ik moet strax in de ziektewet vanwege rsi-duimen denk ik 
 , maar alles voor het goede doel 

Xanthe nu ophouden met dat gejammer! ![]()
Maar zo voelt het dus nu allemaal een beetje , het zit allemaal zwaar tegen en met alle feestdagen erbij is dit erg vervelend en extra belastend.
Allerlei doem senarios zijn in mijn hoofd aan het rond spoken en nog steeds de angst dat ze de eisprong gaan missen.
Want als ze hem missen word er niet meer geinemineerd , omdat het eitje na de eisprong maar 6 uur bevrucht kan worden.
Maar we gaan dus nog 2 dagen menopur spuiten en dan mag ik toch echt hopen wat meer duidelijkheid te hebben.

Probleem wat betreft oud en nieuw is dat we het samen met de buren doen.
En sommigen niet later kunnen komen vanwege openbaar vervoer enzo.
Er zit voor mij dan toch een bepaalde druk op de ketel , maar we kijken wel hoe we dat oplossen.
Het zal ook allemaal wel weer los lopen.
Zat gewoon helemaal in het doem denken vanmiddag 

en dan zie ik geen positieve dingen meer en al helemaal geen (simpele) uitwegen.
Overmorgen de laatste dingen in huis halen voor woensdag en dinsdag de logeerkamer in orde maken.
Morgen ga ik niets anders doen dan luieren op de bank met een dekentje 

quote:Benen wijd, vraagt om gezelligheid... vandaag is het weer zover Xanthe. Ik kan heel goed begrijpen dat je er op een gegeven moment zo genoeg van hebt om maar weer voor een echo op te moeten. Hopelijk krijg je vandaag het nieuws waar je op zit te wachten
Op zaterdag 27 december 2003 15:15 schreef Xanthe het volgende:niet leuk meer!!!!!
Maandag weer terug komen voor opnieuw een echo , dat word de 4e binnen een week.

Vanmiddag achter zorgverzekeraars aan bellen of er ook verzekeraars zijn die de medicatie wel blijven vergoeden , ik heb gelukkig nog voor ongeveer 3 keer in huis staan.
Nu ga ik een nieuwe kooi halen voor mijn papegaaien , die is vandaag binnen gekomen.
Zijn er in elk geval nog een paar gelukkig hier in huis straks.

quote:Xanthe, wat naar voor je!
Op maandag 29 december 2003 11:13 schreef Xanthe het volgende:
Helaas slecht nieuws
* Sugar weet even niets beters te zeggen, maar hoopt dat de papegaaien dat wel weten...!

Je probleem voor oud/nieuw is wel opgelost, maar dat was natuurlijk NIET de bedoeling!!! ![]()
Ik hoop dat je ondanks deze tegenvaller wel van oud&nieuw kunt genieten. Op naar 2004 dus! Dan gaat het gewoon gebeuren.

Alles wat tegen kan zitten zit vandaag blijkbaar tegen , want na veel gewurg hadden we de dozen voor de kooi in de auto , deze paste eigenlijk niet , dus erg voorzichtig naar huis gereden.
Thuis aangekomen bleek de inhoud van de kleinere doos niet in orde te zijn , tijdens het transport is hier niet erg voorzichtig mee omgegaan en alles was gedeukt of gescheurd.
Overigens was dit niet aan de doos te zien.
Maar goed nu moeten we tot volgende week donderdag wachten voordat de nieuwe kooi in elkaar kan.
Helaas voor de papegaaien moeten ze het nog even doen met de te kleine oude kooi.
Tuurlijk gaan we voor de zekerheid nog wel zelf klussen , mijn vriend ligt nog te slapen omdat hij nachtdienst heeft gehad.
Die weet nog van niets.
En vanavond ga ik me klem zuipen 
 baal zo ontzettend!
Verder druk bezig met het uitzoeken naar welke verzekering ik ga overstappen.
Hoe moeilijk ook , we moeten verder.
Maar het doet wel pijn dat we deze maand geen poging hebben.
Zeker door de medicatie , we hebben voor ruim 600 euro in mijn buik gespoten en nu geen poging.
We gaan volgende week maandag terug naar het ziekenhuis voor bloed prikken en verder wachten we op de ongesteldheid.
Allemaal een heel goed en vruchtbaar nieuwjaar!
Voorlopig zijn jullie nog niet van mij af 

Jeetje, Xanthe ¤ 600? Heb je dat zelf moeten betalen of heb je dat wel vergoed gekregen?
Geniet van je zuippartijtje, doe ik ook deze week nog  ![]()
Volgend jaar is het weer over! Dan worden we weer braaf.
Ik wens jou en iedereen hier een superjaar toe; en dat alle grote wensen nu maar eens uit mogen komen!

Moet er niet aan denken dat ik het uit eigen zak moet betalen , maar voorlopig kan ik nog 3 maal vooruit.
Heb een klein voorraadje in huis.
Ik vind het ontzettend raar dat de ziekenfonds verzekeraars zelf nog niet eens weten wat er nou veranderd is maar ik wil toch wel graag weten waar ik nou aan toe ben.

Zover als nu bekend is worden de medicijnen volgens mij nog gewoon vergoed, omdat die worden voorgeschreven door een arts. De IVF-vergoeding zelf kwam/komt uit een gesubsidieerde pot geld en dat is voor poging 1 nu veranderd.
Maar, ik vind het allemaal ook nogal dubieus! Ik heb ergens gelezen dat er van de zomer nog een speciaal debat aan gewijd gaat worden in de 2e kamer, omdat met het terugplaatsen van 1 embyo ook al heel veel geld bespaard kan worden (kosten van tweelingzwangerschappen zijn heel hoog). Ik weet alleen niet meer waar. Het kan dus best zijn, dat er van de zomer nog dingen veranderen/ teruggedraaid worden. Voor de mensen die nu starten met IVF is dat dus te laat...Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden.

Vooral dat van de medicatie , verzekeraars zeggen dat het gewoon in het basis pakket blijft zitten , maar op www.zn.nl staat het volgende stukje ; IVF 
De kosten van de eerste IVF- of ICSI-behandeling (inclusief medicijnen) worden niet meer vergoed. Bovendien verdwijnen de medicijnen van alle overige vruchtbaarheidsbehandelingen uit het pakket. De tweede en derde IVF- of ICSI-behandeling (inclusief medicijnen) blijven in het ziekenfondspakket. 
Maar goed zowel Groene Land als Amicon weten hier dus niets van ![]()
Voor de 1e IVF kan je bij sommige verzekeraars bij verzekeren , echter zitten er wel haken en ogen aan , zo moet je in een aanmeldings formulier aangeven of je denkt binnen 2 jaar gebruikt te gaan maken van IVF.
Maw. men kan je nog weigeren voor die aanvullende verzekering.
Op www.freya.nl is het volgende te vinden ;
Eerste inschatting
De Zonmw onderzoeken en de vergoeding voor IVF en de medicijnen staan nu nog steeds prominent op de politieke agenda. De discussie hierover kan na deze begrotingsbehandeling nu pas echt goed beginnen. Er zal voor het zomerreces van de kamer, als dat kan, een apart debat gewijd worden aan IVF, vruchtbaarheidsbehandelingen en de vergoeding daarvan, waar vragen als willen we dit in NederLand, en willen we er uit collectieve middelen voor betalen, de onderwerpen zullen zijn. 
Natuurlijk blijft wel de frustratie van het nu toch zelf betalen in januari, maar dat kan van tijdelijke aard zijn gezien de politieke agenda.
Overigens steken veel zorgverzekeraars wel de helpende hand uit door IVF en de medicijnen voor een laag bedrag in de aanvullende verzekering op te nemen, hier weten we nu nog te weinig details van, maar de eerste geluiden lijken positief. 
Dit had ik al eerder hier gepost trouwens.
Het blijft wel raadzaam om niet alleen maar blind te gaan staren naar welke verzekering IVF vergoed , maar ook de andere dingen die je belangrijk vind zoals tandarts of fysio.
En er zitten bij IVf ook nogal wat verschillen , de 1 heeft een eigen risico de ander vergoed 100%.

Bedankt in iedergeval voor het opzoeken.
Geniet ervan morgen en ik spreek je hier weer in het nieuwe jaar..........

Ach, waar maak ik me druk om? In januari mogen wij een afspraak maken met de fertiliteitskliniek  

Mijn verzekering gooit het er helemaal uit , ook geen aanvullende verzekering voor mogelijk ![]()
Dank Geove!
IVF verwacht ik niet binnen 2 jaar , anders gaan we gewoon 2 jaar lang IUI proberen.
IUI zelf blijft gewoon in het standaard pakket zitten en ik ga ervan uit dat het met IUI wel lukken gaat.
Het enige probleem zijn de medicijnen en de onduidelijkheid hierover bij de verzekeraars.
Ga me nu aankleden en naar mijn vader , lekker oliebollen maken ![]()
En me even niet bezig houden met alle begandelingen.
Vanavond het rottige jaar afsluiten waarin erg veel is gebeurd en hopen op een mooi en goed 2004!

Ik (lees en) leef erg met je mee, dit traject lijkt me heel ingrijpend. Ik hoop dat je binnenkort dat felbegeerde tweede streepje in handen hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |