abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14547731
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:20 schreef gekketurk het volgende:

[..]

Het hoeft niet echt splinternieuw zijn ofzo , maar gewoon een redelijk onderhouden Honda CBR 600 van weet ik veel 3 / 4 jaren oud ofzo......


Je zou even op marktplaats moeten zoeken. Daar staan er zat te koop, prijzen varieren nogal. Als je bij de dealer koopt betaal je best wel wat meer
  dinsdag 11 november 2003 @ 11:30:46 #27
19529 Fendy
True Spirit
pi_14547875
Ik ben begonnen met een Suzuki RF600R, 100pk, strak sturen en lekker fors qua formaat.

Prima fiets hoor..ondanks dat het een ouder model is (introductie '93) toch ook nog mooi!

Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
pi_14547897
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:22 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

daar zit wel iets in. Heb ik 1 vraag over die CBR 600. klopt het dat bij Honda de max trekkracht pas in de hogere toeren zitten? Heb je dan niet te weinig trekkracht onderin? Ik heb wel zoiets van, die motor moet gewoon gaan ongeacht in welk toerengebied ik zit.


Je trekkracht en vermogen worden bij 4 cilinder altijd hoger naarnate het toerental stijgt (tot zekere hoogte).
pi_14547907
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:26 schreef ploderus het volgende:

[..]

Je zou even op marktplaats moeten zoeken. Daar staan er zat te koop, prijzen varieren nogal. Als je bij de dealer koopt betaal je best wel wat meer


of doe zoals ik: importeer (scheelt gauw een paar duizend eurootjes)
pi_14547950
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:31 schreef ploderus het volgende:

[..]

Je trekkracht en vermogen worden bij 4 cilinder altijd hoger naarnate het toerental stijgt (tot zekere hoogte).


ja ok, maar is dat bij Honda niet relatief meer? Dus dat je echt goed kan merken dat je onderin eigenlijk iets meer trekkracht zou kunnen gebruiken?
pi_14547954
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:31 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

of doe zoals ik: importeer (scheelt gauw een paar duizend eurootjes)


Dat kan ook, maar dat is heel wat meer werk Het hangt ervan af wat je ervoor over hebt.
pi_14548026
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:30 schreef Fendy het volgende:
Ik ben begonnen met een Suzuki RF600R, 100pk, strak sturen en lekker fors qua formaat.

Prima fiets hoor..ondanks dat het een ouder model is (introductie '93) toch ook nog mooi!

[afbeelding]


ik vind sowieso dat oudere modellen er best mogen wezen, en idd deze ook . maar ik vind dit niet sportief genoeg, dat stuur staat mij toch iets te hoog.

[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 11-11-2003 11:35]

pi_14548027
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

ja ok, maar is dat bij Honda niet relatief meer? Dus dat je echt goed kan merken dat je onderin eigenlijk iets meer trekkracht zou kunnen gebruiken?


Ik heb zelf kort op een CBR600 uit 2001 (Rossi replica) gereden. Die had op zich best lekker trekkracht onderin (rond 4000 toeren).
Had wel het idee dat de ZX6R iets meer heeft.
Verder heb ik nog op een Suzuki GSX 600 R gereden (uit 97). Die heeft wel duidelijk minder trekkracht, maar dat zou ook aan het bouwjaar kunnen liggen.
pi_14548178
T.o.v. een 900cc zal het wel beduidend minder zijn, maar naar mijn mening toch ruim voldoende :)Als je trouwens onderin echt meer trekkracht wil, zou je misschien moeten gaan kijken voor een 2-cilinder
(Aprilia RSV1000R 2004 )
Die hebben onderin meer trekkracht, maar zijn ook minder vergevingsgezing

[Dit bericht is gewijzigd door ploderus op 11-11-2003 11:46]

pi_14548488
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:40 schreef ploderus het volgende:
T.o.v. een 900cc zal het wel beduidend minder zijn, maar naar mijn mening toch ruim voldoende :)Als je trouwens onderin echt meer trekkracht wil, zou je misschien moeten gaan kijken voor een 2-cilinder
(Aprilia RSV1000R 2004 )
Die hebben onderin meer trekkracht, maar zijn ook minder vergevingsgezing
Klinkt goed, maar dat is helaas buiten mijn budget. Ik kijk voor een motor rond 94/95. maar dat is niet het enige waar het mij om gaat, het gaat mij om het totaalpakket, maar daar hoort zeer zeker de trekkracht bij. Ik zou niet willen dat ik na een tijdje denk van, toch te weinig onderin. Ik ben wel van plan om mijn 1e motor een tijdje te gebruiken.
pi_14548640
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Klinkt goed, maar dat is helaas buiten mijn budget. Ik kijk voor een motor rond 94/95. maar dat is niet het enige waar het mij om gaat, het gaat mij om het totaalpakket, maar daar hoort zeer zeker de trekkracht bij. Ik zou niet willen dat ik na een tijdje denk van, toch te weinig onderin. Ik ben wel van plan om mijn 1e motor een tijdje te gebruiken.


Als ik jou was zou ik (na behalen rijbewijs) gewoon lekker wat proefritten doen. Redelijk wat verschillende motoren proberen. Want het vermogen van een motor blijft altijd subjectief. Van tevoren goed orienteren welke motoren in aanmerking kunnen komen en op basis daarvan verschillende proefritten doen.
Zelf vind ik een 600cc voor een redelijke periode voldoende trekkracht hebben. Maar misschien ben ik sneller tevreden dan jij
  dinsdag 11 november 2003 @ 12:04:43 #37
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_14548819
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:22 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

daar zit wel iets in. Heb ik 1 vraag over die CBR 600. klopt het dat bij Honda de max trekkracht pas in de hogere toeren zitten? Heb je dan niet te weinig trekkracht onderin? Ik heb wel zoiets van, die motor moet gewoon gaan ongeacht in welk toerengebied ik zit.


trekkracht is wat anders dan vermogen. Trekkracht is vrijwel rechtevenredig met de cilinderinhoud. Dus hoe meer cc hoe meer trekkracht, terwijl het vermogen ook toeneemt naarmate ook het toerental toeneemt. Het grote voordeel van meer cc is dus de trekkracht onderin.
Qua vermogen heb je aan 100pk echt genoeg, zeker in het begin.
Laat je niet gek maken door allerlei cijfertjes, ga gewoon eens een dagje rijden op zo'n fiets en kijkt of hij je bevalt.
Koop een oude fiets waarbij een valpartij geen probleem is financieel, leer je grenzen kennen en koop dan een fiets die je mooi vindt.
Als je nu een (dure) fiets koopt waarmee je krampachtig gaat rijden omdat je bang bent om te vallen, dan leer je nooit echt lekker te rijden.
pi_14549174
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:57 schreef ploderus het volgende:

[..]

Als ik jou was zou ik (na behalen rijbewijs) gewoon lekker wat proefritten doen. Redelijk wat verschillende motoren proberen. Want het vermogen van een motor blijft altijd subjectief. Van tevoren goed orienteren welke motoren in aanmerking kunnen komen en op basis daarvan verschillende proefritten doen.
Zelf vind ik een 600cc voor een redelijke periode voldoende trekkracht hebben. Maar misschien ben ik sneller tevreden dan jij


dat is wel het beste, ja. Dit is natuurlijk theoretisch gepraat, en ik weet niet hoe ik het zal ervaren om op een motor te rijden met 100 pk. Misschien is dat idd wel meer dan genoeg. Het mooiste van rijden is natuurlijk het bochtenwerk, en dat zit, zoals ik heb begrepen, bij elk model eigenlijk wel goed.
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 12:04 schreef redted het volgende:

[..]

trekkracht is wat anders dan vermogen. Trekkracht is vrijwel rechtevenredig met de cilinderinhoud. Dus hoe meer cc hoe meer trekkracht, terwijl het vermogen ook toeneemt naarmate ook het toerental toeneemt. Het grote voordeel van meer cc is dus de trekkracht onderin.
Qua vermogen heb je aan 100pk echt genoeg, zeker in het begin.
Laat je niet gek maken door allerlei cijfertjes, ga gewoon eens een dagje rijden op zo'n fiets en kijkt of hij je bevalt.
Koop een oude fiets waarbij een valpartij geen probleem is financieel, leer je grenzen kennen en koop dan een fiets die je mooi vindt.
Als je nu een (dure) fiets koopt waarmee je krampachtig gaat rijden omdat je bang bent om te vallen, dan leer je nooit echt lekker te rijden.


ik weet het verschil tussen trekkracht en vermogen. Ik zal, zodra ik mag, zeker een dagje rijden om te kijken hoe ie bevalt (zie boven). Maar er is ook eenverschil tussen zuinig zijn op je motor en krampachtig rijden. Van dat laatste heb ik absoluut geen last, of ik nu op een zeer mooie motor rijd of niet dat maakt niets uit. Als je bang bent om te vallen moet je helemaal niet op zon ding stappen.
pi_14550665
Ik ben begonnen op een honda CBX750F met ongeveer 95 PK. Is geen racer maar meer een naked/tourer. Fijne motor om mee te beginnen maar wel wat oud.

Ach ik had niet zo'n hoog budget en heb toch aardig wat kilometers gemaakt. (denk iets van 2500 a 3000).

  dinsdag 11 november 2003 @ 15:16:19 #40
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_14554658
Jawa 640, nieuw gekocht, toe aan wat snellers >
Suzuki RGV 250, reed perfect, motorblok opgeblazen
(half jaartje CB-250 te leen van Safe tijdens behandeling klacht)
Suzuki GSX-600F, na 1 maand weggedaan, toe aan wat snellers >
Kawasaki ZX-10, motorongeluk, toenmalige vriendin hield niet van motoren dus ingeruild op een Mini
Suzuki GS-1000, wilde toch een motor naast de auto, verkocht in onderdelen later, oud beestje ..
Jawa 640, kon toch niet zonder 2 wielen, verkocht voor een zuinigere GSX400e
Suzuki GSX400E, zuinige woonwerkmotor, 1 zomer en winter mee doorgereden, wilde iets mooiers >>
Honda NTV650, oude model met volle techline kuip, door spuiterij geel met zwart laten spuiten. (had wel weg van een CBR600 maar dan met cardan) Na 2 winters en zomers wilde ik wat snellers >>
Suzuki GSX1100WP, mijn droommotor, wheelies in de 3'de versnelling, helemaal opgetuigd met Dynokit, 4-1 uitlaat.
Helaas gestolen op 2'de kerstavond, terwijl ik zat te gourmetten met familie (klootzakken )
Yamaha SZR-660, lekkere 1 cylinder sportmotor, ultralicht en scherp sturend. Wilde wat snellers na 1.5 jaar.
Bimota YB9, deze heb ik nog steeds.
yamaha Majesty, motorscooter voor goedkoop woonwerk verkeer, deze heb ik nog steeds en bevalt goed.
pi_14554839
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:59 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

wat voor een ding? Nog nooit van gehoord! Klinkt wel exclusief, hoeveel vermogen had ie? En hoe beviel ie?


Rijd er nog steeds mee 27PK en bevalt goed.
http://www.cagiva.nl
pi_14555020
Ben begonnen met een chopper, rij nu een naked (xjr 1300)...

Heb mensen zien beginnen op een 1000cc die er prima mee weg konden en mensen zien beginnen met een 600cc die het nog steeds niet snappen.... Zelf proefrijden is gewoon belangrijk naar mijn mening.

Ik zou als eerste motor (persoonlijk) voor de 600cc gaan om de volgende reden >>

-> Een motor vol open klappen na elke bocht is gewoon lekker, op een > 1000cc, heb je dat gewoon minder (Heb bijna nergens de kans ervoor).

-> Huidige 600cc racers zijn snel genoeg om je verlopig bezig te houden.

-> Ik heb het idee dat je sneller beter leert rijden op een lichtere motor, dan gelijk op een zware.

-> Is wat vergevingsgezinder,.. maar zeg nu eerlijk 100 pk op zo'n 180 kg,.. is niet flauw te noemen of wel ??? Genoeg om te spelen en te leren...

  dinsdag 11 november 2003 @ 16:11:41 #43
56000 Patrick281
Oldskool fokker!
pi_14556210
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 15:28 schreef boefje3 het volgende:
maar zeg nu eerlijk 100 pk op zo'n 180 kg,.. is niet flauw te noemen of wel ??? Genoeg om te spelen en te leren...
90 % van de motorrijders durft zo'n motor niet eens vol open te trekken in zijn eerste versnelling.
Dus om nou te zeggen leuk genoeg om te spelen..

0-100 in 3 seconden, daar krijg je tranen van in je ogen terwijl die motor accelereert..

pi_14556419
Ben begonnen op een Yamaha Thundercat..
Daarna een Fireblade
En nu even niets meer......... heb alles gedaan wat ik wilduh en aangezien ik niet normaal kan doen op die dingen ben ik maar even gestopt, totdat ik misschien weer is wat rustiger wor....
Muay-Thai...
Mixed Martial Arts!
  dinsdag 11 november 2003 @ 16:24:00 #45
38360 masuyo
Where will you go
pi_14556613
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 15:22 schreef Viperdesign het volgende:

[..]

Rijd er nog steeds mee 27PK en bevalt goed.
http://www.cagiva.nl


eej post eens in pic, mischien wil ik hem wel overkopen als je hem ooit verkoopt ook al wordt ik pas in de zomervakantie 18 en dan wil ik mun motorrijbewijs halen en natuurlijk ook een motor kopen en ik had al iets van een cagiva mito in gedachte
I’m so sick of speaking words that no one understands
Is it clear enough that you can’t live your whole life all alone
I can hear you in a whisper
But you can’t even hear me screaming
  dinsdag 11 november 2003 @ 16:33:38 #46
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14556942
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 16:24 schreef masuyo het volgende:

[..]

eej post eens in pic, mischien wil ik hem wel overkopen als je hem ooit verkoopt ook al wordt ik pas in de zomervakantie 18 en dan wil ik mun motorrijbewijs halen en natuurlijk ook een motor kopen en ik had al iets van een cagiva mito in gedachte


Op www.25kw.tk staan wel wat meer mooie foto's van cagiva mito's en er zijn er een aantal mensen die zo'n ding hebben.

(spam )

weer ff on-topic:

heb me rijbewijs nog niet, maar als het een beetje mogelijk is begin ik met een kawasaki ZZR-250. Moet ik alleen nog ff een betaalbaar 25kw exemplaar zien te vinden.(ze zijn allemaal 26kw, en das 1 fucking kw teveel )

Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  dinsdag 11 november 2003 @ 16:40:08 #47
38360 masuyo
Where will you go
pi_14557118
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 16:33 schreef super_honda het volgende:

[..]

Op www.25kw.tk staan wel wat meer mooie foto's van cagiva mito's en er zijn er een aantal mensen die zo'n ding hebben.


maar ik wil weten hoe die van hem eruit ziet, ik weet wel hoe een mito eruit ziet
I’m so sick of speaking words that no one understands
Is it clear enough that you can’t live your whole life all alone
I can hear you in a whisper
But you can’t even hear me screaming
  dinsdag 11 november 2003 @ 16:43:49 #48
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_14557205
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 16:40 schreef masuyo het volgende:

[..]

maar ik wil weten hoe die van hem eruit ziet, ik weet wel hoe een mito eruit ziet


what ever, als je je ook maar op ww.25kw.tk regostreerd er kunnen nog wel leden bij op het forum
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
pi_14576791
Husqvarna SM125
Wel nog verbazingwekkend stoer modelletje en redelijk felle motor maja het blijft maar een 125 hè
pi_14580307
quote:
Op woensdag 12 november 2003 13:20 schreef Scalle-- het volgende:
Husqvarna SM125
Wel nog verbazingwekkend stoer modelletje en redelijk felle motor maja het blijft maar een 125 hè
Ja, das niet erg veel. Had je niet heel erg snel zoiets van: mag best meer power? Dat wil ik dus voorkomen, vandaar dat ik meteen een 900 wil halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')