Easy does it!
[Dit bericht is gewijzigd door cyberterrorist op 11-11-2003 16:47]
Je sluit je casettedek/stereo aan op de line in en je neemt hem op (kan met standaard programmatuur maar ook bijv. met wavelab).
Vervolgens heb je een WAV file op je PC en die brand je dan als Audio CD.
(ja ik vraag het ff op de sim-pel manier).
Dus een kabeltje IN je casettedeck (waar? waar phones staat of waar mic staat?) en dan in de line-in.
En hoe ziet die kabel eruit?
En dan heb je dat allemaal aangesloten, dan Cool-Edit opstarten, en dan cassette afspelen?
quote:Klopt, het is een ander gaatje. Meestal staat er een icoontje bij met een pijltje dat ergens in wijst.
Op dinsdag 11 november 2003 16:55 schreef Syrena het volgende:
Is je line-in niet het gaatje waar normaal je speakers inzitten?
quote:Je cassettedeck heeft als het goed is aan de achterkant een line out. Die gebruik je.
Dus een kabeltje IN je casettedeck (waar? waar phones staat of waar mic staat?) en dan in de line-in.
quote:
En hoe ziet die kabel eruit?
quote:Ja. Eerst Line in als invoer selecteren, dan cool edit laten opnemen en de band afspelen. Nadat alles opgenomen is kun je ermee doen wat je wil.
En dan heb je dat allemaal aangesloten, dan Cool-Edit opstarten, en dan cassette afspelen?
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 17:10 schreef Ablaze het volgende:[..]
Klopt, het is een ander gaatje. Meestal staat er een icoontje bij met een pijltje dat ergens in wijst.
[..]Je cassettedeck heeft als het goed is aan de achterkant een line out. Die gebruik je.
[..][afbeelding]
[..]Ja. Eerst Line in als invoer selecteren, dan cool edit laten opnemen en de band afspelen. Nadat alles opgenomen is kun je ermee doen wat je wil.
Hier kan ik wat mee !!
quote:Geen last van en als ik al een ruis heb, dan gebruik ik gewoon een plug in van soundforge of de ingebouwde van spindoctor (die is minder)
Op woensdag 12 november 2003 09:22 schreef Stonehead het volgende:
Nu is niet zozeer de line in van de computer, maar vooral de hoofdtelefoon- of line out-aansluiting van de meeste cassettedecks wel typisch een enorme bron van ruis...Of ligt dat aan specifiek mijn cassettedecks?
Zijn er goede filters voor?
quote:Fijn
Op woensdag 12 november 2003 08:28 schreef Syrena het volgende:[..]
![]()
Hier kan ik wat mee !!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |