Ik heb een aantal originele cd's, en deze zijn een beetje, sommigen nogal, bekrast. Is er een manier waarop je krassen kunt verminderen? Ze zitten wel gewoon op de onderkant van de cd, de informatie is als het goed is niet beschadigd...
quote:Werkt dat nagellak ook bij DVD's? Ik heb hier nog een film liggen met een paar flinke krassen. En zo ja welke kleur kan ik het beste nemen?
Op zondag 9 november 2003 23:59 schreef Furby het volgende:
Ja, met nagellak erover of een repareersetje kopen bij de platenboer.
quote:Volgens mij moet je die transparante meuk hebben
Op maandag 10 november 2003 00:01 schreef Frasier het volgende:
Werkt dat nagellak ook bij DVD's? Ik heb hier nog een film liggen met een paar flinke krassen. En zo ja welke kleur kan ik het beste nemen![]()
quote:
Op maandag 10 november 2003 00:07 schreef highwoodman het volgende:
als je een kras wilt verbeteren, ga je er gewoon nog een keer met een scherp voorwerp overheen maar druk je dit keer wat harder
en zie daar, je verbeterde kras
Maar nagellak... wat is daar het nut van?
quote:Dat heeft (bijna) dezelfde breekingsindex als dat plastic van de schijf en laat dus de laser weer goed door.
Op maandag 10 november 2003 00:07 schreef TrenTs het volgende:Maar nagellak... wat is daar het nut van?
quote:Tandpasta droogt uit en er kunnen stoffen inzitten die de CD juist verder aantasten.
Op maandag 10 november 2003 00:08 schreef hyperfuzz het volgende:
Tandpasta.
quote:Bedankt voor de tip
Op maandag 10 november 2003 00:12 schreef Furby het volgende:[..]
Dat heeft (bijna) dezelfde breekingsindex als dat plastic van de schijf en laat dus de laser weer goed door.
geen verstand van heeft
quote:Maar je hebt ook kans dat de laser er helemaal niet meer doorkomt? Of niet?
Op maandag 10 november 2003 00:12 schreef Furby het volgende:[..]
Dat heeft (bijna) dezelfde breekingsindex als dat plastic van de schijf en laat dus de laser weer goed door.
quote:Ik neem aan dat je 't maar heel dun moet aanbrengen.
Op maandag 10 november 2003 00:17 schreef TrenTs het volgende:[..]
Maar je hebt ook kans dat de laser er helemaal niet meer doorkomt? Of niet?
quote:En doorzichtige neem ik aan.
Op maandag 10 november 2003 00:19 schreef Frasier het volgende:[..]
Ik neem aan dat je 't maar heel dun moet aanbrengen.
quote:Daarom transparante nagellak.
Op maandag 10 november 2003 00:21 schreef TrenTs het volgende:[..]
En doorzichtige neem ik aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |