abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 25 november 2003 @ 11:37:53 #26
47213 ArmaniMania
pi_14911926
quote:
Op donderdag 20 november 2003 23:49 schreef gieling het volgende:
Ik heb er iets op gevonden, niet helemaal dat het groot is maar een klein blokje!
Toch kun je het beste zo`n halve sinus maken met de pen-tool. Als je goed kijkt, kun je ook de brush veranderen. Kijk ook even in de help hoe je de pen-tool moet hanteren.

Ik kan je hier wel alle instrukties geven, maar met deze tips begrijp je de werking van de pen-tool beter en je leert je je eigen werk-stijl aan.

suc6 !

† In Memoriam † donderdag 27 november 2003 @ 15:41:57 #27
47213 ArmaniMania
pi_14974260
Mensen. jullie hoeven me echt niet te mailen, hoe ik PhotoShop CS aan het werk heb gekregen. Dat wat ik deed was puur uit nieuwsgierigheid om te kijken wat er nieuw was en of het de moeite waard was om PhotoShopCS te kopen. En ja, het is MEER dan de moeite waard !!!

Doe maar net als mij, en koop Photoshop CS nou maar gewoon.

donderdag 4 december 2003 @ 23:47:38 #28
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_15161656
Een verzoek aan de Photoshop-artiesten die Fok! rijk is. Mijn probleem is namelijk het volgende. Ik wil graag een plaatje groter krijgen, maar dan wordt hij natuurlijk enorm blurry. Ik weet dat je dat kan tegengaan met anti-aliasing en doezelen enzo (tenminste, dat nam ik aan van de help-index van PS) maar dat is me niet gelukt. Ik ben vanmiddag op de universiteit een flink aantal uren bezig geweest om dat plaatje te resizen naar hoe ik het wil, maar het is me niet gelukt. Nu zit ik thuis op een computer zonder Photoshop maar ik moet het plaatje voor morgenochtend 11.00 uur op een overheadsheet ingeleverd hebben.

Nu mijn vraag aan jullie, zou één van jullie even dit plaatje willen resizen zodat het bijna de gehele breedte van een A4-tje vult? Bij voorbaat enorme dank..

Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
  vrijdag 5 december 2003 @ 00:28:39 #29
8185 Boomrups
Kabbelt rustig voort
pi_15162821
Niemand die mij uit de brand wil helpen?
Think of how stupid the average person is...and then realise that half of them is even more stupid than that!
pi_15238243
Ah, hier is dus dat topic naartoe! Vond het al een tijdje vreemd dat ie niet meer in m'n Active Topics naar boven kwam, blijkt er al een deel 2 te zijn!

Maar nu dus mijn vraag ook maar meteen:

Wanneer ik een animated gif aanpas gaat er regelmatig iets mis. Zo heb ik eens een Matrix-icon gemaakt, maar het ingevoegde plaatje werd dus evenals de achtergrond ook groen, terwijl dat dus niet moest!

Nu is het weer het geval bij een animated gif. Ik heb http://forum.fok.nl/usericons/39629/sterren.gif opgeslagen, geopend in ImageReady, en er het plaatje http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=543598 ingevoegd. Hieronder dus het resultaat, maar de foto moet helemaal niet paars!!

Erg lastig en zo te verhelpen neem ik aan, maar ik weet dus niet hoe ik dat uit kan zetten

pi_15238998
Je moet even het plaatje wat je gaat bewerken (er iets in gaat plakken)van de indexed color mode afhalen en in de rgb mode zetten. Op die manier gebruikt hij alle kleuren ipv alleen de kleuren die het origineel heeft.
12:51 is the time my voice found the words I sought
The end is always the start of a new episode
Elke dag dat iemand je het leven minder prettig maakt, is een dag niet geleefd
pi_15239179
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:45 schreef -Frankie- het volgende:
Je moet even het plaatje wat je gaat bewerken (er iets in gaat plakken)van de indexed color mode afhalen en in de rgb mode zetten. Op die manier gebruikt hij alle kleuren ipv alleen de kleuren die het origineel heeft.
Euhm... die staat dus al op RGB mode

Wat nu?

pi_15239226
quote:
Op maandag 8 december 2003 00:55 schreef Yeahinho het volgende:

[..]

Euhm... die staat dus al op RGB mode

Wat nu?

Die matrixlayers moet je op rgb zetten en daarna dan mannetje erinplakken. Kan niet missen eigenlijk.
pi_15239289
Ik had nooit gedacht dat ik hier mensen zou kunne helpen

Tis dat ik dit ook pas vandeweek geleerd heb:

Klik met je rechtermuisknop op Rectangle tool: 2e vakje boven het vergrootglas in je tools. Daar staan de lijnen ook.

pi_15241221
quote:
Op maandag 8 december 2003 01:05 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Nee --> Pen-tool !

Tot en met versie 6 kan je inderdaad nog geen unclosed path stroken. In versie 7 kan je wanneer je de pen-tool geselecteerd hebt bovenin de balk kiezen voor line-tool. Je moet dan ook niet 'gewoon' 2 punten zetten, maar de lijn slepen.
In versie 8 zal het vast ook wel kunnen, maar daar heb ik geen idee van.
It's pretty dangerous building a road in the middle of the street!
  † In Memoriam † maandag 8 december 2003 @ 13:57:11 #36
47213 ArmaniMania
pi_15246611
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 00:28 schreef Boomrups het volgende:
Niemand die mij uit de brand wil helpen?

Is er dan ergens rook ?

pi_15252691
quote:
Op maandag 8 december 2003 14:33 schreef NiteSpeed het volgende:

[..]

Je gaat me niet vertellen dat het niet mogelijk is om mooie kromme lijnen te stroken in Photoshop .

Het lukt me nu niet op de manier die jij beschijft.

ik zal het nog iets verduidelijken.

in principe kan je geen unclosed paths stroken, maar je kan er wel van iedere mogelijke shape een outline path maken en deze een stroke meegeven.
Je kan daarom niet van een kromme lijn een stroke maken, uitgezonderd dan wanneer je er een shape van maakt.

het is zelfs niet mogelijk je path in illustrator te maken en deze in photoshop te importeren, aangezien deze automatisch het path sluit.

pi_15259109
Misschien kan je dan iets beter uitleggen wat je precies wilt, eventueel met een voorbeeld.
pi_15261194
Ok, hier krijg ik het dus wel voor elkaar. Ik zal kort omschrijven wat ik gedaan heb.

1. Selecteer de pen-tool en zet de 4 puntjes, pas de bezier wat aan om de kromming te krijgen.
2. Selecteer de brush en zet deze op een rondje met grootte 5. (dan zie je straks duidelijk de stroke)
3. Verander de voorgrond kleur en zet deze om in een opvallende kleur, uiteraard mag deze niet gelijk zijn aan de achtergrond van je afbeelding. We willen de stroke straks wel kunnen zien.
4. Ga naar je paths-menu en zorg dat de juiste 'work path' geselecteerd is.
5. Druk in ditzelfde menu op het pijltje naar rechts om de extra opties tevoorschijn te halen.
6. Kies in het menu voor 'stroke path' en kies in het dialoogvenster voor de brush.

Nu is je path gestroked, volgens mij is dit wat je bedoelt.

maandag 8 december 2003 @ 23:05:59 #40
4118 ToMaSZ
Let the hammer fall!
pi_15262945
quote:
Op maandag 8 december 2003 01:00 schreef NiteSpeed het volgende:
Ik had nooit kunnen voorstellen dat ik het zou vragen:

Hoe maak je een lijn met de pen tool .
De pen-tool zelf snap ik, het gebruik ervan ook. Maar een unclosed path stroken .

Ik krijg alleen een stroke op de keypoints verdomme, ik wil hem over de hele lijn.

Kies als je je path hebt gemaakt de brush en selecteer een brush die je wil gebruiken voor de stroke.

Stroke nu via het paths panel je path (brush kiezen) en als het goed is heb je nu een stroke langs je hele path. (bij mij wel iig, ook met unclosed paths.

Scouting Rover Crofts Groep bouwt een nieuw clubhuis!
pi_15268254
Volgens mij zal je dan toch echt iets verkeerd doen, hier op mijn werk doet hij het ook goed. Ik kan helaas geen screenshot laten zien aangezien ik alleen hosting achter een login heb.

ik wil je best een psd sturen, dan moet je alleen even je email of msn achterlaten. Verder werk ik zowel thuis als hier met photoshop 7.

@ToMaSZ: Je kan inderdaad gewoon een unclosed path stroken, ik had alleen het idee gekregen dat nitespeed dit via een selectie van een path wilde doen en je kan geen selectie maken van de outline van een path.

pi_15295327
Voor op een website zet ik regelmatig een banner op grote hoeveelheden foto's.
voorbeeldje: http://www.jovflipper.nl/fotopagina/sinterklaas2003/18.jpg
Ik heb een actie die mij eerst de text in het balkje laat veranderen en daarna een batch aanroept die het alkje op alle foto's plakt en omlaag verplaatst.

Nou worden de foto's met 2 verschillende camera's gemaakt, en die houden er niet altijd de zelfde breedte/hoogte verhouding op na.
Bij het verplaatsen gaat het dan fout. Is het in photoshop mogelijk om dat verplaatsen zo te doen dat ie altijd een vast aantal pixels boven de onderkant van de foto staat? ongeacht de lengte/breedte verhouding van de foto...???

Op deze foto staat het balkje dus verkeerd omdat de foto gewoon hoger is.
http://www.jovflipper.nl/fotopagina/sinterklaas2003/47.jpg

Jasper

chaos is ook een structuur
pi_15299281
Ik heb een object gemaakt wat over meerdere lagen verspreidt is. Hoe kan ik dit object kopieeren? Ik weet dat ik alle lagen apart kan dupliceren, maar kan dit ook in 1 keer?

Ik zou de lagen ook kunnen mergen en dan kopieren, maar dan kan ik niets meer wijzigen.

Ik gebruik photoshop 6.0.

pi_15306639
Hallo,
Ik ben een JPEG aan het bewerken waar een aantal witte vlakken in zitten die ik transparant wil maken, hoe kan ik dit doen?
En als ik de Magnetic Lasso Tool gebruik, is er dan een mogelijkheid om van die blokjes weg te halen, als ie de foute kant op gaat? En hoe kan ik die het beste afstellen?
Alvast bedankt!!
feest
pi_15307199
Ik ga Photoshop 7 maar eens installeren, en kijken of die wel paths goed kan stroken.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_15309001
jzzpr:

Dat kan door de layer eerst uit te lijnen aan de onderkant van de afbeelding. Selecteer hiervoor de layer die je wil verschuiven. Druk vervolgens CTRL+A of maak met de muis een selectie van de complete afbeelding.
In het menu 'layers' ga naar 'Align to selection' en kies in het submenu voor 'Bottom edges'. De layer staat nu uitgelijnt aan de onderkant van de afbeelding en verschuif tenslotte de layer een aantal pixels omhoog.

Hanneman:
Ik heb zelf nooit met versie 6 gewerkt, je zal daarom zelf moeten proberen of deze oplossing ook in jouw versie werkt.

Maak in het layer palette een nieuwe layerset aan, zet hier alle layers in die je wil dupliceren. Je kan dan de layerset zo vaak je wilt dupliceren.

[edit] bigboss: geen idee hoe je die het beste af kan stellen, dat verschilt per afbeelding. Echter, die blokjes kan je weghalen met de backspace.

pi_15322753
Hey Gele, (soms blauw)

bedankt... it works like a charme...!

Bigg Boss:
Als ik je probleem goed begrijp is dit de oplossing voor je transparant probleem:
-Open de te bewerken jpeg
-hele plaatje te selecteren en copy-en
-nieuw canvas openen met transparante background(dit is automatisch van de goede afmetingen)
-plak hier je plaatje op. Als je nu iets selecteerd en delete komt de transparante achtergrond tevoorschijn.

[Dit bericht is gewijzigd door jzzpr op 11-12-2003 08:42]

chaos is ook een structuur
pi_15330059
quote:
Op woensdag 10 december 2003 18:47 schreef Gele het volgende:
Hanneman:
Ik heb zelf nooit met versie 6 gewerkt, je zal daarom zelf moeten proberen of deze oplossing ook in jouw versie werkt.

Maak in het layer palette een nieuwe layerset aan, zet hier alle layers in die je wil dupliceren. Je kan dan de layerset zo vaak je wilt dupliceren.

Het werkt! Enorm bedankt!!!
pi_15463385
Ik ben bezig met een stageverslag, op de voorkant wil ik verschillende foto's plaatsen die samen een geheel vormen.

Hiervoor wil ik van elke foto de randen vervagen, zodat de foto's als het waren in elkaar overlopen.

Iemand die mij kan vertellen hoe dit in photoshop te doen?

Creative, Advertising, Media and Communication Consultant Agency.
pi_15463879
quote:
Op dinsdag 16 december 2003 19:45 schreef UFOtje het volgende:
Ik ben bezig met een stageverslag, op de voorkant wil ik verschillende foto's plaatsen die samen een geheel vormen.

Hiervoor wil ik van elke foto de randen vervagen, zodat de foto's als het waren in elkaar overlopen.

Iemand die mij kan vertellen hoe dit in photoshop te doen?

Jaja. Maak eens een kleine selectie op een foto, en gebruik dan bij select - de FEATHER optie. Doe een getal invullen, OK, en druk daarna op delete. Experimenteer daar eens wat mee.
We'll keep on whispering our mantras.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')