abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 november 2003 @ 15:26:25 #226
37248 BertV
Klei indiaan
pi_14759973
Rechtuit volgas lijkt me het probleem niet...
idd de eerste 2 versnellingen zullen de komende tijd wel snel overgeslagen worden.

In de bochten moet je ook angstvallig je hand stilhouden in tegenstelling tot je lesfiets waarbij dat allemaal niet uit maakt. Vooral Rotondes zullen niet leuk zijn.

Maar je hebt wel gelijk wat je wil. Ik moest hunkerend uitkijken naar de sportfietsen, klungelend op een oud wrak. Het andere uiterste.

[Dit bericht is gewijzigd door BertV op 19-11-2003 15:27]

Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_14760083
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:26 schreef BertV het volgende:
idd de eerste 2 versnellingen zullen de komende tijd wel snel overgeslagen worden.

In de bochten moet je ook angstvallig je hand stilhouden in tegenstelling tot je lesfiets waarbij dat allemaal niet uit maakt. Vooral Rotondes zullen niet leuk zijn.

Maar je hebt wel gelijk wat je wil. Ik moest hunkerend uitkijken naar de sportfietsen, klungelend op een oud wrak. Het andere uiterste.

Nee, rechtuit zal geen probleem zijn, maar denk wel dat ie peuken schijt
pi_14760391
Mocht het echt zo dramatisch zijn dan kijk ik wel voor een andere, btw er zijn ook CBR 900s met 100 pk.
pi_14760417
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:20 schreef BertV het volgende:
maar heb je er ooit op gereden....?

Dat lijkt me toch geen detail eh
Fraai ie is zeker.

Nee, ik heb er nog nooit op gereden. Maar hij ziet er echt top uit, mooier dan een kawa of een yamaha
pi_14760482
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:39 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Mocht het echt zo dramatisch zijn dan kijk ik wel voor een andere, btw er zijn ook CBR 900s met 100 pk.
Duitse ja. Teruggetuned voor de verzekering.
Enne, ik snap niet dat jij zoveel waarde hecht aan het uiterlijk, dat zie je toch niet als je erop zit, hoe ie rijdt, daar gaat het om.... remmen, handeling.
pi_14760514
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:21 schreef Rietvaerder het volgende:
Je wilt een Blade, dan zou je hem gebruiken ook....
zal ik zeker doen!
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:13 schreef BertV het volgende:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/7642

Motor-forum heeft een topic over iemand die met een CBR900R wil beginnen.

Een supersport uit de "koningsklasse" voor iemand die een tiental km's met een lesmotor heeft gereden. "Want hij ziet er zo kek uit..."

mgoed, gelukkig mag je dat in NL nog helemaal zelf beslissen.

Ik check dat forum thuis wel ff. Bedankt!
pi_14760539
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:42 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Duitse ja. Teruggetuned voor de verzekering.
Enne, ik snap niet dat jij zoveel waarde hecht aan het uiterlijk, dat zie je toch niet als je erop zit, hoe ie rijdt, daar gaat het om.... remmen, handeling.

rijeigenschappen is natuurlijk belangrijk, maar ik vind dat een motor er strak uit moet zien!

en btw, als ie terug getuned dan zal ie toch wel handelbaar zijn voor een beginner? mocht ik wat meer ervaring hebben dan kan ik em altijd weer op(?)voeren naar zijn originele power.

waar bestaat die tuning eik uit? dat terug tunen?

pi_14760737
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:26 schreef BertV het volgende:

De eerste twee versnellingen kunnen beter overgeslagen worden, maar dat doe je toch niet
Ik vind de eerste twee versnellingen juist het lekkerst. (voor optrekken dan) En als je een pittige fiets koopt zou je in de eerste versnelling overal door Nederland kunnen rijden (bezuinig je wel op je versnellingsbak )
Maar ik ben het wel met One_Punch_Mickey eens dat een motor er naar jouw smaak uit moet zien. Maar ik kan me niet voorstellen dat de Blade de enige Supersport is die hij mooi vindt
pi_14760801
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:44 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

rijeigenschappen is natuurlijk belangrijk, maar ik vind dat een motor er strak uit moet zien!

en btw, als ie terug getuned dan zal ie toch wel handelbaar zijn voor een beginner? mocht ik wat meer ervaring hebben dan kan ik em altijd weer op(?)voeren naar zijn originele power.

waar bestaat die tuning eik uit? dat terug tunen?

Meest gebruikte vorm is het plaatsen van ringen in je luchtinlaat om de hoeveelheid inkomende lucht te beperken. Hierdoor kan de machine minder vermogen leveren.
pi_14760998
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:52 schreef ploderus het volgende:

[..]

Meest gebruikte vorm is het plaatsen van ringen in je luchtinlaat om de hoeveelheid inkomende lucht te beperken. Hierdoor kan de machine minder vermogen leveren.

dat hoeft niet al te veel te kosten denk ik om het weer om te draaien?
pi_14761017
Zeg effe wanneer je die proefrit gaat maken, dat wil ik niet missen!
pi_14761079
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

dat hoeft niet al te veel te kosten denk ik om het weer om te draaien?

Dat hangt er ff vanaf of hij nog opnieuw afgesteld moet worden. Soms loopt de motor na het verwijderen van de ringen niet lekker meer. Weet alleen niet wanneer dat is en ik neem aan dat het ook nog per fiets verschilt.
pi_14761105
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:50 schreef ploderus het volgende:

[..]

De eerste twee versnellingen kunnen beter overgeslagen worden, maar dat doe je toch niet
Ik vind de eerste twee versnellingen juist het lekkerst. (voor optrekken dan) En als je een pittige fiets koopt zou je in de eerste versnelling overal door Nederland kunnen rijden (bezuinig je wel op je versnellingsbak )
Maar ik ben het wel met One_Punch_Mickey eens dat een motor er naar jouw smaak uit moet zien. Maar ik kan me niet voorstellen dat de Blade de enige Supersport is die hij mooi vindt

De GSX 600 R of 750 R en de ZX 6R of 7R vind ik zeer zeker mooie machines, maar ik vind de lijnen ve een CBR 900 toch wel het mooist. Plus rijd ik al jaren in een Honda civic en dat bevalt qua onderhoud heel erg goed, nu werd er eerder gepost dat dat ook bij motoren het geval is. Maar moet je iets vervangen dan is het ook duurder, dat is bij autos niet anders.
pi_14761237
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:01 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

De GSX 600 R of 750 R en de ZX 6R of 7R vind ik zeer zeker mooie machines, maar ik vind de lijnen ve een CBR 900 toch wel het mooist. Plus rijd ik al jaren in een Honda civic en dat bevalt qua onderhoud heel erg goed, nu werd er eerder gepost dat dat ook bij motoren het geval is. Maar moet je iets vervangen dan is het ook duurder, dat is bij autos niet anders.

Welk jaar Blade heb je het dan eigenlijk over? Want wat ook een voordeel is van de 600cc's is dat je voor dezelfde prijs waarschijnlijk een nieuwere kunt nemen.
Ik weet wel dat als ik later groot ben, dat ik zekers nog een keer de (momenteel) nieuwe R1 wil hebben
Maar dat duurt toch nog wel ff voor ik dat kan betalen.
pi_14761242
quote:
Op woensdag 19 november 2003 15:58 schreef Rietvaerder het volgende:
Zeg effe wanneer je die proefrit gaat maken, dat wil ik niet missen!
Zal ik doen! Moet je wel ff naar duitsland komen
pi_14761327
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:05 schreef ploderus het volgende:

[..]

Welk jaar Blade heb je het dan eigenlijk over? Want wat ook een voordeel is van de 600cc's is dat je voor dezelfde prijs waarschijnlijk een nieuwere kunt nemen.
Ik weet wel dat als ik later groot ben, dat ik zekers nog een keer de (momenteel) nieuwe R1 wil hebben
Maar dat duurt toch nog wel ff voor ik dat kan betalen.

Een 93/94 er, en idd daar kun je een jongere 600 voor krijgen. Ik wil ze sowieso allebei uitproberen. Mijn icoon is een GSX 600 uit 97, die is wel erg fris vergeleken met een CBR900.
pi_14761502
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Een 93/94 er, en idd daar kun je een jongere 600 voor krijgen. Ik wil ze sowieso allebei uitproberen. Mijn icoon is een GSX 600 uit 97, die is wel erg fris vergeleken met een CBR900.

Vriend van me rijdt zo'n '97 GSX. Rijdt heerlijk! Heeft hem bij een bedrijfje gekocht dat ook motoren uit Duitsland haalt. Hij heeft de begrenzing (100pk) eruit laten halen zodat hij een compleet originele motor heeft. Voordeel van dat bedrijfje is dat je zelf niet meer naar Duitsland hoeft en ze zijn er wel een stukje goedkoper dan de originele nederlandse motoren.
Ben er één keer geweest. Het is een éénmanszaak. Vriendelijke man. Weet verder eigenlijk niet veel erover.
pi_14761504
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:05 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

Zal ik doen! Moet je wel ff naar duitsland komen

Ja euh, mijn 25kw-tje loopt maar 170km
Maar wil wel mee.. weet niet of je kennisen hebt die er iets van weten, maare, vind ik altijd wel leuk. Hoor het wel..
pi_14761542
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:12 schreef ploderus het volgende:

[..]

Vriend van me rijdt zo'n '97 GSX. Rijdt heerlijk! Heeft hem bij een bedrijfje gekocht dat ook motoren uit Duitsland haalt. Hij heeft de begrenzing (100pk) eruit laten halen zodat hij een compleet originele motor heeft. Voordeel van dat bedrijfje is dat je zelf niet meer naar Duitsland hoeft en ze zijn er wel een stukje goedkoper dan de originele nederlandse motoren.
Ben er één keer geweest. Het is een éénmanszaak. Vriendelijke man. Weet verder eigenlijk niet veel erover.

Toevallig Rima Motoren in Haelen?
pi_14761647
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:12 schreef ploderus het volgende:

[..]

zou je niet kunnen vragen waar dat bedrijfje zit? Ik was in 1e instantie op zoek naar zoiets, maar ik kon nergens iets vinden, dus veranderde mijn plan naar het zelf importeren. Dat kan toch een hoop schelen en als de prijzen idd aantrekkelijker zijn dan vind ik het misschien wel de moeite waard.

Ik wil iig even vergelijken om de afweging te maken. als je het kan vragen zou echt top zijn!

pi_14761696
Dit is ook zo'n zaakje, of misschien het zaakje waar hij over spreekt:

www.rima-motoren.nl

Ook 1 mans zaak, haalt alles in Duitsland. Zit gewoon in een loods, maar daardoor scherp geprijst.. o en zeg gelijk tegen hem waar mn gasschuiven blijven

pi_14761716
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:12 schreef Rietvaerder het volgende:

[..]

Ja euh, mijn 25kw-tje loopt maar 170km
Maar wil wel mee.. weet niet of je kennisen hebt die er iets van weten, maare, vind ik altijd wel leuk. Hoor het wel..

kijk, dat vind ik nou een tof aanbod en ik zal het zeker in gedachten houden! Mijn oom is al jaren een fanatiek motorrijder dus ik had hem in gedachten om mee te vragen, maar ik zal er nog wel even over nadenken.
pi_14761809
quote:
Op woensdag 19 november 2003 16:18 schreef Rietvaerder het volgende:
Dit is ook zo'n zaakje, of misschien het zaakje waar hij over spreekt:

www.rima-motoren.nl

Ook 1 mans zaak, haalt alles in Duitsland. Zit gewoon in een loods, maar daardoor scherp geprijst.. o en zeg gelijk tegen hem waar mn gasschuiven blijven

Ik ga meteen ff kijken! Ik zal em ff een schop onder zijn kont geven
pi_14761854
Ja, ik wacht al een half jaar op mijn originele gasschuiven die er bij zou geven Volgens mij kan ik er naar fluiten

Over dat proefrijden, je weet wel wat mijn advies is Sommige mensen vinden het niet leuk om mij mee te nemen, omdat ik heel subtiel zeg hoe de motor er aan toe is. Vorige keer kwam een maatje langs op een CBR600, 39000km, deuk in radiator en gloednieuwe schijfremmen + voorvorken... tja ik zei gewoon, dit is een schadeding. Reed verder goed, zijn keuze of ie hem wou kopen of niet, maare, toen knapte de roze ballon wel geloof ik

Zegt ie, ja maar hij is zo scherp geprijst, ja om die reden dus Toen had ie een R6 gekocht, wat nog veel beter reed volgens hem

[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 19-11-2003 16:26]

pi_14761898
Ik heb het niet over Rima-motoren
Het gaat om Frans Hannink Motoren
(ook wel bekend als vfroem.nl)
website:
http://www.zeshonderd.cc/
Hij doet alleen maar 600cc motoren en hij heeft best een redelijk aanbod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')