abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14540929
Hoe begroeten jullie je vriend(in)en bijvoobeeld bij het stappen of gewoon als je ze tegenkomt op straat??

Op straat volsta ik normaal gewoon met een 'hey' of 'hoi', maar bij het uitgaan vind ik het altijd wel gepast om (iemand van het andere geslacht) drie, of dichtbije vriendinnen een zoen te geven.

Wat me vaak opvalt is dat vrouwen elkaar vaak drie zoenen geven, en dat dit bij verchillende culturen ook weer heel verschillend is...

maandag 10 november 2003 @ 23:43:36 #2
30331 Wiseone
What sense does your life have
pi_14540999
Licht er aan wie het is, drie zoenen kan bijna altijd wel...
What sense does your life have...??
pi_14541026
ja met uitgaan meestal 3 zoenen, maar ik moet zeggen dat ik dat niet altijd doe, alleen bij mensen die ik sowieso al een paar keer heb ontmoet..
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat er in zit.
pi_14541066
quote:
Op maandag 10 november 2003 23:41 schreef wilm4n het volgende:
Hoe begroeten jullie je vriend(in)en bijvoobeeld bij het stappen of gewoon als je ze tegenkomt op straat??

Op straat volsta ik normaal gewoon met een 'hey' of 'hoi', maar bij het uitgaan vind ik het altijd wel gepast om (iemand van het andere geslacht) drie, of dichtbije vriendinnen een zoen te geven.

Wat me vaak opvalt is dat vrouwen elkaar vaak drie zoenen geven, en dat dit bij verchillende culturen ook weer heel verschillend is...

Ja, dat laatste merkte ik toen ik deze zomer in Engeland een week vrijwillegerswerk had gedaan en dus best veel met 6 andere (allemaal Britse) mensen ben opgetrokken. Drie zoenen schijnt echt typisch Nederlands te zijn, verder in de wereld (als er al gezoend wordt) blijft het bij twee.

Dit gaf nog al een komisch effect, zij denkt na twee zoenen klaar, over, en dan probeer ik er onhandig nog een derde achteraan te doen

Ieder verhaal eindigt gelukkig, als je er maar vroeg genoeg mee stopt. - Annie M.G. Schmidt -
pi_14541262
Bij nader inzien is de verklaring van 3 zoenen misschien ook heel ver te zoeken. Bij mij schieten vaak gedachten als 'Die kant heb ik toch al gehad' door mijn hoofd.

Maarja, aan de andere kant: Als je de weg oversteekt moet je ook nog een keer links kijken..

pi_14541343
Altijd 1 op de mond bij de vrouwen. Begonnen ze zelf mee. Vind het soms maar vervelend.
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_14541405
Altijd 3 op de wang van vrouwen die ik ken.
Ken ik ze "beter" ,als in vroeger echt mee gezoend, dan is de 3e op de mond.
Niet iedereen die ronddoolt is verdwaald
pi_14541426
ik zoen altijd
vind ik lekker....

en dat hoi vind ik weer zo...saai

pi_14541562
quote:
Met hey, hoi, haay... niks geen klefgedoe met dat gezoen
BlaBla mettul
BlaBla heersch
Blablablabla
Gay!
pi_14541636
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 00:06 schreef BlackOrchid het volgende:

[..]

Met hey, hoi, haay... niks geen klefgedoe met dat gezoen

Ik vind het eerlijkgezegd wel een bepaalde band creeeren als ik iemand een of meerdere zoenen geef. Een soort uiting van blijheid dat je die persoon ziet.
  dinsdag 11 november 2003 @ 00:14:19 #11
52150 DarthNick
The man with the plan
pi_14541737
lol, had ik maar het voorrecht om een vriendin te mogen zoenen als begroeting
BFC Heren 3 steunen? Dat kan! Ga naar www.team-hs3.tk en click away!
pi_14541772
mjah... hiero is het bij het vrouwelijke geslacht altijd 1 zoen op de wang.. maakt niet uit of het nou bij het uitgaan is, of bij een zakelijke bespreking, of het je vriendin, schoonmoeder, lerares of therapeute is...

vooral dat laatste is wazig soms, maar het went...

to all.. (vrouwelijke geslacht uiteraard..)

PHOENIXZ
PHP5 *FUCK MICROSOFT* Viva Mexico! Nissan 100NX
pi_14541828
quote:
Op maandag 10 november 2003 23:58 schreef drugsgebruiker het volgende:
Altijd 1 op de mond bij de vrouwen. Begonnen ze zelf mee. Vind het soms maar vervelend.
Hoi oma
En dan een jus op de mond?
Ben je gek
pi_14541933
Meestal 3 zoenen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_14541985
Gewoon normaal hoi / gedag zeggen. Al dat zoenen vind ik zo nep en overdreven. Van mij zal het niet uitkomen, maar er zijn vaak genoeg mannen die het wel nodig vindenl; op zich geen problemen mee. En het kan zijn dat ik die alleen maar ken van wat kletsen tijdens het uitgaan. Grootste deel eigenlijk. Binnen mijn echte vriendenclub doet niemand aan dat gezoen.
Please, find my happy place!
pi_14553456
alleen even "hoi" of iets in de die richting, alleen sommige mensen willen perse drie zoenen geven, tja dan moet het maar, maar hoeft niet van mij.
pi_14553524
Ik zeg altijd gewoon heuj.

Vind het echt loos om elkaar heel de tijd te gaan lopen kussen als je mekaar ziet.

Kom nou da's toch nie onze cultuur

pi_14554634
Bij 'ons' zoent iedereen elkaar gedag met of 3 zoenen, of 1 zoen, ligt eraan hoe aardig je elkaar vindt

dit is ook ongeacht geslacht, dus de meeste mannen zoenen elkaar ook gewoon gedag...

vriendenclub

Doei.
pi_14558852
Ik zeg altijd gewoon gedag. Ik hou niet van zoenen.
...
pi_14559006
Bij uitgaan vaak automatisch zoenen, als ik iemand zo maar op straat tegenkom niet direct, wel als ik diegene bijvoorbeeld niet zo vaak spreek of al een lange tijd niet gezien heb.

Ik denk er trouwens nooit echt over na hoor, gaat gewoon vanzelf!

pi_14559041
Franse familie in frankrijk: 3 kussen
Franse familie in holland: 2kussen
Op straat: heu!
Uitgaan ander geslacht: 3 kussen
uitgaan zelfde geslacht: hand.
  dinsdag 11 november 2003 @ 17:52:17 #22
56951 Najra
---------------
pi_14559092
Ik knipoog altijd naar ze en geef ze dan een tik op hun bips.
Dat vinden ze leuk.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
  dinsdag 11 november 2003 @ 17:52:42 #23
56951 Najra
---------------
pi_14559105
Ik heb het nu over mijn vrienden he.
This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
pi_14559149
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 17:52 schreef Najra het volgende:
Ik heb het nu over mijn vrienden he.
geen familie?
pi_14559207
Kusssss, knuffellll zolang het maar uitbundig is
  dinsdag 11 november 2003 @ 17:58:44 #26
4086 4]-[ Highlander
Zie jij ook dubbel? :P
pi_14559240
Een vriendin die ik dagelijks zie gewoon met hoi en vriendinnen die ik een tijd niet gezien heb met 3 zoenen. Mannen zoen ik niet
  dinsdag 11 november 2003 @ 18:10:17 #27
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_14559506
Soms zoenen soms handje
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_14560002
3 zoenen.
. . . i n t h e h o u s e . . .
. . . n e l l a c a s a . . .
  dinsdag 11 november 2003 @ 18:34:48 #29
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_14560054
Tijdens stappen is het zoenen en anders is het gewoon een hoi
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
  dinsdag 11 november 2003 @ 19:23:46 #30
73004 Oxymoron
zoekt rust en ruimte
pi_14561161
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 18:34 schreef ook_gek het volgende:
Tijdens stappen is het zoenen en anders is het gewoon een hoi
Ik lees nu even dit topic door, en snap echt niet waar het over gaat!
Waarom een onderscheid maken tussen ''uitgaan'' en ''niet uitgaan'' in hoe je mensen begroet?
Het lijkt me niet dat je mensen in een uitgaansgelegenheid allemaal even goed kent, dus waarom zoenen? En wat dan als je die mensen die je bij het uitgaan ziet en zoent ineens op woensdagmiddag tegenkomt? Wat doe je dan?

Komt vast doordat ik nooit uitga, dat ik dit niet snap.

Er is geen land over dat ik nog ontdekken kan. Er is alleen het eiland dat ik heet. - Ted van Lieshout
OUD Gouden Toetsenbord Award 2010!
pi_14561188
Ik doe meestal een knuffel of een kus of een combi. Maar alleen bij hele goeie vrienden!
  dinsdag 11 november 2003 @ 20:05:52 #32
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_14562418
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 19:23 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Waarom een onderscheid maken tussen ''uitgaan'' en ''niet uitgaan'' in hoe je mensen begroet?
Het lijkt me niet dat je mensen in een uitgaansgelegenheid allemaal even goed kent, dus waarom zoenen? En wat dan als je die mensen die je bij het uitgaan ziet en zoent ineens op woensdagmiddag tegenkomt? Wat doe je dan?

Eigelijk een ongeschreven regel qua regels van uitgaan. Ik heb echt geen idee
pi_14562755
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 19:23 schreef Oxymoron het volgende:

[..]

Bij het uitgaan zie ik mensen die ik vaak alleen in het weekend zie, en die zoen ik dan. En mensen die ik ook doordeweeks vaak zie, ach die krijgen dan een kusje voor de leukigheid . Maarja geen idee, het gaat gewoon automatisch zo.
pi_14562801
Ik ben trouwens ook meer van de één kus geven. Is ook vooral handig als je zo'n hele groep tegenkomt. .
  dinsdag 11 november 2003 @ 20:22:17 #35
36177 Escape2Dawn
Istanbul of wast'nbeetje?
pi_14562855
quote:

Wij hebben het onze vriendengroep afgeleerd te zoenen bij wederzien, omdat het op een gegeven moment echt een gewoonte werd
Het helpt geen nut!
pi_14562947
Vrienden en gewoon kennissen uit het uitgaansleven: 3 zoenen.
pi_14565275
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 00:01 schreef kimkimmer het volgende:
ik zoen altijd
vind ik lekker....

en dat hoi vind ik weer zo...saai

pi_14565351
Biertje
Are you nuts??
pi_14565383
Met sommige zoen ik..... sommige groet ik ..... en sommigen krijgen een aai over de bol of een kroel

Dat hangt van de persoon af niet van de gelegenheid .

And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  dinsdag 11 november 2003 @ 21:55:22 #40
42630 DAMH
vroemmmm!!!
pi_14565431
quote:
Op maandag 10 november 2003 23:46 schreef Vloris het volgende:
Dit gaf nog al een komisch effect, zij denkt na twee zoenen klaar, over, en dan probeer ik er onhandig nog een derde achteraan te doen
hehe dat heb ik ook ieder jaar weer in spanje ,,, dan trekken ze hun porum alweer weg terwijl jij die 3de nog automatisch wil geven,

Voordeel is dat bij de lekkere wijven doe je het dan nog een keer goed (3x)
Nadeel bij wat mindere goden denk je laat maar, maar dan zegt je nichtje ja in NL is het 3x waardoor het met die ook overnieuw moet hehe

Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
pi_14567513
gewoon "hey" "hoi"
als het iemand is waarmee ik goed bevriend ben, dan 3 kusjes op de wang
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  dinsdag 11 november 2003 @ 23:45:56 #42
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_14568393
tip voor mannen!!

nooit half op de mond zoenen. Dat vinden vrouwen heeel kut

woensdag 12 november 2003 @ 00:32:44 #43
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_14569287
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 23:45 schreef ook_gek het volgende:
tip voor mannen!!

nooit half op de mond zoenen. Dat vinden vrouwen heeel kut

Is er dan iemand die dat doet?
[b]@RemiLehmann[/b]
pi_14569400
Och. Als ik bekende mensen tegen kom tijdens het uitgaan.
Bij heren altijd handschudden en eventueel soort van schouderklop als het een van me betere vrienden is
Bij de dames , drie zoenen en als ik ze enorm mag een enorme knuffel
Music is the soul food for people. Ow, and quote the RAVEN, Nevermore uiteraard ;)
pi_14569420
Ik kus niemand meer
ik praat nauwelijks nog met andere mensen..
ik ben een lekkere nerd geworden,..
jawel een vrouwtjes nerd........die bestaan ook en het bevalt me prima...
dus nee ik kus niet meer....pff bah vies gedoe ook.
zucht
pi_14569436
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:44 schreef AngelWings het volgende:
Ik kus niemand meer
ik praat nauwelijks nog met andere mensen..
ik ben een lekkere nerd geworden,..
jawel een vrouwtjes nerd........die bestaan ook en het bevalt me prima...
dus nee ik kus niet meer....pff bah vies gedoe ook.
Wat is er mis met een simpele zoen op de wang? Als je diegene niet mag, snap ik je wel. Maar normaal gesproken moet dat gewoon kunnen.
Bedoel, Ik zou het opzich raar vinden als je juist geen zoen op de wang "ontvangt". Maar als ik je ken, en weet dat je er gewoon op tegen ben haalt het me niet uit natuurlijk
Music is the soul food for people. Ow, and quote the RAVEN, Nevermore uiteraard ;)
pi_14569446
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:46 schreef Reef het volgende:

[..]

Wat is er mis met een simpele zoen op de wang? Als je diegene niet mag, snap ik je wel. Maar normaal gesproken moet dat gewoon kunnen.
Bedoel, Ik zou het opzich raar vinden als je juist geen zoen op de wang "ontvangt". Maar als ik je ken, en weet dat je er gewoon op tegen ben haalt het me niet uit natuurlijk

nah sinds ik msn heb heb ik hier last van eigenlijk..
zucht
pi_14569451
Bij het ontmoeten / voorstellen een handje. Als het gezellig is geweest 3 zoenen als blijk van waardering en anders handje op en ciao!

semi-off topic:
Ik vind het bij verjaardagen altijd een ellende. Sommige mensen wil je gewoon niet zoenen ( die ene buurvrouw van hem of haar, oma's etc.) andere ken je pas net (dus handje), sommige andere zijn lekker dus die weer wel ( en meteen bij het voorstellen ). Ik zit dus bij het komen en weggaan bij elk persoon zo'n afweging te maken wat je wel of niet kan maken.

pi_14569482
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:47 schreef AngelWings het volgende:

[..]

nah sinds ik msn heb heb ik hier last van eigenlijk..

Naja. Is opzich niets mis mee hoor. Ik heb het zelf ook puur over het uit gaan. In het "normale" leven ben ik sowiesow flink meer verlegen (I guess ).
pi_14569496
quote:
Op woensdag 12 november 2003 00:50 schreef Reef het volgende:

[..]

Naja. Is opzich niets mis mee hoor. Ik heb het zelf ook puur over het uit gaan. In het "normale" leven ben ik sowiesow flink meer verlegen (I guess ).

Ach?
Doet vertelluh
verlegen kan ook leuk zijn nml...
Hm ben beetje tegen de mensen die jan en alleman maar smekken en kussen...ben zelf eerder wat terughoudend..nml..
zucht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')