quote:Je zou even op marktplaats moeten zoeken. Daar staan er zat te koop, prijzen varieren nogal. Als je bij de dealer koopt betaal je best wel wat meer
Op dinsdag 11 november 2003 11:20 schreef gekketurk het volgende:[..]
Het hoeft niet echt splinternieuw zijn ofzo , maar gewoon een redelijk onderhouden Honda CBR 600 van weet ik veel 3 / 4 jaren oud ofzo......
Prima fiets hoor..ondanks dat het een ouder model is (introductie '93) toch ook nog mooi!
quote:Je trekkracht en vermogen worden bij 4 cilinder altijd hoger naarnate het toerental stijgt (tot zekere hoogte).
Op dinsdag 11 november 2003 11:22 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
daar zit wel iets in. Heb ik 1 vraag over die CBR 600. klopt het dat bij Honda de max trekkracht pas in de hogere toeren zitten? Heb je dan niet te weinig trekkracht onderin? Ik heb wel zoiets van, die motor moet gewoon gaan ongeacht in welk toerengebied ik zit.
quote:of doe zoals ik: importeer (scheelt gauw een paar duizend eurootjes)
Op dinsdag 11 november 2003 11:26 schreef ploderus het volgende:[..]
Je zou even op marktplaats moeten zoeken. Daar staan er zat te koop, prijzen varieren nogal. Als je bij de dealer koopt betaal je best wel wat meer
quote:ja ok, maar is dat bij Honda niet relatief meer? Dus dat je echt goed kan merken dat je onderin eigenlijk iets meer trekkracht zou kunnen gebruiken?
Op dinsdag 11 november 2003 11:31 schreef ploderus het volgende:[..]
Je trekkracht en vermogen worden bij 4 cilinder altijd hoger naarnate het toerental stijgt (tot zekere hoogte).
quote:Dat kan ook, maar dat is heel wat meer werk
Op dinsdag 11 november 2003 11:31 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
of doe zoals ik: importeer (scheelt gauw een paar duizend eurootjes)
quote:ik vind sowieso dat oudere modellen er best mogen wezen, en idd deze ook
Op dinsdag 11 november 2003 11:30 schreef Fendy het volgende:
Ik ben begonnen met een Suzuki RF600R, 100pk, strak sturen en lekker fors qua formaat.Prima fiets hoor..ondanks dat het een ouder model is (introductie '93) toch ook nog mooi!
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 11-11-2003 11:35]
quote:Ik heb zelf kort op een CBR600 uit 2001 (Rossi replica) gereden. Die had op zich best lekker trekkracht onderin (rond 4000 toeren).
Op dinsdag 11 november 2003 11:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ja ok, maar is dat bij Honda niet relatief meer? Dus dat je echt goed kan merken dat je onderin eigenlijk iets meer trekkracht zou kunnen gebruiken?
[Dit bericht is gewijzigd door ploderus op 11-11-2003 11:46]
quote:Klinkt goed, maar dat is helaas buiten mijn budget. Ik kijk voor een motor rond 94/95. maar dat is niet het enige waar het mij om gaat, het gaat mij om het totaalpakket, maar daar hoort zeer zeker de trekkracht bij. Ik zou niet willen dat ik na een tijdje denk van, toch te weinig onderin. Ik ben wel van plan om mijn 1e motor een tijdje te gebruiken.
Op dinsdag 11 november 2003 11:40 schreef ploderus het volgende:
T.o.v. een 900cc zal het wel beduidend minder zijn, maar naar mijn mening toch ruim voldoende :)Als je trouwens onderin echt meer trekkracht wil, zou je misschien moeten gaan kijken voor een 2-cilinder
(Aprilia RSV1000R 2004)
Die hebben onderin meer trekkracht, maar zijn ook minder vergevingsgezing
quote:Als ik jou was zou ik (na behalen rijbewijs) gewoon lekker wat proefritten doen. Redelijk wat verschillende motoren proberen. Want het vermogen van een motor blijft altijd subjectief. Van tevoren goed orienteren welke motoren in aanmerking kunnen komen en op basis daarvan verschillende proefritten doen.
Op dinsdag 11 november 2003 11:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
Klinkt goed, maar dat is helaas buiten mijn budget. Ik kijk voor een motor rond 94/95. maar dat is niet het enige waar het mij om gaat, het gaat mij om het totaalpakket, maar daar hoort zeer zeker de trekkracht bij. Ik zou niet willen dat ik na een tijdje denk van, toch te weinig onderin. Ik ben wel van plan om mijn 1e motor een tijdje te gebruiken.
quote:trekkracht is wat anders dan vermogen. Trekkracht is vrijwel rechtevenredig met de cilinderinhoud. Dus hoe meer cc hoe meer trekkracht, terwijl het vermogen ook toeneemt naarmate ook het toerental toeneemt. Het grote voordeel van meer cc is dus de trekkracht onderin.
Op dinsdag 11 november 2003 11:22 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
daar zit wel iets in. Heb ik 1 vraag over die CBR 600. klopt het dat bij Honda de max trekkracht pas in de hogere toeren zitten? Heb je dan niet te weinig trekkracht onderin? Ik heb wel zoiets van, die motor moet gewoon gaan ongeacht in welk toerengebied ik zit.
quote:dat is wel het beste, ja. Dit is natuurlijk theoretisch gepraat, en ik weet niet hoe ik het zal ervaren om op een motor te rijden met 100 pk. Misschien is dat idd wel meer dan genoeg. Het mooiste van rijden is natuurlijk het bochtenwerk, en dat zit, zoals ik heb begrepen, bij elk model eigenlijk wel goed.
Op dinsdag 11 november 2003 11:57 schreef ploderus het volgende:[..]
Als ik jou was zou ik (na behalen rijbewijs) gewoon lekker wat proefritten doen. Redelijk wat verschillende motoren proberen. Want het vermogen van een motor blijft altijd subjectief. Van tevoren goed orienteren welke motoren in aanmerking kunnen komen en op basis daarvan verschillende proefritten doen.
Zelf vind ik een 600cc voor een redelijke periode voldoende trekkracht hebben. Maar misschien ben ik sneller tevreden dan jij
quote:ik weet het verschil tussen trekkracht en vermogen. Ik zal, zodra ik mag, zeker een dagje rijden om te kijken hoe ie bevalt (zie boven). Maar er is ook eenverschil tussen zuinig zijn op je motor en krampachtig rijden. Van dat laatste heb ik absoluut geen last, of ik nu op een zeer mooie motor rijd of niet dat maakt niets uit. Als je bang bent om te vallen moet je helemaal niet op zon ding stappen.
Op dinsdag 11 november 2003 12:04 schreef redted het volgende:[..]
trekkracht is wat anders dan vermogen. Trekkracht is vrijwel rechtevenredig met de cilinderinhoud. Dus hoe meer cc hoe meer trekkracht, terwijl het vermogen ook toeneemt naarmate ook het toerental toeneemt. Het grote voordeel van meer cc is dus de trekkracht onderin.
Qua vermogen heb je aan 100pk echt genoeg, zeker in het begin.
Laat je niet gek maken door allerlei cijfertjes, ga gewoon eens een dagje rijden op zo'n fiets en kijkt of hij je bevalt.
Koop een oude fiets waarbij een valpartij geen probleem is financieel, leer je grenzen kennen en koop dan een fiets die je mooi vindt.
Als je nu een (dure) fiets koopt waarmee je krampachtig gaat rijden omdat je bang bent om te vallen, dan leer je nooit echt lekker te rijden.
Ach ik had niet zo'n hoog budget en heb toch aardig wat kilometers gemaakt. (denk iets van 2500 a 3000).
quote:Rijd er nog steeds mee
Op dinsdag 11 november 2003 10:59 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
wat voor een ding? Nog nooit van gehoord! Klinkt wel exclusief, hoeveel vermogen had ie? En hoe beviel ie?
Heb mensen zien beginnen op een 1000cc die er prima mee weg konden en mensen zien beginnen met een 600cc die het nog steeds niet snappen.... Zelf proefrijden is gewoon belangrijk naar mijn mening.
Ik zou als eerste motor (persoonlijk) voor de 600cc gaan om de volgende reden >>
-> Een motor vol open klappen na elke bocht is gewoon lekker, op een > 1000cc, heb je dat gewoon minder (Heb bijna nergens de kans ervoor).
-> Huidige 600cc racers zijn snel genoeg om je verlopig bezig te houden.
-> Ik heb het idee dat je sneller beter leert rijden op een lichtere motor, dan gelijk op een zware.
-> Is wat vergevingsgezinder,.. maar zeg nu eerlijk 100 pk op zo'n 180 kg,.. is niet flauw te noemen of wel ??? Genoeg om te spelen en te leren...
quote:90 % van de motorrijders durft zo'n motor niet eens vol open te trekken in zijn eerste versnelling.
Op dinsdag 11 november 2003 15:28 schreef boefje3 het volgende:
maar zeg nu eerlijk 100 pk op zo'n 180 kg,.. is niet flauw te noemen of wel ??? Genoeg om te spelen en te leren...
0-100 in 3 seconden, daar krijg je tranen van in je ogen terwijl die motor accelereert..
quote:eej post eens in pic, mischien wil ik hem wel overkopen als je hem ooit verkoopt
Op dinsdag 11 november 2003 15:22 schreef Viperdesign het volgende:[..]
Rijd er nog steeds mee
27PK en bevalt goed.
http://www.cagiva.nl
quote:Op www.25kw.tk staan wel wat meer mooie foto's van cagiva mito's en er zijn er een aantal mensen die zo'n ding hebben.
Op dinsdag 11 november 2003 16:24 schreef masuyo het volgende:[..]
eej post eens in pic, mischien wil ik hem wel overkopen als je hem ooit verkoopt
ook al wordt ik pas in de zomervakantie 18 en dan wil ik mun motorrijbewijs halen en natuurlijk ook een motor kopen
en ik had al iets van een cagiva mito in gedachte
(spam )
weer ff on-topic:
heb me rijbewijs nog niet, maar als het een beetje mogelijk is begin ik met een kawasaki ZZR-250. Moet ik alleen nog ff een betaalbaar 25kw exemplaar zien te vinden.(ze zijn allemaal 26kw, en das 1 fucking kw teveel )
quote:maar ik wil weten hoe die van hem eruit ziet, ik weet wel hoe een mito eruit ziet
Op dinsdag 11 november 2003 16:33 schreef super_honda het volgende:[..]
Op www.25kw.tk staan wel wat meer mooie foto's van cagiva mito's en er zijn er een aantal mensen die zo'n ding hebben.
quote:what ever, als je je ook maar op ww.25kw.tk regostreerd
Op dinsdag 11 november 2003 16:40 schreef masuyo het volgende:[..]
maar ik wil weten hoe die van hem eruit ziet, ik weet wel hoe een mito eruit ziet
quote:Ja, das niet erg veel. Had je niet heel erg snel zoiets van: mag best meer power? Dat wil ik dus voorkomen, vandaar dat ik meteen een 900 wil halen
Op woensdag 12 november 2003 13:20 schreef Scalle-- het volgende:
Husqvarna SM125
Wel nog verbazingwekkend stoer modelletje en redelijk felle motor maja het blijft maar een 125 hè
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |