quote:Kijk, dat kan nog interessant worden.
Op donderdag 13 november 2003 22:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Kunnen we kijken wat/wie er sneller is.. Mickey op zn Blade of Rietvaerder op zn 25kw Banditje![]()
![]()
Aan TS: Ga alsjeblieft niet vertellen dat je je gaat inhouden als je op die 900cc rijdt, want dat gaat niet gebeuren.
Ik was net zo naief als jij (no offense) en bleef zeggen tegen mezelf dat ik niet te hard zou rijden of het gas open zou trekken etc etc.
Ik ben nu bijna 2000 km verder. Elke keer als ik een recht stukje of een mooie snelle bocht zie kan ik het weer niet laten... Het is simpelweg te gemakkelijk en verleidelijk om je gas een centimetertje verder te schuiven waardoor je zo weer vele kilometers harder gaat. (Het voelt ook zo verdomd lekker!)
Ik heb ook al een paar schoonheidsfoutjes/'remproefjes' achter de rug die met een zware motor misschien heel anders zouden kunnen aflopen.
Doe voorzichtig, hoor! Ken jezelf goed! Ik dacht dat ik mezelf ook kende, maar da's toch niet helemaal waar...
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 08:18 schreef Rietvaerder het volgende:
En weer 1 die weet hoe het zit, sorry voor je TS, maar het is gewoon zo en niet anders.. ook al had je iets anders gehoord.
quote:
Op donderdag 13 november 2003 22:54 schreef ZX9R het volgende:
We kunnen wel een keer een motormeet organiseren!
Lekker sturen met een aantal fanatieke rijders?Lijkt dat jullie iets?
quote:ik ben zeker vd partij!!!
Op donderdag 13 november 2003 22:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Jaaaaaaa!
Maar alleen als One_Punch_Mickey op z'n Blade komt!
quote:klinkt wel weer heel aannemelijk (niet voor de 1e keer btw in dit topic).
Op donderdag 13 november 2003 23:14 schreef Jolly_Reaper het volgende:[..]
Kijk, dat kan nog interessant worden.
Aan TS: Ga alsjeblieft niet vertellen dat je je gaat inhouden als je op die 900cc rijdt, want dat gaat niet gebeuren.
Ik was net zo naief als jij (no offense) en bleef zeggen tegen mezelf dat ik niet te hard zou rijden of het gas open zou trekken etc etc.
Ik ben nu bijna 2000 km verder. Elke keer als ik een recht stukje of een mooie snelle bocht zie kan ik het weer niet laten... Het is simpelweg te gemakkelijk en verleidelijk om je gas een centimetertje verder te schuiven waardoor je zo weer vele kilometers harder gaat. (Het voelt ook zo verdomd lekker!)Ik heb ook al een paar schoonheidsfoutjes/'remproefjes' achter de rug die met een zware motor misschien heel anders zouden kunnen aflopen.
Doe voorzichtig, hoor! Ken jezelf goed! Ik dacht dat ik mezelf ook kende, maar da's toch niet helemaal waar...
de CBR 900 vind ik te bruut en de 600 vind ik de lijnen minder mooi. dan komt op een goede 2e plek een GSX-R 750 gaan, of is dat nog teveel van het goede?
quote:kijk eens op www.motor-forum.nl en stel daat nog eens wat vragen over goeie beginnersmotoren of gebruik de search daarzo. dan ben je nog wel ff bezig met lezen............
Op vrijdag 14 november 2003 11:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
klinkt wel weer heel aannemelijk (niet voor de 1e keer btw in dit topic).
de CBR 900 vind ik te bruut en de 600 vind ik de lijnen minder mooi. dan komt op een goede 2e plek een GSX-R 750 gaan, of is dat nog teveel van het goede?
quote:Ahum.
Op vrijdag 14 november 2003 11:26 schreef super_honda het volgende:[..]
kijk eens op www.motor-forum.nl en stel daat nog eens wat vragen over goeie beginnersmotoren of gebruik de search daarzo. dan ben je nog wel ff bezig met lezen............
quote:en nu verkopen je hem voor 3500,-
Op woensdag 12 november 2003 22:47 schreef Viperdesign het volgende:[..]
2750. En ligt aan de staat over 2 jaar.
quote:owja, ik bedoelde natuurlijk www.25kw.tk
Op vrijdag 14 november 2003 11:39 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Ahum.
quote:Ik vind van wel. Smakt je er net zo genadeloos vanaf.. GSX-R600 zou ik dan nog eerder kiezen.. is niet zo fel onderin
Op vrijdag 14 november 2003 11:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
klinkt wel weer heel aannemelijk (niet voor de 1e keer btw in dit topic).
de CBR 900 vind ik te bruut en de 600 vind ik de lijnen minder mooi. dan komt op een goede 2e plek een GSX-R 750 gaan, of is dat nog teveel van het goede?
quote:Ik zou het niet boven de 90-100pk zoeken.
Op vrijdag 14 november 2003 11:25 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
klinkt wel weer heel aannemelijk (niet voor de 1e keer btw in dit topic).
de CBR 900 vind ik te bruut en de 600 vind ik de lijnen minder mooi. dan komt op een goede 2e plek een GSX-R 750 gaan, of is dat nog teveel van het goede?
quote:De eerdere modellen (rond '91) van GSX-R 750 schijnen wel erg piekerig te zijn. Vriend van me wilde er ook één kopen als eerste motor, maar dat werd hem flink afgeraden omdat de zithouding nogal extreem is en de gasrespons wat piekerig is. Kun je niet lekker veel kilometers maken
Op vrijdag 14 november 2003 18:46 schreef Yakult het volgende:[..]
Ik zou het niet boven de 90-100pk zoeken.
Eerste modellen gsx-r 750 gaan nog, maar latere modellen zijn zeker geen opstappers. Zeker niet 2000+ model. Voor de komst van de gsx-r 1000 werd bijvoorbeeld met de gsx-r 750 in 2000 de super stock gereden (dat was dus o.a. tegen R1's en blades) en als ik me niet vergis ook gewonnen dat jaar.
Als het dan toch een snelle moet zijn zou ik naar een zx6r gaan zoeken. Niet teveel vermogen en redelijk soepel te rijden. Na de lelijke cbr600 de beste opstapper in de supersport klasse. Je haalt echt meer lol uit een fiets waarbij je op zoek kunt gaan naar de grenzen van jou en je motor.
quote:Ik heb enkel op een 89'er gereden van een vriend van me, op de dynojet gaf die 106pk af. Ik vond dat model niet echt extreem. Mooie ZX6 heb je trouwens
Op vrijdag 14 november 2003 19:02 schreef ploderus het volgende:[..]
De eerdere modellen (rond '91) van GSX-R 750 schijnen wel erg piekerig te zijn. Vriend van me wilde er ook één kopen als eerste motor, maar dat werd hem flink afgeraden omdat de zithouding nogal extreem is en de gasrespons wat piekerig is. Kun je niet lekker veel kilometers maken
Heb er helaas zelf nog nooit op mogen rijden
Mijn eerste motor was trouwens een BMW R75/5 uit '73 (destijds een superbike )
is er ook zoiets voor motoren?
quote:tnx
Op vrijdag 14 november 2003 19:22 schreef Yakult het volgende:[..]
Ik heb enkel op een 89'er gereden van een vriend van me, op de dynojet gaf die 106pk af. Ik vond dat model niet echt extreem. Mooie ZX6 heb je trouwens
Mijn eerste motor was trouwens een BMW R75/5 uit '73 (destijds een superbike
)
quote:Hier is een lijstje, maar dat zijn meer de nieuwere motoren:
Op vrijdag 14 november 2003 20:10 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
weet iemand waar je de specificaties van de motoren kunt vinden. voor auto's kun je op autoweek.nl voor elke type auto, ook voor de voorgaande types (dus uit 1990 enzo) alles opvragen.is er ook zoiets voor motoren?
[edit]
Hier nog wat reviews:
http://www.motorcycle.com/mo/manufac.motml
[/edit]
Mijn tip aan de TS, begin met minder dan 100PK, een leuke thundercat of GSX-R750 met begrenzing.
Ik ben nu met mijn GSX-R 750, 135PK (laten herberensen op 99PK) al behoorlijk zuur met snelheden.
Met minder vermorgen (nu top is 240km/u) ben ik nog supersnel, meer vermogen is toch meer dan je hebben kan, waarom meteen op een fiets die boven de 260 rijdt
Dit is mijn eerste (stiekum tweede, maar dat vertel ik hier niet) fiets, eigenlijk had ik met minder willen beginnen zeg ik achteraf.
offtopic:
Alweer zie ik hints naar een FOK! motormeet, wie (her) opent het topic daarover (of is het al gebeurd )
quote:tja das allemaal helaas te jong spul voor mij. ik ben op zoek naar een 94/95/96 er
Op vrijdag 14 november 2003 22:00 schreef ploderus het volgende:[..]
Hier is een lijstje, maar dat zijn meer de nieuwere motoren:
http://www.motorcyclistonline.com/performancedata/
Zal nog ff verder zoeken of ik nog meer kan vinden.[edit]
Hier nog wat reviews:
http://www.motorcycle.com/mo/manufac.motml
[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 15-11-2003 11:12]
quote:Ik wil dat motormeet topic best wel openen gezien ik de eerste was die met het idee kwam.
Op zaterdag 15 november 2003 01:46 schreef generalist het volgende:
Djeez, ik ben een weekje weg en er is een heel topic over motoren op FOK! volgepostMijn tip aan de TS, begin met minder dan 100PK, een leuke thundercat of GSX-R750 met begrenzing.
Ik ben nu met mijn GSX-R 750, 135PK (laten herberensen op 99PK) al behoorlijk zuur met snelheden.
Met minder vermorgen (nu top is 240km/u) ben ik nog supersnel, meer vermogen is toch meer dan je hebben kan, waarom meteen op een fiets die boven de 260 rijdt
Dit is mijn eerste (stiekum tweede, maar dat vertel ik hier niet) fiets, eigenlijk had ik met minder willen beginnen zeg ik achteraf.
offtopic:
Alweer zie ik hints naar een FOK! motormeet, wie (her) opent het topic daarover (of is het al gebeurd)
Wordt wel na het weekend dat ik hem kan openen.
Dus maandag PTA in de gaten houden motorminnend Fok!
quote:zal t in de gaten houden!
Op zaterdag 15 november 2003 11:06 schreef ZX9R het volgende:[..]
Ik wil dat motormeet topic best wel openen gezien ik de eerste was die met het idee kwam.
Wordt wel na het weekend dat ik hem kan openen.
Dus maandag PTA in de gaten houden motorminnend Fok!
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 11:41 schreef Ultralaser het volgende:
Doe die motormeet maar in Januari want dan mag die van miij ook de weg op
quote:Daar gaan we niet op wachten hoor...
Op zaterdag 15 november 2003 11:41 schreef Ultralaser het volgende:
Doe die motormeet maar in Januari want dan mag die van miij ook de weg op
quote:Tòch de Blade nemen?
Op zaterdag 15 november 2003 11:48 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
tegen die tijd staat die Blade of ZX6R er ook bij in de schuur
*Stomverbaasd is*
quote:FF zoeken en voilla:
Op zaterdag 15 november 2003 11:06 schreef ZX9R het volgende:[..]
Ik wil dat motormeet topic best wel openen gezien ik de eerste was die met het idee kwam.
Wordt wel na het weekend dat ik hem kan openen.
Dus maandag PTA in de gaten houden motorminnend Fok!
Deze bedoelde ik dus, misschien FF nieuw leven in blazen
De eerste fok! motormeet?
quote:doe maar jah, tegen die tijd heb ik hopelijk ook een rwb en motor......
Op zaterdag 15 november 2003 11:41 schreef Ultralaser het volgende:
Doe die motormeet maar in Januari want dan mag die van miij ook de weg op
quote:of ZX 6R..
Op zaterdag 15 november 2003 11:49 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Tòch de Blade nemen?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
*Stomverbaasd is*
![]()
staat er toch?
quote:Of Blade...
Op zaterdag 15 november 2003 11:59 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
of ZX 6R..
staat er toch?
quote:dus dat betekent dat mijn keuze nog niet vast staat, in tegenstelling tot jouw conclusie:
Op zaterdag 15 november 2003 12:06 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Of Blade...
staat er toch?
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 11:49 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Tòch de Blade nemen?
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
*Stomverbaasd is*
![]()
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 20:10 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
weet iemand waar je de specificaties van de motoren kunt vinden. voor auto's kun je op autoweek.nl voor elke type auto, ook voor de voorgaande types (dus uit 1990 enzo) alles opvragen.is er ook zoiets voor motoren?
En de Bandit 1200 zou 90nM koppel hebben.. dus de 600 heeft meer koppel dan de 1200 volgens de site
zo ja, en het ging lekker, moet je het helemaal zelf weten.
Maar als ik een tijd niet op de R6 gereden heb moet ik weer wennen aan dat happerige en zoekerige, bijterige. Iets wat pas lekker wordt als ik het gevoel weer te pakken hebt.
Als beginner maak je mij niet wijs dat je lekker op een supersport zit. Alleen al om dat het bij mij (6 jaar rijervaring) af en toe al tricky is.
Dus niet "zolang ik niet aan het gas ga hengelen blijf ik erop zitten"
Dan voorspel ik dat dit uitstapje eindigd als bij veel ex-motorrijders:
"Ja ik heb m'n motorrijbewijs, maar ik heb m'n motor verkocht omdat het veel te duur werd, kinderen, geen tijd, bla bla"
Want reken maar dat die blade geld gaat zuigen... banden, 400,-, grote beurt 400,-, keertje laten omvallen, 1000,-...
Net een nieuwe achterband ¤ 210
Klasse 3 alarm (gebruikt) ¤ 282 <-- Spyball + certificaat
Kuipschroefjes ¤ 70
Nieuwe helm ¤ 295
en ga zo maar door..
Net ff gekeken stel: 25 jaar (?), Blade uit 2000, 0 schade vrije jaren, kost minimaal: 1500,- zonder alarm, 1150 met alarm
(alarm loont echt kwa korting op je premie!!!)
quote:Yup, WA+ is een stuk goedkoper, maar bij een bekuipte fiets van een paar jaar oud zou ik nog steeds Allrisk nemen.
Op zondag 16 november 2003 12:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik betaal voor mijn Banditje 160 euro per jaar WA+diefstal, brand enzo.
* BertV moet echt wat vaker rijden, het is met m'n werk Amersfoort > Breda zo verleidelijk om in de Clio te stappen
...wat een verschil met de BMW K1200RS van m'n vader.
Voorvork duikt niet in bij hard remmen, achtervering drukt niet in met accelereren, maakt niet uit in welke versnelling je rijdt, ding is altijd even snel. (volgas met 140km/u in vierde versnelling = wielspin!)
"Saai", maar veel beter als vervoermiddel.
Wat ik zoek in een motorfiets is, toch lekker potent dingetje, af en toe eens gek mee doen. Moet er toch sportief uit zien, maar moet ook lange afstanden kunnen rijden. Daarom lijkt mij een Thundercat wel wat, of een CBR1100XX/FJR1300. Maar die laatste is nog veel te duur voor mij, mn pa heeft een FJR trouwens Maar ik denk dat je met een R6 ook wel lange afstanden kan rijden.
Ik ga over 2 jaar gewoon eens proefrijden.. ik heb alleen maar circuit ervaring met de meeste motoren, dus moet het allemaal eens uitproberen.
Weet ook niet of het slim is om na 2 jaar 25kw ervaring een BlackBird te kopen, ik zal hem niet kopen omdat ie snel is, maar omdat je er toch rustig en lange afstanden mee kan rijden en omdat ie toch sportief is 96-er is wel betaalbaar... maar hoorde iets over dipje bij de 120 - 140?
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 16-11-2003 13:06]
quote:Een enkel typfoutje maakt nog geen waardeloze site
Op zondag 16 november 2003 11:21 schreef Rietvaerder het volgende:
http://www.bikez.com
Klopt helaas weinig van.. mijn motor heeft daar 98nM koppel ipv 54En de Bandit 1200 zou 90nM koppel hebben.. dus de 600 heeft meer koppel dan de 1200 volgens de site
quote:Niet slijmen, jij moet nog een beetje recalcitrant zijn zolang je 25kw rijdt.
Op zondag 16 november 2003 16:15 schreef Rietvaerder het volgende:
True
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |