Marnick | zondag 9 november 2003 @ 19:35 |
Hallo Mensen, Dit is de nu officiëel geopende Arola Tuning Topic! Ikzelf ben een 16 jarige jongen en zit nu in 5VWO. Ik heb voor de hobby een Arola uit 1985 tweedehands gekocht voor 275 euro. Ik heb em overgespoten en een beetje de motor nagekeken, en hij rijdt nu 30 km/uur. Hier zijn wat foto's: Ik ben op zoek naar andere mensen die ook met brommobielen/invalidewagens bezig zijn. Lijkt me wel lachen om hier een beetje over te praten. Het is namelijk heel moeilijk om aan onderdelen te komen. Graag je reacties hieronder. | |
koeskoes | zondag 9 november 2003 @ 19:37 |
![]() | |
Tjabbo | zondag 9 november 2003 @ 19:38 |
16 jaar en dan al een gemotoriseerde rollator? got specs? | |
audi80 | zondag 9 november 2003 @ 19:39 |
Dat ding rijd inderdaad niet hard ![]() Voer hem maar eens op ja ![]() | |
Joene | zondag 9 november 2003 @ 19:40 |
kan je op zon ding niet gewoon net als bij een bromfiets een andere cilinder enzo doen ? | |
raampje | zondag 9 november 2003 @ 19:41 |
zag in de zomer een Arola-cabrio rondrijden met koetjes-bekleding! ![]() | |
Marnick | zondag 9 november 2003 @ 19:41 |
Nou mijn specs zijn tot nu dat alles origineel is. Maar aangezien dat een beetje langzaam gaat, ben ik wel op zoek naar een andere uitlaat, ik zit te denken aan een Gianelli NRX of een Polini Funky. Ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke er zou kunnen passen, ik verwacht dat ik moet gaan lassen. Even terzijde: Ik heb trouwens ook gewoon een scooter, maar als het hard regent is dit wel lachen (en vooral om andere (brom)fietsers). | |
audi80 | zondag 9 november 2003 @ 19:54 |
Heb je er ook een subwoofer erin zitten ? Dat lijkt me wel lachen in zo'n ding ![]() | |
wateringer | zondag 9 november 2003 @ 19:58 |
Haha, best stoer eigenlijk. Kan me best voorstellen dat je als zestienjarige hier leuk mee bezig kan zijn. Succes verder. | |
Marnick | zondag 9 november 2003 @ 20:02 |
Nee ik heb er nog geen subwoofer inzitten, hier ben ik wel nog naar opzoek. Ik heb op dit moment alleen radio met 4 tweetertjes erop, gewoon voor de gein. Subwoofer weet ik niet waar ik die kwijt moet ![]() ![]() | |
Marnick | zondag 9 november 2003 @ 20:04 |
Ook ben ik op zoek naar goedkope neonbuizen voor der onder. De lengte is even lang als de breedte van een auto. Het liefste groen, want dat is de binnenverlichting ook. Ziet er natuurlijk wel erg vet uit ![]() | |
ooops | zondag 9 november 2003 @ 20:06 |
Brede banden en mooie lm velgen zouden ook niet misstaan. en wat meer pk's offcourse | |
Flash55 | zondag 9 november 2003 @ 20:10 |
brede banden natuurlijk andere kleur en alles mee spuiten is veel strakker dikke sub en wat meer power natuurlijk niet te veel want dan ben je hem kwijt | |
Marnick | zondag 9 november 2003 @ 20:12 |
quote:Ik heb hem al overgespoten, hij was geel met rode deuren. Ik vind dit al een hele verbetering! | |
audi80 | zondag 9 november 2003 @ 20:14 |
quote:Even bij Huggers in boxmeer kijken, die hebben ook kleine subwoofers | |
Marnick | zondag 9 november 2003 @ 20:16 |
quote:Ik zie de relatie "goedkope neonbuizen" en "kleine subwoofers" even niet zo. Huggers is best duur. Ben ik al best weleens geweest. En daar hebben ze volgens mij alleen DAP-boxen. Maar ik koop liever een tweedehandsje, veel geld is dat ding niet waard. | |
audi80 | zondag 9 november 2003 @ 20:24 |
Ik denk dat die buizen zowiezo niet goedkoop zijn. Dan kun je inderdaad beter voor een 2e hands op marktplaats of zo kijken. [offtopic] [Dit bericht is gewijzigd door audi80 op 09-11-2003 20:26] | |
Marnick | zondag 9 november 2003 @ 20:26 |
quote:Ja ben ik ook voor aan het kijken, maar heb nog niet veel kunnen vinden. offtopic: Met wat voor Audi rijdt jij trouwens rond in welke straat van Stunnis? | |
audi80 | zondag 9 november 2003 @ 20:30 |
Met deze: ![]() Je kent me wel ![]() Mijn vorige auto hebben ze bij manders naar binnen gereden ![]() [Dit bericht is gewijzigd door audi80 op 09-11-2003 20:31] | |
Marnick | zondag 9 november 2003 @ 20:34 |
Mmm, zegt me zo niks. Ik dacht dat dat een inbraak bij Manders was. Of was je auto toen ook gejat? Zal wel klote geweest zijn. | |
audi80 | zondag 9 november 2003 @ 20:41 |
quote:Mijn auto hebben ze toen een ramkraak mee gedaan bij manders. Ik ging een eerst hele tijd geleden met je neef die nu ergens in den bosch zit ![]() ![]() | |
Marnick | zondag 9 november 2003 @ 20:59 |
Owja nu weet ik wie je bent, van die mevrouw die hier elke dinsdag tot 12 uur komt om de rotzooi van onze familie op orde proberen te stellen... ![]() ![]() ![]() [Dit bericht is gewijzigd door Marnick op 09-11-2003 21:01] | |
B_BOY | donderdag 13 november 2003 @ 19:34 |
spuit groot achterop: FOK! dat is heerlijk | |
WittE_ReuS | donderdag 13 november 2003 @ 21:10 |
quote:Bij mij rijd er 1 in de buurt die er 4 x 150 watt(JBL) speakers in heeft met 2 (rockford)subwoofers in zelfgemaakte kist en 2 versterkers in heeft zitten. Klinkt harder dan bij mij in de auto..... | |
Fulcrum_X | vrijdag 14 november 2003 @ 10:36 |
quote:lol.. wat dacht je van een paar flammen erop? ![]() maarre, leuk man.. is tenminste weer eens wat anders dan een brommer/scooter ![]() * Fulcrum_X ziet buiten zijn prachtige BX staan [Dit bericht is gewijzigd door Fulcrum_X op 14-11-2003 10:36] | |
Youp | vrijdag 14 november 2003 @ 10:36 |
quote:wij zijn ook met een brommobiel bezig... maar je kan beter geen scooteruitlaat er onder lassen... ik neem aan dat dit een 50cc is net zoals die van mn maat... het beste kan je gewoon de originele uitlaat houden en beginnen met de kop een klein beetje vlakken en er een grotere carburateur op draaien... als je toch een andere uitlaat wilt raad ik je een zundapp (opvoer) uitlaat aan (mits 50cc) maar het beste is nog een holle pijp met een powervalve op t einde dan heb je jet qua opvoeren wel gehad met zo'n dingetje.... tenzij je er een ander blok in wilt gaan hangen | |
Youp | vrijdag 14 november 2003 @ 10:39 |
voor neon moet je opzoek gaan naar CCFL's... kijk op iedere computerzaaksite onder casemodding ![]() | |
Viper_74 | vrijdag 14 november 2003 @ 10:39 |
2.6 V6 inline van een evo ofzo ![]() Dan ben je pas weg.... waar je hem alleen gaat laten | |
th0r | vrijdag 14 november 2003 @ 10:42 |
bentley W12 biturbo blok ![]() | |
Klaasklapschaats | vrijdag 14 november 2003 @ 10:46 |
![]() ![]() LoL man die dingen... Leuk spul om mee te prutsen.. En je zit nog droog ook... | |
Youp | vrijdag 14 november 2003 @ 12:22 |
quote:tis een W16 met 4 turbo's ![]() ![]() -edit- oops k las bugatti | |
Marnick | vrijdag 14 november 2003 @ 19:04 |
quote:Waarom geen expansie-uitlaat zoals een gewone 2-takt scooter ook heeft? Wat is het verschil tussen een Sachs 50cc blok en een scooter 50cc blok? Dit zorgt toch gewoon voor onderdruk en overdruk, voor minder compressieverlies. | |
jaapgvk | vrijdag 14 november 2003 @ 19:40 |
quote:Maar ik neem aan dat jouw auto'tje niet zo veel toeren kan maken als een scooter? En is het wel een variomatic dan? Want daar zijn die uitlaten voor gemaakt. Je kunt denk ik beter een of ander puch uitlaatje erop zetten, of natuurlijk zelf fabriceren... [Dit bericht is gewijzigd door jaapgvk op 14-11-2003 19:45] | |
jaapgvk | vrijdag 14 november 2003 @ 19:43 |
Maar ik vind het iig heel erg stoer wat je doet!! Ik 'ken' iemand en die is echt zielig, die heeft echt zo'n nieuw type brommobiel gekocht, metallic blauw. En die heeft ie helemaal gespoilerd en opgevoerd naar 80. Zit volgens mij zit er ook een dikke geluidsinstallatie in. Komt ie echt met z'n raampje open en armpje eruit langsgereden Maar die van jouw is gewoon cool omdat het zo fout is | |
SpleeffY | vrijdag 14 november 2003 @ 19:48 |
![]() Terugvindpost | |
Yakult | vrijdag 14 november 2003 @ 19:50 |
Vette bak, wat ik me nou afvraag; groet je ook collega brommobiel rijders (zoals motoren en 2CV's enzo)? | |
flappiewappie | vrijdag 14 november 2003 @ 21:30 |
nieuwe velgen en verlagen.., scheelt al een boel..., en volgens mij draaien die dingen gewoon op brommer moters toch ![]() | |
Viperdesign | maandag 24 november 2003 @ 02:28 |
*tvp* | |
blup | maandag 24 november 2003 @ 07:58 |
![]() Erg vet en een beetje jaloers ![]() Zou het ook erg leuk vinden om aan zo een ding te prutsen in me vrijetijd... Zou me eigelijk niet durven te vertonen in zo een ding... ![]() ![]() *tvp* ![]() | |
B_BOY | maandag 24 november 2003 @ 17:09 |
wil ook zo'n wagen weet alleen niet hoe ik er goedkoop aan kan komen ![]() | |
flappiewappie | maandag 24 november 2003 @ 17:14 |
quote: ![]() ![]() | |
B_BOY | maandag 24 november 2003 @ 18:09 |
quote:neej ik heb al een kruiwagen. ik bedoel zo'n gek karretje om in te rijden:P | |
CreativeMind | maandag 24 november 2003 @ 18:12 |
dat sing is ouder dan jijzelf man ![]() | |
CreativeMind | maandag 24 november 2003 @ 18:59 |
wat dacht je hier van | |
audi80 | maandag 24 november 2003 @ 19:34 |
quote: ![]() Ik ben benieuwd wat marnick er van vind | |
Pumatje | maandag 24 november 2003 @ 19:35 |
je hebt de motor na gekeken en daar kwam nu 30 kmpu uit ![]() dude, tune gewoon ff dat ciltje.Grotere carb. Maak eens pics van blokje mayb kan ik je wel wat info geven wat je eventueel kunt doen. | |
flyguy | maandag 24 november 2003 @ 20:20 |
quote:evo's hebben toch v4 2l dohc motoren? | |
Youp | dinsdag 25 november 2003 @ 18:36 |
quote:er is nogal een behoorlijk verschil tussen scooter en brommobielblokjes... slag, bohring, koppel, aantal pk's, poorttiming, etc... aangezien die blokjes al wat ouder zijn hebben ze ongeveer de poorttiming en layout als de oudere kreidlers en zundapps... nieuwe scootertjes hebben een enorme bohring en een zeer korte slag dus maken veel toeren... zo'n brommobieletje maakt niet ZO veel toeren... dus heb je niks aan zo'n schijtpijp.... voor nieuwe brommobielen geldt dit natuurlijk niet die zin immers allemaal uitgerust met een +- 400 of 500cc dieselmotor | |
Youp | dinsdag 25 november 2003 @ 18:40 |
quote:ze hebben over het algemeen wel variomaat... tenminste die van mn maat... maar idd over t aantal toeren heb je gelijk.. maar dat een uitlaat voor een vario gemaakt is wil niet meer zeggen dat zijn powerband (het punt waar ie het hardste trekt) heel kort en sterk is waar de vario daarna op afgesteld kan worden... een normale opvoeruitlaat heeft een wat langere en minder heftige powerband.. het is maar waar je van houdt... ik heb zelf ook een vario pijp (leovinci handmade) onder mijn vespa hangen terwijl ik er geen vario voor heb... dit resulteert wel in een enorme trekkracht tussen de 30 en 50 waarbij hij op het achterwiel trekt als ik het gas even dichtdraai en weer open doe... (verder wel 70cc en alles zwaar getuned natuurlijk) maar met een normale opvoeruitlaat zou de powerband wat minder agressief zijn en wat langer doorgaan of wat eerder beginnen maar dan zou hij niet op t achterwiel gaan ![]() | |
Marnick | maandag 8 december 2003 @ 21:52 |
quote:Ja hij is wel mooi hoor, erg creatief geweest ![]() Verder is het inderdaad een vario-matic, en ik zocht een uitlaat met een brede powerband inderdaad. Ik heb geen idee hoeveel toeren die maakt en kan maken, maar ik dacht dat een uitlaat die in veel toergebieden wat meer bied het beste is (brede powerband dus). Maar dit moet ik gewoon een keer proberen. Het is trouwens geen brommobiel, maar een invalidewagen. Volgens de wetgeving is een brommobiel breder dan 1,10 meter, en deze is maar 1,00 meter. Het blok lijkt veel op een oude Zundapp. Ik heb trouwens vorige week een nieuwe V-snaar gekocht bij de fabrikant (50 EURO ZO'N POKKEDING!!) en nu blijkt dat het blok te ver naar voren zit, zodat de snaar te strak staat, zodat de motor niet start. Dus nu moet ik heel da blok 2 cm naar voren gaan plaatsen ofzo. | |
PsychoDude_666 | maandag 8 december 2003 @ 22:33 |
is het niet mogelijk een scoot blok in te bouwen, mina horz, piaggio? Dan kan je er nog wel wat pktjes uitslepen. En dan idd echt mooie velgen en meer van die geinige dingetjes, wheeliebar ofzo ![]() | |
DIJK | maandag 8 december 2003 @ 22:44 |
![]() ![]() | |
CreativeMind | maandag 8 december 2003 @ 22:45 |
quote:Lijkt me niet echt makkelijk gezien zo'n ding 1 geheel is met de wielophanging zeg maar. Kun je net zo goed een forse 4-takt grasmaaiermotor nemen (ik noem maar iets). Dat loopt ook veel mooier. | |
Marnick | woensdag 10 december 2003 @ 21:22 |
Een ander blok zou kunnen, maar als ik em met dit blok 50 km/u kan laten lopen vind ik het best. Ik betwijfel ook of dat het frame wel hogere snelheden aankan. Ook denk ik niet dat een scooter blok de juiste afmetingen heeft, bijvoorbeeld zodat de V-snaar precies goed ligt (dit is centimeter werk!) Het blok valt los te schroeven van het frame trouwens. | |
Camickaeze | donderdag 11 december 2003 @ 00:56 |
Gooi er een viertakt motortje onder!! 70 cc-tje, leuke uitlaat.. Kick-ass.. Rijdt ie een 80km/h en maakt ie het geluid van een V8!! | |
Tommeh | donderdag 11 december 2003 @ 02:41 |
quote:70cc viertakt?? ![]() ![]() | |
Mr.Noodle | donderdag 11 december 2003 @ 03:21 |
![]() ![]() ![]() En ik dacht dat een Smart Tunen al erg was ![]() | |
zerrocool | donderdag 11 december 2003 @ 08:39 |
ff neon eronder bouwen ![]() hoeft toch nie duur te zijn want je hebt niet zo'n hele kit nodig. 1 kleintje voor 1 kleintje achter, en 2 middelgrote langs de zijkant. das wel dik ![]() | |
Dr_Crouton | donderdag 11 december 2003 @ 14:26 |
![]() | |
Pumatje | zaterdag 13 december 2003 @ 15:40 |
gewoon mina hor LC 2 takt blokje, @ 70cc cil. Dan kun je aan wat leuks beginnen, wil je het betrouwbaar halen neem dan een DR70,laat het wat tunen ivm kleine uitlaatpoortje waar hij mee geleverd word, 21mm DO carb, en een Giannelli shot. Leuk geluidje, en kom je nog wat vooruit ook:). Dat ding kan toch niet op de rollenbank, maar als ik zoiets had wist ik het wel. Polini Evo zoiets als ik nu @ scoot heb, is lache met zon bakkie op 4 wieletjes hoor | |
Youp | zaterdag 13 december 2003 @ 16:10 |
quote:is niks... 1 kost een hoop 2 heeft geen koppel... voor een brommobiel heb je meer aan koppel bij lage toeren zodat ie een beetje wegtrekt en niet de hele tijd op toeren moet janken.. daarbij komt dat zo'n ding dan nog niet hard gaat omdat t nogal een gewicht is... een 4takt motor van een zitmaaier is een prima optie! | |
CreativeMind | zaterdag 13 december 2003 @ 16:15 |
quote:Juist, liefst een beetje een zware, maakt ie niet zo'n teringherrie door de hoge toeren en je hebt veel minder kans op vastlopers als bij zo'n 2-takt. Bijkomend voordeel: je kan er gewoon euro95 in flikkeren ![]() | |
Youp | zaterdag 13 december 2003 @ 16:20 |
quote:ja en je hebt 12pk(!) en 20nm(?) EN het verbruikt geen drol... | |
Pumatje | zaterdag 13 december 2003 @ 16:26 |
quote:die 2e setup is ook maar project setupje, en dan hoef je niet meer zo te letten wat nou fijn rijd, maar wat heer nais rijd. Mijn1e setup lijkt mij een veel betere optie, het simpele 2takt in combinatie met een lage toeren 70ccer zoals een DR, + een tune beurtje met 21mm carbje met bijpassende uitlaat ( shot zorgt voor echt wel wat leuks. Dat is juist een koppelmachientje. Stel je gaat daar voor, moet je zoeken naar vertandingen uit een aprilia rally, of een www. Die zijn kort, reductiefactor van 14,7!!! veel koppel, je leverd wel wat in @ top. Maar dat moet je dan voor lief nemen. 2takt mina hor. simpel, goedkoop, en makkelijk toe te passen. | |
Pumatje | zaterdag 13 december 2003 @ 16:27 |
quote:dat kun jij al zo zeggen met speculeren terwijl je nog niet eens weet om welk 4takt grasmaaier motortje het gaat, knappe jongen ![]() | |
Youp | zaterdag 13 december 2003 @ 16:30 |
quote:he knappe vent ![]() ![]() -edit- en t verbruik daarvan is standaard nihil in vergelijking met een 2takt | |
Pumatje | zaterdag 13 december 2003 @ 17:35 |
quote:oki:) | |
Tommeh | zaterdag 13 december 2003 @ 17:43 |
Wat denk je van een pro kart idee? ( twee 4 takt motortjes ) | |
ramonweb | zaterdag 13 december 2003 @ 18:48 |
lol ![]() | |
Pumatje | zaterdag 13 december 2003 @ 19:54 |
quote:dude, dat ding zal inzakken als een pudding na 2 maandjes, dat denk ik namelijk ook met 4takt grasmaaier ding. | |
CreativeMind | zaterdag 13 december 2003 @ 20:46 |
quote:ja, auto's hebben daar ook altijd last van ![]() | |
Pumatje | zondag 14 december 2003 @ 11:09 |
quote:zucht, .. STOMME AARS Het is namelijk geen auto, het is een brommobiel gebouwd op krachten die het kan ontvangen van een 50cc cilinder 2 takt blokje ja, NIET op het koppel dat een 4takt blok met veel grotere cil inhoud zal leveren. | |
Youp | zondag 14 december 2003 @ 11:31 |
quote:tut tut niet gaan afzeiken ![]() -ontopic- hij zal evengoed wel wat serieuze verstevigingen moeten brengen ivm de krachten die er op komen te staan met een snelheid van 80km/h ofzo | |
Pumatje | zondag 14 december 2003 @ 11:41 |
quote:hijs gewoon niet zo slim ![]() | |
Marnick | dinsdag 16 december 2003 @ 14:20 |
Heel leuk dat iedereen mooie setupjes voor mijn "auto" aan het verzinnen is, maar ik houd het toch nog eventjes op dit oude blok. Zolang hij nog rijd en zo'n gangetje van 50 km per uur haalt, ben ik ruim tevreden. Jullie mogen best wel verder speculeren, maar hoop er niet op dat je mij straks over de vluchtstrook van de snelweg iedereen ziet inhalen. ![]() | |
Youp | dinsdag 16 december 2003 @ 19:14 |
quote:50 haal je niet met een 50cc blokkie.... de brommobielert waar ik wel es mee rondtuf haalt net de 25 met zn 50cc bergaf ![]() | |
Tommeh | woensdag 17 december 2003 @ 09:32 |
quote:Ruhig... Een prokart heeft zo goed als geen kopel dus dat zou niet zo erg moeten zijn... | |
Pumatje | donderdag 18 december 2003 @ 20:43 |
quote:een prokart is gebouwd voor de krachten die het blokje zal leveren + de hele constructie zit anders in elkaar ![]() | |
Youp | vrijdag 19 december 2003 @ 00:54 |
quote:+ een pro kart weegt geen drol ivm een brommobielgebakje.... | |
LangeJan | vrijdag 19 december 2003 @ 01:11 |
Lyon's Daniel Manon introduced the Arola to the world in January 1976. This little enclosed moped with its distinctive shape set the pattern for a host of such vehicles in the next few years. It was destined to become one of the most successful of the French "voiturettes". This example is the early 3-wheeled type 11, with power by Sachs "cyclomoteur" and two-speed automatic "Saxonette" drive. The 3 hp motor gave the 242 lb car a top speed of around 40 kph. A pick-up version, the "Super Pratique", with a small box over the rear wheels, was also available.A four-wheeled version, the Type 14 soon followed, with Motobecane 50cc engine.The car grew longer and heavier, and a BCB 125 cc motor became available on the Type 18. The Minoto was taken over from Bel-Motors, makers of the Veloto, in 1982, by which time the company had relocated to Aix-les-Bains. However, this was unable to keep the company from bankruptcy in 1983. It emerged from the ashes as the well-known firm of Aixxam. Manufacturer: Arola s.a.r.l., Lyon-Corbas France Model: Type 11 http://www.microcarmuseum.com/tour/arola.html | |
Tommeh | vrijdag 19 december 2003 @ 01:35 |
quote:Het idee was een project en dus is alles precies passend nooit een uitdaging. Verder leveren die motortjes echt niet veel krachten en zou het een leuke uitdaging KUNNEN zijn, om wat meer uit die arola te halen. Overgens is iets wat niet past wel passend te maken in dit geval... (uitdaging he) | |
Marnick | zondag 21 december 2003 @ 21:09 |
quote:Grotendeels klopt dit wel volgens mij, maar mijn Arola komt uit 1985, is dus iets nieuwer als het hier gegeven type. | |
Goodluck | vrijdag 9 januari 2004 @ 14:25 |
![]() | |
slashme | vrijdag 9 januari 2004 @ 14:26 |
quote:Je maakt wat mee in de provincie. | |
Goodluck | vrijdag 9 januari 2004 @ 14:30 |
quote:En ik al die tijd kmaar denken dat Br........... | |
Tjabbo | vrijdag 9 januari 2004 @ 14:30 |
hehehe bij ons rijdt er 1 joh! Mods: -Spoilerset rondom Echt als ik de kans krijg maak ik es een foto. komt dagelijks langsrijden bij ons. | |
AsconaB-16V | vrijdag 9 januari 2004 @ 14:35 |
quote:Ja ! en 45 km/h dan heb ik liever al die toeters en bellen niet, maar wel 65 pk op de ""achterbank"" . | |
AsconaB-16V | vrijdag 9 januari 2004 @ 14:37 |
Ik heb trouwens net dat hele verhaal zitten lezen.... pfffffffff...... Wat een ophef om een grasmaaier blok in zo'n dwergmobiel te gooien ! Gewoon niet lullen, maar beginnen, is het motto............ | |
Marnick | dinsdag 13 januari 2004 @ 15:51 |
Voor de reacties over Brabant: Dit onderwerp heeft vrij weinig met Brabant te maken, want de meeste van die wagentjes zijn in de steden (vooral Amsterdam). Tis gewoon voor de hobby en zegt dus ook niks over de provincie. Even over globalisering gesproken. Verder rijdt ik nu even niet met de wagen, omdat het niet zo koud is, en dan ga ik liever met de scooter, dat gaat wat sneller. Ik ga em proberen te verkopen denk ik, hij kan nog aardig wat opbrengen, er zijn van die gekken die er nog best veel voor betalen. | |
flappiewappie | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:24 |
quote:hoeveel vraag je ervoor ![]() | |
Marnick | dinsdag 13 januari 2004 @ 16:39 |
Er is nu ff iets mis met de remmen, maar als alles het doet en er een radio in zit begin ik met 800 euro. Kijken welke biedingen (boden?) er komen. | |
kerriesaus | donderdag 22 januari 2004 @ 22:43 |
Ik heb nog weinig serieuze reacties gezien van mensen die zelf zo'n dingen hebben. Ik heb zelf een Arola 40 met een 160cc viertaktblokje eronder en gaat nu zo'n 40km/u. Hier ga ik niet veel aan prutsen. Het is m'n dagelijks vervoer. Ik ga wel kijken voor een 2ehands invalidekarretje zien te versieren. Een Arola of een Amica. Waar ik dan wel lekker aan rotzooien. Ik zag laatst iemand die had er een cabrio van gemaakt. Ook geinig. | |
Crowbar | woensdag 28 januari 2004 @ 13:35 |
hah volgens mij is dit ook zo'n invalide bak. wel stoer en mooi gemaakt | |
Tjabbo | woensdag 28 januari 2004 @ 13:52 |
Hahahaha Check die afvoerroosters op de achterkant van dat ding | |
Marnick | woensdag 28 januari 2004 @ 15:02 |
Die laaste 2 foto's zijn wel heel vet! ![]() Ik heb besloten dat ik er toch maar een ander blok in ga doen, want hij schiet echt niet op. Ik haal hoogstens de 30. Nu vraag ik me dus af wat voor blok ik er het beste onder kan doen. Ik dacht aan ongeveer 80cc ofzo. Waar ik mee zit is dat het denk ik niet zo makkelijk past. Maar goed dat is idd juist de uitdaging die meerdere hier al genoemd hebben. Maar wat voor blok raden jullie mij aan. Ik hoorde al dat het blok veel koppel moet hebben en niet zo veel toeren. Ik heb idd bij de stoplichten gemerkt dat het optrekken wel enige frustratie kan geven aan de automobilisten. Ik ga ook niet meer op de weg met dat ding, alleen soms voor de gein even. Ik had hem proberen te verzekeren als invalidevoertuig, maar die is geweigerd omdat ik geen invalide ben. Ik moet dus een scooterverzekering afsluiten, maar dat vind ik te duur voor dat ding. | |
Viperdesign | zaterdag 31 januari 2004 @ 19:34 |
Malossi MHR Team-Speed cilinder ![]() | |
JeroenMeloen | zaterdag 31 januari 2004 @ 19:37 |
quote:Sta je nog goed voor lul! Pleurt er een aprilia RS125 blok onder met een Polini 160cc, dan kom je tenminste enigszins vooruit! | |
AsconaB-16V | zaterdag 31 januari 2004 @ 20:10 |
quote:Is moeilijk te beslissen. Je moet gewoon kijken wat je tegenkomt. Een 80 cc is iig niet veel, aangezien de meeste van die dingen standaard al minimaal 125 cc hebben. suc6 | |
PsychoDude_666 | zaterdag 31 januari 2004 @ 21:19 |
quote:Team of Speed? team-speed bestaat niet ![]() (in NL dan ![]() | |
FrozenStorm | woensdag 10 maart 2004 @ 18:59 |
Zeer vet dit.. Wil zelf ook over 3/4e jaar (Dan wordt ik 16) een brommobiel aanschaffen.. en het liefst een arola omdat deze gewoon superlachwekkend zijn (en niet zo duur).. Alleen ken ik op het moment nog niemand die hem voor zoweinig weggeeft als ze bij jou deden.. (275 is echt niets..) Even over dat opvoeren.. op het prikbord van de brommobiel startpagina (je weet wel WELKE startpagina ;-)..) valt heel wat te vinden daarover.. Hijs is trouwens zeer vet gespoten.. mooi gelukt man.. Heb je trouwens wat foto's van de binnenkant? ben zeer benieuwd daarnaar.. (sorry voor zo'n late post op een ouder ondwerp ![]() | |
blup | vrijdag 12 maart 2004 @ 00:00 |
Gilera Runner VXR 200cc 4takt blok zou er toch wel inpassen? ![]() Komt dan nog een lekker laag gebrom uit ook dan. ![]() | |
Marnick | vrijdag 12 maart 2004 @ 12:45 |
De Arola heeft een tijdje stil gestaan. Dit komt vooral doordat ik alleen maar met de scooter naar school ben geweest. Ik vind dat hij echt te langzaam gaat, en ik wil er een ander blok inzetten, dit lijkt me beter dan dit oude blok helemaal te gaan tunen. Het is duidelijk dat ik eerst het bestaande frame moet verstevigen met wat laswerk. Het bestaande blok gaat eruit en ik wil er een ander, veel sterker blok eronder hangen. Nu is de vraag wat voor blok dit gaat worden: - Zitmaaierblok - Tweewielersblok - Vierwielersblok (auto) - kartblok (?) - scooterblok is geen optie want dat geeft te weinig kracht. Dit is een vergelijkbaar project als dat van AsconaB-16V, alleen het verschil is dat ik een Arola heb in plaats van een Sulky, ik alleen werk, en ik een minder grote technische kennis heb. Daarom hoop ik hier wat hulp te kunnen krijgen. | |
opacohen | zaterdag 13 maart 2004 @ 10:56 |
Ik heb op het werk ook een Arola staan. Met een 50cc 2-takt Sachs-blokje. De oude uitlaat die erop zat was verrot. Ik heb de oude uitlaat eraf geslepen en er een Technigas aan vast gelast. Leuk geluidje en de topsnelheid is van 35 naar 50 gegaan. Het kan dus wel. Jammer dat nu de keerkoppeling stuk is. | |
Marnick | maandag 15 maart 2004 @ 21:38 |
Ow dat zal ik onthouden, voor als ik het oude blok verkoop. Misschien ff een ander uitlaatje dan, kan ik er wat meer geld voor krijgen. Heeft er niemand tips voor mij wat voor een blok ik kan gebruiken? | |
Pumatje | maandag 5 april 2004 @ 15:29 |
quote:24pk te weinig ![]() | |
Marnick | dinsdag 20 april 2004 @ 21:52 |
24 pk is denk ik niet te weinig, maar waar lees je dat? Ja een scooterblok van 80cc zwaar getuned ofzo, maar zoveel geld heb ik niet. Ik ga een 125 of 250 cc blok gebruiken uit een oude crosser. | |
Pumatje | donderdag 22 april 2004 @ 19:17 |
ik heb nog een manston cil voor je waar je na tuning 22 pk uit haalt. | |
Marnick | donderdag 22 april 2004 @ 22:14 |
Dat is niet waar ik naar op zoek ben, ik zoek gewoon een goedkoop, oud, simpel blok, maar wél genoeg cilinderinhoud. Dat is denk ik een scootercilinder (50/70/80cc)? | |
Kaj_A | donderdag 22 april 2004 @ 22:26 |
70cc | |
vexz | donderdag 22 april 2004 @ 22:35 |
quote:ff tussen door, verwacht je dat veel mensen zo'n groentekistje hebben? ![]() ![]() ![]() Misschien een NOS kit? ![]() Uitboren? ![]() | |
Marnick | donderdag 22 april 2004 @ 22:35 |
Ja das veel te weinig. Ik heb sowieso geen zin om te tunen enzo, en dat kan ik ook helemaal niet. Ik doe gewoon veel cilinderinhoud, dan gaat ie ook hard. | |
Marnick | donderdag 22 april 2004 @ 22:36 |
quote:Nee ik verwacht er niet VEEL, maar ik dacht dat er misschien wel meer op zo'n idee waren gekomen om zo'n sloom ding eens lekker hard te laten gaan. En dat was ook zo, AsconaB-16 heeft namelijk ook zo'n project gehad. Die zijn anders wel veel technischer dan ik. | |
Remizon | donderdag 22 april 2004 @ 23:06 |
ik heb wel intressen in de auto motor onder deelen | |
DJ-Maurits | donderdag 22 april 2004 @ 23:10 |
quote:Zeker nooit Honda gereden? ![]() |