abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14549993
Iemand wel eens geprobeerd om miles davis nummers op de gitaar te spelen/ begeleiden? en was het te doen.

Ik wil er een deze dagen mee gaan beginnen maar ik moet eerst noten en muziek regelen.

dinsdag 11 november 2003 @ 18:56:08 #2
73470 funkalot
funky see, funky do...
pi_14560529
ik wel! de volgende om precies te zijn ->
So what, solar, esp, round midnight

heb nog wel bladmuziek voor je als je het nodig hebt

pi_14596395
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 18:56 schreef funkalot het volgende:
ik wel! de volgende om precies te zijn ->
So what, solar, esp, round midnight

heb nog wel bladmuziek voor je als je het nodig hebt

A kijk eens aan. Ik heb gisteren freddie freeloader gespeeld met een bandje (sax, trompet, drum, keyb en piano en basgitaar). Ik heb ook de bladmuziek van deze nummers, alleen is het algemene bladmuziek (kantje per nummer ongeveer niet echt veel inhoud). Ik kom er niet echt ver mee omdat er geen gitaar in deze muziek zit.

Anders moet ik maar eens voor een lesje gaan kijken. Ik neem nu een enkele keer een les op mijn elec. gitaar, maar de docent is meer rock oriented.

donderdag 13 november 2003 @ 18:42:51 #4
73470 funkalot
funky see, funky do...
pi_14611730
all blues kan ik ook nog aan dat rijtje toevoegen.

wat op papier staat zijn vaak alleen maar de themaatjes en de accoorden, de rest moet je erom heen improviseren zeg maar

pi_14624021
quote:
Op donderdag 13 november 2003 18:42 schreef funkalot het volgende:
all blues kan ik ook nog aan dat rijtje toevoegen.

wat op papier staat zijn vaak alleen maar de themaatjes en de accoorden, de rest moet je erom heen improviseren zeg maar

inderdaad dat idee had ik al een beetje.
ik heb totaal geen ervaring met jazz op mijn gitaar maar ik ga het wel uitzoeken.
speel je zelf alleen jazz of ook andere stijlen.
Ik ben nog niemand tegen gekomen die meerdere stijlen speelt.
of jazz of wat anders...wel logisch omdat het echt een aparte tak van sport is, maar ik
wil de rest ook niet opgeven.
  vrijdag 14 november 2003 @ 12:40:05 #6
73470 funkalot
funky see, funky do...
pi_14629392
Ik speel iedere stijl die me aanspreekt (behalve dixieland (is helemaal kut) en heavy metal (heb ik niks mee)), maar het liefst speel ik funk, soul achtig iets

Ik heb de mazzel gehad dat ik vijf jaar les heb gehad van een kerel die vond dat ik alles moest kunnen, dus ook jazzschema's lezen er op improviseren.
Het voordeel is dat als je jazzschemas kan spelen, popschemas weer veel makkelijker worden, dus je hebt er gewoon veel voordeel van.

En stijlen als funk en soul komen natuurlijk rechtsreeks uit de jazz, dus eigenlijk is het ook nog een beetje aan elkaar verwant.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')