Het klonk echt bloedmooi, onbeschrijfelijk. Als je de geluidskwaliteit vergelijkt met CD's zijn CD's van huiveringwekkende kwaliteit. Hoe heeft iemand het ooit in z'n hoofd weten te halen om over te stappen op CD's? Zelfs superaudio CD's (SACD) halen het niet bij de geluidskwaliteit van vinyl.
Btw de set kostte rond de 40000 euro.
quote:omdat het voor de "gewone" consument niet te betalen is misschien?
Op zondag 9 november 2003 01:37 schreef Steijn het volgende:
Ik ben vandaag even wat audiozaken afgeweest en ik mocht bij een van de winkels naar een set bestaande uit een buizenversterker, een platenspeler en electrostatische luidsprekers.Het klonk echt bloedmooi, onbeschrijfelijk. Als je de geluidskwaliteit vergelijkt met CD's zijn CD's van huiveringwekkende kwaliteit. Hoe heeft iemand het ooit in z'n hoofd weten te halen om over te stappen op CD's? Zelfs superaudio CD's (SACD) halen het niet bij de geluidskwaliteit van vinyl.
quote:Redelijk essentiele btw. Voor 40 mille heb je ook wel een aardig cd speler hoor.
quote:Als er weer een echt grote markt ontstaat kelderen de prijzen. Zo is het met CD's ook gegaan. En trouwens met een gewone buizenversterker en gewone speakers haal je al een zeer goede kwaliteit. Volgens mij hoeft een goede analoge set niet meer te kosten dan een gewone (van rond de 1000 euro) CD-set.
Op zondag 9 november 2003 01:38 schreef nikky het volgende:
omdat het voor de "gewone" consument niet te betalen is misschien?
quote:Ik twijfel of de CD ooit het geluid zo gedetailleerd en helder kan weergeven. Immers de audio op de CD is maar 44100 Hz en 16 bit.
Op zondag 9 november 2003 01:40 schreef julekes het volgende:[..]
Redelijk essentiele btw. Voor 40 mille heb je ook wel een aardig cd speler hoor.
quote:en ook geef ik geen 1000 euro uit aan een cd speler set als je het niet egr vind
Op zondag 9 november 2003 01:40 schreef Steijn het volgende:[..]
Als er weer een echt grote markt ontstaat kelderen de prijzen. Zo is het met CD's ook gegaan. En trouwens met een gewone buizenversterker en gewone speakers haal je al een zeer goede kwaliteit. Volgens mij hoeft een goede analoge set niet meer te kosten dan een gewone (van rond de 1000 euro) CD-set.
quote:Ik bedoelde ook de versterker erbij.
Op zondag 9 november 2003 01:41 schreef nikky het volgende:[..]
en ook geef ik geen 1000 euro uit aan een cd speler set als je het niet egr vind
quote:Moet jij eens een echt goede cd speker met een echt goede versterker en echt goede bekabeleing plus echt goede speakers horen. Wedden dat het vreselijk goed klinkt
Ik ben vandaag even wat audiozaken afgeweest en ik mocht bij een van de winkels naar een set bestaande uit een buizenversterker, een platenspeler en electrostatische luidsprekers.Het klonk echt bloedmooi, onbeschrijfelijk. Als je de geluidskwaliteit vergelijkt met CD's zijn CD's van huiveringwekkende kwaliteit. Hoe heeft iemand het ooit in z'n hoofd weten te halen om over te stappen op CD's? Zelfs superaudio CD's (SACD) halen het niet bij de geluidskwaliteit van vinyl.
quote:Die getallen zeggen mij niets.
Op zondag 9 november 2003 01:41 schreef Steijn het volgende:[..]
Ik twijfel of de CD ooit het geluid zo gedetailleerd en helder kan weergeven. Immers de audio op de CD is maar 44100 Hz en 16 bit.
quote:dan ook niet
Op zondag 9 november 2003 01:42 schreef Steijn het volgende:[..]
Ik bedoelde ook de versterker erbij.
met een leuke set bedoel ik de hele mikmak compleet. dus een complete toren....
dan zou ik er eventueel nog over na willen denken die 1000 euro. maar voor twee á drie componenten?
quote:ken iedereen weer van die grote lompe platen kopen
Op zondag 9 november 2003 01:41 schreef Steijn het volgende:[..]
Ik twijfel of de CD ooit het geluid zo gedetailleerd en helder kan weergeven. Immers de audio op de CD is maar 44100 Hz en 16 bit.
Leuk als je portable muziek wil luisteren ..
Kijk heb je die knurft met ze portable LP speler
quote:ik zie het al helemaal voor me
Op zondag 9 november 2003 01:44 schreef Steve-O het volgende:[..]
Kijk heb je die knurft met ze portable LP speler
quote:Als ze die platenspeler hadden vervangen voor een top-range loopwerk en DA-converter had je het waarschijnlijk ook bloedmooi gevonden. Een goede versterker en boxen maken een wereld van verschil.
quote:Je moet natuurlijk ook wel onderscheid maken tussen portable audio en een geluidsset die je gewoon thuis heb staan.
Op zondag 9 november 2003 01:44 schreef gijsje79 het volgende:
Toch makkelijk als je muziek in de auto wilt.
Bandjes en platen dat is niets.
quote:idd
Op zondag 9 november 2003 01:45 schreef Klaus_1250 het volgende:
Een goede versterker en boxen maken een wereld van verschil.
quote:Het komt er op neer dat de CD opname zware consessies tov vinyl tav van de hoeveelheid geluid die op de CD wordt opgeslagen.
Op zondag 9 november 2003 01:44 schreef julekes het volgende:
Die getallen zeggen mij niets.
quote:Waarom?
Op zondag 9 november 2003 01:46 schreef Steijn het volgende:
Je moet natuurlijk ook wel onderscheid maken tussen portable audio en een geluidsset die je gewoon thuis heb staan.
quote:Lijkt mij dat de specs van je boxen belangrijker zijn.
Op zondag 9 november 2003 01:49 schreef Steijn het volgende:[..]
Het komt er op neer dat de CD opname zware consessies tov vinyl tav van de hoeveelheid geluid die op de CD wordt opgeslagen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |