quote:als je goed kijkt zie je dat er rechts bovinin verf is uitgeschoten bij het verven van de window frames
Op woensdag 12 november 2003 20:20 schreef Blik het volgende:[..]
wil niet lullig doen, maar deze foto is gewoon van een echte auto, of de huizen op de achtergrond zijn ook op schaal....
quote:Veel succes. Die decals lijken me nog een heel werk!
Op donderdag 13 november 2003 17:49 schreef Hepheastus het volgende:
vandaag een toyota corolla wrc gekocht van tamiyaals ik iets in mekaar heb zal ik pics maken
dit is em
http://www.hlj.com/cgi-perl/hljpage.cgi?TAM24209
Ik heb hier nog een Fiat 500 Abarth 1/24, een Datsun Sunny US '74 en een Datsun 510 US '72 liggen die ik nog af moet maken. Al wel gespoten iig
(zo ff wat foto's plaatsen).
Datsun 510:
Fiat 500:
Finished business:
Datsun Bluebird:
Nissan Skyline:
Allen 1/24.
En nee, ik heb geen Ferrari's enzo, maar gewoon saaie burgerbakken
En zelfs zitten daar extra speakers voor op de hoedenplak en deuren én versterkers bij, hahaah (zal wel 's wat detailfoto's maken).
quote:Ja doe dan!
Op vrijdag 14 november 2003 10:16 schreef cosmick het volgende:En zelfs zitten daar extra speakers voor op de hoedenplak en deuren én versterkers bij, hahaah (zal wel 's wat detailfoto's maken).
Zelfde topic, iets ander onderwerp, want ik zie nu eik ook niemand meer langskomen met een collectie kant en klaar dingen ![]()
anyway, ik vind het beide wel leuk om te zien
quote:Zo'n Skyline bijvoorbeeld kost nog geen twintig euri.
Op vrijdag 14 november 2003 10:22 schreef KatirZan het volgende:
Wat kost nou zo'n modelletje om aan te schaffen?
Daar komt nog ¤ 12,50 voor een busje groen metallic bij, potjes verf, lijm en tools (zoals schaartje, pincet, etc.. maar die kun je natuurlijk langer gebruiken).
quote:Mijn nieuwe C-Klasse Elegance 1/43? En binnenkort een 220S Ponton 1/43?
Op vrijdag 14 november 2003 10:27 schreef vosss het volgende:
Zelfde topic, iets ander onderwerp, want ik zie nu eik ook niemand meer langskomen met een collectie kant en klaar dingen
quote:En zijn ze dan 1 op 24 of 1 op 16? of zelfs kleiner? want de prijs die jij noemt vind ik geen geld natuurlijk
Op vrijdag 14 november 2003 11:52 schreef cosmick het volgende:[..]
Zo'n Skyline bijvoorbeeld kost nog geen twintig euri.
Daar komt nog ¤ 12,50 voor een busje groen metallic bij, potjes verf, lijm en tools (zoals schaartje, pincet, etc.. maar die kun je natuurlijk langer gebruiken).
Iemand misschien nog een linkje waar je ze eventueel online kan bestellen?
quote:schaal is 1/24 kijk op www,hlj.com om te bestellen bestel ik ook altijd werkt perfect en voor minder dan de helft van de prijs dan dat je in nederland betaald
Op vrijdag 14 november 2003 16:05 schreef KatirZan het volgende:[..]
En zijn ze dan 1 op 24 of 1 op 16? of zelfs kleiner? want de prijs die jij noemt vind ik geen geld natuurlijk
Heb altijd al een model willen maken van een Chevrolet Camaro SL/SS uit 1967Iemand misschien nog een linkje waar je ze eventueel online kan bestellen?
de corolla is van tamiya en heb ik gekocht bij Techno Hobby
kan wel alle lokaties opgeven, maar hier is de site: www.technohobby.com
de corolla kostte 28,95 (ongeveer dubbel van hlj, maarja moet je nog verzendkosten en importkosten(?) betalen, en afgezien daarvan heb/wil ik geen creditcard)
kleine potjes verf van tamiya kostten 2,15 per stuk (let op, in de beschrijving staat welke je moet hebben, zijn er zo'n 20 a 25, dus ben je nog veeeeeeel geld kwijt, heb daarom 4 of 5 kleuren gekocht die voornml voorkwamen, misschien koop ik later wel bij als het verven me ook echt bevalt)
de meeste modellen die ik zag waren allemaal rond de 30 a 40 euro met een paar kleine uitschieters
op het automotives forum (met dank aan zerrocool
) >> http://www.automotiveforums.com/vbulletin/forumdisplay.php?f=927
staat dat je het best kunt beginnen met een Tamiya of Fujiji (Revell kan ook wel, maar dat is een amerikaans merk en die heeft weinig japanse auto's)
op het forum staat veel meer info over bijv. verven, wat je moet doen qua voorbereiding (foto's van echte modellen verzamelen e.d.) etc etc
De Fokker G1A
De Fokker DXXI
quote:Lachen, die dingen had ik vroeger ook veel. Vliegen goed
Op vrijdag 14 november 2003 19:24 schreef Captain_Chaos het volgende:
De simpelste schaalmodelletjes die er bestaan. Vers van het internet geplukt. Na mijn toch wel wat grotere projectjes kan ik me hier zomaar een hele avond mee vermaken.De Fokker G1A
[afbeelding]De Fokker DXXI
[afbeelding]
quote:Schaal is idd 1/24. Ik heb al mijn Datsun bouwpakketten (12 stuks) bij een zaak in Deventer gekocht. Zijn (uiteraard) japanse bouwdozen.
Op vrijdag 14 november 2003 16:05 schreef KatirZan het volgende:[..]
En zijn ze dan 1 op 24 of 1 op 16? of zelfs kleiner? want de prijs die jij noemt vind ik geen geld natuurlijk
Even wat anders, mijn grote Amerikane (1/18).
Ik heb zelf veel dozen Haségawa weggebouwd.
Maar dat ging met name om vlieftuigen en pantser. Ik heb er nog een paar bij mijn ouders staan. Misschien wip ik er zo nog even langs vor een paar foto's ![]()
Edit:
Een Volkswagen Transporter in de kleuren van de Gemeentepolitie Rotterdam. Het is zelfbouw op H0 schaal. De striping is van het originele materiaal gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door Captain_Chaos op 14-11-2003 21:46]

Ik spaar die-cast modelauto's (zijn ook al helemaal af dus) vooral van VW, Citroen en F1. (mijn lijst staat ergens in deel I, een stuk of 40)
Maar ik heb laatst ook een plastic-zelfbouwpakket gekocht en in elkaar gezet, het is een VW- Schwimmwagen van Italeri. (schaal 1:35)
Deze dus alleen deze is van Tamiya
Ik heb nu weer een nieuw plastic-bouwpakket; het is dit keer een Ferrari 641 F1 (formule 1 wagen dus) uit 1990 van Revell (schaal 1:24)
Je kan uit 2 verschillende transfers kiezen, Alain Prost of Nigel Mansell.
Iemand nog meer actief met plastic-zelfbouw modellen? Foto's?
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 20:47 schreef cosmick het volgende:[..]
Schaal is idd 1/24. Ik heb al mijn Datsun bouwpakketten (12 stuks) bij een zaak in Deventer gekocht. Zijn (uiteraard) japanse bouwdozen.
Even wat anders, mijn grote Amerikane (1/18).
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |