abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14546732
Binnenkort moet ik afrijden voor motorrijbewijs (6 jan). En ik ben nu al natuurlijk aan het rondkijken voor een motor. Nu hoor ik vaak dat verstandig is om met een 600/750 (met niet meer dan 120 pk) te beginnen. Maar ik heb mijn oog laten vallen op of een Honda CBR 900 (130 pk) of een Suzuki GSX 1100 (150 pk!!).

Nu ben ik benieuwd wat de 1e motoren waren vd motorrijdende fokkers, en hun ervaringen hiermee. Ik denk zelf dat je snel raakt uitgekeken op een 600. Met een 750 zul je het wel langer volhouden. Zijn er motorrijders die ook met een 900 of een 1100 zijn begonnen?

pi_14546799
Ik ben begonnen met een ZX6R uit 2001. Heeft iets van 110pk en ik kan je vertellen dat dat ruim voldoende is om mee te beginnen.
Het is maar wat je zelf wilt en hoe je beheersing is. Als je weet dat je je in kan houden dan zou je best op een 900 kunnen beginnen, maar een foutje is snel gemaakt. En dan is een 600cc toch wat vergevingsgezinder.
pi_14546891
Cagiva Mito Evo uit '99.
pi_14546974
Ik heb zelf een CM250C in bezit (Een dikke brommer jah), maar ik rij vaak op zwaardere motoren (van mn pa of van vrienden). Het is zowieso verstandig om als je net begint een beetje "tamme" motor aan te schaffen, omdat zoals Ploderus al zegt deze motoren wat vergevings gezinder zijn .

Het is maar net hoe jij jezelf inschat! Als jij denkt dat je je wilde haren er al af hebt gereden en die snelle motor goed kan beheersen, dan zou ik het zekers niet laten om op die Honda CBR 900 te gaan rijden .

Suc6 met afrijden alvast!

[Dit bericht is gewijzigd door _Juhroen_ op 11-11-2003 11:00]

pi_14546980
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:56 schreef Viperdesign het volgende:
Cagiva Mito Evo uit '99.
wat voor een ding? Nog nooit van gehoord! Klinkt wel exclusief, hoeveel vermogen had ie? En hoe beviel ie?
  dinsdag 11 november 2003 @ 11:00:13 #6
49656 Maxxride62
Go Smoke A Dick!
pi_14546986
ik ben nog aan het sparen voor een motor
en dat word een suzuki sv650s met 74 pk
Image is Nothing Style is EVERYTHING!
  dinsdag 11 november 2003 @ 11:00:45 #7
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_14546999
Mijn eerste motor moet nog komen. (mijn rijbewijs ook trouwens.) Van de zomer wil ik hier mee beginnen, en dan zal dit eerste motor waarschijnlijk een Honda Shadow worden die ik van iemand over kan nemen.
pi_14547047
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:59 schreef _Juhroen_ het volgende:
Ik heb zelf een CM250C in bezig (Een dikke brommer jah), maar ik rij vaak op zwaardere motoren (van mn pa of van vrienden). Het is zowieso verstandig om als je net begint een beetje "tamme" motor aan te schaffen, omdat zoals Ploderus al zeg deze motoren wat vergevings gezinder zijn .

Het is maar net hoe jij jezelf inschat! Als jij denkt dat je je wilde haren er al af hebt gereden en die snelle motor goed kan beheersen, dan zou ik het zekers niet laten om op die Honda CBR 900 te gaan rijden .


jah, daar ben ik eerlijk gezegd niet zo zeker van. Tijdens rijlessen geniet ik wel enorm en als we zoals vorige week op de dijk gaan rijden met droog weer en met die heerlijke grote flauwe bochten dan gaat die motor zeker plat!
quote:
Suc6 met afrijden alvast!
bedankt!
pi_14547081
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:59 schreef _Juhroen_ het volgende:
Ik heb zelf een CM250C in bezit (Een dikke brommer jah), maar ik rij vaak op zwaardere motoren (van mn pa of van vrienden). Het is zowieso verstandig om als je net begint een beetje "tamme" motor aan te schaffen, omdat zoals Ploderus al zegt deze motoren wat vergevings gezinder zijn .

Het is maar net hoe jij jezelf inschat! Als jij denkt dat je je wilde haren er al af hebt gereden en die snelle motor goed kan beheersen, dan zou ik het zekers niet laten om op die Honda CBR 900 te gaan rijden .

Suc6 met afrijden alvast!


Als je een 4-cilinder laag in de toeren houdt is er wel makkelijk mee te rijden, maar als je zo'n fireblade hoog in de toeren pittig opentrekt in een bocht ga je waarschijnlijk lekker glijden
Ik zou zelf lekker voor een 600cc kiezen als je sportief wilt. Is lekker sportief beginnen
pi_14547107
Nog een goede reden om op een wat oudere rammelbak te beginnen: je gaat hem gegarandeerd een keer laten vallen.
Kuipjes en andere plastic aanhangsels zijn daar niet zo goed tegen bestand en schade aan zo'n onderdeel doet zwaar afbreuk aan de resell prijs.
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_14547108
Zie onder;
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_14547116
Begonnen op een Suzuki GSX600f, 82 pk meen ik.
pi_14547120
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:02 schreef One_Punch_Mickey het volgende:

[..]

jah, daar ben ik eerlijk gezegd niet zo zeker van. Tijdens rijlessen geniet ik wel enorm en als we zoals vorige week op de dijk gaan rijden met droog weer en met die heerlijke grote flauwe bochten dan gaat die motor zeker plat!
[..]

bedankt!


Een lesmotor gaat al heel snel erg plat, omdat de steppies al snel aan de grond zitten. Dat is bij een sportieve motor toch al wel wat anders.
pi_14547155
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:05 schreef staaltje het volgende:
Nog een goede reden om op een wat oudere rammelbak te beginnen: je gaat hem gegarandeerd een keer laten vallen.
Kuipjes en andere plastic aanhangsels zijn daar niet zo goed tegen bestand en schade aan zo'n onderdeel doet zwaar afbreuk aan de resell prijs.
Dat hangt ook weer redelijk van jezelf af. Ik ben er zelf best wel zuinig op. Maar ja, als je weinig ervaring hebt, is de kans wel ff wat groter..
pi_14547201
Ik heb sinds een jaar mijn eerste motor: Een Kawasaki zzr 600 (zo rond de 100 pk, geloof ik). Heerlijke motor. Ik denk dat ik deze nog wel een tijdje zal houden.
Vroeger kostte een speedy nog 2 kwartjes...
pi_14547290
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:07 schreef ploderus het volgende:

[..]

Dat hangt ook weer redelijk van jezelf af. Ik ben er zelf best wel zuinig op. Maar ja, als je weinig ervaring hebt, is de kans wel ff wat groter..


denk ik ook, daar ben ik niet zo bang voor. Mocht ik een motor kunnen kopen volgend jaar dan zal ik er zeeer zuinig mee zijn.
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:05 schreef ploderus het volgende:

[..]

Een lesmotor gaat al heel snel erg plat, omdat de steppies al snel aan de grond zitten. Dat is bij een sportieve motor toch al wel wat anders.


misschien wel, maar als ik het vergelijk met de andere lessers dan heb ik een betere beheersing wat dat betreft en ik ben zeker niet bang. Op de dijk blijven ze dan ook altijd ver achter mij, terwijl ik de max snelheid niet overschrijdt.
  dinsdag 11 november 2003 @ 11:12:27 #17
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_14547311
Ik kreeg samen met mn tweelingbroer toen we een jaar of 8 waren een motorfiets van yugoslavische maak van onze pa. hij deed het nog wel, maar was voor ons bedoeld om aan te 'sleutelen'. Een tijdje later lag hij helemaal uit elkaar, en wisten we (uiteraard) niet meer hoe hij in elkaar moest, dus toen heeft papa dat toch maar weer even voor ons gedaan!

Daarna hebben we em weer verkocht.

  dinsdag 11 november 2003 @ 11:13:47 #18
42486 redted
Pinball-Wizard
pi_14547345
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 10:46 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Binnenkort moet ik afrijden voor motorrijbewijs (6 jan). En ik ben nu al natuurlijk aan het rondkijken voor een motor. Nu hoor ik vaak dat verstandig is om met een 600/750 (met niet meer dan 120 pk) te beginnen. Maar ik heb mijn oog laten vallen op of een Honda CBR 900 (130 pk) of een Suzuki GSX 1100 (150 pk!!).
Begin met een wat lichtere motor, je leert veel beter motorrijden op een fiets die jij de baas bent dan andersom. Stap na een jaartje of zo over op zo'n fireblade oid als je dat leuk vindt.
Dat vermogen is trouwens niet echt belangrijk op de openbare weg, het verschil tussen 120 of 150pk gebruik je (bijna) nooit, het is meer een verkooppraatje.
Ik ben zelf op een CBR600 begonnen, een prima gooi en smijt fiets.
  dinsdag 11 november 2003 @ 11:17:11 #19
49659 gekketurk
Turk ut twente
pi_14547464
Ik ben ook bezig met mijn rijlessen , maar ik weet niet of ik een motor kan betalen ..... Word mij iets te duur..... Hoeveel kost tegenwoordig een redelijke HONDA CBR 600??
Goa Stoan Aj Feur Twente Bint!!!
pi_14547465
Waar je trouwens wel rekening mee moet houden is dat vermogen maar een deel van het rijplezier oplevert. Ik rij nu sinds mei ofzo op die zx6r en het verveelt nog lang niet. Nu moet ik ook zeggen dat puur topsnelheid me niet zo heel veel boeit. Bochten vind ik een stuk leuker en dat kan met een 600cc ook al heel goed. Verder wilde ik ook niet meteen te hoog instappen, aangezien ik iedere volgende motor een stapje hoger wil kunnen gaan. Met een 900cc beginnen (waar ik zelf ook aan heb zitten denken) zou betekenen dat ik al bijna tegen die limiet aan zou zitten.
pi_14547480
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:17 schreef gekketurk het volgende:
Ik ben ook bezig met mijn rijlessen , maar ik weet niet of ik een motor kan betalen ..... Word mij iets te duur..... Hoeveel kost tegenwoordig een redelijke HONDA CBR 600??
Dat hangt helemaal van het bouwjaar af
  dinsdag 11 november 2003 @ 11:20:31 #22
19142 tslh
Never at ease.....
pi_14547559
Begonnen op een nieuwe GSX600f. Deze was binnen de 2000 kilometer terug bij de dealer en ingeruild voor een CBR600. Woonde nog thuis en kon dat toen makkelijk betalen. De GSX600f was me toch wat te langzaam/lomp voor het sportieve rijden dat ik (en het groepje waarin ik reed) toen deed. Persoonlijk zou ik een CBR600 adviseren als ideale fiets om mee te (beginnen met) gooien en smijten. Ben nu overigens aan mijn 3e CBR900 bezig (topfiets!)
Life is funny. Well, yours is. To me.
  dinsdag 11 november 2003 @ 11:20:36 #23
49659 gekketurk
Turk ut twente
pi_14547563
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:17 schreef ploderus het volgende:

[..]

Dat hangt helemaal van het bouwjaar af


Het hoeft niet echt splinternieuw zijn ofzo , maar gewoon een redelijk onderhouden Honda CBR 600 van weet ik veel 3 / 4 jaren oud ofzo......
Goa Stoan Aj Feur Twente Bint!!!
pi_14547631
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 11:13 schreef redted het volgende:

[..]

Begin met een wat lichtere motor, je leert veel beter motorrijden op een fiets die jij de baas bent dan andersom. Stap na een jaartje of zo over op zo'n fireblade oid als je dat leuk vindt.
Dat vermogen is trouwens niet echt belangrijk op de openbare weg, het verschil tussen 120 of 150pk gebruik je (bijna) nooit, het is meer een verkooppraatje.
Ik ben zelf op een CBR600 begonnen, een prima gooi en smijt fiets.


daar zit wel iets in. Heb ik 1 vraag over die CBR 600. klopt het dat bij Honda de max trekkracht pas in de hogere toeren zitten? Heb je dan niet te weinig trekkracht onderin? Ik heb wel zoiets van, die motor moet gewoon gaan ongeacht in welk toerengebied ik zit.
pi_14547671
Begonnen op een Oude Kawasaki Z400 daar heb ik maar 700KM mee gereden gingen te veel dingen aan kapot neej niet door het vallen. Heb nu een Suzuki GSX-R 600 uit 2002, 84,5KW = 115PK = 254KM per uur
0-100 3,1 seconden.

Dit zie ik als me eerste motor die andere was meer een veredelde brommer.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')