abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 10 november 2003 @ 20:35:36 #1
7074 moussy
kuttekop
pi_14535192
vervolg van Het grote kleine babietjes topic, deel 5

Babietjes:
19 november 2002: Justin Thomas, zoon van Angelic1
6 december 2002: Dylan, zoon van cheela
26 december 2002: Moussa, zoon van Janena
28 december 2002: Xander, zoon van D-FENS
6 januari 2003: Indy, dochter van Tinkepink
24 januari 2003: Nailo, zoon van mal-lam
4 februari 2003: Babet, dochter van Rosie
23 februari 2003: Demi Aidan, dochter van dice (papa)
1 maart 2003: Wesley, zoon van Dwork (papa)
5 maart 2003: Bram, zoon van Karin
18 maart 2003: Jennifer Leonie, dochter van Dinus
01 april 2003 : Duncan, zoon van Angel22
01 april 2003: Lara, dochter van CarOnline
12 april 2003: Jasper, zoon van NT-T.Bartman (papa)
20 april 2003: Yelena Sophia, dochter van Artemis665 en leviathanfd (papa)
27 april 2003: Chiara Rosan, dochter van melonovy & Ocmerda
17 mei 2003: Dagmar, dochter van dolle_hond (papa)
20 mei 2003: Lars, zoon van Pluizzje
22 mei 2003: Sven, zoon van easy-going
* 15 juni 2003: Isa Donna, dochter van Phileine en Voyeur
16 juni 2003: Carmen, dochter van Dylan Dog (papa)
24 juni 2003: Tom, zoon van coolbabe
30 juni 2003: Noa, dochter van basset
8 juli 2003: Norah, dochter van Tanne & Sc0rPi0n
15 juli 2003: Lina Jolene, dochter van beware_reageerd (papa)
24 juli 2003: Merlyn Mirage Mandrake, zoon van Mirage en Overzichie
31 juli 2003: Jadey Luísa, dochter van Danosa
11 augustus 2003: Jasper, zoon van Logician & gemeenkaboutertje
12 augustus 2003: "Baby-bola", dochter van Parabola (papa)
* 15 augustus 2003: Max, zoon van Eska en BugsBunny
15 augustus 2003: Cas, zoon van Moussy en Black_Crow
* 26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven
31 augustus 2003: Janneke, dochter van Jessie
3 september 2003: Daniël, zoon van Mister-X (papa)
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
8 september 2003: Kim, dochter van SixCat (papa)
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
17 oktober 2003: Thomas, zoon van Lies en Zooi
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Luckepuk
12 november 2003: Lars, zoon van Irule25 (papa)
19 november 2003: Job, zoon van Livelink

* vermeldingen in het rood zijn officiele fokbaby's

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 20-11-2003 22:25]

Je zou er haast een boek over schrijven!
  † In Memoriam † maandag 10 november 2003 @ 20:38:43 #2
7074 moussy
kuttekop
pi_14535271
quote:
Op maandag 10 november 2003 20:01 schreef jessie het volgende:
Even over haar hoofdje jullie snappen me niet. Ze heeft een mooi rond bolletje hoor. Ze ligt niet op1 bepaalde kant. Ze houd haar gezicht gewoon scheef. Dus ze trekt met haar kin naar links en haar bovenhoofd naar rechts. Snappen jullie het nou? Verder slaapt ze afwisselent met haar hoofdje dan links dan rechts.

Caronline, het lijkt me ook heel onhandig hoor. Ik hoop ook zo dat het allemaal meevalt.

En de dokter legde het zo uit, doordat haar ene beentje lanfer is omdat het nieg goed in de kom zit is ze een beetje scheef en dat trekt dan door naar haar rug en zo naar haar nekje en zo naar haar hoofd. De ene kant van haar lijfje vond ze ook strammer.

Caronline weet jij of Lara ook pijn had voordat ze het spreidbroekje kreeg?

quote:
Op maandag 10 november 2003 20:23 schreef moussy het volgende:

[..]

]

Zo bedoel je toch?

quote:
Op maandag 10 november 2003 20:25 schreef jessie het volgende:
Ja dat bedoel ik

(Moussy ik heb er het 1 en ander over opgezocht en het komt het meest heel vaak bij meisjes voor)

*hopelijk niet ongerust gemaakt heeft*

pi_14535660
Hij kijkt er overgens wel erg lief hoor Moussy
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_14535787
ienemienuhmutte, blablabla, moussy is de baas...

Chiara heeft tegenwoordig een inslaapprobleem. Als ze aan de borst in slaap valt en ik leg haar voorzichtig, al slapende in haar bedje is er niets aan de hand. Maar als ze zelf moet inslapen, na een ritueel van zingen, kalmerend aaien, welterusten zzeggen, kusje geven en afscheid nemen is het een drama. Ze huilt, zweet op haar hoofd (in dr haren) en is niet te troosten met haar speen of een aai over dr bol. Ook als ik haar uit bed haal om even te troosten en haar weer terug leg als ze gekalmeerd is werkt niet. Haar laten huilen gaat tegen mijn gevoel in, maar ik dacht dat ik het maar eens moest toepassen. Maar Chiara geeft niet op, ze huilt harder, meer hysterisch en gaat er haast van hyperventileren en kokhalsen (dat alles binnen 5 minuten). Dat is voor mij geen optie! En doe ik niet weer.
Dus wat ik nu doe is haar maar weer aanleggen, zodat ze aan de borst in slaap valt. In de hoop dat ze niet wakker schrikt wanner ik haar in bed leg. Toch vind ik het vervelend zoals het gaat, het kan we 2 uur duren voordat ze werkelijk slaapt...

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_14535820
quote:
Op maandag 10 november 2003 20:50 schreef jessie het volgende:
Hij kijkt er overgens wel erg lief hoor Moussy
ik ben ook erg trots op die foto...

* melonovy heeft deze foto gemaakt....

Het voelt goed hè?
A je to!
pi_14535870
He gatverdamme Jessie. Kan me voorstellen dat je je vreselijk zorgen maakt. Ik hoop dat het toch meevalt.

Ik kan het wel van de daken schreeuwen (zoiets heb ik ongeveer ookwel gedaan, iedereen op mijn werk kreeg het horen of ze nu wilden of niet).
Bram heeft een nacht doorgeslapen
Voor het eerst weer in tijden (maand of 3). Eindelijk een keer gewekt door mijn wekker, was maar goed dat ik die gezet had. Volgens mij heeft die truc van mijn collega gewerkt, hem zelf de speen in zijn mond laten doen. Vanmorgen trof ik hem in de box ook ineens met een speen in zijn mond aan, die was daar nog ergens verdwaald. Ik moest er namelijk altijd minstens een keer of 4 uit om zijn speen in zijn mond te doen en de laatste 2 nachten hoefde dat al niet meer maar moesten we er vroeg uit omdat hij honger had op een onchristelijk tijdstip. Maar gister had hij zoveel gegeten dat dat blijkbaar ook goed ging.
Jeetje wat ben ik blij. Hij kan het dus wel.
Nu maar hopen dat het geen eenmalige actie was.

† In Memoriam † maandag 10 november 2003 @ 21:04:42 #7
7074 moussy
kuttekop
pi_14536011
quote:
Op maandag 10 november 2003 20:57 schreef melonovy het volgende:

[..]

ik ben ook erg trots op die foto...

* melonovy heeft deze foto gemaakt....

heb je de grote versie nog?

Hij is geweldig die foto

Psies zoals Cas is, schattig, aandoenlijk maar vooral serieus kijkend

Maar goed, scheef hoofd. Ik werd er bij Cas ook op aangesproken en heb ben de dingen gaan doen die easy going met Sven moest doen (toch) Aan de andere kant voeden, anders om in bed en in de box, speeltjes aan de andere kant leggen, geluidjes aan die kant laten horen enz enz. Hij trekt zijn hoofd nu als hij zit (lees; hangt) niet meer zo scheef, maar in zijn slaap gaat ie wel weer scheef. Ik ga van de week toch maar even naar de huisarts, ook omdat zijn bolletje rechts-achter wat platter is dan de rest. Ook daar zit psies de kale plek...

pi_14536169
Melonovy daar had Bram ook vreselijk veel moeite mee, met het inslapen. Ook altijd aan de borst, heel voorzichtig in bed leggen en dan hopen dat hij door zou slapen wat helaas niet altijd het geval was, dus dan weer uit bed, weer aanleggen en het hele ritueel van voren af aan.
Wat bij hem heel goed hielp was consequent zijn. Dus in bed is in bed en er niet meer uit. Juist door het eruit halen stimuleer je het verkeerde gedrag (hysterisch huilen), zij denkt dat ze juist beloond wordt met aandacht als ze hard huilt. Het ging ook volledig tegen mijn gevoel in hoor Bram laten huilen. Ik stond er ook naast te huilen. Maar echt, na 2 dagen was het al een compleet ander kind met slapen. Ik bleef er wel bij want weglopen vond ik helemaal zo zielig (dat stond wel in de boekjes die ik gekregen had van het cb). Ik vond hem gewoon nog te klein om echt de 5 - 10 - 15 minuten methode toe te passen. Dat is in bed leggen en dan eerst na 5 minuten naar het bedje toe om te troosten, dan weer 10 minuten wegblijven enz enz. Maar dit hielp bij Bram dus ook heel goed. Tuurlijk duurt het de ene keer wat langer dan de andere keer voordat hij gaat slapen maar je merkt gewoon aan hem dat hij het ook erg prettig vind die duidelijkheid. Ik leg hem nu ook altijd in bed voor het slapen, de box en ons bed is voor lekker spelen.
Tis maar een tipje maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
pi_14536365
He Karin heeeerlijk dat ie een nachtje doorgeslapen heeft En nu volhouden he BRAM!!!!!!!!

Moussy, dat doe ik inderdaad ook al, maar als ik haar speeltjes aan de andere kant aanbied kijkt ze soms gewoo niet. Ze trekt dan ook echt zo'n bekkie van, je kan wel leuk alles daar neerleggen, maar van mij hoef je dat niet te doen hoor. Maar ik blijf het toch maar doen.

De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_14537197
Ha Karin, fijn dat Bram een nacht doorgeslapen heeft. Nu maar hopen dat het doorzet.

Bij Sven gaat het de laatste week aardig met doorslapen. Ik hoef er nu meestal maar 1x uit (meestal tussen 1 en 2) voor zijn speentje. Alleen van zaterdag op zondagnacht was het een drama. Meneer had om kwart over 12 een poepluier, was toen vrolijk wakker tot half 2, sliep vervolgens tot half 4 (ik dus ook) en was vervolgens tot 7 uur om het half uur wakker .

Mijn wekker is nog steeds niet nodig geweest, op werkdagen staat die op half 7, maar Sven is dan meestal om kwart over 6 al een keertje wakker, speen erin en dan slaapt hij nog wel tot 7 uur.

Moussy, als Cas slaapt, ligt hij dan ook altijd aan 1 kant of wisselt hij dat wel af?

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_14537364
moussy, foto van Cas heb ik gemaild naar je MSNmail
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_14537445
Karin bedankt voor je tip, ik denk dat ik 'm de volgende keer ga toepassen.
Het voelt goed hè?
A je to!
  † In Memoriam † maandag 10 november 2003 @ 21:51:32 #13
7074 moussy
kuttekop
pi_14537474
quote:
Op maandag 10 november 2003 21:42 schreef easy-going het volgende:
Moussy, als Cas slaapt, ligt hij dan ook altijd aan 1 kant of wisselt hij dat wel af?
Over het algemeen kijkt hij maar naar 1 kant, wát ik ook doe.

Melonovy, bedankt

pi_14537782
Ik heb nog even naar Sven zijn foto´s zitten kijken, maar ik heb er niet waar hij zijn hoofd zo scheef heeft. Of het dus hetzelfde is weet ik dus niet (maar goed,daar zijn de dokters voor ) Toen Sven die fysiotherapie had leek het in het begin ook niets te helpen, maar ineens had hij de smaak te pakken.
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 10 november 2003 @ 22:30:32 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_14538804
Jessie, wat vervelend joh Aan de andere kant: je bent er nu vroeg bij, en als er werkelijk iets mis is kan dat goed verholpen worden. Dat zie je aan Lara. Als er niets aan gedaan wordt, zijn de gevolgen stukken vervelender. Daar weegt een paar maanden spreidbroek echt wel tegenop. Maar ik kan me goed voorstellen dat het op dit moment een hele grote domper is hoor
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_14538924
quote:
Op maandag 10 november 2003 22:30 schreef Rewimo het volgende:
Jessie, wat vervelend joh Aan de andere kant: je bent er nu vroeg bij, en als er werkelijk iets mis is kan dat goed verholpen worden. Dat zie je aan Lara. Als er niets aan gedaan wordt, zijn de gevolgen stukken vervelender. Daar weegt een paar maanden spreidbroek echt wel tegenop. Maar ik kan me goed voorstellen dat het op dit moment een hele grote domper is hoor
hier sluit ik me volledig bij aan..

Een domper, ja! Zou ik zeker ook vinden, maar als het zo verholpen kan worden, perfect!

pi_14540566
allereerst meaghan & luckepuck, heel veel geluk gewenst met jullie dochters! mooie meiden hoor, en wat een verschil tussen die twee!

jessie, jakkes ik zou er ook erg van schrikken, maar fijn dat nu de oorzaak van dat scheeftrekken (waarschijnlijk) bekend is. wel een rot-idee dat ze misschien zo'n spreidbroek aan moet, maar ik vind het voorbeeld van Lara wel heel bemoedigend: die heeft zich er toch heel vrolijk doorheen geslagen.

nou moussy ik hoop dat Cas niet (ook) aan de spreidbroek moet, maar wel goed om 'm een keer extra te laten controleren.

eska, hoe is 't met Max? is er al meer duidelijkheid over oorzaak & behandeling van zijn vele huilen? heel veel sterkte!

hier alles okay, Piet slaapt sinds een paar nachten in z'n ledikantje op z'n eigen kamer (voorheen in een wiegje bij ons) en dat gaat prima. hij komt nog altijd 1x per nacht voor een voeding, maar slaapt verder over 't algemeen gelukkig heel gemakkelijk in en is nog steeds een heel vrolijk kindje, erg leuk gezelschap! vanochtend ben ik met hem een paar uur wezen 'wennen' op het kinderdagverblijf waar hij vanaf volgende week 1 dag per week zal doorbrengen, brrr lijkt me toch moeilijker dan ik van te voren had gedacht hoor! maar 't was heel gezellig en meneer heeft zich weer voorbeeldig gedragen. waarschijnlijk was het wel erg spannend voor hem want hij heeft de rest van de dag geslapen! hij slaapt trouwens altijd al vroeg in de avond, waardoor wij hier gelukkig meestal wel rustig kunnen koken & eten.
heb wel last van m'n rug sinds een week, Piet wordt steeds zwaarder natuurlijk en m'n buikspieren zijn nog flut, dus dat proberen de rugspieren dan te compenseren. gelukkig wordt er bij de nayoga veel aandacht aan buik, bekken en rug besteed. ik vind 't fijn dat ik Piet nu in de babybjorn kan dragen zodat ik wat mobieler ben dan met alleen wandelwagen, maar het valt me best tegen qua zwaarte. oja phileine, goede tips las ik net nog van je in 't vorige topic hierover, ik zal er morgen eens op letten.

ik ben benieuwd hoe 't weer werken mij zal bevallen, heb er nog niet bepaald zin in, maar denk dat het wel verfrissend zal zijn om m'n horizon weer ietwat te verbreden. ik begin erg rustig aan met slechts 1 dag per week, dus dat moet te doen zijn.

zo, moeders duikt haar bed weer in, de broodnodige nachtrust opdoen.

trusten!

† In Memoriam † dinsdag 11 november 2003 @ 00:01:22 #18
7074 moussy
kuttekop
pi_14541425
jeetje bix, wat herkenbaar van je spieren, ik moet nu zelfs naar fysio vanwegen mn uitgeflupte buik- en rugspieren
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 november 2003 @ 07:34:46 #19
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_14544125
Karin, hoe is het vannacht gegaan met Bram? Heeft ie het doorslapen door?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Jubileum moderator dinsdag 11 november 2003 @ 07:56:05 #20
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_14544212
Jessie wat vreselijk, wat zullen jullie geschrokken zijn!

Kunnen haar heupjes niet scheef zijn omdat het in haar nekje niet goed zit? Zoiets als het Kiss-syndroom? Ik las daar een heel boeiend verhaal over in de "Ouders van Nu" van komende maand, over een huilbaby die dat had.

Iris is trouwens een enorm gezelligheidsdiertje. Vind niets leuker dan bij papa op schoot te zitten en gaat dan breeduit flirtend tegen hem lachen.
Ze begint er nu ook bij te kraaien, iets waarvan wij maar vooral Eva helemaal in een deuk kunnen liggen.

[Dit bericht is gewijzigd door Lois op 12-11-2003 08:31]

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel dinsdag 11 november 2003 @ 08:18:23 #21
2628 Karin
pi_14544360
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 07:34 schreef Rewimo het volgende:
Karin, hoe is het vannacht gegaan met Bram? Heeft ie het doorslapen door?
Helaas
Om kwart voor 5 brulde meneer van de honger. Ik heb hem nog geprobeerd te troosten maar dat ging echt niet meer. Dus toch maar eruit voor een fles. Eigenlijk wil ik het hem niet aanleren die fles al zo vroeg. En daarna is hij toch weer een paar keer wakker geworden totdat hij het om 7 uur echt genoeg vond voor zijn bed, mooie tijd.
  † In Memoriam † dinsdag 11 november 2003 @ 09:20:50 #22
7074 moussy
kuttekop
pi_14545025
Karin, zou het lukken om de laatste fles wat later te geven?
  FOK!fossiel dinsdag 11 november 2003 @ 10:37:08 #23
2628 Karin
pi_14546554
Heb ik ookal aan gedacht. Hij krijgt nu zijn laatste fles voordat hij gaat slapen, dat is meestal rond half 8. Maar omdat wij zo laat eten (tussen half 7 en 7 uur meestal) drinkt hij daar niet veel van. Maar vind het ook weer zo zielig om hem later wakker te maken voor een laatste fles. Lijkt me ook niet zo best voor zijn slaappatroon. En eerder eten is helaas niet mogelijk. Kan op zich Bram natuurlijk ook eerder warm eten geven maarja hij eet nu juist zo goed omdat we samen eten.
Sjees wat een geklooi dit.
pi_14546687
Update van Max:

De kinderarts vermoedt dat er bij Max sprake is van reflux en/of een (koemelk)allergie. Behalve zijn onrust, het vele en harde huilen en het weinige slapen heeft hij inmiddels ook eczeem, en dat breidt zich snel uit.
Vanmiddag wordt er bloed afgenomen bij hem, om naar allergieën te zoeken, zijn ijzergehalte te bepalen, en nog wat dingetjes.
Donderdag krijgt hij een pH-Metrie; er wordt dan een sonde ingebracht, dat moet dan 24 uur blijven zitten en dat registreert de aanwezigheid/hoeveelheid en zuurtegraad van maagzuur in de slokdarm.

Hij is sinds hij in het ziekenhuis ligt (nu bijna een week) gelukkig een stuk rustiger. Dat komt voor een groot deel omdat hij daar geregeld ingebakerd wordt. Ik weet dat een aantal van jullie die tip ook gaf, maar mij was (o.a. door c.b.) steeds verteld dat dit bij Max niet mocht omdat hij een stuitkindje was. Maar daar maken ze hier blijkbaar niet zo'n punt van
Verder hebben ze hem in een ander voedingsschema "gedwongen", want hij lag wel érg vaak aan de borst (mínstens 10 keer per dag en dat al zo'n twee maanden lang). Zeker wanneer hij idd reflux of (koemelk)allergie blijkt te hebben kan het frequente voeden gezorgd hebben voor extra overlast in dat arme lijfje.

Het voelt heel dubbel dat hij in het ziekenhuis ligt.
Ik vind het iedere keer weer vreselijk moeilijk om mijn kleine lieve manneke daar achter te laten.
Maar ik ben natuurlijk ontzettend blij dat er nu eindelijk wat gedaan wordt, want het kon zo echt niet langer (dat was ook de reden dat er niet gewacht is tot de oorspronkelijke afspraak met de kinderarts). Zowel Max als ik zijn/waren compleet oververmoeid.

dinsdag 11 november 2003 @ 11:03:23 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_14547062
Eska, wat een verhaal. Het zal denk ik wel een opluchting zijn dat er toch wel wat aan de hand blijkt te zijn, dat het niet zomaar een huilbaby was en dat jij en hij zich niet aangesteld hebben.

Lekker dat hij wat rustiger is nu hij in het ziekenhuis is, en ik hoop dat ze heel snel weten wat er precies is en wat ze eraan gaan doen.

Hoe is het nu met jou? Beetje aan het bijtrekken? Is natuurlijk nog niet echt makkelijk met een kindje in het ziekenhuis, maar toch.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')