abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 november 2003 @ 15:15:26 #1
42555 Tomek
Take on the world!
pi_14525994
Is het normaal dat je wanneer je op de piano een Bes akkoord pakt met je rechterhand, dat je dan met je wijsvinger de Bes pakt, met je duim de D en met je pink de F.

Het leek mij het meest logisch om de Bes met je duim aan te slaan, omdat die het meest naar links zit, maar dan krijg ik die andere vingers er helemaal niet bij. Of is dat toch een kwestie van oefenen dan?

Kep namelijk net een keyboard gekocht en loop nu wat te kloten met de akkoorden enzo.

maandag 10 november 2003 @ 15:19:15 #2
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_14526099
In principe wil je bij het spelen van 3-klanken je duim, middelvinger en pink gebruiken om de grondtoon, terts en kwint te spelen. Dat geldt voor zowel links of rechts (links is natuurlijk qua hand precies gespiegeld). En bij de diverse omkeringen gebruik je eigenlijk ook alleen maar deze vingers, zodat je wijsvinger en ringviner kunt gebruiken voor de sus2 en sus4
  maandag 10 november 2003 @ 15:24:36 #3
42555 Tomek
Take on the world!
pi_14526266
quote:
Op maandag 10 november 2003 15:19 schreef Tijn het volgende:
In principe wil je bij het spelen van 3-klanken je duim, middelvinger en pink gebruiken om de grondtoon, terts en kwint te spelen. Dat geldt voor zowel links of rechts (links is natuurlijk qua hand precies gespiegeld). En bij de diverse omkeringen gebruik je eigenlijk ook alleen maar deze vingers, zodat je wijsvinger en ringviner kunt gebruiken voor de sus2 en sus4
Oftwel, ik moet nog ff dooroefenen?
En wel gewoon van links naar rechts duim, middelvinger en pink gebruiken (met mijn rechterhand)?
pi_15068166
jeps.
suc6 ermee
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')