quote:Aha nu komt de spreekwoordelijke aap uit de mouw!
Op maandag 10 november 2003 18:46 schreef miendobbelsteen het volgende:
Ik ben gelukkiger wanneer ik een relatie heb dan wanneer ik alleen ben. Voel me in elk geval minder eenzaam en voel me geliefd als ik een partner heb, voel me bevestigd
En dus begin je maar wat met sloebers en randfiguren? Lekkere bevestiging 
Heb je geen respect voor jezelf ofzo?
[Dit bericht is gewijzigd door Lemmeb op 10-11-2003 18:48]

quote:Nou, merk ik weinig van
Op maandag 10 november 2003 16:04 schreef chibibo het volgende:
Dit topic staat bol van de normale reacties; ik ben welgeteld twee edits tegengekomen. Helaas zijn ze blijkbaar niet wat je wilt horen. Bedenk echter wel dat iedereen hier het beste voorheeft met jou en je zoontje. Denk je dat mensen zo boos zouden worden als het hen niks kon schelen?Ik vind het juist dom van je dat je al deze reacties naast je neerlegt. Je kunt er namelijk echt wel iets mee, maar je wilt het gewoon niet. Ik ben er echter van overtuigd dat de mensen, die hier hebben gereageerd, meer om jou geven dan je misschien beseft.

quote:Je bent verantwoordelijk voor je eigen geluk. Jouw geluk mag je niet van iemand anders af laten hangen.
Op maandag 10 november 2003 18:46 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Ik ben gelukkiger wanneer ik een relatie heb dan wanneer ik alleen ben. Voel me in elk geval minder eenzaam en voel me geliefd als ik een partner heb, voel me bevestigd
Wat een verantwoordelijkheid ook als vriend zijnde  .
.

Mien is duidelijk in een situatie beland waarbij ze de controle over haar leven (tijdelijk) dreigt te verliezen. In combinatie met BL en een kindje lijkt dit mij dit een gevaarlijke mix. Of zie ik dat verkeerd?

quote:Maar straks is ze te lelijk.
Op maandag 10 november 2003 18:48 schreef Copycat het volgende:Je bent verdomme 26, geen 62!
Je hebt nog een heel leven voor je maar maakt jezelf incompleet met je (naar mijn mening bijna ziekelijke) hang naar een man in je leven.
Begrijp dat toch>  

quote:Zodat je je handen vrij hebt?
Op maandag 10 november 2003 18:41 schreef miendobbelsteen het volgende:
daarom overweeg ik uit huis plaatsing.
quote:Duik maar weer in de slachtofferrol.
Zeker na dit topic, ik kan het gewoon niet goed doen. Ik ben geen goede moeder

quote:Misschien moet je eens proberen om tot je door te laten dringen wat mensen tegen je zeggen ipv gelijk in de aanval te gaan.
Op maandag 10 november 2003 18:48 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Nou, merk ik weinig van

Maar goed, dat kind heb j nu eenmaal. Beetje jammer dat j nu alles op alles zet om die man er ook bij te krijgen. Als je die man hebt, heb je dan alles? Ben je dan gelukkig? Kan hij je helemaal gelukkig maken?
Voor een deel ligt het namelijk ook aan jezelf, jezelf gelukkig maken, en daar niet een ander voor verantwoordelijk stellen (die man).
Ow, en stop even met dat "ik plaats mijn zoontje het huis uit want jullie vinden dat ik een slechte moeder ben"-gejank.
Slaat werkelijk nergens om, er staat nergens hoe vaak en of je kindje kennis maakt met een nieuwe lover/er gehecht aan raakt etc.
Hoe je je kindje opvoedt, hoe het er thuis aan toe gaat etc. 
Tuurlijk mag jij een vriend hebben, wees alleen een beetje voorzichtig met het voorstellen van hem aan je kindje, kinderen hechten zich snel aan mensen, en als die meneer weer even snel verdwijnt als ie kwam en dat een paar x....

quote:
Op maandag 10 november 2003 18:48 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
Nou, merk ik weinig van

quote:Het zal ongetwijfeld niet de eerste keer zijn.
Op maandag 10 november 2003 18:49 schreef Klaaz het volgende:
Mien is duidelijk in een situatie beland waarbij ze de controle over haar leven (tijdelijk) dreigt te verliezen. In combinatie met BL en een kindje lijkt dit mij dit een gevaarlijke mix. Of zie ik dat verkeerd?

quote:Ik ik ik ik ik ik ik ik ik ik en ik
Op maandag 10 november 2003 18:35 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
En TOCH wil ik een vriend! Respecteer mijn mening nu eens!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga niet moedwillig single blijven omdat half / heel Fok dat vindt
Ik wou dat ik irl wist wie je was, dan had ik de kinderbescherming gebeld! Je bent ZOOOOOO egoistisch bezig  . Je zou je kapot moeten schamen! Je kind hoort op de eerste plaats te komen en niet de moeder die zo nodig een vent nodig heeft omdat ze zich anders niets waard voelt... Weet je wat? Ik denk dat het nog klopt ook!
. Je zou je kapot moeten schamen! Je kind hoort op de eerste plaats te komen en niet de moeder die zo nodig een vent nodig heeft omdat ze zich anders niets waard voelt... Weet je wat? Ik denk dat het nog klopt ook!
Als jij maar iemand hebt die kan zeggen hoe mooi je bent. Je bent verre van dat, neem dat maar van mij aan! Iemand die zo van de binnenkant is kan nooit mooi zijn of wat dan ook!

quote:Normaal zeker. Maar als ik zo in een vogelvlucht het verhaal lees en een korte blik op haar weblog werp dan lijkt ze me nu niet echt in staat dat soort verantwoordelijke keuze's te maken. En vergeet niet, er is sprake van een kindje. Dat maakt de verantwoordelijkheden van haar omgeving nu net iets groter dan normaal. (in geval van Mien)
Op maandag 10 november 2003 18:50 schreef Miss_Amara het volgende:[..]
Het zal ongetwijfeld niet de eerste keer zijn.
Denk je niet dat dat haar eigen verantwoordelijkheid is ?
Net als haar eigen geluk en de zorg voor haar kindje ?

quote:je hebt hier verdorie een heel stel mensen bij elkaar die allemaal inhoudelijk en oprecht gereageerd hebben, en ja soms hard, maar dat is bij jou wel nodig , dat met je mee geouwehoer wat ze op de weblog doen, nee daar heb je wat aan.
Op maandag 10 november 2003 18:35 schreef miendobbelsteen het volgende:[..]
En TOCH wil ik een vriend! Respecteer mijn mening nu eens!!!!!!!!!!!!!!

Ik ga niet moedwillig single blijven omdat half / heel Fok dat vindt
En Mien, ik ben ook een alleenstaande moeder van 2 kinderen en heb ook genoeg (gezondheids) problemen, en reageer dus niet, zoals jij denkt, vanuit een luxe positie, met man en riant inkomen.
En zo zijn er zoveel vrouwen die het alleen moeten rooien, met ook hun problemen.
Je bent echt de enige niet, hoor, die het niet altijd even makkelijk heeft, dus hou in Godsnaam op met dat slachtofferige gedrag, het misstaat je en goed ook.
Wij zeggen helemaal niet dat je moedwillig single moet blijven.
Maar gewoon even een time out van kerels zou niet verkeerd zijn en dat dan vooral ook voor je kindje.
Wat jij doet is moedwillig en volkomen geforceerd een vriend zoeken, vinden, vangen en niet meer loslaten, met als gevolg dat hij gillend wegloopt naar verloop van tijd.
Jij WILT het verschil tussen een TIJDELIJKE break tov NOOIT meer een vent blijkbaar niet begrijpen.
dan zoek je het maar lekker uit, Mien.
we lezen het vanzelf wel weer 
 "de klootzak, hij heeft me gewoon gebruikt, waarom kan ik nou nooit eens een leuke vriend hebben, die echt van me houdt"  

en iedereen hier zal  de schouders ophalen en je lekker met rust laten met je ellende.
 de schouders ophalen en je lekker met rust laten met je ellende.
Kind, wat zal jij blij zijn met de officiële diagnose Borderline, dan kun jij je daar heerlijk achter verschuilen de rest van je leven.
De diagnose is nog geen week geleden gesteld en je slaat alweer volkomen door met je gepaniek over 3 dagen geen belletje... over selfforfilling prophecy gesproken zeg.
Succes ermee verder, hè  

quote:Ja, dat zal dat borderline-gebeuren wel zijn.
Op maandag 10 november 2003 18:54 schreef Angeles het volgende:
Mien, jij weet mensen wel echt het bloed onder hun nagels vandaan te halen met je gepruil en je beledigde gedoe. Net zo lang tot ze een keer uitvallen en jij weer kunt roepen: zie je wel!

quote:Ik heb dat gevoel niet, omdat ik weet dat ik vroeger net zo reageerde en ook alleen maar reageerde op negatief commentaar ipv positief commentaar omdat dat te confronterend was. Ik geef haar dus het voordeel van de twijfel.
Op maandag 10 november 2003 18:25 schreef DarkElf het volgende:
ik heb echt het gevoel dat ik mijn tijd verdoe hier door reageren, er wordt echt niets mee gedaan lijkt het, erg jammer, voor jezelf jammer.
[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 10-11-2003 18:59]

Zei iemand ooit tegen me, hoe kun je je nu beter voelen door iemands liefde voor jou als jezelf niet eens van jezelf houdt? Je kan dan ook niet snappen dat iemand van je kan houden en dus ben je terug bij af.
Lees het topic eens door als je minder negatief bent, lees eens hoeveel goede postst hier staan, ga niet altijd verdedigen maar laat het gewoon eens bezinken.

quote:* sluit aan
Op maandag 10 november 2003 18:57 schreef DarkElf het volgende:
"een onzeker en zwartgallig hart kan niet verwarmd worden door liefde van buitenaf"Zei iemand ooit tegen me, hoe kun je je nu beter voelen door iemands liefde voor jou als jezelf niet eens van jezelf houdt? Je kan dan ook niet snappen dat iemand van je kan houden en dus ben je terug bij af.
Lees het topic eens door als je minder negatief bent, lees eens hoeveel goede postst hier staan, ga niet altijd verdedigen maar laat het gewoon eens bezinken.

quote:Zou kunnen, maar zinloos is het wel in elk geval, we blijven zo in een cirkeltje hangen op deze manier.
Op maandag 10 november 2003 18:56 schreef Lemmeb het volgende:Ja, dat zal dat borderline-gebeuren wel zijn.

We zitten inmiddels over de 200 reacties heen en je snapt het nog steeds niet?
Je belicht alle reacties van de negatieve kant. Je zegt dat ze je een slechte moeder vinden, dan je een slet bent, dat je geen vriend mag, dat je niet deugt. etc. etc.
Dát zeggen ze helemaal niet, Mien. Dat is wat jij leest.
En je hebt borderline, dat weten we intussen wel. Maar je kunt niet alles daarop blijven afschuiven.

quote:Ach daar is het de eerste keer toch vast ook om begonnen? Kind geeft wat zekerheid mbt bij elkaar blijven.
Op maandag 10 november 2003 19:04 schreef EnderOnline het volgende:
ja leuk, kind uit huis laten plaatsen, er weer lekker op los neuken en binnen 9 maanden weer zelfde probleem, goed plan van aanpak mies!
op naar de volgende, de volgende en de volgende.

quote:lees haar weblog maar eens, daar heb je de lieve reacties en wat doet Mien daarmee? Mien wilt gewoon nog steeds EEN VENT!
Op maandag 10 november 2003 18:56 schreef SEMTEX het volgende:[..]
Ik heb dat gevoel niet, omdat ik weet dat ik vroeger net zo reageerde en ook alleen maar reageerde op negatief commentaar ipv positief commentaar omdat dat te confronterend was. Ik geef haar dus het voordeel van de twijfel.
Ik weet ook dat de TE heftige reacties niet werken: daarmee jaag je haar alleen maar meer tegne je in 't harnas en zo komt je boodschap gewoon niet door.
het maakt niet uit wat je tegen Mien zegt en hoe je Mien benadert, dat heb ik in het verleden wel gemerkt, ook de zachte hand heeft nul komma nul effect, Mien doet gewoon wat zij WIL en niet wat NODIG is.
ik heb echt zelden, ook niet bij borderliners hier op Fok, zo'n egocentrisch persoon gezien.
alles draait om Mien, aandacht aandacht aandacht en oh wee als ze het niet krijgt.
sorry hoor, maar met "ja maar ze heeft borderline" red je het niet meer, dat excuus is volkomen gedevalueerd.

Ik heb dit al veel vaker tegen je gezegd. En je hebt het ook beaamt en zou het niet meer doen etc. etc. 
Maar wat ik wil zeggen is het volgende:
Als je het emotioneel niet aankunt om op een forum over je problemen te praten:
DOE DAT DAN OOK NIET!!!
Probeer dan gewoon wat afstand te bewaren in je posts, of post gewoon helemaal niet meer.
Wat bezielt je in godsnaam om op een internetforum en weblog je hele hebben en houden op straat te gooien? Denk je werkelijk dat dit ook maar iets oplost???

quote:Omdat Mien bepaalde mythes in haar hoofd heeft waar ze zonder therapie niet afkomt. 1 mythe is oa al: als ik 30 ben, ben ik niet interessant meer voor mannen en ben ik lelijk geworden.
Op maandag 10 november 2003 19:06 schreef milagro het volgende:
lees haar weblog maar eens, daar heb je de lieve reacties en wat doet Mien daarmee? Mien wilt gewoon nog steeds EEN VENT!
quote:Ik denk dat dat wel uitmaakt en dat die hele heftige, onnodige reacties van sommigen (dat zijn er maar weinig, maar toch) en kwade reacties als ze niet reageert (ze leest het ongetwijfeld wel, maar ervaart het als confronterend en geeft er dus geen antwoord op..) haar stekels gewoon overeind doen staan zodat ze de goedbedoelde reacties niet of slecht leest en denkt dat iedereen 'tegen' haar is.
het maakt niet uit wat je tegen Mien zegt en hoe je Mien benadert, dat heb ik in het verleden wel gemerkt, ook de zachte hand heeft nul komma nul effect, Mien doet gewoon wat zij WIL en niet wat NODIG is.
quote:Ik zou zeggen: lees de posts van mijn alter-ego in 2000 eens door
ik heb echt zelden, ook niet bij borderliners hier op Fok, zo'n egocentrisch persoon gezien.
alles draait om Mien, aandacht aandacht aandacht en oh wee als ze het niet krijgt.

quote:Ik vewacht van niemand dat ze er rekening mee houden, maar ik doe dat zelf wel
sorry hoor, maar met "ja maar ze heeft borderline" red je het niet meer, dat excuus is volkomen gedevalueerd.

[Dit bericht is gewijzigd door SEMTEX op 10-11-2003 19:11]

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |