abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14531496
Hoi,

ik zit hier in de knoop met mezelf, ik speel al 6jaar drums, heb een acoustisch en digitaal drumstel, ik speel ook 4maanden gitaar. Drum in verschillende bandjes, ben soms een beetje bezig met fruityloops en meerendeels met cooledit, k'heb al samples gemaakt van liedjes, enz...

nu heb ik al 1000keer de goesting gehad om een liedje te maken.
Hoe komen die ideêen nu ?

het lukt gewoon niet, ik kan niets wat op muziek lijkt tevoorschijn toveren.Heb ik misschien echt geen talent, nog te weining skills, of gewoon het karakter niet ?

Neem iedereen zoals hij is, niemand is perfect.
  maandag 10 november 2003 @ 18:32:47 #2
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_14531588
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:29 schreef Djeen het volgende:
Hoi,

Heb ik misschien echt geen talent, nog te weining skills, of gewoon het karakter niet ?

Alle 3 misschien? Als je die echt niet hebt, waarom probeer je het nie eens bij Idols!

pi_14531611
een blow opsteken wil wel eens geniale ideeen naar voren brengen
pi_14531672
Muziek schrijven kun je of kun je niet. Het is een gave, jij hebt t niet, accepteer t
pi_14531732
hmm ja als drummer lijkt me het wel moeilijk. met gitaar oid kan je nog een melodie bedenken, met drum gaat dat wat minder..

bij mij gaat het nogal automatisch, bedenk een leuk onderwerp, wat leuke zinnetjes, en dan een leuke melodie erbij vinden..

pi_14532135
ja,daar heb je wel gelijk ,met drum gaat melodietjes maken moelijker, maar, oe maak je ze bvb op pc ? ik ken genoeg dj's die muziek maken, zonder ook een nood te kennen ofzo...
Neem iedereen zoals hij is, niemand is perfect.
pi_14532348
Toen ik drie accoorden kon spelen had ik mijn 1e liedje geschreven.

Zo makkelijk is het. Als jij 26 accoorden kan spelen maar nog geen liedje hebt wordt het denk ik niks. Is zeker een serieuze opmerking, misschien wat hard, maar wel waar.

Zoiets vloeit er gewoon uit.....

pi_14532501
heh, naja het begint met een leuk deuntje in je kop, je kan van alles proberen, maar als dit ontbreekt wordt het nix. .

en vervolgens moet je dat deuntje hoorbaar maken zodat anderen het ook kunnen horen..

wat voor instrument je daarvoor gebruikt (KB/PC/Gitaar/etc) is niet erg van belang. wat wel van belang is dat je weet hoe je zo'n instrument moet gebruiken.. begin met simpele deuntjes, en probeer het daarna complexer te maken..

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')