Albums en dergerlijke uitgebracht tot nu toe:
Iced Earth
Night of the stormrider
Burnt Offerings
The Dark Saga
Days of Purgatory
Something Wicked This Way Comes
Alive in Athenes
Melancholy ep
Horrorshow
Dark Genesis Boxset
The Recking single
Line-up:
Jon Schaffer:gitaar,(achtergrond)zang
Tim Owens:zang
James Macdonough:bass
Richard Christy: drum
In Januari verschijnt hun nieuwe album The Glorious Burden:
Links:
www.icedearth.com de officiele site
www.spv.de IE's label
www.iced-realm.de Beste fansite met de meeste informatie en dergelijke.
[Dit bericht is gewijzigd door dantes_inferno86 op 09-11-2003 17:37]
quote:Ja, ik heb mijzelf ook nooit verdiept in Iced Earth. Heb wat gedownload, en analyseer dat. Dat in de oudere liedjes heel duidelijk naar voren komt dat het vooral om de muziek gaat, weet ik dus niet. Maargoed, ik ben blij dat Iced Earth vergeleken met Iron Maiden, Metallice etc. zo weinig solo\'s heeft. Ik ben helemaal niet kapot van al die gitaarsolo's...
Op zondag 9 november 2003 17:20 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Schaffer is dan ook geen fan van teveel solo\'s in een nummer.Maar als je bv naar de oudere nummers luistert zul je merken dat het toch echt voornamelijk om de muziek gaat.
http://home.tiscali.nl/~metalfreak/icedearth.htm
Was echt een superoptreden!
quote:Helemaal niet
Op maandag 10 november 2003 15:16 schreef Metalfreak het volgende:
Misschien wel wat spam![]()
quote:Dank je
Op maandag 10 november 2003 15:57 schreef Djaser het volgende:[..]
Helemaal niet
Dat zijn gewoon mooie foto's.
Later meer bandinfo maar nu alvast een foto van de coverart van het langverwachte nieuwe album van ICED EARTH. Het album, wat het eerste van de band wordt met nieuwe zanger Tim Owens (ex-Judas Priest), kwam op 27 oktober uit. Ook de single The Reckoning ligt inmiddels in de winkels.
Later meer!
--------------------------------------------------------------------------------
Zaal open: 19.00 uur
Aanvang: 20.30 uur
Voorverkoop: loopt
Prijs: 20 Euro
quote:Ja dat staat in dat interview toch? Is dat nou een grap. Je gaat toch niet voor 20 euro een half uur spelen.
Op dinsdag 11 november 2003 17:44 schreef Tokus het volgende:
nee, maar een half uur, omdat ze vorige keer 3 uur speelden
quote:Ik was er al bang voor
Op dinsdag 11 november 2003 17:31 schreef Tokus het volgende:
oud, erg oud nieuws..... sorry
Ik heb ze een tijd geleden gezien op Waldrock, en vooral het nummer melancholy brengt veel goede herrineringen mede door de clip die volgens mij daar geschoten is.
Iced Earth
quote:eh, dat was op Wacken hoor...
Op zaterdag 15 november 2003 10:39 schreef Stormblast het volgende:
Aaaaaaaah, Iced Earth.Ik heb ze een tijd geleden gezien op Waldrock, en vooral het nummer melancholy brengt veel goede herrineringen mede door de clip die volgens mij daar geschoten is.
quote:Ik haal die 2 ook altijd door mekaar, weetnie wrom
Op zaterdag 15 november 2003 11:48 schreef Tokus het volgende:[..]
eh, dat was op Wacken hoor...
quote:Ik ook maar om eerlijk te zijn was ik tijdens het Iced earth optreden niet echt met m,n hoofd op de aarde.
Op zaterdag 15 november 2003 12:26 schreef metallicattim het volgende:[..]
Ik haal die 2 ook altijd door mekaar, weetnie wrom
dussss.
quote:Leuke foto's! Ik heb nog gekeken of ik er op stond, maar dat was niet het geval
Op maandag 10 november 2003 15:16 schreef Metalfreak het volgende:
Misschien wel wat spam, maar ik heb op mijn site nog foto's staan van het concert op 19 januari 2001 in 013 in Tilburg. Hebben we toen zelf gemaakt en ik vind ze best goed gelukt.
http://home.tiscali.nl/~metalfreak/icedearth.htm
Was echt een superoptreden!
Was inderdaad een HEEL vet optreden
First of all, please accept my apology for the delay in this posting. These last 3 months have been extremely busy and Ive been pretty overwhelmed with the workload. However, everything came to a screeching halt a few weeks back when I had lower back surgery. Everythings going well and Im healing just fine, so in another few weeks Ill be as good as new.
Anyway, there is actually quite a lot to report, so lets get to it!
First, as you all know by now, the CD release has been delayed to early January. I know this has upset many fans and I wasnt happy about it myself, but when the label explained their reasons I couldnt argue with them. Because of the fact that we had to re-record the vocals and re-mix the record it pushed everything back and the label would have had to perform a miracle to do their job properly. It takes time and a lot of organization to release a priority record and they just wanted to do the best job possible, so as I said, I couldnt really argue the point. Believe me, we want you to hear the new tunes ASAP but, sometimes shit happens and we all have to live with it.
It is an absolute pleasure to report that the response so far, from journalists that have heard the CD, has been very positive. We all expect big things for this record and that should make all I.E. fans proud. Tim and I did a 2 week whirlwind promo tour of Europe and it was a great time; very intense but very positive, and fun.
The single was released a few days earlier in Europe than here at home due to a release snafu but it didnt seem to hurt us any. In Europe we sold out of the digi-pak edition, which was 40,000 units in one week, so now the slim case versions are being made and sold. As for the States we entered the Billboard U.S. single sales charts at #13 which is a great accomplishment for a metal band in this day and age. I thank you all for that. Its your loyalty and dedication that has made all of this possible. Other good news from Europe is that the Alive in Athens CD has now been certified Platinum status in Greece. This actually happened several months ago but I forgot to post it. My label in Greece (Sound & Vision) has also informed me that Something Wicked This Way Comes and Horror Show along with others in the catalog will be certified Gold very soon. We also expect The Glorious Burden to reach Gold very quickly there. Again, the fans make all of this possible and we thank you dearly.
Weve heard very positive things from the single release and its doing amazingly well. If this is any indication as whats to come I see the band finally reaching that next level, which has proven a very difficult task. This is the first time I.E. has ever done a single and from what Ive been told by industry insiders we are kicking serious ass with it, and its just a small taste of whats to come. The full length CD is far more dynamic, heavy, emotional, epic; all the ingredients necessary to make a classic metal album, so if youre happy with the single, youll freak on the album!
This is also the first time that weve done a real music video, in fact weve done two and may do a third for the full length release. Weve never done any in the past because I felt it was too expensive for the result. Ive seen many bands spend a lot of money on a video (most dont know they pay for it with their future royalties) and their sales never increased enough to warrant the expense. We never did one in the past, yet our sales always went up. The difference this time is that I feel we are with a company now that is looking at the big picture and will put the video to work for us. Its a whole different ballgame dealing with people that believe in my vision and have a vision themselves of where things can be if work and dedication are applied to the belief in the big picture.
First, we did an awesome and very emotional video for When the Eagle Cries (Unplugged) This video is better than I could have imagined and truly fits the song. Tragedy, solidarity, and retribution are all captured in this stirring video directed by Brian Smith. Second, we did The Reckoning (Dont Tread On Me) to capture the traditional side of I.E. The setting for this is very raw and intense and is fitting for a track like The Reckoning. This was also directed by Brian Smith. Both of these videos are cool, but my favorite hands down is Eagle, it brought tears to my eyes the first time I saw it and it continues to move me. Weve also begun production on the Gettysburg (1863) DVD that will be out in late spring or early summer next year. Mark Briody from Jag Panzer has started a new production company and will be producing the DVD. Weve been friends for several years now and Im very happy to have him involved in this project. We spent several days together in Gettysburg filming various things (as well as the documentary that will appear on disc 2) at the battlefield and this is something that Im really looking forward to. I can tell you with all seriousness that Mark has captured some of the best shots of the battlefield that Ive ever seen, proving that hes multi-talented. He was up at 4:30 every morning scouting the battlefield for the perfect shots of monuments and cannon at sunrise. Truly some of the best Ive seen. Mark is bound to be successful with his new business, hes got all the right qualities and I wish him well!
For those of you who dont have a home theater system I would suggest for you to start saving your money. This will be the ultimate way to experience the Gettysburg (1863) 32 minute epic. Theres never been anything like it before! There will of course be a stereo version on the DVD but the ultimate way to experience it is in 5.1 Dolby Digital surround sound.
As for Demons & Wizards, Hansi just told me hes completed work on about 9 songs that I sent him earlier in the year and hes sending them my way very soon. Hes been so busy that he just started working on them about 5 weeks ago. We do plan to get together after Ive healed up and do some work in the Dungeon. Im really looking forward to it; we always have a great time together and the magic is sure to flow. Im sure we will create an awesome record that will far surpass our debut, and it was pretty killer! I expect we will unleash the new one later next year.
Spirit of 76 Collectibles is now open and kicking ass! Come in and see us if you get a chance, its truly a history buffs paradise!
One more thing, I would appreciate it if you would let Neil know through the website if you have any trouble finding our single or the full length CD when its released. If you cant find it please inform us of the city and the store that did not have it and we will try to rectify the situation. So far the reports have been pretty good but we need to know if a problem occurs
Thats about it for now
Have a great holiday season!!!!!!!!
Jon
quote:
The Recking single
FF ontopic nu. Kga met een paar vrienden naar alledrie de concerten
http://www.abysslord.com/icedearth
Geweldige muziek om te spelen!!!
quote:Stoer, Solitude kan ik zelfs spelen
Op woensdag 26 november 2003 14:42 schreef Sjiep het volgende:
Voor muzikanten (voornamelijk gitaristen)http://www.abysslord.com/icedearth
![]()
![]()
Geweldige muziek om te spelen!!!
Kan niet wachten tot de cd officieel te verkrijgen is in januari.
zal em zeker es luisteren. maar ik wacht wel todat ie verkrijgbaar is
[Dit bericht is gewijzigd door SilentSinner op 27-11-2003 22:29]
Maar eigenlijk heb je wel gelijk natuurlijk... het vlees is zwak.
quote:hehe excuses aanvaard. we're only but human afterall
Op donderdag 27 november 2003 22:32 schreef Seborik het volgende:
Haha, ik kon niet meer wachten. De single is al helemaal grijsgedraaid.Maar eigenlijk heb je wel gelijk natuurlijk... het vlees is zwak.
Ik speel (drum) in een Power Metal band en we spelen ook een aantal nummers van IE
Voor de geintresseerde:
Violate, Dark Saga, Last Laugh, I died for you, My Own Saviour en Brainwashed
Online opnames niet beschikbaar
Had ik al gezegd dat Iced Earth roeleerd?
quote:heb nog niks gehoord dus ben ook heel erg benieuwd
Op donderdag 27 november 2003 22:27 schreef Seborik het volgende:Kan niet wachten tot de cd officieel te verkrijgen is in januari.
quote:http://launch.yahoo.com/artist/videos.asp?artistID=1012629
ICED EARTH's video for the track "When Eagle Cries (Unplugged)" is available for viewing in streaming media at this location. "When Eagle Cries (Unplugged)" comes off the group's recently issued four-song single, "The Reckoning (Don't Tread On Me)", which was made available through the band's new label, SPV Records. A full-band version of the song will be included on the group's ninth full-length album, "The Glorious Burden", due on January 13, 2004."The Glorious Burden" is ICED EARTH's first release with singer Tim Owens (ex-JUDAS PRIEST), who replaced Matt Barlow this past summer
quote:Het hele album is pro-Amerika.
Op maandag 1 december 2003 17:07 schreef Djaser het volgende:
Stoer, toch vind ik het jammer dat Jon nu zo'n pro America nummer heeft gemaakt terwijl hij er eerst zo geweldig op af te geven
quote:Schaffer komt uit een zeer patriotische familie en is zijn hele leven al pro-amerika....
Op maandag 1 december 2003 17:07 schreef Djaser het volgende:
Stoer, toch vind ik het jammer dat Jon nu zo'n pro America nummer heeft gemaakt terwijl hij er eerst zo geweldig op af te geven
quote:nou, niet precies.
Op maandag 1 december 2003 18:30 schreef Seborik het volgende:[..]
Het hele album is pro-Amerika.
Het merendeel van de songs gaat over Amerikaanse geschiedenis (al staan er ook over een paar andere dingen songs op, zoals Atilla de Hun (klinkt cheesy, maar is het niet), Napoleon, 1e wereldoorlog), en niet per se pro-Amerika.
High Water Mark bijvoorbeeld, dat is toch niet echt zo van "kijk 's hoe mooi die slag bij Gettysburg toch was".
quote:Nee, maar er zitten wel duidelijke Amerikaanse waarden in.
Op maandag 1 december 2003 18:39 schreef Tokus het volgende:
High Water Mark bijvoorbeeld, dat is toch niet echt zo van "kijk 's hoe mooi die slag bij Gettysburg toch was".
quote:Nou als ik zijn cd inleidingen lees zoals hun live cds krijg ik toch een andere indruk.
Op maandag 1 december 2003 18:32 schreef dantes_inferno86 het volgende:[..]
Schaffer komt uit een zeer patriotische familie en is zijn hele leven al pro-amerika....
quote:Dat gaat over de amerikaanse muziekindustrie waar hij het niet zo op heeft.Maar hij is wel degelijk pro-amerika.
Op maandag 1 december 2003 18:48 schreef Djaser het volgende:[..]
Nou als ik zijn cd inleidingen lees zoals hun live cds krijg ik toch een andere indruk.
* dantes_inferno86 heeft trouwens zijn concert kaartje voor in de 013.
de rest
Ik heb enkele nummers van de cd gehoord nu en ik vind het werkelijk verxschrikkelijk, DIE ZANG!!!
Dit is het eerste wat ik vanhet nieuwe werk hoor, en ik durf de rest van de cd niet te luisteren want dat zou hetzelfde zijn als de nummers die ik al gehoord heb....
Machine Head met een ubervette cd
Iced Earth met een uberkutte cd
quote:Fout.
Op woensdag 3 december 2003 18:38 schreef metallicattim het volgende:Iced Earth met een uberkutte cd
Tim zingt bv op de trilogie beter dan matt ooit heeft gezongenop a question of heaven na imo.
quote:Welke trilogy? Heb je ze al live gehoord?
Op woensdag 3 december 2003 20:07 schreef dantes_inferno86 het volgende:[..]
Fout.
Tim zingt bv op de trilogie beter dan matt ooit heeft gezongenop a question of heaven na imo.
Enneh ik vind de zang er gewoon niet bijhoren....
Maareh ik heb nu de cd aangezet en ga em dus eff op mn gemak helemaal beluisteren. kom strax wel trug met mn complete oordeel
quote:Neej, van de CD zelf... de single heb ik nog steeds nie gehoord
Op woensdag 3 december 2003 19:50 schreef Djaser het volgende:
En wat heb je gehoord de nummers van de single? De rest van de cd schijnt namelijk een stuk beter te zijn.
Track 1: njah leuk moet maar
Track 2: begint heel zwak, en het klinkt zo leeg, Zang vind ik te hoog en te schel, Matt had zon lekkere diepe stem met echt veel gevoel.
Track 3: soft nummer, hou ik nie zo van, ik vind het nie Iced Earth genoeg
Track 4: wel wat echte IE riffjes, mjah die zang he
Track 5: Hier valt me op dat de Distortion die ze gebruiken niet echt mooi is, en dit nummer lijkt soms op een ander nummer van ze
Track 6: Hier had ik geen zin meer om te luisteren, twordme te saai, spijt me...
Ik mis die echte Iced Earth riffjes, ze moeten de naam omdopen naar Icy Earth, vind ik al toepasselijker...
Overigens heb ik bij elk nummer wel dat de zang te hoog en schel is, bij Priest wassie maybe goed, maar ik vind voor IE niet...
Ik blijf erbij dat dit een kut cd is!
En ik ben bang dat ze nu veel Die-hard fans zullen verliezen.
Ik weet iig nog nie zeker of ik wel naar de 013 WIL
Ben benieuwd wat ze dan met de volgende CD, opvolger van Something wicked this way comes gaan doen
quote:I know, dat was met St. Anger iig wel zo!
Op woensdag 3 december 2003 20:15 schreef Djaser het volgende:
Een cd meerdere keren luisteren KAN helpen.
quote:Als een cd me na 5 nummers al de kont uit hangt, zegt dat niet veel goeds over de rest van de cd, kga ze zeker een keer luisteren, maar niet vandaag dus...
Op woensdag 3 december 2003 20:37 schreef Djaser het volgende:
Jammer dan, dan ga je maar het oude werk luisteren.
Dat je halverwege gestopt bent geeft al aan dat je niet echt een poging doet om het leuk te vinden.
En nie zo snel op je teentjes getrapt zijn, toen St. Anger uitkwam, werd het zon beetje een bash topic
quote:hier verlies je toch echt je geloofwaardigheid, als je gaat claimen dat je St. Anger wel goed vindt, maar gaat roepen dat op The Glorious Burden de typische Iced Earth riffs ontbreken, terwijl het album er juist vol mee staat.
Op woensdag 3 december 2003 20:36 schreef metallicattim het volgende:[..]
I know, dat was met St. Anger iig wel zo!
quote:Dus ik lieg maar wat omdat ik Iced Earth sowieso een kut band vind?
Op woensdag 3 december 2003 22:02 schreef Tokus het volgende:[..]
hier verlies je toch echt je geloofwaardigheid, als je gaat claimen dat je St. Anger wel goed vindt, maar gaat roepen dat op The Glorious Burden de typische Iced Earth riffs ontbreken, terwijl het album er juist vol mee staat.
neej man,
St. Anger vind ik ook goed, tis ook niet typisch metallica, maar wel nog steeds vet in mijn ogen...
Maar the glorious burden is in mijn ogen niet Iced Earth achtig genoeg, en dat hoeft ook niet perse, maar ze zijn nu een style ingeslagen wat ik absoluut niet mooi vind.
En ik heb pas tot track 6 geluisterd, en kga dalijk de rest opzetten, maargoed tot track 6 heb ik niet veel IE riffjes gehoord.
quote:Ja, zijn wel ok. Heb ze al eens eerder gezien in het voorprogramma van Stratovarius. In ieder geval geen voorprogramma waarbij je bij elk nummer denkt: "Jezus, wat een kutherrie."
Op vrijdag 12 december 2003 19:38 schreef Djaser het volgende:
Ken ik niet, zijn die een beetje goed?
Ze lijken een beetje op Symphony X, maar dan meer powermetal.
quote:hehe heb ondertussen dit jaar primal fear al zeker 2 keer gezien, al wast nie 3 keer
Op woensdag 17 december 2003 15:09 schreef Tokus het volgende:
Primal Fear gaat met Iced Earth op tour. PF is de special guest.
vindt het trouwens wel een van de betere powermetal(ja dat vind ik ja ) bands.
zeer leuk, die 2 samen.
quote:Argh, nog tot 12 januari wachten op de cd.
The handwriting was on the wall last summer, and it was scrawled in Tim Owens's penmanship. Slow sales of Judas Priest's two albums featuring the Akron singer on vocals had fueled talk of a return to the band's classic lineup. That would mean the boot for Owens and the reinstatement of estranged frontman Rob Halford, whose own solo work hadn't set the charts on fire either.
"I discussed it about five months before [the split happened], saying, 'Listen, if you're going to get Halford back, get him back, because you have my blessings to do it," says Owens, who earned the nickname "Ripper" from his years fronting an Akron-based Priest tribute. "I needed it. I had talked to Ronnie Dio on the phone about what I should do. I said, 'Should I quit the band?' His suggestion was that I should quit if I have feelings of doing my own thing. But I would have never quit Priest."While waiting to learn of his fate with Priest, Owens set other projects in motion. He recorded vocals for the forthcoming effort from the Indiana-based power-metal band Iced Earth, after the group parted ways with its singer. He had also been formulating a band of his own since late 2002, cutting tracks with 13 Faces guitarist John Comprix at Comprix's home studio.
"When Priest and I split, I had a decision to make of whether to join Iced Earth, do the other offers that were coming in, or do my own thing right at that time," he recalls. "I talked with Jon [Schaffer, Iced Earth's guitarist and founder], and I took about a month and a half to decide. I just said, 'You know, I could join Iced Earth: It shows off my vocals, I've already done promotion all around the world, it's good publicity and great music; and I can also do my own thing when next year comes.' It made me think I could do everything I wanted to do."
"I'm telling you, from a technical standpoint, there is not a better singer in heavy metal today," gushes Schaffer. "I have had the pleasure of recording some of the best in the business. I've been producing records for over 10 years, and there was no doubt ever in my mind that he was 10 times the vocalist that Rob Halford was, even in his prime."
The move made sense for Owens, both creatively -- he'll still get to focus on his other band during Iced Earth's breaks -- and financially. While Judas Priest still has plenty of leftover cachet from its '80s heyday, the band sold fewer than 50,000 copies of its last LP and toured only sporadically. Iced Earth, on the other hand, moved close to 250,000 copies of its last album, Horror Show. It drew upwards of 2,000 fans each night on its latest U.S. tour and did even better in places like Greece, where it plays the country's biggest venues. Owens's first release with Iced Earth, the November single "The Wreckoning," debuted at No. 13 on the Billboard Singles Sales chart and has sold more than 50,000 copies. His first full-length with the band, The Glorious Burden, is due on January 9. The new material remains very much rooted in Iced Earth's metal tradition, with cast-iron riffs and rhythms that gallop like snorting thoroughbreds. "It's good traditional metal," beams Owens, whose vocals, rooted in the falsetto fireworks of '80s metal gods like Halford, pay great dividends for the band's sound.
"Obviously, I'm a heavy-metal singer, and that's what I feel I do the best, but my voice isn't limited to the stereotypical '80s heavy-metal voice," Owens says. True enough, in his part-time work with the area cover band the Sickness, Owens balances his sterling upper register with touches of dark melody, ŕ la Layne Staley and Chris Cornell. "I think my voice does cross over. I can sound like myself and have the young kids like it."
The kids won't get a chance to hear Iced Earth live until next spring. Band rehearsals should begin by February, and Iced Earth hopes to land an opening slot on a major metal tour next summer. Ironically, they'd love a spot on Priest's comeback trek.
"Judas Priest and I are the best of friends still," Owens says. "I just talked to Glen [Tipton] and Ken [Downing] the other day. They were in the studio writing, and we just laughed. It's like nothing's different."
quote:Een van de eerste reviews.
ICED EARTH - "The Glorious Burden" (SPV) (9 /10)
ICED EARTH mainman Jon Schaffer hit the heavy metal jackpot when he managed to convince former JUDAS PRIEST screamer Tim Owens to join the group's ranks following the departure of longtime singer Matt Barlow earlier in the year. Arguably the finest metal vocalist of the last decade, Owens' prowess was well documented on PRIEST's last two albums and in the live situation, where Tim quickly established a reputation for singing the Halford-penned material more faithfully and convincingly than Rob himself has been able to deliver it in years.Much has already been made of this album's overtly patriotic overtones, possibly at the expense of some of the band's non-American fan base, which will undoubtedly take issue with Schaffer's pro-U.S. stance. Once you get past the album's concept, however, and delve deeper into the musical end of things, you will find a collection of songs that easily stand as some of the finest of Jon's career.
As has been the case with much of ICED EARTH's recorded output, Schaffer's trademark "galloping" riffing style is over-utilized and more than just a tad tired-sounding. To Jon's credit, however, his shortcomings in the riffing department are compensated for by Owens' stunning execution of the album's Schaffer-penned vocal melodies, which are more involved and stronger than anything the guitarist has ever written before.
Although there are still occasions where Tim sounds uncannily like Halford (take the verses of "The Reckoning", for example), his immense vocal abilities are used much more effectively here than they were during his tenure in PRIEST, with Owens finally getting an opportunity to prove once and for all that his true potential was largely untapped during his years with the British heavy metal legends.
In musical terms, "The Glorious Burden" is a diverse, multi-faceted effort that focuses mainly on up-tempo metal anthems while taking the occasional detour into mellower waters. The album's first video, "When The Eagle Cries" (which is featured here in a "full band" version rather than the acoustic adaptation that was used in the video and recently released single) is a glorious slice of melodic hard rock that while unrepresentative of the album as a whole undoubtedly stands as one of its highlights.
"The Glorious Burden"'s real "tour de force", however, is without question the "Gettysburg (1863)" trilogy, a 32-minute album closer that is as well executed as it is ambitious. Comprised of three sections that represent specific events that happened on each of the three days of the Battle of Gettysburg (from the struggle of General Buford, Colonel Joshua Lawrence Chamberlain's defending of Little Round Top, to Pickett's charge), this epic to end all epics features extensive contributions from the Prague Philharmonic Orchestra and, amazingly enough, manages to avoid buckling under the weight of its own self-importance. A true work of art.
Whatever opinion you may hold of Schaffer's political views or his unapologetically egotistical approach to inter-bandmember relations, "The Glorious Burden" is a true heavy metal fan's delight an album that takes the listener on a long journey without ever betraying the essence of the band's sound or wavering in the song-quality department.
Here's hoping that the Schaffer/Owens collaboration is a long and fruitful one.
Hadden ze symphony x ook maar in het voorprogamma in europa.
quote:Hebben ze dus niet. Thunderstorm is het voorprogramma, Primal Fear special guest.
Op donderdag 25 december 2003 19:14 schreef metallicattim het volgende:
Zolang ze COB hebben in Europa ga ik er wel heen, want ik had een kaartje gekocht voor Shadows Fall, Static-X en COB, maar ben niet kunnen gaan![]()
quote:je gaat toch voor het hoofdprogramma naar een concert? tenminste, ik in 99% van de gevallen wel. Als het voorprogramma leuk is is dat een leuke bijkomstigheid, en anders kan je gewoon nog even langer aan de bar hangen.
Op donderdag 25 december 2003 19:14 schreef metallicattim het volgende:
Zolang ze COB hebben in Europa ga ik er wel heen, want ik had een kaartje gekocht voor Shadows Fall, Static-X en COB, maar ben niet kunnen gaan![]()
quote:ikben er nog niet uit of ik Ripper wel de Iced Earth klassiekers wil horen zingen.
Op donderdag 25 december 2003 23:19 schreef Tokus het volgende:[..]
je gaat toch voor het hoofdprogramma naar een concert? tenminste, ik in 99% van de gevallen wel. Als het voorprogramma leuk is is dat een leuke bijkomstigheid, en anders kan je gewoon nog even langer aan de bar hangen.
Wat hattie in en interview gezegd btw, dat Barlow geen kwaliteiten had en geen inspraak dus het was toch nie erg dattie weg was? Tzou in de Aardschok staan, dus die ga ik me ASAP halen...
...zal wel aan mij liggen.
quote:Van welke zanger?
Op vrijdag 26 december 2003 02:29 schreef GODFLESH het volgende:
Ik vind Iced Earth echt helemaal niks....die zang![]()
![]()
quote:Welke van de inmiddels al 3 stuks?
Op vrijdag 26 december 2003 02:29 schreef GODFLESH het volgende:
Ik vind Iced Earth echt helemaal niks....die zang![]()
![]()
quote:Net iets van gedownload ik vind het ook best leuk, ook al is Thunderstone meer mijn smaak.
Op vrijdag 26 december 2003 08:11 schreef Kipman het volgende:
Primal Fear is 1 van mijn favoriete heavy metal bands, dus ik ben enorm blij dat deze band mee gaat met Iced Earth. 20 maart ben ik erbij in Hardenberg. Ik ben ben dan net terug van mijn rondreis door Australie en ik ben erg blij dat ik Iced Earth mee kan pikken.
[Dit bericht is gewijzigd door Djaser op 26-12-2003 11:19]
quote:Correctie, vier stuks.
Op vrijdag 26 december 2003 11:12 schreef metallicattim het volgende:[..]
Welke van de inmiddels al 3 stuks?
quote:4?? explain please
Op vrijdag 26 december 2003 11:15 schreef Djaser het volgende:[..]
Correctie, vier stuks.
quote:Iced Earth en Night of The Stormrider hadden respectievelijk Gene Addams en John Greely op zang. Matt Barlow zong pas bij Iced Earth sinds Burnt Offerings.
Op vrijdag 26 december 2003 11:52 schreef metallicattim het volgende:[..]
4?? explain please
Gene Adam 1985-1991
John Greely 1991-1992
Matthew Barlow 1992-2003
Tim Owens 2003-
http://www.highpriesthood.com/showthread.php?t=1166
Link naar een topic waar ze een rockhard interview vertaald hebben.Interessant interview!
quote:Thx!
Op vrijdag 26 december 2003 15:28 schreef dantes_inferno86 het volgende:
kloptGene Adam 1985-1991
John Greely 1991-1992
Matthew Barlow 1992-2003
Tim Owens 2003-http://www.highpriesthood.com/showthread.php?t=1166
Link naar een topic waar ze een rockhard interview vertaald hebben.Interessant interview!
Zeer interressant interview!!
Vind het wel jammer van Math allemaal, je verwacht zoiets niet, en je hoopt het ook niet, maar reality kan best hard zijn af en toe, en dat blijkt maar weer in dit geval.
Al ben ik meer kwaad op jon dan op math,maar dat komt denk ik meer omdat hij het slechte nieuws vertelt en ik het nie wil geloven van math allemaal, mjah kmoet het maar accepteren denk ik...
A day after our split he cut off his hair and started a completely new life.
Die haren waren geweldig! enhij knipt ze eff zomaar af ik ben al 2 jaar het kweken om beetje lang haar te krijgen
ja, jammer dat hij weg is, maar hij was maar de stem. Het was niet alsof hij zoveel goeie nummers geschreven had enzo. Gelukkig zijn er meer goeie zangers, zoals dus ene T. Owens die nu die plek inneemt. Op de agressievere stukken heeft hij net dat stukje wat Matt mist, op de rustigere stukken is Matt weer wat beter.
quote:Het is net Bruce Dickinson een beetje.
Op vrijdag 26 december 2003 19:18 schreef metallicattim het volgende:
A day after our split he cut off his hair and started a completely new life.
quote:Kaarten kun je in januari reserveren op de site van de concertzaal. Je kunt ze nu al kopen bij de LSP in Vosselaar en bij verscheidene Fnac-filialen.
Op maandag 29 december 2003 20:09 schreef Djaser het volgende:
Weet iemand hoe je aan kaarten voor Antwerpen kan komen, want ticketservice had het concert niet in haar bestand staan. Dat zal wel komen doordat het in Belgie is maar waar haal ik mn kaarten dan wel?
quote:heb jij er geen gekocht toen je bij Saxon was?
Op maandag 29 december 2003 20:11 schreef Seborik het volgende:[..]
Kaarten kun je in januari reserveren op de site van de concertzaal. Je kunt ze nu al kopen bij de LSP in Vosselaar en bij verscheidene Fnac-filialen.
quote:Ik denk niet dat ik heel voorlopig bij zo'n winkel in de buurt kom. Maar bedankt dan wacht ik wel even tot half januari.
Op maandag 29 december 2003 20:11 schreef Seborik het volgende:[..]
Kaarten kun je in januari reserveren op de site van de concertzaal. Je kunt ze nu al kopen bij de LSP in Vosselaar en bij verscheidene Fnac-filialen.
quote:Nee, dan had je het wel gehoord, want dan had ik er voor jou ook een...
Op maandag 29 december 2003 20:12 schreef Tokus het volgende:[..]
heb jij er geen gekocht toen je bij Saxon was?
quote:tsja die gast geeft zelf ook al aan dat hij ze tot en met Dark Saga interessant vond. Dan kan je The Glorious Burden wel overslaan, want die lijkt meer op de latere albums dan op het beginmateriaal.
Op dinsdag 6 januari 2004 08:48 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Ja,had ik al gelezen.Maar nogal erg subjectief,hij is blijkbaar er nog steeds niet over dat matt de band uitgezet is(lees zijn andere reviews van ie maar en hoe erg hij matt wel niet adoreerde).
quote:Kan me zijn gevoelens daar wel een beetje over voorstellen maar verder is het natuurlijk gewoon een waardeloze review.
Op dinsdag 6 januari 2004 08:48 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Ja,had ik al gelezen.Maar nogal erg subjectief,hij is blijkbaar er nog steeds niet over dat matt de band uitgezet is(lees zijn andere reviews van ie maar en hoe erg hij matt wel niet adoreerde).
quote:Prima Interview Tokus, leuke website ook.
Op woensdag 7 januari 2004 01:29 schreef Tokus het volgende:
Een tijdje terug had ik trouwens nog een gesprek met Jon Schaffer...
quote:Damn! Ik baal er nog steeds van dat ik op die dag niet kon
Op woensdag 7 januari 2004 01:29 schreef Tokus het volgende:
Een tijdje terug had ik trouwens nog een gesprek met Jon Schaffer...
Nou heeft een collega het op zich mogen nemen..
quote:Dan heeft hij zeker de complete lyrics geschreven?
Op vrijdag 9 januari 2004 11:07 schreef Tokus het volgende:
Matt Barlow heeft dus nog aan 2 nummers meegeschreven. Attila en Waterloo.
ik heb 'm overigens zojuist in m'n bezit gekregen
Prachtig boekje, met natuurlijk alle songtexten, en bij Gettysburg nog meer info over de muziek, en een grote intro vooraf waarin Jon Schaffer vertelt over z'n passie voor geschiedenis. Het boekje is overigens iets groter dan een normaal cd boekje, namelijk net zo groot als de slipcase (die er dus rond zit).
quote:mooi, het Something Wicked conceptalbum komt er dan eindelijk aan....
TIM OWENS 'Pissed Off' By JON SCHAFFER's Drunken Antics - Jan. 13, 2004
Former JUDAS PRIEST/current ICED EARTH singer Tim Owens has revealed to Revolver magazine that he was worried that joining forces with ICED EARTH mainman Jon Schaffer was a bad idea shortly after the band started a press tour of Europe in October. No sooner had he and Schaffer arrived in Spain than the guitarist hit the bar and began pounding drinks. "I went to bed at 11 o'clock, and at two in the morning I hear Jon yelling in the hallway," recalled Owens. "He was still drunk when he got up in the morning to fly to Germany, and he pissed me off so bad. He was screaming obscenities in the airport, and on the plane he kept yelling, 'Tim will have prune juice! Tim will have prune juice!' I said to the publicist, 'If he's not sober by the time we do the interviews, I'm not doing them.' If we had been on a boat, I would have pushed him off. I thought, 'Man, I'll never make it through a tour with this asshole.'"At the end of the flight, Jon looked at me innocently and goes, 'Are you mad at me?' He really couldn't understand because he didn't remember a thing that had happened. Which was a relief, because it meant he didn't do anything on purpose."
In the same article, Schaffer revealed that he's laying the foundation for his most multidimensional project yet: a science-fiction conspiracy concept album based on songs from the band's 1998 disc, "Something Wicked This Way Comes". The story will cover 12,000 years of human history, and Schaffer hopes it will be a springboard for a series of comic books and possibly a motion picture.
"I haven't written down the plot yet," he said. "But I have all the outlines for the story in my head, and I'm really excited about how it's coming together. This could be my 'Star Wars'."
quote:Die geruchten speelden inderdaad al een flinke tijd, en zo te zien gaat het eindelijk gebeuren.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:42 schreef Tokus het volgende:[..]
mooi, het Something Wicked conceptalbum komt er dan eindelijk aan....
quote:ik heb de cd in oktober van vorig jaar al een keer officieel geluisterd (en daarna in mp3), en heb 'm sinds vorige week ook echt in m'n bezit.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:51 schreef The_NiteAngyl het volgende:[..]
Overigens Tokus, heb je 'the Glorious Burden' al beluisterd, en wat is jouw reactie op de vocalen van de nieuwe zanger? Btw, ik heb de cd nog niet beluisterd.
Ik ben erg tevreden met Tim Owens. ok, jammer dat Matt Barlow weg is, maar ik denk niet dat ze een betere vervanger hadden kunnen vinden. Hij voegt weer wat nieuws toe aan de sound, kan agressiever klinken dan Barlow, en heeft minimaal hetzelfde bereik.
Ik vermoed dat het album nog vele rondjes in m'n cdspeler gaat draaien.
M'n review van het album (en van de single trouwens ook) staan op de site in m'n signature.
quote:Nou, ik ben behoorlijk benieuwd!
Op dinsdag 13 januari 2004 14:55 schreef Tokus het volgende:[..]
ik heb de cd in oktober van vorig jaar al een keer officieel geluisterd (en daarna in mp3), en heb 'm sinds vorige week ook echt in m'n bezit.
Ik ben erg tevreden met Tim Owens. ok, jammer dat Matt Barlow weg is, maar ik denk niet dat ze een betere vervanger hadden kunnen vinden. Hij voegt weer wat nieuws toe aan de sound, kan agressiever klinken dan Barlow, en heeft minimaal hetzelfde bereik.
Ik vermoed dat het album nog vele rondjes in m'n cdspeler gaat draaien.M'n review van het album (en van de single trouwens ook) staan op de site in m'n signature.
Ik is tevree
quote:Hehe zn naam klinkt niet alleen Duits, hij is ook gewoon Duitser in hard en nieren.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:42 schreef Tokus het volgende:[..]
quote:Het waren niet echt geruchten. Jon had al eens duidelijk gezegd dat hij eerst een normale cd wil uitbrengen. Hij wilde dan kijken of hem de promotie door de nieuwe platenmaatschappij wel zou bevallen. Blijkbaar zit het wel snor met dat, dus ik ben blij dat het concept album er eindelijk aankomt! Ben benieuwd hoeveel invloed Tim Owens hier in kan hebben. Het verhaal is nu eenmaal van Jon en dat heeft al jaren in zijn kop.
Op dinsdag 13 januari 2004 14:51 schreef The_NiteAngyl het volgende:[..]
Die geruchten speelden inderdaad al een flinke tijd, en zo te zien gaat het eindelijk gebeuren.
quote:Hehe dat was precies wat ik ook dacht. Ik snap wel waarom ze die intro er in de europese versie ervan afgelaten hebben. Verder wel een heel mooi pakketje mooi boekje e.d. heb ook de poster (uit rocktribune) Maar idd soms wel erg over de top patriottistisch.
Op dinsdag 13 januari 2004 15:14 schreef Pea het volgende:
Ik moet toegeven dat ik toch wel heel erg ging twijfelen toen ik in de metro de CD nog eens goed bekeek. Het Amerikaans nationalisme druipt er vanaf (artwork van 'When The Eagle Cries' is het ergste). Over de intro ben ik ook niet zo te spreken, maar de rest van het album klinkt echt goed. Ik ben 'm nu nog voor de eerste keer aan het beluisteren, maar tot nu toe ben ik er uitermate tevreden over. De stem van Owens is echt goed, hoewel het nooit hetzelfde als Barlow zal zijn. Ik ben trouwens benieuwd hoe Owens klinkt bij het oudere materiaal.Ik is tevree
Enige minpuntje vind ik nu when the eagle cries, beetje te hoog gehalte, maar die moet misschien nog een beetje groeien. Maarja met ghost of freedom ging jon op horror show ook al erg die richting op...
Verder ben ik erg tevreden, vooral op de wat hardere nummers vind ik dat mr owens meer power in z'n stem heeft.
quote:ja die gedachte had ik dus ook. Maar ja....
Op woensdag 14 januari 2004 13:33 schreef Ambivalent het volgende:[..]
Hehe dat was precies wat ik ook dacht. Ik snap wel waarom ze die intro er in de europese versie ervan afgelaten hebben. Verder wel een heel mooi pakketje mooi boekje e.d. heb ook de poster (uit rocktribune) Maar idd soms wel erg over de top patriottistisch.
Over de cd, nu voor het eerst aan het luisteren ben ik zeer tevreden, goede zang en verder gewoon typisch iced earth.Enige minpuntje vind ik nu when the eagle cries, beetje te hoog
gehalte, maar die moet misschien nog een beetje groeien. Maarja met ghost of freedom ging jon op horror show ook al erg die richting op...
Verder ben ik erg tevreden, vooral op de wat hardere nummers vind ik dat mr owens meer power in z'n stem heeft.
quote:eigenlijk is alleen When The Eagle Cries dat, en ook enigzins Declaration Day. Ik stoor me er niet echt aan, om eerlijk te zijn.
Op woensdag 14 januari 2004 13:33 schreef Ambivalent het volgende:
Maar idd soms wel erg over de top patriottistisch.
Storen doet het me echter niet.
quote:Misschien is dat het!?
Op woensdag 14 januari 2004 13:41 schreef SilentSinner het volgende:[..]
ja die gedachte had ik dus ook. Maar ja....
Eagle cries kan ik al meezingen, geweldig liedje (ben dan ook een meid)
Owens is geweldig!
quote:
Op woensdag 14 januari 2004 13:54 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Het stoort mij ook niet.
Wat zijn de zanglijnen en de zang in Atilla Toch ongelovelijk gaaf!
Overigens maar relatief weinig solo's op TGB(daarentegen wel beter).
quote:Metalteksten in het Nederlands vertaald:
Op woensdag 14 januari 2004 13:55 schreef Ambivalent het volgende:[..]
Misschien is dat het!?
Ik heb de tekst net even vertaald, kijk maar in topic: metalteksten i/h nederlands vertaald.
Wie leert mij eens hoe je naar andere topics linkt?
and excuse me, I rather read the english version
quote:Ja snap ik, ik vind die tekst juist een beetje
Op woensdag 14 januari 2004 13:58 schreef SilentSinner het volgende:[..]
Metalteksten in het Nederlands vertaald:
Maar is niet door de tekst dat ik het leuk vind.
Tis catchy. Makkelijk me te zingen.and excuse me, I rather read the english version
quote:idd. nix beterz te doen?
Op woensdag 14 januari 2004 14:00 schreef Ambivalent het volgende:[..]
Ja snap ik, ik vind die tekst juist een beetje
, Daarom ga ik hem ook vertalen
En het is best leuk btw!!
quote:Yep,the huns klinken lekker agressief en de romans zeer mooi in koor.Geniaal.
Op woensdag 14 januari 2004 13:57 schreef Ambivalent het volgende:[..]
Dat Huns vs Romans stukje
quote:Die lange schreeuwen ertussen door vind ik wel stoer.
Op woensdag 14 januari 2004 13:57 schreef Ambivalent het volgende:[..]
Dat Huns vs Romans stukje
Ik moet trouwens zeggen dat ik Gettysburg eigenlijk helemaal niet zo goed vind. The Devil To Pay is wel heel goed maar daarna word het echt nummer ik stoor me op deze cd echt aan het groot aantal stukken dat er een hele groep tegelijk zingt. De trilogie is ook gewoon te rustig voor Tim het klinkt echt niet met hem. Het einde van High Water Mark met Tim als bedroefde generaal vond ik eigenlijk gewoon belachelijk. Jammer verder staan er gelukkig wel een hoop goede nummers op zoals Waterloo, Atilla, en Valley Forge. Ik vind hem dus redelijk maar echt geen topper terwijl hij het denk ik wel had kunnen zijn.
quote:Hmmm, ik moet nog wennen aan zijn zang in de rustige nummers en stukken. En de agressievere nummers en stukken klinkt hij echt super beter dan Matt vind ik, maar in de rustige passages moet hij voor mij nog groeien (hopelijk)
Op woensdag 14 januari 2004 18:38 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Tim's zang op de trilogie is anders 1 van zijn beste,zo niet zijn beste, zangpartijen ooit.
Verder een supercd en die trilogie is echt
Waar ik nog steeds niet aan kan wennen is het drumwerk van Christy. 't zal ongetwijfeld een technisch zeer begaafde drummer zijn, maar op de een of andere manier drukt hij toch een iets te grote stempel op de cd. Te vaak breaks waar een gewoon ritme veel beter tot zijn recht zou komen (naar mijn idee). Dit had ik ook al bij Horror Show, en The Glorious Burden onderbouwt mijn mening van toen nog meer.
Daarnaast vind ik ook de productie (en dan weer met name de drums) wat minder. Het klinkt naar mijn idee allemaal net niet vet genoeg. Daarentegen vind ik de zang wel erg goed klinken.
Ik ben verder geen kenner, maar ik geef even mijn mening weer
quote:Het drumwerk vind ik zeker niet storend en ook niet slecht in de productie, ik vind dat Richard zeker wel wat toevoegd, maar niet overdreven, verder ben ik het er wel mee eens dat het een technische drummer is (niet voor niets bij Death en Control Denied gespeeld onder de altijd kritische C.S.), maar ik vind niet dat hij overdrijft op dit album.
Op woensdag 14 januari 2004 20:29 schreef BigBear het volgende:
Ik vind The Glorious Burden in ieder geval beter dan Horror show, maar kan naar mijn mening nog niet tippen aan al het eerdere werk. Ik vind dat Owens best goed zingt trouwens en heb niet het gevoel gehad dat ik naar iets niet-Iced Earths aan het luisteren was.Waar ik nog steeds niet aan kan wennen is het drumwerk van Christy. 't zal ongetwijfeld een technisch zeer begaafde drummer zijn, maar op de een of andere manier drukt hij toch een iets te grote stempel op de cd. Te vaak breaks waar een gewoon ritme veel beter tot zijn recht zou komen (naar mijn idee). Dit had ik ook al bij Horror Show, en The Glorious Burden onderbouwt mijn mening van toen nog meer.
Daarnaast vind ik ook de productie (en dan weer met name de drums) wat minder. Het klinkt naar mijn idee allemaal net niet vet genoeg. Daarentegen vind ik de zang wel erg goed klinken.
Ik ben verder geen kenner, maar ik geef even mijn mening weer
quote:erg mee eens. En gelukkig is er niet geprobeerd om alles zo hard mogelijk te laten klinken, want dan gaat dat meestal erg ten koste van andere zaken.
Op woensdag 14 januari 2004 21:17 schreef Ambivalent het volgende:
Verder vind ik de productie erg goed, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk, het klinkt allemaal lekker helder en direct, gewoon lekker.
quote:gezien, maar ik vind het een beetje te sentimenteel.
Op vrijdag 16 januari 2004 16:49 schreef Ambivalent het volgende:
Iemand de video van when the eagle cries al gezien? is ook te vinden op launch.yahoo.com erg mooi weer!!
quote:Betere vraag: heeft iemand de video van the reckoning al gezien en zoja, waar dan?
Op vrijdag 16 januari 2004 16:49 schreef Ambivalent het volgende:
Iemand de video van when the eagle cries al gezien? is ook te vinden op launch.yahoo.com erg mooi weer!!
quote:is daar een video van dan?
Op vrijdag 16 januari 2004 17:08 schreef Djaser het volgende:[..]
Betere vraag: heeft iemand de video van the reckoning al gezien en zoja, waar dan?
quote:Die is er.
Op vrijdag 16 januari 2004 17:12 schreef Ambivalent het volgende:[..]
is daar een video van dan?
quote:Ik vind hem nogal onhandig, dat boekje en die cds zijn er kut in te proppen net zoals Alive in Athens, ik geef echt de voorkeur aan gewoon een dubbel cd doosje.
Op zaterdag 17 januari 2004 23:17 schreef Seborik het volgende:
Mooie uitvoering van de cd. Tekeningen zijn erg mooi.
Het hele nummer doet me nix, totdat je Barlow hoort zingen, dan krijg ik echt kippenvel, kan het nog steeds niet geloven.
Khad het met een vriend erover dat er toch wel minimaal 1 CD moet zijn met de zang van Barlow, en die zouden we heel graag willen hebben, mjah kweet Jon's nummer niet
quote:Dat is jon die je hoort,niet matt.
Op zondag 18 januari 2004 12:54 schreef metallicattim het volgende:Het hele nummer doet me nix, totdat je Barlow hoort zingen, dan krijg ik echt kippenvel, kan het nog steeds niet geloven.
quote:En Jon is nou ook weer niet zo'n wereldzanger.
Op zondag 18 januari 2004 13:17 schreef dantes_inferno86 het volgende:[..]
Dat is jon die je hoort,niet matt.
quote:Het is duidelijk te horen dat het een amateur zanger is, niet dat ik er verder problemen mee heb als hij zo nodig weer eens een stukje mee wil zingen.
Op zondag 18 januari 2004 13:19 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Jon is geweldig(ook op zang)
Het is 100% zeker weten Math Barlow
Ik heb Iced Earth.com btw gemaild tonet:
quote:
Hi
I was wondering, do you know if there a CD of Math Singing on the Glorious Burden, and if it's possible to get a copy of that?
Offcourse I'm willing to pay for it!!
I was listing to When the Eagle Cries, and the whole song didn't mean anything to me,
until I heard math singing and I instantly got goosebumps, only he can put emotions in Iced Earth songs,
Only he can really make a song heard and let it mean anything.
PLEASE help me to find that CD!!
Thx!!!
Niet geschoten is altijd mis
En het is toch echt voornamelijk jon en jim die je hoort in de achtergrondzang.
quote:Zoals ik zei, niet geschoten is altijd mis
Op zondag 18 januari 2004 13:49 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Idd,bovendien ben je denk ik niet de enige die die versie zou willen hebben.Het zou ook een stomme actie zijn om die versie vrij te geven.En het is toch echt voornamelijk jon en jim die je hoort in de achtergrondzang.
En ik hoor echt duidelijk Math zingen na een minuut of 2, redelijk achteraan
Kwil nog wel een klein stuk hier plaatsen waar hij zingt als jullie me nog steeds nie geloven
en ja, hij is te horen in de achtergrondzang op een aantal plaatsen, het duidelijkst is dat in When The Eagle Cries.
time to move on, of zet gewoon de ouwe cds op en stop met zeiken.
[Dit bericht is gewijzigd door metallicattim op 18-01-2004 15:00]
quote:Inderdaad: "Fuck off"
Op zondag 18 januari 2004 13:45 schreef Djaser het volgende:
Als je al antwoord krijgt weet je al wat voor een antwoord je krijgt.
Maar waarschijnlijk iets netter.
quote:Dat is wel Matt, kweet t toch bijna zeker!
Actually, that's not Matt that you think you hear. So apparently he's not
the only one that can put emotions in Iced Earth songs.And no, a version with Matt doesn't exist.
Neil
webmaster@icedearth.com
En als het Matt NIET is wie is het dan WEL, en waarom zingt die gast dan niet altijd met die stem
[Dit bericht is gewijzigd door metallicattim op 18-01-2004 21:46]
quote:Nouja in het boekje staat ie gewoon bij de backing vocals, dus dan zingt ie dus op een of meerdere nummers de backing vocals, lijkt me simpel, misschien heeft die webmaster er niet zoveel verstand van...
Op zondag 18 januari 2004 21:36 schreef metallicattim het volgende:[..]
Dat is wel Matt, kweet t toch bijna zeker!
Favoriete nummers... kan iemand daar een poll voor maken?
Ik stem op Atilla, The reckoning en the devil to pay (eigenlijk hele trilogie )
quote:Jah vriend vanme zei dat ook al, maybe willie het niet toegeven.
Op zondag 18 januari 2004 21:48 schreef Ambivalent het volgende:[..]
Nouja in het boekje staat ie gewoon bij de backing vocals, dus dan zingt ie dus op een of meerdere nummers de backing vocals, lijkt me simpel, misschien heeft die webmaster er niet zoveel verstand van...
De cd is erg mooi uitgevoerd, leuk dat de cd's apart zitten, mooie afbeeldingen.Favoriete nummers... kan iemand daar een poll voor maken?
Ik stem op Atilla, The reckoning en the devil to pay (eigenlijk hele trilogie)
Maar normaal lekt een album toch altijd wel voordat het uitgebracht word, is er dan een enkele gelekt met de vocals van Matt Barlow?
edit- nog eens goed geluisterd en ik ben er ook van overtuigd dat het Matt is. In de akoestische versie helemaal goed te horen, in het tweede refrein waar tim 'when the eagle cries' zingt matt de andere zinnen.
quote:omdat bij het mixen al duidelijk werd dat Schaffer die versie niet ging uitbrengen, is er zeker geen cd versie van, en al zeker geen die nog naar iemand verstuurd is die 'm op internet zet.
Op zondag 18 januari 2004 21:52 schreef metallicattim het volgende:
Maar normaal lekt een album toch altijd wel voordat het uitgebracht word, is er dan een enkele gelekt met de vocals van Matt Barlow?
quote:Wees nou toch gewoon blij dat je antwoord krijgt, ik heb nog nooit antwoord gekregen op mijn mails die ik naar ironmaiden.com stuurde
Op zondag 18 januari 2004 21:36 schreef metallicattim het volgende:[..]
Dat is wel Matt, kweet t toch bijna zeker!
En als het Matt NIET is wie is het dan WEL, en waarom zingt die gast dan niet altijd met die stem
quote:Dat denk ik niet.
Op zondag 18 januari 2004 21:56 schreef Seborik het volgende:
Jon Schaffer heeft de tapes vast vernietigd.
quote:Nou, dat denk ik niet. Jon is een vreselijke perfectionist en die gaat geen 'troep' uitbrengen.
Op maandag 19 januari 2004 08:27 schreef Djaser het volgende:[..]
Dat denk ik niet.
Ik heb toch wel de stille hoop op een Sets archief met TGB met Matt, over een jaartje of tien
quote:Ik ook niet
Op maandag 19 januari 2004 14:31 schreef Seborik het volgende:[..]
Nou, dat denk ik niet. Jon is een vreselijke perfectionist en die gaat geen 'troep' uitbrengen.
Hij vertelt gewoon een aantal dingen over Priest en Iced Earth, maar eigenlijk weinig nieuws. Wat wil je na zoveel interviews en zoveel dezelfde vragen de afgelopen tijd. Bijna elk interview lijkt op elkaar.
quote:
Op woensdag 21 januari 2004 12:03 schreef Seborik het volgende:
Wat is er niet interessant dan? Is er wel iets wat Ripper kan doen, waardoor jij even geen commentaar hebt?Hij vertelt gewoon een aantal dingen over Priest en Iced Earth, maar eigenlijk weinig nieuws. Wat wil je na zoveel interviews en zoveel dezelfde vragen de afgelopen tijd. Bijna elk interview lijkt op elkaar.
nou, de manier waarop hij het vertelt bevoorbeeld... tkan ook enthiousast hoor... en jah vooral ook doordat ie nix nieuws meer vertelt.
As some of you may have heard I recently had lower back surgery. It seemed early on that things were going well with my recovery, however in recent weeks a new problem has developed. I will be undergoing some intense testing in the next week to 10 days to see what the next steps will be. Which leads to the bad news, due to the serious complications with my back, we're going to have to postpone the European leg of the tour and possibly even the first 2 weeks or so of the US Tour. It really depends on what the Doctor says after all testing is done and the options are on the table. If another surgery is necessary it may push the tour back even more. Obviously this is the absolute last thing that we ever want to do, but my health has to come first, and the potential of causing permanent damage is very real.
Those of you that have been following the band for a long time know that it's always top priority to give you the best show possible. At the current and very intense level of pain that I'm in, there's no way that I'd be able to do my part and give 100%, and you don't deserve anything less.
The guys in the band are as disappointed as I am but they are understanding and supportive at the same time.
"The Glorious Burden" is by far the album that has received the best reviews in the bands history, charted the best around the world, sold more than double in the early stages compared with "Horror Show" in all major territories, and continues to grow full steam ahead. It is the album that I knew it would be and I hate that we have to change our plans due to my back problems. However, in the big picture, it's the only decision that I can make.
I hope you all can understand the seriousness of the situation. Please know that as much as this sucks, it's the best thing for me, the band, and for you.
The tour WILL happen, and when it does, I guarantee you will see the best Iced Earth show you ever have! I feel 10 years younger and am having fun again, it totally sucks that my back is causing these problems!
I thank you in advance for your support through this tough time and will keep you posted as to my progress..................
Take care,
Jon Schaffer
Hmm,nog steeds last van zijn rug.Jammer dat de tour nou pas later komt.
Ik zag trouwens vandaag een kort GB review in pzc, ze vonden als ik het goed begreep hem goed (voor een heave metal plaat dan).
quote:lijkt me wel ja, aangezien dat de 1e show is....
Op woensdag 4 februari 2004 20:04 schreef Bibikuif22 het volgende:
Dus die in de 0 13 in Tilburg wordt ook uitgesteld???
quote:Thanxx, ja sorry hoor, kheb er geen verstand van maar mijn man gaat erheen en ik wilde hem niet een *** bui bezorgen om niets... Tsja
Op woensdag 4 februari 2004 20:16 schreef Tokus het volgende:[..]
lijkt me wel ja, aangezien dat de 1e show is....
quote:Mojo en 013 melden dat het verzet wordt naar de herfst. Waar zij dat vandaan halen is mij ook een raadsel. Schaffer zegt alleen dat het na de Amerikaanse tour wordt, dacht ik.
Op donderdag 5 februari 2004 19:59 schreef Seborik het volgende:
Waar kun je wat vinden over herfst?
quote:
hoi
ICED EARTH UITGESTELD / POSTPONED
slecht nieuws
wegens rugproblemen van gitarist john schaffer is iced earth genoodzaakt om hun volledige europese tour uit te stellen tot de herfst.
Een nieuwe datum voor dit concert volgt snel. Voorlopig blijven de reservaties gewoon staan en zodra we een nieuwe datum hebben laten wij deze weten.
Due to back problems from gitarist john schaffer has iced earth deceided to postponed there complete european tour till the fall.
New date will follow soon, reservations stay vallid at this moment. if we got the new date we will announce it directly.
PRESS ANNOUNCEMENT FROM ICED EARTH YOU CAN FIND ON THERE WEBSITE
www.icedearth.com
sorry
rocklive team
quote:So die wil ik zien *pakt gsm*
Op woensdag 11 februari 2004 21:26 schreef Tokus het volgende:
clipcode 443 op the Box: Iced Earth - The Reckoning !
Perfect.
Die drummer en bassist zijn toch ook huurmuzikanten meen ik he
20 Feb speelt hier een band, Eternal Agony, die spelen Iced Earth covers, ben benieuwd, heb nog nooit een band Iced Earth horen coveren
quote:Nee.
Op zondag 15 februari 2004 12:55 schreef metallicattim het volgende:
Die drummer en bassist zijn toch ook huurmuzikanten meen ik he
[Dit bericht is gewijzigd door Big_Fat_Wombat op 15-02-2004 15:46]
quote:Jah precies, vooral bij when the eagle cries, je hoort duidelijk dat het barlow is, maar zelfs de webmaster ontkent dat het barlow is ( zie paar pagina's terug)
Op zondag 15 februari 2004 14:58 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:
't stomme vind 'k dat de achtergrond zang veelal niet door Sheffie gedaan wordt... achtergrond is veel ingezongen door Barlow en Owens... soms zie je Sheffie dingen zingen die hij niet eens haalt
Vind het een beetje vaag hoor, wat probeert hij te bereiken? Live lukt het em dus niet
Enne Seborik, ik meen me te herrineren van een interview dat schaffer zei dat hij nog huurmuzikanten had omdat hij het nog geen tijd vond voor vaste bandleden ofzoiets? of dat was alleen de gitarist, njah het zal wel
quote:Wanneer begrijp je nu eindelijk dat het niet barlow is die je hoort.Je bent 1 van de weinigen die blijft volhouden dat het barlow is.Als de webmaster en jon zelf in interviews zeggen dat het niet barlow is dan is dat dus ook zo.Je fantasie gaat met je aan de haal.
Op zondag 15 februari 2004 16:29 schreef metallicattim het volgende:[..]
Jah precies, vooral bij when the eagle cries, je hoort duidelijk dat het barlow is, maar zelfs de webmaster ontkent dat het barlow is ( zie paar pagina's terug)
quote:
Op zondag 15 februari 2004 16:42 schreef dantes_inferno86 het volgende:[..]
Wanneer begrijp je nu eindelijk dat het niet barlow is die je hoort.Je bent 1 van de weinigen die blijft volhouden dat het barlow is.Als de webmaster en jon zelf in interviews zeggen dat het niet barlow is dan is dat dus ook zo.Je fantasie gaat met je aan de haal.
quote:Er staat Matthew Barlow-Backing vocals.Er staat nergens op welke
Op zondag 15 februari 2004 16:58 schreef Big_Fat_Wombat het volgende:[..]
't staat zelfs in boekje van de cd aangegeven dat t Barlow en Owens zijn
ook op de single The Reckoning...
quote:ondanks je onderschrift
Wanneer begrijp je nu eindelijk dat het niet barlow is die je hoort.Je bent 1 van de weinigen die blijft volhouden dat het barlow is.Als de webmaster en jon zelf in interviews zeggen dat het niet barlow is dan is dat dus ook zo.Je fantasie gaat met je aan de haal.
quote:En hoezo dan niet?
Op zondag 15 februari 2004 17:04 schreef Rancor het volgende:[..]
ondanks je onderschrift
heb je hier dus geen gelijk
quote:nee Dante, in When The Eagle Cries is het wel duidelijk Barlow, in de overige nummers is hij echter niet goed te horen. Ondanks dat Neil zegt wat Jon ook zegt in interviews. Waarom denk je dat Barlow nog in de credits staat bij de achtergrondzang? Omdat het in ieder geval in 1 nummer erg duidelijk is.
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 15-02-2004 17:15]
quote:Check maar wie de drummer is op Dark Genesis en Horror Show.
Op zondag 15 februari 2004 16:29 schreef metallicattim het volgende:
Enne Seborik, ik meen me te herrineren van een interview dat schaffer zei dat hij nog huurmuzikanten had omdat hij het nog geen tijd vond voor vaste bandleden ofzoiets? of dat was alleen de gitarist, njah het zal wel
quote:Dat general lee stukje?Dat is jon.
Op zondag 15 februari 2004 17:14 schreef Seborik het volgende:
Ik hoor hem eigenlijk vooral in dat laatste deel van Gettysburg of is dat dan Jon?
@tokus,ik hoor barlow er toch echt niet in.Het klinkt meer als jon imo.
quote:ja jij, omdat jij Jon wilt horen
Op zondag 15 februari 2004 17:18 schreef dantes_inferno86 het volgende:@tokus,ik hoor barlow er toch echt niet in.Het klinkt meer als jon imo.
Nog voordat ik überhaupt de credits van het album leek het me al dat ik daar Barlow hoorde.
quote:Volgens mij zouden een flink aantal fans dat ook op eens vinden
Op zondag 15 februari 2004 17:20 schreef Tokus het volgende:[..]
ja jij, omdat jij Jon wilt horen
De rest hoort Barlow, ondanks dat Schaffer het liefst zijn naam van het album wil verwijderen (tenminste, die indruk krijg ik sterk uit de interviews).
quote:Nee, in die koorzangstukjes.
Op zondag 15 februari 2004 17:18 schreef dantes_inferno86 het volgende:[..]
Dat general lee stukje?Dat is jon.
quote:Barlow is ook geweldig
Op zondag 15 februari 2004 18:47 schreef Djaser het volgende:[..]
Volgens mij zouden een flink aantal fans dat ook op eens vinden
Best raar aangezien iedereen Matt eerst zo geweldig vond.
quote:Ik vind dat hij dat ook goed deed. Met grunten bedoel je zoals het end op Dantes Inferno? Ik kan dat niet slecht vinden ook zullen er zangers zijn die het beter zouden doen.
Op zondag 15 februari 2004 22:00 schreef dantes_inferno86 het volgende:
Hij is idd een geweldige zanger,met name op burnt offerings.,maar hij grunt toch echt niet.
quote:Het echte zwaardere zang word zowiezo door jon gedaan.Maar wat ik bedoelde is dat er geen grunt in Iced Earth te horen is.
Op maandag 16 februari 2004 10:12 schreef Djaser het volgende:[..]
Ik vind dat hij dat ook goed deed. Met grunten bedoel je zoals het end op Dantes Inferno? Ik kan dat niet slecht vinden ook zullen er zangers zijn die het beter zouden doen.
quote:Nee precies, grunten doet barlow niet echt, hij heeft wel een lage stem ( tevens ook een hoge ) maar dat is niet meteen grunten
Op maandag 16 februari 2004 11:34 schreef dantes_inferno86 het volgende:[..]
Het echte zwaardere zang word zowiezo door jon gedaan.Maar wat ik bedoelde is dat er geen grunt in Iced Earth te horen is.
quote:Aan het grunten of barlow?
Op maandag 16 februari 2004 19:35 schreef Djaser het volgende:
Ik heb iig niet het gevoel dat we er veel aan gemist hebben.
Ik mis Barlow wel iig, mjah dat moge duidelijk zijn
quote:Neej dat heb ik ook niet gemist, het cleane was juist wat het zo perfect maakte in combi met de vaak snoeiharde en zeer snelle gitaarriffjes
Op maandag 16 februari 2004 20:14 schreef Djaser het volgende:
Aan het grunten dat Barlow niet deed.
nu moeten we het met ripper doen *kuch*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |