Puntentelling
Elke maand wordt er een nieuwe ranking gestart. De laatste vraag die voor 0:00 uur van de laatste dag van de maand is gesteld, telt nog mee voor die maand. Als deze vraag beantwoord is wordt er een nieuwe topic geopend (met als titel: "Fok! Movie Trivia - [MAAND JAAR] I").De resultaten van de vorige maanden en de overall ranking kun je in dit topic terugvinden: Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Elke goed beantwoorde vraag is één punt waard. In elke 10e topic van de maand tellen de punten dubbel.
Vragen
Je mag vragenstellen over elke film die je kan bedenken (TV-films, direct-to-video-films, films die nog in de bios moeten komen, mogen dus ook), zolang je maar verwacht dat de vraag te beantwoorden is.
Vragen waarvoor meerdere antwoorden mogelijk zijn kun je het best vermijden, aangezien dit nog wel eens onduidelijkheden wat punten verdeling op kan leveren. Bij vragen met meerdere antwoorden, moeten al je antwoorden in dezelfde post staan om goedgekeurd te kunnen worden.
Een overzicht van de soorten vragen die al geweest zijn is hier te vinden, met dank aan mamamiep : Fok! Movie Trivia - Overzichtstopic
Spoilertag
Omdat er tegenwoordig een spoilertag is, is het handig om die af en toe te gebruiken. Zo was er laatst een vraag om 10 films op te noemen waar de hoofdpersoon dood ging op het eind. Als je die film nog niet hebt gezien, dan wil je dat niet weten. Daar is de spoilertag heel erg handig voor.
Stats
Aan het eind van de maand worden ook een aantal statistieken bekend gemaakt over die maand. Statistiek zoals, wie heeft hoeveel vragen van welke vragensteller beantwoord en wat voor soort vragen waren dat. De stats zijn hier te vinden: FMT Stats
Verboden
Het gebruik van IMDb of welke website ook bij het beantwoorden van de vragen is verboden. Als we erachter komen dat dit toch gebeurt is, wordt het punt niet toegekend.
Ranking
Deze zal Gorro aan het begin van elk topic bekend maken, mits hij het topic ook opent natuurlijk.
IRC-kanaal
Tegenwoordig bestaat er ook een IRC-kanaal speciaal voor FMT. Waar je gezellig kunt chatten met de andere FMT-ers. Het is in principe niet de bedoeling om te gaan overleggen over de vragen, gezien dat oneerlijk is tegenover de mensen die niet in dat channel (kunnen) zitten.Dit kanaal is #fmt op de IRC-server van Fok!, irc.fok.nl, Port 6667.
Vraag Volgt
quote:Wel eentje die te doen is anders schiet het nog niet op
Vraag Volgt
quote:Oh.. Ik dacht dat jij er een ging doen..
Op maandag 10 november 2003 01:12 schreef Luka het volgende:
Wel eentje die te doen is anders schiet het nog niet op
Naja, ik zoek wel even wat op.
je mag ook zeggen dat ik beter kan stoppen met raden daar ik de film niet gezien heb
[Dit bericht is gewijzigd door ddorst op 10-11-2003 01:35]
quote:Voor de administratie: RSi84 +1 en U mag een vraag stellen!
Op maandag 10 november 2003 01:30 schreef ddorst het volgende:
Luka: Neen, helaas. RSi84: JA CORRECT: er moet er minstens 1 door rood hebben gereden, omdat je in de film ziet dat nadat een geldauto naar links afslaat er verkeer komt van de weg rechtdoor. Gefeliciteerd, u gaat door voor de koelkast!
quote:Ben bang van wel, Time flies when you're havin' fun
Op maandag 10 november 2003 01:49 schreef SODA het volgende:
Zou dat uur alweer voorbij zijn?
quote:
Pa vindt dit soort films prachtig, en ik kijk er zelf ook graag naar. Op het einde als ze allemaal hun raketten afschieten en roepen Fox 5 Eagle 20 (of was het nou Fox 20 Eagle 5) is legendarisch in dit huishouden.
quote:
Leuke film. alleen de 2e keer wordt ie al wat minder leuk. de 3e keer valt het mee. maar de 4e keer wordt me teveel. dus ik denk niet dat ik em nog een keer ga zien.
quote:Raketten? Oorlog? eigenlijk gewoon nog geen idee
Op maandag 10 november 2003 01:55 schreef SODA het volgende:Gebruiker Commentaren
[..]
[..]
quote:Sorry, we werden ongeduldig maar jij mag hierna dus bedenk maar iets!
neej heb nog geen vraagje klaar was bezig met iets anders sorry, any suggestions?
quote:
Ik had gehoopt dat de film wat 'spiritueler' zou zijn. Is misschien niet helemaal de goede woordkeuze, maar goed. Ik vond de opbouw heel goed. Spannend en onheilspellend.
Maar na de grote explosies (die absoluut schitterend zijn) wordt het een soort slappe actie-hap met [acteur]. Jammer.
quote:Vraag is al gesteld dorr SODA, de user comments!!
Op maandag 10 november 2003 02:09 schreef RSi84 het volgende:
hmmmmn iemand anders mag mijn vraag verzinnen, ik vind het beantwoorden wel leuker, klinkt dom maar mijn hersenen werken op dit uur niet zo goed op v''erzin een vraag niveau''dus Luka go ahead!!
Gokje: Guns of Navarone?
quote:
Op maandag 10 november 2003 02:13 schreef Luka het volgende:
Gokje: Guns of Navarone?
quote:
Zijn er nog mensen die op dit moment [film] zitten te kijken ??Zomaar om ff de reclame te vullen...
Maar wat vinden jullie van die film ?
Ik vind de special effects echt legendarisch van deze film.
Maar om eerlijk te zijn, blijft het daar ook maar bij hoor.
[acteur] is nou niet mijn favoriete acteur.
En echt origineel is het verhaal ook niet.
Het einde is naar mijn idee een beetje afgeraffeld..
En hij is te Amerikaans...zo wel genoeg
quote:Sorry ff off-topic:
Op maandag 10 november 2003 02:24 schreef Luka het volgende:
Laatste gok want ik heb geen flauw idee: Pearl Harbor
On-topic:
Got no clue
quote:Thanx, nog zo alert op dit uur?!!!
Sorry ff off-topic:
Gefeliciteerd Luka!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |