abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 november 2003 @ 11:46:38 #1
71114 scumback
Sex and Drugs And Rock and Rol
pi_14520053
Ik vraag jullie om mijn verhaal eens te lezen en misschien heeft iemand de gouden tip....
Mijn vrouw is sinds twee maanden gestopt met roken d.m.v. het boek van Alan Carr. Nu is het zo dat ze totaal geen moeite heeft met het stoppen daarvan maar ze wordt stapel gek van de dromen die ze ondervind. En met stapelgek bedoel ik ook echt stapelgek. De dromen zijn zo heftig dat ze minimaal 4x per nacht rechtop in bed zit, zweten van de angst door de beleving van de dromen. Nogmaals, de dromen zijn zeer heftig en angstig. Doordat ze min. 4x per nacht wakker wordt dan kun je je voorstellen dat ze de volgende dag geradbraakt is. We hebben de huisarts dit uitgelegd en gevraagt of hij misschien iets wilde voorschrijven zodat ze toch aan haar slaap komt. Maar hij vertelde dat hij dit niet wilde doen omdat ze dan wel misschien goed slaapt maar de dromen zullen gewoon door gaan. En hij had het nog over verslaving aan de slaap tabletten. We hebben de drogist opgezocht en die hebben haar Valdisper geadviseerd en voor het slapen gaan warme welk maar het blijft allemaal uiterst negatief.
Is er misschien iemand die het zelfde probleem heeft gehad en daar een oplossing voor heeft? Want ze wordt er knetter gek van en het zou vreselijk jammer zijn als ze weer zou gaan roken omdat ze zo vreselijk slecht slaapt en zo ontzettend heftig droomt. Dus......heeft iemand misschien de gouden tip? We zijn echt benieuwd......alvast bedankt voor je aandacht......
Moraal = sociaal instinct + intelligentie + gewoonte
  maandag 10 november 2003 @ 11:49:45 #2
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_14520142
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:46 schreef scumback het volgende:
Ik vraag jullie om mijn verhaal eens te lezen en misschien heeft iemand de gouden tip....
Mijn vrouw is sinds twee maanden gestopt met roken d.m.v. het boek van Alan Carr. Nu is het zo dat ze totaal geen moeite heeft met het stoppen daarvan maar ze wordt stapel gek van de dromen die ze ondervind. En met stapelgek bedoel ik ook echt stapelgek. De dromen zijn zo heftig dat ze minimaal 4x per nacht rechtop in bed zit, zweten van de angst door de beleving van de dromen. Nogmaals, de dromen zijn zeer heftig en angstig. Doordat ze min. 4x per nacht wakker wordt dan kun je je voorstellen dat ze de volgende dag geradbraakt is. We hebben de huisarts dit uitgelegd en gevraagt of hij misschien iets wilde voorschrijven zodat ze toch aan haar slaap komt. Maar hij vertelde dat hij dit niet wilde doen omdat ze dan wel misschien goed slaapt maar de dromen zullen gewoon door gaan. En hij had het nog over verslaving aan de slaap tabletten. We hebben de drogist opgezocht en die hebben haar Valdisper geadviseerd en voor het slapen gaan warme welk maar het blijft allemaal uiterst negatief.
Is er misschien iemand die het zelfde probleem heeft gehad en daar een oplossing voor heeft? Want ze wordt er knetter gek van en het zou vreselijk jammer zijn als ze weer zou gaan roken omdat ze zo vreselijk slecht slaapt en zo ontzettend heftig droomt. Dus......heeft iemand misschien de gouden tip? We zijn echt benieuwd......alvast bedankt voor je aandacht......
Is haar eetpatroon veranderd?
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_14520228
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:46 schreef scumback het volgende:
.. Mijn vrouw is sinds twee maanden gestopt met roken d.m.v. het boek van Alan Carr..
Vlgs mij doet dit er niet zo toe... Ik denk nl dat ze geestelijk nog helemaal niet van de verslaving af is. Ik heb het zelf ook meegemaakt dat ik helemaal geen behoefte had overdag maar dat ik de vaagste dromen had. Dit komt dan omdat je eigenlijk de godganse dag toch bezig bent met wel of niet roken. Als je stopt met roken moet je dat doen uit pure wilskracht en niet om een boek. Je hebt 2 keuzes je rookt of je rookt niet, die vraag moet je je iedere keer stellen als er behoefte is voor een peuk. En als je dus echt niet roken wilt dan verdwijnt ook de geestelijke verslaving en daarmee ook de dromen
Niet zo sexistisch! Een man kan ook stom werk doen, net als vrouwen!
pi_14520375
Toen ik stopte met roken mbv allan carr sliep ik ook niet goed en was het vooral in de avond er moeilijk niet te roken, ik sliep dus ook erg onrustig.
Toen ben ik naderhand weer begonnen en weer gestopt, maar deze keer met ooraccupunctuur, op deze manier word in enkele dagen alle nicotine uit je lichaam verwijderd en ben je dus binnen een week van je nicotine verslaving af. Je hebt ook geen behoefte meer aan nicotine. En op deze manier had ik geen last van slecht slapen e.d.
pi_14520394
Misschien 's nachts een nicotine pleister?
  maandag 10 november 2003 @ 11:58:20 #6
26113 HeartCore
Begint eer ge bezint.
pi_14520399
Is ze gestopt omdat ze wil geloven wat er in het boek van Carr staat, of omdat ze er zelf van overtuigd is dat ze zelf wil stoppen? Hier zit een groot verschil tussen. Ik heb zelf het eerste meegemaakt, overdag dacht ik dat ik nergens last van had maar s'nachts kwam het keihard naar me terug. Dit wil je niet horen, maar uiteindelijk ben ik weer begonnen. Vier maanden terug ben ik opnieuw gestopt. Deze keer was het daadwerkelijke wilskracht, zonder boekjes en vooral, zonder me druk te maken. Ik was gewoon gestopt en stopte geen energie meer in de verslaving (alles waar je energie in stopt groeit). Het grappige is dat ik geen enkele moeite had om onder rokende mensen te zijn.

Hoop dat ze hier iets aan heeft.

[Dit bericht is gewijzigd door HeartCore op 10-11-2003 11:59]

pi_14520413
ik ben nu ook een paar weken gestopt en ik droom ook elke nacht, daarvoor droomde ik gewoon nooit. Gelukkig nooit een nachtmerrie. Ik ben gewoon zonder boek of iets gekapt, dus de manier van stoppen maakt denk ik niet uit.
Dat dromen blijft vaag!
It is nice to be important but it is more important to be nice
pi_14520431
ik zou een dikke joint roken voor het slapengaan

wellicht een plakje spacecake / hasjmelk?

The electronic document and electronic signature must be functionally equivalent or, in other words, fulfill the same relevant functions as a paper document and a manual signature. Amongst these functions are: the evidential function and the information
pi_14520475
Lambo of Rekt
  maandag 10 november 2003 @ 12:14:15 #10
48015 sanka19
'till death do us part.
pi_14520820
dat zijn de afkickverschijnselen.

daar krijgt bijna iedereen mee te maken als hij/zij stopt met roken.
daar is niks aan te doen behalve inderdaad valdispert nacht te gebruiken.

The name is Sanka... Cherry and Sanka.
pi_14523895
Ik ben nu bijna 6 dagen gestopt (zonder hulp overigens) en ik moet inderdaad zeggen dat ik veel heftiger droom dan toen ik nog rookte, en levensecht.. Ik word overigens geen 4 keer op een nacht wakker, ik slaap gewoon lekker door.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 10 november 2003 @ 14:09:32 #12
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_14524093
Het gaat na een tijdje wel over
  maandag 10 november 2003 @ 17:12:22 #13
71114 scumback
pi_14529373
Dank jullie voor de reaktie's, maar helaas nog weinig tips.
Wat ik nog wel even wilde vermelden, en waarin ik niet duidelijk was geweest, is dat zij zeker wil stoppen met roken. Ze staat er volledig achter en het boek van Alan Carr was alleen een steuntje in de rug.
Dus....mochten er nog tips zijn.....graag!
  maandag 10 november 2003 @ 17:14:09 #14
71114 scumback
pi_14529434
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:58 schreef Leintjeuh het volgende:
Misschien 's nachts een nicotine pleister?
Daar hadden wij ook over nagedacht. Eventueel een lichte nicotinepleister. Maar dan ben je toch weer bezig om je lichaam te voorzien van nicotine? En daar wil ze juist van af....
  maandag 10 november 2003 @ 17:15:16 #15
71114 scumback
pi_14529462
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:49 schreef TrenTs het volgende:

[..]

Is haar eetpatroon veranderd?

Nee, totaal niet. We hadden ook verwacht dat dit zou toenemen maar daar heeft ze totaal geen last van. Wel kauwt ze erg veel kauwgom....
  maandag 10 november 2003 @ 17:17:17 #16
71114 scumback
pi_14529508
quote:
Op maandag 10 november 2003 11:59 schreef registered.copyright het volgende:
ik zou een dikke joint roken voor het slapengaan

wellicht een plakje spacecake / hasjmelk?

Dat doen wij al....
Maar ook dit werkt niet....Ze kan er wel goed van in slaap komen met een joint, maar de dromen blijven, en als ik haar mag geloven niet te krap ook....
  maandag 10 november 2003 @ 17:46:07 #17
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_14530283
Dan zou ik zeggen: rook eens géén joint voor het slapengaan.
  maandag 10 november 2003 @ 18:01:28 #18
71114 scumback
pi_14530726
quote:
Op maandag 10 november 2003 17:46 schreef Wolk het volgende:
Dan zou ik zeggen: rook eens géén joint voor het slapengaan.
Ik had dit antwoord verwacht......
Van een joint kan ze erg goed in slaap komen. Dat wil niet zeggen dat ze niet zonder kan.....Maar ze slaapt makkelijker......
Ik weet het ook niet meer hoor......
pi_14530930
ik droomde de eerste 2 maanden na het stoppen (trouwens ook met dat boek) gewoonweg dat ik een sigaret rookte (net zoals nu nog af en toe).

In m'n droom dacht ik dan, pff, ik rook toch (ik duizelde zelfs van ddie sigaret) maar je moet gewoon inzien dat je zonder kan het is een vieze vuiligheid

Moderator maandag 10 november 2003 @ 18:11:27 #20
18653 crew  D.
pi_14530992
quote:
Op maandag 10 november 2003 17:14 schreef scumback het volgende:

[..]

Daar hadden wij ook over nagedacht. Eventueel een lichte nicotinepleister. Maar dan ben je toch weer bezig om je lichaam te voorzien van nicotine? En daar wil ze juist van af....

Het is ook de bedoeling dat je dat afbouwt
pi_14533725
hmmm verontrustend. Ik ga deze week als ik door mn voorraad peuken heen ben (nog iets minder dan 3 pakjes te gaan) ook stoppen. Gewoon, zonder enige hulpmiddelen. Ik heb ooit carr geprobeerd maar kon me niet vinden in bepaalde stellingen van hem. Vooral hoe je moet kijken naar andere rokers volgens hem. Mijn beste vrienden roken en ik weiger hun onrespectvol te zien. Maar goed. Ik ben dat hele roken gewoon zat en heb t gevoel dat ik op dit moment sterk genoeg ben om t te doen. Ik zal dit topic in mn achterhoofd houden en volgende week zeker nog wat ervaringen posten.
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return!
pi_14556623
quote:
Op maandag 10 november 2003 17:12 schreef scumback het volgende:
Dank jullie voor de reaktie's, maar helaas nog weinig tips.
quote:
Op maandag 10 november 2003 12:01 schreef EggsTC het volgende:
Leer Lucide dromen
Lambo of Rekt
pi_14558441
blowt ze wel is of regelmatig?

van thc kom je niet of moeilijker in je REM slaap, dit gedeelte van je slaap zorgt voor de dromen, Stel dat je ontzettend veel blowt , dan droom je ook nauwelijks, maar het komt 10 keer zo hard terug als je eenmal gestopt bent met blowen.

dus het zal niet liggen aan het roken , maar meer aan het paffen van nederlands supergras

pi_14566646
quote:
Op maandag 10 november 2003 18:01 schreef scumback het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat je die joint zonder tabak draait, anders blijf je verslaafd.

Ik zou blij zijn als ik veel droomde. Je kan jezelf proberen te trainen om lucide te worden in een droom. Dus dan weet je dat je droomt en dan kan je zelf je droom besturen. Dit lukt me wel af en toe, het is echt de ultieme VR. Zodra ik lucide ben, ga ik altijd een stuk vliegen, voelt ook echt heel koel.
Hier is een site met tips om lucide te worden:
http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/index.html

woensdag 12 november 2003 @ 17:00:02 #25
71114 scumback
pi_14583461
quote:
Op dinsdag 11 november 2003 22:37 schreef cybrbeast het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat je die joint zonder tabak draait, anders blijf je verslaafd.

Ik zou blij zijn als ik veel droomde. Je kan jezelf proberen te trainen om lucide te worden in een droom. Dus dan weet je dat je droomt en dan kan je zelf je droom besturen. Dit lukt me wel af en toe, het is echt de ultieme VR. Zodra ik lucide ben, ga ik altijd een stuk vliegen, voelt ook echt heel koel.
Hier is een site met tips om lucide te worden:
http://www.xs4all.nl/~pasquale/TTM/nl/index.html

De weed wordt gerookt met een waterpijpje.....puur.....
Maar de dromen zijn geen dromen waar je geen problemen mee naafloop hebt maar echte nachtmerries......Plus dat je een paar keer per nacht daarvan wakker wordt en je de volgende ochtend geradbraakt bent......
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')