In dit topic mag je je favoriete band, artiest of artieste promoten. Probeer mensen te overtuigen van jouw favoriet.
Probeer het geluid te omschrijven, wat mensen kunnen verwachten. En geef een stuk of 3 nummers die je absoluut gehoord moet hebben.
Voor mij is het Alice in Chains
Alice in Chains is een uit Seattle afkomstige rockband die z'n glorietijd kende in het begin van de jaren '90. Samen met Nirvana maakten zij destijds grunge meer mainstream met hun karaktestieke "Seattle sound".
Muziek vol emotie. En de variatie is noemenswaardig als één van hun vele kwaliteiten. Van sombere, gevoelige akoestische ballads tot kille harde rock met zware gitaarriffs.
Inmiddels zijn ze al een tijdje gestopt. En tot mijn grote spijt is zanger Layne Staney al een tijdje overleden. Rust in vrede.
Als ik de dj mij 3 nummers van Alice in chains uit liet kiezen, om in een kroeg te gaan draaien, dan koos ik;
Alice in chains - don't follow
Alice in chains - nutshell (accoustic)
Alice in chains - would
En als reserve een heel prachtig instrumentaal nummer genaamd "Whale & wasp".
Ik ontdek hier net een Alice in chains topic, en dat is verdorie amper 2 pagina's lang. Alice in Chains?
Teveel moeite?
quote:ja
Op dinsdag 11 november 2003 20:14 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Opkomst valt me zwaar tegen.Teveel moeite?
Maar goed, misschien komt er nog iets van, ongeduld is een vies zaakje.
quote:Hoho, we gaan toch niet schelden he
Op dinsdag 11 november 2003 21:13 schreef Rider_on_the_storm het volgende:
Houd eens even een leuk verhaaltje, luie donders.
[Dit bericht is gewijzigd door vamperotica op 11-11-2003 23:23]
Als ik een keuze moet maken is het Counting Crows. Hun debuutalbum is in mijn ogen nog steeds de beste cd ooit (zie avatar). Elk album is echter anders, waardoor de cd's absoluut niet gaan vervelen. Ze gebruiken verschillende, erg mooie instrumenten zoals uiteraard gitaar, bas en drums, maar ook piano, orgel, harmonica, accordeon en banjo. De teskten van songwriter Adam Duritz zijn van poëtisch hoge kwaliteit en voor mij vaak herkenbaar. Dit zijn een paar redenen waarom de band zo geweldig is, voor de rest heeft smaak natuurlijk een grote invloed.
Jammer is dat veel mensen, geen echte kenners, ze alleen kennen van hitjes als Mr. Jones, Amercan Girls en vooral Big Yellow Taxi. Die laatste is een cover en naar mijn mening één van hun minste nummer, ze hebben veel beter, eigen werk in huis.
Een aantal prachtige nummer zijn:
- Anna Begins (August and Everything After)
- Raining in Baltimore (August and Everything After)
- Goodnight Elisabeth (Recovering the Satellites)
- Amy hit the Atmosphere (This Desert Life)
- Holiday in Spain (Hard Candy)
Ook live zijn ze geweldig. Zo is hun dubbele live cd Across A Wire erg mooi. Op die cd kun je horen hoe goed ze in staat zijn een bepaald nummer totaal anders te spelen per optrede. Ook alternative versies van nummers zijn erg knap geïmproviseerd.
Go check it out!
Het is mischien niet voor iedereen erg toegankelijke muziek, maar als je van (extreme) metal houdt kan ik je Amon Amarth zeker aanraden.
Deeply rooted in death metal with firm beliefs in Viking mythology, AMON AMARTH formed in 1992 in Tumba, Sweden, a southern suburb of Stockholm. They began writing material with lots of melodies, harmonies and lyrics about Vikings and the northern gods.
Mijn eigen favoriete nummer is: Across the Rainbow Bridge
Andere nummers die het waard zijn om te luisteren:
- The Last With Pagan Blood
- Victorious March
- Thousands Years of Opression
- Death in Fire
"Especially death by my own hand."
"I'm scared of where I would go."
Layne Staley 1996.
[Dit bericht is gewijzigd door Rider_on_the_storm op 12-11-2003 02:17]
|
Forum Opties | |