abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_15694189
Nog steeds spannend dus Xanthe, ook voor jouw duim ik door!

ik moet strax in de ziektewet vanwege rsi-duimen denk ik , maar alles voor het goede doel

Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_15711092
Als je in de ziektewet zit kom je onder het duimen maar een kopje koffie/thee hier halen hoor
Anders weet je niet meer wat je tijdens het duimen nog met je tijd moet doen
  † In Memoriam † zaterdag 27 december 2003 @ 13:46:26 #128
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_15740482
Vandaag is het zaterdag..... Xanthe ben je al naar de dokter geweest? Ben echt heel benieuwd hoe het met je is (duim duim duim duim).
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_15742443
niet leuk meer!!!!!
Maandag weer terug komen voor opnieuw een echo , dat word de 4e binnen een week.
Ik weet dus nog niets en je zult zien dat we op oudjaarsdag geinsemineerd worden , bah bah bah!
Komt me dus helemaal niet uit!
S'morgens in het holst van de ochtend naar het ziekenhuis daar een uur wachten en dan terug naar huis met krampen in je buik.
Ik zou dan oliebollen gaan bakken met mijn papa.
En dan komt smiddags de eerste visite al , dus nog even extra slapen zit er niet in.
S'nachts slapen in deze wijk kan pas rond een uur of 4 dus dat word een gezellige oud en nieuw.

Xanthe nu ophouden met dat gejammer!

Maar zo voelt het dus nu allemaal een beetje , het zit allemaal zwaar tegen en met alle feestdagen erbij is dit erg vervelend en extra belastend.
Allerlei doem senarios zijn in mijn hoofd aan het rond spoken en nog steeds de angst dat ze de eisprong gaan missen.
Want als ze hem missen word er niet meer geinemineerd , omdat het eitje na de eisprong maar 6 uur bevrucht kan worden.

Maar we gaan dus nog 2 dagen menopur spuiten en dan mag ik toch echt hopen wat meer duidelijkheid te hebben.

FOK!fossiel zaterdag 27 december 2003 @ 15:48:05 #130
2628 Karin
pi_15743171
He Xanthe wat rottig dat het nu zo lang moet duren allemaal! En elke keer met de benen wijd voor een echo lijkt mij ook absoluut niet prettig.
Maar mocht het echt op oudjaarsdag gebeuren vraag je toch gewoon of de visite een uurtje (of 2) later kan komen zodat jij nog even kan slapen. Daar moet men maar begrip voor hebben hoor, dit is heel belangrijk.
pi_15751098
Inderdaad steeds weer met je benen wijd en met de feestdagen en weekend diensten ook nog steeds voor een ander.
Voelt erg goedkoop als het zo vaak achter elkaar moet , maar na een douche beurt voel ik me dan toch altijd weer wat frisser.
Dat terwijl er niet zo erg veel gebeurt , het is gewoon het idee tussen de oren.

Probleem wat betreft oud en nieuw is dat we het samen met de buren doen.
En sommigen niet later kunnen komen vanwege openbaar vervoer enzo.
Er zit voor mij dan toch een bepaalde druk op de ketel , maar we kijken wel hoe we dat oplossen.
Het zal ook allemaal wel weer los lopen.
Zat gewoon helemaal in het doem denken vanmiddag
en dan zie ik geen positieve dingen meer en al helemaal geen (simpele) uitwegen.

Overmorgen de laatste dingen in huis halen voor woensdag en dinsdag de logeerkamer in orde maken.
Morgen ga ik niets anders doen dan luieren op de bank met een dekentje

pi_15751739
* easy-going knuffelt Xanthe en wenst haar veel sterkte aankomende week
  † In Memoriam † maandag 29 december 2003 @ 10:51:40 #133
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_15789725
quote:
Op zaterdag 27 december 2003 15:15 schreef Xanthe het volgende:
niet leuk meer!!!!!
Maandag weer terug komen voor opnieuw een echo , dat word de 4e binnen een week.
Benen wijd, vraagt om gezelligheid... vandaag is het weer zover Xanthe. Ik kan heel goed begrijpen dat je er op een gegeven moment zo genoeg van hebt om maar weer voor een echo op te moeten. Hopelijk krijg je vandaag het nieuws waar je op zit te wachten
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_15790106
Helaas slecht nieuws,
eisprong is geweest en dus geen IUI deze maand.
Volgende week maandag moet ik mijn bloed laten testen op
progesteron.
Het leek alsof ze verast waren over de spontane eisprong , terwijl dat nooit het probleem geweest is.
Ik baal dus nu ontzettend.

Vanmiddag achter zorgverzekeraars aan bellen of er ook verzekeraars zijn die de medicatie wel blijven vergoeden , ik heb gelukkig nog voor ongeveer 3 keer in huis staan.

Nu ga ik een nieuwe kooi halen voor mijn papegaaien , die is vandaag binnen gekomen.
Zijn er in elk geval nog een paar gelukkig hier in huis straks.

maandag 29 december 2003 @ 11:17:40 #135
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_15790187
quote:
Op maandag 29 december 2003 11:13 schreef Xanthe het volgende:
Helaas slecht nieuws

Xanthe, wat naar voor je!
Ik heb met je te doen!

* Sugar weet even niets beters te zeggen, maar hoopt dat de papegaaien dat wel weten...!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  † In Memoriam † maandag 29 december 2003 @ 11:19:25 #136
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_15790224
Dat meeeen je niet Wat klote zeg dat er precies omheen ge-echood is. Mag je dan eigenlijk niet voor de zekerheid zelf sexen?
  maandag 29 december 2003 @ 11:38:40 #137
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_15790619
Xanthe
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_15792291
Ah Xanthe, wat een rotnieuws. Sterkte
pi_15793436
Tjonge dat is pas balen Xanthe. Je zou toch denken dat ze met alle technieken van tegenwoordig zoiets wel onder controle zouden hebben;
maar het is blijkbaar toch ingewikkeld!

Je probleem voor oud/nieuw is wel opgelost, maar dat was natuurlijk NIET de bedoeling!!!

Ik hoop dat je ondanks deze tegenvaller wel van oud&nieuw kunt genieten. Op naar 2004 dus! Dan gaat het gewoon gebeuren.

pi_15794223
Dank jullie voor jullie opbeurende woorden.

Alles wat tegen kan zitten zit vandaag blijkbaar tegen , want na veel gewurg hadden we de dozen voor de kooi in de auto , deze paste eigenlijk niet , dus erg voorzichtig naar huis gereden.
Thuis aangekomen bleek de inhoud van de kleinere doos niet in orde te zijn , tijdens het transport is hier niet erg voorzichtig mee omgegaan en alles was gedeukt of gescheurd.
Overigens was dit niet aan de doos te zien.
Maar goed nu moeten we tot volgende week donderdag wachten voordat de nieuwe kooi in elkaar kan.
Helaas voor de papegaaien moeten ze het nog even doen met de te kleine oude kooi.

Tuurlijk gaan we voor de zekerheid nog wel zelf klussen , mijn vriend ligt nog te slapen omdat hij nachtdienst heeft gehad.
Die weet nog van niets.

En vanavond ga ik me klem zuipen baal zo ontzettend!
Verder druk bezig met het uitzoeken naar welke verzekering ik ga overstappen.

Hoe moeilijk ook , we moeten verder.
Maar het doet wel pijn dat we deze maand geen poging hebben.
Zeker door de medicatie , we hebben voor ruim 600 euro in mijn buik gespoten en nu geen poging.

We gaan volgende week maandag terug naar het ziekenhuis voor bloed prikken en verder wachten we op de ongesteldheid.

Allemaal een heel goed en vruchtbaar nieuwjaar!
Voorlopig zijn jullie nog niet van mij af

pi_15806775
Zo mag ik het horen!

Jeetje, Xanthe ¤ 600? Heb je dat zelf moeten betalen of heb je dat wel vergoed gekregen?

Geniet van je zuippartijtje, doe ik ook deze week nog

Volgend jaar is het weer over! Dan worden we weer braaf.

Ik wens jou en iedereen hier een superjaar toe; en dat alle grote wensen nu maar eens uit mogen komen!

pi_15812902
Gelukkig hoefde ik dat nog niet zelf te betalen.
Probleem zit het meer in 2004 en de het nieuwe ziekenfonds.
De medicatie is eruit gehaald , maar als je belt met Amicon zeggen zij dat het nog gewoon in het basis pakket zit.
Groene land belt me nog terug dus even afwachten wat zij te melden hebben.

Moet er niet aan denken dat ik het uit eigen zak moet betalen , maar voorlopig kan ik nog 3 maal vooruit.
Heb een klein voorraadje in huis.

Ik vind het ontzettend raar dat de ziekenfonds verzekeraars zelf nog niet eens weten wat er nou veranderd is maar ik wil toch wel graag weten waar ik nou aan toe ben.

† In Memoriam † dinsdag 30 december 2003 @ 10:28:27 #143
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_15818335
Ik weet ook niet wat ze aan het doen zijn bij het ziekenfonds. Zelf zit ik nu bij de Agis en daar wordt de 1e poging IVF wel vergoed, alleen de rest niet. Er wordt verder met geen woord gesproken over medicijnen of andere vruchtbaarheidsbehandelingen zoals IUI enzo. Brrr, ik vrees toch dat ik er in januari even in moet duiken om alles op een rijtje te zetten.
pi_15830616
Slaapmeisje, wordt die eerste poging niet toevallig vergoed door je aanvullende verzekering? Poging 2 en 3 zitten namelijk in de basisverzekering (volgens mij bij iedereen?)

Zover als nu bekend is worden de medicijnen volgens mij nog gewoon vergoed, omdat die worden voorgeschreven door een arts. De IVF-vergoeding zelf kwam/komt uit een gesubsidieerde pot geld en dat is voor poging 1 nu veranderd.

Maar, ik vind het allemaal ook nogal dubieus! Ik heb ergens gelezen dat er van de zomer nog een speciaal debat aan gewijd gaat worden in de 2e kamer, omdat met het terugplaatsen van 1 embyo ook al heel veel geld bespaard kan worden (kosten van tweelingzwangerschappen zijn heel hoog). Ik weet alleen niet meer waar. Het kan dus best zijn, dat er van de zomer nog dingen veranderen/ teruggedraaid worden. Voor de mensen die nu starten met IVF is dat dus te laat...Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

pi_15832654
Oke ik zal even wat belangrijke stukken gaan zoeken op het internet.
Er zijn nl. een aantal dingen erg tegenstrijdig.

Vooral dat van de medicatie , verzekeraars zeggen dat het gewoon in het basis pakket blijft zitten , maar op www.zn.nl staat het volgende stukje ; IVF
De kosten van de eerste IVF- of ICSI-behandeling (inclusief medicijnen) worden niet meer vergoed. Bovendien verdwijnen de medicijnen van alle overige vruchtbaarheidsbehandelingen uit het pakket. De tweede en derde IVF- of ICSI-behandeling (inclusief medicijnen) blijven in het ziekenfondspakket.

Maar goed zowel Groene Land als Amicon weten hier dus niets van

Voor de 1e IVF kan je bij sommige verzekeraars bij verzekeren , echter zitten er wel haken en ogen aan , zo moet je in een aanmeldings formulier aangeven of je denkt binnen 2 jaar gebruikt te gaan maken van IVF.
Maw. men kan je nog weigeren voor die aanvullende verzekering.

Op www.freya.nl is het volgende te vinden ;
Eerste inschatting
De Zonmw onderzoeken en de vergoeding voor IVF en de medicijnen staan nu nog steeds prominent op de politieke agenda. De discussie hierover kan na deze begrotingsbehandeling nu pas echt goed beginnen. Er zal voor het zomerreces van de kamer, als dat kan, een apart debat gewijd worden aan IVF, vruchtbaarheidsbehandelingen en de vergoeding daarvan, waar vragen als willen we dit in NederLand, en willen we er uit collectieve middelen voor betalen, de onderwerpen zullen zijn.

Natuurlijk blijft wel de frustratie van het nu toch zelf betalen in januari, maar dat kan van tijdelijke aard zijn gezien de politieke agenda.
Overigens steken veel zorgverzekeraars wel de helpende hand uit door IVF en de medicijnen voor een laag bedrag in de aanvullende verzekering op te nemen, hier weten we nu nog te weinig details van, maar de eerste geluiden lijken positief.

Dit had ik al eerder hier gepost trouwens.
Het blijft wel raadzaam om niet alleen maar blind te gaan staren naar welke verzekering IVF vergoed , maar ook de andere dingen die je belangrijk vind zoals tandarts of fysio.
En er zitten bij IVf ook nogal wat verschillen , de 1 heeft een eigen risico de ander vergoed 100%.

pi_15842489
Ja, ik had het dus bij Freya gelezen en inderdaad hier ook al bij jou Xanthe. Ik lees een beetje teveel op het moment vrees ik. Ik wacht het rustig af, blijf gewoon bij mijn huidige verzekeraar (met aanvulling die ik al had) want ik was al bang voor die voorwaarden van die 2 jaar... Dus poging 1 gaat ons waarschijnlijk ¤ 360 kosten. Verder laat ik het maar een beetje langs me heen komen, anders wordt ik gek.

Bedankt in iedergeval voor het opzoeken.

Geniet ervan morgen en ik spreek je hier weer in het nieuwe jaar..........

† In Memoriam † woensdag 31 december 2003 @ 09:24:00 #147
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_15848941
Dank dank dank voor de bovenstaande informatie. Zoals het er nu naar uitziet blijf ik ook gewoon bij mijn huidige ziekenfonds. Ik heb daar een comfort polis waar ook de tandarts nog bij in zit en ik zal inderdaad die regels er nog eens goed op nalezen hoe dat nou zit met IVF. Katinka, je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat de 2e en 3e poging gewoon worden vergoed en heb ik verkeerd gelezen. Toch bljift het verwarrend en wordt er niet 1 lijn getrokken. Ik vind het trouwens wel frappant dat wij juist in januari de MMM ingaan en de regels dan van kracht worden.

Ach, waar maak ik me druk om? In januari mogen wij een afspraak maken met de fertiliteitskliniek

pi_15849284
Joh 360 kan iedereen wel opbrengen.
Jij zit dus bij Amicon?

Mijn verzekering gooit het er helemaal uit , ook geen aanvullende verzekering voor mogelijk
Dank Geove!

IVF verwacht ik niet binnen 2 jaar , anders gaan we gewoon 2 jaar lang IUI proberen.
IUI zelf blijft gewoon in het standaard pakket zitten en ik ga ervan uit dat het met IUI wel lukken gaat.
Het enige probleem zijn de medicijnen en de onduidelijkheid hierover bij de verzekeraars.

Ga me nu aankleden en naar mijn vader , lekker oliebollen maken
En me even niet bezig houden met alle begandelingen.
Vanavond het rottige jaar afsluiten waarin erg veel is gebeurd en hopen op een mooi en goed 2004!

pi_16005795
Gisteren dus moeten bloedprikken om te kijken hoe het met de progesteron huishouding zat.
Deze was 61.46 en ze vroeg erbij of ik op dag 21 van de cyclus zat.
Ik zat op dag 23 , dus aardig in de buurt.
En volgens mij kijken zij naar een cyclus van 28 dagen , waarbij je op dag 14 de eisprong behoort te hebben en die had ik 2 dagen later.
Maar goed de progesteron was in orde , wat inhoud dat ik een goede eisprong van mezelf heb.
Ik verwacht binnen een week ongi te zijn (of dat ons zelf klussen geholpen heeft natuurlijk ).
  FOK!fossiel dinsdag 6 januari 2004 @ 14:23:55 #150
2628 Karin
pi_16009326
Xanthe je wordt ongeveer 14 dagen na je eisprong ongesteld. Dus als jij op dag 16 je eisprong hebt wordt je op ongeveer dag 30 ongesteld. Tenminste zo begreep ik het altijd uit de boeken. Maar misschien zou je dat eens na kunnen vragen in het ziekenhuis? (misschien dat dit je behoedt van te vroeg te testen en dus eventueel teleurstellingen)

Ik (lees en) leef erg met je mee, dit traject lijkt me heel ingrijpend. Ik hoop dat je binnenkort dat felbegeerde tweede streepje in handen hebt.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')