abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14496797
Mijn vriend heeft me geslagen. We hadden een ruzie en hij had zichzelf niet meer in de hand. Hij heeft ook naar mijn keel 1x gegrepen.

Ik voel me er verrot door. Ik wil het aan niemand vertellen. Ik schaam me. Ik ben bang. Bang voor nog zo een ruzie.

Weggaan bij hem. Ja, dat is zo makkelijk gezegt.

Ach, waarom open ik eigenlijk deze topic? Omdat ik misschien toch stiekem tips wil?

pi_14496801
Hoelang heb je al iets met m......??
pi_14496805
Weggaan is inderdaad makkelijk gezegd, maar volgens mij de enige oplossing. Een man die een vrouw slaat is geen vrouw waard.
Out of my mind, back in five minutes
pi_14496807
Terugslaan.
pi_14496808
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:29 schreef G-Plek het volgende:
Hoelang heb je al iets met m......??
Hoe oud ben jij.......?? (en hij)
Wat was de aanleiding hiervan.....??
Was ie nuchter/dronken....

Kleine toelichting.....??

pi_14496809
3 jaar

hij heeft me ervoor nog nooit geslagen. Zijn prive dingen gaan totaal niet goed. Deurwaarder en nog veel meer. Ik denk dat zijn uitbarsting daar mee te maken heeft.

Hij heeft wel 10x zijn exuus aangeboden. Maar het blijft in mijn hoofd spoken.

† In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 09:31:44 #7
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14496811
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_14496818
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:31 schreef G-Plek het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij.......?? (en hij)
Wat was de aanleiding hiervan.....??
Was ie nuchter/dronken....

Kleine toelichting.....??

ik ben 21, hij is 35

Ik weet eigenlijk al niet eens meer waar de ruzie omging. Volgens mij had het iets te maken met mijn houding. We waren die dag even weggeweest en ik voelde me niet helemaal lekker. Toen werd hij thuis boos over mijn houding die ik toen had. Zo ongeveer.

pi_14496826
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:31 schreef just me het volgende:
Twijfels. Voel me er zo rot door.
Hoe zouden jullie hierop reageren?
Pijn... Hoe verwerk ik dit nu weer :(
Wat moet ik nou toch?

weet je nu nog niet wat je moet doen?

rennen.. en hard ook!

Mijn relatie is eigenlijk nooit goed gweest. Maarat neemt niet weg, dat ik heel veel van hem hou. Hij heeft zelf hele grote problemen (waar ik het niet over ga hebben) Hij reageert het soms op mij af.

zondag 9 november 2003 @ 09:36:09 #10
65219 pffffffff
tjonge tjonge
pi_14496827
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:27 schreef Pure het volgende:
Mijn vriend heeft me geslagen. We hadden een ruzie en hij had zichzelf niet meer in de hand. Hij heeft ook naar mijn keel 1x gegrepen.

Ik voel me er verrot door. Ik wil het aan niemand vertellen. Ik schaam me. Ik ben bang. Bang voor nog zo een ruzie.

Ach, waarom open ik eigenlijk deze topic? Omdat ik misschien toch stiekem tips wil?

heb je hem ook geslagen ?
zo niet.

Hier een uit ervaring, ja ga weg het gaat nooit over en het word niet minder, en zielig lopen doen van het spijt me, gaat word je gevoel niet beter op.
ga weg voor dat je straks alles gebroken hebt , waaronder ook je vertrouwen in mannen.

sterkte

het blijft klote
  zondag 9 november 2003 @ 09:37:19 #11
26059 Els_saai
Altijd saai...
pi_14496828
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:31 schreef Pure het volgende:
3 jaar

hij heeft me ervoor nog nooit geslagen. Zijn prive dingen gaan totaal niet goed. Deurwaarder en nog veel meer. Ik denk dat zijn uitbarsting daar mee te maken heeft.

Als hij je eenmaal een keer heeft geslagen zal het de volgende keer sneller gebeuren.
Ik zou hem nog 1 kans geven, als hij het weer doet:

[Dit bericht is gewijzigd door Els_saai op 09-11-2003 09:38]

...is toch ook opwindend?
pi_14496829
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:36 schreef pffffffff het volgende:

[..]

heb je hem ook geslagen ?
zo niet.

Hier een uit ervaring, ja ga weg het gaat nooit over en het word niet minder, en zielig lopen doen van het spijt me, gaat word je gevoel niet beter op.
ga weg voor dat je straks alles gebroken hebt , waaronder ook je vertrouwen in mannen.

sterkte

Maar hij woont bij mij. Als ik hem de deur uit gooi, heeft hij helemaal niemand.
  † In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 09:37:40 #13
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14496830
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:36 schreef Pure het volgende:

[..]

Mijn relatie is eigenlijk nooit goed gweest. Maarat neemt niet weg, dat ik heel veel van hem hou. Hij heeft zelf hele grote problemen (waar ik het niet over ga hebben) Hij reageert het soms op mij af.

Hij heeft je nu voor het eerst geslagen, wanneer komt de 2e keer, de 3e keer of de 4e keer? Als hij problemen heeft mag hij het niet op jou afreageren door je te slaan!
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:37 schreef Pure het volgende:

[..]

Maar hij woont bij mij. Als ik hem de deur uit gooi, heeft hij helemaal niemand.

als hij je verrot slaat ben jij er straks misschien niet meer!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_14496832
quote:
3 jaar

Weggaan terwijl je (vast wel) van hem houd is zekers de makkelijkste uitkomst, maar absoluut geen oplossing....!!

Heeft hij geen psycholoog (or what eva) om zijn prive nader toe te lichten ivm zijn leefomstandigheden....??

quote:
Ik denk dat zijn uitbarsting daar mee te maken heeft.
Dat weet je dus ook niet zeker??!!
Ken je hem wel goed genoeg....???

Heb jij misschien ook iets te verkeerds gezegd dat hem deed flippen....??

† In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 09:39:19 #15
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14496836
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:38 schreef G-Plek het volgende:

zelfs dan hoef je je niet te laten slaan!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 9 november 2003 @ 09:40:46 #16
35485 rique
with Canon, I can
pi_14496843
quote:

[..]

Dus zolang hij niemand heeft (en dus zielig en eenzaam is) blijf je van hem houden?

Je bent toch geen maatschappelijk werkster?

Hou je van hem omdat je van hem houdt of omdat je wil dat je van hem houdt zodat hij een veilig thuis heeft en niet nóg dieper in de shit komt te zitten?

verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  zondag 9 november 2003 @ 09:40:59 #17
26059 Els_saai
Altijd saai...
pi_14496846
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:39 schreef just me het volgende:
Inderdaad. Ik heb ook eens een vriendje gehad die zijn handjes niet thuis kon houden.
Echt verschrikkelijk.
...is toch ook opwindend?
pi_14496856
quote:

[..]

Weet je zeker dat je met hem oud en gelukkig wilt worden met evt. kinderen etc.....????

Denk je dat je eigenlijk gelukkiger zou kunnen zijn met een ander iemand....??

pi_14496858
quote:

[..]

* Mee eens is
pi_14496861
Als je van iemand houdt zou dat je juist een fijn gevoel moeten geven, niet wat je nu hebt. Houden van is niet DE voorwaarde om een relatie in stand te houden. Respect wel, en dat heeft ie blijkbaar niet voor je.

Zet hem de deur uit. Zielig zijn voor hem is geen reden om jezelf verrot te laten slaan. Want zover zal het komen....

Out of my mind, back in five minutes
pi_14496868
ren weg, nu t nog kan...
Strawberry Flavour..
  zondag 9 november 2003 @ 09:48:14 #22
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_14496873
quote:

[..]

Dat is dan heel vervelend voor hem. Als hij blijft dan heb jij geen leven meer.
Een relatie moet van twee kanten kanten komen. En als het op een gegeven moment alleen op de fysieke krachttoer gaat, dan ben jij degene die het loodje legt. Ik zag uit de andere topics dat het al een tijdje erg stroef gaat met je vriend. Maar je zal voor de lol eens moeten kijken naar het oudste topic en het huidige topic. Ik zie er een bepaald patroon in. Jij ook?

Mijn advies: aangeven bij de politie, de straat opzetten en zelf (opnieuw) een fijn leven beginnen. Je bent nog 20, kan me ook niet voorstellen dat je aan een kerel van 35 jaar wilt vastzitten, met kinderen die bijna net zo oud als jij zijn. En het gaat van kwaad tot erger........

*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
pi_14496881
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:48 schreef IHOAKSISnoet het volgende:

Mijn advies: aangeven bij de politie, de straat opzetten en zelf (opnieuw) een fijn leven beginnen. Je bent nog 20, kan me ook niet voorstellen dat je aan een kerel van 35 jaar wilt vastzitten, met kinderen die bijna net zo oud als jij zijn. En het gaat van kwaad tot erger........

* absoluut mee eens is!!

zondag 9 november 2003 @ 09:50:20 #24
18614 Raggie
nee, dat ben ik niet
pi_14496885
Wij weten natuurlijk niet hoeveel problemen jouw vriendje heeft. Als hij echt veel problemen heeft dan moet hij er over praten, en, wat eerder ook gezegd is, hiermee eventueel professionele hulp zoeken.
Als hij zichzelf nog dieper de shit in wil werken, moet hij vooral doorgaan met waar hij nu bezig mee is. Als hij jou slaat, raakt hij jou kwijt. Dat moet je absoluut duidelijk aan hem maken. En als het nog een keer gebeurd, moet je het, ondanks dat hij al zoveel problemen heeft, meteen opgeven. En als je dat niet wilt inzien, dan zou ik van de week langs een 'blijf van mijn lijf' huis gaan en daar gesprekjes voeren met vrouwen die daar zitten...
Te laat of te vroeg
  Admin zondag 9 november 2003 @ 09:51:06 #25
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_14496887
Het begint met een tikje, en excuses - duizendmaal. Een volgende keer zit je bij de eerste hulp met fractuur aan je kaak of oogkas.
Heb er iets te vaak te dichtbij gestaan en ben iets te vaak naar een ziekenhuis geweest met iemand die voor de zoveelste keer geslagen, gestompt en zelfs geschopt en aan haar haren door het huis gesleurd was om er iets anders van te denken.
Wegwezen daar, en snel ook, is mijn dringende advies.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 9 november 2003 @ 09:57:13 #26
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14496920
Slaan is fout.. en ik zou het zeker niet pikken... alleen ik denk dat het wel uitmaakt of het een eenmalige actie was of niet. Ik kan namelijk wel begrijpen dat wanneer je heel kwaad bent en de emoties iets te hoog oplopen, dat je dan de controle verliest en iemand een klap geeft. Net zoals dat je met iets gaat gooien ofzo, dat gaat sneller dan dat je het beseft.

Maar ja, het ligt natuurlijk helemaal aan de context. Als ik 1 keer geslagen zou worden, dan zou ik echt super pissig zijn en zelf ook door het lint gaan... maar ik zou het er niet voor uitmaken. Als het een 2e keer gebeurt, dan is het wel exit.

Ow ja, wat voor slaan maakt ook uit. Eén keer volledig inelkaar gemept worden of een klap in het gezicht is ook nog wel een verschil.

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  zondag 9 november 2003 @ 10:02:37 #27
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14496951
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:37 schreef just me het volgende:
Hij heeft je nu voor het eerst geslagen, wanneer komt de 2e keer, de 3e keer of de 4e keer? Als hij problemen heeft mag hij het niet op jou afreageren door je te slaan!
Wat als er geen volgende keer komt? Ik vind het bij zoiets een beetje overdreven om iemand af te straffen op één keer zijn woede niet kunnen controleren. Dat maakt iedereen wel eens een keer mee en niet iedereen gaat daar op dezelfde manier mee om.

Het uitmaken/weggaan zou bij mij dus aan wat meer factoren liggen dan alleen die ene klap.

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-11-2003 10:03]

pi_14496952
Goed... je bent nog jong en het leven is te kort om je aan 'een oude zak' te binden... lekker opzoek gaan naar een man die je wel respect geeft.
Free people own guns! Slaves do not!
  † In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 10:06:01 #29
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14496967
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:02 schreef Qarinx het volgende:

Ik vind het bij zoiets een beetje overdreven om iemand af te straffen op één keer zijn woede niet kunnen controleren.

er zijn ook mensen die een éérste klap niet overleven..
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 9 november 2003 @ 10:07:16 #30
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14496983
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:06 schreef just me het volgende:
er zijn ook mensen die een éérste klap niet overleven..
Ja okay, maar dan is het einde verhaal en heb je geen keus meer....
Totaal niet relevant voor dit topic dus.

Buiten dat zeg ik toch ook dat het totaal ligt aan "wat voor klap". Geloof echt niet dat heel Fok zijn relatie verbreekt wanneer tijdens een ruzie de persoon door zijn partner in het gezicht wordt geslagen.

zondag 9 november 2003 @ 10:09:03 #31
47102 Elvi
miemkwien
pi_14496995
quote:

Stiekeme tip 1:

Als hij weg is, sloten veranderen en de fik in zn beste kleren.

Stiekeme tip 2:

Jíj gaat weg en zet de fik in zn beste kleren.

Stiekeme tip 3:

Jíj gaat weg, doet aangifte wegens mishandeling, en laat een stinkdier los op zn beste kleren.

De Gouden Tip:

Gewoon weggaan. Dit moet je niet pikken hoor! Bij een volgende ruzie zal hij zich ook niet kunnen beheersen en het zal steeds erger worden aangezien jij het allemaal over je heen laat komen. Zo begint bijna álle mishandeling. Dus gewoon weggaan. Je bent wel wat meer waard hoor!

zondag 9 november 2003 @ 10:12:02 #32
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_14497022
De vraag is of hij er wat van heeft geleerd. De kans is best groot dat hij er nog meer van is geschrokken dan jij.
Ik heb zelf een grote hekel aan, en weinig medelijden met, vrouwen (en mannen !) die altijd maar weer een excuus weten te verzinnen om in een relatie te blijven waar ze (lichamelijk of geestelijk) mishandeld worden, maar als de relatie waardevol voor je is, zou ik er na de eerste keer nog geen punt achter zetten.
Een tweede keer : smijt hem zonder engi medelijden de deur uit, want dan zal het steeds weer (en frequenter) gebeuren.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zondag 9 november 2003 @ 10:15:04 #33
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14497038
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:09 schreef Elvi het volgende:
Gewoon weggaan. Dit moet je niet pikken hoor! Bij een volgende ruzie zal hij zich ook niet kunnen beheersen en het zal steeds erger worden aangezien jij het allemaal over je heen laat komen. Zo begint bijna álle mishandeling. Dus gewoon weggaan. Je bent wel wat meer waard hoor!
Ik vind het echt knap hoe mensen op Fok hier over een persoon kunnen oordelen. Die persoon kan er werkelijk van geschrokken zijn en het dus ook nooit meer doen.
  † In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 10:15:15 #34
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14497040
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:07 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ja okay, maar dan is het einde verhaal en heb je geen keus meer....
Totaal niet relevant voor dit topic dus.

niet relevant? misschien heeft TS geluk gehad, een eerste klap kan fataal zijn maar ook een 2e.. of een 3e..
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:07 schreef Qarinx het volgende:

Buiten dat zeg ik toch ook dat het totaal ligt aan "wat voor klap". Geloof echt niet dat heel Fok zijn relatie verbreekt wanneer tijdens een ruzie de persoon door zijn partner in het gezicht wordt geslagen.

ik heb met heel FOK niks te maken, ik zeg gewoon wat mijn mening is! Ik kom uit een politienest en heb genoeg verhalen gehoord van vrouwen die geslagen werden en zich later lieten slagen omdat ze het eenmaal zo gewend waren..
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 9 november 2003 @ 10:17:28 #35
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14497058
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:15 schreef just me het volgende:
ik heb met heel FOK niks te maken, ik zeg gewoon wat mijn mening is! Ik kom uit een politienest en heb genoeg verhalen gehoord van vrouwen die geslagen werden en zich later lieten slagen omdat ze het eenmaal zo gewend waren..
Ik heb ook genoeg verhalen gehoord.. maar dat betekent niet dat die verhalen garant staan voor wat er verder in mijn relatie zal gebeuren. De persoon die daar het beste over kan oordelen ben jezelf..
pi_14497069
quote:

Ik weet dat weggaan makkelijk gezegd is, maar als ik jou was zou ik nog direct hem het huis uit zetten (begreep dat ie bij jou inwoont).

Slaan is wel zo'n enorm teken van zwakte, en als het eens gebeurd is zal de grens om het nogmaals te doen veel kleiner.

Wegwezen nu het nog kan!

pi_14497095
ik heb ooit een 'vriendin' gehad die door haar vriend tegen de deur van haar kamer aangegooid is... met haar hoofd op de koelkast is gemept en helemaal lens getrapt... die gozer ging elke keer weer slijmen en vertelde dat hij zou veranderen... eind resultaat ... gozer eruit gekicked meisje beschadigd voor de rest van haar leven... jammer was een erg lieve meid.

Stel hem voorwaarden... en als het hem niet bevalt dan kan mijnheer optiefen of ga jij bij hem weg. Jij hoeft niets te pikken... mijn vrouw pikt het ook niet heeft ze tegen me gezegd... alhoewel ik haar 1 keer een flinke tik op haar elleboog gegeven heb

Een foutje maken we allemaal... maar een foutje is geen foutje meer bij de 2de keer.

zondag 9 november 2003 @ 10:23:04 #38
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14497110
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:20 schreef Vampier het volgende:
ik heb ooit een 'vriendin' gehad die door haar vriend tegen de deur van haar kamer aangegooid is... met haar hoofd op de koelkast is gemept en helemaal lens getrapt... die gozer ging elke keer weer slijmen en vertelde dat hij zou veranderen... eind resultaat ... gozer eruit gekicked meisje beschadigd voor de rest van haar leven... jammer was een erg lieve meid.
Ja na één zo'n voorval zou het bij mij ook exit zijn.. maar dat is wel even iets anders dan een klap in het gezicht. Dit bewijst van veel meer agressiviteit en zegt veel meer over een persoon dan dat een simpele tik doet. Niet dat ik welke vorm van slaan goedkeur, maar ik zou een klap makkelijker kunnen vergeven.. de rest niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-11-2003 10:23]

pi_14497117
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:33 schreef Pure het volgende:

[..]

ik ben 21, hij is 35

Ik weet eigenlijk al niet eens meer waar de ruzie omging. Volgens mij had het iets te maken met mijn houding. We waren die dag even weggeweest en ik voelde me niet helemaal lekker. Toen werd hij thuis boos over mijn houding die ik toen had. Zo ongeveer.

Je moet die gast dumpen en wel meteen. Er is geen enkele reden of excuus om een ander te slaan. In een relatie al helemaal niet.

In een ruzie zou ik het me nog kunnen voorstellen dat twee mensen met elkaar op de vuist gaan, maar die delen dan ook niet het bed met elkaar.

Op die leeftijd = 35, zou ik denken dat men wel een heel stuk gematigder wordt, maar jouw "vriendje" dus blijkbaar niet.

Als je onderspanning staat ga je toch niet erop los slaan? En zeker niet op je 35e?

hoe dan ook, dumpen die eikel en wel meteen !! Als je van hem houd, dan zal je twijfelen, maar als je van jezelf houd, dan snap je het wel.

Je houding kan best verkeerd zijn, maar da's geen excuus om te gaan rammen. Denk eraan dat je ook 21 bent en hij 35....hij heeft al iets meer verantwoordelijkheid dan jij...dat komt omdatie meer keuzes heeft moeten maken...wat inherent is aan het ouder worden.....

enne, lees es de verhalen op www.blijfvanmijnlijf.nl ....dames en heren die afgetuigd worden voor hun partner en waarom enzo...kijk es of je vergelijkingsmateriaal ziet.

Hoe dan ook, laat het niet erger worden.

Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
  zondag 9 november 2003 @ 10:25:18 #40
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14497130
Pure, is er sprake van rammen?
pi_14497137
Qarnix.. je trekt het je bijna persoonlijk aan... is jou dit ook overkomen?
  zondag 9 november 2003 @ 10:32:30 #42
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_14497185
(Bijna) iedereen die hier reageert raadt aan je vriend te verlaten omdat één klap kan leiden tot een volgede.

Ik denk dat je je af moet vragen of je in deze relatie wilt zitten niet omdat er een 2e of 3e klap zou kunnen komen, maar omdat er een eerste klap is geweest.

Ook al zou er nooit een tweede of derde keer zijn, kán het zijn dat door deze eerste klap de verhoudingen in de relatie al onherstelbaar beschadigd heeft. Kan, hoeft niet. Je zou de relatie dus kunnen verbreken (zou ik persoonlijk wél doen) maar dan moet de reden niet zijn de angst voor de 2e of 3e klap, maar het feit dat er een eerste klap geweest is.

Want het kan natuurlijk bij deze ene keer blijven. Maar wil je in een relatie blijven met iemand die zijn handen gebuikt om jou iets duidelijk te maken? Ook al is het maar één keer? Mij dunkt dat deze persoon dus niet in staat is dingen uit te praten, en dát zou een reden zijn om de relatie te verbreken.

Medelijden hoef je niet met hem te hebben. Hij is 35, heeft (als ik het goed begrepen heb) kinderen, hij is een grote jongen en kan best voor zichzelf zorgen hoor.
Sterkte!

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
  † In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 10:32:41 #43
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14497187
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:17 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik heb ook genoeg verhalen gehoord.. maar dat betekent niet dat die verhalen garant staan voor wat er verder in mijn relatie zal gebeuren. De persoon die daar het beste over kan oordelen ben jezelf..

Nee dat ben je niet zelf omdat jij niet de persoon bent die slaat maar omdat jij de persoon bent die geslagen wordt.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 9 november 2003 @ 10:33:06 #44
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14497189
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:26 schreef Vampier het volgende:
Qarnix.. je trekt het je bijna persoonlijk aan... is jou dit ook overkomen?
Nee, maar ik probeer me in te leven in de situatie en weet dat ik, wanneer ik heel kwaad ben, ook wel eens dingen doe die ik in een normale gemoedstoestand niet zou doen en waar ik achteraf spijt van heb. Heb een keer erge ruzie gehad met m'n zusje over de telefoon, waarna de telefoon tegen de muur belandde.. ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen dat als ze voor me had gestaan, zij niet de klap had gekregen. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal.. en dat wil echt niet zeggen dat er in zo'n persoon dan per definitie een brute mishandelaar schuilt. Vind dat er hier op Fok dus weer erg snel geoordeeld wordt.
  Moderator zondag 9 november 2003 @ 10:34:00 #45
5428 crew  miss_sly
pi_14497199
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:38 schreef G-Plek het volgende:

[..]

Weggaan terwijl je (vast wel) van hem houd is zekers de makkelijkste uitkomst, maar absoluut geen oplossing....!!

Heeft hij geen psycholoog (or what eva) om zijn prive nader toe te lichten ivm zijn leefomstandigheden....??
[..]

Dat weet je dus ook niet zeker??!!
Ken je hem wel goed genoeg....???

heel erg foute post!!!

De omstandigheden maken niet uit, niemand heeft het recht zijn 9of haar) partner te slaan! Opmerkingen als deze maken dat slachtoffers zichzelf af gaan vragen of het toch niet aan henzelf ligt. NEE!! het ligt aan degene die het doet en het is NOOIT goed te praten of af te zwakken!

aan TS: ik zou proberen er met hem over te praten en hem heel duidelijk te maken dat hij deze keer zijn grenzen ver heeft overschreden. Je kunt hem dat vertellen en erbij zeggen dat er geen tweede ker zal zijn, want dat je dan een punt zet achter de relatie. Echt, je moet voor jezelf zorgen en voor jezelf opkomen. Hoe langer je in een dergelijke relatie blijft zitten, hoe meer schade er wordt aangericht, zowel fysiek als emotioneel.

Je schrijft echter ook ergens dat je relatie nooit goed is geweest. Wellicht is dit dan toch het goede moment om je relatie in z'n totaliteit eens onder de loep te nemen en je af te vragen of het verstandig is bij hem te blijven, ook al hou je van hem. En dat hij niemand heeft als je hem op straat zet: vraag je eens af of hij ook met jouw welzijn bezig was toen hij je sloeg!

And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zondag 9 november 2003 @ 10:34:33 #46
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14497206
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:32 schreef just me het volgende:
Nee dat ben je niet zelf omdat jij niet de persoon bent die slaat maar omdat jij de persoon bent die geslagen wordt.
Ik vind jou altijd heel erg dom overkomen met die rare conclusies van je. Heb nergens gezegd dat ik geslagen word of geslagen zal worden.. probeer alleen begrip op te brengen voor een situatie binnen de relatie waarin er wel eens een klap zou kunnen vallen. Ik zeg nergens dat ik het goedkeur.. maar het is nou eenmaal niet zo zwart-wit als mensen hier beweren.

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-11-2003 10:36]

pi_14497207
Veel sterkte, Pure!!

Ik wil je alleen een hart onder de riem steken, omdat ik me geen goede voorstelling kan maken in wat voor situatie je zit en de beste stuurlui staan altijd aan wal...

Ik hoop WEL dat je je beseft dat je veeeellll meer waard bent dan dit!!

I'm really easy to get along with once you people learn to worship me.
  † In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 10:35:54 #48
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14497217
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:34 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik vind jou altijd heel erg dom overkomen met die rare conclusies van je.

ik geef gewoon mijn mening net zoals jij je mening geeft
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_14497223
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:33 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Nee, maar ik probeer me in te leven in de situatie en weet dat ik, wanneer ik heel kwaad ben, ook wel eens dingen doe die ik in een normale gemoedstoestand niet zou doen en waar ik achteraf spijt van heb. Heb een keer erge ruzie gehad met m'n zusje over de telefoon, waarna de telefoon tegen de muur belandde.. ik zou niet met zekerheid kunnen zeggen dat als ze voor me had gestaan, zij niet de klap had gekregen. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal.. en dat wil echt niet zeggen dat er in zo'n persoon dan per definitie een brute mishandelaar schuilt. Vind dat er hier op Fok dus weer erg snel geoordeeld wordt.

Mijn eerste reactie was inderdaad bot... mijn 2de reactie is wat meer genuanceerder...

Ik kan me inleven in de topic starter... ik sta op dit moment onder een gigantische druk... het vinden van een baan... ik heb geen inkomen en geen uitkering omdat ze die hier (US Californie) simpelweg niet kennen. Ik was wat kortaf de laatste tijd maar heb nog nooit mijn vrouw aangevlogen omdat ze niets aan mijn situatie kan doen.

Niemand is deze situatie aan te rekenen behalve mij dat ik zo 'dom' ben geweest om tijdens een dikke recessie naar de US op te krassen.

bedtijd voor mij 1:34am

TS succes.

zondag 9 november 2003 @ 10:38:05 #50
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14497232
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:35 schreef just me het volgende:
ik geef gewoon mijn mening net zoals jij je mening geeft
Je geeft geen mening. Dit zijn beschuldigingen zonder enige geldige reden.
  † In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 10:39:36 #51
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14497240
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:38 schreef Qarinx het volgende:

Je geeft geen mening. Dit zijn beschuldigingen zonder enige geldige reden.

ik heb geen zin op dit topic verder te laten verpesten door jouw beschuldigen naar mij toe.

TS ontzettend veel sterkte met wat je gaat beslissen!

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 9 november 2003 @ 10:41:08 #52
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14497253
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:39 schreef just me het volgende:
ik heb geen zin op dit topic verder te laten verpesten door jouw beschuldigen naar mij toe.

TS ontzettend veel sterkte met wat je gaat beslissen!

Dan moet je mensen niet persoonlijk aanvallen wanneer je totaal geen benul hebt van iemands achtergrond.. Blijf dan ook gewoon bij het verhaal van de TS.
  zondag 9 november 2003 @ 10:43:00 #53
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_14497267
quote:

[..]

En denk je dat jullie relatie nog beter gaat worden?
Iets dat nooit echt goed is geweest, dat alleen maar van kwaad tot erger gaat...
Miniscule kans dat het tij plots omslaat naar beter en goed.
Tuurlijk houd je van hem, anders had je hem al lang de deur gewezen, lijkt me. Maar houd jij ook wel voldoende van jezelf, vraag ik me af?

Je zei in je openingspost dat weggaan makkelijk gezegd is.
Klopt, zeggen is makkelijk.
Net zo makkelijk als denken dat het straks allemaal wel beter gaat en dat liefde alles overwint.

Doen is echter een stuk moeilijker. Kies voor jezelf.

Want, als je alles tegen elkaar afweegt, wat haal jij dan voor goeds uit een relatie die van begin af aan al niet goed is geweest en waarin de eerste tekenen van 'van kwaad tot erger' zich al manifesteren?

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_14497268
als ie 1x slaat, dan is het einde zoek, dan zal ie het volgende keer weer doen, maar goed, jij bent 21 en hij is 35, dus toen hij eind-examen deed, lag jij nog in de wieg....... lekkere gedachte.........
  Moderator zondag 9 november 2003 @ 10:44:38 #55
5428 crew  miss_sly
pi_14497283
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:43 schreef TheOneAndOnly het volgende:
als ie 1x slaat, dan is het einde zoek, dan zal ie het volgende keer weer doen, maar goed, jij bent 21 en hij is 35, dus toen hij eind-examen deed, lag jij nog in de wieg....... lekkere gedachte.........
Het leeftijdsverschil is (behalve helemaal niet erg) geen enkel probleem en heeft niets met de situatie te maken, hoor. Zeg dan niets...
  Admin zondag 9 november 2003 @ 10:53:28 #56
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_14497360
Ik lees hier nu dingen als 'in een vlaag van woede' en 'dingen doen in een gemoedstoestand' en 'wie weet blijft het bij die ene keer', maar wie zegt jou dat die vlaag van woede of die bewuste gemoedstoestand niet vaker voor zal komen ?
Vraag jezelf af of je bereid bent het risico te lopen dat die gemoedstoestand van hem nog eens voor komt en hij je wel het ziekenhuis in slaat (of erger). Eén klap kan al fataal zijn.
Doe wat je goed lijkt, maar bedenk je dat na de eerste klap er vaak meerderen volgen.
De stap van het tot geweld overgaan is genomen en als die grens eenmaal is overschreden is het de volgende keer alleen maar makkelijker voor hem om dat nogmaals te doen of zelfs nog een stapje verder te gaan.
  zondag 9 november 2003 @ 10:54:37 #57
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_14497377
quote:

Het valt me op dat de meest voor de hand liggende oplossing nog niet gegeven is. Maak een afspraak met je huisarts en ga met hem/haar praten. Daar kan je gewoon vrijuit spreken over je probleem. Een huisarts kan je eventueel ook doorverwijzen naar maatschappelijk werk of de RIAGG.
  zondag 9 november 2003 @ 10:57:31 #58
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14497408
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:53 schreef Danny het volgende:
Ik lees hier nu dingen als 'in een vlaag van woede' en 'dingen doen in een gemoedstoestand' en 'wie weet blijft het bij die ene keer', maar wie zegt jou dat die vlaag van woede of die bewuste gemoedstoestand niet vaker voor zal komen ?
Wie zegt dat het wel vaker zal voorkomen? Als dat niet zo is, dan heb je dus je relatie weggegooid op basis van één incident.
Maar zoals ik al zei, ligt het natuurlijk wel aan de ernst van de situatie en meerdere factoren die van invloed zijn geweest op het incident.
pi_14497411
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:32 schreef Nijntjuh het volgende:
(Bijna) iedereen die hier reageert raadt aan je vriend te verlaten omdat één klap kan leiden tot een volgede.

Ik denk dat je je af moet vragen of je in deze relatie wilt zitten niet omdat er een 2e of 3e klap zou kunnen komen, maar omdat er een eerste klap is geweest.

Ook al zou er nooit een tweede of derde keer zijn, kán het zijn dat door deze eerste klap de verhoudingen in de relatie al onherstelbaar beschadigd heeft. Kan, hoeft niet. Je zou de relatie dus kunnen verbreken (zou ik persoonlijk wél doen) maar dan moet de reden niet zijn de angst voor de 2e of 3e klap, maar het feit dat er een eerste klap geweest is.

Want het kan natuurlijk bij deze ene keer blijven. Maar wil je in een relatie blijven met iemand die zijn handen gebuikt om jou iets duidelijk te maken? Ook al is het maar één keer? Mij dunkt dat deze persoon dus niet in staat is dingen uit te praten, en dát zou een reden zijn om de relatie te verbreken.

Medelijden hoef je niet met hem te hebben. Hij is 35, heeft (als ik het goed begrepen heb) kinderen, hij is een grote jongen en kan best voor zichzelf zorgen hoor.
Sterkte!

Meestal moet het er letterlijk in geramd worden voor men (via gerechtelijk bevel) de andere wil verlaten...en met gerechtelijk bedoel ik datie in de bak mag brommen wegens mishandeling en poging tot doodslag....en dat laatste vonnis heb je echt al heel snel.....als hij TS naar de nek grijpt en er zijn blauwe plekken dan is het al wurging en hoe je het uitlegt aan de psych, is het een diagnose, poging tot doodslag....daar staat maximaal 5 jaar cel op en boete van 2e categorie....dussss....let echt heel erg goed op hoe ver je dingen laat lopen...in een woedebui gaat de aanvaller snel te ver in zijn daden....en dan hebben ze ineens spijt...ammehoela zeg ik dan....

Nou heeft de vrouw helaas wel een pootje voor in de wet, immers zij zijn het "zwakke" geslacht....maar vrouwen zijn in dat geval wat minder direct, maar veel meer subtieler. Psychologische manipulatie....en daarmee kom ik bij mijn andere kant van het verhaal.

Zolang TS ervoor kiest om bij haar "vriend" te blijven, geeft ze hem ook munitie om achteraf te zeggen dat zij hem heeft zitten manipuleren....en DAT is ook erkent in de wet, middels jurisprudentie.....let daar wel op.

Weggaan of uitmaken geeft je in ALLE opzichten voordeel bij latere situaties.

Dus ik blijf nog steeds bij mijn stasndpunt, dumpen die gast, tenzij je motieven anders zijn dan "ik hou van hem", wat dus een drogreden is.

pi_14497427
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De omstandigheden maken niet uit, niemand heeft het recht zijn 9of haar) partner te slaan! Opmerkingen als deze maken dat slachtoffers zichzelf af gaan vragen of het toch niet aan henzelf ligt. NEE!! het ligt aan degene die het doet en het is NOOIT goed te praten of af te zwakken!

Omstandigheden maken voor de rechter WEL uit. Je hebt gelijk niemand heeft het recht om te slaan, maar wel recht om TERUG te slaan.
  zondag 9 november 2003 @ 11:01:10 #61
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_14497441
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:57 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Wie zegt dat het wel vaker zal voorkomen? Als dat niet zo is, dan heb je dus je relatie weggegooid op basis van één incident.

In haar tweede of derde post geeft TS aan dat de relatie van begin af aan niet goed zit.
Oude schoenen die knellen gooi je ook weg...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zondag 9 november 2003 @ 11:03:10 #62
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14497467
quote:
Op zondag 9 november 2003 11:01 schreef Copycat het volgende:
In haar tweede of derde post geeft TS aan dat de relatie van begin af aan niet goed zit.
Oude schoenen die knellen gooi je ook weg...
Ja okay, dat zijn dan dingen waar je over na moet denken. Maar als de relatie verder goed zit, nooit iets aan de hand is geweest en de partner van nature niet agressief is.. dan zou ik zeker niet zo'n incident de doorslag laten geven.
  Moderator zondag 9 november 2003 @ 11:04:09 #63
5428 crew  miss_sly
pi_14497480
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:59 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Omstandigheden maken voor de rechter WEL uit. Je hebt gelijk niemand heeft het recht om te slaan, maar wel recht om TERUG te slaan.

Het ging nog helemaal niet om 'de rechter', ik reageerde op de persoon die opperde dat ze wellicht iets te verkeerds had gezegd waardoor hij ging flippen. Kan me niet schelen wat ze heeft gezegd, zolang ze niet sloeg, is het geen terugslaan en heeft hij geen recht om haar te slaan!

Wel lezen he

zondag 9 november 2003 @ 11:07:37 #64
60434 Spyral
Eminem Christina Aguilera
pi_14497513
Uitmaken natuurlijk... zo iemand is je niet waard, je keel grijpen, poging tot doodslag na mijn mening.. doe er wat aan het kan nog veel erger eindigen... jouw naam op een grafsteen bijvoorbeeld. Heb respect voor jezelf, luister naar het stemmetje in je, die weten wat het best is en i kweet al wat ze zeggen...
  zondag 9 november 2003 @ 11:11:04 #65
64125 realist
Meneer Realist voor jou !
pi_14497544
TS, uitmaken
dat zal dan niet bij 1x blijven... wat een trouwens om een vrouw te slaan
[url=http://jpg2asc.hierklikken.com/]mijn nieuwe speledingetje[/url]
  zondag 9 november 2003 @ 11:11:35 #66
73528 Ifyafeelme
The fox and the fresh grapes.
pi_14497554
Als iemand je slaat dan heeft die persoon duidelijk een probleem, ga bij die jongen weg want hij is up to no good als hij zijn vriendin gaat slaan.
Life's A Mess, Don't Stress
pi_14497599
als ik je andere topics lees, is er in een jaar volgens mij weinig verandert. Als ik jou was, zeker nu hij je gaat slaan, zou ik hem maar verlaten. hoe lastig dat ook voor je is...
sterkte ermee!
  Admin zondag 9 november 2003 @ 11:15:53 #68
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_14497609
quote:
Op zondag 9 november 2003 11:03 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ja okay, dat zijn dan dingen waar je over na moet denken. Maar als de relatie verder goed zit, nooit iets aan de hand is geweest en de partner van nature niet agressief is.. dan zou ik zeker niet zo'n incident de doorslag laten geven.

Een eventueel tweede incident zou weleens doodslag kunnen blijken. Nogmaals, met één enkele klap kun je iemand doodslaan. Wil jij nou serieus gaan vertellen dat ze dat risico maar moet lopen ?
pi_14497626
quote:
Op zondag 9 november 2003 11:04 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het ging nog helemaal niet om 'de rechter', ik reageerde op de persoon die opperde dat ze wellicht iets te verkeerds had gezegd waardoor hij ging flippen. Kan me niet schelen wat ze heeft gezegd, zolang ze niet sloeg, is het geen terugslaan en heeft hij geen recht om haar te slaan!

Wel lezen he

Nee maar ik studeer ook rechten, dus vandaar....maar goed, als zij hem een vuile k@nkerlijer noemt en zijn moeder ook, die dus misschien wle echt aan K lijdt, dan kan ik best begrijpen datie gaat flippen. Slaan is dan geen excuus ervoor, maar naar omstandigheden zou een rechter verzachtend kunnen oordelen. En het is ook gebeurt, waar een man zijn vrouw het ziekenhuis heeft in geramd, omdat zij zijn familie en hem belachelijk maakte, consequent.

Elke verhaal heeft minstens twee kanten, zo heb ik het geleerd en zo hoor je ook te denken om een oordeel te kunnen vellen...al is het niet aan ons om een oordeel te vellen, je kan wel je mening geven....en dat doe ik dan ook

pi_14497631
dumpen die gozer
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_14497639
Feit is dat hij je niet alleen pijn heeft gedaan maar ook bang heeft gemaakt. De pijn gaat weg maar de angst blijft. Voortaan als hij naast je hoofd een mug plat slaat op het behang zal je schrikken. Als hij naar je hals reikt om een losse haar weg te halen... Pas na je eerste schrikimpuls zal je weten: niks aan de hand. Maar dat seintje, die flits van angst gaat niet meer weg. Het gekke is dat ook bij een volgende partner, zelfs na jaren het niet knipperen met je ogen, wegduiken inkrimpen of er gewoon als eerste reactie een fractie van een seconde "ai, opgepast" denken, zal blijven. Er zit nu al een blijvende haarscheur in je vetrouwen in de medemens. Het wachten is op de barst en daarna de breuk. Figuurlijk of letterlijk.
  zondag 9 november 2003 @ 11:20:41 #72
73528 Ifyafeelme
The fox and the fresh grapes.
pi_14497664
quote:
Op zondag 9 november 2003 11:18 schreef barman het volgende:
Feit is dat hij je niet alleen pijn heeft gedaan maar ook bang heeft gemaakt. De pijn gaat weg maar de angst blijft. Voortaan als hij naast je hoofd een mug plat slaat op het behang zal je schrikken. Als hij naar je hals reikt om een losse haar weg te halen... Pas na je eerste schrikimpuls zal je weten: niks aan de hand. Maar dat seintje, die flits van angst gaat niet meer weg. Het gekke is dat ook bij een volgende partner, zelfs na jaren het niet knipperen met je ogen, wegduiken inkrimpen of er gewoon als eerste reactie een fractie van een seconde "ai, opgepast" denken, zal blijven. Er zit nu al een blijvende haarscheur in je vetrouwen in de medemens. Het wachten is op de barst en daarna de breuk. Figuurlijk of letterlijk.
hier sluit ik me bij aan.
Life's A Mess, Don't Stress
  zondag 9 november 2003 @ 11:28:58 #73
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14497760
De eerdere topics die Pure heeft gestart wijzen op een (imo) erg nare relatie.
Hetgeen in dit topic beschreven wordt, is dus geen incident, maar een verergering van problemen die er al zijn. Kans is dus erg groot dat dit patroon zich voortzet, maw, dat eea dus nog veel erger zal worden.

Lieve Pure, jij kunt je vriend en al zijn problemen niet redden. Hij is ruim volwassen en zal dus voor zichzelf moeten zorgen. Dat kun en hoef jij niet te doen. Als je hem het huis uitzet moet hij zelf maar voor iets nieuws zorgen, da's niet jouw verantwoordelijkheid.

Je schrijft dat je van hem houdt. Maar 'zorgen voor' is niet hetzelfde als 'houden van'. Houden van is gelijkwaardig.

Leer eerst van jezelf houden meid, en daar kun je nú mee beginnen door voor jezelf te kiezen.
Gooi hem eruit. Doen.
En zoek daarna een goede therapeut, voor jezelf, welteverstaan.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 9 november 2003 @ 11:30:56 #74
47102 Elvi
miemkwien
pi_14497794
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:15 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik vind het echt knap hoe mensen op Fok hier over een persoon kunnen oordelen. Die persoon kan er werkelijk van geschrokken zijn en het dus ook nooit meer doen.

Ja maar wil je/ze dat risico lopen? Ik zeer zeker niet. Mijn mening is dat 1 keer al teveel is. Maar daarintegen zal ik wel weer zo zijn dat ik meteen een beuk terug zal geven.
  Admin zondag 9 november 2003 @ 11:37:39 #75
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_14497890
quote:
Op zondag 9 november 2003 10:57 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Maar zoals ik al zei, ligt het natuurlijk wel aan de ernst van de situatie en meerdere factoren die van invloed zijn geweest op het incident.

Been there done that, de 2e keer lag ik vanaf 2 hoog op straat.

1 Incident is al teveel....

Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  zondag 9 november 2003 @ 11:39:48 #76
57917 Dodec
Live op het Fok!-forum
pi_14497921
quote:

[..]

Daarom juist.
Hij heeft er voor gekozen om niet meer van jou te houden, jij niet.
Dus dan moet hij ook maar weg, he?
  zondag 9 november 2003 @ 12:31:13 #77
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14498691
quote:
Op zondag 9 november 2003 11:15 schreef Danny het volgende:
Een eventueel tweede incident zou weleens doodslag kunnen blijken. Nogmaals, met één enkele klap kun je iemand doodslaan. Wil jij nou serieus gaan vertellen dat ze dat risico maar moet lopen ?
Ik wil niet zeggen dat ze dat risico moet lopen, alleen dat zij het beste haar eigen situatie kan inschatten. Wij kunnen vanaf achter onze computer niet haar vriend, de relatie noch de situatie waarin het incident zich heeft afgespreeld beoordelen. Ik vind het dus nogal voorbarig om met weinig kennis al gelijk conclusies te trekken en te zeggen dat ze die gast moet dumpen.
pi_14498753
Heb even bijgelezen, moet jij ook doen Pure. Dat geeft je goed inzicht in jullie relatie.
quote:
Wat moet ik nou toch?

rennen.. en hard ook!

Inderdaad, vergeet je huis en ren!
Hoe heeft hij je in vredesnaam zo gek gekregen bij je in te mogen trekken? Langzaam sluit zijn net zich om jouw leven tot hij je verstikt. Hij zal elke keer net precies genoeg van je houden om je niet te laten gaan maar meisje: ga nu je nog kunt.

Er is grote kans dat je zijn ex niet te spreken krijgt omdat ze niet voor niets bij hem weg is. Misschien dat een gesprekje met haar je ogen zal openen. Misschien bestaan zijn "problemen met haar" ook wel uit zijn agressie, bezitterigheid en jaloezie. Het is vrijwel uitgesloten, statistisch gezien, dat het een totaal ander probleem is dan bij jou nu ontstaat. Een bezoekje aan de politie vanwege het gebeurde kan geen kwaad. Helaas is er de mogenlijkheid dat hij daar geen onbekende is.

Nogmaals een geliefde die je geen vrienden gunt, die zijn ex en kinderen voor je verborgen houdt, die steeds problemen heeft, die je uitscheld voor hoer enzo en je nu ook al bij je keel heeft gegrepen handelt niet uit liefde. Dat is je geliefde niet maar je vijand die zich sluipenderwijs bij je erin heeft gevlijdt.

Een klap kan een refex zijn maar iemand naar de keel grijpen is dat niet: dat is pure intimidatie. Iemand geen vrienden gunnen, uitschelden en kleineren als ze carriere maakt... dit zijn de belangrijkste jaren van je leven: pak je koffers en je kat en Ga!

En vooral: ga niet terug. Sterkte!!

Admin zondag 9 november 2003 @ 12:39:47 #79
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_14498818
Voor TS, er is recent een zeer goed boek verschenen, probeer het eens te lezen.

http://www.planet.nl/planet/show/id=75082/contentid=412819/sc=112d1e

En Q, er is al zoveel onderzoek gedaan en gepubliceerd over de 1e keer,
9 van de 10 keer is het het begin van het einde...

Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

† In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 12:42:55 #80
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14498871
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:39 schreef yvonne het volgende:

9 van de 10 keer is het het begin van het einde...

misschien dat Q het van jou wel wil aannemen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_14499016
quote:

[..]

presies, hoe erg de ruzie ook is het feit dat hij je al naar de keel is gevlogen is al niet normaal, laat staan dat hij je geslagen heeft, een tweede keer komt zo, als hij het al eens heeft gedaan het sluipt er zo in dus ik zou maar eieren voor je geld kiezen je bent nog jong, en hij is het niet waard om je te slaan!!
Samantha: Men, they may have you on your knees, but you've got them by the balls
  zondag 9 november 2003 @ 12:52:37 #82
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14499046
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:31 schreef Qarinx het volgende:
Ik wil niet zeggen dat ze dat risico moet lopen, alleen dat zij het beste haar eigen situatie kan inschatten. Wij kunnen vanaf achter onze computer niet haar vriend, de relatie noch de situatie waarin het incident zich heeft afgespreeld beoordelen. Ik vind het dus nogal voorbarig om met weinig kennis al gelijk conclusies te trekken en te zeggen dat ze die gast moet dumpen.
Qarinx, wees reëel...
Heb je haar andere topics gelezen?
Nee? Doe maar eens.
Ja? Dan snap ik werkelijk geen hout van wat jij hier beweert.

En ik denk dat het voor TS best moeilijk is geworden haar situatie juist in te schatten. Dergelijke processen verlopen vaak zo fnuikend (is dat een goed woord in deze )
Je raakt er ahw aan gewend dat je slecht wordt behandeld. En je grens wordt telkens weer verlegd.
Dan kan het goed zijn als vreemden eens hun mening geven.

zondag 9 november 2003 @ 12:53:19 #83
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499058
quote:
Op zondag 9 november 2003 11:17 schreef hassanjassan het volgende:
Elke verhaal heeft minstens twee kanten, zo heb ik het geleerd en zo hoor je ook te denken om een oordeel te kunnen vellen...al is het niet aan ons om een oordeel te vellen, je kan wel je mening geven....en dat doe ik dan ook
Precies. Je weet niet wat er gebeurd is, wat zij gezegd heeft.. wat er aan vooraf is gegaan. Kortom, je kent maar 1 kant van het verhaal en dus vind ik het wel wat overdreven om gelijk te roepen dat ze het risico loopt om doodgeslagen te worden..
pi_14499071
Ik snap wel wat Qarinx bedoelt. Niet iedereen die eens zijn zelfcontrole verliest en uithaalt is meteen een structurele mishandelaar.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zondag 9 november 2003 @ 12:53:59 #85
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14499075
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:39 schreef yvonne het volgende:
Voor TS, er is recent een zeer goed boek verschenen, probeer het eens te lezen.

http://www.planet.nl/planet/show/id=75082/contentid=412819/sc=112d1e

En een minder recent boek, maar wél een klassieker op dit vlak:
"Als jij maar gelukkig is" door Robin Norwood.
Aanrader Pure!
  zondag 9 november 2003 @ 12:54:15 #86
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499082
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:52 schreef Moonah het volgende:
Qarinx, wees reëel...
Nee? Doe maar eens.
Nee niet gelezen.. maar al had ik het gelezen, dan ga ik niet iemand gelijk als potentiële moordenaar bestempelen op basis van eenzijdige verhalen.

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-11-2003 12:54]

Moderator zondag 9 november 2003 @ 12:55:12 #87
5428 crew  miss_sly
pi_14499102
quote:
Op zondag 9 november 2003 11:17 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Nee maar ik studeer ook rechten, dus vandaar....maar goed, als zij hem een vuile k@nkerlijer noemt en zijn moeder ook, die dus misschien wle echt aan K lijdt, dan kan ik best begrijpen datie gaat flippen. Slaan is dan geen excuus ervoor, maar naar omstandigheden zou een rechter verzachtend kunnen oordelen. En het is ook gebeurt, waar een man zijn vrouw het ziekenhuis heeft in geramd, omdat zij zijn familie en hem belachelijk maakte, consequent.

Ik vind het in het geval van huiselijk geweld/mishandeling van de partner een beetje goedpraterij om verzachtende omstandigheden aan te voeren. Het kan best zijn dat een rechter zo zal oordelen, maar dat is nu juist dat je wilt voorkomen: dat zoiets voor de rechter moet komen omdat er misschien wel een dodelijk slachtoffer is gevallen. En bovendien vind ik, gewoon als mens, niet als advocaat, officier van justitie of rechter, dat mensen elkaar niet in elkaar horen te trappen en al zeker niet binnen een relatie.

Ik vind bovendien het zoeken van excuses in geval van mishandeling van de partner net zoiets als een sexy gekleed meisje dat verkracht is zeggen dat ze zich dan maar minder sexy moet kleden...

zondag 9 november 2003 @ 12:55:19 #88
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14499106
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:53 schreef Qarinx het volgende:
Precies. Je weet niet wat er gebeurd is, wat zij gezegd heeft.. wat er aan vooraf is gegaan. Kortom, je kent maar 1 kant van het verhaal en dus vind ik het wel wat overdreven om gelijk te roepen dat ze het risico loopt om doodgeslagen te worden..
Zeg dat ook maar tegen vrouwen in een Blijf van mijn lijf-huis.

Lees die andere topics nou maar eens.

pi_14499125
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:52 schreef Moonah het volgende:

Qarinx, wees reëel...
Nee? Doe maar eens.

Ja, maar zij zegt toch ook niet dat die vriend een leuke vent is, ze kiest toch geen partij, het gaat gewoon om het algemene gegeven dat iemand die over de schreef gaat en de ander slaat niet altijd meteen pers se een gevaarlijke gek is.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_14499130
Een tip: Ga alsjeblieft bij hem weg want hij heeft een probleem. Dit gaat alleen maar van kwaad tot erger. Heel veel sterkte!
Take control of your mind and meditate Let your soul gravitate to the love
  zondag 9 november 2003 @ 12:58:12 #91
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499148
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:55 schreef Moonah het volgende:

Ik zal ook niet beweren dat er geen vrouwen zijn die écht in vervelende situaties zitten en elke dag bijna doodgeslagen worden. Alleen hier wordt er gelijk vanuit gegaan dat na 1 incident (waarvan heel Fok! er niet bij is geweest en dus ook niet precies weet wat er is gebeurd!!) de persoon in kwestie op korte termijn het ziekenhuis ingeslagen zal worden. Waar baseren jullie dat op?
pi_14499163
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:55 schreef Moonah het volgende:

Waar slaat zo'n reactie nou op. Sorry hoor, maar ik vind echt dat jullie alles wat zij zegt constant uit z'n verband lopen te rukken. Alsof zij hier loopt te verkondigen dat het goed is als mannen vrouwen slaan en weet ik veel wat.

Het gaat om een algemeen gegeven dat sommige mensen wat driftiger zijn dan anderen, soms hun zelfvertrouwen verliezen en over de grens gaan, wat volgens Qarinx dus niet wil zeggen dat dat allemaal gevaarlijke vrouwenmishandelaars zijn.

Om dan nou allerlei gevallen erbij te gaan slepen waar het wel heel duidelijk was dat de man gevaarlijk was, vind ik wel een beetje jammer. Er wordt helemaal niet gekeken naar wat ze nou echt bedoelt.

Moderator zondag 9 november 2003 @ 12:59:45 #93
5428 crew  miss_sly
pi_14499171
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:53 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Kun jij in alle oprechtheid zeggen dat je vindt dat er ook maar 1 ding is dat ze had kunnen zeggen, dat hem het recht geeft haar te slaan? Ook al is het maar voor een keertje?
  zondag 9 november 2003 @ 12:59:46 #94
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14499172
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:58 schreef Qarinx het volgende:
1 incident
HET GAAT NIET OM ÉÉN INCIDENT.
quote:
Waar baseren jullie dat op?
Op die andere topics, slimpie.
pi_14499173
Van em weggaan. Zeker als ik de andere topics lees die jij geopend hebt over je vriend. Ik zou er echt niet bij blijven als ik jou was. Genoeg andere mannen die je niet de huid vol schelden of slaan als hun iets niet aanstaat.
  zondag 9 november 2003 @ 13:00:20 #96
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499182
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:56 schreef Simba73 het volgende:
Een tip: Ga alsjeblieft bij hem weg want hij heeft een probleem. Dit gaat alleen maar van kwaad tot erger. Heel veel sterkte!
Wat voor probleem dan?
Nooit eens toen je kwaad was een deur heel hard dichtgeramd en dat je achteraf dacht "Oops, was ik die persoon die dat zonet deed?". Daar hoef je echt geen agressief persoon voor te zijn of iemand die totaal geen zelfbeheersing heeft. Dat soort dingen komen wel eens voor.. dus ik vind een eenmalig incident geen gegronde reden voor dit soort conclusies.
pi_14499186
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:33 schreef Pure het volgende:

[..]

ik ben 21, hij is 35

wegwezen en snel!
pi_14499201
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:59 schreef Moonah het volgende:

Op die andere topics, slimpie.

Je kunt toch niet altijd verwachten dat iedereen alle topics heeft gelezen?
  zondag 9 november 2003 @ 13:01:50 #99
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14499215
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:59 schreef Angeles het volgende:
Waar slaat zo'n reactie nou op. Sorry hoor, maar ik vind echt dat jullie alles wat zij zegt constant uit z'n verband lopen te rukken. Alsof zij hier loopt te verkondigen dat het goed is als mannen vrouwen slaan en weet ik veel wat.
Nee, dat verkondigt ze niet.
Maar als je de andere topics niet hebt gelezen (al lees je alleen de startpost maar), dan zul je zien dat reaties die jij nu verwerpt echt niet zo overdreven zijn.
  zondag 9 november 2003 @ 13:02:07 #100
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499221
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:59 schreef Moonah het volgende:
HET GAAT NIET OM ÉÉN INCIDENT.
Ze zegt zelf in dit topic dat ze nog nooit door hem is geslagen.....
  Admin zondag 9 november 2003 @ 13:03:06 #101
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_14499243
Vraagje tussendoor, had ik nou ergens gelezen dat Q en angeles iets in de hulpverlening sector studeerden, stond me iets van bij?

Is ffies tussendoor hoor, sorry voor het offtopic.

Moderator zondag 9 november 2003 @ 13:03:26 #102
5428 crew  miss_sly
pi_14499251
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:59 schreef Angeles het volgende:

[..]

Het gaat om een algemeen gegeven dat sommige mensen wat driftiger zijn dan anderen, soms hun zelfvertrouwen verliezen en over de grens gaan, wat volgens Qarinx dus niet wil zeggen dat dat allemaal gevaarlijke vrouwenmishandelaars zijn.

Om dan nou allerlei gevallen erbij te gaan slepen waar het wel heel duidelijk was dat de man gevaarlijk was, vind ik wel een beetje jammer. Er wordt helemaal niet gekeken naar wat ze nou echt bedoelt.

Op zich klopt het wel wat je zegt, hoor. En in zekere zin heeft Qarinx ook wel een beetje gelijk. Het punt is alleen, dat alle gevallen waarin het slecht is afgelopen, begonnen zijn met die 1e keer dat er geslagen wordt. En feit is, dat de tweede keer wel al de fatale keer kan zijn, als je een beetje pecht hebt. Dus enorme voorzichtigheid en een goed gesprek om je grenzen aan te geven lijkt me ernstig nodig.
  zondag 9 november 2003 @ 13:04:07 #103
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14499271
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:01 schreef Angeles het volgende:

[..]

Je kunt toch niet altijd verwachten dat iedereen alle topics heeft gelezen?

Nee, dat verwacht ik ook niet altijd. Maar bij een topic als dit, is het best handig om ff op de linkjes te klikken die JustMe op pagina 1 al heeft gegeven.
Zeker als je merkt dat mensen fel reageren en het strookt niet met je eigen mening, en mensen verwijzen je bovendien meermaals naar die andere topics.
  zondag 9 november 2003 @ 13:04:45 #104
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499282
quote:
Op zondag 9 november 2003 12:59 schreef miss_sly het volgende:
Kun jij in alle oprechtheid zeggen dat je vindt dat er ook maar 1 ding is dat ze had kunnen zeggen, dat hem het recht geeft haar te slaan? Ook al is het maar voor een keertje?
Ik kan geen concrete dingen over haar situatie zeggen, omdat ik niet de hele geschiedenis weet. Maar er zijn heus wel situaties te bedenken waarin iemand net iets zegt wat de ander op zo'n moment niet kan hebben en het leidt tot een sterke emotie. Het voorbeeld van hassan over kanker zou wel eens iemand heel kwaad kunnen krijgen...

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-11-2003 13:07]

zondag 9 november 2003 @ 13:04:57 #105
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_14499287
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:01 schreef Moonah het volgende:

Nee, dat verkondigt ze niet.
Maar als je de andere topics niet hebt gelezen (al lees je alleen de startpost maar), dan zul je zien dat reaties die jij nu verwerpt echt niet zo overdreven zijn.

Ik heb de beginposts gelezen. Waar het mij om gaat is dat Qarinx iets in het algemeen zegt. Dat ze antwoordt op mensen die vinden dat 'een keer geslagen betekent exit' terwijl zij dat wil nuanceren. Vervolgens krijgt ze half Fok over zich heen, of zij dan vindt dat de topicstarter zich dan maar dood moet laten slaan, enzovoort. Nee, dat zegt ze helemaal niet. Zij reageert op mensen die vinden dat een eerste keer dat iemand zijn zelfbeheersing verliest meteen het einde van de relatie moet betekenen, daar is zij het niet mee eens en dat is haar goed recht.
pi_14499291
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:02 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Maar wel verrot gescholden.

Dan kun je toch al raden wat voor type vent het is of niet?

zondag 9 november 2003 @ 13:05:22 #107
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14499300
quote:

[..]

Wil je nu per se je gelijk halen? Of ben je echt zo naief?

zondag 9 november 2003 @ 13:07:12 #108
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499337
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:03 schreef miss_sly het volgende:
Het punt is alleen, dat alle gevallen waarin het slecht is afgelopen, begonnen zijn met die 1e keer dat er geslagen wordt.
Lijkt me logisch heh.. er moet altijd een 1e keer zijn voor een 2e keer, maar dat wil niet per definitie zeggen dat een 1e keer een garantie is voor een 2e keer.
  Moderator zondag 9 november 2003 @ 13:07:33 #109
5428 crew  miss_sly
pi_14499347
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:04 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik kan geen concrete dingen over haar situatie zeggen, omdat ik niet de hele geschiedenis weet. Maar er zijn heus wel situaties te bedenken waarin iemand net iets zegt wat de ander op zo'n moment niet kan hebben en het lijdt tot een sterke emotie. Het voorbeeld van hassan over kanker zou wel eens iemand heel kwaad kunnen krijgen...

Ik kan niet geloven dat een moderne jonge vrouw dit vindt, echt niet...maar goed.

Als zo'n persoon dan een keer kan ontbranden om dat er iets verkeerds is gezegd, kan ie dat ook als er weer eens iets verkeerds wordt gezegd; hetzij hetzelfde, hetzij iets totaal anders. Het is iets wat hij/zij niet wil horen, dus ontbranden we maar in woede en slaan? Kan toch niet?

En ook jou wil ik dan het voorbeeld voorleggen van verkrachting: is dat dan ook goed te praten doordat een meisje sexy gekleed is?

zondag 9 november 2003 @ 13:08:25 #110
16715 Mylene
*schatje*
pi_14499363
Ik zou zeker niet op de tweede keer wachten, omdat de kans groot is dat hij opnieuw de fout in zal gaan. Dus wegwezen kind, ga naar je moeder. Veel liefs .
  Moderator zondag 9 november 2003 @ 13:10:12 #111
5428 crew  miss_sly
pi_14499402
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:07 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Lijkt me logisch heh.. er moet altijd een 1e keer zijn voor een 2e keer, maar dat wil niet per definitie zeggen dat een 1e keer een garantie is voor een 2e keer.

Nee, maar het is wel pijnlijk jammer als die tweede keer de fatale blijkt te zijn.
Kijk, als je in dit specifieke geval ook de voorgeschiedenis erbij pakt (en dat is gemakkelijk door even de openinsposten in de betreffende topics te lezen) is er sprake van een nogal agressief mannetje. Het IS al van kwaad tot erger, want alleen schelden en vernederen is niet meer genoeg, nu wordt er geslagen. Ik denk dat er dan in dit geval toch wel sprake is van een patroon, denk je ook niet? Of ben je nu te ver doorgegaan met het volharden in je mening, dat je niet kunt zeggen dat dat wel eens het geval zou kunnen zijn?
  zondag 9 november 2003 @ 13:11:17 #112
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499419
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:05 schreef Moonah het volgende:

Wil je nu per se je gelijk halen? Of ben je echt zo naief?

Wat is dat toch weer voor iets vaags hier op fok.. wanneer je iets probeert te nuanceren, dan ben je gelijk naïef?

Jullie hebben het over verrot schelden en dat soort dingen.. ja ik scheld ook wel eens mensen verrot als ik kwaad ben, kan mezelf ook niet altijd beheersen. Wil dat dan gelijk zeggen dat ik in staat ben tot mishandeling?

zondag 9 november 2003 @ 13:14:18 #113
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499460
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:07 schreef miss_sly het volgende:
Als zo'n persoon dan een keer kan ontbranden om dat er iets verkeerds is gezegd, kan ie dat ook als er weer eens iets verkeerds wordt gezegd; hetzij hetzelfde, hetzij iets totaal anders. Het is iets wat hij/zij niet wil horen, dus ontbranden we maar in woede en slaan? Kan toch niet?
Ja het kan.. maar het kan ook niet zo zijn. Your point being?
Het is nou eenmaal niet zo zwart-wit, het ligt totaal aan de omstandigheden.
quote:
En ook jou wil ik dan het voorbeeld voorleggen van verkrachting: is dat dan ook goed te praten doordat een meisje sexy gekleed is?
Ik vind dat je nu 2 dingen wil vergelijken die niet vergelijkbaar zijn. Verkrachting vind ik wel iets anders dan een klap krijgen binnen een relatie tijdens een ruzie.
  zondag 9 november 2003 @ 13:17:58 #114
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499518
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:10 schreef miss_sly het volgende:
Nee, maar het is wel pijnlijk jammer als die tweede keer de fatale blijkt te zijn.
Kijk, als je in dit specifieke geval ook de voorgeschiedenis erbij pakt (en dat is gemakkelijk door even de openinsposten in de betreffende topics te lezen) is er sprake van een nogal agressief mannetje. Het IS al van kwaad tot erger, want alleen schelden en vernederen is niet meer genoeg, nu wordt er geslagen. Ik denk dat er dan in dit geval toch wel sprake is van een patroon, denk je ook niet? Of ben je nu te ver doorgegaan met het volharden in je mening, dat je niet kunt zeggen dat dat wel eens het geval zou kunnen zijn?
Nee hoor, ik ben helemaal niet bezig met het volharden van mijn mening. Ik zeg toch ook dat het best zou kunnen zijn dat zij te maken heeft met een persoon die zijn woede niet kan beheersen en dat zij dan inderdaad stappen zal moeten ondernemen. Ik vind het alleen zo jammer dat men generaliseert. Ik probeer dus alleen te zeggen dat iemand die een keertje uithaalt, niet per definitie een mishandelaar is!
  Moderator zondag 9 november 2003 @ 13:19:17 #115
5428 crew  miss_sly
pi_14499542
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:14 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ja het kan.. maar het kan ook niet zo zijn. Your point being?
Het is nou eenmaal niet zo zwart-wit, het ligt totaal aan de omstandigheden.

doe eens een gok, wat zou mijn 'point' nou zijn, denk je? Wellicht dat een eerste keer geslagen worden dus op zich best eenvoudig gevolgd zou kunnen worden door een tweede?

pffff, vermoeiend hoor, proberen een normale discussie te voeren met iemand die zich zo verdedigend op stelt. Ik kap er maar mee denk ik....

quote:
Ik vind dat je nu 2 dingen wil vergelijken die niet vergelijkbaar zijn. Verkrachting vind ik wel iets anders dan een klap krijgen binnen een relatie tijdens een ruzie.
het gaat me om het 'er zelf om vragen'. Niemand vraagt erom om geslagen te worden door de partner die je dient te kunnen vertrouwen, ook niet tijdens een ordinaire ruzie waarbij je elkaar het bloed onder de nagels vandaan haalt...
  zondag 9 november 2003 @ 13:19:47 #116
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_14499548
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:03 schreef yvonne het volgende:
Vraagje tussendoor, had ik nou ergens gelezen dat Q en angeles iets in de hulpverlening sector studeerden, stond me iets van bij?

Is ffies tussendoor hoor, sorry voor het offtopic.

Ik ben afgestudeerd in de pedagogische wetenschappen, ben dus pedagoog. Heb dus niks met dit soort situaties te maken eigenlijk (althans, niet in relaties. Heb ook nog niet echt werkervaring trouwens, dus ik heb ook nog niet echt probleemsituaties in gezinnen van dichtbij meegemaakt).

Ik heb overigens niets gezegd over wat ik van deze situatie vind, ik probeer alleen duidelijk te maken wat Qarinx bedoelt en ik vind het jammer dat ze zo wordt aangevallen op haar mening.

In dit geval denk ik ook dat het bepaald geen ideale situatie is en dat ze beter af is zonder die man. Ik heb maar heel kort naar de beginposts uit die andere topics gelezen, maar het ziet er niet erg rooskleurig uit. Maar ik kan me wel voorstellen dat het moeilijk is voor haar, want zo'n knoop doorhakken doe je niet zomaar, zeker niet als je al heel veel hebt gepikt van iemand. Dan zit je toch op de een of andere manier vastgeroest in het patroon van "hij gaat op wat voor manier dan ook te ver" - "zij twijfelt" - "zij vergeeft het hem" enzovoort, het is altijd moeilijk om dat te verbreken of op een andere manier iets in de situatie te veranderen.

Ik kan me wel Qarinx' opmerking in het algemeen voorstellen dat het feit dat je een keer over de schreef zou gaan in een relatie niet altijd betekent dat je een maniak bent.

[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 09-11-2003 13:22]

pi_14499571
Eerst iemand verrot schelden (geestelijke mishandeling) en klein maken, en dan die eerste klap.
Is een geleidelijk proces, 'ze' slaan niet na 2 weken 'verkering' maar pas als ze je goed onder de duim en onzeker hebben, liefst ook goed ge-isoleerd van je familie en vrienden.
En dan...zit je alleen, met hem, en is er geen uitweg te zien.

Ik heb al eerder gereageerd op andere topics van Pure, maar het lijkt niets te helpen.
Ze weet het allemaal wel, maar durft er geen conclusies aan te verbinden, zover is ze (nog) niet.
En dat heeft alles te maken met hoe hij haar inmiddels heeft weten te manipuleren tot een onzeker iemand.

En 1x slaan geen reden om er een punt achter te zetten?
Ha!
Mij een keer verrot schelden is dat al, het getuigt namelijk van geen enkel respect voor de ander.
Ruzie is okee, maar dan wel op basis van gelijkwaardigheid, en niet als machtsmiddel, dan ben je geen partij voor hem.

Ik hoop dat we uiteindelijk kunnen doordringen tot de TS, ze vertoont nl alle kenmerken van het ideale slachtoffer.

Heb ajb respect voor jezelf en neem je eigen leven serieus.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zondag 9 november 2003 @ 13:22:46 #118
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499617
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:19 schreef miss_sly het volgende:
doe eens een gok, wat zou mijn 'point' nou zijn, denk je? Wellicht dat een eerste keer geslagen worden dus op zich best eenvoudig gevolgd zou kunnen worden door een tweede?
Again, waar baseer je dat op? Het zou inderdaad kunnen.. maar het is dus niet altijd zo.

Als je mensen op straat zou vragen of ze wel eens iemand hebben geslagen, dan zal daar best wel een hoog percentage uitkomen. Maar als je gaat vragen of diezelfde mensen structureel iemand inelkaar meppen, dan zullen dat er een stuk minder zijn.

quote:
het gaat me om het 'er zelf om vragen'. Niemand vraagt erom om geslagen te worden door de partner die je dient te kunnen vertrouwen, ook niet tijdens een ordinaire ruzie waarbij je elkaar het bloed onder de nagels vandaan haalt...
Nee, niemand zal er om vragen. Maar je kan je niet voorstellen dat zich situaties kunnen voordoen waarin de emoties zo hoog oplopen dat het voorkomt? Zo niet, dan ben je erg kortzichtig.
  zondag 9 november 2003 @ 13:24:12 #119
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14499646
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:11 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Wat is dat toch weer voor iets vaags hier op fok.. wanneer je iets probeert te nuanceren, dan ben je gelijk naïef?

Jullie hebben het over verrot schelden en dat soort dingen.. ja ik scheld ook wel eens mensen verrot als ik kwaad ben, kan mezelf ook niet altijd beheersen. Wil dat dan gelijk zeggen dat ik in staat ben tot mishandeling?

Ik vind je (in dit topic ) naief overkomen ja.
Kennelijk heb je totaal geen zicht op of ervaring met zgn 'foute mannen'.
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:19 schreef Angeles het volgende:
Ik ben afgestudeerd in de pedagogische wetenschappen, ben dus pedagoog. Heb dus niks met dit soort situaties te maken eigenlijk.
Nou, je kunt best met kinderen te maken krijgen die signalen afgeven die niet eentweedrie eenduidig te interpreteren zijn.
En daar zul je als orthopedagoog toch echt wel wat mee moeten, wil iets niet uit de hand lopen.
pi_14499674
quote:

Mep teruggeven en hem heel erg duidelijk maken dat je dit absoluut niet pikt. Kom op hey wel een beetje voor jezelf opkomen hoor.

Als hij het vaker doet meteen bij hem weggaan.

zondag 9 november 2003 @ 13:26:54 #121
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_14499688
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:24 schreef Moonah het volgende:
Nou, je kunt best met kinderen te maken krijgen die signalen afgeven die niet eentweedrie eenduidig te interpreteren zijn.
En daar zul je als orthopedagoog toch echt wel wat mee moeten, wil iets niet uit de hand lopen.
Ik had al ge-edit, namelijk dat ik geen verstand heb van die situatie binnen relaties en dat ik nog geen werkervaring heb en dus nog geen probleemgezinnen van dichtbij heb meegemaakt.

Overigens ben ik gezinspedagoog, geen orthopedagoog - ik heb dus niet veel gehad over gezinnen die echt ontspoord zijn. Gezinspedagogiek gaat heel diep in op de ontwikkelingsfasen van het kind, ontwikkeling van empathie en metacognitie, gehechtheid, enzovoort, en is ook vrij theoretisch in veel opzichten. Dit even off topic, maar om aan te geven waarom ik zeg er nu nog niet veel "mee te maken te hebben", het is tijdens mijn studierichting niet echt veel aan de orde geweest.

zondag 9 november 2003 @ 13:27:39 #122
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499699
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:24 schreef Moonah het volgende:
Ik vind je (in dit topic ) naief overkomen ja.
Kennelijk heb je totaal geen zicht op of ervaring met zgn 'foute mannen'.
Ik vind dat je dan niet goed leest, want ik zeg nergens dat de topicstarter dit moet pikken of dat ze die eerste klap niet als een signaal moet opvangen. Ik zeg alleen dat je in dit soort situaties wel goed naar de omstandigheden moet kijken en dat ik persoonlijk alleen een eerste klap niet als reden zou zien om het uit te maken. In de situatie van de topicstarter zijn er kennelijk meer factoren aanwezig die je zou moeten meenemen in het besluit. Dus inderdaad het schelden, vernederen etc.
  Moderator zondag 9 november 2003 @ 13:27:52 #123
18653 crew  D.
pi_14499706
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:30 schreef Pleun het volgende:
Weggaan is inderdaad makkelijk gezegd, maar volgens mij de enige oplossing. Een man die een vrouw slaat is geen vrouw waard.
  zondag 9 november 2003 @ 13:29:44 #124
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14499738
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:27 schreef Qarinx het volgende:
Ik zeg alleen dat je in dit soort situaties wel goed naar de omstandigheden moet kijken
Nou, doe dat dan ook in dit geval Qarinx.
  zondag 9 november 2003 @ 13:31:10 #125
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499771
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:29 schreef Moonah het volgende:

Doe ik toch. Het ging over het algemeen, waarin mensen hier zeggen dat één keer slaan altijd per definitie mishandeling tot gevolg heeft. Wat dus volgens mij niet zo is.
pi_14499784
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:27 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik vind dat je dan niet goed leest, want ik zeg nergens dat de topicstarter dit moet pikken of dat ze die eerste klap niet als een signaal moet opvangen. Ik zeg alleen dat je in dit soort situaties wel goed naar de omstandigheden moet kijken en dat ik persoonlijk alleen een eerste klap niet als reden zou zien om het uit te maken. In de situatie van de topicstarter zijn er kennelijk meer factoren aanwezig die je zou moeten meenemen in het besluit. Dus inderdaad het schelden, vernederen etc.

Ben ik de enige hier die niet snapt dat ze nog bij hem blijft als hij haar zo vernedert en nu dus zelfs geslagen heeft?
  zondag 9 november 2003 @ 13:31:54 #127
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_14499787
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:29 schreef Moonah het volgende:

Pff... is het nou nog niet duidelijk dat zij het over het algemeen heeft en niet over de situatie van de topicstarter?

Zoals in het begin ook mensen in het algemeen zeiden: de eerste keer slaan is meteen exit. Daar reageerde ze op. Waarom wordt er dan nog de hele tijd gedaan alsof zij dingen van de topicstarter over het hoofd ziet, terwijl ze die in eerste instantie helemaal niet bedoelde?

† In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 13:35:38 #128
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14499860
even een quote uit: Twijfels. Voel me er zo rot door.
quote:
Op donderdag 2 januari 2003 09:50 schreef shmoopy het volgende:
Volgens mij is hij nog maar één stap verwijderd van de eerste klap uitdelen.
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Moderator zondag 9 november 2003 @ 13:37:22 #129
18653 crew  D.
pi_14499897
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:31 schreef Angeles het volgende:

[..]

Pff... is het nou nog niet duidelijk dat zij het over het algemeen heeft en niet over de situatie van de topicstarter?

Zoals in het begin ook mensen in het algemeen zeiden: de eerste keer slaan is meteen exit. Daar reageerde ze op. Waarom wordt er dan nog de hele tijd gedaan alsof zij dingen van de topicstarter over het hoofd ziet, terwijl ze die in eerste instantie helemaal niet bedoelde?

Al gaat het niet over TS, exit is exit, en als zij dat probeert te nuanceren, tja...
  zondag 9 november 2003 @ 13:37:51 #130
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14499907
quote:
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:31 schreef Angeles het volgende:
Het gaat in dit topic over Pure.
Over Pure die verrot wordt gescholden, vernederd, en nu dus ook is geslagen.
Het gaat hier niet over algemeenheden, en kennelijk had Qarinx het gezien eerste quote óók niet de hele tijd over algemeenheden.
Maar dames, volgens mij is het voor alle partijen helder:

Pure moet weg bij die man.

zondag 9 november 2003 @ 13:38:18 #131
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_14499918
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:37 schreef D.Rose het volgende:

Al gaat het niet over TS, exit is exit, en als zij dat probeert te nuanceren, tja...

Ja, en daar is zij het dus niet mee eens, dat dat onder elke omstandigheid geldt, het lijkt wel of dat hier verboden is of zo, dat je het niet met de grote groep eens bent. Ze heeft daarmee helemaal niks gezegd over de situatie van de topicstarter.
  Admin zondag 9 november 2003 @ 13:39:46 #132
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_14499949
Wat naar dat door dit geharrewar de TS de goede tips en evt hulp in dit topic mist...

zondag 9 november 2003 @ 13:41:12 #133
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14499977
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:39 schreef yvonne het volgende:
Wat naar dat door dit geharrewar de TS de goede tips en evt hulp in dit topic mist...
Die posts kan ze gewoon lezen hoor...
  zondag 9 november 2003 @ 13:41:16 #134
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_14499979
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:39 schreef yvonne het volgende:
Waarom wilde jij eigenlijk weten wat Qarinx en ik gestudeerd hebben?
pi_14499983
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:11 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Dit en je stukje over het smijten van die telefoon geeft mi goed aan wat er hier aan de hand is: je probeert via dit topic je eigen onbeheerste woedeaanvallen indirect goed te praten en de verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag te ontlopen. Jouw postings in dit topic gaan eigenlijk niet zozeer over de vriend van de TS, maar over jou, en dat mensen jou nog één of meer kansen moeten geven als je weer eens over de schreef bent gegaan.

En ja, zulke onbeheerste woedeuitbarstingen zijn typerend voor (potentiële) mishandelaars. Zeker in combinatie met het proberen te ontlopen van de verantwoordelijkheid voor je gedrag ('dat soort dingen gebeuren nou eenmaal').

pi_14500009
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:31 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Doe ik toch. Het ging over het algemeen, waarin mensen hier zeggen dat één keer slaan altijd per definitie mishandeling tot gevolg heeft. Wat dus volgens mij niet zo is.

Klopt, het hoeft niet altijd zo te zijn maar als die stap 1 keer gezet is is het makkelijker om hem nog een keer te zetten.
  zondag 9 november 2003 @ 13:43:17 #137
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500016
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:41 schreef watchers het volgende:
Dit en je stukje over het smijten van die telefoon geeft mi goed aan wat er hier aan de hand is: je probeert via dit topic je eigen onbeheerste woedeaanvallen indirect goed te praten en de verantwoordelijkheid voor je eigen gedrag te ontlopen. Jouw postings in dit topic gaan eigenlijk niet zozeer over de vriend van de TS, maar over jou, en dat mensen jou nog één of meer kansen moeten geven als je weer eens over de schreef bent gegaan.
Naja zeg haha.. het is heus niet zo dat ik elke weet een telefoon tegen de muur gooi ofzo. Dat was dus ook iets incidenteels.. maar kennelijk begrijp jij niet dat woede een normale menselijke emotie is en dat iedereen dat op een andere manier uit.
  zondag 9 november 2003 @ 13:44:37 #138
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14500050
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:41 schreef watchers het volgende:
Jouw postings in dit topic gaan eigenlijk niet zozeer over de vriend van de TS, maar over jou, en dat mensen jou nog één of meer kansen moeten geven als je weer eens over de schreef bent gegaan.
  zondag 9 november 2003 @ 13:45:06 #139
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500059
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:43 schreef erikh het volgende:
Klopt, het hoeft niet altijd zo te zijn maar als die stap 1 keer gezet is is het makkelijker om hem nog een keer te zetten.
Denk ook dat dát op iedereen een andere uitwerking heeft. Ik weet nu wel dat een telefoon tegen de muur gooien dusdanige consequenties heeft dat ik me wel een miljoen keer bedenk voordat ik weer zoiets doe.
pi_14500084
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:45 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Denk ook dat dát op iedereen een andere uitwerking heeft. Ik weet nu wel dat een telefoon tegen de muur gooien dusdanige consequenties heeft dat ik me wel een miljoen keer bedenk voordat ik weer zoiets doe.

Ik vind een telefoon tegen een muur gooien en iemand slaan niet te vergelijken hoor.
  zondag 9 november 2003 @ 13:45:58 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14500085
Zullen we de discussie over allerlei algemeenheden nu staken?
En ons verder richten tot Pure?
Die heeft het al moeiljk genoeg lijkt me zo.
  zondag 9 november 2003 @ 13:46:33 #142
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500096
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nooit een deur dichtgeknald toen je kwaad was Moonah? Ik droeg alleen een voorbeeld aan, die jullie lekker weer uit de context rukken..
  zondag 9 november 2003 @ 13:47:15 #143
53142 method21
FREE MANSON
pi_14500112
quote:
Op zondag 9 november 2003 09:51 schreef Danny het volgende:
Het begint met een tikje, en excuses - duizendmaal. Een volgende keer zit je bij de eerste hulp met fractuur aan je kaak of oogkas.
Heb er iets te vaak te dichtbij gestaan en ben iets te vaak naar een ziekenhuis geweest met iemand die voor de zoveelste keer geslagen, gestompt en zelfs geschopt en aan haar haren door het huis gesleurd was om er iets anders van te denken.
Wegwezen daar, en snel ook, is mijn dringende advies.
Jij kan lekker advies geven ...jij kent het verhaal van de jongen zijn kant niet ...opgeflikkert met je kutadvies dus ....
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
pi_14500127
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:45 schreef Moonah het volgende:
Zullen we de discussie over allerlei algemeenheden nu staken?
En ons verder richten tot Pure?
Die heeft het al moeiljk genoeg lijkt me zo.
Idd

Pure, ik heb net je andere topic gelezen over twijfels enzo.

Ga bij die jongen weg voordat je er zelf aan kapot gaat. Doe het voor jezelf!

zondag 9 november 2003 @ 13:48:43 #145
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500151
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:45 schreef erikh het volgende:
Ik vind een telefoon tegen een muur gooien en iemand slaan niet te vergelijken hoor.
Hoezo niet? De uitwerking kan wel hetzelfde zijn.. Als je iemand uit woede slaat, kan het een schrikreactie bij jezelf opwekken..
pi_14500170
Ik zei alleen dat hij (omdat hij ook hier woont) ook wel eens een beetje mocht helpen met het schoonhouden. Dus helpen schoonmaken.

Hij had commentaar dat ik het zelf niet goed genoeg deed. Daarop antwoorde ik dus, dat hij ook best wel mee mocht helpen.

Toen ging hij door het lint.

Haren trekken, duwen (viel op de grond), 1 tik in mijn gezicht en gegrepen naar mijn keel.

zondag 9 november 2003 @ 13:50:41 #147
60397 Raspberry
Pink, Soft and Delicious... :)
pi_14500200
quote:

[..]

je gaat toch niet vanwege medelijden bij hem blijven!?
Enz. Enz. Enz.
  zondag 9 november 2003 @ 13:51:12 #148
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_14500216
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:49 schreef Pure het volgende:
Ik zei alleen dat hij (omdat hij ook hier woont) ook wel eens een beetje mocht helpen met het schoonhouden. Dus helpen schoonmaken.

Hij had commentaar dat ik het zelf niet goed genoeg deed. Daarop antwoorde ik dus, dat hij ook best wel mee mocht helpen.

Haren trekken, duwen (viel op de grond), 1 tik in mijn gezicht en gegrepen naar mijn keel.

Dat is inderdaad zeer zeker niet normaal, nee.

Waarom ben je nog bij hem? Ik bedoel, dan heeft hij maar niemand meer als jij bij hem weggaat, jij bent daar niet verantwoordelijk voor. Je bent het allereerste verantwoordelijk voor je eigen leven, je hoeft jezelf nooit op te offeren voor een ander.

Bedenk ook. Dat hij verder niemand heeft, zou hij het daar niet zelf een heel klein beetje naar gemaakt hebben?

† In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 13:52:08 #149
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_14500238
quote:

zou je hem uit huis willen hebben?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Moderator zondag 9 november 2003 @ 13:52:40 #150
18653 crew  D.
pi_14500248
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:46 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Nooit een deur dichtgeknald toen je kwaad was Moonah? Ik droeg alleen een voorbeeld aan, die jullie lekker weer uit de context rukken..

Triest geval ben je.

Een deur hoort dicht te gaan, als je kwaad bent doe je dat harder.
Normaal praat je, als je kwaad bent doe je dat harder.
Een telefoon hoort niet tegen een muur gegooid te worden.
En schelden en slaan horen ook niet. Onder geen enkele omstandigheden, dus probeer je er nou niet uit te lullen.

[Dit bericht is gewijzigd door D.Rose op 09-11-2003 13:54]

zondag 9 november 2003 @ 13:53:24 #151
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500273
quote:

Dit gaat inderdaad wel ver.
  zondag 9 november 2003 @ 13:54:47 #152
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14500302
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:53 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Dit gaat inderdaad wel ver.

Dit gaat te ver.
Geen enkel excuus voor.
  zondag 9 november 2003 @ 13:55:50 #153
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500324
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:52 schreef D.Rose het volgende:
Een telefoon hoort niet tegen een muur gegooid te worden.
En schelden en slaan horen ook niet. Onder geen enkele omstandigheden, dus probeer je er nou niet uit te lullen.
Gelukkig ben jij perfect.

Overigens probeer ik me nergens uit te lullen, dat is wat jij ervan maakt. Alleen moet je dan maar wat meer research doen, want emoties heb je niet altijd onder controle... hoe graag je dat ook zou willen. TBS enzo hebben ze niet voor niets ingevoerd.

zondag 9 november 2003 @ 13:56:11 #154
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500330
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:54 schreef Moonah het volgende:

Dit gaat te ver.
Geen enkel excuus voor.

Zeg ik dat dan?
  † In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 13:56:14 #155
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_14500331
quote:

Meis, ik heb het hele topic niet helemaal doorgelezen, maar het zou zo eens kunnen dat het van kwaad tot erger kan worden. Ik ken idd zijn kant van het verhaal niet, maar iemand van 35 jaar zou toch wel een beetje beter moet weten m.i., vooral als je een relatie hebt met iemand die 14 jonger is. Ga bij hem weg Pure, je hebt nog een heel leven voor je... Heel veel succes en moed toegewenst!
Ik ben niet labiel. Ik ben emotioneel flexibel.
pi_14500344
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:43 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Naja zeg haha.. het is heus niet zo dat ik elke weet een telefoon tegen de muur gooi ofzo. Dat was dus ook iets incidenteels.. maar kennelijk begrijp jij niet dat woede een normale menselijke emotie is en dat iedereen dat op een andere manier uit.

Jij hebt blijkbaar wat vaker van dit soort 'incidenten'. Woede is een normale menselijke emotie; het agressief uiten dmv telefoons smijten (ook als daar toevallig iemand had gestaan), mensen verrot schelden en mensen slaan is iets heel anders. Dat betekent dat je makkelijk de grenzen van anderen overschrijdt. Het feit dat je dit nog probeert goed te praten ook en er geen kwaad in ziet, zegt veel over jou en andere mensen die makkelijk de integriteit van anderen onderuit halen. 'Ik kan er niets aan doen, hoor, je hebt me boos gemaakt.' Het bekende excuus.
  zondag 9 november 2003 @ 13:57:00 #157
16715 Mylene
*schatje*
pi_14500350
quote:

Dat kan echt niet kind.
  zondag 9 november 2003 @ 13:57:13 #158
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14500357
Volgens mij kan niemand hier haar DE tip geven, omdat niemand de situatie op waarde kan schatten. Daarvoor ontbreekt veel info en een objectief beeld van de situatie.

Laten we daarom proberen om elkaars mening te respecteren. En wat genuanceerder te discussieren

[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 09-11-2003 13:59]

zondag 9 november 2003 @ 13:58:07 #159
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_14500374
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:57 schreef schatje het volgende:

Dat kan echt niet kind.

Want?
  zondag 9 november 2003 @ 14:00:06 #160
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500421
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:56 schreef watchers het volgende:
Jij hebt blijkbaar wat vaker van dit soort 'incidenten'.
Waar heb je het over?
quote:
Woede is een normale menselijke emotie; het agressief uiten dmv telefoons smijten (ook als daar toevallig iemand had gestaan), mensen verrot schelden en mensen slaan is iets heel anders. Dat betekent dat je makkelijk de grenzen van anderen overschrijdt.
Tjonge jonge, je doet alsof je psychisch gestoord bent wanneer je in een woedeaanval ergens mee gooit. Ja iemand gooit de hoorn op de haak tijdens een discussie (uiting van woede) en de ander gooit de telefoon vervolgens tegen een muur (uiting van woede)... Nee dan ben je inderdaad niet helemaal 100% hoor.. zucht.
pi_14500430
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:21 schreef shmoopy het volgende:
Eerst iemand verrot schelden (geestelijke mishandeling) en klein maken, en dan die eerste klap.
Is een geleidelijk proces, 'ze' slaan niet na 2 weken 'verkering' maar pas als ze je goed onder de duim en onzeker hebben, liefst ook goed ge-isoleerd van je familie en vrienden.
En dan...zit je alleen, met hem, en is er geen uitweg te zien.
Mocht het zo zijn dat hij haar zo onder de duim heeft, dan kan ze toch ook nooit zelf de beslissing nemen om weg te gaan? Als die vent echt zo boven haar staat, en ze zegt dat hij weg moet dan zal dat toch alleen maar uitlopen op een ruzie waar hij de touwtjes in handen heeft?

Ik weet niet of het in zo'n stadium zit hoor, zo niet dan kun je zelf nog zorgen dat je van hem af komt. En anders misschien hulp zoeken?

zondag 9 november 2003 @ 14:00:45 #162
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500439
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:57 schreef Frenkie het volgende:
Volgens mij kan niemand hier haar DE tip geven, omdat niemand de situatie op waarde kan schatten. Daarvoor ontbreekt veel info en een objectief beeld van de situatie.

Laten we daarom proberen om elkaars mening te respecteren. En wat genuanceerder te discussieren

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 09-11-2003 14:02]

zondag 9 november 2003 @ 14:00:46 #163
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_14500440
quote:

Jij hebt blijkbaar wat vaker van dit soort 'incidenten'. Woede is een normale menselijke emotie; het agressief uiten dmv telefoons smijten (ook als daar toevallig iemand had gestaan), mensen verrot schelden en mensen slaan is iets heel anders. Dat betekent dat je makkelijk de grenzen van anderen overschrijdt. Het feit dat je dit nog probeert goed te praten ook en er geen kwaad in ziet, zegt veel over jou en andere mensen die makkelijk de integriteit van anderen onderuit halen. 'Ik kan er niets aan doen, hoor, je hebt me boos gemaakt.' Het bekende excuus.

Je trekt wel makkelijk conclusies over haar...

Ik was vroeger ook veel driftiger dan tegenwoordig. Ik heb dat op een gegeven moment gewoon afgeleerd, tegen mezelf gezegd: en nu ga je maar eens tot tien leren tellen, desnoods keihard op je lip bijten of op je handen zitten, maar je vliegt niet meer zo overdreven uit. Het gevolg is dat ik nu ook veel meer zelfbeheersing heb dan vroeger.

Zij zegt toch niet dat ze dat destijds goed vond van zichzelf, of probeert goed te praten. Alleen wel dat een woedeuitbarsting niet betekent dat iemand meteen voor altijd gedoemd is een soort van gevaarlijke gek te blijven.

Let op, dit gaat dus weer over in het algemeen. Dat het gedrag van de vriend van de TS allang veel en veel te ver is gegaan, staat wat mij betreft buiten kijf, dat valt niet meer goed te praten.

zondag 9 november 2003 @ 14:01:13 #164
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14500446
quote:
Ach ik heb ook wel eens een labello stick tegen de muur aan gruzelementen gegooid. Of een deuk in de deur geschopt. Je moet je toch ergens op afreageren. Dat heet emotie, en dat onderschied mensen van robots.
  zondag 9 november 2003 @ 14:01:17 #165
16715 Mylene
*schatje*
pi_14500447
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:58 schreef Angeles het volgende:

[..]

Want?

Misschien omdat het niet normaal is .
  zondag 9 november 2003 @ 14:02:04 #166
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_14500464
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:01 schreef schatje het volgende:

Misschien omdat het niet normaal is .

Oh, ik dacht dat je bedoelde dat het niet mogelijk was.

Sorry hoor...

pi_14500532
quote:

De patronen van mishandeling zijn al een tijd heel uitgebreid bestudeerd en vastgelegd in de psychologie. Deze situatie is klassiek. Er is meer dan genoeg info, ook uit andere topics. Better safe than sorry, zou ik in deze, en andere mishandelingsgevallen, zeggen.
pi_14500543
maar goed, je wil hem dus nog een kans geven blijkt uit je eigen houding.

doen dan, maar hou het wel bij één extra kans.

fokschaap
pi_14500565
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:00 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Waar heb je het over?
[..]

Tjonge jonge, je doet alsof je psychisch gestoord bent wanneer je in een woedeaanval ergens mee gooit. Ja iemand gooit de hoorn op de haak tijdens een discussie (uiting van woede) en de ander gooit de telefoon vervolgens tegen een muur (uiting van woede)... Nee dan ben je inderdaad niet helemaal 100% hoor.. zucht.

Da's nog wel het enge: dat je er werkelijk niets verkeerds aan ziet.
  zondag 9 november 2003 @ 14:06:26 #170
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500570
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:05 schreef Viola_Holt het volgende:.

doen dan, maar hou het wel bij één extra kans.

Nou dat zou ik dan weer niet doen, als je net de vernieling in bent getrapt.
  Moderator zondag 9 november 2003 @ 14:07:40 #171
18653 crew  D.
pi_14500598
quote:

DE tip is allang gegeven.
Hij moet de deur uit.

zondag 9 november 2003 @ 14:08:57 #172
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500632
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:06 schreef watchers het volgende:
Ik zeg niet dat ik er trots op ben, ik zeg niet dat het goed is.... ik zeg alleen dat het een normale emotie is.. en als je dan toch praat over de psychologie. Ga je dan eens wat meer verdiepen in hoe emoties tot stand komen en hoe het lichaam daarop reageert.
pi_14500637
Je hoeft geen geweld te pikken, van niemand. Dat hij je slaat is walgelijk. Als je diep in jezelf kijkt, zie je wat de enige juiste oplossing is. En als je die niet kan zien, moeten jullie óf samen in therapie, óf moet je de rest van je leven leven met iemand die zn handen niet thuis kan houden. Als jullie kinderen gaan krijgen, zullen die ook niet aan dit geweld ontkomen. It's your call.....
  zondag 9 november 2003 @ 14:09:24 #174
16715 Mylene
*schatje*
pi_14500643
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:01 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ach ik heb ook wel eens een labello stick tegen de muur aan gruzelementen gegooid. Of een deuk in de deur geschopt. Je moet je toch ergens op afreageren. Dat heet emotie, en dat onderschied mensen van robots.

Dat is dan weer gezonde emotie. Een vrouw een klap verkopen dan wel naar de keel grijpen duidelijk niet.
pi_14500659
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:06 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Nou dat zou ik dan weer niet doen, als je net de vernieling in bent getrapt.

tja, maar anders blijft ze met zo'n twijfelgevoel zitten vanwege zijn moeilijke situatie. bij een volgende keer weet je het zeker lijkt me. kappen !

maar nu meteen kappen blijft een optie hoor !

fokschaap
  † In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 14:10:00 #176
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_14500660
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:07 schreef D.Rose het volgende:

[..]

DE tip is allang gegeven.
Hij moet de deur uit.

Wat overigens geen makkelijke klus zal zijn.
ik heb me toch maar ff ingelezen in Pure's andere topics
  zondag 9 november 2003 @ 14:10:17 #177
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14500668
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:06 schreef watchers het volgende:

[..]

Hou eens op. Het gaat hier niet over een woedeincident van Qarinx, maar om een probleem van de TS. Bovendien bevalt dat aanmatigende, vingerwijzende toontje me ook niet zo.

Ik zie lievr wat nuances

zondag 9 november 2003 @ 14:12:32 #178
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14500718
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:04 schreef watchers het volgende:
De patronen van mishandeling zijn al een tijd heel uitgebreid bestudeerd en vastgelegd in de psychologie. Deze situatie is klassiek. Er is meer dan genoeg info, ook uit andere topics. Better safe than sorry, zou ik in deze, en andere mishandelingsgevallen, zeggen.
Dat is jouw mening. Gebaseerd op jouw interpretatie van het verhaal dat door Pure geschreven is. Ik zou toch wat dichterbij willen zijn en wat meer info willen voordat ik zo'n conclusie zou trekken. Hoor en wederhoor weetjenog
pi_14500735
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:01 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Nee, dat heet (infantiele) agressie, en is iets anders. Er zit een verschil tussen emoties en er blind naar handelen. Kinderen kennen dat onderscheid niet, volwassenen hopelijk wel. Emoties hebben maakt je menselijk, het op een vernielzuchtige manier uiten geeft aan dat je er niet mee om kunt gaan.
Dat je je eigen dingen vernielt, moet je trouwens zelf weten. Je hebt jezelf ermee. Maar als er andere mensen bij betrokken zijn, gaat die vlieger niet op.
  zondag 9 november 2003 @ 14:13:09 #180
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_14500737
quote:

Volgens mij had ik DE tip 3 pagina's terug al gegeven... gewoon naar de huisarts gaan. Die kan gericht vragen stellen om tot een goed advies te komen.
  zondag 9 november 2003 @ 14:14:26 #181
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14500764
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:13 schreef NewOrder het volgende:
Volgens mij had ik DE tip 3 pagina's terug al gegeven... gewoon naar de huisarts gaan. Die kan gericht vragen stellen om tot een goed advies te komen.
Dat is inderdaad de beste tip tot op heden
  FOK!fossiel zondag 9 november 2003 @ 14:14:43 #182
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_14500771
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:47 schreef method21 het volgende:

[..]

Jij kan lekker advies geven ...jij kent het verhaal van de jongen zijn kant niet ...opgeflikkert met je kutadvies dus ....

Hahaha.
Heb je alles wel gelezen? Ze wordt verrot gescholden, vernederd, mag niet met andere mannen omgaan, moet 'voor hem zorgen', reageert zijn problemen op haar af en hij heeft ook al een keer geslagen

Ik hoef die hele andere kant niet te horen van het verhaal, wat kan me die hele vent schelen. Zij komt niet erg bepaald gelukkig over of wel? nou, dan is mijn conclusie ook snel getrokken: verbreek de relatie als je ongelukkig bent in je relatie.

* edit: Ik zeg alleen dat ze niet erg gelukkig over komt, wil niet zeggen dat het echt zo is hoewel ik dat wel een klein beetje betwijfel. Wat ik wil zeggen: als iemand ongelukkig is in een relatie en het gewoon niet ziet zitten hoef je echt niet de andere kant van het verhaal te horen toch?

[Dit bericht is gewijzigd door RemCow op 09-11-2003 14:18]

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_14500773
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:12 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. Gebaseerd op jouw interpretatie van het verhaal dat door Pure geschreven is. Ik zou toch wat dichterbij willen zijn en wat meer info willen voordat ik zo'n conclusie zou trekken. Hoor en wederhoor weetjenog

Frenkie, met alle respect, lees de post nog eens?
  zondag 9 november 2003 @ 14:15:13 #184
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14500780
Pure?
Ben je er nog?
Hoe gaat het nu met je?
Waar is je vriend nu?
Wat denk je van de reacties in dit topic?
  zondag 9 november 2003 @ 14:15:35 #185
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500787
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:13 schreef watchers het volgende:
Nee, dat heet (infantiele) agressie, en is iets anders. Er zit een verschil tussen emoties en er blind naar handelen. Kinderen kennen dat onderscheid niet, volwassenen hopelijk wel. Emoties hebben maakt je menselijk, het op een vernielzuchtige manier uiten geeft aan dat je er niet mee om kunt gaan.
vlieger niet op.
Lekkere contradicitie. Emoties zijn dus emoties en of je ermee om kan gaan, dat is een tweede.
  Admin zondag 9 november 2003 @ 14:16:31 #186
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_14500802
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:15 schreef Moonah het volgende:
Pure?
Ben je er nog?
Hoe gaat het nu met je?
Waar is je vriend nu?
Ik moet even niet aan de dag denken dat hij erachter komt dat en wat ze hier post...

pi_14500827
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:08 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ik er trots op ben, ik zeg niet dat het goed is.... ik zeg alleen dat het een normale emotie is.. en als je dan toch praat over de psychologie. Ga je dan eens wat meer verdiepen in hoe emoties tot stand komen en hoe het lichaam daarop reageert.

Altijd "gewoon" je woede uiten is niet normaal nee. Wat als iedereen dat zou doen? Dan zou de wereld een nog grotere zooi zijn dan het nu al is. Woede dien je onder controle te houden.

En verder zoals al meer gezegd: duidelijk een patroon, wegwezen dus. Bescherm jezelf, zowel geestelijk als lichamelijk, hoe moeilijk dat ook is.

pi_14500848
hmmm
  zondag 9 november 2003 @ 14:18:43 #189
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_14500865
quote:

Één ding, Pure: laat je nóóit slaan! Ruzie of niet, jouw vriend had jou nooit mogen slaan en al helemaal niet naar je keel mogen grijpen!

Dat je je verrot voelt, snap ik. Maar je hoeft je nergens voor te schamen. Je vriend is degene die zich moet schamen dat hij je op die manier behandelt. Ik ken je vriend niet, maar hij het lijkt me duidelijk dat hij moet gaan werken aan zijn zelfbeheersing.
Dat je bang bent dat zoiets nog eens gebeurt, is te verwachten.

Praat met hem, praat goed met hem. En niets 'lieve woordjes' en 'het zal nooit meer gebeuren' van zijn kant. Als ie 't écht meent, dan moet ie wat aan z'n zelfbeheersing gaan doen dmv een training/cursus.

(Un)masking for the greater good.
  zondag 9 november 2003 @ 14:18:56 #190
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500870
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:17 schreef dawg het volgende:
Altijd "gewoon" je woede uiten is niet normaal nee. Wat als iedereen dat zou doen? Dan zou de wereld een nog grotere zooi zijn dan het nu al is. Woede dien je onder controle te houden.
Wat een moraalridder...
pi_14500875
Het zal wel aan mij liggen maar ik vind geen enkel excuus gerechtvaardigd om je vriendin te slaan. Ook niet 1x.
  Moderator zondag 9 november 2003 @ 14:19:42 #192
18653 crew  D.
pi_14500890
Adres posten is ook een mogelijkheid
  zondag 9 november 2003 @ 14:19:48 #193
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14500892
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:14 schreef shmoopy het volgende:
Frenkie, met alle respect, lees de post nog eens?
Gedaan, ik ben nog steeds van mening dat IK zijn mening niet deel. Natuurlijk is het erg wat er gebeurt, maar ik blijf erbij dat het een kant van het verhaal is. En dat IK daarom niet DE tip kan geven.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de mening van die vriend.

zondag 9 november 2003 @ 14:20:53 #194
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14500922
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:19 schreef D.Rose het volgende:
Adres posten is ook een mogelijkheid
En dan..??
pi_14500928
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:08 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Daar heb ik me al lang geleden in verdiept. Nogmaals: woede is een gewone emotie, er agressief en vernielzuchtig naar handelen is iets heel anders. Dat onderscheid zou je toch duidelijk moeten zijn als je in de psychologie zit. Aangezien we wezens zijn met een zelfbewustzijn en de mogelijkheid hebben ons gedrag te veranderen, hoef je daar dus niet blind achteraan te hollen. Daarvoor is overigens als eerste nodig het inzicht dat er iets veranderd moet worden en dat je zelf verantwoordelijk bent voor je gedrag.
Voor mishandelaars -die inderdaad blind hun woede en lichamelijke reacties volgen- zijn er speciale therapieën waarbij ze leren hun woede te beheersen en hun gedrag te veranderen. Dat kan dus blijkbaar. Maar het vraagt veel inzicht en kost veel moeite en zelfdiscipline. Dingen bagataliseren is niet het goede begin van verandering.
pi_14500935
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:18 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Wat een moraalridder...

Blijf jij maar lekker naief.
  Moderator zondag 9 november 2003 @ 14:21:28 #197
18653 crew  D.
pi_14500938
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:18 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Wat een moraalridder...

Waarom is iedereen die probeert jou ongelijk te tonen perfect of moraalridder? Ben je bang jezelf tegen te komen of zo?
pi_14500953
Okee, interpretatie, nuanceringen, projectie, whatever, feit is dat ze bij die vent weg moet, maar niet durft/kan/wil/mag.

Zullen we nu daar de aandacht op vestigen?
De tip huisarts is al gegeven, iemand anders nog wat?

SOS telefonische hulpdienst bellen?
Nummer staat in de FAQ.
Zij kunnen je helpen met instanties, en als je zover nog niet bent kun je daar iig anoniem je verhaal even kwijt.

zondag 9 november 2003 @ 14:23:15 #199
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14500987
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:21 schreef watchers het volgende:
Aangezien we wezens zijn met een zelfbewustzijn en de mogelijkheid hebben ons gedrag te veranderen, hoef je daar dus niet blind achteraan te hollen. Daarvoor is overigens als eerste nodig het inzicht dat er iets veranderd moet worden en dat je zelf verantwoordelijk bent voor je gedrag.
Voor mishandelaars -die inderdaad blind hun woede en lichamelijke reacties volgen- zijn er speciale therapieën waarbij ze leren hun woede te beheersen en hun gedrag te veranderen. Dat kan dus blijkbaar. Maar het vraagt veel inzicht en kost veel moeite en zelfdiscipline. Dingen bagataliseren is niet het goede begin van verandering.
En als dat inzicht, die zelfcontrole en discipline er van nature niet is. Wie kan je dan iets kwalijk nemen?
  Admin zondag 9 november 2003 @ 14:23:16 #200
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_14500990
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:19 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Gedaan, ik ben nog steeds van mening dat IK zijn mening niet deel. Natuurlijk is het erg wat er gebeurt, maar ik blijf erbij dat het een kant van het verhaal is. En dat IK daarom niet DE tip kan geven.

Vriend:

Het spijt me
Dit was nooit m'n bedoeling
Kun je me vergeven
Tranen
geblubber
zwelgen in zelfmedelijden.
Ik zal het nooit meer doen
Maar ik hou toch zoveel van je.
Je bent de enige op deze wereld waar ik van hou.
Zonder jou ben ik nergens.
Echt, nooit zal dit meer gebeuren.

Dit is helaas niet fictief,
dit is na honderden onderzoeken en gesprekken met dit soort mannen EN de bijhorende partner helaas een feit.

Het spijt me Frenkie, maar dit verhaal klinkt TE bekend in de oren om een weerwoord van vriendlief te horen.

Moderator zondag 9 november 2003 @ 14:23:55 #201
18653 crew  D.
pi_14501004
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:21 schreef shmoopy het volgende:

Haar ouders/familie/vrienden?
pi_14501005
wanne megooltje.. je gaat je vriendin toch niet slaan?
gelijk hedde, kapot gade
pi_14501020
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:19 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Daderprofiel, slachtofferprofiel, Frenkie, uitgebreid bestudeerd en bewezen.
Lees alle topics en zie dat het naadloos aansluit op wat TS allemaal heeft gepost.
In sommige gevallen is er helemaal geen sprake van 2 kanten van het verhaal.
Please...

En nu ga ik weer ontopic.

zondag 9 november 2003 @ 14:24:35 #204
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14501026
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:21 schreef D.Rose het volgende:
Waarom is iedereen die probeert jou ongelijk te tonen perfect of moraalridder? Ben je bang jezelf tegen te komen of zo?
Helemaal niet. Ik vind het alleen naïef om te denken dat iedereen perfect in staat is zijn woede te controleren.
pi_14501058
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:24 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Helemaal niet. Ik vind het alleen naïef om te denken dat iedereen perfect in staat is zijn woede te controleren.

mja maar dan sloop je toch de keuken ipv je vriendin?
gelijk hedde, kapot gade
  zondag 9 november 2003 @ 14:26:16 #206
11682 Moonah
Jolie femme
pi_14501066
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:24 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Hallloooooo!
Kunnen jullie die discussie elders voeren?
Het gaat hier om Pure!!
  zondag 9 november 2003 @ 14:26:26 #207
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14501071
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:25 schreef bier2k3 het volgende:

[..]

mja maar dan sloop je toch de keuken ipv je vriendin?

Ja maar dat mocht ook al niet van een paar users hier..
Als je een telefoon stuk gooit ben je nl. al niet 100%...
pi_14501072
Tips!

Advies!

Heb dank.

pi_14501081
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:10 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Hou eens op. Het gaat hier niet over een woedeincident van Qarinx, maar om een probleem van de TS. Bovendien bevalt dat aanmatigende, vingerwijzende toontje me ook niet zo.

Ga je anders met je Labello gooien?

Jouw bagataliserende toontje bevalt me overigens ook niet zo erg, eerlijk gezegd.

quote:
Ik zie lievr wat nuances
Er zijn geen nuances bij duidelijke mishandeling.
pi_14501091
quote:
Okee, interpretatie, nuanceringen, projectie, whatever, feit is dat ze bij die vent weg moet, maar niet durft/kan/wil/mag.

Zullen we nu daar de aandacht op vestigen?

SOS telefonische hulpdienst bellen?
Nummer staat in de FAQ.
Zij kunnen je helpen met instanties, en als je zover nog niet bent kun je daar iig anoniem je verhaal even kwijt.

Ik weet uit ervaring dat het zooooo lang kan duren voordat iemand uberhaupt besluit actie te ondernemen, dwz: concrete actie als melden bij een huisarts, laat staan bij een hulpdienst. Om nog maar te zwijgen over weggaan bij die vent.
Dit zeg ik alleen maar zodat we niet raar op moeten kijken als we over een paar maanden misschien wel het hele verhaal nog een keer lezen, omdat het allemaal opnieuw is gebeurd. Als ze dan nog hier post.
  zondag 9 november 2003 @ 14:28:02 #211
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14501101
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:26 schreef shmoopy het volgende:
Tips!

Advies!

Heb dank.

Wat voor meer tips wil je krijgen, alles is toch al zo'n beetje gezegd?

Hulp zoeken door:
*naar familie te gaan
*naar instanties te gaan
*naar huisarts te gaan
*bij politie aangifte te doen

en het vooral zelf willen.. anders heeft het sowieso al geen zin.

pi_14501102
Wat de vriend van Pure gedaan heeft,kan niet, dat is in elkaar slaan.
de 1e tik kan nog uit een reflex komen, de 2e tik is al voorbedachte rade en de 3e etc etc. wegwezen.

Maar ik kan ook heel goed invoelen wat Qarinx bedoelt.
Zij spreekt over gevallen van die 1e tik, waarbij het geen patroon is, maar een incidenteel geval.

Ik weet dat de man fysiek vele malen sterker is dan de vrouw en met dat gegeven nooit zou moeten mogen uithalen.
Maar hoeveel dames halen niet uit in een vlaag van woede als er zoiets als overspel in het spel is?

Beide is niet goed te praten, nooit, maar zoals Qarinx zegt, niet iedereen die verblind door woede of gekwetstheid 1 malig uithaalt is een potentiele Regilio.

In dit geval hier is sprake van in elkaar willen slaan en, wurgen (poging tot) en dat is een andere zaak.

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat iemand na 1 dergelijk incident niet meteen de biezen pakt.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_14501112
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:26 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ja maar dat mocht ook al niet van een paar users hier..
Als je een telefoon stuk gooit ben je nl. al niet 100%...

keb welles me telefoon kapot gegooid
gelijk hedde, kapot gade
pi_14501116
S.O.S telefonische hulpdienst

Je kunt over alles bellen, en hoeft dus niet persé in de problemen te zitten om contact op te nemen. Je kunt bellen om je hart te luchten, je zorgen te delen of om raad te vragen. Hierbij kun je anoniem blijven, geheimhouding is verzekerd.
Je kunt er dag en nacht, 24 uur per dag terecht.
Daarnaast beschikt de S.O.S telefonische hulpdienst over informatie en
adressen van andere hulpverlenende instanties.

Telefoonnummer van S.O.S telefonische hulpdienst:
Er is nu een landelijk nummer; je wordt automatisch naar de dichtstbijzijnde telefonische hulpdienst doorgeschakeld. Dat nummer is:

0900-0767 (5 eurocent p/m)

Uit de FAQ.

pi_14501117
heet je vriend soms regilio?

nee ff serieus, die gozer is gewoon niet helemaal 100%
wegwezen, des te eerder des te beter. hoe langer je bij em blijft hoe moeilijker het wordt om bij em weg te gaan. gezien die andere topics gaat dit echt niet ophouden en mist die gozer gewoon een stel hersendelen ofzo.
ik kan dat soort gasten wel schieten. eikels.

Moderator zondag 9 november 2003 @ 14:28:58 #216
5428 crew  miss_sly
pi_14501128
quote:
Op zondag 9 november 2003 13:22 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Again, waar baseer je dat op? Het zou inderdaad kunnen.. maar het is dus niet altijd zo.

Als je mensen op straat zou vragen of ze wel eens iemand hebben geslagen, dan zal daar best wel een hoog percentage uitkomen. Maar als je gaat vragen of diezelfde mensen structureel iemand inelkaar meppen, dan zullen dat er een stuk minder zijn.
[..]

Nee, niemand zal er om vragen. Maar je kan je niet voorstellen dat zich situaties kunnen voordoen waarin de emoties zo hoog oplopen dat het voorkomt? Zo niet, dan ben je erg kortzichtig.

Ik ben niet kortzichtig, ik beheers mezelf en heb geen driftbuien. Ik heb aan den lijven ondervonden hoe zoiets werkt, dus je kunt me er weinig nieuws over vertellen. Ik ben door ervaring allergisch geworden voor driftige mensen met woedeaanvallen.
Ik vind dat emoties hoog mogen oplopen, maar dat je het dan maar met je mond, op een beschaafde manier moet uitvechten. Als iemand me verrot zou schelden, zou diegen ook op kunnen stappen, want dat is geen manier om met mensen om te gaan.
pi_14501160
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:28 schreef milagro het volgende:
de 1e tik kan nog uit een reflex komen, de 2e tik is al voorbedachte rade en de 3e etc etc. wegwezen.

Zij spreekt over gevallen van die 1e tik, waarbij het geen patroon is, maar een incidenteel geval.

Ik weet dat de man fysiek vele malen sterker is dan de vrouw en met dat gegeven nooit zou moeten mogen uithalen.
Maar hoeveel dames halen niet uit in een vlaag van woede als er zoiets als overspel in het spel is?

Beide is niet goed te praten, nooit, maar zoals Qarinx zegt, niet iedereen die verblind door woede of gekwetstheid 1 malig uithaalt is een potentiele Regilio.

In dit geval hier is sprake van in elkaar willen slaan en, wurgen (poging tot) en dat is een andere zaak.

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat iemand na 1 dergelijk incident niet meteen de biezen pakt.

wat dan wachten op de 2e keer? is toch beter voor die vrouw dat ze gaat... mensen genoeg op de wereld om van te houden
gelijk hedde, kapot gade
  zondag 9 november 2003 @ 14:30:42 #218
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14501169
quote:

Ik vind dat je heel goed hebt verwoord wat ik bedoelde... thanx
  † In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 14:30:44 #219
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_14501171
quote:

http://www.fiom.nl/41.htm
  zondag 9 november 2003 @ 14:32:03 #220
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14501194
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:28 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben niet kortzichtig, ik beheers mezelf en heb geen driftbuien. Ik heb aan den lijven ondervonden hoe zoiets werkt, dus je kunt me er weinig nieuws over vertellen. Ik ben door ervaring allergisch geworden voor driftige mensen met woedeaanvallen.
Ik vind dat emoties hoog mogen oplopen, maar dat je het dan maar met je mond, op een beschaafde manier moet uitvechten. Als iemand me verrot zou schelden, zou diegen ook op kunnen stappen, want dat is geen manier om met mensen om te gaan.
Dat is prima dat jij het wel kan.. maar niet iedereen reageert zoals jij.
pi_14501210
het gaat hier denk ik niet alleen om oncontroleerbare woede, maar ook vooral om onredelijke boosheid. dat is het walgelijkste, iemand die boos wordt terwijl er totaal geen reden toe is, of in ieder geval niet op een normale manier kan uitpraten wat het probleem nou precies is.
pi_14501214
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:15 schreef Moonah het volgende:
Pure?
Ben je er nog?
Hoe gaat het nu met je?
Waar is je vriend nu?
Ja, ik ben er nog. Maar ik kan niet constant deze topic open hebben staan. Mijn vriend is thuis. Gwlukkig kan hij niet met computers omgaan, dus komt hij nooit op internet.

Ik ga heel goed nadenken hoe ik mijn toekomst wil hebben. Ik vertel het expres niet aan bekenden, omdat ik hun geen zorgen wil laten maken. Verder schaam ik me er ook voor. Schaam me dat ik het toe liet en dat ik nog bij hem ben.

Op het moment wil ik totaal niet alleen zijn. Zodra ik alleen ben, raak ik onwijs down. Ik zoek constant de mensen op en probeer over te werken. Zo hoef ike r niet te veel aan te denken. Ik laat niks merken aan de buitenwereld. Mensen denken dat ik een heel gelukkig iemand ben. Ik ben altijd in voor geintjes en lol. Dat hou ik vol. Maar diep van binnen doet het mij pijn om zo te doen.

Morgen is hij werken. Dan zal ik meer antwoorden.

Iedereen iig bedankt voor de reacties.

pi_14501219
Ik zou vertrekken, dit kan van kwaad tot erger gaan en straks begin je het nog "normaal" te vinden dat ie je dit aandoet en telkens weer z'n excuses aanbied...
pi_14501231
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:32 schreef Pure het volgende:

[..]

Ja, ik ben er nog. Maar ik kan niet constant deze topic open hebben staan. Mijn vriend is thuis. Gwlukkig kan hij niet met computers omgaan, dus komt hij nooit op internet.

Ik ga heel goed nadenken hoe ik mijn toekomst wil hebben. Ik vertel het expres niet aan bekenden, omdat ik hun geen zorgen wil laten maken. Verder schaam ik me er ook voor. Schaam me dat ik het toe liet en dat ik nog bij hem ben.

Op het moment wil ik totaal niet alleen zijn. Zodra ik alleen ben, raak ik onwijs down. Ik zoek constant de mensen op en probeer over te werken. Zo hoef ike r niet te veel aan te denken. Ik laat niks merken aan de buitenwereld. Mensen denken dat ik een heel gelukkig iemand ben. Ik ben altijd in voor geintjes en lol. Dat hou ik vol. Maar diep van binnen doet het mij pijn om zo te doen.

Morgen is hij werken. Dan zal ik meer antwoorden.

Iedereen iig bedankt voor de reacties.

Beter morgen je spullekes pakken en terug naar moeders ofzo...
gelijk hedde, kapot gade
  zondag 9 november 2003 @ 14:34:40 #225
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_14501241
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:30 schreef BwennieBren het volgende:

[..]

http://www.fiom.nl/41.htm

goede tip
pi_14501258
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:34 schreef bier2k3 het volgende:

[..]

Beter morgen je spullekes pakken en terug naar moeders ofzo...

ik wil mijn ouders, shit bewaren. Ze verdienen het niet om emt mijn shit te zitten opgescheept.

Het is mijn huis!

Admin zondag 9 november 2003 @ 14:36:12 #227
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_14501279
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:26 schreef shmoopy het volgende:
Tips!

Advies!

Heb dank.

Tips?
Advies?
Weinig tot zeer weinig,
want je gaat speculeren, ALS ik de topics zo lees, voldoet TS aan het perfecte slachtoffer model.
Alle hulp, hoe welkom ook, geeft helaas een tijdelijk effect, mannen zijn zeer vindingrijk om met hun partner weer in contact te komen etcetc.

Iedereen die zegt, NU weggaan, heeft natuurlijk het volste gelijk, maar als ik de topics zo lees, is het meiske al langer geterrorisseerd en is het allemaal niet zo makkelijk meer.
Je raakt geconditioneerd nl.
Wat in dit soort kwesties HEEL belangrijk is, en ik trek het in het algemene, dat dit soort vrouwen altijd, altijd!! iemand heeft die ze kan vertrouwen, ook al gaat ze 100 keer terug naar zon man, diegene zal er voor haar moeten blijven staan en zijn.

Dus, vertrouwenspersoon, familie, vriendin, iets,
en zorg dat dit bij instanties bekend is.
Huisarts, vertrouwensarts, school, werk, overal waar mogelijk.

En mocht ze besluiten weg te gaan, blijft nog over dat JIJ als vrouw ver weg kunt verhuizen om een nw leven op te bouwen,
en ook daar is hulp bij nodig,
vrouwen krijgen vaak het gevoel mede door verhuizen eik de schuldige te zijn.
Pas als na praten, misschien therapie, verhuizen de vrouw tot inzicht komt dat ze idd slachtoffer is, of geweest is, zal er daadwerkelijk iets veranderen.
Dan blijft het slijten en dat duurt lang, heel lang, wat ik al las uit een post in het begin,
als een andere partner een haar weg wilt vegen, of idd een mug wegmept die vlak bij je hoofd zit, de schrik is een eerste reactie.
Als ik en nogmaals, mijn interpreatitie van het geheel, ik de topics goed lees, is hier al een poosje geestelijke onderdrukking bezig, en mensen weten maar heel weinig hiervan en hoe waanzinnig lang het duurt om dat van je af te schudden.

pi_14501290
quote:
Wat moet ik nou toch?

rennen.. en hard ook!

Lijkt me duidelijk.
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  zondag 9 november 2003 @ 14:36:30 #229
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14501291
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:35 schreef Pure het volgende:

ik wil mijn ouders, shit bewaren. Ze verdienen het niet om emt mijn shit te zitten opgescheept.

Het is mijn huis!

Ik weet niet hoe de band is met jouw ouders, maar ik denk dat de meeste ouders het wel zullen begrijpen en liever niet hun dochter zo zien lijden.
pi_14501317
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:26 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hallloooooo!
Kunnen jullie die discussie elders voeren?
Het gaat hier om Pure!!

Je hebt gelijk. Maar het gaat ook om het wezen van mishandeling dat Q probeert te ontkennen. Ik weet uit ervaring dat het heel makkelijk is om slachtoffers van mishandeling te laten doen geloven dat het maar een incident was, of dat het zo hoort, omdat ze zelf zo graag willen geloven dat er niets mis is. Ik denk dat het goed is de denkwijzen van mensen die denken dat agressie op deze manier uiten op één of andere manier ok is, onderuit te halen.
  zondag 9 november 2003 @ 14:38:44 #231
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14501342
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:37 schreef watchers het volgende:
Je hebt gelijk. Maar het gaat ook om het wezen van mishandeling dat Q probeert te ontkennen.
Is de connectie taal en begrip wel helemaal in orde bij jou??
  † In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 14:38:47 #232
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_14501345
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:28 schreef bier2k3 het volgende:

[..]

keb welles me telefoon kapot gegooid

Ik de zijne, recht op zijn neus...en bloeden!!
pi_14501390
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:36 schreef yvonne het volgende:
-knip-
.
pi_14501417
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:30 schreef bier2k3 het volgende:

[..]

wat dan wachten op de 2e keer? is toch beter voor die vrouw dat ze gaat... mensen genoeg op de wereld om van te houden

nee, niet wachten op de tweede keer.

soms komt die tweede keer nooit.
dus ik kan me voorstellen dat je niet meteen de relatie compleet verbreekt.

wel dat je weggaat, erover nadenkt, erover praat, met anderen, met elkaar.

het ligt helemaal aan de situatie.

ik kan daar niet over oordelen zomaar.
ik ga alleen af op eigen, indirecte, ervaring, waar zoiets gebeurd is, 1 malig, en het bij de ene keer gebleven is.

soms kunnen de spanningen zo oplopen dat iemand tot een dergelijk actie komt.
waarmee ik het dus NIET goedpraat.
en ook geen verzachtende omstandigheden aandraag.

maar uit het oogpunt van het slachtoffer de zaak bekijk, die in SOMMIGE gevallen dus er wel voor kiest de relatie voort te zetten, maar dan wel onder haar (of zijn, want ook mannen worden geslagen) voorwaarden.

ik sla zelf nooit (op 1 uitzondering na), mijn kinderen niet, mijn partners niet, ik smijt wel met dingen, drie telefoons door de kamer gesmeten, uit pure blinde woede onmacht en verdriet.

1 keer zoals ik al zei, heb ik een partner geslagen, toen ik huilde smeekte om begrip en hij mij midden in mij gezicht uitlachte.

ben ik dan een gewelddadig persoon? had hij toen de relatie moeten verbreken?
of omdat ik een vrouw ben en fysiek de zwakkere telt mijn klap niet zo zwaar?

In dit geval van de TS is de situatie anders begrijp ik, de aanleiding anders.
ik kan daar niet over oordelen, niet zeggen wat zij moet doen, wel wat ik zou doen, althans wat ik denk dat ik zou doen.
ik denk dat ik mijn biezen zou pakken, einde oefening, klaar.

maar ik kan me ook voorstellen dat iemand dat niet meteen doet, er spelen zoveel factoren mee en iedere situatie is anders, iedere persoon anders, iedere ruzie anders.

† In Memoriam † zondag 9 november 2003 @ 14:43:30 #235
1576 BwennieBren
1 + 1 = 11
pi_14501425
quote:

[..]

Het is mijn huis!

Als je het toch nog een kans wil geven en jouw ouders/vrienden/kennissen niet met je problemen wilt opschepen, ga dan professionele hulp zoeken. Kom je er dan toch niet uit dan zet je hem het huis uit al dan niet met behulp van die professionele hulp. Nogmaals, succes!
pi_14501474
quote:

Ik zou zeggen: lees de vorige topics eens en verdiep je vervolgens in de patronen van mishandeling. Je kunt ook dingen dood nuanceren en alles wegrelativeren.

Ik zou TS het advies geven -wat al gegeven is- dringend contact op te nemen met een instantie die hier verstand van heeft (Riagg, Blijf van mijn lijf huis). Het advies zal waarschijnlijk iets zijn in de richting van of de vriend serieus en oprecht in therapie of weg uit de relatie. En in ieder geval niet trappen in de bekende wittebroodspraatjes.

pi_14501526
quote:

[..]

Het is mijn huis!

shit komt er toch wel, of die shit nu op jou terecht komt of op je ouders... denk je nou echt dat je ouders shit niet begrijpen? maar wat ik zo las voel je je niet erg relext in je relatie en dat is zowiezo toch een reden om die te verbreken? heel makkelijk van mij om te zeggen, schup die gozert dan het huis uit, maar das ff een tweede, ik denk dat het niet zo`n raar idee is om ff met je ouders te praten over de situatie?
gelijk hedde, kapot gade
  zondag 9 november 2003 @ 14:49:23 #238
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14501528
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:45 schreef watchers het volgende:
Ik zou zeggen: lees de vorige topics eens en verdiep je vervolgens in de patronen van mishandeling. Je kunt ook dingen dood nuanceren en alles wegrelativeren.
Jij ziet ook patronen van mishandeling, daar waar ze er mogelijk nooit zullen zijn. NIEMAND zegt dat wat er bij de topicstarter is gebeurd niet zou kunnen duiden op mishandeling. Het enige wat gezegd wordt is dat niet elke eerste klap per definitie leidt tot mishandeling. Snap je het verschil?
pi_14501551
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:45 schreef watchers het volgende:

[..]

Ik zou TS het advies geven -wat al gegeven is- dringend contact op te nemen met een instantie die hier verstand van heeft (Riagg, Blijf van mijn lijf huis). Het advies zal waarschijnlijk iets zijn in de richting van of de vriend serieus en oprecht in therapie of weg uit de relatie. En in ieder geval niet trappen in de bekende wittebroodspraatjes.

Jij leest niet.
Ik zeg dat de situatie van Pure ernstig genoeg is om er mee te kappen.
Ik zou weg gaan, einde oefening, klaar.

Ik reageerde op de opmerking dat een klap nooit eenmalig zou zijn, en je altijd meteen je biezen moet pakken.

Ik reageerde verder met te zeggen, dat "je moet weg, en wel meteen" vaak HELAAS makkelijker gezegd is dan gedaan en ik me voor kan stellen dat iemand dat niet subiet doet, aandurft.

Er is sprake van schaamte, angst en ja, toch een rare afhankelijke manier van houden van.
Heel verwarrend dus, een wirwar van gevoelens, waar je niet zo 1,2,3 uitstapt.

pi_14501586
edit: persoonlijke aanval verwijdert

[Dit bericht is gewijzigd door Frenkie op 09-11-2003 14:53]

pi_14501669
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:43 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, niet wachten op de tweede keer.

.......
maar ik kan me ook voorstellen dat iemand dat niet meteen doet, er spelen zoveel factoren mee en iedere situatie is anders, iedere persoon anders, iedere ruzie anders.

mja volgens mij is de topic starter zowiezo niet gelukkig inder relatie, heeft der vriend een hoop shit aan zen kop, en mept ie zen vriendin... kweenie, maar ik denk gewoon dat het voor die vrouw beter is om de relatie te verbreken, sommige mensen zullen zeggen dat je moet vechten voor je relatie, maar als je gaat vechten in je relatie is die relatie zowiezo al redelijk labiel....
gelijk hedde, kapot gade
pi_14501707
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:36 schreef yvonne het volgende:

[..]

Tips?
Advies?
Weinig tot zeer weinig,
want je gaat speculeren, ALS ik de topics zo lees, voldoet TS aan het perfecte slachtoffer model.
Alle hulp, hoe welkom ook, geeft helaas een tijdelijk effect, mannen zijn zeer vindingrijk om met hun partner weer in contact te komen etcetc.
(knip)

Yvonne, prima inzicht en advies. Je hebt gelijk dat slachtoffers van mishandeling inderdaad in een soort eigen wereld te leven komen (ik ben zelf in mijn jeugd mishandeld, dus ik weet hoe het voelt en hoe het eruit ziet). Dat maakt loskomen nog een stuk moeilijker, omdat je al snel de schuld aan jezelf gaat geven of het inderdaad als een incident gaat zien.

Een vertrouwenspersoon, weten dat je niet de enige bent die hetzelfde heeft doorgemaakt en horen hoe de vaste patronen werken kan al veel helpen.

zondag 9 november 2003 @ 14:59:01 #243
8369 speknek
Another day another slay
pi_14501710
TS werd waarschijnlijk te mondig, waarom anders neemt een 32 jarige gast iets met een meisje van 18? Dat is geen liefdesrelatie, dat is z'n emoties bot kunnen vieren op iemand die hij wel onder controle kan houden. Dat dit ook mislukt (en face it, er mislukt wel meer bij hem) leidt tot agressie.

Het kan een incident zijn ja, als dit de eerste keer was sluit ik me aan bij Qarinx. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat het er niet langzaam naar opbouwde.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_14501763
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:49 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Jij ziet ook patronen van mishandeling, daar waar ze er mogelijk nooit zullen zijn. NIEMAND zegt dat wat er bij de topicstarter is gebeurd niet zou kunnen duiden op mishandeling. Het enige wat gezegd wordt is dat niet elke eerste klap per definitie leidt tot mishandeling. Snap je het verschil?

Hoevele malen ben je nu al inmiddels doorverwezen naar de vorige topics van TS?
  zondag 9 november 2003 @ 15:01:59 #245
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_14501766
Even off topic, ik ben blij dat milagro in elk geval wel begrijpt wat er bedoeld wordt door Qarinx.

Aan de topicstarter. Als het jouw huis is, kun je hem er dan niet gewoon uitgooien. Desnoods met wat hulp van anderen. Als je niet alleen wil zijn kun je beter een tijdje bij je ouders gaan logeren (kom op, ze zijn je ouders, hoe denk je dat ze zich voelen als zij erachter komen wat er is gebeurd en ze hebben niks kunnen doen omdat jij het ze wilde besparen... dat vinden ze waarschijnlijk nog veel erger). Als je je weer beter voelt kun je dan gewoon in je eentje een nieuwe start maken, maar laat hem dan niet langer toe in je leven.

Echt. Medelijden is niet de basis voor een relatie. Bovendien, bij hem is er ook niet veel empathie voor jou, anders was het nooit zo ver gekomen.

zondag 9 november 2003 @ 15:02:57 #246
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_14501785
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:01 schreef watchers het volgende:
Hoevele malen ben je nu al inmiddels doorverwezen naar de vorige topics van TS?
Hoeveel malen heb ik je al gezegd dat ik niet twijfel aan het feit dat er bij de TS sprake is van mishandeling! Daar is het type geweld dat is toegepast wel ernstig genoeg voor hoor!

Je leest volgens mij echt alleen maar wat je wil lezen..

pi_14501850
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:01 schreef Angeles het volgende:
Even off topic, ik ben blij dat milagro in elk geval wel begrijpt wat er is.

Aan de topicstarter. Als het jouw huis is, kun je hem er dan niet gewoon uitgooien. Desnoods met wat hulp van anderen. Als je niet alleen wil zijn kun je beter een tijdje bij je ouders gaan logeren (kom op, ze zijn je ouders, hoe denk je dat ze zich voelen als zij erachter komen wat er is gebeurd en ze hebben niks kunnen doen omdat jij het ze wilde besparen... dat vinden ze waarschijnlijk nog veel erger). Als je je weer beter voelt kun je dan gewoon in je eentje een nieuwe start maken, maar laat hem dan niet langer toe in je leven.

Echt. Medelijden is niet de basis voor een relatie. Bovendien, bij hem is er ook niet veel empathie voor jou, anders was het nooit zo ver gekomen.

Kep ff die andere topics van pure ook gelezen, en die vriend heeft een eigen huis, en zei heeft een eigen huis, en die vriend van der gebruikt er meer als sloofje dan als vriendin.

IMHO is het zo dat als je relatie niet meer leuk is, dat dat een goede reden is om em te verbreken nu het nog kan (topicstarter woont niet samen, ze hebben geen kinderen) en TS is nog pas 20, der vriend 34 en volgens mij gewoon een megooltje. Advies klinkt simp0l maar is het voor pure waarschijnlijk niet, maar afkappen die relatie, en gewoon vrolijk verder leven!

gelijk hedde, kapot gade
pi_14501864
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:56 schreef bier2k3 het volgende:

[..]

mja volgens mij is de topic starter zowiezo niet gelukkig inder relatie, heeft der vriend een hoop shit aan zen kop, en mept ie zen vriendin... kweenie, maar ik denk gewoon dat het voor die vrouw beter is om de relatie te verbreken, sommige mensen zullen zeggen dat je moet vechten voor je relatie, maar als je gaat vechten in je relatie is die relatie zowiezo al redelijk labiel....

in dit geval, wegwezen idd, zoals ik zal zei.

hier is sprake van een patroon.

maar nogmaals, ik zeg nergens dat je moet vechten voor een relatie als deze, ik zou dit niet eens een relatie willen noemen.

ik kan alleen begrijpen dat sommige vrouwen het niet aandurven, hoe idioot en intens treurig dat ook is, voor sommige dames geldt

"better the devil you know than the devil you don't"

en ze van die gedachte afbrengen vergt tijd en veel veel praten.

zondag 9 november 2003 @ 15:06:45 #249
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_14501879
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:05 schreef bier2k3 het volgende:

Kep ff die andere topics van pure ook gelezen, en die vriend heeft een eigen huis, en zei heeft een eigen huis, en die vriend van der gebruikt er meer als sloofje dan als vriendin.

IMHO is het zo dat als je relatie niet meer leuk is, dat dat een goede reden is om em te verbreken nu het nog kan (topicstarter woont niet samen, ze hebben geen kinderen) en TS is nog pas 20, der vriend 34 en volgens mij gewoon een megooltje. Advies klinkt simp0l maar is het voor pure waarschijnlijk niet, maar afkappen die relatie, en gewoon vrolijk verder leven!

Oh, ik dacht dat ze samenwoonden.

Maar inderdaad, hoe moeilijk het ook is, kappen met die man en verder.

pi_14502071
quote:
Op zondag 9 november 2003 14:50 schreef milagro het volgende:

[..]

Jij leest niet.
Ik zeg dat de situatie van Pure ernstig genoeg is om er mee te kappen.
Ik zou weg gaan, einde oefening, klaar.

Je hebt gelijk: niet goed gelezen, sorry.
quote:
Ik reageerde op de opmerking dat een klap nooit eenmalig zou zijn, en je altijd meteen je biezen moet pakken.
Het zou voor mij een teken zijn dat iemand blijkbaar zijn woede niet de baas kan (inclusief dingen als verrot schelden, met dingen smijten, etc.). A big no-no wat mij betreft. Boosheid, ok - agressiviteit mee leren omgaan of anders wegwezen, want waar liggen de grenzen als je een waas voor ogen hebt? En bovendien is agressie funest voor relaties. Wie wil er tenslotte leven met een tijdbom?
quote:
Ik reageerde verder met te zeggen, dat "je moet weg, en wel meteen" vaak HELAAS makkelijker gezegd is dan gedaan en ik me voor kan stellen dat iemand dat niet subiet doet, aandurft.

Er is sprake van schaamte, angst en ja, toch een rare afhankelijke manier van houden van.
Heel verwarrend dus, een wirwar van gevoelens, waar je niet zo 1,2,3 uitstapt.

Dat begrijp ik ook heel goed. Slachtoffers zijn vaak al heel afhankelijk (gemaakt) van hun mishandelaars. Dus zo makkelijk gaat dat inderdaad vaak niet. Maar toch is het vaak het beste: fysiek afstand nemen. En het ging hier tenslotte toch vooral ook om praktische maatregelen.
pi_14502179
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:02 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Hoeveel malen heb ik je al gezegd dat ik niet twijfel aan het feit dat er bij de TS sprake is van mishandeling! Daar is het type geweld dat is toegepast wel ernstig genoeg voor hoor!

Dat is niet wat je aan het begin van dit topic zei. En toen je werd doorverwezen naar meer achtergrondinfo, bleef je hardnekkig nog steeds vasthouden aan je standpunt (vandaar ook mijn reactie daarop). Pas x posts later, paste je je mening aan.
Voor mij en anderen was het al eerder duidelijk dat er sprake was van mishandeling en geen incident. Zullen we het dus maar houden bij de mishandeling van de TS?
pi_14502194
quote:

Niet verdergaan met hem, het is idd makkelijk gezegd, maar mannen die slaan veranderen nooit. En alstie naar je keel heeft gegrepen vindt ik t nogwel een factor erger. Doe het voor jezelf en voor hem. Zo leert hij dat hij dr mee weg kan komen nml. En jij blijft lekker in de penarie zitten alstie t weer en weer en weer doet.
dus
  zondag 9 november 2003 @ 15:23:31 #253
14934 Angeles
Verliefd!!
pi_14502199
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:22 schreef watchers het volgende:

Dat is niet wat je aan het begin van dit topic zei. En toen je werd doorverwezen naar meer achtergrondinfo, bleef je hardnekkig nog steeds vasthouden aan je standpunt (vandaar ook mijn reactie daarop). Pas x posts later, paste je je mening aan.
Voor mij en anderen was het al eerder duidelijk dat er sprake was van mishandeling en geen incident. Zullen we het dus maar houden bij de mishandeling van de TS?

Zullen we sowieso nu even allemaal ophouden met dat welles-nietesgedoe naar Qarinx toe? Ik weet heel goed wat ze bedoelde, milagro heeft het ook nog heel goed verwoord, misschien kwam het niet heel duidelijk over in het begin, maar zij had het zeker niet puur over het incident van de TS.

Daarbij ligt ze nu ziek op bed en kan zich dus ook niet verdedigen, laten we dus nu even allemaal on topic gaan please.

pi_14502243
Je kunt zelfs aangifte doen...
en een keer is meestal nog een keer en nog een keer.
en voor je het weet zit je vast in een zieke relatie..
ren nu het nog kan
zucht
pi_14502261
quote:
Op zondag 9 november 2003 15:26 schreef AngelWings het volgende:
Je kunt zelfs aangifte doen...
en een keer is meestal nog een keer en nog een keer.
en voor je het weet zit je vast in een zieke relatie..
ren nu het nog kan
ik denk dat ze in dit geval op dit moment met aangifte teveel gezeur op der nek haalt... gewoon kappen met die relatie lijkt me beter....
gelijk hedde, kapot gade
pi_14502286
zoals Julian Casablancas al zong

take it or leave it

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')