abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 november 2003 @ 20:12:23 #201
35786 Rietvaerder
'Ringvaerder'
pi_14682900
Zoekresultaten
0-0 van 0 treffers bij het trefwoord "recalcitrant " gesorteerd op relevantie:
  zondag 16 november 2003 @ 20:18:12 #202
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_14683045
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Zoekresultaten
0-0 van 0 treffers bij het trefwoord "recalcitrant " gesorteerd op relevantie:
"OFFICE/WORD" noemt het schrijftaal in de spellingscontrole ..
  maandag 17 november 2003 @ 21:21:47 #203
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_14712983
quote:
Op zondag 16 november 2003 20:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Zoekresultaten
0-0 van 0 treffers bij het trefwoord "recalcitrant " gesorteerd op relevantie:
Beetje opstandig
pi_14714255
quote:
Op zondag 16 november 2003 12:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Ja ach, voor een naked uit 96 vind ik Allrisk toch een beetje TE. >1000 euro
Over 2 jaar ga ik kijken voor een andere 600.. SuperSport wel te verstaan. Vind de ZX6R 2001 model de mooiste Anders een R6, Gixxer600 of een Thundercatje..
Goede keuze
Kijk hier voor de specs:
http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=4275
Moet zeggen, rijdt heerlijk, zowel toeren als sportief.
pi_14714446
Weet zo'n beetje alle specs uit mn hoofd van de moderne motoren, zit al zolang in dat wereldje, te lang misschien
pi_14715703
heb voor de lief hebber nog een mooie r6 met nog maar 10000 km op de teller tegen zeer nette prijs
pi_14716104
Ik vind 3000 euro een zeer nette prijs, kan nog 3800 voor mn Bandit 600 krijgen
pi_14720556
quote:
Op maandag 17 november 2003 22:30 schreef cybertrucker het volgende:
heb voor de lief hebber nog een mooie r6 met nog maar 10000 km op de teller tegen zeer nette prijs
moet ie kosten dan?
pi_14720608
Mijn eerste en huidige motor is de Suzuki GSX-R 750 uit 1988

[Dit bericht is gewijzigd door FunnyName op 18-11-2003 09:37]

pi_14720654
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 08:12 schreef FunnyName het volgende:
Mijn eerste en huisige motor is de Suzuki GSX-R 750 uit 1988
Mooi ding, hoor! Er wordt mij in dit topic met klem afgeraden om met een motor te beginnen met meer dan 100 pk. Hoeveel heeft die GSX 750, ik dacht 115 toch?

Hoe is jou dat bevallen, heeft die motor jou van meet af aan onder controle of jij hem? Maw, heeft die motor teveel power voor een beginner?

(btw, ik zit er aan te denken om een CBR900 of een GSX 750 R te halen als 1e motor)

pi_14721686
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 08:19 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Mooi ding, hoor! Er wordt mij in dit topic met klem afgeraden om met een motor te beginnen met meer dan 100 pk. Hoeveel heeft die GSX 750, ik dacht 115 toch?

Hoe is jou dat bevallen, heeft die motor jou van meet af aan onder controle of jij hem? Maw, heeft die motor teveel power voor een beginner?

(btw, ik zit er aan te denken om een CBR900 of een GSX 750 R te halen als 1e motor)


Volgens opgaaf is het 112 pk/75 Nm ..
Toen ik destijds de motor aanschafte werd deze afgeraden door velen die ik er naar vroeg. Dit omdat deze motor te snel zou zijn.
Mijn ervaring is dat het erom gaat hoe je met de motor omgaat, niet wat voor motor je koopt. Met genoeg zelfbeheersing kan ik iedereen deze motor aanraden. Wanneer je van jezelf weet dat je snel gaat "spelen" of "racen", dan kan je beter een motor kopen met minder vermogen.

Succes met je keuze.

pi_14722751
Als je niet gaat spelen of racen met een motor, of ik moet zeggen, met ZO'N motor, ben je 50+ of je hoort op een BMW thuis..
pi_14750476
OK, ga hier ook eens even mijn bevindingen vertellen. Ik heb sinds juni dit jaar m'n motorrijbewijs. En sinds twee maanden rij ik op een Honda CB1000. Dat is een naked bike, heeft 98pk en veel koppel (weet niet meer precies hoeveel). Ik vind 'm dus echt fantastisch rijden. Heerlijk toeren, heb er al redelijk lange stukken mee gereden en nog nooit pijn in m'n nek ofzo gehad. Daarnaast kun je er ook redelijk sportief rijden.

Ze zeggen trouwens over Honda dat het het meeste waardevaste Japanse merk is en natuurlijk onderhoudsvrij. Dat laatste vind ik zeer belangerijk, aangezien ik student ben en me geen hoge kosten kan veroorloven. Overigens gisteren heb ik er een nieuwe achterband op laten zetten; kosten ¤195,-. Hou daar rekening mee, kettingsetje kost ook al snel ¤300,- heb ik me laten vertellen. Daarnaast wil ik nog even zeggen dat het zeer de moeite loont om in het oosten van het land op zoek te gaan naar een motor. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de prijzen daar een stuk lager liggen. Ik heb eventueel nog wel wat adresjes. Mocht je geïnteresseerd zijn, laat me dat dan even weten. Succes en koop niet te snel er is namelijk zoveel keus (ik ben 4 maanden op zoek geweest)...

pi_14750772
He SuperFout

Duitsland is nog veel goedkoper

  woensdag 19 november 2003 @ 13:22:19 #215
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_14755874
Ik heb ook sinds een jaar of 2 een motorfiets.... Alleen kwa prestaties valt hij behoorlijk in het niets vergeleken de meeste motoren van nu

Het is namelijk een Zündapp DB205 Elastic 250. Oftewel een 250CC 1cylinder

een top van dik 110 maar een lol dat je ermee hebt, je rijdt er altijd met een grote glimlach op het gezicht mee rond

If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
pi_14756482
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:22 schreef Coupe het volgende:
Ik heb ook sinds een jaar of 2 een motorfiets.... Alleen kwa prestaties valt hij behoorlijk in het niets vergeleken de meeste motoren van nu

Het is namelijk een Zündapp DB205 Elastic 250. Oftewel een 250CC 1cylinder

een top van dik 110 maar een lol dat je ermee hebt, je rijdt er altijd met een grote glimlach op het gezicht mee rond


Mooi ding joh! Ziet er goed onderhouden uit!
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
  woensdag 19 november 2003 @ 13:50:07 #217
63246 Shadow_Smile
Be awake in your dreams !
pi_14756821
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:46 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Binnenkort moet ik afrijden voor motorrijbewijs (6 jan). En ik ben nu al natuurlijk aan het rondkijken voor een motor. Nu hoor ik vaak dat verstandig is om met een 600/750 (met niet meer dan 120 pk) te beginnen. Maar ik heb mijn oog laten vallen op of een Honda CBR 900 (130 pk) of een Suzuki GSX 1100 (150 pk!!).

Nu ben ik benieuwd wat de 1e motoren waren vd motorrijdende fokkers, en hun ervaringen hiermee. Ik denk zelf dat je snel raakt uitgekeken op een 600. Met een 750 zul je het wel langer volhouden. Zijn er motorrijders die ook met een 900 of een 1100 zijn begonnen?


Ik ben ondertussen al op de helft van motor rijbewijs, maar heb al heel wat motor gereden

Mijn eerste motor was een Honda crosser met 125cc daarna een keer of 10 op een Aprilia 250 gereden. Tevens heb ik regelmatig een Honda MT gehad met op alle een 70cc en zeer zwaar op gefokt tot +/- 115 km/h (snelheid gecontoleerd door motor agent die ineens naast mij reed )

See my lonely life unfold,...... I see it every day !!!
pi_14757238
quote:
Op woensdag 19 november 2003 10:17 schreef SuperFour het volgende:
OK, ga hier ook eens even mijn bevindingen vertellen. Ik heb sinds juni dit jaar m'n motorrijbewijs. En sinds twee maanden rij ik op een Honda CB1000. Dat is een naked bike, heeft 98pk en veel koppel (weet niet meer precies hoeveel). Ik vind 'm dus echt fantastisch rijden. Heerlijk toeren, heb er al redelijk lange stukken mee gereden en nog nooit pijn in m'n nek ofzo gehad. Daarnaast kun je er ook redelijk sportief rijden.

Ze zeggen trouwens over Honda dat het het meeste waardevaste Japanse merk is en natuurlijk onderhoudsvrij. Dat laatste vind ik zeer belangerijk, aangezien ik student ben en me geen hoge kosten kan veroorloven. Overigens gisteren heb ik er een nieuwe achterband op laten zetten; kosten ¤195,-. Hou daar rekening mee, kettingsetje kost ook al snel ¤300,- heb ik me laten vertellen. Daarnaast wil ik nog even zeggen dat het zeer de moeite loont om in het oosten van het land op zoek te gaan naar een motor. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de prijzen daar een stuk lager liggen. Ik heb eventueel nog wel wat adresjes. Mocht je geïnteresseerd zijn, laat me dat dan even weten. Succes en koop niet te snel er is namelijk zoveel keus (ik ben 4 maanden op zoek geweest)...


Jah, Honda, he? Is naar mijn idee 1 vd betere ondere motoren. De CBR 900 (zoals vele malen eerder verteld) heeft tot nu toe mijn voorkeur.

In het oosten? Dat komt goed uit want ik woon in het oosten, in arnhem nl. ik zit er aan te denken om er 1 in duitsland te kopen, dat schijnt nog goedkoper te zijn. Maar ik ben altijd geinteresseerd in adressen, dus als je er een paar hebt: graag!

  woensdag 19 november 2003 @ 14:21:43 #219
66279 Coupe
Af en toe gezellig
pi_14757939
quote:
Op woensdag 19 november 2003 13:40 schreef Jolly_Reaper het volgende:

[..]

Mooi ding joh! Ziet er goed onderhouden uit!


Dankje , Heb hem destijds van een oudere man gekocht. Stond bij hem binnen in de woonkamer. Onder een dekentje en naast de verwarming. Werd een paar keer per jaar gestart en gepoetst. Maar hij durfde er al enkele jaren niet meer op terijden. Hij verkeert in zeer goede staat en is ongerestaureerd. En dat voor een motor uit 1952 .
Zit ook zo'n mooie Fishtail uitlaat onder (origineel). Geweldig ding. Heb er nog 3 (jaren 50 motoren). Een DB205 Elastic 200 (200cc dus) uit 1951. Een 200S uit 1953, en een 250S uit 1952 met een Schommel arm voorvork (zeldzaam). En heb ik nog een Zündapp 125 Sport (125cc motorfietsje) uit 1973 en een Zündapp Ks125 Special (eigenbouw motorfiets op zundapp basis, 530/529 Model met 125cc waterkoeling en motorkenteken). Ben bezig met een Ks100 Motorfietsje uit 1968 (Hoge tank en een cylinder model Broodje). En dan nog een stuk of 8/9 zundapp bromfietsen van 1960 t/m 1978 Hoezo gek op zündapp

[Dit bericht is gewijzigd door Coupe op 19-11-2003 14:23]

If you think you have everything under control, you just aren't going fast enough
pi_14757972
Ga je toch maar kijken voor een Blade?

Ik wens je veel succes!

  woensdag 19 november 2003 @ 15:13:42 #221
37248 BertV
Klei indiaan
pi_14759554
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/7642

Motor-forum heeft een topic over iemand die met een CBR900R wil beginnen.

Een supersport uit de "koningsklasse" voor iemand die een tiental km's met een lesmotor heeft gereden. "Want hij ziet er zo kek uit..."

mgoed, gelukkig mag je dat in NL nog helemaal zelf beslissen.

Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_14759611
Net langs Ultralaser geweest, en die vond mn Viper zo mooi klinken
pi_14759754
quote:
Op woensdag 19 november 2003 14:22 schreef Rietvaerder het volgende:
Ga je toch maar kijken voor een Blade?
ja, toch eerst ff kijken. die Blade is gewoon te
  woensdag 19 november 2003 @ 15:20:20 #224
37248 BertV
Klei indiaan
pi_14759778
maar heb je er ooit op gereden....?


Dat lijkt me toch geen detail eh
Fraai ie is zeker.

Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_14759813
Heb je er eigenlijk weleens op gereden? Zo niet, ga dan eens een proefrit maken, begin dan in zn 1, rijd volgas weg, rijd elke versnelling tot de toerenbegrenzer en dan zo door tot zn 6

Je wilt een Blade, dan zou je hem gebruiken ook....

PS: Ik ben niet verantwoordelijke voor elke vorm van schade

  woensdag 19 november 2003 @ 15:26:25 #226
37248 BertV
Klei indiaan
pi_14759973
Rechtuit volgas lijkt me het probleem niet...
idd de eerste 2 versnellingen zullen de komende tijd wel snel overgeslagen worden.

In de bochten moet je ook angstvallig je hand stilhouden in tegenstelling tot je lesfiets waarbij dat allemaal niet uit maakt. Vooral Rotondes zullen niet leuk zijn.

Maar je hebt wel gelijk wat je wil. Ik moest hunkerend uitkijken naar de sportfietsen, klungelend op een oud wrak. Het andere uiterste.

[Dit bericht is gewijzigd door BertV op 19-11-2003 15:27]

Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_14760083
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:26 schreef BertV het volgende:
Rechtuit volgas lijkt me het probleem niet...
idd de eerste 2 versnellingen zullen de komende tijd wel snel overgeslagen worden.

In de bochten moet je ook angstvallig je hand stilhouden in tegenstelling tot je lesfiets waarbij dat allemaal niet uit maakt. Vooral Rotondes zullen niet leuk zijn.

Maar je hebt wel gelijk wat je wil. Ik moest hunkerend uitkijken naar de sportfietsen, klungelend op een oud wrak. Het andere uiterste.


Nee, rechtuit zal geen probleem zijn, maar denk wel dat ie peuken schijt
pi_14760391
Mocht het echt zo dramatisch zijn dan kijk ik wel voor een andere, btw er zijn ook CBR 900s met 100 pk.
pi_14760417
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:20 schreef BertV het volgende:
maar heb je er ooit op gereden....?


Dat lijkt me toch geen detail eh
Fraai ie is zeker.


Nee, ik heb er nog nooit op gereden. Maar hij ziet er echt top uit, mooier dan een kawa of een yamaha
pi_14760482
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Mocht het echt zo dramatisch zijn dan kijk ik wel voor een andere, btw er zijn ook CBR 900s met 100 pk.
Duitse ja. Teruggetuned voor de verzekering.
Enne, ik snap niet dat jij zoveel waarde hecht aan het uiterlijk, dat zie je toch niet als je erop zit, hoe ie rijdt, daar gaat het om.... remmen, handeling.
pi_14760514
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Je wilt een Blade, dan zou je hem gebruiken ook....
zal ik zeker doen!
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:13 schreef BertV het volgende:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/7642

Motor-forum heeft een topic over iemand die met een CBR900R wil beginnen.

Een supersport uit de "koningsklasse" voor iemand die een tiental km's met een lesmotor heeft gereden. "Want hij ziet er zo kek uit..."

mgoed, gelukkig mag je dat in NL nog helemaal zelf beslissen.


Ik check dat forum thuis wel ff. Bedankt!
pi_14760539
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:42 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Duitse ja. Teruggetuned voor de verzekering.
Enne, ik snap niet dat jij zoveel waarde hecht aan het uiterlijk, dat zie je toch niet als je erop zit, hoe ie rijdt, daar gaat het om.... remmen, handeling.


rijeigenschappen is natuurlijk belangrijk, maar ik vind dat een motor er strak uit moet zien!

en btw, als ie terug getuned dan zal ie toch wel handelbaar zijn voor een beginner? mocht ik wat meer ervaring hebben dan kan ik em altijd weer op(?)voeren naar zijn originele power.

waar bestaat die tuning eik uit? dat terug tunen?

pi_14760737
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:26 schreef BertV het volgende:
Rechtuit volgas lijkt me het probleem niet...
idd de eerste 2 versnellingen zullen de komende tijd wel snel overgeslagen worden.

In de bochten moet je ook angstvallig je hand stilhouden in tegenstelling tot je lesfiets waarbij dat allemaal niet uit maakt. Vooral Rotondes zullen niet leuk zijn.

Maar je hebt wel gelijk wat je wil. Ik moest hunkerend uitkijken naar de sportfietsen, klungelend op een oud wrak. Het andere uiterste.


De eerste twee versnellingen kunnen beter overgeslagen worden, maar dat doe je toch niet
Ik vind de eerste twee versnellingen juist het lekkerst. (voor optrekken dan) En als je een pittige fiets koopt zou je in de eerste versnelling overal door Nederland kunnen rijden (bezuinig je wel op je versnellingsbak )
Maar ik ben het wel met One_Punch_Mickey eens dat een motor er naar jouw smaak uit moet zien. Maar ik kan me niet voorstellen dat de Blade de enige Supersport is die hij mooi vindt
pi_14760801
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

rijeigenschappen is natuurlijk belangrijk, maar ik vind dat een motor er strak uit moet zien!

en btw, als ie terug getuned dan zal ie toch wel handelbaar zijn voor een beginner? mocht ik wat meer ervaring hebben dan kan ik em altijd weer op(?)voeren naar zijn originele power.

waar bestaat die tuning eik uit? dat terug tunen?


Meest gebruikte vorm is het plaatsen van ringen in je luchtinlaat om de hoeveelheid inkomende lucht te beperken. Hierdoor kan de machine minder vermogen leveren.
pi_14760998
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:52 schreef ploderus het volgende:

[..]

Meest gebruikte vorm is het plaatsen van ringen in je luchtinlaat om de hoeveelheid inkomende lucht te beperken. Hierdoor kan de machine minder vermogen leveren.


dat hoeft niet al te veel te kosten denk ik om het weer om te draaien?
pi_14761017
Zeg effe wanneer je die proefrit gaat maken, dat wil ik niet missen!
pi_14761079
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

dat hoeft niet al te veel te kosten denk ik om het weer om te draaien?


Dat hangt er ff vanaf of hij nog opnieuw afgesteld moet worden. Soms loopt de motor na het verwijderen van de ringen niet lekker meer. Weet alleen niet wanneer dat is en ik neem aan dat het ook nog per fiets verschilt.
pi_14761105
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:50 schreef ploderus het volgende:

[..]

De eerste twee versnellingen kunnen beter overgeslagen worden, maar dat doe je toch niet
Ik vind de eerste twee versnellingen juist het lekkerst. (voor optrekken dan) En als je een pittige fiets koopt zou je in de eerste versnelling overal door Nederland kunnen rijden (bezuinig je wel op je versnellingsbak )
Maar ik ben het wel met One_Punch_Mickey eens dat een motor er naar jouw smaak uit moet zien. Maar ik kan me niet voorstellen dat de Blade de enige Supersport is die hij mooi vindt


De GSX 600 R of 750 R en de ZX 6R of 7R vind ik zeer zeker mooie machines, maar ik vind de lijnen ve een CBR 900 toch wel het mooist. Plus rijd ik al jaren in een Honda civic en dat bevalt qua onderhoud heel erg goed, nu werd er eerder gepost dat dat ook bij motoren het geval is. Maar moet je iets vervangen dan is het ook duurder, dat is bij autos niet anders.
pi_14761237
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:01 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

De GSX 600 R of 750 R en de ZX 6R of 7R vind ik zeer zeker mooie machines, maar ik vind de lijnen ve een CBR 900 toch wel het mooist. Plus rijd ik al jaren in een Honda civic en dat bevalt qua onderhoud heel erg goed, nu werd er eerder gepost dat dat ook bij motoren het geval is. Maar moet je iets vervangen dan is het ook duurder, dat is bij autos niet anders.


Welk jaar Blade heb je het dan eigenlijk over? Want wat ook een voordeel is van de 600cc's is dat je voor dezelfde prijs waarschijnlijk een nieuwere kunt nemen.
Ik weet wel dat als ik later groot ben, dat ik zekers nog een keer de (momenteel) nieuwe R1 wil hebben
Maar dat duurt toch nog wel ff voor ik dat kan betalen.
pi_14761242
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Zeg effe wanneer je die proefrit gaat maken, dat wil ik niet missen!
Zal ik doen! Moet je wel ff naar duitsland komen
pi_14761327
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:05 schreef ploderus het volgende:

[..]

Welk jaar Blade heb je het dan eigenlijk over? Want wat ook een voordeel is van de 600cc's is dat je voor dezelfde prijs waarschijnlijk een nieuwere kunt nemen.
Ik weet wel dat als ik later groot ben, dat ik zekers nog een keer de (momenteel) nieuwe R1 wil hebben
Maar dat duurt toch nog wel ff voor ik dat kan betalen.


Een 93/94 er, en idd daar kun je een jongere 600 voor krijgen. Ik wil ze sowieso allebei uitproberen. Mijn icoon is een GSX 600 uit 97, die is wel erg fris vergeleken met een CBR900.
pi_14761502
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Een 93/94 er, en idd daar kun je een jongere 600 voor krijgen. Ik wil ze sowieso allebei uitproberen. Mijn icoon is een GSX 600 uit 97, die is wel erg fris vergeleken met een CBR900.


Vriend van me rijdt zo'n '97 GSX. Rijdt heerlijk! Heeft hem bij een bedrijfje gekocht dat ook motoren uit Duitsland haalt. Hij heeft de begrenzing (100pk) eruit laten halen zodat hij een compleet originele motor heeft. Voordeel van dat bedrijfje is dat je zelf niet meer naar Duitsland hoeft en ze zijn er wel een stukje goedkoper dan de originele nederlandse motoren.
Ben er één keer geweest. Het is een éénmanszaak. Vriendelijke man. Weet verder eigenlijk niet veel erover.
pi_14761504
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:05 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Zal ik doen! Moet je wel ff naar duitsland komen


Ja euh, mijn 25kw-tje loopt maar 170km
Maar wil wel mee.. weet niet of je kennisen hebt die er iets van weten, maare, vind ik altijd wel leuk. Hoor het wel..
pi_14761542
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:12 schreef ploderus het volgende:

[..]

Vriend van me rijdt zo'n '97 GSX. Rijdt heerlijk! Heeft hem bij een bedrijfje gekocht dat ook motoren uit Duitsland haalt. Hij heeft de begrenzing (100pk) eruit laten halen zodat hij een compleet originele motor heeft. Voordeel van dat bedrijfje is dat je zelf niet meer naar Duitsland hoeft en ze zijn er wel een stukje goedkoper dan de originele nederlandse motoren.
Ben er één keer geweest. Het is een éénmanszaak. Vriendelijke man. Weet verder eigenlijk niet veel erover.


Toevallig Rima Motoren in Haelen?
pi_14761647
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:12 schreef ploderus het volgende:

[..]

Vriend van me rijdt zo'n '97 GSX. Rijdt heerlijk! Heeft hem bij een bedrijfje gekocht dat ook motoren uit Duitsland haalt. Hij heeft de begrenzing (100pk) eruit laten halen zodat hij een compleet originele motor heeft. Voordeel van dat bedrijfje is dat je zelf niet meer naar Duitsland hoeft en ze zijn er wel een stukje goedkoper dan de originele nederlandse motoren.
Ben er één keer geweest. Het is een éénmanszaak. Vriendelijke man. Weet verder eigenlijk niet veel erover.


zou je niet kunnen vragen waar dat bedrijfje zit? Ik was in 1e instantie op zoek naar zoiets, maar ik kon nergens iets vinden, dus veranderde mijn plan naar het zelf importeren. Dat kan toch een hoop schelen en als de prijzen idd aantrekkelijker zijn dan vind ik het misschien wel de moeite waard.

Ik wil iig even vergelijken om de afweging te maken. als je het kan vragen zou echt top zijn!

pi_14761696
Dit is ook zo'n zaakje, of misschien het zaakje waar hij over spreekt:

www.rima-motoren.nl

Ook 1 mans zaak, haalt alles in Duitsland. Zit gewoon in een loods, maar daardoor scherp geprijst.. o en zeg gelijk tegen hem waar mn gasschuiven blijven

pi_14761716
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:12 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ja euh, mijn 25kw-tje loopt maar 170km
Maar wil wel mee.. weet niet of je kennisen hebt die er iets van weten, maare, vind ik altijd wel leuk. Hoor het wel..


kijk, dat vind ik nou een tof aanbod en ik zal het zeker in gedachten houden! Mijn oom is al jaren een fanatiek motorrijder dus ik had hem in gedachten om mee te vragen, maar ik zal er nog wel even over nadenken.
pi_14761809
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:18 schreef Rietvaerder het volgende:
Dit is ook zo'n zaakje, of misschien het zaakje waar hij over spreekt:

www.rima-motoren.nl

Ook 1 mans zaak, haalt alles in Duitsland. Zit gewoon in een loods, maar daardoor scherp geprijst.. o en zeg gelijk tegen hem waar mn gasschuiven blijven


Ik ga meteen ff kijken! Ik zal em ff een schop onder zijn kont geven
pi_14761854
Ja, ik wacht al een half jaar op mijn originele gasschuiven die er bij zou geven Volgens mij kan ik er naar fluiten

Over dat proefrijden, je weet wel wat mijn advies is Sommige mensen vinden het niet leuk om mij mee te nemen, omdat ik heel subtiel zeg hoe de motor er aan toe is. Vorige keer kwam een maatje langs op een CBR600, 39000km, deuk in radiator en gloednieuwe schijfremmen + voorvorken... tja ik zei gewoon, dit is een schadeding. Reed verder goed, zijn keuze of ie hem wou kopen of niet, maare, toen knapte de roze ballon wel geloof ik

Zegt ie, ja maar hij is zo scherp geprijst, ja om die reden dus Toen had ie een R6 gekocht, wat nog veel beter reed volgens hem

[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 19-11-2003 16:26]

pi_14761898
Ik heb het niet over Rima-motoren
Het gaat om Frans Hannink Motoren
(ook wel bekend als vfroem.nl)
website:
http://www.zeshonderd.cc/
Hij doet alleen maar 600cc motoren en hij heeft best een redelijk aanbod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')