wel (synth geluiden in FL inspelen?) en zo ja, hoe?
Op woensdag 12 november 2003 16:31 schreef uilebal het volgende:
In mijn bekrompen wijsheid kan dit niet.
Je maakt nu gebruik van MIDI-aansturing van FL dmv je CS2X.
Je zult zo dus nooit jou CS2X geluiden door FL kunnen laten gebruiken
quote:Nee ik wil juist de geluiden/composities uit de CS2X inspelen in FL. Waar kan ik dit instellen?
Op woensdag 12 november 2003 16:54 schreef MSXUser het volgende:
Je bedoelt dat je vanuit FL de noten richting je CS2x wilt sturen?
Zo werkt het tenminste met andere sequencers.
quote:Heb dit geprobeerd maar het schijnt niet te kunnen. Ze zeggen dat je eerst je compositie in bijv. Soundforge of fruity midi moet inspelen voordat je hem in FL 4 kunt gebruiken.....? Ik ben dit aan het proberen maar soundforge pakt de synth (CS2X) niet
Op woensdag 12 november 2003 17:59 schreef MSXUser het volgende:
Moet je dan niet gewoon een MIDI poort toewijzen in FL? Kabeltje van MIDI OUT (CS2x) naar MIDI IN (computer), op je CS2x de MIDI kanalen (transmit channel oid) instellen en diezelfde MIDI kanalen aangeven in FL.Zo werkt het tenminste met andere sequencers.
quote:Sluit de audio uitgangen van je synth eens aan op de Line-In van je geluidskaart. Wedden dat je je geluid dan wel in SoundForge kunt opnemen??
Op donderdag 13 november 2003 17:05 schreef chris_p het volgende:
Heb dit geprobeerd maar het schijnt niet te kunnen. Ze zeggen dat je eerst je compositie in bijv. Soundforge of fruity midi moet inspelen voordat je hem in FL 4 kunt gebruiken.....? Ik ben dit aan het proberen maar soundforge pakt de synth (CS2X) nietHoe krijg ik de instellingen goed? Ik krijg de synth niet eens over de gewone boxen van de computer. Rara waar gaat het fout.
Even voor de zekerheid: Je bent toch hopelijk niet van mening dat het geluid van je synth over de MIDI kabel gaat? Zo ja, dan raad ik je aan eens een boek over MIDI te lezen. Het enige signaal over de MIDI kabel is een datastroom die aangeven welke noot moet worden aangeslagen, of welke controller moet worden gewijzigd. Het soort geluid en dergelijke ligt aan je synth en niet aan MIDI.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |