abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16689655
vanmiddag de uitslag van de zwangerschaptest gehad en die was goed,nu over 3 weken de eerste echo kijken of het goed blijft gaan De eerste 3 maanden worden dus spannend voor ons Xanthe nog gefeliciteert
pi_16691059
Jij ook gefeli , maar misschien kunnen we dit gesprek beter voortzetten in een ander topic om zo degene die hier lezen en middenin de behandelingen zitten of op een wachtlijst wat to ontzien.
Maar welkom in het zwangerschap en geboorte topic
pi_16701224
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 08:15 schreef Xanthe het volgende:
Goeiemorgen Katinka , sinds ik wel .....PIEP... ben , ben ik steeds zo vroeg eruit , tis gewoon verschrikkelijk...
Moe moe moe , veel slapen , maar s'ochtends lekker door slapen zit er niet in.
Opgelucht dat je even gebeld hebt? Klinkt toch beter die 28 oktober.
Heb je trouwens ondertussen een verzekering die het voor jullie wel vergoed?
Richard, gefeliciteerd! Spannende tijd voor jullie.

Qua verzekering; Ik zit goed bij Amicon, eigen risico 360 euro voor de eerste poging. Het was toch al te laat om te wisselen, want je mag er dan de eerste 2 jaar geen gebruik van maken. En ik ga niet 2 jaar wachten dat snap je. Dus wat dat betreft voorlopig geen problemen.

En ja, blij dat ik gebeld heb en iemand trof die het iets beter snapte. Al wordt het nog steeds eind februari en dus maart voor we serieus aan de slag zijn (hoop ik).
Dus een kindje voor ons in 2004 gaat zeer waarschijnlijk al niet meer lukken (als het uberhaupt...) en dat is gewoon k****

[Dit bericht is gewijzigd door katinka op 29-01-2004 23:06]

pi_16707423
Maar misschien wel zwanger in 2004
Meis geniet er nog even van , hoe groot je wens ook is , vanaf het moment dat je zwanger bent veranderd er toch al een heleboel , laat staan als de kleine er is.
Dus ga nu nog de dingen doen die je dan niet meer kan
pi_17329000
Hehe, eindelijk de oproep voor onze IVF behandeling binnen!!!
Volgende week gaat de eerste spuit erin! Ik ben zo blij dat er eindelijk weer iets gebeuren gaat!! (we zijn er uiteraard nog lang niet...maar vol goede moed in iedergeval)

Dat wilde ik maar even kwijt .

pi_17333769
Spannend hoor! Wanneer ga je beginnen met spuiten? En welk hormonen moet je spuiten?
(Werden ze vergoed door je verzekerings maatschappij?)
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 februari 2004 @ 12:08:54 #207
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17340114
Vanochtend prikinstructie gehad; a.s. vrijdag gaat de eerste spuit Lucrin erin; daarna wordt ik ongesteld (na een weekje ongeveer) dan moet ik bellen en komen voor een uitgangsecho, waarna ik met Gonal-F moet gaan spuiten. Daarna voor de eisprong Pregnyl en dan de Pickup (wanneer? geen idee kunnen ze nog niet zeggen). Dus vol goeie moed beginnen vrijdag!

Het spuiten, daar zie ik niet tegenop. Tijdens de IUI moest ik ook al zelf spuiten, dus dat prikken ben ik wel gewend. Het is ietsje anders omdat het niet met een pen kan maar met gewone injectienaaldjes moet gebeuren. Je moet zelf de vloeistof opzuigen en/ of ampullen mengen. Alle hormonen werden trouwens vergoed; ik heb de rekening niet eens gezien.

Ik hoorde vandaag wel dat het kleine flesje Lucrin al 400 euro kost...Het totaal zou ongeveer gelijk zijn aan de IVF behandeling (rond de 1200 euro dus volgens mij). Gelukkig wordt het vergoed...

Alles goed met jou Xanthe?

pi_17343003
Ja hoor hier alles goed!

Geweldig dat je kan beginnen he? Eindelijk het lang het moment waar je zolang naar hebt uitgekeken.
En dat zelf prikken , hahaha ik heb het echt nooit gedaan hoor! Mocht vriendlief doen.
Ik had ook geen pen maar moest het ook opzuigen en met het kleine naaldje in mijn buik spuiten.
De Pregnyl ben je vast wel mee bekend? Zo niet , tipje warm hem even op in je handen anders schijnt ie erg venijnig te zijn.

Ik heb nog voor zo'n 1200 euro aan medicatie in huis staan (Menopur en Pregnyl).
Probleem is dat ik het niet kan bewaren voor een eventueel kindje want zolnag is het niet houdbaar.
pi_17354747
quote:
Op dinsdag 24 februari 2004 00:39 schreef Xanthe het volgende:
Ik heb nog voor zo'n 1200 euro aan medicatie in huis staan (Menopur en Pregnyl).
Probleem is dat ik het niet kan bewaren voor een eventueel kindje want zolnag is het niet houdbaar.
Je zou die kunnen aanbieden aan mensen die de eerste behandeling nog in moeten gaan en de kosten dus zelf moeten opbrengen. Kijk hier maar eens.
Zo help je anderen er misschien mee.

Wij zijn overigens na 6 x iui, 4 x IVF en 2 X ICSI uitbehandeld, helaas.
pi_17358947
Ik hou ze voorlopig zelf , kan er net 2 IUI behandelingen mee ondergaan.
En wij gaan ons kindje verliezen.
Het hartje klopt niet meer.
Morgen krijg ik een laatste echo en een recept mee voor weeën opwekkers zodat we die vrijdag kunnen gebruiken.

Ik zie er als een berg tegenop......
pi_17359297
Ach Xanthe! Wat erg...

Had je vandaag een echo waarop dat geconstateerd werd?

Meid toch; heel veel sterkte de komende dagen, ik zal aan je denken...
pi_17359435
Dirkh, dat moet echt ongelooflijk zwaar zijn. Hoe lang is het geleden dat jullie dat nieuws hebben moeten verwerken?

Wij hebben 6x IUI gedaan en IVF poging 1 staat voor de deur...Vooralsnog probeer ik positief te blijven.
pi_17359451
Nee gisteren hebben we de echo gehad.
pi_17361002
Katinka, wij hebben op oudjaarsdag de laatste testdag gehad, op die dag werd mijn vrouw dus ongesteld. Dus echt veel te testen was er niet meer. Twee weken geleden hebben we besloten om dit hoofdstuk voorlopig te sluiten.

Had je bij de eerste IVF nog cryo's Katinka?

Heel veel sterkte toegewenst bij jullie volgende poging, en positief blijven is altijd goed, want emotioneel is het al zwaar genoeg.
pi_17399631
Dirkh, wat verschrikkelijk om zo het nieuwe jaar in te moeten gaan! Na zoveel moeite had het resultaat wel wat beter mogen zij he...Mag ik trouwens vragen hoe oud jullie zijn?

Wij gaan nu beginnen aan onze eerste IVF-poging, dus geen cryo's... Ik ga straks mijn eerste spuit lucrin zetten.

Xanthe, ik moet vaak aan je denken. Gaat het een beetje?
pi_17400037
Met ups en downs , mer downs dan ups op het moment.
Alles moet nog een plekje krijgen , maar heb heel veel steun van mijn vriend.
Lees anders mijn dagboek maar daar staat het wel zo ongeveer allemaal ; http://onze.beebiesite.nl
Vanaf de zwangerschap t/m nu.
  vrijdag 27 februari 2004 @ 22:46:07 #218
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_17402154
katinka, heel veel succes!

en het levende bewijs van een geslaagde behandeling ligt nu heerlijk te slapen hier in de wieg

Ook hier ligt trouwens nog steeds voor kapitalen in de koelkast aan Puregon en Pregnyl.. heb 't al eens aangeboden op een mailinglist maar geen reactie gehad, nu toch maar 'ns naar de apotheek terugbrengen..
edit: Dirk, bedankt voor de link, ik zal morgen de hhdata even opschrijven en ze aanbieden! Sterkte btw

[ Bericht 9% gewijzigd door E.T. op 27-02-2004 22:51:27 (aanvulling) ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_17403542
Dankjewel ET,

Je hebt het over Puregon he? Kreeg jij dat bij IVF, of bj IUI? Ik krijg nu nl. geen Puregon maar Gonal-F. Ik weet eigenlijk niet waarom...

Groet
Katinka
pi_17403741
Katinka:
Ik ben 35 jaar en mijn vrouw is 29 jaar, relatief jong dus.
Wat is de reden waarom er voor jou voor Lucrin is gekozen? (ik ga even direkte vragen stellen: Is er bij jou Endometriose geconstateerd, en zo ja, in welke mate en waar?)

Xanthe, ik heb even snel een blik geworpen op jullie site (ik zal hem binnenkort eens wat beter lezen) maar wens jullie heel veel sterkte.

pi_17404166
Dirkh,

Ik ben 32 en mijn partner is 36...Waarom bij mij voor Lucrin is gekozen weet ik niet precies. Wat ik wel weet is dat Lucrin mijn cyclus stil legt (dat zou bij IVF voor betere follikelgroei zorgen). Hiermee moet je op dag 21 starten. Na de menstruatie wordt overgegaan (welke dag weet ik nog niet) op Gonal-F in mijn geval. Dit zou standaard IVF zijn.
Nu is er bij mij geen endometriose geconstateerd (er is wel een keer iets gezien in heel lichte mate , maar dat kon tijdens de IUI ook door alle hromonen komen), maar ik ben een DES-dochter.
Misschien dat dat het bepaald heeft.
pi_17405395
Xanthe en Jeroen veel sterkte gewenst Ik ben 38 en mijn vriendin 31 Gonal-F of puregon,Zover ik weet doen ze beide hetzelfde Wij hebben ze alle twee gehad de gonal-f in amsterdam en de puregon in maastricht Overigens wij kunnen ook weer opnieuw beginnen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 februari 2004 @ 09:25:38 #223
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17405658
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 00:26 schreef katinka het volgende:
Dankjewel ET,

Je hebt het over Puregon he? Kreeg jij dat bij IVF, of bj IUI? Ik krijg nu nl. geen Puregon maar Gonal-F. Ik weet eigenlijk niet waarom...

Groet
Katinka
Wij hebben twee ICSI behandelingen gehad.
Dus bij ICSI
  zaterdag 28 februari 2004 @ 14:42:54 #224
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_17409179
En Lucrin doet hetzelfde als Decapeptyl (cyclus stilleggen)
Wat ik heb begrepen uit mijn mailinglist tijd (zo'n Freya-mailinglist, lekker om van je af te praten en ervaringen te delen) is dat 't per ziekenhuis verschilt of ze de Gonal-F weg op gaan of de Puregon-weg.

Ik heb trouwens het meeste baat gehad bij een nieuwe behandelmethode, op dag vier (geloof ik) direct beginnen met Puregon en dan als de follikels zo'n 14mm zijn Orgalutran (een vrij nieuw middel) erbij spuiten om de eisprong tegen te gaan.
Voordeel van deze behandeling zou zijn; korter, minder hormonen, minder bijwerkingen.. en inderdaad, de behandeling was voorbij voor ik er erg in had
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_17410971
Even dat snel reageren venster proberen;

Swetsenegger; was je berichtje zo kort bedoeld? En E.T. , waar was jij onder behandeling?

Katinka
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')