Nu ben ik benieuwd wat de 1e motoren waren vd motorrijdende fokkers, en hun ervaringen hiermee. Ik denk zelf dat je snel raakt uitgekeken op een 600. Met een 750 zul je het wel langer volhouden. Zijn er motorrijders die ook met een 900 of een 1100 zijn begonnen?
Het is maar net hoe jij jezelf inschat! Als jij denkt dat je je wilde haren er al af hebt gereden en die snelle motor goed kan beheersen, dan zou ik het zekers niet laten om op die Honda CBR 900 te gaan rijden .
Suc6 met afrijden alvast!
[Dit bericht is gewijzigd door _Juhroen_ op 11-11-2003 11:00]
quote:wat voor een ding? Nog nooit van gehoord! Klinkt wel exclusief, hoeveel vermogen had ie? En hoe beviel ie?
Op dinsdag 11 november 2003 10:56 schreef Viperdesign het volgende:
Cagiva Mito Evo uit '99.
quote:jah, daar ben ik eerlijk gezegd niet zo zeker van. Tijdens rijlessen geniet ik wel enorm en als we zoals vorige week op de dijk gaan rijden met droog weer en met die heerlijke grote flauwe bochten dan gaat die motor zeker plat!
Op dinsdag 11 november 2003 10:59 schreef _Juhroen_ het volgende:
Ik heb zelf een CM250C in bezig (Een dikke brommer jah), maar ik rij vaak op zwaardere motoren (van mn pa of van vrienden). Het is zowieso verstandig om als je net begint een beetje "tamme" motor aan te schaffen, omdat zoals Ploderus al zeg deze motoren wat vergevings gezinder zijn.
Het is maar net hoe jij jezelf inschat! Als jij denkt dat je je wilde haren er al af hebt gereden en die snelle motor goed kan beheersen, dan zou ik het zekers niet laten om op die Honda CBR 900 te gaan rijden
.
quote:bedankt!
Suc6 met afrijden alvast!
quote:Als je een 4-cilinder laag in de toeren houdt is er wel makkelijk mee te rijden, maar als je zo'n fireblade hoog in de toeren pittig opentrekt in een bocht ga je waarschijnlijk lekker glijden
Op dinsdag 11 november 2003 10:59 schreef _Juhroen_ het volgende:
Ik heb zelf een CM250C in bezit (Een dikke brommer jah), maar ik rij vaak op zwaardere motoren (van mn pa of van vrienden). Het is zowieso verstandig om als je net begint een beetje "tamme" motor aan te schaffen, omdat zoals Ploderus al zegt deze motoren wat vergevings gezinder zijn.
Het is maar net hoe jij jezelf inschat! Als jij denkt dat je je wilde haren er al af hebt gereden en die snelle motor goed kan beheersen, dan zou ik het zekers niet laten om op die Honda CBR 900 te gaan rijden
.
Suc6 met afrijden alvast!
quote:Een lesmotor gaat al heel snel erg plat, omdat de steppies al snel aan de grond zitten. Dat is bij een sportieve motor toch al wel wat anders.
Op dinsdag 11 november 2003 11:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
jah, daar ben ik eerlijk gezegd niet zo zeker van. Tijdens rijlessen geniet ik wel enorm en als we zoals vorige week op de dijk gaan rijden met droog weer en met die heerlijke grote flauwe bochten dan gaat die motor zeker plat!
[..]bedankt!
quote:Dat hangt ook weer redelijk van jezelf af. Ik ben er zelf best wel zuinig op. Maar ja, als je weinig ervaring hebt, is de kans wel ff wat groter..
Op dinsdag 11 november 2003 11:05 schreef staaltje het volgende:
Nog een goede reden om op een wat oudere rammelbak te beginnen: je gaat hem gegarandeerd een keer laten vallen.
Kuipjes en andere plastic aanhangsels zijn daar niet zo goed tegen bestand en schade aan zo'n onderdeel doet zwaar afbreuk aan de resell prijs.
quote:denk ik ook, daar ben ik niet zo bang voor. Mocht ik een motor kunnen kopen volgend jaar dan zal ik er zeeer zuinig mee zijn.
Op dinsdag 11 november 2003 11:07 schreef ploderus het volgende:[..]
Dat hangt ook weer redelijk van jezelf af. Ik ben er zelf best wel zuinig op. Maar ja, als je weinig ervaring hebt, is de kans wel ff wat groter..
quote:misschien wel, maar als ik het vergelijk met de andere lessers dan heb ik een betere beheersing wat dat betreft en ik ben zeker niet bang. Op de dijk blijven ze dan ook altijd ver achter mij, terwijl ik de max snelheid niet overschrijdt.
Op dinsdag 11 november 2003 11:05 schreef ploderus het volgende:[..]
Een lesmotor gaat al heel snel erg plat, omdat de steppies al snel aan de grond zitten. Dat is bij een sportieve motor toch al wel wat anders.
Daarna hebben we em weer verkocht.
quote:Begin met een wat lichtere motor, je leert veel beter motorrijden op een fiets die jij de baas bent dan andersom. Stap na een jaartje of zo over op zo'n fireblade oid als je dat leuk vindt.
Op dinsdag 11 november 2003 10:46 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Binnenkort moet ik afrijden voor motorrijbewijs (6 jan). En ik ben nu al natuurlijk aan het rondkijken voor een motor. Nu hoor ik vaak dat verstandig is om met een 600/750 (met niet meer dan 120 pk) te beginnen. Maar ik heb mijn oog laten vallen op of een Honda CBR 900 (130 pk) of een Suzuki GSX 1100 (150 pk!!).
quote:Dat hangt helemaal van het bouwjaar af
Op dinsdag 11 november 2003 11:17 schreef gekketurk het volgende:
Ik ben ook bezig met mijn rijlessen , maar ik weet niet of ik een motor kan betalen ..... Word mij iets te duur..... Hoeveel kost tegenwoordig een redelijke HONDA CBR 600??
quote:Het hoeft niet echt splinternieuw zijn ofzo , maar gewoon een redelijk onderhouden Honda CBR 600 van weet ik veel 3 / 4 jaren oud ofzo......
Op dinsdag 11 november 2003 11:17 schreef ploderus het volgende:[..]
Dat hangt helemaal van het bouwjaar af
quote:daar zit wel iets in. Heb ik 1 vraag over die CBR 600. klopt het dat bij Honda de max trekkracht pas in de hogere toeren zitten? Heb je dan niet te weinig trekkracht onderin? Ik heb wel zoiets van, die motor moet gewoon gaan ongeacht in welk toerengebied ik zit.
Op dinsdag 11 november 2003 11:13 schreef redted het volgende:[..]
Begin met een wat lichtere motor, je leert veel beter motorrijden op een fiets die jij de baas bent dan andersom. Stap na een jaartje of zo over op zo'n fireblade oid als je dat leuk vindt.
Dat vermogen is trouwens niet echt belangrijk op de openbare weg, het verschil tussen 120 of 150pk gebruik je (bijna) nooit, het is meer een verkooppraatje.
Ik ben zelf op een CBR600 begonnen, een prima gooi en smijt fiets.
Dit zie ik als me eerste motor die andere was meer een veredelde brommer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |