quote:BMW? Persoonlijk vind ik ze niet zo, maar hoeveel inhoud heeft ie?
Op woensdag 12 november 2003 15:22 schreef Captain_Chaos het volgende:
De eerste.........En de enige
Als 185.000 km lang
quote:800 cc in boxeropstelling.
Op woensdag 12 november 2003 15:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
BMW? Persoonlijk vind ik ze niet zo, maar hoeveel inhoud heeft ie?
Veel soepeler dan de 1000 cc.
Ik heb nog steeds mijn eerste motor (Net een week mn rijbewijs) Namelijk een Suzuki Bandit 600N met sinds vandaag een Viper demper
uit 96. Is helaas 25kw, maar rijd toch nog heel leuk vind ik. Ik raad het je af om op een Fireblade te beginnen. Waarom? Omdat zo'n ding heel veel vermogen heeft, wat nogal gevaarlijk is als je daar niet mee kan omgaan (en dat kunnen maar heel weinig mensen). Feit is dat je vroeg of laat toch eens wilt kijken hoelang de gaskabel is, en dan gaat het mis... of iig een grote kans toe. Dan de snelheid, met zo'n Blade rijd je al snel hoge snelheden, wat er tot toe kan leiden dat je te snel op een bocht af komt, en dan de berm inschiet.. gebeurd zeer regelmatig. Of te vroeg het gas erop bij het uitacceleren, weg motor.. Gewoon lekker rustig beginnen op een 600-tje, dan geen SuperSport. CBR600 kan nog wel, maar hoger zal ik het zeker niet zoeken.
quote:ben er bijna zeker van dat ik een CBR 900 ga halen. ik vind em te strak en ik wil eerst kijken hoe het gaat. misschien heb je wel gelijk en kan ik em niet de baas, maar misschien gaat het wel goed en heb een heerlijke fiets als 1e motor die ook nog niet snel zal vervelen (alhoewel ik niet denk dat dat bij een 600 wel zal gebeuren)
Op woensdag 12 november 2003 15:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Hoi,Ik heb nog steeds mijn eerste motor
(Net een week mn rijbewijs) Namelijk een Suzuki Bandit 600N met sinds vandaag een Viper demper
uit 96. Is helaas 25kw, maar rijd toch nog heel leuk vind ik. Ik raad het je af om op een Fireblade te beginnen. Waarom? Omdat zo'n ding heel veel vermogen heeft, wat nogal gevaarlijk is als je daar niet mee kan omgaan (en dat kunnen maar heel weinig mensen). Feit is dat je vroeg of laat toch eens wilt kijken hoelang de gaskabel is, en dan gaat het mis... of iig een grote kans toe. Dan de snelheid, met zo'n Blade rijd je al snel hoge snelheden, wat er tot toe kan leiden dat je te snel op een bocht af komt, en dan de berm inschiet.. gebeurd zeer regelmatig. Of te vroeg het gas erop bij het uitacceleren, weg motor.. Gewoon lekker rustig beginnen op een 600-tje, dan geen SuperSport. CBR600 kan nog wel, maar hoger zal ik het zeker niet zoeken.
De ZX 9 R, deze heb ik recentelijk gekocht (met wat kuipschade zoals op de foto te zien is):
en:
en hier is de ZX 9 R toe in staat. (Ik ben het zelf niet!!)
Acceleratietestje
quote:bruut filmpie
Op woensdag 12 november 2003 20:25 schreef ZX9R het volgende:
De eerste:
Een Kawa Z 750 uit 1980 (heb ik nog steeds)
[afbeelding]De ZX 9 R, deze heb ik recentelijk gekocht (met wat kuipschade zoals op de foto te zien is):
[afbeelding]
en:
[afbeelding]en hier is de ZX 9 R toe in staat. (Ik ben het zelf niet!!)
Acceleratietestje
quote:Staat de mijne ook tussen
Op dinsdag 11 november 2003 16:40 schreef masuyo het volgende:[..]
maar ik wil weten hoe die van hem eruit ziet, ik weet wel hoe een mito eruit ziet
quote:Dat worden brokken, ik pak alvast de stofzuiger..
Op woensdag 12 november 2003 20:38 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
bruut filmpie
, nu wil ik zeker een 900!!!
quote:waar ergens dan?
Op woensdag 12 november 2003 20:54 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Staat de mijne ook tussen
Trekt trouwens volgens de papieren in 3.6 sec naar de 100 , maar doe dat niet dagelijks
gewoon lekker toeren in een beetje relaxde houding is voor mij goed genoeg
quote:we zijn niet allemaal 13 in een dozijn
Op woensdag 12 november 2003 21:42 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dat worden brokken, ik pak alvast de stofzuiger..
quote:Zeg het nog 1 keer... doe het NIET. Waarom per se een 900 terwijl je met een 600 het beter leert en ook nog eens vriendelijker aanvoelt? Met een 600 heb je sneller het idee dat je hem daadwerkelijk besturen kan, met een 900 heb je als beginner al snel schrik voor de motor.. en daarmee leer je het niet of nauwelijks. Geloof me, op de 600 heb je minstens net zoveel plezier als die 900, of zelfs nog meer dus.
Op woensdag 12 november 2003 20:09 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ben er bijna zeker van dat ik een CBR 900 ga halen. ik vind em te strak en ik wil eerst kijken hoe het gaat. misschien heb je wel gelijk en kan ik em niet de baas, maar misschien gaat het wel goed en heb een heerlijke fiets als 1e motor die ook nog niet snel zal vervelen (alhoewel ik niet denk dat dat bij een 600 wel zal gebeuren)
9 vd 10 vrienden (ok vage kenïssen) die ik ken zijn ook begonnen op een 900 maar binnen een half jaar teruggestapt naar een 600, vooral om bovenstaande redenen.
En o ja.. die CBR900RR Fireblade tolereert geen fouten, je wordt direct afgestraft, of wil je zeggen dat jij als beginner geen fouten maakt? Dan noem ik jou de nieuwe Rossi!
Met een wat tammere motoren kan je wel fouten maken, daar zijn het immers beginnersmotoren voor.
quote:2750. En ligt aan de staat over 2 jaar.
Op woensdag 12 november 2003 21:46 schreef masuyo het volgende:[..]
mooi ding
wat heb je ervoor gegeven? en wat wil je ervoor als je verkoopt, neem aan dat dat over twee jaar is
quote:He-le-maal mee eens.
Op woensdag 12 november 2003 22:11 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Zeg het nog 1 keer... doe het NIET. Waarom per se een 900 terwijl je met een 600 het beter leert en ook nog eens vriendelijker aanvoelt? Met een 600 heb je sneller het idee dat je hem daadwerkelijk besturen kan, met een 900 heb je als beginner al snel schrik voor de motor.. en daarmee leer je het niet of nauwelijks. Geloof me, op de 600 heb je minstens net zoveel plezier als die 900, of zelfs nog meer dus.
9 vd 10 vrienden (ok vage kenïssen) die ik ken zijn ook begonnen op een 900 maar binnen een half jaar teruggestapt naar een 600, vooral om bovenstaande redenen.
En o ja.. die CBR900RR Fireblade tolereert geen fouten, je wordt direct afgestraft, of wil je zeggen dat jij als beginner geen fouten maakt? Dan noem ik jou de nieuwe Rossi!
Met een wat tammere motoren kan je wel fouten maken, daar zijn het immers beginnersmotoren voor.
Ik heb jaren lang met veel plezier rondgereden op de Z 750 van me. Daar heb ik goed op leren motorrijden. Heeft maar een vermogen van 73 pk en een top van 180 maar dat stuurt als de spreekwoordelijke brandweer!
Daar heb ik ook een paar VRO-tjes mee gedaan en heb uiteindelijk na lang wikken en wegen de overstap gemaakt naar de veel zwaardere ZX 9 R Ninja.
Nu moet ik weer helemaal leren mezelf te beheersen op die motor omdat die eigenlijk VEEEEEEL te snel is.
Begin daarom nooit op zo'n moordmachinen. (Ik heb al een paar "vrienden" verloren omdat ze dachten dat ze konden sturen op zo'n snel apparaat.)
quote:Jij bent straks 13 stukjes... wel opassen voor andere weggebruikers he
Op woensdag 12 november 2003 22:06 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
we zijn niet allemaal 13 in een dozijn
Is er een site of iets, waar je bij motoren een hoop 2de hands modellen hebt staan met prijzen enz. Ben zelf namelijk ook al vast opzoek naar een toekomstige eerste motor (mito/ rs250)
quote:motorpagina.nl (zonder www ervoor)
Op woensdag 12 november 2003 23:54 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Srry hoor maar ipv hier een geheel nieuw topic voor te openen, kan even namelijk iets niet vinden met de search:Is er een site of iets, waar je bij motoren een hoop 2de hands modellen hebt staan met prijzen enz. Ben zelf namelijk ook al vast opzoek naar een toekomstige eerste motor (mito/ rs250)
jullie schijnen het allemaal eens te zijn over die 900. maar je hoeft echt geen rossi te zijn om te beginnen op een 900, denk ik. motorrijden draait maar om 1 ding als het gaat om veiligheid en dat is beheersing. en of je je niet kunt beheersen op een 900 of op een 600, dat maakt weinig uit.
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 13-11-2003 09:44]
quote:dat maakt denk ik heel wat uit, als je met een 600 een keer een fout maakt straft die motor dat lang niet zo genadeloos af als een 900. en als je beslist een 900cc'er moet hebben om lol te hebben zou ik niet eens beginnen met motorrijden. het zijn geen brommertjes. ikzelf heb me rijbewijs ook nog niet, maar ik heb wel een paar keer op de motor van mijn buurman gereden(een Honda CX500) en das voor een motor een super log en traag ding, maar geloof mij het is echt heeeeeeel veel sneller dan een brommer.........
Op donderdag 13 november 2003 09:28 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
motorpagina.nl (zonder www ervoor)
jullie schijnen het allemaal eens te zijn over die 900. maar je hoeft echt geen rossi te zijn om te beginnen op een 900, denk ik. motorrijden draait maar om 1 ding als het gaat om veiligheid en dat is beheersing. en of je je niet kunt beheersen op een 900 of op een 600, dat maakt weinig uit.
quote:Denk jij. Wat ben jij eigenwijs. 3 ervaren (ja ook ik, met mijn 1 week rijbewijs, circuit enzo) motorrijders vertellen het je, en toch niet aannemen?
Op donderdag 13 november 2003 09:28 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
motorpagina.nl (zonder www ervoor)
jullie schijnen het allemaal eens te zijn over die 900. maar je hoeft echt geen rossi te zijn om te beginnen op een 900, denk ik. motorrijden draait maar om 1 ding als het gaat om veiligheid en dat is beheersing. en of je je niet kunt beheersen op een 900 of op een 600, dat maakt weinig uit.
quote:Ik sluit me bij bovenstaande posters aan.
Op donderdag 13 november 2003 11:49 schreef super_honda het volgende:
helemaal eens met rietvaerder.
ff vraagje aan one_punch_mikey, heb je ooit motor gereden?
en denk je nu echt dat je nooit dat gas open zal trekken van zo'n 900. hoe hard kan een blade? iets van 280 ofzo? dan is 120 hetzelfde als stapvoets rijden.........
Je hebt je rijbewijs nog niet eens...je moet nog leren rijden in dagelijks verkeer. kom terug als je 20000 kilometer gereden hebt of vraag het eens aan mensen die er echt verstand van hebben (redactieleden van de Kicxstart bijvoorbeeld)
Aangezien je toch wel gaat doen waar je zin in hebt....goed verzekeren...vooral voor ziektekosten!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |