Verhaallijn:
Het is 1946. De mensheid heeft net een van de meest gewelddadige oorlogen ooit achter de rug: de Tweede Wereldoorlog. Terwijl de rest van de wereld nog steeds in shock toestand verkeerd en wanhopig op zoek is naar manieren om deze verschrikkingen in de toekomst te voorkomen, is de Duitse geleerde Albert Einstein al maatregelen aan het nemen. Met behulp van een machine die hij voor de Amerikaanse overheid heeft ontworpen reist hij terug in de tijd naar het jaar 1926 om de man die hij verantwoordelijk acht voor alle ellende uit te schakelen: Adolf Hitler. Zonder bij de mogelijke gevolgen na te denken schakelt hij Adolf Hitler uit en reist terug naar het jaar 1946. De gevolgen zullen echter snel duidelijk worden, zoals Einstein zelf opmerkt: "Time will tell, sooner or later, time will tell".
Zonder Hitler en Nazi-Duitsland is er niemand om Stalin en zijn communistische USSR onder controle te houden. Stalin besluit de wereldwijde Marxistische revolutie te versnellen en de USSR uit te breiden door de vrije landen van West-Europa binnen te vallen. Vanzelfsprekend zijn de West-Europese landen hier allerminst blij mee en zij starten een bloederige guerrilla oorlog tegen de Russische bezetters.
Ondanks de verwoedde pogingen van Albert Einstein om het lot van de wereld te veranderen, staat de mensheid aan het begin van een nieuwe Wereldoorlog.
Gameplay:
Zijdes:
In Red Alert kan je kiezen voor wie je wil vechten, de russen of de geallieerden.
Iedere zijde heeft sterke en zwakken punten, maar in het algemeen geldt dat de Russische tactiek gebaseerd is op het overweldigen van de vijand met grote hoeveelheden zware wapens en dat de geallieerden het moeten hebben van het slim inzetten van hightech en over het algemeen zwakkere wapens.
Veldbasis:
In de meeste missies is het van groot belang om een basis op te zetten, want met alleen de units waar je de missie mee start kom je niet ver. Het uiteindelijke doel van een basis is dan ook het produceren van eenheden, waarmee je de vijand zal moeten verslaan.
Bij het opzetten van een basis zijn twee zaken belangrijk: geldvoorziening en elktriciteitsvoorziening. Ieder gebouw en iedere eenheid kost geld. Dit geld verdien je door het verzamelen en verwerken van erts en edelstenen met behulp van ertstrucks en raffinaderijen. Zonder geld wordt er simpelweg niets geproduceerd.
Naast geld voor productie heeft bijna ieder gebouw elektriciteit nodig heeft om (optimaal) te kunnen functioneren. Wanneer er onvoldoende elektriciteit beschikbaar is vertraagt het productie proces aanzienlijk en zullen sommige gebouwen, zoals de radar en enkele verdedigings wapens niet meer functioneren.
Eenheden:
Als de veldbasis eenmaal is opgezet kunnen er extra eenheden geproduceeerd worden.
Deze eenheden lopen uiteen van soldaten en tanks tot vliegtuigen en zelfs schepen.
Het slagveld beperkt zich dus niet alleen tot grondgevechten. Naar mate het spel vordert zullen er steeds meer technieken beschikbaar komen, waarmee nieuwere, krachtigere wapens geproduceerd kunnen worden. Je zal naar verloop van tijd dus een volledig arsenaal aan grond-, zee- en luchteenheden tot je beschikking hebben.
Superwapens:
Naast de standaard gebouwen hebben beide zijdes één speciaal gebouw tot hun beschikking: het superwapen. De geallieerden kunnen gebruik maken van de door Albert Einstein ontwikkelde Chronosphere. Dit superwapen biedt de mogelijkheid om eenheden door tijd en ruimte te verplaatsen naar iedere gewenste positie op het slagveld. De russen hebben de beschikking over het Iron Curtain. Dit superwapen genereert een krachtveld dat vrijwel iedere eenheid of gebouw voor een bepaalde tijd kan beschermen tegen vijandelijk aanvallen.
Red Alert FAQ:
Wat zijn de systeemeisen van Command & Conquer: Red Alert?
DOS:
Windows:
Hoe speel ik Red Alert via mijn netwerk (LAN) onder Windows?
N.b. Dit werkt niet onder Windows 2000/XP, omdat Red Alert niet overweg kan met de IPX/SPX layer van Windows 2000/XP.
Hoe installeer en speel ik Red Alert onder Windows 2000/XP?
Links:
Screenshots:
[Dit bericht is gewijzigd door FallenAngel666 op 09-11-2003 23:20]
[Dit bericht is gewijzigd door FallenAngel666 op 09-11-2003 21:45]
quote:oude spellen roeleren juist , de nieuwe zijn allemaal hetzelfde
Op zondag 9 november 2003 21:42 schreef TheFes het volgende:
wat een moeite voor zo'n oud spel
ik geniet nu nog van Wolvenstein op DOS op een oud krot op zolder
quote:Red Alert 2 was ook erg leuk hoor.
Op zondag 9 november 2003 21:45 schreef Joesoef het volgende:
Ik heb het uren gespeeld.
Jammer dat veel opvolgers (behalve Generals) gewoon crap waren.
Geef mij maar de spellen van Blizzard.
quote:Juist niet
Op zondag 9 november 2003 21:45 schreef Joesoef het volgende:
Ik heb het uren gespeeld.
Jammer dat veel opvolgers (behalve Generals) gewoon crap waren.
Geef mij maar de spellen van Blizzard.
[Dit bericht is gewijzigd door Burner2000 op 09-11-2003 21:57]
quote:dat probleem heb k nou ook met warcraft II
Op zondag 9 november 2003 21:52 schreef Inquistor87 het volgende:
Laatst weer uit de kast getrokken alleen hij doet het niet, mn pc is te snel.... Alles is megagroot en ik hoef mn muis maar licht heeeeeeeel licht aan te raken en ik zit aan de andere kant van de map
quote:Met de laatste patch kan je volgens mij ook hogere resoluties instellen (weet ik niet 100% zeker).
Op zondag 9 november 2003 21:52 schreef Inquistor87 het volgende:
Laatst weer uit de kast getrokken alleen hij doet het niet, mn pc is te snel.... Alles is megagroot en ik hoef mn muis maar licht heeeeeeeel licht aan te raken en ik zit aan de andere kant van de map
* Evil_Jur duikt de oude spellendoos in de hoop hem in goede staat terug te vinden
Daar kon je toen nog voor kiezen ipv win95 .
Ik weet trouwens precies welke screenshots dat zijn !
1. Allies lvl 2
2. Soviets lvl 5
3. Soviets lvl 1
Dacht ik ....
Is een leuk spelleke, patches zijn nog te vinden op de ftp van westwood dacht ik (is nog online ja ).
Het leuke eraan was dat het allemaal redelijk waarheidsgetrouw was itt tot de opvolgers. Grafisch was het erg netjes en stabiel, wat ook zo is bij oude dos 'retrogames'. Geen wonder dat veel mensen aan retrogaming doen. Alles draait gewoon stabiel, geen zware en ingewikkelde DirectX fratsen.
Een tactiek die ik veel toepaste tijdens gevechten via de seriele kabel () tegen vrienden: in een map had je een groot centraal meer met grote lange bruggen. Ik legde die dan vol met mijnen
Duurde retelang en de tegenstander kon het best ontwijken als hij slim was, maar het was just for fun .
Edit:
Verhaallijn klopt trouwens geen reet van !
Stalin laat een russische wetenschapper een machine ontwikkelen waarmee hij terug in de tijd kan. Stalin loopt vervolgens naar hitler en zegt : "Mr. Hitler."
"Was ist los ?" en dan schudt hij zijn hand en word hij geelectrocuteerd. Dat is tenminste wat ik meen te hebben gezien in het introfilmpje...
Einstein ontwikkeld een chrono-machine waarmee hij objecten van de een op de andere seconde kan transporteren voor de Alllies. De Soviets weten dat ook en vooral aan het eind van het spel draait het er bij beide kanten om dat je die uitvindingen uitschakelt.
[Dit bericht is gewijzigd door Cybarite op 09-11-2003 22:11]
quote:Yep, Tiberian Sun rocks, stond 2 keer in de hall of fame.
Op zondag 9 november 2003 21:55 schreef FallenAngel666 het volgende:[..]
Juist niet
Tiberian Sun is echt een goed spel, alleen de futuristische look viel voor veel mensen tegen. Red Alert 2 was ook goed.
Generals is echter het meest waardeloze deel uit de hele serie
RA2 vond ik wel weer erg leuk, en Generals is me ook goed bevallen. De vervolgen op Dune waren helaas niet zo goed moet ik zeggen.
quote:Ik ook
Op zondag 9 november 2003 22:03 schreef Cybarite het volgende:Een tactiek die ik veel toepaste tijdens gevechten via de seriele kabel (
) tegen vrienden: in een map had je een groot centraal meer met grote lange bruggen. Ik legde die dan vol met mijnen
Moet hem maar weer eens installeren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |