quote:?
Op donderdag 13 november 2003 19:38 schreef Varr het volgende:
Weenie hoe die heet, maar het was een scherm voor onze commodore, 15 of 17" geloof ik, en alleen groene kleuren. Meeemories...
quote:Hahahaha ik lees met mn wazige kop natuurlijk weer monitor, dacht al wat een zinloos topic.
Op donderdag 13 november 2003 19:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
?
quote:heb ik gedaan, en de 25e is de eerste mogelijkheid. Opzich wel een beetje gek want er zijn twee examens per week en er kunnen iets van 50/60 mensen teglijk in dat hok examen doen, en ik denk nie dat dat elke week vol zit.
Op donderdag 13 november 2003 19:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
je kunt ook bellen, dan kun je veel sneller en heb je gereserveerd
quote:Poepantwoord? Jij wilt geloof ik alleen maar lezen wat je wilt lezen. Had ik niet al 3 of 4 keer een antwoord gegeven
Op donderdag 13 november 2003 19:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
lame
reageer es op wat ik zeg ipv zo'n poepantwoord
maak een testrit, misschien gaat het perfect, maar houd jezelf niet voor gek... of wel, anyway, we zwaaien
ik lees nog ff je openingspost:
quote:0-100 3,0sec
Ik denk zelf dat je snel raakt uitgekeken op een 600.
idd, slaapverwekkend, ga voor die 900...
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:10 schreef BertV het volgende:
zo'n topic wordt altijd gestart door iemand die de beslissing al gemaakt heeft...maak een testrit, misschien gaat het perfect, maar houd jezelf niet voor gek... of wel, anyway, we zwaaien
ik lees nog ff je openingspost:
[..]0-100 3,0sec
0-120 3,8sec
0-150 5,5sec
0-180 8,1sec
0-200 10,6secidd, slaapverwekkend, ga voor die 900...
quote:Alleen een R1, Fireblade, ZX12R of Hayabusa zijn goed genoeg. De rest is simpelweg gewoon te traag, je moet natuurlijk wel goed mee kunnen komen met het verkeer
Op donderdag 13 november 2003 20:10 schreef BertV het volgende:
zo'n topic wordt altijd gestart door iemand die de beslissing al gemaakt heeft...maak een testrit, misschien gaat het perfect, maar houd jezelf niet voor gek... of wel, anyway, we zwaaien
ik lees nog ff je openingspost:
[..]0-100 3,0sec
0-120 3,8sec
0-150 5,5sec
0-180 8,1sec
0-200 10,6secidd, slaapverwekkend, ga voor die 900...
Zo'n 600.. pff, niets aan joh Stel je voor dat je eerst goed moest leren rijden voordat je op een Blade stapt, niets aan doen toch
quote:wat zijn die cijfers van een 90o dan? dat zijn wel erg snelle cijfers!
Op donderdag 13 november 2003 20:10 schreef BertV het volgende:
zo'n topic wordt altijd gestart door iemand die de beslissing al gemaakt heeft...maak een testrit, misschien gaat het perfect, maar houd jezelf niet voor gek... of wel, anyway, we zwaaien
ik lees nog ff je openingspost:
[..]0-100 3,0sec
0-120 3,8sec
0-150 5,5sec
0-180 8,1sec
0-200 10,6secidd, slaapverwekkend, ga voor die 900...
quote:nee: ik zeg niet over 1 kam scheren, waar blijft je reactie daarop?
Op donderdag 13 november 2003 20:07 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Poepantwoord? Jij wilt geloof ik alleen maar lezen wat je wilt lezen. Had ik niet al 3 of 4 keer een antwoord gegeven
quote:t wordt mij steeds duidelijker: ik heb met een niet zo weldenkend mens te maken, je moet mensen niet in hokjes stoppen, en al helemaal niet op basis van je eigen conclusies!
Op donderdag 13 november 2003 20:23 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Alleen een R1, Fireblade, ZX12R of Hayabusa zijn goed genoeg. De rest is simpelweg gewoon te traag, je moet natuurlijk wel goed mee kunnen komen met het verkeer
![]()
Zo'n 600.. pff, niets aan joh
Stel je voor dat je eerst goed moest leren rijden voordat je op een Blade stapt, niets aan doen toch
![]()
quote:De Hayabusa vind ik een log schip, niet interresant, heb vele malen liever een lekkere 600 of zelfs een heerlijke felle 250 als zo'n log schip.
Op donderdag 13 november 2003 20:23 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Alleen een R1, Fireblade, ZX12R of Hayabusa zijn goed genoeg. De rest is simpelweg gewoon te traag, je moet natuurlijk wel goed mee kunnen komen met het verkeer
![]()
Zo'n 600.. pff, niets aan joh
Stel je voor dat je eerst goed moest leren rijden voordat je op een Blade stapt, niets aan doen toch
![]()
Leuk hoor dat hij zo verschrikkelijk hard gaat, als je van rechttoe rechtaan rijden op een snelweg houdt...
Nee, geef mij maar dijken vreten enzo, dat is pas leuk rijden(nou ja in mijn geval dan gereden worden en aansporen tot harder, sneller, tjeeeee waar ken ik dat nou van ).
Mensen die alleen naar die alleen naar CC's en naar topsnelheden kijken vergeten dat je wel lekker met je dikke Hayabusa een dijkje kan pakken, maar dat je dan toch echt naar het kontje van die veel lichtere en wendbaardere aprilia rs250 mag gaan kijken die snel verdwijnt in de verte om maar een vb te noemen
quote:eindelijk echt iemand die er van verstand heeft!
Op donderdag 13 november 2003 20:33 schreef erodome het volgende:[..]
De Hayabusa vind ik een log schip, niet interresant, heb vele malen liever een lekkere 600 of zelfs een heerlijke felle 250 als zo'n log schip.
Leuk hoor dat hij zo verschrikkelijk hard gaat, als je van rechttoe rechtaan rijden op een snelweg houdt...
Nee, geef mij maar dijken vreten enzo, dat is pas leuk rijden(nou ja in mijn geval dan gereden worden en aansporen tot harder, sneller, tjeeeee waar ken ik dat nou van
).
Mensen die alleen naar die alleen naar CC's en naar topsnelheden kijken vergeten dat je wel lekker met je dikke Hayabusa een dijkje kan pakken, maar dat je dan toch echt naar het kontje van die veel lichtere en wendbaardere aprilia rs250 mag gaan kijken die snel verdwijnt in de verte om maar een vb te noemen
wat vind jij dan van de CBR 600 en de CBR 900? met welke zou jij beginnen? wat zijn de plus en minpunten?
quote:hmm volgens mij ben jij hier het niet weldenkende mens eerlijk gezegd, maar laat ons vooral weten hoe het afgelopen is met je wanneer je met die 900 hebt gereden(of als je het niet zelf kan iemand anders
Op donderdag 13 november 2003 20:30 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
t wordt mij steeds duidelijker: ik heb met een niet zo weldenkend mens te maken, je moet mensen niet in hokjes stoppen, en al helemaal niet op basis van je eigen conclusies!
quote:Erodome.. Geslacht Vrouw
Op donderdag 13 november 2003 20:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
eindelijk echt iemand die er van verstand heeft!
wat vind jij dan van de CBR 600 en de CBR 900? met welke zou jij beginnen? wat zijn de plus en minpunten?
Enne, Erodome, die reply van mij was sarcastisch..
En nee, ik baseer niets op mn eigen conclusies, maar met keiharde feiten, ervaring, en ervaringen van mensen om mij heen..
quote:Als je een beetje kan rijden kan je met een Busa ook wel lekker dijkjes ''vreten'', ding weegt namelijk maar 215kg meen ik. Wel, met een FJR kan je ook prima dijkjes rijden, en die weegt 240kg. Neem mijn Bandit, 210kg, lukt ook primaaaaa.
Op donderdag 13 november 2003 20:33 schreef erodome het volgende:
Mensen die alleen naar die alleen naar CC's en naar topsnelheden kijken vergeten dat je wel lekker met je dikke Hayabusa een dijkje kan pakken, maar dat je dan toch echt naar het kontje van die veel lichtere en wendbaardere aprilia rs250 mag gaan kijken die snel verdwijnt in de verte om maar een vb te noemen
Doe eerst eens ervaring op voordat je iedereen om je heen ga lopen nablaten..
quote:kijk, dat is dus wat anderen ervan maken: hoezo voor mietjes? dat heb ik nooit gezegd, sterker ik heb gezegd ik neem al jullie adviezen zeer zeker mee in mijn beslissing en ook tijdens de proefrit.
Op donderdag 13 november 2003 20:38 schreef super_honda het volgende:[..]
hmm volgens mij ben jij hier het niet weldenkende mens eerlijk gezegd, maar laat ons vooral weten hoe het afgelopen is met je wanneer je met die 900 hebt gereden(of als je het niet zelf kan iemand anders
)
Kom op zeg, meteen een 900 omdat een lichtere motor traag/slaapverwekkend/voor mietjes ishet idee alleen al. als het je enige doel is om hard te kunnen rijden zou ik niet eens een rijbewijs halen maar gelijk een jaarkaart voor de Nordschleife of voor assen en een motor zonder kenteken aanschaffen.
probeer niet alles zwart en wit te zien, zo schets ik het namelijk niet.
quote:ook nog discrimineren? ik ken vrouwen die beter rijden dan mannen, maar dat is overbodig om te zeggen. een weldenkend persoon discrimineert niet, hoe dan ook
Op donderdag 13 november 2003 20:40 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Erodome.. Geslacht Vrouw
plus zij komt met een reactie die onderbouwt is, ipv poepantwoorden te geven en nog steeds geen antwoord op mijn reactie: NIET OVER 1 KAM SCHEREN, snap ik wel als je er geen weerwoord meer voor hebt
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 13-11-2003 20:47]
quote:En een weldenkend mens stapt niet op een 900. Punt.
Op donderdag 13 november 2003 20:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ook nog discrimineren? ik ken vrouwen die beter rijden dan mannen, maar dat is overbodig om te zeggen. een weldenkend persoon discrimineert niet, hoe dan ook
Mijn punt was eigenlijk dat de mannen hier veel meer ervaring hebben dan de gemiddelde vrouw die af en toe motor rijd..en die punten die Erodome gaf vinden wij ook allemaal, dus waarom zou zij het snappen:?
Waarom heb je eigenlijk dit topic geopend als je het toch al zeker weet? En een weerwoord is niet nodig; gaat totaal niet over over 1 kam scheren. Een mens blijft een mens. Een mens zonder rij-ervaring op een Blade blijft gevaarlijk. Niets te maken met in hokjes stoppen dus.
quote:nou, toen ik em opende was ik eigenlijk zeker dat ik voor die 900 zou gaan, moet ik eerlijk zeggen. maar omdat jullie allemaal dezelfde mening delen en omdat jullie erg duidelijk zijn over de rijeigenschappen van een 600 ben ik nu wel gaan twijfelen.
Op donderdag 13 november 2003 20:45 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
En een weldenkend mens stapt niet op een 900. Punt.
Mijn punt was eigenlijk dat de mannen hier veel meer ervaring hebben dan de gemiddelde vrouw die af en toe motor rijd..en die punten die Erodome gaf vinden wij ook allemaal, dus waarom zou zij het snappen:?
Waarom heb je eigenlijk dit topic geopend als je het toch al zeker weet? En een weerwoord is niet nodig; gaat totaal niet over over 1 kam scheren. Een mens blijft een mens. Een mens zonder rij-ervaring op een Blade blijft gevaarlijk. Niets te maken met in hokjes stoppen dus.
maar wat voor mij ook nog meespeelt is dat ik vind dat de 900 er ook strakker uitziet. bij de 600 is het zadel in geheel, bij de 900 zijn dat 2 losse delen.
quote:OOOOOOOOO wat erg een vrouw die van snelle motoren houdt, dat kan toch niet
Op donderdag 13 november 2003 20:40 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Erodome.. Geslacht Vrouw
Jeej, eindelijk lezen wat je lezen wilt!
1 iemand die het tegendeel zegt en dan zeg je "eindelijk echt iemand die er verstand van heeft"? Denk jij nou echt dat zij meer ervaring heeft dan ons... ?Enne, Erodome, die reply van mij was sarcastisch..
En nee, ik baseer niets op mn eigen conclusies, maar met keiharde feiten, ervaring, en ervaringen van mensen om mij heen..
[..]Als je een beetje kan rijden kan je met een Busa ook wel lekker dijkjes ''vreten'', ding weegt namelijk maar 215kg meen ik. Wel, met een FJR kan je ook prima dijkjes rijden, en die weegt 240kg. Neem mijn Bandit, 210kg, lukt ook primaaaaa.
Doe eerst eens ervaring op voordat je iedereen om je heen ga lopen nablaten..
Ok, nu serieus...
Zoals je ziet heb ik al wat motoren die we samen hebben gehad opgenoemd, alhoewel ik niet zelf gereden heb gingen wij altijd samen op stap(alleen bij de YZF had ik er geen zin meer in omdat we niet echt konden blazen omdat je achterop echt wegwaaide en gewoonweg klote zat), dus ervaring hoe motoren aanvoelen heb ik wel, die krijg je ook door achterop te zitten, weliswaar vanuit een ander persectief, maar toch ervaring...
Een yzf 750 weegt maar ongeveer 180 kilo, eem cbr 600 ongeveer hetzelfde, een rs 250 weegt zo rond de 140 kilo of zelf wat minder, dat weet ik niet uit mijn hoofd, weet ik van geen een eigenlijk, alleen maar ongeveer, ga niet elk motorblaadje uitspitten en dat soort dingen in mijn hoofd stampen, ben ik veelste lui voor
Dus waar heb je het over......
Haal jij maar eens een lekkere yzf r6 ofzo echt open, kijken of je hem aandurft in zijn volle glorie....
En dan geen mietjesgedrag van 600 meter remmen voor de bocht he (dit moet ik van mijn man zeggen, die het roerend met me eens is en die dan wel echte rij ervaring heeft met motoren, die heeft er iets meer gehad
).
Serieus nu........, je gaat het niet redden met een Hayabusa tegen een lichtere motor op van die korte stukjes met veel gooi en smijtwerk bochten....
Ik vind een iets lichtere motor of zelf een best wel lichte interresanter omdat je er meer mee kan op dat gebied.
En laten we eerlijk zijn, een bon krijgen als je 300 rijdt is ook niet alles
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:59 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
nou, toen ik em opende was ik eigenlijk zeker dat ik voor die 900 zou gaan, moet ik eerlijk zeggen. maar omdat jullie allemaal dezelfde mening delen en omdat jullie erg duidelijk zijn over de rijeigenschappen van een 600 ben ik nu wel gaan twijfelen.
maar wat voor mij ook nog meespeelt is dat ik vind dat de 900 er ook strakker uitziet. bij de 600 is het zadel in geheel, bij de 900 zijn dat 2 losse delen.
Koop nou gewoon die 600.. en als je dan kan rijden, over 2 jaar ofzo, ga dan maar voor iets zwaarders kijken. Belangrijkste is gewoon eerst leren rijden! Dit doe/kan je gewoon niet op een 900.. het kan misschien wel, maar doordat de 900 geen fouten tolereert leer je het veel minder snel.
quote:Ik heb ze gezien hoor, mensen die met een Busa een R6 voor bleven
Op donderdag 13 november 2003 21:03 schreef erodome het volgende:[..]
OOOOOOOOO wat erg een vrouw die van snelle motoren houdt, dat kan toch niet
Ok, nu serieus...
Zoals je ziet heb ik al wat motoren die we samen hebben gehad opgenoemd, alhoewel ik niet zelf gereden heb gingen wij altijd samen op stap(alleen bij de YZF had ik er geen zin meer in omdat we niet echt konden blazen omdat je achterop echt wegwaaide en gewoonweg klote zat), dus ervaring hoe motoren aanvoelen heb ik wel, die krijg je ook door achterop te zitten, weliswaar vanuit een ander persectief, maar toch ervaring...
Een yzf 750 weegt maar ongeveer 180 kilo, eem cbr 600 ongeveer hetzelfde, een rs 250 weegt zo rond de 140 kilo of zelf wat minder, dat weet ik niet uit mijn hoofd, weet ik van geen een eigenlijk, alleen maar ongeveer, ga niet elk motorblaadje uitspitten en dat soort dingen in mijn hoofd stampen, ben ik veelste lui voor
Dus waar heb je het over......
Haal jij maar eens een lekkere yzf r6 ofzo echt open, kijken of je hem aandurft in zijn volle glorie....
En dan geen mietjesgedrag van 600 meter remmen voor de bocht he(dit moet ik van mijn man zeggen, die het roerend met me eens is en die dan wel echte rij ervaring heeft met motoren, die heeft er iets meer gehad
).
Serieus nu........, je gaat het niet redden met een Hayabusa tegen een lichtere motor op van die korte stukjes met veel gooi en smijtwerk bochten....
Ik vind een iets lichtere motor of zelf een best wel lichte interresanter omdat je er meer mee kan op dat gebied.
En laten we eerlijk zijn, een bon krijgen als je 300 rijdt is ook niet alles
quote:
Op donderdag 13 november 2003 21:03 schreef erodome het volgende:[..]
OOOOOOOOO wat erg een vrouw die van snelle motoren houdt, dat kan toch niet
Ok, nu serieus...
Zoals je ziet heb ik al wat motoren die we samen hebben gehad opgenoemd, alhoewel ik niet zelf gereden heb gingen wij altijd samen op stap(alleen bij de YZF had ik er geen zin meer in omdat we niet echt konden blazen omdat je achterop echt wegwaaide en gewoonweg klote zat), dus ervaring hoe motoren aanvoelen heb ik wel, die krijg je ook door achterop te zitten, weliswaar vanuit een ander persectief, maar toch ervaring...
Een yzf 750 weegt maar ongeveer 180 kilo, eem cbr 600 ongeveer hetzelfde, een rs 250 weegt zo rond de 140 kilo of zelf wat minder, dat weet ik niet uit mijn hoofd, weet ik van geen een eigenlijk, alleen maar ongeveer, ga niet elk motorblaadje uitspitten en dat soort dingen in mijn hoofd stampen, ben ik veelste lui voor
Dus waar heb je het over......
Haal jij maar eens een lekkere yzf r6 ofzo echt open, kijken of je hem aandurft in zijn volle glorie....
En dan geen mietjesgedrag van 600 meter remmen voor de bocht he(dit moet ik van mijn man zeggen, die het roerend met me eens is en die dan wel echte rij ervaring heeft met motoren, die heeft er iets meer gehad
).
Serieus nu........, je gaat het niet redden met een Hayabusa tegen een lichtere motor op van die korte stukjes met veel gooi en smijtwerk bochten....
Ik vind een iets lichtere motor of zelf een best wel lichte interresanter omdat je er meer mee kan op dat gebied.
En laten we eerlijk zijn, een bon krijgen als je 300 rijdt is ook niet alles
quote:?
Op donderdag 13 november 2003 20:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:wat vind jij dan van de CBR 600 en de CBR 900? met welke zou jij beginnen? wat zijn de plus en minpunten?
quote:We hebben 1 keer een middagje een fireblade gehad, dus veel kan ik niet over die fiets zeggen...
Op donderdag 13 november 2003 20:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
eindelijk echt iemand die er van verstand heeft!
wat vind jij dan van de CBR 600 en de CBR 900? met welke zou jij beginnen? wat zijn de plus en minpunten?
Een bladetje steigerd snel, maar dat is wel grappig om te doen zo op zo'n middagje
Ik persoonlijk zou voor de 600 gaan, die is vergevelijker, meer all round, alhoewel hij tegenwoordig ook best fel is, vroeger zat hij meer tussen race en toer in...
Eigenlijk zou ik naar een cb1 gaan zoals ik al zei(400), zonder kuipen
Lekker eerst eens wennen met een wat makkelijkere en minder zware motor voordat je gek gaat doen.
Het is hetzelfde als bij honden vind ik, neem als eerste hond maar een die makkelijk opvoedbaar is en als dat goed gaat kan je altijd nog een moeilijker ras nemen
En nu ga ik het niet nog 3 keer zeggen.. je weet nu hoe het zit, of je het aanneemt of niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 13-11-2003 21:13]
quote:heb jij een plaat voor je kop ofzo??? ik zeg meerdere malen dat ik jullie adviezen juist wel aanneem en meeneem in mijn beslissing
Op donderdag 13 november 2003 21:12 schreef Rietvaerder het volgende:
Als zij nu ook zal zeggen, begin op de 600 (CBR600F dan wel, RR is ook te fel), is ze dan ook een niet-weldenkend mens? Je wilt gewoon horen wat je horen wilt.. volgens mijIedereen die je de 900 aanraadt, is niet slim bezig. Dus, als je het slim aanpakt, en naar de ervaren rijders luistert, koop je de 600
En nu ga ik het niet nog 3 keer zeggen.. je weet nu hoe het zit, of je het aanneemt of niet.
en begrijp mij niet verkeerd, ik waardeer jullie adviezen heel erg maar ik wil het toch zelf ondervinden hoe zo'n ding rijdt. eigenwijs misschien, maar misschien kan ik er wel snel mee leren rijden.
quote:Of je vouwt jezelf vrij snel om een boom heen....
Op donderdag 13 november 2003 21:17 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
heb jij een plaat voor je kop ofzo??? ik zeg meerdere malen dat ik jullie adviezen juist wel aanneem en meeneem in mijn beslissing
en begrijp mij niet verkeerd, ik waardeer jullie adviezen heel erg maar ik wil het toch zelf ondervinden hoe zo'n ding rijdt. eigenwijs misschien, maar misschien kan ik er wel snel mee leren rijden.
Je moet niet te snel te hoog willen vliegen, want dan kan je er weleens achterkomen dat vallen van zo'n grote hoogte pijn doet....
Wees verstandig en begin niet te gek, leer je beter door rijden en kan wel eens wat beter voor je gezondheid zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |