Groetjes
Weet je al wanneer jullie eerste keer is?
Weet jij ook hoelang de wachtlijst is in jullie ziekenhuis?
En hoe hebben jullie een donor gevonden?
Heb vandaag prikles gehad.
Niet dat ik mezelf ga prikken , ik pieker er niet over.
Dat mag mijn vriendje gaan doen , maar ik zag er zo onwijs tegenop dat
ik wel graag wilde voelen hoe het voelde, eigenlijk viel het reuze mee
en stelt het bijna niets voor.
Nu nog wachten op de rode monsters....
Wij hebben inmiddels 6 IUI pogingen achter de rug en starten waarschijnljk in december met IVF. Dus net als voor jullie breken er voor ons ook heel spannende tijden aan!
Kiefs
Katinka
Ik moest ook op dag 3 beginnen met Puregon spuiten en op dag 15 ongeveer (afhankelijk van de follikelgrootte) moest ik 's avonds een spuit Pregnyl (laten) zetten. Dit deed ik overigens in het ziekenhuis, omdat ik dat niet zelf durfde. Na 36 uur was ook bij mij de IUI. Het viel me eigenlijk nogal mee. Er wordt een vogelbektang in je schede gezet (heb je vast al eens gehad bij een uitstrijkje?) en iets gespreid, zodat de gyn makkelijker het slangetje door je baarmoedermond kan schuiven. Dit voelt tijdens het schuiven als menstruatiepijn en duurt maar even. Dan drukt de gyn de spuit leeg en is het al weer klaar. Het moeilijkste komt ernaar pas hoor (vond ik). Afwachten!!! Overigens vond ik de eerste 14 dagen in het begin ook erg zwaar en dat lag dan vooral aan mijn emoties en de hormonen denk ik. Ik was tijdens de eerste IUI's nog erg verdrietig dat het allemaal zo moest en later ging dat wel beter. De eerste 14 dagen kun je er zelf nog vanalles aan doen, daarna moet je gewoon veel geduld hebben...
Ik wens je in ieder geval heel veel succes en als je nog wat wilt weten vraag je het maar.
Ik ben 32 en mijn ventje is 36. We zijn nu 3,5 jaar bezig. Gelukkig kunnen we binnenkort starten met een behandeling met grotere kansen.
Op zich had ik al eerder willen beginnen, maar ja alles heeft zijn tijd nodig...Mijn ventje en ik zijn nu 6 jaar samen. Ik denk dat het wel scheelt of je 25 of 35 bent. De gyneacologen die ik tot nu toe gezien heb (en dat zijn er nogal wat moet ik zeggen) zeiden allemaal dat ik toch nog hartstikke jong ben. Ik vind mezelf al wel aardig "oud" worden zo zoetjes aan! Ik voel een klokje tikken en daar wordt ik niet echt vrolijk van. Bij ons is het een combinatie van ons beiden. Ik ben een DES-dochter (dat weet ik al vanaf mijn 12e en kom sindsdien jaarlijks op controle bij een gyn) en heb een afwijkende vorm baarmoeder. Het aantal visjes van mijn ventje is wat laag en er bewegen er te weinig goed genoeg. Op zich is het niet zo slecht, maar wel de combinatie van ons beiden....
Inderdaad, ik zou ook liever gisteren....
Groetjes
Katinka
quote:Hoi karinswets, gefeliciteerd! Kijk, zulk nieuws is erg welkom! Dat geeft mij weer een beetje moed. Wat was bij jullie eigenlijk het probleem?
Op donderdag 13 november 2003 20:33 schreef karinswets het volgende:
wij hebben 2 keer IVF gehad en 1 keer ICSI... en door de laatste behandeling hebben we een pracht dochter....
het probleem bij ons was dat mijn man verminderd vruchtbaar is en mijn rechter eierstok werkt niet... Mijn man wist dit al op jonge leeftijd ( nu zijn we 33 en 36 ) wij zijn in totaal 4,5 jaar bezig geweest Eerst twee keer IVF gedaan. 1ste keer 6 eitjes weggehaald en daarvan was er maar 1 bevrucht maar dat kwam na 1 week los en de 2de keer 5 eitjes weggehaald endaar was er niet 1 van bevrucht. Toen werd besloten om voor ICSI te gaan ( met "proef medicijnen" er werd een test gedaan met 100 stellen 50 uit nederland en 50 in Belgie) En omdat we daar onze medewerking voor verleende kregen we 1 poging extra, in ruil daarvoor moest ik wel iedere dag naar het ziekenhuis om bloed te prikken en voor een binnewaardse echo... maar afijn toen hebben ze 6 eitjes weggehaald en daarvan is er uiteindelijk 1 terug geplaatst... en dat is gelukt Het was best zwaar allemaal maar het is de moeite waard geweest.... Dus heel veel sterkte!!!!
Hebben jullie al nagedacht wat jullie gaan doen als Hoogervorst het voor elkaar krijgt dat de medicatie voor vruchtbaarheidsbehandelingen niet meer vergoed zullen worden?
Ik vind het wel eng allemaal.
Voor ons zou het erop neer komen dat we voor 20 stuks ( 10 dagen ) menopur ¤ 526.04 zouden moeten betalen en voor 1 maal pregnyl ¤ 9.62.
Ik schrok eigenlijk wel van de bedragen van deze medicatie.
Vind het ook niet eerlijk als het zou gebreuren , genoeg mensen die niet gezond leven of veel risicos nemen door gevaarlijke sporten oid. te beoefenen , waarbij als het mis gaat het allemaal wel vergoed word en straks de 1e IVF en ICSI en alle medicatie van alle vruchtbaarheids behandelingen niet.
Ik vind het helemaal niet erg als ik zelf wat bij zou moeten leggen , maar ruim ¤ 525,- vind ik wel erg veel.
Hoe gaan jullie hier mee om?
Wij zijn met onze 25 en 26 dus inderdaad erg jong. We kiezen er ook bewust voor om jong te beginnen met behandelen, omdat we van tevoren al wisten dat het lang kan gaan duren. Al kan ik nu al niet meer wachten tot het zover is.
Is inderdaad best heftig om dit op je 15de te horen, maar je kan je daardoor ook vanaf dat moment al mentaal gaan voor bereiden op de behandelingen. En in eerstre instantie voor jezelf bepalen of je er wel mee gaat beginnen uberhaupt. Wij gaan er voor de volle 100% voor!!
Grt. Annemiek
quote:Hee gefeliciteerd... veel succes dinsdag....^O^
Op zondag 16 november 2003 10:56 schreef Xanthe het volgende:
Ongi geworden , de laatste keer dat ik het leuk vind voorlopig.
Dinsdag moeten we dus starten met het prikken van de hormonen en een week later moeten we voor controle naar het ziekenhuis.
Nou maar hopen dat de hormonen hun werk goed doen en niet te goed.
Op naar de 1e IUI !!!!
[..]
Hee gefeliciteerd... veel succes dinsdag.....
Weet gelukkig wel voor de kerstdagen of het raak is , hopelijk mag ik dus geen alcohol drinken
Ik heb 6x IUI gehad en had ongveer dezelfde lengte cyclus als jij. Het spuiten van hormonen begon bij mij op dag 3 en op dag 14-15-16 kreeg ik meestal de Pregnyl spuit voor de eisprong (als follikel 20 mm was). Dus IUI op dag 16-17-18, zoiets. Maar bij de eerste keer was het op dag 19, omdat ze wel voorzichtig zijn en eerst goed kijken hoe je gereageert op de hormonen.
Dus het kan bij jou wel heel anders zijn hoor! Ik spoot 25 eenheden Puregon. Weet je al wat jij moet gaan gebruiken?
Alleszins veel succes, het is erg spannend allemaal.
Katinka
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |