Katinka, ik kreeg drie dagen voor de punctie pas definitief te horen wanneer die was, dat was pas na echo drie ofzo (hangt er een beetje vanaf hoe het stimuleren gaat). Daarvoor was het steeds van "als het zo doorgaat zal het wel maandag worden"
De punctie zelf is idd erg vervelend, helaas kan ik het niet mooier maken. Hou er ook rekening mee, dat als een kant gedaan is, de tweede kant vervelender kan zijn. (zowieso is een kant pijnljker dan de andere). Bij mij is trouwens niet verdoofd bij de punctie, de eierstokken kunnen ze zowieso niet verdoven en het verdoven van de vaginawand zou net zo pijnlijk zijn als het prikken met de punctienaald en zou zinloos zijn. (het zal allemaal wel, heb geen vergelijk)
De tip die ik je kan meegeven is zoveel mogelijk proberen te ontspannen, leg een hand vlak boven/op je navel en probeer daar je ademhaling heen te sturen. Zo concentreer je je op je ademhaling ipv op de pijn die je voelt.
En ook ik ben geen watje (al zeg ik 't zelf) maar tijdens die punctie had ik toch echt de tranen in m'n ogen staan en dan had ik nog niet eens zoveel follikels (ik meen 5 aan beide kanten). En daarna echt rustig aan doen de rest van de dag. De volgende dag ben ik trouwens weer gewoon aan het werk gegaan geloof ik. Succes iig!
(laat je morgen wel even weten hoeveel en hoe groot?)
Xanthe, je mail heb ik al gehad, en na jouw post van de week hier leek t me al duidelijk dat ik de pregnyl niet apart voor je hoef te houden. (Lekker trouwens dat de verzekering gewoon vergoed). Je mag 't dus gewoon aanbieden op de lijst
![]()
Doe je wel een beetje rustig aan? Nog wel goed om jezelf denken hoor!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.