abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17770217
Jeetje zeg!
Nou ik hoop voor je dat ze als nog gaan groeien hoor!

Ik was nog vergeten te zeggen dat ik gisteren niet meer mee mocht doen met het loopbaan onderzoek.
Ik had ze maandag gebeld en het duurde 2 langen en 2 korten eer ze terug belde , maar daarna kreeg ik meteen al te horen dat ze me al had afgemeld en dat je 100% moest zijn zowel geestelijk als lichamelijk.
Prima , next time beter!
pi_17786853
Eh, ET, mijn vorige berichtje was misschien een beetje lomp! In ieder geval bedankt voor jouw ervaring; ik bedoelde eigenlijk dat ik een beetje van geschrokken ben van je verhaal, dus na het even te laten bezinken ben ik van mening dat je maar beter voorbereid kunt zijn. Neemt niet weg dat ik er wel serieus tegenop zie.

He Xanthe, dus je kunt nog even rustig aan doen begrijp ik? Dat is mooi. Hoe lang moet je nou wachten voordat je weer zo'n loopbaanonderzoek kunt doen?
  woensdag 17 maart 2004 @ 21:37:21 #278
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_17787082
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 21:30 schreef katinka het volgende:
Eh, ET, mijn vorige berichtje was misschien een beetje lomp! In ieder geval bedankt voor jouw ervaring; ik bedoelde eigenlijk dat ik een beetje van geschrokken ben van je verhaal, dus na het even te laten bezinken ben ik van mening dat je maar beter voorbereid kunt zijn. Neemt niet weg dat ik er wel serieus tegenop zie.

He Xanthe, dus je kunt nog even rustig aan doen begrijp ik? Dat is mooi. Hoe lang moet je nou wachten voordat je weer zo'n loopbaanonderzoek kunt doen?
Dat snapte ik wel hoor
En ja, ik kan het niet rooskleuriger voor je maken. Kan maar beter gewoon eerlijk vertellen hoe ik het heb ervaren, dan dat ik jouw mooie praatjes voorhou en dat 't dan uiteindelijk tegenvalt.
Wat ik denk ik wel nog zou doen als ik jou was (en dit is heel makkelijk gezegd, maar minder makkelijk in de praktijk) Er minder tegenop zien! Probeer 't gewoon over je heen te laten komen en vooral te denken aan de positieve kant (Je bent 'al' tot de punctie gekomen, Ze halen een paar mooie eicellen weg waar misschien wel een toekomstig kindje tussen zit!)

Achteraf zul je dan echt zeggen.. Het was niet zo erg als dat 't leek, en het was voorbij voor ik er erg in had.

(ow, en probeer achteraf niet te zwelgen in je k*tgevoel.. dat maakt 't alleen maar erger volgens mij. Ga WEL op de bank liggen, laat je lekker verwennen door vrien/manlief. Owja, nog eentje.. trek een broek aan die lekker losjes op je buik zit.. je buik voelt een beetje beurs en opgezet daarna, een strakke broek zit dan niet lekker zoals je zult begrijpen)

wanneer had je ook alweer de volgende echo?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_17787120
Dat zal zo'n 3 tot 4 weken duren.
De vrouw die ik aan de lijn had wilde dat ik haar zou bellen als het beter
ging en dan zou ze me aanmelden. Als ik na 3 weken nog niet gebeld zou hebben ,
zou ze mij terug bellen.
Dit vond ik onzin , dus heb gevraagd om mij voor de volgende onderzoek te
plaatsen en dat zou dus 3 tot mischien 4 weken duren.
We wachten af....
pi_17790503
ET, ik heb vrijdag weer een echo!
pi_17819338
Spannend!!! De uitslag van de echo!!!

Ik ben sinds afgelopen zondag begonnen met afvallen, nieuw dieet en anders dan de voorgaande waarbij ik juist enorm aankwam en pas woensdag een weegschaal gekocht en nu 2 kilo kwijt!

We gaan dus lekker fris weer beginnen....
  † In Memoriam † vrijdag 19 maart 2004 @ 11:10:00 #282
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_17819835
Hoi lieve MMM meiden,

Heeft een van jullie ervaring met een negatieve samenlevingstest? Volgende maand moeten we weer terugkomen bij de fertiliteitsarts voor nog een samenlevingstest, maar ik denk dat deze ook weer negatief uit zal vallen omdat ik eigenlijk nog nooit dat rekbare cervixslijm heb gehad waar veel over geschreven wordt.

Katinka, hopelijk zijn je eitjes vandaag helemaal toppie. Die van mij was op de vrijdag nog maar 13.8 mm en de maandag erop 23 mm, dus je kunt in een paar dagen best een enorme groeispurt krijgen.

En Xanthe zomaar alweer 2 kilo kwijt dat gaat de goede kant op meid! Ben zelf ook weer bezig om wat meer op mijn eten te letten. Het schijnt dat de eitjes zich nogal aangetrokken voelen tot vet en daardoor kan de eisprong wat mislopen hoorde ik van mijn ferti arts. Vet heb ik genoeg maar ik mocht niet te snel afvallen dat is dan ook weer niet goed. Succes met je nieuwe dieet en hopelijk mag je volgende maand weer meedraaien in het programma!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_17822164
Hallo lief Slaapmeisje,
Ik heb 3 maal een negatieve samenlevings test gehad , zaad was wel in orde ,
na een HSG (baarmoeder foto) en een laparoscopie (kijk operatie) mochten wij toen beginnen
met IUI.
Jou eitjes worden wel mooi groot zeg!
Die van mij blijven meestal rond de 17mm.
Daarvoor kreeg ik dus Menopur , maar ik zag geen verschil niet met medicatie.
Maar deze heeft er waarschijnlijk wel voor gezorgd dat mijn cervixslijm neutraler
werd en we toen toch zwanger werden... de rest van het verhaal ken je...
Ik wil dus nu beginnen zonder medicatie...
pi_17833574
Hallo lieverds ,

Ik heb geen ervaring met een negatieve samenlevingstest; die ene keer dat ie gedaan werd was ie positief bij ons. Maar toch werd ik niet zwanger...

En over dat vet he? Ik ben (helaas) het laatste half jaar 5 kilo aangekomen; dit komt o.a. omdat ik gestopt ben met fanatiek te fietsen. Te veel sporten is ook niet goed volgens mij en bij mij zat een hoop frustratie, die ik er uit trapte. Nu ben ik veel rustiger, maar wel een stukkie zwaarder. Lijnen doe ik nu niet, maar ik let wel een beetje op. Meer dan 5 wil ik er echt niet bij hebben...

Maar! Vanochtend dus nieuwe info gekregen; ik had rechts ineens 5 eitjes (10mm ongeveer) die nog heel klein waren en die ook niet meedoen voor de punctie. Links zaten er 6, van 17, 16, 14, 14 , 12 en 12 mm (ongeveer zoiets)!! Tijdens 6x IUI deed links niks en nu ineens is die dominant!
Ook slijmvlies was ineens 8mm (was maandag nog maar 3)! Alles boven 7 = goed zei ze.
Maandag moet ik terugkomen en dan zal het moment van de punctie wel daar zijn (woensdag of donderdag verwacht ik). Gelukkig, ik was zo blij! De gyne zei dat het aantal prima was; en dat ze een beetje teruggekomen zijn van heel grote aantallen eitjes. Dit was heel mooi zo.

Dus hier is de stemming weer positief
  vrijdag 19 maart 2004 @ 21:41:44 #285
3011 E.T.
pi_17833758
goed nieuws Katinka! En idd.. je hebt er niet zo heel veel nodig (hoe meer follikels, hoe langduriger en hoe pijnljker de punctie ook is).

Mooie score!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_17834049
thanx!!!
  vrijdag 19 maart 2004 @ 22:00:06 #287
3011 E.T.
pi_17834185
misschien interessant leesvoer:
Zwangerschap en babietjes deel 66!

Hierin staat mijn verhaal vanaf een paar dagen voor de punctie tot na de punctie (inclusief punctie-verhaal) Ook door de ogen van Swets gezien. (werd wel een beetje emo toen ik t net weer teruglas.. als je dan denkt dat 't resultaat nu in d'r wieg ligt te slapen
pi_17835897
Dankjewel E.T.! Wat een herkenbaar spannend verhaal! Ik heb het in 1 ruk gelezen allemaal...
Ik geloof dat de aantallen bij mij een beetje overeen komen met ide van jou! Maar sjeeeeee 125 spuiten??? Ik zal ook eens tellen...

(14x per IUI x 6 = 84 + 6x pregnyl = 90 + 40 van nu = 130?!?!?!?!?
Gossie, ik dacht, daar kom ik noooit aan!!
  vrijdag 19 maart 2004 @ 23:14:12 #289
3011 E.T.
pi_17835968
Bij mij waren het drie icsi-pogingen (eentje afgebroken ivm overstimulatie (had 26 follikels) de volgende met lagere dosis puregon afgebroken omdat de groei bleef steken op zo'n 13mm, de derde dus uiteindelijk helemaal afgemaakt)
En ja, dat dubbel spuiten (met puregon en decapeptyl) telt hard aan
pi_17836245
Wauw Katinka! Dat begint er toch erg goed uit te zien!
pi_17836691
Aaaaaaaaah 26 follikels? Jij kon niet meer lopen zeker? Oeioei, dat is wel gevaarlijk.
Ik had ook puregon maar dan bij de IUI's. Nu heb ik Gonal-F en Lucrin en die tellen inderdaad dubbel he?

Tja; 't wordt een spannende week!
pi_17897430
Goed, de spanning blijft nog een beetje; vanochtend bloed en echo: 8 folikels links en 5 rechts. Maar nog maar 2 'punctierijp'. Dus nog een dag doorstimuleren en morgen nog een keer bloed +echo. Hopelijk zijn er ze dan wat groter...
Ik weet dus nu nog niet wanneer de puntie is, maar ik verwacht donderdag of vrijdag...
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 22:02:33 #293
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_17899192
Ej Katinka wat een spannend moment zeg. Hopelijk maken die resterende eitjes nog even een groeispurt door. Als er maar 2 punctierijp blijken te zijn, gaan ze dan nog wel door met de punctie?
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  † In Memoriam † maandag 22 maart 2004 @ 22:07:55 #294
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_17899361
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 12:56 schreef Xanthe het volgende:
Hallo lief Slaapmeisje,
Ik heb 3 maal een negatieve samenlevings test gehad , zaad was wel in orde ,
na een HSG (baarmoeder foto) en een laparoscopie (kijk operatie) mochten wij toen beginnen
met IUI.
Jou eitjes worden wel mooi groot zeg!
Die van mij blijven meestal rond de 17mm.
Daarvoor kreeg ik dus Menopur , maar ik zag geen verschil niet met medicatie.
Maar deze heeft er waarschijnlijk wel voor gezorgd dat mijn cervixslijm neutraler
werd en we toen toch zwanger werden... de rest van het verhaal ken je...
Ik wil dus nu beginnen zonder medicatie...
Ja joh, ik had zo een mooi eitje, ik was er gewoon trots op. Het probleem is dat de zwemmertjes van Slaapvriendje ook in een te hoge viscositeit verblijven, dus dat maakt het waarschijnlijk de reden, tezamen met mijn cervixslijm, waarom we na 20 maanden oefenen nog geen resultaat hebben geboekt. De verpleegkundige liep wat op de zaken vooruit en vertelde dat de volgende stap waarschijnlijk IUI is. Hopelijk hoef ik daarvoor niet ook nog een HSG en laparoscopie te ondergaan. Ach, one step at the time, wanneer we die volgende PCT achter de rug hebben zien we wel even verder.

Helaas ken ik de rest van je verhaal. Hopelijk is je cervixslijm op ´niveau´ gebleven zodat die drempel alvast voorbij gezwommen kan worden!
pi_17909180
Katinka wat een spannende tijd zeg!
Go eitjes , go eitjes , go eitjes!!! Wie weet dat ik ze zo nog een beetje heb aangemoedigd

Slaapmeisje , fijn om te horen dat jouw eitjes zo goed waren!
Scheelt weer
HSG en laparoscopie.... HSG was puur om zeker te zijn dat de eierstokken wel doorgankelijk waren.
Mochten ze dit toch willen doen en ze willen ook een laparoscopie doen , vraag dan of ze het dan in 1 keer kunnen doen.
Ik heb dus vorig jaar en een HSG gehad en een aantal maanden later een laparoscopie waarbij ze ook nog een soort HSG hebben gedaan.
Laparoscopie heb ik vrijwillig gedaan omdat ik dus hormonen moest gaan spuiten en als je verklevingen mocht hebben aan je baarmoeder dan kunnen deze verergeren door de hormonen daarom doet mijn ziekenhuis dus meestal wel een laparoscopie voor die tijd.

IUI op zich is goed te doen , vraag eventueel ook aan je behandelend arts of hij het slechts 6 keer doet of ook vaker.
Sommige artsen doen het maar 6 maal en gaan dan al snel over op IVF oid. terwijl bij 10 keer meer resultaat geboekt word.
Weet niet bij wie je verzekerd bent , maar bij sommige verzekeraars word medicatie ook nog vergoed ,maar dient je arts dit aan te vragen.
Mocht je eventueel prijzen willen weten van de medicatie dan hoor ik het wel...

Soms wel lekker om op de zaken vooruit te gaan lopen want dan heb je tenminste het gevoel dat je weer vooruit gaat en dichter bij je kansen komt!

Weet je al waneer je meer te weten komt?

Wij hopen ook dat het cervixslijm door de zwangerschap nog neutraler is en probeer dus alweer flink om spontaan zwanger te worden!
Volgende week hebben we weer een afspraak....
pi_17922348
quote:
Op maandag 22 maart 2004 22:02 schreef Slaapmeisje het volgende:
Ej Katinka wat een spannend moment zeg. Hopelijk maken die resterende eitjes nog even een groeispurt door. Als er maar 2 punctierijp blijken te zijn, gaan ze dan nog wel door met de punctie?
Vanochtend weer een echo + bloed laten prikken; die eitjes maken inderdaad nog een eindsprint!
Ze waren bijna allemaal weer 2 mm gegroeid en nu waren er 4 punctierijp 23, 22, 21, 19 (dat wil zeggen >18mm). Maar er zaten er nog van 17,5 , 16,16,14,14, dus er komen er nog wel een paar bij denk ik. Vanavond om 21:30 moet ik Pregnyl spuiten en donderdag om 9:30 is de punctie...Dus dat is nog ruim een dag waarin de follikels kunnen groeien. De gyn. zei ook nog dat alle blaasjes in principe aangeprikt worden, in de hoop dat er eitjes in zitten. Dat zou nu in mijn geval betekenen dat ze 13 blaasjes gaan aanprikken! Eneh, nu met die aanmoedigingen kan er geen eentje achterblijven he?

Het is echt wel maf hoor trouwens, om die echo's te zien met zo'n samengepakte bundel knikkers in je eierstok
  † In Memoriam † dinsdag 23 maart 2004 @ 20:58:42 #297
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_17922556
Wat een geweldig nieuws katinka! Hoe meer eitjes hoe beter natuurlijk. Het is inderdaad trouwens heel maf om je binnenste op echo te zien. Onderhand ken ik mijn baarmoeder, eierstokken en wat dies meer zij beter dan mijn buitenkant

Ik ga donderdag heel hard voor je duimen dat je een mooie oogst zal hebben!
pi_17924496
dankjewel slaapmeisje, ik kan een paar duimen goed gebruiken!
Het heeft wel even geduurd (ik reageerde een beetje traag op de Gonal-F), maar nu heb ik ook wat!

En tja, ik ken mijn binnenkant inmiddels ook beter ; soms moet ik de gyn. zelfs corrigeren omdat ie mijn rechtereierstok niet kan vinden

Nogmaals dankjulliewel. Ik ga nu lekker naar mijn bedje, want 2 dagen om 5:30 opstaan om op tijd in de IVF kliniek te zijn gaan je niet in je kouwe kleren zitten .........
  dinsdag 23 maart 2004 @ 22:16:26 #299
3011 E.T.
pi_17924834
quote:
Op dinsdag 23 maart 2004 22:07 schreef katinka het volgende:
dankjewel slaapmeisje, ik kan een paar duimen goed gebruiken!
Het heeft wel even geduurd (ik reageerde een beetje traag op de Gonal-F), maar nu heb ik ook wat!

En tja, ik ken mijn binnenkant inmiddels ook beter ; soms moet ik de gyn. zelfs corrigeren omdat ie mijn rechtereierstok niet kan vinden

Nogmaals dankjulliewel. Ik ga nu lekker naar mijn bedje, want 2 dagen om 5:30 opstaan om op tijd in de IVF kliniek te zijn gaan je niet in je kouwe kleren zitten .........
Geniet van je spuit-vrije dag morgen!
pi_17983481
Ja! Hier ben ik weer; de punctie is achter de rug! Er zijn 10 eitjes gevonden en de productie van mijn ventje was ook goed! Boven verwachting veel dus !! Ik had zelf op 5 eitjes gehoopt, omdat ze rechts nog zo klein waren. Zelfs de gyne. was blij verrast. Ze kwalificeerde de punctie als een lastige en had gehoopt op 5 eitjes. Dus die 10 is echt perfect!!!

De punctie was toch wel een soort van hoogtepunt, waar ik nu nog van aan het bijkomen ben. Ik vond het behoorlijk pijnlijk, vooral de follikels die nog klein waren deden erg pijn. Eigenlijk wel logisch dat die moeilijker aan te prikken zijn; een halfopgeblazen ballon prik je ook niet zomaar lek.

Heel spannend allemaal, dit is de utlieme test tenslotte. Ik moet zeggen dat ik nu heel ontspannen ben. Nu moet de natuur zijn werk doen.......Zondag horen we of er eitjes bevrucht zijn en hoeveel. De eventuele terugplaatsing zou dan maandagmiddag zijn....

Ik moest nog 3x pregnyl spuiten in de komende dagen; beginnend op donderdag, daarna op zaterdag en nog 1 op maandag.

Dus, ik ben nu heel blij, dit is weer een overwinning. Nu de volgende stap. En daarna nog vele...maar 1 tegelijk. Ik loop in iedergeval niet met mijn hoofd in de wolken, maar ik geniet wel een klein beetje van deze stap vooruit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')