abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 november 2003 @ 10:41:55 #1
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_14497258
Mijn vriend en ik gaan binnenkort voor de eerste keer naar het ziekenhuis voor IVF/ICSI (met eiceldonatie)
We hebben inmiddels een donor gevonden dus kunnen we eindelijk de medische molen in!!
Hopelijk zijn hier meer meiden die ervaringen willen delen.

Groetjes

Positive thinking, my way of thinking!
pi_14497368
We gaan niet beginnen met IVF of ICSI , deze maand beginnen we wel met hormonen spuiten voor onze eerste IUI behandeling.

Weet je al wanneer jullie eerste keer is?

zondag 9 november 2003 @ 11:01:38 #3
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_14497447
19 november gaan we naar het ziekenhuis om kennis te maken met onze nieuwe arts. ivm de woonplaats van onze donor zijn we overgestapt naar een ander ziekenhuis. We gaan dan dus de eerste keer naar het nieuwe ziekenhuis, om ons "aan te meldde'" zeg maar en de gegevens van onze donor door te geven en onze vragen te stellen.
Jullie beginnen dus deze maand met spuiten?? Dat hoef ik gelukkig niet. Dat komt allemaal voor rekening van de donor.
pi_14499115
Ik zou omstreeks de 18e ongi moeten worden.
Maar aangezien ik afgelopen maand net een laparoscopie heb gehad ( 24 oktober ) schijnt het zo te zijn dat deze vaak vroeger komt.
Even afwachten dus.
Op de 3e cyclus dag moet ik beginnen met spuiten en ik heb voor 10 dagen in huis liggen.
Ik verwacht met de berekening die ik gemaakt heb op basis van de eerste datum (18 nov. ongi) dat we in de eerste dagen van december de IUI krijgen.
Spannend dus....

Weet jij ook hoelang de wachtlijst is in jullie ziekenhuis?
En hoe hebben jullie een donor gevonden?

maandag 10 november 2003 @ 19:09:36 #5
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_14532686
We hebben onze donor via een oproep op Freya.
De wachtlijst zou (in het AZM) zo'n 6 maanden zijn, begreep ik.
Maar dat moeten we de 19de nog even aan de arts vragen.
pi_14533462
Zit je ook op een freya lijst?
Spannend he? dat je nu eindelijk wat dichterbij de grote wens komt.
Tenminste dat gevoel heb ik nu wel.

Heb vandaag prikles gehad.
Niet dat ik mezelf ga prikken , ik pieker er niet over.
Dat mag mijn vriendje gaan doen , maar ik zag er zo onwijs tegenop dat
ik wel graag wilde voelen hoe het voelde, eigenlijk viel het reuze mee
en stelt het bijna niets voor.
Nu nog wachten op de rode monsters....

pi_14580651
Hallo!

Wij hebben inmiddels 6 IUI pogingen achter de rug en starten waarschijnljk in december met IVF. Dus net als voor jullie breken er voor ons ook heel spannende tijden aan!

Kiefs
Katinka

pi_14589157
Katinka hoe heb jij de IUI beleefd?
Weet natuurlijk ongeveer wat ons te wachten staat , maar niet exact.
Ik moet vanaf de 3e cyclus dag beginnen met hormonen prikken totdat de eitjes groot genoeg zijn , dan een een ander hormoon dat een eisprong opwekt.
Dan zou na 36 uur het zaad ingebracht worden.
Hoe heb jij dat laatste ervaren? Deed het zeer? Gebruiken ze ook een klem op je baarmoedermond? Of kan de katheter er zo in?
Hoop dat je me hier antwoord op wilt geven.
pi_14593147
Hoi Xanthe,

Ik moest ook op dag 3 beginnen met Puregon spuiten en op dag 15 ongeveer (afhankelijk van de follikelgrootte) moest ik 's avonds een spuit Pregnyl (laten) zetten. Dit deed ik overigens in het ziekenhuis, omdat ik dat niet zelf durfde. Na 36 uur was ook bij mij de IUI. Het viel me eigenlijk nogal mee. Er wordt een vogelbektang in je schede gezet (heb je vast al eens gehad bij een uitstrijkje?) en iets gespreid, zodat de gyn makkelijker het slangetje door je baarmoedermond kan schuiven. Dit voelt tijdens het schuiven als menstruatiepijn en duurt maar even. Dan drukt de gyn de spuit leeg en is het al weer klaar. Het moeilijkste komt ernaar pas hoor (vond ik). Afwachten!!! Overigens vond ik de eerste 14 dagen in het begin ook erg zwaar en dat lag dan vooral aan mijn emoties en de hormonen denk ik. Ik was tijdens de eerste IUI's nog erg verdrietig dat het allemaal zo moest en later ging dat wel beter. De eerste 14 dagen kun je er zelf nog vanalles aan doen, daarna moet je gewoon veel geduld hebben...

Ik wens je in ieder geval heel veel succes en als je nog wat wilt weten vraag je het maar.

donderdag 13 november 2003 @ 20:13:36 #10
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_14614351
Wij zullen waarschijnlijk ICSI krijgen (met eiceldonatie)
Is vrij heftig. Maar ja. Je moet wat. Ik zou mijzelf niet recht in de ogen aan kunnen kijken als ik niet alles geprobeerd heb om deze diepe wens te vervullen. Hoe oud zijn jullie eigenlijk?
Ik ben pas 25. Hopelijk scheelt dat. Ik wist op mijn 15de al dat ik geen eicellen heb. Vandaar dat wij jong beginnen.
Ik kan eigenlijk ook niet wachten. Begin liever gister als vandaag.
Groetjes Annemiek
pi_14614907
wij hebben 2 keer IVF gehad en 1 keer ICSI... en door de laatste behandeling hebben we een pracht dochter....
pi_14615392
Hoi Annemiek,
Goh, dat lijkt me inderdaad nogal heftig om op je 15e te horen dat je geen eicellen hebt! Hoe kan dat eigenlijk? Is dat een aangeboren afwijking? Ik heb er bewondering voor dat je met eiceldonatie toch de stap gaat zetten. Trek je het emotioneel een beetje?

Ik ben 32 en mijn ventje is 36. We zijn nu 3,5 jaar bezig. Gelukkig kunnen we binnenkort starten met een behandeling met grotere kansen.
Op zich had ik al eerder willen beginnen, maar ja alles heeft zijn tijd nodig...Mijn ventje en ik zijn nu 6 jaar samen. Ik denk dat het wel scheelt of je 25 of 35 bent. De gyneacologen die ik tot nu toe gezien heb (en dat zijn er nogal wat moet ik zeggen) zeiden allemaal dat ik toch nog hartstikke jong ben. Ik vind mezelf al wel aardig "oud" worden zo zoetjes aan! Ik voel een klokje tikken en daar wordt ik niet echt vrolijk van. Bij ons is het een combinatie van ons beiden. Ik ben een DES-dochter (dat weet ik al vanaf mijn 12e en kom sindsdien jaarlijks op controle bij een gyn) en heb een afwijkende vorm baarmoeder. Het aantal visjes van mijn ventje is wat laag en er bewegen er te weinig goed genoeg. Op zich is het niet zo slecht, maar wel de combinatie van ons beiden....
Inderdaad, ik zou ook liever gisteren....

Groetjes
Katinka

pi_14615437
quote:
Op donderdag 13 november 2003 20:33 schreef karinswets het volgende:
wij hebben 2 keer IVF gehad en 1 keer ICSI... en door de laatste behandeling hebben we een pracht dochter....
Hoi karinswets, gefeliciteerd! Kijk, zulk nieuws is erg welkom! Dat geeft mij weer een beetje moed. Wat was bij jullie eigenlijk het probleem?
pi_14615865
hoi Katinka...

het probleem bij ons was dat mijn man verminderd vruchtbaar is en mijn rechter eierstok werkt niet... Mijn man wist dit al op jonge leeftijd ( nu zijn we 33 en 36 ) wij zijn in totaal 4,5 jaar bezig geweest Eerst twee keer IVF gedaan. 1ste keer 6 eitjes weggehaald en daarvan was er maar 1 bevrucht maar dat kwam na 1 week los en de 2de keer 5 eitjes weggehaald endaar was er niet 1 van bevrucht. Toen werd besloten om voor ICSI te gaan ( met "proef medicijnen" er werd een test gedaan met 100 stellen 50 uit nederland en 50 in Belgie) En omdat we daar onze medewerking voor verleende kregen we 1 poging extra, in ruil daarvoor moest ik wel iedere dag naar het ziekenhuis om bloed te prikken en voor een binnewaardse echo... maar afijn toen hebben ze 6 eitjes weggehaald en daarvan is er uiteindelijk 1 terug geplaatst... en dat is gelukt Het was best zwaar allemaal maar het is de moeite waard geweest.... Dus heel veel sterkte!!!!

pi_14618967
Dankjewel! Grappig wel, we zijn ongeveer even oud.
Veel geluk met jullie kleine!
pi_14632066
Het word al wat drukker hier zie ik
Ik ben 27 ( april word ik alweer 28) , we zijn ruim 7 jaar bezig nu en lopen pas sinds vorig jaar in het ziekenhuis.
Het probleem bij ons is dat mijn cervixslijm niet in orde is, waardoor de visjes steeds dood gaan.

Hebben jullie al nagedacht wat jullie gaan doen als Hoogervorst het voor elkaar krijgt dat de medicatie voor vruchtbaarheidsbehandelingen niet meer vergoed zullen worden?
Ik vind het wel eng allemaal.
Voor ons zou het erop neer komen dat we voor 20 stuks ( 10 dagen ) menopur ¤ 526.04 zouden moeten betalen en voor 1 maal pregnyl ¤ 9.62.
Ik schrok eigenlijk wel van de bedragen van deze medicatie.
Vind het ook niet eerlijk als het zou gebreuren , genoeg mensen die niet gezond leven of veel risicos nemen door gevaarlijke sporten oid. te beoefenen , waarbij als het mis gaat het allemaal wel vergoed word en straks de 1e IVF en ICSI en alle medicatie van alle vruchtbaarheids behandelingen niet.
Ik vind het helemaal niet erg als ik zelf wat bij zou moeten leggen , maar ruim ¤ 525,- vind ik wel erg veel.
Hoe gaan jullie hier mee om?

zaterdag 15 november 2003 @ 10:56:12 #17
73549 Annemiek78
Martijn_77 my favo user!
pi_14651919
Hoi hoi,

Wij zijn met onze 25 en 26 dus inderdaad erg jong. We kiezen er ook bewust voor om jong te beginnen met behandelen, omdat we van tevoren al wisten dat het lang kan gaan duren. Al kan ik nu al niet meer wachten tot het zover is.

Is inderdaad best heftig om dit op je 15de te horen, maar je kan je daardoor ook vanaf dat moment al mentaal gaan voor bereiden op de behandelingen. En in eerstre instantie voor jezelf bepalen of je er wel mee gaat beginnen uberhaupt. Wij gaan er voor de volle 100% voor!!

Grt. Annemiek

pi_14671823
Ongi geworden , de laatste keer dat ik het leuk vind voorlopig.
Dinsdag moeten we dus starten met het prikken van de hormonen en een week later moeten we voor controle naar het ziekenhuis.
Nou maar hopen dat de hormonen hun werk goed doen en niet te goed.
Op naar de 1e IUI !!!!
  zondag 16 november 2003 @ 11:54:04 #19
29568 karinswets
mama van anouk
pi_14672660
quote:
Op zondag 16 november 2003 10:56 schreef Xanthe het volgende:
Ongi geworden , de laatste keer dat ik het leuk vind voorlopig.
Dinsdag moeten we dus starten met het prikken van de hormonen en een week later moeten we voor controle naar het ziekenhuis.
Nou maar hopen dat de hormonen hun werk goed doen en niet te goed.
Op naar de 1e IUI !!!!
Hee gefeliciteerd... veel succes dinsdag....^O^
  zondag 16 november 2003 @ 11:55:45 #20
29568 karinswets
mama van anouk
pi_14672689
[quote]Op zondag 16 november 2003 11:54 schreef karinswets het volgende:

[..]

Hee gefeliciteerd... veel succes dinsdag.....

zondag 16 november 2003 @ 12:00:13 #21
29568 karinswets
mama van anouk
pi_14672752
Hee gefeliciteerd... veel succes dinsdag..... .
[/quote]
  zondag 16 november 2003 @ 12:01:25 #22
29568 karinswets
mama van anouk
pi_14672770
gaat niet helmaal goed geloof ik... .
pi_14672998
LOL iets te enthousiast?
Ben benieuwd hoeveel dagen ik moet prikken voordat we de IUI krijgen...
Heb normaal een cyclus van rond de 30 dagen.... Met een eisprong rond de 17e dag.
Weet niet hoe dat met medicatie is...

Weet gelukkig wel voor de kerstdagen of het raak is , hopelijk mag ik dus geen alcohol drinken

pi_14677986
Hoi Xanthe,

Ik heb 6x IUI gehad en had ongveer dezelfde lengte cyclus als jij. Het spuiten van hormonen begon bij mij op dag 3 en op dag 14-15-16 kreeg ik meestal de Pregnyl spuit voor de eisprong (als follikel 20 mm was). Dus IUI op dag 16-17-18, zoiets. Maar bij de eerste keer was het op dag 19, omdat ze wel voorzichtig zijn en eerst goed kijken hoe je gereageert op de hormonen.

Dus het kan bij jou wel heel anders zijn hoor! Ik spoot 25 eenheden Puregon. Weet je al wat jij moet gaan gebruiken?

Alleszins veel succes, het is erg spannend allemaal.

Katinka

pi_14680385
Ik heb menopur 75 IE.
Hiervan moet ik 2 ampullen per dag spuiten.
Van de pregnyl heb ik 1 ampul 5000 IE.
Bij 18mm zouden ze de pregnyl spuiten.

Hoe heb jij de IUI zelf ervaren?
Gebruiken ze daarvoor ook een tang voor je baarmoedermond?
En heb je er dingen om moeten laten op de dag van de IUI?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')