abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14613271
quote:
Op donderdag 13 november 2003 19:38 schreef Varr het volgende:
Weenie hoe die heet, maar het was een scherm voor onze commodore, 15 of 17" geloof ik, en alleen groene kleuren. Meeemories...
?
  donderdag 13 november 2003 @ 19:40:24 #102
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_14613294
quote:
Op donderdag 13 november 2003 19:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

?

Hahahaha ik lees met mn wazige kop natuurlijk weer monitor, dacht al wat een zinloos topic.
  donderdag 13 november 2003 @ 19:51:47 #103
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14613660
quote:
Op donderdag 13 november 2003 19:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

je kunt ook bellen, dan kun je veel sneller en heb je gereserveerd

heb ik gedaan, en de 25e is de eerste mogelijkheid. Opzich wel een beetje gek want er zijn twee examens per week en er kunnen iets van 50/60 mensen teglijk in dat hok examen doen, en ik denk nie dat dat elke week vol zit.
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14614146
quote:
Op donderdag 13 november 2003 19:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

lame

reageer es op wat ik zeg ipv zo'n poepantwoord

Poepantwoord? Jij wilt geloof ik alleen maar lezen wat je wilt lezen. Had ik niet al 3 of 4 keer een antwoord gegeven
  donderdag 13 november 2003 @ 20:10:28 #105
37248 BertV
Klei indiaan
pi_14614262
zo'n topic wordt altijd gestart door iemand die de beslissing al gemaakt heeft...

maak een testrit, misschien gaat het perfect, maar houd jezelf niet voor gek... of wel, anyway, we zwaaien

ik lees nog ff je openingspost:

quote:
Ik denk zelf dat je snel raakt uitgekeken op een 600.
0-100 3,0sec
0-120 3,8sec
0-150 5,5sec
0-180 8,1sec
0-200 10,6sec

idd, slaapverwekkend, ga voor die 900...

Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_14614456
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:10 schreef BertV het volgende:
zo'n topic wordt altijd gestart door iemand die de beslissing al gemaakt heeft...

maak een testrit, misschien gaat het perfect, maar houd jezelf niet voor gek... of wel, anyway, we zwaaien

[..]

0-100 3,0sec
0-120 3,8sec
0-150 5,5sec
0-180 8,1sec
0-200 10,6sec

is idd nie echt indrukwekkend
Maar ik vind het nog wel even best..
pi_14614650
quote:

[..]

0-100 3,0sec
0-120 3,8sec
0-150 5,5sec
0-180 8,1sec
0-200 10,6sec

Alleen een R1, Fireblade, ZX12R of Hayabusa zijn goed genoeg. De rest is simpelweg gewoon te traag, je moet natuurlijk wel goed mee kunnen komen met het verkeer

Zo'n 600.. pff, niets aan joh Stel je voor dat je eerst goed moest leren rijden voordat je op een Blade stapt, niets aan doen toch

pi_14614768
quote:

[..]

0-100 3,0sec
0-120 3,8sec
0-150 5,5sec
0-180 8,1sec
0-200 10,6sec

wat zijn die cijfers van een 90o dan? dat zijn wel erg snelle cijfers!
pi_14614786
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:07 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Poepantwoord? Jij wilt geloof ik alleen maar lezen wat je wilt lezen. Had ik niet al 3 of 4 keer een antwoord gegeven

nee: ik zeg niet over 1 kam scheren, waar blijft je reactie daarop?
pi_14614831
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:23 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Alleen een R1, Fireblade, ZX12R of Hayabusa zijn goed genoeg. De rest is simpelweg gewoon te traag, je moet natuurlijk wel goed mee kunnen komen met het verkeer

Zo'n 600.. pff, niets aan joh Stel je voor dat je eerst goed moest leren rijden voordat je op een Blade stapt, niets aan doen toch

t wordt mij steeds duidelijker: ik heb met een niet zo weldenkend mens te maken, je moet mensen niet in hokjes stoppen, en al helemaal niet op basis van je eigen conclusies!
pi_14614914
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:23 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

De Hayabusa vind ik een log schip, niet interresant, heb vele malen liever een lekkere 600 of zelfs een heerlijke felle 250 als zo'n log schip.

Leuk hoor dat hij zo verschrikkelijk hard gaat, als je van rechttoe rechtaan rijden op een snelweg houdt...

Nee, geef mij maar dijken vreten enzo, dat is pas leuk rijden(nou ja in mijn geval dan gereden worden en aansporen tot harder, sneller, tjeeeee waar ken ik dat nou van ).

Mensen die alleen naar die alleen naar CC's en naar topsnelheden kijken vergeten dat je wel lekker met je dikke Hayabusa een dijkje kan pakken, maar dat je dan toch echt naar het kontje van die veel lichtere en wendbaardere aprilia rs250 mag gaan kijken die snel verdwijnt in de verte om maar een vb te noemen

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_14614967
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:33 schreef erodome het volgende:

[..]

De Hayabusa vind ik een log schip, niet interresant, heb vele malen liever een lekkere 600 of zelfs een heerlijke felle 250 als zo'n log schip.

Leuk hoor dat hij zo verschrikkelijk hard gaat, als je van rechttoe rechtaan rijden op een snelweg houdt...

Nee, geef mij maar dijken vreten enzo, dat is pas leuk rijden(nou ja in mijn geval dan gereden worden en aansporen tot harder, sneller, tjeeeee waar ken ik dat nou van ).

Mensen die alleen naar die alleen naar CC's en naar topsnelheden kijken vergeten dat je wel lekker met je dikke Hayabusa een dijkje kan pakken, maar dat je dan toch echt naar het kontje van die veel lichtere en wendbaardere aprilia rs250 mag gaan kijken die snel verdwijnt in de verte om maar een vb te noemen

eindelijk echt iemand die er van verstand heeft!

wat vind jij dan van de CBR 600 en de CBR 900? met welke zou jij beginnen? wat zijn de plus en minpunten?

donderdag 13 november 2003 @ 20:38:08 #113
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14615039
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:30 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

t wordt mij steeds duidelijker: ik heb met een niet zo weldenkend mens te maken, je moet mensen niet in hokjes stoppen, en al helemaal niet op basis van je eigen conclusies!

hmm volgens mij ben jij hier het niet weldenkende mens eerlijk gezegd, maar laat ons vooral weten hoe het afgelopen is met je wanneer je met die 900 hebt gereden(of als je het niet zelf kan iemand anders )
Kom op zeg, meteen een 900 omdat een lichtere motor traag/slaapverwekkend/voor mietjes is het idee alleen al. als het je enige doel is om hard te kunnen rijden zou ik niet eens een rijbewijs halen maar gelijk een jaarkaart voor de Nordschleife of voor assen en een motor zonder kenteken aanschaffen.
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14615105
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

wat vind jij dan van de CBR 600 en de CBR 900? met welke zou jij beginnen? wat zijn de plus en minpunten?

Erodome.. Geslacht Vrouw
Jeej, eindelijk lezen wat je lezen wilt!
1 iemand die het tegendeel zegt en dan zeg je "eindelijk echt iemand die er verstand van heeft"? Denk jij nou echt dat zij meer ervaring heeft dan ons... ?

Enne, Erodome, die reply van mij was sarcastisch..
En nee, ik baseer niets op mn eigen conclusies, maar met keiharde feiten, ervaring, en ervaringen van mensen om mij heen..

quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:33 schreef erodome het volgende:
Als je een beetje kan rijden kan je met een Busa ook wel lekker dijkjes ''vreten'', ding weegt namelijk maar 215kg meen ik. Wel, met een FJR kan je ook prima dijkjes rijden, en die weegt 240kg. Neem mijn Bandit, 210kg, lukt ook primaaaaa.

Doe eerst eens ervaring op voordat je iedereen om je heen ga lopen nablaten..

pi_14615202
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:38 schreef super_honda het volgende:

[..]

hmm volgens mij ben jij hier het niet weldenkende mens eerlijk gezegd, maar laat ons vooral weten hoe het afgelopen is met je wanneer je met die 900 hebt gereden(of als je het niet zelf kan iemand anders )
Kom op zeg, meteen een 900 omdat een lichtere motor traag/slaapverwekkend/voor mietjes is het idee alleen al. als het je enige doel is om hard te kunnen rijden zou ik niet eens een rijbewijs halen maar gelijk een jaarkaart voor de Nordschleife of voor assen en een motor zonder kenteken aanschaffen.

kijk, dat is dus wat anderen ervan maken: hoezo voor mietjes? dat heb ik nooit gezegd, sterker ik heb gezegd ik neem al jullie adviezen zeer zeker mee in mijn beslissing en ook tijdens de proefrit.

probeer niet alles zwart en wit te zien, zo schets ik het namelijk niet.

quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:40 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Erodome.. Geslacht Vrouw

ook nog discrimineren? ik ken vrouwen die beter rijden dan mannen, maar dat is overbodig om te zeggen. een weldenkend persoon discrimineert niet, hoe dan ook

plus zij komt met een reactie die onderbouwt is, ipv poepantwoorden te geven en nog steeds geen antwoord op mijn reactie: NIET OVER 1 KAM SCHEREN, snap ik wel als je er geen weerwoord meer voor hebt

[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 13-11-2003 20:47]

pi_14615235
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ook nog discrimineren? ik ken vrouwen die beter rijden dan mannen, maar dat is overbodig om te zeggen. een weldenkend persoon discrimineert niet, hoe dan ook
En een weldenkend mens stapt niet op een 900. Punt.

Mijn punt was eigenlijk dat de mannen hier veel meer ervaring hebben dan de gemiddelde vrouw die af en toe motor rijd..en die punten die Erodome gaf vinden wij ook allemaal, dus waarom zou zij het snappen:?

Waarom heb je eigenlijk dit topic geopend als je het toch al zeker weet? En een weerwoord is niet nodig; gaat totaal niet over over 1 kam scheren. Een mens blijft een mens. Een mens zonder rij-ervaring op een Blade blijft gevaarlijk. Niets te maken met in hokjes stoppen dus.

pi_14615623
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:45 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

En een weldenkend mens stapt niet op een 900. Punt.

Mijn punt was eigenlijk dat de mannen hier veel meer ervaring hebben dan de gemiddelde vrouw die af en toe motor rijd..en die punten die Erodome gaf vinden wij ook allemaal, dus waarom zou zij het snappen:?

Waarom heb je eigenlijk dit topic geopend als je het toch al zeker weet? En een weerwoord is niet nodig; gaat totaal niet over over 1 kam scheren. Een mens blijft een mens. Een mens zonder rij-ervaring op een Blade blijft gevaarlijk. Niets te maken met in hokjes stoppen dus.

nou, toen ik em opende was ik eigenlijk zeker dat ik voor die 900 zou gaan, moet ik eerlijk zeggen. maar omdat jullie allemaal dezelfde mening delen en omdat jullie erg duidelijk zijn over de rijeigenschappen van een 600 ben ik nu wel gaan twijfelen.

maar wat voor mij ook nog meespeelt is dat ik vind dat de 900 er ook strakker uitziet. bij de 600 is het zadel in geheel, bij de 900 zijn dat 2 losse delen.

pi_14615767
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:40 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Erodome.. Geslacht Vrouw
Jeej, eindelijk lezen wat je lezen wilt!
1 iemand die het tegendeel zegt en dan zeg je "eindelijk echt iemand die er verstand van heeft"? Denk jij nou echt dat zij meer ervaring heeft dan ons... ?

Enne, Erodome, die reply van mij was sarcastisch..
En nee, ik baseer niets op mn eigen conclusies, maar met keiharde feiten, ervaring, en ervaringen van mensen om mij heen..
[..]

Als je een beetje kan rijden kan je met een Busa ook wel lekker dijkjes ''vreten'', ding weegt namelijk maar 215kg meen ik. Wel, met een FJR kan je ook prima dijkjes rijden, en die weegt 240kg. Neem mijn Bandit, 210kg, lukt ook primaaaaa.

Doe eerst eens ervaring op voordat je iedereen om je heen ga lopen nablaten..

OOOOOOOOO wat erg een vrouw die van snelle motoren houdt, dat kan toch niet

Ok, nu serieus...

Zoals je ziet heb ik al wat motoren die we samen hebben gehad opgenoemd, alhoewel ik niet zelf gereden heb gingen wij altijd samen op stap(alleen bij de YZF had ik er geen zin meer in omdat we niet echt konden blazen omdat je achterop echt wegwaaide en gewoonweg klote zat), dus ervaring hoe motoren aanvoelen heb ik wel, die krijg je ook door achterop te zitten, weliswaar vanuit een ander persectief, maar toch ervaring...

Een yzf 750 weegt maar ongeveer 180 kilo, eem cbr 600 ongeveer hetzelfde, een rs 250 weegt zo rond de 140 kilo of zelf wat minder, dat weet ik niet uit mijn hoofd, weet ik van geen een eigenlijk, alleen maar ongeveer, ga niet elk motorblaadje uitspitten en dat soort dingen in mijn hoofd stampen, ben ik veelste lui voor

Dus waar heb je het over......

Haal jij maar eens een lekkere yzf r6 ofzo echt open, kijken of je hem aandurft in zijn volle glorie....
En dan geen mietjesgedrag van 600 meter remmen voor de bocht he (dit moet ik van mijn man zeggen, die het roerend met me eens is en die dan wel echte rij ervaring heeft met motoren, die heeft er iets meer gehad ).

Serieus nu........, je gaat het niet redden met een Hayabusa tegen een lichtere motor op van die korte stukjes met veel gooi en smijtwerk bochten....

Ik vind een iets lichtere motor of zelf een best wel lichte interresanter omdat je er meer mee kan op dat gebied.

En laten we eerlijk zijn, een bon krijgen als je 300 rijdt is ook niet alles

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_14615816
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:59 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

nou, toen ik em opende was ik eigenlijk zeker dat ik voor die 900 zou gaan, moet ik eerlijk zeggen. maar omdat jullie allemaal dezelfde mening delen en omdat jullie erg duidelijk zijn over de rijeigenschappen van een 600 ben ik nu wel gaan twijfelen.

maar wat voor mij ook nog meespeelt is dat ik vind dat de 900 er ook strakker uitziet. bij de 600 is het zadel in geheel, bij de 900 zijn dat 2 losse delen.

Net als mn moeder, die een auto niet koopt omdat ie rood is

Koop nou gewoon die 600.. en als je dan kan rijden, over 2 jaar ofzo, ga dan maar voor iets zwaarders kijken. Belangrijkste is gewoon eerst leren rijden! Dit doe/kan je gewoon niet op een 900.. het kan misschien wel, maar doordat de 900 geen fouten tolereert leer je het veel minder snel.

quote:
Op donderdag 13 november 2003 21:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Ok, nu serieus...

Zoals je ziet heb ik al wat motoren die we samen hebben gehad opgenoemd, alhoewel ik niet zelf gereden heb gingen wij altijd samen op stap(alleen bij de YZF had ik er geen zin meer in omdat we niet echt konden blazen omdat je achterop echt wegwaaide en gewoonweg klote zat), dus ervaring hoe motoren aanvoelen heb ik wel, die krijg je ook door achterop te zitten, weliswaar vanuit een ander persectief, maar toch ervaring...

Een yzf 750 weegt maar ongeveer 180 kilo, eem cbr 600 ongeveer hetzelfde, een rs 250 weegt zo rond de 140 kilo of zelf wat minder, dat weet ik niet uit mijn hoofd, weet ik van geen een eigenlijk, alleen maar ongeveer, ga niet elk motorblaadje uitspitten en dat soort dingen in mijn hoofd stampen, ben ik veelste lui voor

Haal jij maar eens een lekkere yzf r6 ofzo echt open, kijken of je hem aandurft in zijn volle glorie....
En dan geen mietjesgedrag van 600 meter remmen voor de bocht he (dit moet ik van mijn man zeggen, die het roerend met me eens is en die dan wel echte rij ervaring heeft met motoren, die heeft er iets meer gehad ).

Serieus nu........, je gaat het niet redden met een Hayabusa tegen een lichtere motor op van die korte stukjes met veel gooi en smijtwerk bochten....

Ik vind een iets lichtere motor of zelf een best wel lichte interresanter omdat je er meer mee kan op dat gebied.

Ik heb ze gezien hoor, mensen die met een Busa een R6 voor bleven Natuurlijk zijn ze minder wendbaar dan een R1 bv. Maar dat verschil merk je naar mijn inziens niet echt als je een normale rijder bent. Maar waar hebben we het nu over, iemand die voor zijn eerste motor gaat kijken. Dan is jouw reply dus helemaal niet van belang
pi_14615929
quote:
Op donderdag 13 november 2003 21:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Ok, nu serieus...

quote:

?
pi_14615944
quote:

[..]

We hebben 1 keer een middagje een fireblade gehad, dus veel kan ik niet over die fiets zeggen...

Een bladetje steigerd snel, maar dat is wel grappig om te doen zo op zo'n middagje

Ik persoonlijk zou voor de 600 gaan, die is vergevelijker, meer all round, alhoewel hij tegenwoordig ook best fel is, vroeger zat hij meer tussen race en toer in...

Eigenlijk zou ik naar een cb1 gaan zoals ik al zei(400), zonder kuipen
Lekker eerst eens wennen met een wat makkelijkere en minder zware motor voordat je gek gaat doen.

Het is hetzelfde als bij honden vind ik, neem als eerste hond maar een die makkelijk opvoedbaar is en als dat goed gaat kan je altijd nog een moeilijker ras nemen

pi_14615997
Als zij nu ook zal zeggen, begin op de 600 (CBR600F dan wel, RR is ook te fel), is ze dan ook een niet-weldenkend mens? Je wilt gewoon horen wat je horen wilt.. volgens mij Iedereen die je de 900 aanraadt, is niet slim bezig. Dus, als je het slim aanpakt, en naar de ervaren rijders luistert, koop je de 600

En nu ga ik het niet nog 3 keer zeggen.. je weet nu hoe het zit, of je het aanneemt of niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 13-11-2003 21:13]

pi_14616078
Ik heb een ouwe Suzuki DR 400 s gekocht (1981). Ik ben bijna 18 en bijna klaar met opknappen...:)
Belangrijkste aankoopreden was de prijs, maar op den duur gaat t toch geld kosten, wel weer als nieuw straks
pi_14616118
quote:
Op donderdag 13 november 2003 21:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Als zij nu ook zal zeggen, begin op de 600 (CBR600F dan wel, RR is ook te fel), is ze dan ook een niet-weldenkend mens? Je wilt gewoon horen wat je horen wilt.. volgens mij Iedereen die je de 900 aanraadt, is niet slim bezig. Dus, als je het slim aanpakt, en naar de ervaren rijders luistert, koop je de 600

En nu ga ik het niet nog 3 keer zeggen.. je weet nu hoe het zit, of je het aanneemt of niet.

heb jij een plaat voor je kop ofzo??? ik zeg meerdere malen dat ik jullie adviezen juist wel aanneem en meeneem in mijn beslissing

en begrijp mij niet verkeerd, ik waardeer jullie adviezen heel erg maar ik wil het toch zelf ondervinden hoe zo'n ding rijdt. eigenwijs misschien, maar misschien kan ik er wel snel mee leren rijden.

pi_14616220
quote:
Op donderdag 13 november 2003 21:17 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

heb jij een plaat voor je kop ofzo??? ik zeg meerdere malen dat ik jullie adviezen juist wel aanneem en meeneem in mijn beslissing

en begrijp mij niet verkeerd, ik waardeer jullie adviezen heel erg maar ik wil het toch zelf ondervinden hoe zo'n ding rijdt. eigenwijs misschien, maar misschien kan ik er wel snel mee leren rijden.

Of je vouwt jezelf vrij snel om een boom heen....

Je moet niet te snel te hoog willen vliegen, want dan kan je er weleens achterkomen dat vallen van zo'n grote hoogte pijn doet....

Wees verstandig en begin niet te gek, leer je beter door rijden en kan wel eens wat beter voor je gezondheid zijn.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')