abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 november 2003 @ 21:38:24 #1
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_14510612

Verhaallijn:

Het is 1946. De mensheid heeft net een van de meest gewelddadige oorlogen ooit achter de rug: de Tweede Wereldoorlog. Terwijl de rest van de wereld nog steeds in shock toestand verkeerd en wanhopig op zoek is naar manieren om deze verschrikkingen in de toekomst te voorkomen, is de Duitse geleerde Albert Einstein al maatregelen aan het nemen. Met behulp van een machine die hij voor de Amerikaanse overheid heeft ontworpen reist hij terug in de tijd naar het jaar 1926 om de man die hij verantwoordelijk acht voor alle ellende uit te schakelen: Adolf Hitler. Zonder bij de mogelijke gevolgen na te denken schakelt hij Adolf Hitler uit en reist terug naar het jaar 1946. De gevolgen zullen echter snel duidelijk worden, zoals Einstein zelf opmerkt: "Time will tell, sooner or later, time will tell".

Zonder Hitler en Nazi-Duitsland is er niemand om Stalin en zijn communistische USSR onder controle te houden. Stalin besluit de wereldwijde Marxistische revolutie te versnellen en de USSR uit te breiden door de vrije landen van West-Europa binnen te vallen. Vanzelfsprekend zijn de West-Europese landen hier allerminst blij mee en zij starten een bloederige guerrilla oorlog tegen de Russische bezetters.

Ondanks de verwoedde pogingen van Albert Einstein om het lot van de wereld te veranderen, staat de mensheid aan het begin van een nieuwe Wereldoorlog.


Gameplay:

Zijdes:

In Red Alert kan je kiezen voor wie je wil vechten, de russen of de geallieerden.
Iedere zijde heeft sterke en zwakken punten, maar in het algemeen geldt dat de Russische tactiek gebaseerd is op het overweldigen van de vijand met grote hoeveelheden zware wapens en dat de geallieerden het moeten hebben van het slim inzetten van hightech en over het algemeen zwakkere wapens.

Veldbasis:

In de meeste missies is het van groot belang om een basis op te zetten, want met alleen de units waar je de missie mee start kom je niet ver. Het uiteindelijke doel van een basis is dan ook het produceren van eenheden, waarmee je de vijand zal moeten verslaan.
Bij het opzetten van een basis zijn twee zaken belangrijk: geldvoorziening en elktriciteitsvoorziening. Ieder gebouw en iedere eenheid kost geld. Dit geld verdien je door het verzamelen en verwerken van erts en edelstenen met behulp van ertstrucks en raffinaderijen. Zonder geld wordt er simpelweg niets geproduceerd.
Naast geld voor productie heeft bijna ieder gebouw elektriciteit nodig heeft om (optimaal) te kunnen functioneren. Wanneer er onvoldoende elektriciteit beschikbaar is vertraagt het productie proces aanzienlijk en zullen sommige gebouwen, zoals de radar en enkele verdedigings wapens niet meer functioneren.

Eenheden:

Als de veldbasis eenmaal is opgezet kunnen er extra eenheden geproduceeerd worden.
Deze eenheden lopen uiteen van soldaten en tanks tot vliegtuigen en zelfs schepen.
Het slagveld beperkt zich dus niet alleen tot grondgevechten. Naar mate het spel vordert zullen er steeds meer technieken beschikbaar komen, waarmee nieuwere, krachtigere wapens geproduceerd kunnen worden. Je zal naar verloop van tijd dus een volledig arsenaal aan grond-, zee- en luchteenheden tot je beschikking hebben.

Superwapens:

Naast de standaard gebouwen hebben beide zijdes één speciaal gebouw tot hun beschikking: het superwapen. De geallieerden kunnen gebruik maken van de door Albert Einstein ontwikkelde Chronosphere. Dit superwapen biedt de mogelijkheid om eenheden door tijd en ruimte te verplaatsen naar iedere gewenste positie op het slagveld. De russen hebben de beschikking over het Iron Curtain. Dit superwapen genereert een krachtveld dat vrijwel iedere eenheid of gebouw voor een bepaalde tijd kan beschermen tegen vijandelijk aanvallen.


Red Alert FAQ:

Wat zijn de systeemeisen van Command & Conquer: Red Alert?

DOS:

  • 80-486 66 Mhz of hoger
  • Minimaal 8 MB RAM
  • VGA of MCGA videokaart en kleurenmonitor
  • Soundblaster compatible geluidskaart
  • 2x CD-ROM
  • 40 MB harde schijf ruimte
  • Muis

Windows:

  • Pentium 90 Mhz of hoger
  • Minimaal 8 MB RAM (16 MB sterk aanbevolen)
  • 1 MB Videokaart
  • Soundblaster compatible geluidskaart
  • 2x CD-ROM
  • 40 MB harde schijf ruimte
  • Muis

Hoe speel ik Red Alert via mijn netwerk (LAN) onder Windows?

  • Installeer het IPX/SPX-compatible protocol op alle machines die deelnemen aan het spel.
  • Wanner een pc over meer dan één netwerkadapter beschikt, schakel de overbodige netwerkadapter dan uit via het apparaatbeheer in het configuratiescherm.
  • Start Red Alert en zorg dat slechts één van de pc
  • s een nieuw spel start, de rest kan dan aan dat spel deelnemen.

N.b. Dit werkt niet onder Windows 2000/XP, omdat Red Alert niet overweg kan met de IPX/SPX layer van Windows 2000/XP.

Hoe installeer en speel ik Red Alert onder Windows 2000/XP?

  • Draai de setup van Red Alert (X:\Setup.exe) in compatibiliteitsmodus voor Windows 95 (Eigenschappen
  • Compatibiliteit).
  • Download en installeer de laatste patch (v 1.08).
  • Draai de Red Alert executable (ra.exe) in de installatiemap in compatibiliteitsmodus voor Windows 95 (Eigenschappen - Compatibiliteit).


Links:



Screenshots:

[Dit bericht is gewijzigd door FallenAngel666 op 09-11-2003 23:20]

Signature:
Maximaal
4
regels
  zondag 9 november 2003 @ 21:41:08 #2
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_14510665
Aangezien het centrale topic toch bijna vol is en er nog steeds topics over C&C Red Alert geopend worden heb ik maar een nieuw topic aangemaakt over dit juweeltje
Signature:
Maximaal
4
regels
  zondag 9 november 2003 @ 21:42:16 #3
40067 Demon-X
"What duck?"
pi_14510689
lekker veel informatie
alleen jammer dat et spel een eeuw oud is ofzo
der kwam toch weer een nieuwe C&C uit had k gehoord?
iemand enig id wat de titel is of een url naar info?
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
pi_14510699
Dat lijkt me nou een leuk spel. Dat zou ik uren kunnen spelen.
For great justice!
  zondag 9 november 2003 @ 21:42:47 #5
31425 TheFes
Nu met zonder icon!
pi_14510700
wat een moeite voor zo'n oud spel
** handtekening **
  FOK!fossiel zondag 9 november 2003 @ 21:44:16 #6
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_14510727
Dit spel heb ik echt veel in multiplayer gespeeld .
Erg cool.
Praat ik wel over een paar jaar geleden .
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  zondag 9 november 2003 @ 21:44:17 #7
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_14510729
Samen met Comand en Conquer vind ik deze 2 toch wel de beste versies ooit.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_14510745
Ik heb het uren gespeeld.
Jammer dat veel opvolgers (behalve Generals) gewoon crap waren.
Geef mij maar de spellen van Blizzard.
signature
  zondag 9 november 2003 @ 21:45:03 #9
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_14510746
Mja, het is een oud spel, maar het verdient wel een eigen topic
Tevens is het centrale topic bijna vol en er worden nog vrij veel probleem topics geopend (en
gesloten ). Ik vond het wel handig om alle info even op een rijtje te zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door FallenAngel666 op 09-11-2003 21:45]

Signature:
Maximaal
4
regels
  zondag 9 november 2003 @ 21:45:28 #10
44408 pim-fortuyn
ik heb er zin an
pi_14510754
quote:
Op zondag 9 november 2003 21:42 schreef TheFes het volgende:
wat een moeite voor zo'n oud spel
oude spellen roeleren juist , de nieuwe zijn allemaal hetzelfde

ik geniet nu nog van Wolvenstein op DOS op een oud krot op zolder

At your service
  zondag 9 november 2003 @ 21:49:33 #11
17095 Vandaahl
You live in MY World
pi_14510847
Generals
en de zero hour uitbreiding

http://www.eagames.com/official/cc/generals/us/home.jsp

Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_14510862
Het spel der spellen!!!!!!!!!!!!
Iets beters bestaat er gewoon niet..........
Voor mij persoonlijk is dit het beste spel ooit gemaakt.
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
  zondag 9 november 2003 @ 21:51:52 #13
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_14510892
quote:
Op zondag 9 november 2003 21:45 schreef Joesoef het volgende:
Ik heb het uren gespeeld.
Jammer dat veel opvolgers (behalve Generals) gewoon crap waren.
Geef mij maar de spellen van Blizzard.
Red Alert 2 was ook erg leuk hoor.
For great justice!
pi_14510909
Laatst weer uit de kast getrokken alleen hij doet het niet , mn pc is te snel.... Alles is megagroot en ik hoef mn muis maar licht heeeeeeeel licht aan te raken en ik zit aan de andere kant van de map
  zondag 9 november 2003 @ 21:55:18 #15
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_14510962
quote:
Op zondag 9 november 2003 21:45 schreef Joesoef het volgende:
Ik heb het uren gespeeld.
Jammer dat veel opvolgers (behalve Generals) gewoon crap waren.
Geef mij maar de spellen van Blizzard.
Juist niet
Tiberian Sun is echt een goed spel, alleen de futuristische look viel voor veel mensen tegen. Red Alert 2 was ook goed.
Generals is echter het meest waardeloze deel uit de hele serie
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_14510969
Leuk topic. Ik speel Red Alert in het begin al toen ie uit was. Ik ben nog een diehard die nog maandelijks het spel speelt Ik heb ook nog een leuke niet officiële add cd. Er is ook een bestandje waarmee je alle regels aan kunt passen. Nieuwe voertuigen, mannetjes, gebouwen en etc. kunt plaatsen.

[Dit bericht is gewijzigd door Burner2000 op 09-11-2003 21:57]

History can't change the past, the future can.
  zondag 9 november 2003 @ 21:56:37 #17
40067 Demon-X
"What duck?"
pi_14510983
quote:
Op zondag 9 november 2003 21:52 schreef Inquistor87 het volgende:
Laatst weer uit de kast getrokken alleen hij doet het niet , mn pc is te snel.... Alles is megagroot en ik hoef mn muis maar licht heeeeeeeel licht aan te raken en ik zit aan de andere kant van de map
dat probleem heb k nou ook met warcraft II
If you want to see a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face...forever.
  zondag 9 november 2003 @ 21:57:12 #18
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_14511001
quote:
Op zondag 9 november 2003 21:52 schreef Inquistor87 het volgende:
Laatst weer uit de kast getrokken alleen hij doet het niet , mn pc is te snel.... Alles is megagroot en ik hoef mn muis maar licht heeeeeeeel licht aan te raken en ik zit aan de andere kant van de map
Met de laatste patch kan je volgens mij ook hogere resoluties instellen (weet ik niet 100% zeker).
In het spel zelf kan je gewoon de gamespeed en scrollspeed laag zetten, dan zou hij zelfs op de snelste machine goed speelbaar moeten zijn
Signature:
Maximaal
4
regels
pi_14511036
Wat was dat een geweldig spel!

* Evil_Jur duikt de oude spellendoos in de hoop hem in goede staat terug te vinden

pi_14511097
kewl spel, ben nu nog steeds verslaafd aan de opvolger Tiberian Sun!

Genreals en RA2 ->

pi_14511118
Dan heb je de DOS version geinstalleerd

Daar kon je toen nog voor kiezen ipv win95 .


Ik weet trouwens precies welke screenshots dat zijn !

1. Allies lvl 2
2. Soviets lvl 5
3. Soviets lvl 1

Dacht ik ....

Is een leuk spelleke, patches zijn nog te vinden op de ftp van westwood dacht ik (is nog online ja ).

Het leuke eraan was dat het allemaal redelijk waarheidsgetrouw was itt tot de opvolgers. Grafisch was het erg netjes en stabiel, wat ook zo is bij oude dos 'retrogames'. Geen wonder dat veel mensen aan retrogaming doen. Alles draait gewoon stabiel, geen zware en ingewikkelde DirectX fratsen.

Een tactiek die ik veel toepaste tijdens gevechten via de seriele kabel () tegen vrienden: in een map had je een groot centraal meer met grote lange bruggen. Ik legde die dan vol met mijnen

Duurde retelang en de tegenstander kon het best ontwijken als hij slim was, maar het was just for fun .

Edit:

Verhaallijn klopt trouwens geen reet van !

Stalin laat een russische wetenschapper een machine ontwikkelen waarmee hij terug in de tijd kan. Stalin loopt vervolgens naar hitler en zegt : "Mr. Hitler."
"Was ist los ?" en dan schudt hij zijn hand en word hij geelectrocuteerd. Dat is tenminste wat ik meen te hebben gezien in het introfilmpje...
Einstein ontwikkeld een chrono-machine waarmee hij objecten van de een op de andere seconde kan transporteren voor de Alllies. De Soviets weten dat ook en vooral aan het eind van het spel draait het er bij beide kanten om dat je die uitvindingen uitschakelt.

[Dit bericht is gewijzigd door Cybarite op 09-11-2003 22:11]

  zondag 9 november 2003 @ 22:07:13 #22
34629 El-Rico
nee kan morgen wel
pi_14511205
quote:
Op zondag 9 november 2003 21:55 schreef FallenAngel666 het volgende:

[..]

Juist niet
Tiberian Sun is echt een goed spel, alleen de futuristische look viel voor veel mensen tegen. Red Alert 2 was ook goed.
Generals is echter het meest waardeloze deel uit de hele serie


Yep, Tiberian Sun rocks, stond 2 keer in de hall of fame.
pi_14511277
Ik vond dune 2 trouwens ook geweldig, command & conquer 1 heb ik nooit zo leuk gevonden. En Tiberian sun viel me tegen omdat ik er teveel van verwachtte.

RA2 vond ik wel weer erg leuk, en Generals is me ook goed bevallen. De vervolgen op Dune waren helaas niet zo goed moet ik zeggen.

  zondag 9 november 2003 @ 22:09:57 #24
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_14511286
quote:
Op zondag 9 november 2003 22:03 schreef Cybarite het volgende:

Een tactiek die ik veel toepaste tijdens gevechten via de seriele kabel () tegen vrienden: in een map had je een groot centraal meer met grote lange bruggen. Ik legde die dan vol met mijnen


Ik ook
Dat was btw A Path Beyond
Signature:
Maximaal
4
regels
  zondag 9 november 2003 @ 22:10:54 #25
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_14511304
Denk dat dit toch wel het beste spel wat ik ooit gespeeld heb is..... geen enkel spel evenaard die gameplay gewoon.. ook de opvolgers niet
Heelveel over ons huisnetwerkje gespeeld

Moet hem maar weer eens installeren

I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')