quote:zal waarschijnlijk een speciale editie geweest zijn ofzo
Op maandag 10 november 2003 23:59 schreef Babbelzz het volgende:
Ik heb er ooit 2 gezien, maar op de website alleen voor kinderen te koop.
ik weet zeker dat ze er ook in volwassenmaten zijn...
maar hoe kom ik er aan?
ik zou beginnen met kijken op sites als marktplaats.nl, 2ehands.nl en evt ebay.nl
quote:dat laatste kan je natuurlijk ook zelf doen nog
Op dinsdag 11 november 2003 00:14 schreef -Wepeel2- het volgende:
Je zou Kronan kunnen mailen?
Misschien hebben ze nog wel een roze exemplaar of kunnen ze je doorverwijzen.
En misschien zijn ze zo lief om speciaal voor jou een grote fiets roze te spuiten.
quote:Ja misschien moet ik dat eens doen!
Op dinsdag 11 november 2003 00:14 schreef -Wepeel2- het volgende:
Je zou Kronan kunnen mailen?
Misschien hebben ze nog wel een roze exemplaar of kunnen ze je doorverwijzen.
En misschien zijn ze zo lief om speciaal voor jou een grote fiets roze te spuiten.
* NewOrder fietst op een rode kronan
quote:wow had al post, alleen niet gelezen:
Op woensdag 12 november 2003 16:32 schreef Babbelzz het volgende:
heb kronan gemaild. nog niets terug.... geel hebben ze geloof ik ook al nie meer
quote:Uhmz. Nee.
Op woensdag 12 november 2003 16:35 schreef Babbelzz het volgende:
Goed wie wil?
roze?
Maar zelf spuiten is misschien niet zo'n slecht idee dan. Misschien kunnen ze dat een beetje professioneel doen bij een garage, of gewoon bij de fietsenmaker. Beetje rondvragen kan nooit kwaad toch.
Vind het wel een leuk idee, zo'n roze Kronan. Een vriend van me heeft een donkerblauwe. Het zijn mooie fietsen vind ik.
Ik zou gewoon idd zelf een fiets (laten) spuiten/coaten, gewoon een oude bakkersfiets kopen ofzo.
quote:yep
Op woensdag 12 november 2003 18:23 schreef 2Mini het volgende:
Kronan.... das toch zo een met een kenteken?
quote:Ik zie al die potentiële roze-kronan-rijders hier nog niet een fiets helemaal demonteren en ontvetten. Volgens mij heb je sneller 40 roze-kronan-klanten bij elkaar.
Op woensdag 12 november 2003 18:30 schreef Foo_niks het volgende:
Zie trouwens op de Kronan site dat ze van huis uit ook gepoedert zijn .
In dat geval hoef je niet voor te bewerkenals je van kleur wilt veranderen ,ontvetten keertje door de oven en poederen maar
KLAAR!!!!!
En dat is pas de goedkoopste
En deze kost ¤ 659, is een beetje duur voor mij
quote:Zijn ze wel een stuk duurder geworden. Ik heb voor die van 500 gulden betaald. (ja zo oud is ie al
Op woensdag 12 november 2003 18:40 schreef PeuRac het volgende:
¤ 379 is niet weinig,En dat is pas de goedkoopste
Oh nee,reden?
quote:bedankt voor je moeite, maar ik haak af
Op woensdag 12 november 2003 18:22 schreef Foo_niks het volgende:
Foto heb ik helaas niet maar je ziet geen verschil met lakwerk.
Prijs is afhankelijk van het soort fiets, aantal onderdelen,mountainbike frame kost minder als een bakkersfiets met spatborden etc.
Denk dat wanneer je hem zelf uit elkaar haalt en SCHOON aanlevert je tussen de 50 en 100 € kwijt bent.
Ik ben me er wel van bewust dat een spuitbus goedkoper is maar kwalitatief kan je die twee niet met elkaar vergelijken.
Let wel dat echt alles eraf moet en ook de lagers verwijdert moeten worden aangezien het geheel in een oven van ongeveer 70 graden gaat en vet en smeer dan eruit lopen.
Tevens zijn ze ook niet gecharmeerd van vetten en olieen in de productielijn.
Wil je het echt heel goed doen ,dan demonteer je de boel,schuurt het kaal of bijt af,en laat dan de onderdelen stralen/schopperen.
Dit om een goede hechting te verrkijgen en omdat plastische poeders van zichzelf geen roestwerende eigenschappen bezit laat je het eerst schopperen/verzinken.Kan in de meeste gevallen bij hezelfde bedrijf
Als voorbeeld parasols of tuinmeubelen wel gepoederd niet verzinkt na een beschadiging kruipt het vocht eronder en het komt er met vellen afzetten..
Vooral als je van standaardkleuren uitgaat zwart/wit/rood/blauw/geel e.d is het voor hun ook makkelijker want dan kan het gewoon in de productielijn erbij gehangen worden zodat de prijs ook weer wat interressnter wordt.
Ze hoeven dan namelijk niet van kleur te wisselen ,en arbeidsloon is de grootste kostenpost.
Goed behandeld object op bovenstaande wijze is gewaarborgd voor 10 jaar.
je bent even bezig maar dan heb je ook wat!!!
Verder nog vragen?
quote:Gaan 20 jaar mee!
Op woensdag 12 november 2003 18:40 schreef PeuRac het volgende:
¤ 379 is niet weinig,En dat is pas de goedkoopste
En deze kost ¤ 659, is een beetje duur voor mij
quote:nope doe ut niet
Op woensdag 12 november 2003 18:54 schreef Foo_niks het volgende:
Ik zie al die potentiële roze-kronan-rijders hier nog niet een fiets helemaal demonteren en ontvetten.Oh nee,reden?
De Kronan is in 1939 ontworpen voor het Zweedse leger. Hij moest functioneel zijn. En degelijk, duurzaam en betrouwbaar. Onnodige toeters en bellen hoefden er niet op. Een soldaat moet wel eens met zijn fiets van de verharde paden af. En ook omdat de Zweedse grond vaak bedekt is met een dikke laag sneeuw is er gekozen voor extra brede banden.
afzwaaien
In enorme aantallen zijn de Zweedse legerfietsen gemaakt. Legergroen en allemaal met een nummerbordje, zie anders je eigen fiets maar eens terug te vinden. Jaren van trouwe dienst, geen wonder dat de soldaten verknocht raakten aan hun tank op twee wielen. Niet gek ook dat bij het afzwaaien twee atributen werden meegenomen: ....... juist ja en het andere waren de eveneens onverwoestbare onderbroeken.
studenten bijbaan
In de jaren negentig begonnen Johan en Henrik, twee studenten uit Stockholm met het opkopen van partijen legerfietsen om ze te verkopen aan medestudenten. De fiets sloeg enorm aan. En zodoende rijden in Zweedse universiteitssteden nu zo'n twaalfduizend legergroene fietsen rond.
In 1997 werd gestopt met de productie voor het leger. De vaderlandse veiligheid had meer nodig dan een leger van fietsen. De studenten besloten de productie voort te zetten, nu voor de consumentenmarkt. De bouw van de legerfiets was in meer dan 2000 tekeningen vastgelegd. Aan de hand van deze tekeningen werd een replica gemaakt. Dat was ook het moment waarop de tank zijn naam kreeg. Naar 'de Kroon', bijnaam van het leger in Zweden. KRONAN ziet het licht.
Kronan.nl
In het vroege voorjaar van 1999 trokken Jorrit, Bram en Philip, drie jonge enthousiastelingen, naar Stockholm. Hoewel ze voor iets anders kwamen werden ze bijna van hun sokken gereden door een Kronan...... op slag verliefd. Deze fiets moest naar Nederland! Jehudi sluit al snel aan. De internetsite is net online als de journalist Wouter Klootwijk de Kronan een week lang het vuur aan de schenen wil leggen. De kritische Amsterdammer schrijft in de Volkskrant van 10 juli een Ode aan de 'oerfiets'. Een telefoontje op maandag uit Zweden met de mededeling: "stop maar, genoeg testorders" doet ons realiseren dat we echt fietsen kunnen verkopen via het net.
Vanuit hartje Amsterdam verovert de Zweed de Nederlandse straten.
ook offline
Er zijn inmiddels in Scandinavië en Nederland totaal meer dan 50 duizend Kronans verkocht. Dezelfde trouwe tank die in 1942 voor het eerst in productie kwam heeft ook sinds 2 jaar veel Nederlandse harten sneller doen kloppen. Vooral de eerlijke No Nonsense filosofie en -ontwerp spreken de Hollanders aan.
Kronan heeft sinds november 2000 haar onderkomen aan de Wallen omgeruild voor een kek loungekantoor/showroom aan het Vondelpark: de Kronan Offline. Kronanliefhebbers komen uit heel het land om de Zweed even mee het park in te nemen voor een proefritje. Inmiddels zijn we met z'n vijfen: Bram, Jehudi, Jorrit, Terry en Marsha én allemaal een andere kleur fiets. Steeds op zoek naar nieuwe mogelijkheden om het fietsleven leuker te maken.
Hoe fietst zo'n ding nou eigenlijk?
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en aangezien alle fietsen bij mij kapot gaan...
quote:Hij fietst behoorlijk zwaar, maar als je eenmaal 'n gangetje hebt, blijft 'ie ook goed op snelheid. De eerste weken dat je op 'n kronan fietst, denk je om de haverklap "Jeetje, wat 'n degelijke fiets" want hij geeft absoluut niet mee. Bij 'n normale fiets is 't altijd 'n geratel van jewelste als je 'ns een geultje pakt... Bij de kronan hoor je niets.
Op donderdag 13 november 2003 23:36 schreef SvenThaMan het volgende:
It might be slightly offtopic:Hoe fietst zo'n ding nou eigenlijk?
Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets en aangezien alle fietsen bij mij kapot gaan...
En 'k heb hetzelfde probleem... Fietsen houden het bij mij meestal niet meer dan driekwart jaar uit. De kronan heeft slechts één rot onderdeeltje, en da's de remmantel. Dus die moet je (en zeker als je veel en hard remt, zoals ik als postbode doe) vervangen door iets stevigers. Dan zal je echt jarenlang plezier van je fiets hebben, want er kan verder bijna niets kapot
Dit is inmiddels wel een jaar of 5 geleden maar toch... een fiets moet gewoon degelijk zijn en niet meteen de geest geven als je een keer op je smoel dondert.
Ik ga toch zeker effe serieus naar die kronan kijken...
quote:Heb ik ook, en dat gaat prima. Al moet je wel ff opletten in de bochten. Kweenie of meer dan 1 ook gaat, heb ik nooit geprobeerd.
Op vrijdag 14 november 2003 20:00 schreef Babbelzz het volgende:
ik wil zown voorrek op mijn Kronan
voor kratten bier!
Ik weet niet of je dat al wist? Ze zijn nieuw niet eens zo duur geloof ik.
quote:een volwassen maat felroze?????????
Op dinsdag 18 november 2003 08:59 schreef Leanne het volgende:
Je kunt er gewoon een bestellen op kronan.nlIk weet niet of je dat al wist? Ze zijn nieuw niet eens zo duur geloof ik.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |