Op straat volsta ik normaal gewoon met een 'hey' of 'hoi', maar bij het uitgaan vind ik het altijd wel gepast om (iemand van het andere geslacht) drie, of dichtbije vriendinnen een zoen te geven.
Wat me vaak opvalt is dat vrouwen elkaar vaak drie zoenen geven, en dat dit bij verchillende culturen ook weer heel verschillend is...
quote:Ja, dat laatste merkte ik toen ik deze zomer in Engeland een week vrijwillegerswerk had gedaan en dus best veel met 6 andere (allemaal Britse) mensen ben opgetrokken. Drie zoenen schijnt echt typisch Nederlands te zijn, verder in de wereld (als er al gezoend wordt) blijft het bij twee.
Op maandag 10 november 2003 23:41 schreef wilm4n het volgende:
Hoe begroeten jullie je vriend(in)en bijvoobeeld bij het stappen of gewoon als je ze tegenkomt op straat??Op straat volsta ik normaal gewoon met een 'hey' of 'hoi', maar bij het uitgaan vind ik het altijd wel gepast om (iemand van het andere geslacht) drie, of dichtbije vriendinnen een zoen te geven.
Wat me vaak opvalt is dat vrouwen elkaar vaak drie zoenen geven, en dat dit bij verchillende culturen ook weer heel verschillend is...
Dit gaf nog al een komisch effect, zij denkt na twee zoenen klaar, over, en dan probeer ik er onhandig nog een derde achteraan te doen
Maarja, aan de andere kant: Als je de weg oversteekt moet je ook nog een keer links kijken..
quote:Met hey, hoi, haay... niks geen klefgedoe met dat gezoen
Hoe begroeten jullie je vriend(in)en bijvoobeeld bij het stappen of gewoon als je ze tegenkomt op straat??
quote:Ik vind het eerlijkgezegd wel een bepaalde band creeeren als ik iemand een of meerdere zoenen geef. Een soort uiting van blijheid dat je die persoon ziet.
Op dinsdag 11 november 2003 00:06 schreef BlackOrchid het volgende:[..]
Met hey, hoi, haay... niks geen klefgedoe met dat gezoen
vooral dat laatste is wazig soms, maar het went...
to all.. (vrouwelijke geslacht uiteraard..)
quote:Hoi oma
Op maandag 10 november 2003 23:58 schreef drugsgebruiker het volgende:
Altijd 1 op de mond bij de vrouwen. Begonnen ze zelf mee. Vind het soms maar vervelend.
Vind het echt loos om elkaar heel de tijd te gaan lopen kussen als je mekaar ziet.
Kom nou da's toch nie onze cultuur
dit is ook ongeacht geslacht, dus de meeste mannen zoenen elkaar ook gewoon gedag...
vriendenclub
Ik denk er trouwens nooit echt over na hoor, gaat gewoon vanzelf!
quote:geen familie?
Op dinsdag 11 november 2003 17:52 schreef Najra het volgende:
Ik heb het nu over mijn vrienden he.
quote:Ik lees nu even dit topic door, en snap echt niet waar het over gaat!
Op dinsdag 11 november 2003 18:34 schreef ook_gek het volgende:
Tijdens stappen is het zoenen en anders is het gewoon een hoi
Komt vast doordat ik nooit uitga, dat ik dit niet snap.
quote:Eigelijk een ongeschreven regel qua regels van uitgaan. Ik heb echt geen idee
Op dinsdag 11 november 2003 19:23 schreef Oxymoron het volgende:[..]
Ik lees nu even dit topic door, en snap echt niet waar het over gaat!
Waarom een onderscheid maken tussen ''uitgaan'' en ''niet uitgaan'' in hoe je mensen begroet?
Het lijkt me niet dat je mensen in een uitgaansgelegenheid allemaal even goed kent, dus waarom zoenen? En wat dan als je die mensen die je bij het uitgaan ziet en zoent ineens op woensdagmiddag tegenkomt? Wat doe je dan?Komt vast doordat ik nooit uitga, dat ik dit niet snap.
quote:Bij het uitgaan zie ik mensen die ik vaak alleen in het weekend zie, en die zoen ik dan. En mensen die ik ook doordeweeks vaak zie, ach die krijgen dan een kusje voor de leukigheid
Op dinsdag 11 november 2003 19:23 schreef Oxymoron het volgende:[..]
Ik lees nu even dit topic door, en snap echt niet waar het over gaat!
Waarom een onderscheid maken tussen ''uitgaan'' en ''niet uitgaan'' in hoe je mensen begroet?
Het lijkt me niet dat je mensen in een uitgaansgelegenheid allemaal even goed kent, dus waarom zoenen? En wat dan als je die mensen die je bij het uitgaan ziet en zoent ineens op woensdagmiddag tegenkomt? Wat doe je dan?Komt vast doordat ik nooit uitga, dat ik dit niet snap.
quote:Wij hebben het onze vriendengroep afgeleerd te zoenen bij wederzien, omdat het op een gegeven moment echt een gewoonte werd
Hoe begroeten jullie je vriend(in)en bijvoobeeld bij het stappen of gewoon als je ze tegenkomt op straat??Op straat volsta ik normaal gewoon met een 'hey' of 'hoi', maar bij het uitgaan vind ik het altijd wel gepast om (iemand van het andere geslacht) drie, of dichtbije vriendinnen een zoen te geven.
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 00:01 schreef kimkimmer het volgende:
ik zoen altijd
vind ik lekker....en dat hoi vind ik weer zo...saai
Dat hangt van de persoon af niet van de gelegenheid .
quote:hehe dat heb ik ook ieder jaar weer in spanje
Op maandag 10 november 2003 23:46 schreef Vloris het volgende:
Dit gaf nog al een komisch effect, zij denkt na twee zoenen klaar, over, en dan probeer ik er onhandig nog een derde achteraan te doen
Voordeel is dat bij de lekkere wijven doe je het dan nog een keer goed (3x)
Nadeel bij wat mindere goden denk je laat maar, maar dan zegt je nichtje ja in NL is het 3x waardoor het met die ook overnieuw moet hehe
nooit half op de mond zoenen. Dat vinden vrouwen heeel kut
quote:Is er dan iemand die dat doet?
Op dinsdag 11 november 2003 23:45 schreef ook_gek het volgende:
tip voor mannen!!nooit half op de mond zoenen. Dat vinden vrouwen heeel kut
quote:Wat is er mis met een simpele zoen op de wang? Als je diegene niet mag, snap ik je wel. Maar normaal gesproken moet dat gewoon kunnen.
Op woensdag 12 november 2003 00:44 schreef AngelWings het volgende:
Ik kus niemand meer
ik praat nauwelijks nog met andere mensen..
ik ben een lekkere nerd geworden,..
jawel een vrouwtjes nerd........die bestaan ook en het bevalt me prima...
dus nee ik kus niet meer....pff bah vies gedoe ook.
quote:nah sinds ik msn heb heb ik hier last van eigenlijk..
Op woensdag 12 november 2003 00:46 schreef Reef het volgende:[..]
Wat is er mis met een simpele zoen op de wang? Als je diegene niet mag, snap ik je wel. Maar normaal gesproken moet dat gewoon kunnen.
Bedoel, Ik zou het opzich raar vinden als je juist geen zoen op de wang "ontvangt". Maar als ik je ken, en weet dat je er gewoon op tegen ben haalt het me niet uit natuurlijk
semi-off topic:
Ik vind het bij verjaardagen altijd een ellende. Sommige mensen wil je gewoon niet zoenen ( die ene buurvrouw van hem of haar, oma's etc.) andere ken je pas net (dus handje), sommige andere zijn lekker dus die weer wel ( en meteen bij het voorstellen ). Ik zit dus bij het komen en weggaan bij elk persoon zo'n afweging te maken wat je wel of niet kan maken.
quote:Naja. Is opzich niets mis mee hoor. Ik heb het zelf ook puur over het uit gaan. In het "normale" leven ben ik sowiesow flink meer verlegen (I guess
Op woensdag 12 november 2003 00:47 schreef AngelWings het volgende:[..]
nah sinds ik msn heb heb ik hier last van eigenlijk..
quote:Ach?
Op woensdag 12 november 2003 00:50 schreef Reef het volgende:[..]
Naja. Is opzich niets mis mee hoor. Ik heb het zelf ook puur over het uit gaan. In het "normale" leven ben ik sowiesow flink meer verlegen (I guess
).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |