abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14666317
Spenen....altijd weer een gedoe hier als die dingen vervangen moeten worden. Wij hebben Difrax flessen, maar die spenen verschillen echt keer op keer. We hebben 1 speen waarmee Sven de fles in 5 minuten leegdronk, niet echt de bedoeling....maar die speen is perfect voor de fles met rijstebloem erdoorheen. Alleen moet je die spenen eigenlijk na 6 weken vervangen, wij een papspeen gekocht, die dronk voor geen meter, dus hij drinkt nog met zijn oude speen de papfles. Wij hebben nog 2 flessen voor de melk (handig voor bij de oppas) daar zitten dus in principe dezelfde spenen op, alleen drinkt hij de ene fles in 10-15 minuten leeg, en de andere doet hij 20 minuten (ruim) over. Een 3 standen speen gekocht, alleen die difrax flessen zijn krom, en het is dus best een gedoe om de juiste stand op het goede plekje te krijgen. Nouja, voorlopig kunnen we weer een paar weken vooruit en dan tobben we weer verder.

Overigens, die spiegels zijn leuk he! Bij Sven heeft de spiegel zelfs tot een goede oefening geleid voor het draaien van zijn nek. Ik stond met hem voor de spiegel en hij glunderde helemaal. Toen er een vreugdekreet bij kwam schrok hij zo dat hij zijn hoofd wegdraaide. Ik stond met hem op mijn arm, dus ik draaide me een halve slag om zodat hij weer in de spiegel keek, en weer zijn hoofd wegdraaien, nu de andere kant op. Hier heb ik toen gelijk een mooie oefening van gemaakt.
In zijn box heeft hij ook een spiegeltje, en daar ligt hij ook al glunderend naar te kijken alleen draait hij hier zijn hoofd niet weg, het kan dus ook aan mij liggen

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_14667124
quote:
Op zaterdag 15 november 2003 21:53 schreef phileine het volgende:
Trouwens Bix, deemoedig buig ik het hoofd. Ik heb de luiers van het Kruidvat uitgeprobeerd, en die zijn echt de allerallerbesten tot nu toe. I stand corrected.
oops, las dit nu pas, evenals shmoopy's lucifer-tip (zie nog geen lucifer in dat minigaatje passen, maar wie weet) en de overige speen-perikelen. tsjonge!

ik heb de nieuwe AH-luiers nog steeds niet uit kunnen proberen omdat de AH's waar ik gekeken heb nog steeds de oude versies verkopen (of zouden die paarse alleen voor grotere maten gelden dan maat 2?) nou ja, nu ik dit gelezen heb hoeft 't dus misschien niet eens meer.

toevallig: Piet slaapt sinds een week ook in z'n eigen kamertje 's nachts. ik vond 't ook wel even kaal (wij hebben 't wiegje wel meteen weggezet) maar het gaat gelukkig goed en 't heeft inderdaad zo z'n voordelen . bovendien is zijn kamer vlak naast de onze dus we kunnen hem nog goed horen, dat is wel geruststellend.

over slaapkamers gesproken, ik duik erin, trusten!

† In Memoriam † zondag 16 november 2003 @ 09:35:31 #78
7074 moussy
kuttekop
pi_14671243
Oeh, luiers. Cas hangt in de aldi luiers en die zijn voor hem perfect. Tot nu toe heb ik alleen maar luiers gehad waar wat aan mankeerde. Van huggies, pampers, tot bumblies, kruidvatdingen
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_14671276
Can't hardly waith.........
  FOK!fossiel zondag 16 november 2003 @ 11:36:40 #80
2628 Karin
pi_14672331
Goedzo Duncan
Ach en het cb lekker laten zeiken. Trouwens hij is best vroeg toch met kruipen. Bram schuift alleen nog maar achteruit (tot grote frustratie). Hij zit nu wel vaak op handen en knieeen maar heeft nog niet echt door hoe je dan vooruit moet komen.
  zondag 16 november 2003 @ 12:31:48 #81
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_14673266
Voor Thomas zijn we ook al redelijk snel overgestapt op Nutrilon Omneo i.v.m. de krampjes. Tegen krampjes werkt het geweldig. Maar de melk is inderdaad ook wel iets dikker. Nu deed Thomas van begin af aan al lang over zijn fles (minimaal een half uur) maar als hij nu het laatste beetje niet opkan omdat hij moe is van het zuigen zetten we op het laatst even de 3-standen speen erop, zodat ook dat laatste in zijn buikje verdwijnt. De 3-standen speen vanaf het begin gebruiken gaat veels te snel,dan klonkt het echt zijn buikje in.

Hier gaan de avonden zeer moeizaam. Thomas heeft echt elke avond een aantal uren lang een huilbui. Hij raakt dan helemaal over zijn toeren en is zo gestresst als iets. Dit kan zijn vanaf 6 uur tot 11 uur. Heel vermoeiend omdat je soms niets kunt doen. Van rondjes lopen in de draagzak wordt hij redelijk kalm maar ga je zitten dan begint het weer op nieuw. Zo schreeuwen dat hij dan kan, en schoppen met zijn beentjes en zwaaien met zijn armen. Op zo'n moment heeft hij veel kracht. Ik vind dit wel moeilijk om te zien omdat je niet weet wat er aan de hand is en wat je kunt doen om hem te troosten. Zo zielig!
Het zal er wel even bijhoren misschien.....

pi_14673362
Ja dat lijkt me nou ook wel zielig als je kind huilt en je weet niet waarom. Praten kan het nog niet, dus is het maar gissen naar wat er aan de hand is.
  zondag 16 november 2003 @ 12:50:27 #83
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_14673662
Lies, Freek had dat ook en wat vergeet je dat weer snel...
Ik ging vaak met hem op de bank liggen, met hem op mijn buik, en klopte dan ritmisch (jouw hartslag nabootsen, zeg maar) op zijn kontje.
Vaak viel ie dan in slaap maar wegleggen ging dan niet, dus dan gaf Hub maar een boek aan, en bleef ik de rest van de avond maar op de bank.

Misschien heb je er wat aan?

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 16 november 2003 @ 12:57:57 #84
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_14673808
Dank je Leah, dit lukt soms inderdaad, we moeten alleen nog afleren om hem proberen terug te leggen. Dit mislukt dan inderdaad constant, een boek erbij pakken is wel een goed idee.
pi_14673898
Dat ritmisch kloppen doe ik hier ook Leah, werkt vaak heel goed.
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 16 november 2003 @ 14:23:15 #86
7074 moussy
kuttekop
pi_14675456
och meiden, wat vreselijk lijkt me dit. Ik mag écht in mijn handen knijpen met 2 van die slaapkoppen!

Lies, ben je al wat bijgekomen van het vervelende nieuws? We gaan gewoon allemaal duimen dat het helemaal goed gaat komen!!

zondag 16 november 2003 @ 20:00:11 #87
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_14682580
Moussy, ik probeer er maar niet teveel mee bezig te zijn. Maar het blijft in je achterhoofd spoken, maar als..... Het duurt wel lang hoor tot 9 december. Maar het is een teken dat het niet direct schadelijk is of heel ernstig is anders waren we wel direct door verwezen.
Lief dat jullie zo meedenken hier! Ik merk dat een kindje hebben toch heel wat emoties en onzekerheden met zich meebrengt!
  FOK!fossiel zondag 16 november 2003 @ 21:07:53 #88
2628 Karin
pi_14684242
Ja wat vergeet je dingen snel zeg! Bram had ook vaak een huiluurtje 's avonds. En dan het liefst onder etenstijd leek wel. Ik merkte na een tijdje dat hij dat vooral had als hij veel van hand tot hand was gegaan of op een andere manier veel indrukken had gehad die dag.
Helaas heb ik geen tips voor je, bij Bram was het enige wat hielp rondjes lopen. Of, als ik mazzel had, in mijn armen een beetje ronddraaien in mijn burostoel.
  Jubileum moderator zondag 16 november 2003 @ 21:18:47 #89
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14684552
Ow wij deden van alles bij Eva tijdens die beruchte huiluurtjes. Rondje wandelen 's avonds (maar daar is dit het seizoen niet echt voor), in de hangmat, in bad of onder de douche, in de draagzak rondjes lopen (maar o wee als je dan wilde gaan zitten) en ook de tip van Leah hebben we vaak toegepast. We deden eigenlijk alles wat de avond daarvoor ineens succesvol bleek te zijn.

Ik hoop steeds dat er nieuws over Max is maar ze zijn vast nog druk aan het ziekenhuizen.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_14684582
Lies, van 6 tot 11 uur is wel erg lang zeg, pfoeh dat lijkt me heel zwaar. hebben jullie al eens geprobeerd om hem in te bakeren?
  maandag 17 november 2003 @ 12:35:21 #91
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_14696349
Ja, over inbakeren ben ik erg positief. Onze kraam heeft dit ons geleerd. Maar zoals bij alles werkt dit de ene keer wel en de andere keer weer niet. Ik merk toch aan Thomas dat hij nog steeds extreem veel geborgenheid nodig heeft (is waarschijnlijk normaal bij nu AL 1 Maand! oude baby). Als hij maar helemaal in elkaar gedoken ingepakt is en het goed warm heeft kalmeert hij vaak wel. Het wonderlijke is alleen dat hij overdag meestal wel heel kalmpjes is. Hij slaapt dan veel en als hij slaapt is hij ook echt in coma. Je krijgt hem dan zelfs niet wakker voor de fles.
Hoe komt het toch dat babies vooral s'avonds onrustig worden? Zou dit te maken hebben met het donker worden?
pi_14698617
quote:
Op maandag 17 november 2003 12:35 schreef -Lies- het volgende:

Hoe komt het toch dat babies vooral s'avonds onrustig worden? Zou dit te maken hebben met het donker worden?

Dat komt doordat het in een keer stil is en donker. Normaal gezien is de baby gewend aan de geluiden binnenin de moeder, hartslag en maag knorren, stemmen. Als het dan ineenkeer stil is en donker is dat beangstigend voor zo'n kleintje, het is even de geborgenheid kwijt. En dus worden ze wakker en gaan huilen.
pi_14698959
lewis dat lijkt me niet zo'n goede verklaring, op dat tijdstip (rond etenstijd) zijn de geluiden nog volop aanwezig. ik weet 't eigenlijk niet Lies, bij Piet denk ik vaak dat 't vermoeidheid is (bij zowel moeder als kind trouwens); het is dan 't einde van de dag; hij slaapt overdag meestal maar korte stukjes achter elkaar en doet tussendoor zoveel indrukken op dat hij 's avonds als een blok in slaap valt. en een uurtje daarvoor begint hij wat jengelig te worden. maar als Thomas overdag al zo vast slaapt weet ik 't niet eigenlijk.
pi_14699624
hoi Lies
Wij hebben hier hetzelfde probleem. Rond 17:00u begint het huilen en het is vaak om 21:00u afgelopen maar soms ook pas om 23:00u. Als we daan echt niet meer kunnen troosten laten we hem vaak even 10 min in zijn bedje huilen. Zodat hij even al zijn energie er uit kan gooien en je kan zelf ook even op adem komen. Het klinkt best gemeen en ik vind het ook erg moeilijk, maar hij is daarna wel goed te troosten en even schommelen met hem en hij valt in slaap.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
pi_14701589
quote:
Op maandag 17 november 2003 14:11 schreef bixister het volgende:
lewis dat lijkt me niet zo'n goede verklaring, op dat tijdstip (rond etenstijd) zijn de geluiden nog volop aanwezig. ik weet 't eigenlijk niet Lies, bij Piet denk ik vaak dat 't vermoeidheid is (bij zowel moeder als kind trouwens); het is dan 't einde van de dag; hij slaapt overdag meestal maar korte stukjes achter elkaar en doet tussendoor zoveel indrukken op dat hij 's avonds als een blok in slaap valt. en een uurtje daarvoor begint hij wat jengelig te worden. maar als Thomas overdag al zo vast slaapt weet ik 't niet eigenlijk.
Ik zat ook meer aan s'nachts te denken eigenlijk. Dit had ik trouwens van de vk hier, maar ging puur over de nachten dat baby's wakker zijn of huilen. Dus in dit geval gaat het dus niet op.
pi_14709078
Jong geleerd is oud gedaan: Sven is al aan het Fok!ken

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_14711003
Het is echt een poepie hoor!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  FOK!fossiel maandag 17 november 2003 @ 21:50:08 #98
2628 Karin
pi_14714032
Goezo Sven! Je kan niet vroeg genoeg beginnen.
Wat een poepie inderdaad!
  dinsdag 18 november 2003 @ 17:01:50 #99
47203 -Lies-
Onwijs trotse mama
pi_14733726
Thomas heeft gisteren voor het eerst gelachen!! Geweldig om te zien! Het was nog niet gelijk een big smile maar het begin is er!

Ook de avond verliep redelijk kalm, mede door een tip van het bureautje wat deze keer in ieder geval wel succes had. Misschien was het hier ook al eens genoemd hoor. Maar zij stelde voor om als hij zo gespannen is en zich overstrekt om tegendruk tegen zijn beentjes te geven (door hem onder zijn knieholtes beet te pakken) zodat hij zijn beentjes niet kan strekken. Tegelijkertijd moest ik hem stevig tegen me aanhouden. Daarna heb ik heb in de draagzak gelegd en hem tegen me aangehouden. Ook daarin lag hij redelijk 'samengevouwen'. Ik ben benieuwd of het vanavond ook weer lukt!

† In Memoriam † dinsdag 18 november 2003 @ 17:59:23 #100
7074 moussy
kuttekop
pi_14735067

Cas ligt op zijn buik in zijn bedje te slapen. Slapen in de kamer doet hij op één of andere manier niet meer. Dus na een hoop gemopper, naar bed gebracht, hij bleef maar mopperen en mekkeren (is een teken dat hij moe is) dat ik hem op zijn buik draaide zakte de luikjes dicht en ging meneertje in standje coma.... We hebben wel de babyfoon zo gezet dat hij bij ieder prutteltje aanslaat en we draaien hem over en uurtje of zo wel op zijn rug, het zit me toch niet helemaal lekker.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')