StefanP | zaterdag 8 november 2003 @ 20:34 |
Hier verder met het gebeuren rondom StefanP's supra (deel 1)! Toekomstige mods, restauraties, foto's en zo worden tzt hier in gepleurd Maar vooralsnog: hij is goedgekeurd! Vrijdag 150km naar de RDW gereden, alwaar de boos kijkende RDW meneer niets kon vinden (waardoor hij nog bozer ging kijken). De douane heeft me ook nog een poot uitgedraaid door het leren interieur en targa dak als 'opties' aan te merken, waardoor de BPM dus steeg. Protesteren hielp niet want het 'staat zo in het systeem'.... in hetzelfde systeem waar staat dat het toch écht een toyota supra 3.0 V6 was Maar ja, over 3-4 werkdagen is het kenteken er dus! Er moet nog veel gebeuren, de slag in de velg rechtsvoor is hoogst irritant. Boven de 60 trilt het stuur en bij 200 trilt het nog Het spatbord boven het wiel linksachter is trouwens deels overgespoten, dat viel de maat van me die mee was op. Had het zelf niet eens gezien. Gevalletje schade dus... waarschijnlijk alleen blik, gelukkig. Hij rijdt wel als een beest, bij 1800 toeren of zo begint turbo nr. 1 al, om bij 4000 toeren door nr. 2 gevolgd te worden. Je hoort ze echt, lekker geluidje! Die maat van me merkte ook steeds op dat we ongeacht de snelheid maar zo'n 2-3000 toeren maakten bij constante snelheid... de motor had het er dus maar makkelijk mee. Er ging nog net geen waarschuwingslampje branden van 'hé joh doe eens iets, ik val hier in slaap...' De stoelen zitten werkelijk waar fantastisch, de kuipstoeltjes van mijn 206 GTItje zijn er niks bij. Echt heerlijk. Het stuur is ook geweldig, heerlijk zacht glad leer. De automaat blijft er trouwens in, die is goddelijk heerlijk lekker. Stukje in de file gereden, geen centje pijn. Verder de cruise control lekker aan... aaah Maar genoeg geluld, hier wat foto's: | |
illie | zaterdag 8 november 2003 @ 20:48 |
eeeeeeeeeej dat is in den bosch! ben ik 2 jaar geleden ook geweest, mijn auto was alleen 2 keer zo groot, 2 keer zo oud maar niet 2 keer zo snel ;-) | |
StefanP | zaterdag 8 november 2003 @ 20:54 |
Sorry ![]() ![]() | |
MicHELLo | zaterdag 8 november 2003 @ 21:44 |
Ga je hem nou niet meer ombouwen naar handbak? ![]() | |
Darknezz | zaterdag 8 november 2003 @ 22:01 |
MAkker, dit is nou een dikke auto ![]() ![]() ![]() Die wielen vind ik wel helemaal GEWELDIG zeg ![]() Dikke bak echt waar | |
Revision | zaterdag 8 november 2003 @ 22:05 |
quote:ja das natuurlijk wel handig zon glad stuur ![]() | |
Tjabbo | zondag 9 november 2003 @ 10:05 |
Hey Stefan, goed dat hij door de keuring gekomen is! Maar ja, wat had je dan verwacht van een echte toyota ![]() Lijkt me méga bruut dat ding eens een keer te zien. WOW. Mja... eerst maar eens langs supracity, en de supradoc. | |
_VoiD_ | zondag 9 november 2003 @ 10:52 |
quote:Ik wou het net zeggen, ben daar ook al eens geweest ![]() Trouwens leuk dat je de automaat erin laat, rijdt echt lekker. Al dat gelul over zelf willen schakelen is ook onzin, want een automaat kun je ook flink doortrappen voor ie overschakelt. | |
renkie | zondag 9 november 2003 @ 11:38 |
Zou maar niet te veel rijden met de slag in dat wiel? Dat vinden je lagers en ophangen niet echt leuk toch ? Of valt het wel mee ? | |
StefanP | zondag 9 november 2003 @ 12:01 |
quote:Het trillen is best wel erg.. en niet alleen tussen 80-100 of zo, gewoon vanaf 50+ continu. Dat wordt het eerste waar een afspraak voor wordt gemaakt... ik weet ook niet hoe lang de vorige eigenaar er zo mee heeft gereden! Het vreemde is ook dat ik het tijdens de proefrit niet heb gemerkt. Schade van het transport? Ik zou het echt niet weten... maar de velg moet dus gericht worden, en dan kunnen ze ook meteen controleren of de balancering e.d. van de rest wel klopt. Ik denk dat ik hem maar laat staan tot die afspraak, die ene week kan ik ook nog wel zonder. | |
dalai | zondag 9 november 2003 @ 12:17 |
Vette bak! En het mooie is dat er zo weinig van rondrijden. Volgens mij kan je ze in Nederland op een hand tellen en dus exclusiever dan een Ferrari, maar wel iets langzamer dacht ik, maar de meeste zullen niet denken dat ie wel heel snel is. Wat zijn de specs? ![]() ps: dat ding kan je volgens mij ONTZETTEND opvoeren | |
Hepheastus | zondag 9 november 2003 @ 12:55 |
ik quote mezelf toen ik foto's zagquote:dus.. ![]() mooie bak hoor, die spoiler is echt geil | |
-Eddow- | zondag 9 november 2003 @ 14:51 |
Coole wagen!! | |
Metalfreak | zondag 9 november 2003 @ 15:11 |
Goed dat 'ie door de keuring is gekomen!!! ![]() Ziet er echt goed uit! Zou 'm wel eens in 't echt willen zien... | |
jacco | zondag 9 november 2003 @ 15:15 |
Wanneer komt de meet, dan kan ik hem eens in het echt bewonderen | |
StefanP | zondag 9 november 2003 @ 15:42 |
quote:We zijn van en naar het RDW 5 Porsches tegengekomen, eerlijk waar.. en een rode Ferarri Testarossa bij Nijmegen ![]() | |
Tjabbo | zondag 9 november 2003 @ 18:11 |
Wanneer verwacht je er gewoon lekker mee te kunne cruisen dan? | |
bier2k3 | zondag 9 november 2003 @ 18:44 |
erg skunne celica dude! | |
StefanP | zondag 9 november 2003 @ 18:44 |
Zal nog wel 2-3 weken duren... eerst de velg, en daarna het alarm. Voor die tijd nog niet... Ik zoek me nog een goede zaak waar ze een 19" velg kunnen repareren, www.wheeltrim.nl (in mijn ogen de beste) kan maar tot 18" aan. Bij de Toyota dealer was het ook 18", misschien de velgendokter?Maar dan ben je meteen een week je velgen kwijt, ik wil gewoon kunnen binnenrijden, uurtje of 2 wachten en weer vertrekken. | |
illie | zondag 9 november 2003 @ 19:09 |
haha, ja die lkijken op elkaar... ik zie nu dat hij precies andersom is als die in Den bosch... De ingang zit aan de andere kant. | |
Tommy_Kuklinski | zondag 9 november 2003 @ 19:14 |
Geweldig, mooie auto.... gelukkig is het "maar" een velg waardoor ie trilt en niet iets ernstigs... verder is het stuur idd geweldig, bij veel gestylde auto's zit DAT stuur er nog gewoon in, ondanks dat veel mensen het niet mooi vinden... verder wist ik dat je die automaat zou houden, die bak is namelijk geweldig.... heel veel plezier ermee, en ik mail je over 3 dagen over die koplamp... beetje gedoe mee gehad... :/ groeten | |
Tjabbo | zondag 9 november 2003 @ 20:01 |
Lelijk stuur? ![]() Dat stuur is MEGA! Veel beter dan die kale momo shit | |
Tommy_Kuklinski | zondag 9 november 2003 @ 20:20 |
quote:dat vind ik ook, maar mening 1 op dit forum niet... | |
Boink | maandag 10 november 2003 @ 11:10 |
Juist StefanP vette wagen. Gelukkig ook geen bs verhaal ![]() ![]() | |
foetre | maandag 10 november 2003 @ 11:31 |
he steeffff weet jij hoe je zo'n supra uit dl kan importeren tot welk jaar bpm betalen etc | |
weg_29072015_01 | maandag 10 november 2003 @ 11:50 |
Sweet! ![]() | |
StefanP | maandag 10 november 2003 @ 12:46 |
Ja hoor.. je kunt alles importeren wat je wilt, de BPM valt wel mee aangezien supras maar tot 96 geleverd zijn in Europa. In het beste geval betaal je ongeveer 2350 euro en in het slechtste geval betaal je ongeveer 4200 euro. Je hebt de eigendomspapieren uit het land van herkomst nodig, en dan kun je de RDW bellen en een afspraak maken. Op die dag moet je je rijbewijs, de eigendomspapieren en het bovenste deel van het verwijderingsbijdrage acceptgiro papiertje bij je hebben. BPM achteraf te voldoen bij de douane die er ook zit. WA verzekering kun je bij het ADAC regelen als je hem uit DL terug wil rijden ipv transporteren, moet je wel een en ander regelen bij het gemeentehuis. Staat in een post ergens in het archief hier in PTA als je zoekt naar importeren. Daar komt het in het kort op neer. Bij een auto van buiten de EU nog meer. | |
foetre | maandag 10 november 2003 @ 13:10 |
heb je nog leuke sites waar ze te koop staan behalve autotrader.com waar heel veel mooie staan en mobile.de uit amerika imorteren lijkt me zinloos zo veel xtra kosten voor verscheping of niet | |
Tjabbo | maandag 10 november 2003 @ 13:20 |
quote:Vraag eens op supras.nl forum ![]() | |
Steve-O | maandag 10 november 2003 @ 13:20 |
Leuke bak ![]() Rijden der eigenlijk veel van rond hier ![]() | |
foetre | maandag 10 november 2003 @ 13:38 |
een zwitserse site weet iemand die schijnt goed te doen daar | |
Tjabbo | maandag 10 november 2003 @ 14:09 |
quote:Jij is nie ken sow goe nederlansch taal? | |
ThaFreak | maandag 10 november 2003 @ 14:15 |
quote: ![]() | |
foetre | maandag 10 november 2003 @ 14:21 |
valt mee hoor,,, de autoprijzen in zwitserland zijn gewoon "MOEILIJK GOED TE VERTOEVEN" zegt men | |
Scepsis | maandag 10 november 2003 @ 14:42 |
Ik heb onlangs een Supra MK4 in Roosendaal gezien met lakkleur zilver. Vond hem niet echt mooi, ik vond zelfs tegenvallen. [offtopic] Juist, betere prestaties. | |
t0n | maandag 10 november 2003 @ 14:57 |
quote:omfg. sukkel ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 10 november 2003 @ 15:26 |
quote:begint ie weer hoor ![]() Dat de Skyline duurder is heeft helemaal nix met de prestatie's te maken, de Skyline is iig exclusiever dus in principe kostbaarder + je MOET em wl importeren enz. enz. enz. allemaal factoren waardoor hij duurder kan zijn tevens is het niet belangrijk hoe duur 1 auto is. als je die skyline zo fantastisch vind en die suup niet, begin je toch lekker 1 topic: Scepsis Skyline blaat topic.... [Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 10-11-2003 15:48] | |
t0n | maandag 10 november 2003 @ 15:39 |
quote: ![]() Ik krijg zo'n beetje 't schijt van die gozer. (blijkbaar ben ik dus ook niet de enige) zo genoeg BS. Steef, ik schrok me de tring man Maar als ik 't zo goed snap ben je dus ook @ PTAMeet dan hé? | |
Tjabbo | maandag 10 november 2003 @ 15:52 |
quote:Er is al een Skyline vs Supra topic. Post daar dan, loser! Dit gaat over de supra van stefan, niet over een zilveren die jij niet mooi vindt. en verder, wat tommy zegt ![]() | |
StefanP | maandag 10 november 2003 @ 16:20 |
quote:Als de velg gefixt of vervangen is wel, tot die tijd is het beter als er niet meer in gereden wordt ![]() | |
t0n | maandag 10 november 2003 @ 16:22 |
quote:Reserve wiel dude ![]() | |
elturkoluvn200sx | woensdag 12 november 2003 @ 19:03 |
AAAAAAHHHH de supra mkiv. Mooie bak man, echt waar. DE supra mkiv is de grootste wolf in schaapskleren. Met een paar tuningsmiddelen is een porsche of een ferrari kansloos. Als je wilt gaan tunen of stylen, kan ik misschien van hulp zijn. Weet veel over die bakkie, weet je. Ken mensen die ook spullen kunnen leveren ervoor. Mooie velgen trouwens.... groetjes,
EDIT: spam en dat mag niet [Dit bericht is gewijzigd door jacco op 12-11-2003 19:13] | |
Scepsis | woensdag 12 november 2003 @ 19:09 |
quote:Bedankt voor uw bewezen bijdrage. En zal ik maar niks vertellen over die Skyline, want ik wil liever niet dat iemand in zijn broek gaat doen van schrik als hij in een Skyline rijdt. -Einde bericht, ik reageer verder niet meer op in dit topic. EDIT: generalisering [Dit bericht is gewijzigd door jacco op 12-11-2003 19:15] | |
-Eddow- | woensdag 12 november 2003 @ 19:15 |
quote:Dat komt dan mooi uit! | |
elturkoluvn200sx | woensdag 12 november 2003 @ 20:31 |
Beste scepsis, De skyline is een fantastische sportauto. Ik zou zelfs niet eens weten welke ik meer prefreer, de skyline of de supra. De supra IS de grootste wolf in schaapskleren, want met een dikke turbo, benzine upgrade, computer en koeling is de supra in staat tot 1000pk heel te blijven.MET de standard blok en kop. Geen een enkele andere fabrieksauto evenaart dit. Dit is een feit. De skyline heeft de betere specificaties. Een van de beste 4WD systemen ter wereld. Een kop die tot 10.000 rpm kan toeren en zeker in staat om boven de 1000 pk te komen. Ik vind het zinloos om te twisten over de betere auto. Ik weet wel dat ik het belangrijk vind om de stuur aan de juiste zijde te hebben en bij pech bij de Toyota dealer ( over de hele wereld ) een bijv. een zekering kan bestellen. Daarom heb ik liever een supra. De skyline is wel de snelste van de beiden. Wat wil je met 4wd. In Japan wordt de skyline ook hoger aangezien dan de supra wat betreft de 400m. DE supra krijgt meer waardering voor zijn circuit eigenschappen. Laten we alstublieft geen Japanse Sportauto's afkraken. Scepsis de Nissan Skyline is wel degelijk top, hoor. PS Wel eens nagedacht hoe je een kaartje in een parkeergarage invoerd?? | |
StefanP | donderdag 13 november 2003 @ 18:18 |
Heeft iemand misschien de Nederlandse (of andere Europese) verkoop brochures van de supra? Ik wil nl. bezwaar aantekenen tegen de BPM over het targa dak en het leren interieur, en zo'n brochure kan vast wel bevestigen dat die standaard waren op alle Nederlandse supras... | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 13 november 2003 @ 23:15 |
quote:ik heb er meerdere, zal ff voor je kijken. je hebt mail [Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 13-11-2003 23:28] | |
Tjabbo | vrijdag 14 november 2003 @ 08:50 |
quote:Hij wel. Je ging ze nog voor me scannen. ![]() | |
Tommy_Kuklinski | vrijdag 14 november 2003 @ 16:15 |
quote:ik zal daar eens aan beginnen, alleen sommige zijn 1 beetje te groot voor de scanner, daar verzin ik nog wel wat op ![]() | |
MicHELLo | vrijdag 14 november 2003 @ 18:11 |
Stuur mij ze ook eens op, alsjeblieft Tommy? ![]() | |
blieblie | zondag 16 november 2003 @ 12:33 |
Wow, ik ben geen Supra fan, maar dit is wel een erg mooie ![]() Ga je er nog dingen aan veranderen/ tunen of hou je em in de huidige staat? Zoalssie nu is, issie erg mooi, een beetje lager zou em nog mooier maken, maar zo issie al | |
StefanP | zondag 16 november 2003 @ 13:22 |
Yep, ik heb een heel verlanglijstje, maar eerst moeten er nog een paar noodzakelijke dingen gebeuren... en daarna veel sparen ![]() Vrijdag a.s. komt het Clifford alarm er in, en alle 4 de velgen moeten gemaakt of vervangen worden Flink balen dus, hoe krijgt ie het voor elkaar. Maar 1 ding geleerd: als je een auto koopt met LM velgen, laat dat ding op een brug zetten, en laat de wielen snel draaien. Met het oog kun je vaak zien of de velg al goed is. Oh en zoek een kaarsrechte weg op met goed wegdek (m.a.w. niet in Spanje dus) zodat je het tijdens het rijden ook merkt! Maaruh het wensen lijstje: opnieuw spuiten, ander audio systeem, stoelen opnieuw bekleden of vervangen, brembo's of een ander vet rem systeem, single of upgraded dual turbo's, ander fuel systeem, blowoff valve, nieuw shortblock, dashbord en omgeving vervangen door nieuw, andere downpipe en uitlaat, enz. | |
blieblie | zondag 16 november 2003 @ 13:49 |
Ah, succes met sparen iig ![]() Tklinkt wel duur allemaal. | |
Tommy_Kuklinski | zondag 16 november 2003 @ 14:22 |
quote:waarom wil jij een nieuw shortblock? | |
StefanP | zondag 16 november 2003 @ 15:23 |
Waarom niet, een nieuw gebouwd blok is weer als nieuw ![]() | |
renkie | zondag 16 november 2003 @ 16:06 |
quote:Probeer hier eens voor je velgen ? | |
StefanP | zondag 16 november 2003 @ 17:39 |
Ik heb www.wheeltrim.nl gebeld (zelfde als de velgendokter), repareren van een 19" velg is 93 euro... en dat is alleen richten, dus excl alle krasjes en stoepschade er af halen. En je moet ze los aanleveren, ze mogen niet eens op banden zitten of nog onder de auto. Niet handig dus, want in de suup past maar 1 velg per rit ![]() | |
Tjabbo | zondag 16 november 2003 @ 18:37 |
Gaat het nog lang duren voordat je rijden kunt eigenlijk? Ik heb gister de celica gepoetst. Helemaal klaar voor de winter, en voor een minimeet met fotoshoot eigenlijk | |
StefanP | zondag 16 november 2003 @ 21:07 |
Morgen moet ik bellen voor de velgen, het betreft nl. maten die de importeur niet standaard levert. Het kon met een beetje geluk een week duren als ze in Italie op voorraad waren, maar ook een half jaar als ze apart gemaakt moeten worden (pech gehad dan, want daar begin ik niet aan). Tot die tijd blijft ie stilstaan behalve voor reparaties e.d.... maar als het eens mooi weer is kunnen we wel es ergens afspreken dicht bij Tilburg ![]() ![]() ![]() | |
flyguy | maandag 17 november 2003 @ 18:54 |
nog ongeveer 600 dagen dan hoop ik ook de turbo's horen fluiten ...................... ![]() | |
Tjabbo | maandag 17 november 2003 @ 21:22 |
quote:First post! en dat nog wel in PTA ![]() Welkom. Misschien iets meer info? 600 dgn is nogal even verwijderd van hier, en een turbo zit al op de eerste de beste diesel. | |
-Muse- | maandag 17 november 2003 @ 23:19 |
Stefan, op hoeveel pk draait hij nu? sorry als je al gezegt hebt, dan heb ik dat even gemist ![]() mja, verder een zeer strakke wagen, heb je al wat ervaring met snelle jappen, ofniet? 2 december moet ik voor me 2e keer op voor me rijbewijs, en als ik slaag hoop ik dat er voor et eind van dit jaar een '94 Eclipse voor de deur staat verder succes met je project | |
StefanP | dinsdag 18 november 2003 @ 14:33 |
Als het goed is zo'n 330pk. Maar hij is niet gedyno'd hoor, dus het kunnen er net zo goed ietsje minder zijn. Hij is nog niet door een expert nagekeken of gemod ![]() Geen ervaring met Japanners verder... | |
Tjabbo | dinsdag 18 november 2003 @ 14:45 |
quote:Wat gaan de eerste mods zijn?? Wastegate shimmen en een flink ander luchtfilter? | |
StefanP | dinsdag 18 november 2003 @ 16:13 |
Luchtfilter (+-12pk) en andere downpipe (30-40pk afhankelijk van met of zonder kat). TZT, dus dat kan best pas over een jaartje zijn ![]() | |
flyguy | dinsdag 18 november 2003 @ 18:11 |
quote:nou we zitten in een supra topic en ik heb het over turbo'S dus neem een wilde gok ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 18 november 2003 @ 18:17 |
quote:wat bedoel je hier precies mee, als ik vragen mag ![]() | |
flyguy | dinsdag 18 november 2003 @ 18:20 |
oke ik bedoel een supra TT dat jullie er nu al achter zijn ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 18 november 2003 @ 18:45 |
quote:ik vraag wat je bedoelt met die zin... niet welke auto je bedoelt. | |
Tjabbo | dinsdag 18 november 2003 @ 23:05 |
quote:inderdaad. want zoals ik het opvat zouden alleen jappen geblazen motoren maken. en dat is niet zo. Een leuk weetje is dat bijv. SAAB de eerste productieauto met turbo leverde, en nu het enige merk is dat tot voor zeer kort alleen geblazen motoren leverde in hun auto's (tot die ballen van GM kwamen met het idee de saabs uit te rusten met een 1800cc motor uit de vectra) zoals je vast wel weet ![]() Daarnaast zitten we in het topic over "stefan's" supra, als je het zo letterlijk nemen wilt, en is de supra ook NA leverbaar geweest. Als je nu eens wat meer info kon geven. die diesel was natuurlijk een garpje, dat zal je nu wel doorhebben. Dit topic gaat over een MKIV, maar je kunt ook wel MKII of MKIII kopen met turbo. (en na modificatie met twin turbo's) kortom, we snappen geen bal van je verhaal. | |
flyguy | woensdag 19 november 2003 @ 16:53 |
ja beetje vaag maar ja kben nu 16 en ja kga op me 18de 280pk auto rijden (japanse supra mk4 TT) en dan na een poosje bpu++ er op btw aub geen verhaal over eerst een minder prestatieauto verhaal want dat kost uiteindelijk toch meer geld. nog 2 jaar | |
-Muse- | woensdag 19 november 2003 @ 17:14 |
Nou volgens mij is tjabbo zeer duidelijk ![]() eeh, over dat beginnen in een kleinere auto... tjah, daar zij de menigen over verdeeld, tis natuurlijk wel zo dat het overandtwoord is om als 18 jarige al meteen in een 300hp+ bak gaat rijden. Maar kijk nou bv. naar een Mitsubishi Eclipse, of een Nissan 180,200 of 240sx? Dat zijn mooie wagens om mee te beginnen, en ik zelf ga voor de Eclipse. (110kw/150pk op auto van 1200kg) Ik wil hem gaan tunen etc, maar voordat ik dat doe ga ik eerst die auto onder me hand zien te krijgen.... je rijd jezelf zeer snel kapot of kreupel met een opgevoerde bak... maarjah, das mij mening, je kan er wat van opsteken, of het gewoon negeren, boeid me niet | |
flyguy | woensdag 19 november 2003 @ 17:41 |
ik weet het allemaal maar ja een 150 pk eclipse met 1200 kg dan heb je al halve supra prestaties ik wil het gelijk goed doen en ik weet dat het veel geld kost en zo (vooral verzekeren, de meeste willen je tussen de 18 en 24 met zo'n auto niet eens hebben maar ja ik wil niet iemand zijn die wijs doet met een golf gti'tje of een ricer met een civicje | |
ThaFreak | woensdag 19 november 2003 @ 17:47 |
quote:en ze hebben daar groot gelijk in en ook hele goede redenen voor! | |
Ultimora | woensdag 19 november 2003 @ 17:55 |
quote:neem maar van mij aan dat het jezelf niet lukt om op je 18de of 20ste of 23ste een auto met 200+ pk te gaan verzekeren. daar komen je ouders voor het eerst als handig om de hoek zeilen! | |
flyguy | woensdag 19 november 2003 @ 18:13 |
ik weet het maar me pa werkt voor een verzekeringsbedrijf als schade-expert dus die kan wel helpen ![]() | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 19 november 2003 @ 18:17 |
quote:das handig... maar wil je je supra gaan importeren? of hier in NL kopen, of een MKIII? Ik vind het wel knap dat je zoveel geld gespaart op heb op deze leeftijd, om een supra te kopen. en als je echt 1 japanse supra MKIV wil hebben, vind je het dan niet jammer\vervelend dat het stuur aan de verkeerde kant zit, weinig autorij-ervaring en dan beginnen met 1 auto van 280pk en het stuur aan de rechterkant... behoorlijk lastig, en je vader is nog wel schade-expert [Dit bericht is gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 19-11-2003 18:20] | |
-Muse- | woensdag 19 november 2003 @ 18:18 |
Jah dat heb ik ook met me ouders bsproken.... is het nou slimmer om de wagen op bv. me vader zij naam te zetten voor +/- 2 jaar, dat als ik 21 ben de wagen op mijn eigen naam zet, waardoor je minder verzekering betaald, en je grotere kans hebt dat ze je aannemen, maar da bouw je geen korting op.... of zet je em gelijk op je eigen naam, betaal je meer in het begin, en heb je meer moeite met een verzekeringsmaatschappij te vinden, maar dan heb je in de loop van je verzekerigs tijd wel meer kortig... lagere kosten dus. maarja, dat is misschien wel een topic appart | |
flyguy | woensdag 19 november 2003 @ 18:59 |
stuur aan de rechterkant vind ik juist mooi ![]() als ik er een heb en ik het gevoel heb dat ik ken wat de wagen kan en zo dan ga ik hem motorisch tunen, uiterlijk kan wel eerder, maar dan moet je er toch minstens een half jaar mee hebben gereden vind ik. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 19 november 2003 @ 19:55 |
quote:stuur rechts is erg kut bij de mac, parking enz. maar vooral redelijk gevaarlijk met inhalen, opzich is eerst ff ervaring opdoen in 1 "gewone" auto niet zo verkeerd. (MR2 ofzo is ook leuk, snel en heeft achterwielaandrijving.) met een supra kan je erg ver gaan, maar ALS je over de grens ga..... | |
flyguy | woensdag 19 november 2003 @ 22:57 |
ja ik weet dat mr2 leuk is maar als ik daar eerst bijv 2 jaar ervaring mee ga opdoen ben ik ook al gauw 10000 euro aan kwijt en ja met elke auto kan je te ver gaan en met elke motor en elke scooter. je moet gewoon weten wat je grenzen zijn. | |
Tommy_Kuklinski | woensdag 19 november 2003 @ 23:11 |
quote:Das wel erg veel geld, ik heb het uiteraard niet over een nieuwere MR2, maar gewoon een SW11 of misschien zelfs een SW20 (als je dan toch wat meer geld heb en perse 1 turbo moet hebben kan je ook een SW20 turbo nemen, achterwielaandrijving middenmotor en 240 pk ![]() quote:klopt, alleen de ene auto is meer vergevingsgezind dan de ander en daarom is het met zo'n auto behoorlijk gevaarlijk om de grenzen te gaan zoeken maar goed de tijd zal het leren ![]() | |
renkie | donderdag 20 november 2003 @ 08:36 |
quote:Zo'n ouwe AW 11 heb je al voor 2000 eur hoor, en vandaag de ag zijn het echt 'liefhebber auto's ' dus zoveel zul je ook niet afschrijven | |
-Eddow- | donderdag 20 november 2003 @ 10:47 |
quote:Mijn auto staat onder mn vader zn naam maar ik ben hoofdbestuurder!! en ik bouw nog korting op ook! ![]() | |
StefanP | donderdag 20 november 2003 @ 11:25 |
Tsja, als je mazzel hebt dan kun je misschien inderdaad op je 18e een supra kopen. Of het verstandig is, is een hele andere vraag. Het kost je waarschijnlijk wel geld om eerst een andere auto te kopen en daar een aantal jaren in te rijden, maar dat lijkt me toch de beste oplossing. Op je 18e in een supra? Ben je bereid om hem in een paar maanden om een boom te vouwen? No offense hoor, maar het inzicht, voertuigcontrole en zelfbeheersing die je nodig hebt om in een grote, snelle auto te rijden is toch behoorlijk meer dan voor b.v. een standaard corsaatje. Geloof me maar als ik zeg dat je niks ziet, het niet praktisch is, en je je scheel betaalt aan van alles en nog wat. Maar je rijdt wel in stijl natuurlijk Als je eenmaal je rijbewijs hebt, ga eens rustig shoppen. Saabje turbo, VW gti'tje, misschien vind je een standaard Corsaatje al leuk om mee te beginnen. Zonder rijervaring lijkt het me toch moeilijk om vooraf al te willen zeggen waar je in wilt rijden | |
flyguy | donderdag 20 november 2003 @ 15:01 |
stefan jij noemt allemaal hatchbackjes maar die vind ik zo ie zo niet mooi (persoonlijke smaak ![]() geloof me ik heb over dit alles al behoorlijk lang nagedacht. Als ik nu een auto zou kunnen kopen of zo dan zou ik zeker geen supra kopen maar een mustang of een hyundai coupe of zo. supra's zijn veel te goed voor roekeloze mensen maar ik droom wel weer ff verder | |
KatirZan | donderdag 20 november 2003 @ 15:09 |
Vriend van me is bezig met restauratie van supra uit (ik meen) 1996, had zijn blok opgereden, is nu net weer klaar na revisatie, en als het goed is rijd deze dus volgende maand weer ![]() | |
flyguy | donderdag 20 november 2003 @ 15:15 |
stuur pics als ie klaar is ![]() | |
_VoiD_ | donderdag 20 november 2003 @ 17:14 |
Waarom zou je op je 18e meteen brokken maken met een auto van 300+ pk? Dat is dus echt onzin, en ligt compleet aan de persoon die erin rijdt. Iemand die als een gestoorde rondrijdt in zijn/haar citroen AX is gevaarlijker dan een ''normaal'' iemand in een porsche. Als ik op m'n 18e trouwens het geld had stond er ook allang een dikke auto voor de deur. 850Csi ofzo | |
-Muse- | donderdag 20 november 2003 @ 17:24 |
quote:zoz, vertel vertel, dan kan ik daar wat mee doen ![]() want als me vader em neit op zijn naam wil, dan koop ik een 205 1,9 gti.. lekker goedkoop en vette wagens ![]() | |
flyguy | donderdag 20 november 2003 @ 20:24 |
ik snap trouwens niet waarom iedereen zegt van eerst een goedkope 'slome' auto zegt. als je eerst in een panda of zo rijdt en dan in een porsche oid dan heb je toch precies hetzelfde probleem? als je nu iemand hebt die niks van auto's weet enzo dan kan ik het wel begrijpen. maarja terug op me verhaal als iedereen eerst langzaam moet beginnen waarom rijd montoya nu dan F1 ipv GT of zo | |
StefanP | donderdag 20 november 2003 @ 21:06 |
Ik ben het daar niet mee eens. Er is een groot verschil tussen iemand die het gemeentehuis uit loopt en in een porsche stapt, en iemand die 5 jaar rijervaring heeft in een panda en DAN in een porsche stapt. Kunnen schakelen en sturen is 1 ding, verkeersinzicht en ervaring zijn iets héél anders. En die heb je nog je niet na +- 20 rijlessen. Om met zo weinig ervaring in zo'n brute en onvergevende auto te stappen, is vragen om problemen. En de praktijk wijst dat ook uit zou ik zeggen, ik ben benieuwd naar wat statistieken van verzekeraars (en begrafenisondernemers) over de categorie 18-20 en 300+ pk auto's. Mogelijke uitzonderingen daargelaten natuurlijk. En dan op pagina 3 weer ontopic | |
_VoiD_ | donderdag 20 november 2003 @ 22:16 |
quote:Dat zit dus allemaal tussen je oren. Ik reed ook meteen met een achterwielaangedreven auto met 200pk en een 4wd van 320. Alleen ik ben daar echt niet lomp mee gaan scheuren. Vaak hebben de meer pk auto's ook meer handige dingen zoals abs/esp enzo. Dus het is zowieso al veiliger (in principe dus vergevender). Ik rijd liever met een 4wd auto met esp en abs in de sneeuw dan in een polo zonder deze dingen. Zelfs als die 4wd auto 5 keer zoveel pk heeft. Je hebt natuurlijk wel gelijk dat je in het begin nog geen ervaring hebt, maar ervaring kun je opdoen in zowel een murcielago als in de panda van je moeder. [Dit bericht is gewijzigd door _VoiD_ op 20-11-2003 22:17] | |
flyguy | donderdag 20 november 2003 @ 22:45 |
___________________________________________________________ Je hebt natuurlijk wel gelijk dat je in het begin nog geen ervaring hebt, maar ervaring kun je opdoen in zowel een murcielago als in de panda van je moeder. ___________________________________________________________ laat me moeder nu net een fiat panda hebben [Dit bericht is gewijzigd door flyguy op 21-11-2003 15:11] | |
DrukVout | zondag 23 november 2003 @ 01:03 |
Stephan maak een high Res foto's van je stoelen en dan van het leer. Kan ik even kijken wat je er aan kan doen. Ben namelijk op zat schoenmaker en weet aardig wat van leer. | |
StefanP | zondag 23 november 2003 @ 22:07 |
Zal 'k doen de volgende keer dat ik een camera weet te lenen (heb er zelf geen) ![]() | |
Tjabbo | maandag 24 november 2003 @ 09:15 |
quote:Kom maar langs ![]() | |
Blik | maandag 24 november 2003 @ 09:48 |
quote:in ruil voor een ritje wil ik best wel ff fototjes maken hoor ![]() | |
StefanP | dinsdag 25 november 2003 @ 13:23 |
Zojuist even wat prijzen opgevraagd van onderdelen die ik wil vervangen... normale slijtage enzo, maar het is wel zo mooi als delen van dashbord en console nieuw vervangen worden. Dacht ik dus, tot ik de prijzen hoorde... eventjes een klein draai dingetje voor de airco, waar een roostertje gebroken is? 72 euro meneer. Een stukje plastic om de pook heen? 120 euro!! Asbakje? 52 euro.... Dingen die veel groter zijn zoals de hele voorbumper en bodemplaat van de motor (wil ik ook vervangen) kosten relatief gezien veel minder: 265 en 322 euro resp. Dat ze voor die kleine klote dingetjes zo veel durven te vragen, en dan doe ik het inbouwen nog zelf ook, dus alleen de onderdelen! En even naar de sloop gaan is er natuurlijk niet bij Grmbl. | |
matig | dinsdag 25 november 2003 @ 13:26 |
sloop in japan bellen/mailen? heb wel eens ergens pics gezien van iemand die in japan of taiwan oid op vakantie was en wat onderdeeltjes voor een auto ging scoren... daar zitten gewoon sloperijen/onderdelenbedrijven zoals er hier schoenenwinkels zijn: gewoon in een winkelstraat, en de 2JZ's liggen op straat met een prijskaartje erop... ![]() | |
t0n | dinsdag 25 november 2003 @ 13:26 |
quote:Dude, niet zeuren dat kan je toch verwachten als je zo'n exotische ride koopt. Btw, waarom doe je dan die spoiler weer std. Heb je geen zin in een vette andere? | |
StefanP | dinsdag 25 november 2003 @ 13:33 |
Neuh, standaard is hij al bruut genoeg, mijn mond valt elke ochtend nog open als ik hem zie ![]() En ik snap gerust dat Toyota winst wil maken hoor, maar 52 euro's voor een asbakje vind ik toch wel heel veel geld. Voor een asbakje, plastic plaatje van 20x10cm en een ventilator roostertje ben je bijna 300 euro kwijt... volgens mij is dat voor 90% winst voor hen | |
Tjabbo | dinsdag 25 november 2003 @ 14:13 |
quote:Even v. deijne in Volkel bellen. ![]() | |
StefanP | dinsdag 25 november 2003 @ 14:50 |
Work Meister S2R omfg wat een velgen! | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 25 november 2003 @ 15:26 |
quote:mmm, das wel veel ja, maar die onderdelen heeft niemand op voorraad liggen, ik zal nog eens kijken, weinig tijd voor gehad tot nu toe... sorry ![]() | |
t0n | dinsdag 25 november 2003 @ 15:31 |
quote:Idd... Die heeft ook duplicaten, nieuw dus ![]() | |
matig | dinsdag 25 november 2003 @ 16:47 |
quote:Neem je ook gelijk die remmen erbij dan? ![]() | |
dalai | dinsdag 25 november 2003 @ 16:48 |
Die brembo's zijn vet man, maar kosten iets meer dan 3000 euro ![]() | |
flyguy | woensdag 26 november 2003 @ 12:10 |
stefan wat ga je verder nog doen aan je supra? als je de voorbumper nu vervangt doe je waarschijnlijk geen bodykit maar ga je wel voor hippe wijzer platen en motor tunen? | |
StefanP | dinsdag 2 december 2003 @ 14:48 |
Motor tzt, wijzerplaten twijfel ik nog over.. indiglo is wel erg mooi maar het feit dat de hele auto nu pikzwart is inclusief alle tellers spreekt me ook erg aan.
Voor ik de auto kocht heb ik nog geïnformeerd of alles nog te leveren was -om dit soort gedoe te voorkomen- en zeiden ze dat tot minstens 2006 alles beschikbaar zou zijn. Supras liggen niet op de sloop dus dat wordt nog leuk als je iets nodig hebt.... pfff.... zware tegenvaller dus van Toyota. | |
knillis | dinsdag 2 december 2003 @ 15:34 |
Kun je dat soort dingen dan niet bij een importorganisatie van een ander land bestellen, bv in dld waar er veel meer verkocht zijn. Het lijkt mij namelijk sterk dat er niets meer te leveren valt, maar misschien is de importeur wel een beetje moeilijk aan het doen. En anders probeer het via een internationale supra club via het net | |
jacco | dinsdag 2 december 2003 @ 18:10 |
Sorry hoor maar je bent nu wel een beetje aan het zeuren vind ik Je weet wat je koopt en dat is geen alledaagse auto. Zelfs ik moet alles uit het buitenland halen voor mijn auto. En die van mij is nog niet eens zo exclusief als die wagen van jou. Je kent MicHELLo toch? Die is member van de Supra club in Nederland. Als je zo iemand nu aanspreekt voor dit soort dingen. Dan kan je echt wel verder helpen en zo niet kent hij wel mensen die dat wel weten. Je moet gewoon contacten leggen met dit soort wagens en imo niet naar een garage gaan want die hebben van dit soort wagens geen verstand. Om de simpele reden dat ze die nooit in de garage krijgen. En het kost je ook nog eens klauwen vol met geld. Maar dat kost deze auto zowiezo al. En anders vraag het eens bij 1 van deze invoerders die veel materiaal uit het buitenland halen. Voor veel verschillende wagens | |
MicHELLo | dinsdag 2 december 2003 @ 19:30 |
Als je zelf alles wilt gaan doen, dan kom je van een koude kermis terug. Ik ben blij dat ik bij de Supra club zit, want ze hebben me alleen maar geholpen. Iets wat je van een dealer niet kan verwachten, die willen je alleen maar een poot uitdraaien! Onderdelen zijn erg gemakkelijk te verkrijgen, als je maar weet hoe je moet handelen. Het simpelst is alles door de Supradokter alias Arnout uit te laten voeren en als je veel tijd en geduld hebt kan je zelf op zoek gaan in het buitenland. Ik vond het ook raar dat Stefan zijn grote beurt door de dealer had laten doen en dat hij het raar vond dat hij veel geld kwijt was. Als je het voor de garantie doet geef ik hem groot gelijk, maar verwacht niet dat de dealer altijd de beste materialen gebruikt! Als je het zelf doet kan je altijd bepalen of je gelijke of betere materialen gaat gebruiken. En nooit meteen zeggen dat je van alles gaat tunen en zo. Daar moet je goed over na denken wat je wilt en rekening mee houden dat het een rib uit je lijf gaat kosten. Begin je met tunen, dan blijf je bezig met aanpassingen aan je auto... Geniet eerst maar van je auto en zie dan maar verder | |
StefanP | dinsdag 2 december 2003 @ 19:35 |
De importeur en de supra club heb ik al gehad hoor Jacco.... volgens beiden levert Toyota Japan de betreffende onderdelen gewoon niet meer. Oh en ik heb ook al 2 dealers in Duitsland gebeld, die konden het ook niet leveren. Ik zal wel eens wat van die zaken die je noemt proberen, maar aangezien ik gewoon delen van het dashbord zoek en geen ICE, bodykits of wat dan ook, zullen die het ook wel niet hebben. Sterker nog, die zullen gewoon zeggen 'toyota onderdeel 58804-14070, een stuk middenconsole? Uuuh... bel toyota maar'. Vandaar mijn 'beklag' hier dat zulke dingen zo kort na productie al niet meer geleverd worden. Het kan me niet schelen al moet ik het uit Timboektoe halen, na 30k uitgegeven te hebben interesseert me dat niet. Maar het moet wel ergens te halen zijn natuurlijk, en daar lijkt het intussen niet op! Michello: de grote beurt heeft ie bij een dealer gehad omdat ik maanden in het buitenland zat en bij terugkomst linea recta een afspraak had bij het RDW. Verder heb ik Arnout ook geprobeerd voor deze onderdelen, die had ze niet (pas na ombouw van Marcel's auto en dat kan nog een hele tijd duren) [Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 02-12-2003 19:41] | |
jacco | dinsdag 2 december 2003 @ 19:43 |
quote:Dan zul je toch echt meer contacten moeten leggen. Desnoods in het buitenland denk aan Amerika. Waar je toch echt wel deze onderdelen kan krijgen. Ze moeten gewoon de wil hebben om het voor je op te zoeken. En als ze dat niet hebben zal je het toch echt zelf moeten doen. Maar de naam die MicHELLo noemde kan die je niet helpen met onderdelen? | |
MicHELLo | donderdag 4 december 2003 @ 06:20 |
http://www.supras.nl/suprasport/catalog/default.php of anders Arnout.Er zijn ook al verscheidene sloop Supra's de sleutelschuur gepasseerd, dus onderdelen zat ![]() | |
Chief | donderdag 4 december 2003 @ 16:59 |
Zondag ga ik kijken naar een Supra MK IV TT uit 1994. Zes jaar ouder dan mijn huidige wagen... een Cherokee maar nu eenmaal verslingerd geraakt aan de Supra. 107.000km op de teller (6 in lijn... is vlgns mij net warm gedraaid) Hij kost ¤ 29.900 Nu vroeg ik me af waar ik allemaal op moet letten. De site supras.nl en dit topic (en deel 1 natuurlijk) zijn al berehandig. Omdat hier meerdere Supra eigenaren rondlopen dacht ik het toch ook even aan jullie te vragen. De bedoeling is dat die wagen nog (heel) wat jaren bij me blijft mocht ik hem kopen. Een nieuwe hobby zeg maar. Hoe geschikt is die voor dagelijks gebruik... ik las op supras.nl dat olie verversen iets is wat om de 8 à 10.000 km moet gebeuren. Zijn er nog meer zaken waar rekening mee gehouden moet worden? Thnx alvast! | |
MicHELLo | donderdag 4 december 2003 @ 18:37 |
Welke heb je op het oog? ![]() | |
Chief | donderdag 4 december 2003 @ 19:14 |
quote:Deze...(klik) ![]() | |
MicHELLo | donderdag 4 december 2003 @ 19:38 |
Vraag die garage hoe je je achterbank in delen kan inklappen, hoe je je bijrijdersstoel in hoogte kan verstellen en/of hij ook electrisch is, of beide stoelen electrisch verwarmd zijn en waar de middenarmsteun zit ![]() Tikkie aan de prijzige kant, maar als hij goed onderhouden is zou ik het doen als ik jou was! | |
StefanP | donderdag 4 december 2003 @ 19:54 |
Dagelijks gebruik kan wel hoor, alleen in de binnenstad is het dus niet handig. Anders maakt het geen ruk uit. Oh en je kunt niks vervoeren, houd daar ook rekening mee. Op www.i-supra.com en op supras.nl kun je in de FAQ een buying guide vinden... onlangs vond ik nog een andere die nog gedetailleerder was, maar waar weet ik niet meer. Check iig onder de voorkant, en onder de motorkap tegen de bumper aan, als ie schade heeft gehad dan kun je het daar waarschijnlijk zien. En check de verlichting van het console, dit moet je op een donkere plaats doen. Een aantal van mijn ledjes was dus stuk en dit viel niet op omdat ik de auto in daglicht heb geïnspecteerd. Succes er mee en laat het maar horen... | |
PeuRac | donderdag 4 december 2003 @ 20:05 |
Hey Stefan, ff tussendoor K heb met die schade man gesproken vandaag (kwam langs om een auto te taxeren) Je moet je verzekerings (agent) bellen, er is een formule voor om te bepalen hoeveel waarde vermindering jouw auto nu heeft. als de schade mooi gerepareerd wordt kun je, je auto nog goed verkopen ook nog | |
Chief | donderdag 4 december 2003 @ 20:06 |
quote:Ik vind het zelf ook een behoorlijke prijs voor een tweedehandsje :p maar ik geloof dat ie toch wel redelijk gemiddeld is. Ze hebben er nog een trouwens, voor 27000 en change. Ze zeggen dat het onderhoudsboekje en 'enkele rekeningen' erbijzitten. quote:Niks? Hoeveel is niks bij jou? ![]() | |
DrukVout | donderdag 4 december 2003 @ 20:14 |
quote:Kratje bier kan op de bijrijders stoel. Dus ruimte genoeg! | |
flyguy | donderdag 4 december 2003 @ 20:27 |
supra bagage is van niveau 4 krat bier in de kofferbak 2 achterin en thats it niet echt veel cm3 aan ruimte | |
StefanP | donderdag 4 december 2003 @ 22:24 |
quote:Ah dank je wel! Ik wou het net nog vragen in de slowchat maar zag dat je het voor vandaag gezien hield ![]() Vandaag is het formulier met begeleidende brief naar de verzekeraar gegaan... de hersteller zou er een gloedjenieuwe deur in zetten, dus met het wordt hopelijk 100% mooi gemaakt. Maar ja, desondanks blijft het nu een 'schade auto'... In ieder geval bedankt voor je tip, ik ga er zeker nog achteraan, ook als het via de verzekeraar niet lukt... rechtsbijstand of de juridische hulp van de ANWB of zoiets eens proberen...
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 04-12-2003 22:24] | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 4 december 2003 @ 23:27 |
quote:Ik heb iets gemist geloof ik... wat is er aan de hand dan? | |
StefanP | donderdag 4 december 2003 @ 23:32 |
Een of andere dodo die zijn rijbewijs bij een pak Brinta cadeau kreeg, heeft maandagochtend een aanrijding veroorzaakt met mijn 206'je... godzijdank niet de suup. Zie vorige slowchat voor meer info ![]() | |
Tjabbo | donderdag 4 december 2003 @ 23:35 |
quote:sow. dat wac schrikken. ik dacht ook dat je suup in elkaar zat. ff de slowchat niet volgen en direct van dit soort taferelen... | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 4 december 2003 @ 23:38 |
quote:jij hier ![]() ik kon het al niet in de huidige slowchat vinden.... maar idd gelukkig niet de suup. | |
Tjabbo | donderdag 4 december 2003 @ 23:46 |
quote:psst... het is die van maandag ![]() | |
DrukVout | vrijdag 5 december 2003 @ 17:14 |
Ik schrok al een beetje. | |
flyguy | zaterdag 6 december 2003 @ 12:42 |
anders moesten ze die gozer gelijk tegen de muur aan zetten ![]() | |
DeFlip | zondag 7 december 2003 @ 12:52 |
lang leve de biturbo's | |
StefanP | maandag 8 december 2003 @ 20:05 |
Het onderdelen probleem is opgelost... twee Toyota dealers in de VS gemaild die specialiseren in supra onderdelen, en alles is daar gewoon uit voorraad leverbaar. Voor prijzen die 50-75% zijn van de opgave die Toyota Nederland gaf (inclusief verzenden!), en dat is ook nog in dollars dus nog eens x0,8! Alles vandaag dus besteld! Toyota Nederland: fok jullie, Toyota VS laat eens te meer zien in welk land je moet zijn voor klantenservice | |
masuyo | maandag 8 december 2003 @ 20:09 |
leuk bakkie ![]() ![]() | |
Tjabbo | woensdag 10 december 2003 @ 11:42 |
Hey Steef, ik heb nog wel wat manuals voor je 2JZ... (Ik zag je post op supra's ![]() -2 delige electical manual volgens mij een volledig gescande owners manual, allemaal in mooi gif formaat. Als je het wilt (of iemand anders) dan staat mijn mailadres wel in mijn profiel. | |
StephanL | woensdag 10 december 2003 @ 17:53 |
Steef, heb nog geen foto gezien zonder dakkie? ![]() | |
-Eddow- | woensdag 10 december 2003 @ 18:03 |
He steef waar woon je ergens ??? | |
StefanP | donderdag 11 december 2003 @ 10:20 |
1) Zit nu net iets boven de 30k 2) Email komt er vanavond aan, het is ongelofelijk druk op mn werk 3) Nee nog geen foto's zonder targa ![]() 4) Tilburg 5) Aan de slag maar weer daar komt de baas met een zweepje! | |
Plaguebearer | donderdag 11 december 2003 @ 14:51 |
quote:Toyota Nederland is inderdaad klote als het gaat om de wat meer exotische modellen. Voor mijn Celica CS ben ik ook altijd een godsvermogen kwijt aan originele onderdelen ![]() Welke toyota dealers heb je aangeschreven in de VS? | |
StefanP | donderdag 11 december 2003 @ 20:14 |
Elmhurst Toyota en Champion Toyota Gulf Freeway, allebei te vinden bij de links op mkiv.com en ook op i-supras.com bij de aanbevolen bedrijven. Als je interesse hebt dan kan ik je de email adressen geven, ik had binnen een dag netjes prijsopgaven met scans van de onderdelen zodat je zeker weet dat het is wat je nodig hebt. De dealer hier kan het sowieso op z'n buik schrijven, ik moest een zekeringetje hebben vorige week, nou ze moesten een half uur -ja, echt- zoeken voordat ze wisten wat er in moest (de oude zekering ontbrak). En toen wisten ze het nog niet eens, want ze moesten gokken. Nou vraag ik je, wat heb je aan zo'n dealer? Ik had het zelf al opgezocht maar toch eventjes gevraagd voor de zekerheid... te triest voor woorden. edit: zondag a.s. is er een meeting geregeld via het automaxx forum, er komen wat autoliefhebbers naar Apeldoorn. Zelf ben ik er ook een uurtje of zo, ik ben er toch en een vriend van me vroeg of ik langs wou komen. Even reclame maken, iedereen die van auto's houdt is welkom [Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 11-12-2003 20:25] | |
StephanL | donderdag 11 december 2003 @ 20:37 |
Laat ook maar hangen ![]() [Dit bericht is gewijzigd door StephanL op 11-12-2003 21:03] | |
Chief | zondag 14 december 2003 @ 10:04 |
Goed... zoals ik vorige week al zei ben ik dus inderdaad vorig weekend naar die Supra gaan kijken. Het was een rit van 2 uur; Dordrecht - Enschede maar meer dan de moeite waard. Ik ben helemaal waus van de Supra maar had hem nog nooit van zo dichtbij gezien, dat was nog even spannend... het kon natuurlijk enorm tegenvallen maar dat deed het niet, het overtrof zelfs mijn verwachtingen. Na een stukje rijden in die wagen wist ik het zeker, die wagen en ik zijn voor elkaar bedoeld.... Toen de deal proberen te maken, zelf rij ik een Jeep Cherokee uit 2000, en die wil ik inruilen...... of ik maar even 9.000 euri wil bijleggen... ofwel ik krijg 20.900 voor mijn Jeep... pfff ik wil die Supra graag maar om nou gelijk mezelf in de vingers te snijden... nee. Zelf de Jeep verkopen en er 25 à 26.000 voor te vangen is mogelijk maar die heisa heb ik geen behoefte aan. Dus ik verzin of nog een list of deze wordt het helaas niet. Fotootjes van die dag: (argh....) | |
_VoiD_ | zondag 14 december 2003 @ 10:12 |
quote:Mooie bak, alleen standaard ziet een supra er niet zo spannend uit vind ik. Weet trouwens wel waar je aan begint, want je ruilt een auto uit 2000 in voor een oudere auto en je moet nog bijleggen. Maarja, het is natuurlijk wel bruut zo'n suup ![]() | |
Chief | zondag 14 december 2003 @ 10:20 |
Ik ben toe aan iets heel anders... al sinds '92 rij ik niet anders dan Jeep (Wranglers en nu Cherokee). Om de kwaltiteit van Toyota maak ik me geen zorgen, ook al is die auto 6 jaar ouder. Zo'n auto hoort ook niet (helemaal) standaard te blijven natuurlijk hehehe, Veilside bijvoorbeeld maakt lukke voorbumpers e.d.., die velgen vervangen en je bent al een heel eind. Voor mij hoeft het geen compleet circus te worden. | |
DeFlip | zondag 14 december 2003 @ 11:19 |
quote:wat is dat plek eigenlijk want ik zie nog een mercedes SL en BMW Z4 daar achter staan. | |
ArTiC | zondag 14 december 2003 @ 12:12 |
quote:Als je deze koopt zorg dan idd alsjeblieft dat je wat geld overhoudt voor andere velgen iig. Supra | |
flyguy | zondag 14 december 2003 @ 12:18 |
veilside en mooie dingen voor de supra? neeej en als je een supra hebt moet je hem wel hebben om zijn echte potentie +700 pk | |
Tjabbo | zondag 14 december 2003 @ 17:40 |
quote:Als eerste, dat is smaak onderhevig. ik vind zelf veilside ook vaak wel erg mooi. daarnaast schijnt je je niet te realiseren wat dat kost, 700pk. | |
ThaFreak | zondag 14 december 2003 @ 17:50 |
@Chief Pas je wel op met ECT autobedrijf!!!! only a tip...... | |
Chief | dinsdag 16 december 2003 @ 11:25 |
quote:Bovendien is 330pk ook wel voldoende om flink vooruit te gaan. Het is natuurlijk wel leuk als je de 400 meter onder de 10 seconden kan rijden maar wat heb je eraan? Om inderdaad nog maar niet te spreken over de kosten. Gaat nou je turbo kapot... ja dan zijn er mogelijkheden... dan sta je sowieso voor kosten. Aan de andere kant loop je vaak naar je auto en zie je hem al staan... dus opleuken met velgen en een bumper ofzo heeft meer zin IMO. quote:Ik pas op!! ![]() | |
ThaFreak | dinsdag 16 december 2003 @ 11:30 |
quote:oude naam van de zaak waar de suup staat, ach ze verwisselen wel vaker van naam volgens mij ![]() Kwam der vroeger wel vaker voor die wasstraat die ernaast zit zonder bostels enzo.... Beetje een vals kut zaakje als je het mij vraagt! | |
MicHELLo | dinsdag 16 december 2003 @ 12:24 |
Er is vaker wel eens een Supra bij ECT verkocht zonder problemen (denk ik) ![]() | |
StefanP | dinsdag 16 december 2003 @ 12:59 |
Yeah die van Marcel, heeft ook pas 45k gelopen, was de 2e of 3e auto van een arts die hem bij zijn zomerhuisje in Frankrijk had staan. Mazzelaar ![]() Ontopic: als je hem graag wil hebben, dan neem je hem toch gewoon? * StefanP heeft het ook 5000 euro gekost op de vorige auto. | |
ThaFreak | dinsdag 16 december 2003 @ 13:00 |
quote:ooh dat kan ook best wel..... ik vertrouw de zaken daar alleen niet zo 100%.... | |
Chief | dinsdag 16 december 2003 @ 16:52 |
quote:argh! zeg dat nou niet hehehe. Maar je hebt eigenlijk ergens wel gelijk. Zelf had ik al bedacht dat de Supra veel minder snel in waarde daalt dan mijn Jeep de komende jaren... quote:Ja dat is die tent... met de wasstraat erbij. Volgens mij zijn alle 2e hands autoverkopers gladjakkers. ![]() | |
StefanP | dinsdag 16 december 2003 @ 19:20 |
Je zou ook in de VS kunnen kijken. Als ik NU een supra ging kopen, dan deed ik het echt wel daar. De euro is nu 1,25 dollar, en een supra kostte daar nieuw 40k dollar. Reken zelf maar uit dus... | |
Tjabbo | dinsdag 16 december 2003 @ 20:19 |
quote:Als je je huidige voor weinig van de hand wil doen... ![]() | |
Chief | dinsdag 16 december 2003 @ 20:31 |
quote:Klopt en dan nog uit '98 ook... ![]() Ik heb al eens een Mustang '66 uit Californië gehad maar de tijd om zoiets weer op kenteken te zetten heb ik niet of die besteed ik liever anders. Alhoewel ik het wel leuk vond om jouw Spaanse avontuur te volgen!! | |
Tjabbo | dinsdag 16 december 2003 @ 20:39 |
quote:die uit '98 zijn met vvti hebben zo'n 50 pk minder dan de niet-vvti motoren. mja, het is toch snel genoeg. ![]() | |
masuyo | woensdag 17 december 2003 @ 09:23 |
kan het zijn dat ik StefanP met zun supra heb gezien in eindhoven. tijdens het type was ik al aan het chekkuh, is hem dus niet, ander nummerbord ![]() ![]() | |
StefanP | woensdag 17 december 2003 @ 12:56 |
Onderdelen uit de VS zijn trouwens al binnen, 6 dagen na aankoop, inclusief een weekend er tussen!
| |
Tjabbo | woensdag 17 december 2003 @ 13:04 |
quote:wat heb je allemaal precies besteld dan? | |
StefanP | woensdag 17 december 2003 @ 15:30 |
Stuk console en een airco bol (=de ronde opening met alles erachter). Als het in orde is (nog niet opengemaakt), dan meer in de nabije toekomst. | |
Xtreem | woensdag 17 december 2003 @ 15:31 |
jij hoeft zeker niet 'toevallig' dit weekend weer naar apeldoorn he? ![]() | |
LordLynx | woensdag 17 december 2003 @ 15:38 |
quote:Vergeet transport en BTW erover niet dan en waarschijnlijk moet je alle lampen vervangen omdat die niet een E keurmerk hebben, ik zat ook naar importeren te kijken van een Mazda 6, maar heb met alle kosten erbij er toch maar van afgezien. | |
StefanP | woensdag 17 december 2003 @ 16:05 |
quote:Nee, maar je mag als ie weer in Tilburg is gerust eens langskomen hoor... | |
StefanP | zaterdag 20 december 2003 @ 17:09 |
Zojuist op topgear.com een oude review van de supra gevonden ![]() This is not a cuddly, lovable car that makes people like you on sight; hardly a daisy-covered 2CV. No, this is a car for those who don't care what everyone else thinks. Particularly in Bastard Black, when it resembles Darth Vader's weekend runabout. Get it out of the two-car garage next to the Death Star on a sunny Saturday and annihilate a few civilisations. Excellent. It has ferocious performance, of course, and its handling is excellent, if, experts say, a little less than involving. Whatever that means. There are those who swear that it is as capable a two-plus-two sports car as the Aston Martin DB7 - and it's nearly £40,000 cheaper. The two-plus-two tag is a bit of a misnomer, though, as it is with many sports coupes, from the humble Probe to the venerable XJ-S. Accommodation in the rear is hardly spacious, or at least not if you happen to be in possession of a full set of legs. If, however, you need to ferry the Douglas Bader Fan Club around on a regular basis then you're laughing. But carrying people around is not the point of this car. The point is posing. The rear wing, for instance, must have such a tiny effect at even remotely legal (or moral) speeds that its only use is to add street cred. Not so much downforce as one-upmanship. This may be the ultimate posing machine. Enthusiasts are suitably awed by its performance car reputation. Non-petrolheads are also deeply impressed by its air of expensiveness. It does look, after all, like a rich, flash git's car even though it's nowhere near the price of a Ferrari or an Aston or even the oldest, tattiest Lambo Diablo. But it has the same problem as all long-bonneted, big-engined posing cars - it intimates strongly that there's something worrying you in the trouser dimensions department. | |
Tjabbo | zaterdag 20 december 2003 @ 17:31 |
quote: ![]() Verder, geweldig stukkie! Hoe zit het met je velgen. komen die dit jaar nog binnen? | |
Xtreem | zaterdag 20 december 2003 @ 17:36 |
quote: ![]()
| |
StefanP | zaterdag 20 december 2003 @ 17:55 |
quote:27 dec worden ze erop gezet, ze zijn er al maar ik kan niet eerder ![]() | |
MicHELLo | zondag 21 december 2003 @ 03:50 |
Mooi! Kunnen we eindelijk racen tegen elkaar ![]() | |
Tjabbo | zondag 21 december 2003 @ 10:02 |
quote:Is die van jou getuned dan? | |
ThaFreak | zondag 21 december 2003 @ 19:34 |
quote: | |
Tjabbo | zondag 21 december 2003 @ 19:38 |
quote:uit het stuk "Supraman VS Skyline man" ??? | |
StefanP | zondag 21 december 2003 @ 19:38 |
Heh heh, dat artikel ken ik gewoon, eng gewoon ![]() http://www.mkiv.co.nz/ - articles - supra vs skyline of zoiets | |
Tjabbo | zondag 21 december 2003 @ 19:40 |
Stefan, wat nog enger is, we posten hetzelfde over hetzelfde op hetzelfde tijdstip. En we weten het gewoon uit het hoofd | |
PeuRac | zondag 21 december 2003 @ 19:42 |
quote:Ik wil em wel ff brengen ![]() | |
StefanP | zondag 21 december 2003 @ 19:45 |
![]() Hi5 Tjabbo | |
ThaFreak | zondag 21 december 2003 @ 19:51 |
quote: quote:damm zal wel niets meer posten over een supra ![]() | |
Classic-PC | zondag 21 december 2003 @ 19:59 |
Ik heb een grafhekel aan alles dat uit Japan komt maar deze is toch wel heeeeeeeeel erg vet ! | |
StefanP | zaterdag 27 december 2003 @ 16:47 |
[begin opschepmodus] Vandaag een leuke ervaring opgedaan toen ik van Apeldoorn naar Tilburg ging... ik reed rustig over de snelweg met zo'n 115, en werd op een bepaald moment door een glimmende zwarte BMW ingehaald. Als autoliefhebber keek ik natuurlijk even, en ja hoor, een M3 logo, de uitlaten en al het andere toebehoren. Een echte ipv een bestickerde 3-serie! Cruise control uit natuurlijk, die kans kon ik me niet laten ontgaan, en gasgegeven. Hem min of meer uitdagend ingehaald, ervoor gaan rijden, en hij hapte meteen toe. Hij mij inhalen, bijrijder grijnzen, en even wat gespeeld. Toen de weg voor ons eenmaal leeg was vol gas natuurlijk, met hem voorop. De supra hield hem goed bij en ik had er misschien zelfs rechts langsgekund, maar uit veiligheidsoverwegingen toch maar niet gedaan. Bij 230 afgeremd wegens ander verkeer, waarna we hetzelfde nog een keer deden toen de weg weer leeg was, deze keer met mij voorop. Vol gas natuurlijk, het pedaal op het metaal Tsja, die Duitse techniek is toch niet zo goed blijkbaar, als je van zo'n sprintje al problemen krijgt... hehehe. Toch een goed gevoel, een echte M3 zoek rijden. [eind opschepmodus] | |
Tjabbo | zaterdag 27 december 2003 @ 16:59 |
Boefje! zo hard mag je helemaal niet. ![]() hehehe | |
DrukVout | zaterdag 27 december 2003 @ 18:29 |
Duits he..... | |
flyguy | zaterdag 27 december 2003 @ 18:57 |
daar zijn autos nu voor ![]() | |
Dannyyy | zaterdag 27 december 2003 @ 19:09 |
tis 27 dec> fotos velgen ![]() | |
GWD | zaterdag 27 december 2003 @ 19:12 |
je komt uit den bosch??? see you at the traffic lights | |
Boink | zaterdag 27 december 2003 @ 19:16 |
quote: ![]() ![]() ![]() In je bmw 5 serie zeker | |
MicHELLo | zaterdag 27 december 2003 @ 19:18 |
KLPD BMW M3 auto stopt op de vluchtstrook. De ene collega tegen de andere: "Je hebt zijn kenteken toch nagetrokken, want ik had geen zin om hem staande te houden." Je kan beter tegen bekenden racen dan tegen wildvreemden. Al wil ik niet ontkennen dat ik me er ook vaak schuldig aan maak | |
Xtreem | zaterdag 27 december 2003 @ 20:53 |
quote:Als hij voorop rijd lijkt het me geen KLPD ![]() maar je hebt wel gelijk... eerst kijken wie/ wat het is.. | |
StefanP | zaterdag 27 december 2003 @ 21:04 |
Heb je helemaal gelijk in! Ik probeer ook altijd op de hoogte te zijn van wat er achter me rijdt en wat ik ingehaald heb, als er een twijfelachtige auto met 2 personen zit dan ga ik al niet boven de 130... in dit geval haalden zij me eerst rustig in, en kreeg ik de kans om de auto + inzittenden te bekijken. Geen camera aan de spiegel, rommel op de achterbank, en het leken me geen KLPD'ers. Het enige waar ik me eerst schuldig heb gemaakt, is ze snel in te halen en er daarna meteen voor te voegen. Daarna namen zij de benen, grijnzend en wel. Hoe zit dat trouwens, stel dat het wel politie was, mogen zij je zomaar bekeuren als ze eerst zelf plankgas voorop rijden? Is dat uitlokking? Stel dat het nl. een keer gebeurt | |
Xtreem | zaterdag 27 december 2003 @ 21:14 |
[volledig offtopic] Dat snap ik dus niet. Als je op een rustige/lege 80 km. weg rijd, en je rijd 'iets' harder, en een auto blijft je met de zelfde snelheid op de zelfde afstand volgen... dat moet er toch een alarmbelletje gaan rinkelen?!!? Met blik op de weg/ wegmisbruikers/ rij ik zo/.... zie je dat zo vaak, 140 op een 80 km weg en niet door hebben dat iemand je volgt (wat met die snelheid toch behoorlijk opvalt...!) | |
DeFlip | zaterdag 27 december 2003 @ 21:52 |
quote:is inderdaad uitlokking en mag dus niet | |
WaSTeiL | zondag 28 december 2003 @ 00:19 |
quote:Er mag zoveel niet... Het is jou woord tegen 2 ambtenaren in functie die de eed hebben afgelegd en die eerder worden geloofd dan een burger... Geen schijn van kans dus.... | |
DrukVout | zondag 28 december 2003 @ 00:35 |
quote:Dat soort mongolen weten niet eens dat er een binnenspiegel bestaat, laat staan in de auto hangt en laat staan nog eens gebruiken. | |
DrukVout | maandag 29 december 2003 @ 18:15 |
Huh dit was strange. Ik vandaag weer naar werk. En een collega van me komt met zijn laptop aan, sluit hem aan en start hem op. Hij had wat vraagjes aan me. Dus ik bleef ff bij hem staan. Was dat ding opgestart stond er opeens een auto op zijn buroblad. Ik zo nog eens kijken. Ik echt zo WTF dat is een Supra! Hij snapte er niks van. Ik blaatte dwars door zijn verhaal heen. Ik vragen hoe die aan die foto komt. "Die heeft mijn dochter Maxime in London gemaakt, ze zat met de camera te spelen." | |
StefanP | maandag 29 december 2003 @ 19:36 |
Foute bling-bling velgjes, maar mooi kleurtje lak ![]() | |
DrukVout | maandag 29 december 2003 @ 19:39 |
quote:Ik vind de velgjes wel grappig, staan wel goed. Maarja das persoonlijk natuurlijk. Vind de zilveren sticker op zijn zijkant ook mooi. En dat soort spoiler bovenaan zijn achteruit ook wel cool ![]() | |
Boink | maandag 29 december 2003 @ 19:48 |
quote:Heb jij al foto's van jou velgen? ![]() | |
WaSTeiL | maandag 29 december 2003 @ 19:49 |
quote:Ik vind de velgen een beetje goedkoop aandoen... Het lijkt net alsof het plastic velgen zijn om 1 of andere reden.... ![]() | |
Mr_Wimpenny | maandag 29 december 2003 @ 20:48 |
Dude, wat een ontzettend geile bak ![]() | |
Party_P | maandag 29 december 2003 @ 22:32 |
quote:woon jij in apeldoorn?? please laat dat zo zijn!! | |
Xtreem | maandag 29 december 2003 @ 22:36 |
quote:Jammer... Tilburg... ![]() Velgen lagen in apeldoorn ![]() | |
Party_P | maandag 29 december 2003 @ 22:37 |
quote:ah shit, mooi klote dan voor mij, krijg ik weer een keer de kans om een supra (misschien) te mogen zien, woont hij niet hiero | |
Mr_Wimpenny | dinsdag 30 december 2003 @ 00:10 |
Maar wel hier.....vertel op, waar staat die bak? | |
yup | dinsdag 30 december 2003 @ 01:00 |
Supra ![]() ![]() De kar staat zo hoog op z'n poten ![]() Verlaging is op elke auto En ik zou als BMW fanaat ontzettend twijvelen tussen een Supra MK4 of een BMW M3 (E36 3.2 of E46). Dat zegt heel veel over de Supra hoor, fantastische bak, alleen in NFSU zuigt de handeling van de Supra, teveel onderstuur, stelletje kneuzen bij EA Edit: Ik ben jaloers [Dit bericht is gewijzigd door yup op 30-12-2003 01:06] | |
Tjabbo | dinsdag 30 december 2003 @ 11:18 |
Zeggeh, Stefan, nu je je nieuwe velgen hebt he... *afspraak enzo* | |
Sjoewe | dinsdag 30 december 2003 @ 11:22 |
Tjabbo neemt steeksleutel mee en een stapeltje bakstenen ![]() | |
StefanP | dinsdag 30 december 2003 @ 18:50 |
quote:Nog niet, hij is me voor het moment laag genoeg, uitstappen is een crime ![]() quote:Zal je wel een mailtje sturen. Niet te dicht bij gaan staan anders gaat het alarm af ![]() quote:Zal je tzt ook een mailtje sturen wanneer ik weer naar Apeldoorn ga, kan in het slechtste geval wel een maandje of 2 duren, maar in Tilburg mag je altijd komen ![]() | |
Darknezz | dinsdag 30 december 2003 @ 19:41 |
hey stefan, hoe groot ben je als ik vragen mag? Ik ben 2,05 en denk je dat ik in zo'n auto zal passen, ben eigenlijk wel benieuwd of dat gaat ![]() | |
StefanP | dinsdag 30 december 2003 @ 19:43 |
1,79 Zal voor jou wel lastig zijn, met beenruimte zal het wel lukken, maar het dak zal vrij laag zijn... | |
Darknezz | dinsdag 30 december 2003 @ 19:49 |
quote:hmmmzz oke thnx... Wel jammer zeg zo groot zijn... Je kan in heel veel VETTE auto's niet eens rijden, heb al wat kansen moeten laten schieten omdat ik er niet in pas ![]() Een M3 uit 95, paste ik absoluut niet in... (zowiezo is de 3 serie ERRRRRGGG klein) | |
StefanP | woensdag 31 december 2003 @ 20:36 |
Nou, vandaag bij de Supradokter geweest, die heeft er 2 uur naar gekeken. Volgens hem heeft de auto er 140-150k kilometers op zitten (gemiddeld dus) en zag hij er optisch en motorisch redelijk goed uit, er rijden er in Nederland slechtere rond. Kon nog makkelijk 200k bij, en daarna liggen er altijd nog honderden supra's op de sloop in Japan als we weer een klokje rond willen rijden. Veel slangetjes zijn inmiddels helemaal verhard. Ze functioneren dus nog wel, maar als je ze er af haalt dan zijn ze dus ook stuk. Worden de volgende keer dus vervangen. Compressietest gedaan, 13.5, 13.25, 11, 12, 13, 13.5. Cilinders 3 en 4 worden de volgende keer dus beter bekeken, het konden de zuigerveren zijn, de klepstelling of één of ander rubberen seal waarvan ik de naam niet meer ken. Maar het kon ook zijn dat de compressiemeter niet goed aansloot, de draaischroef van die bougies was nl. erg smerig en het draaistuk van de meter was veel korter dan dat van een bougie. Die sukkels bij de garage hadden trouwens een kapot slangetje terug geplaatst tussen de 2 'kanten' van het blok, waardoor de verdampte olie kan ontsnappen. Echt vet gescheurd, schandalig dat ze zoiets gewoon terugzetten. RMM downpipe zonder kats is besteld (onder het mom "neuk het milieu"), en de boost controller en bijbehoren ook. Zal wel foto's maken tijdens de installatie, maar over een tijdje dus BPU en de bijbehorende 400+ PK | |
yup | woensdag 31 december 2003 @ 20:48 |
quote:400+ pk ![]() | |
ThaFreak | woensdag 31 december 2003 @ 21:06 |
quote:is dat de kit met de greddy boost cut controller?? ps komt er nog een BOV op?? of heb ik het over het ook gelezen | |
StefanP | woensdag 31 december 2003 @ 21:16 |
Yeah, d'r hoort een fuel cut defender bij. In 't kort bestaat het uit een andere downpipe, een boost gauge, fuel cut defender en boost controller. Een BOV die echt 'psscht' doet (stock hoor je nl. niet) is leuk maar kost weer 300 euro, dat komt ooit nog wel eens. | |
ThaFreak | woensdag 31 december 2003 @ 21:44 |
quote:zelfde als bij turboimports dus, erg cool hoor....denk dat de respons van de motor er ook erg op zal verbeteren! ps dbm levert bov vanaf 110¤ | |
j22flyingdownwind | donderdag 1 januari 2004 @ 15:13 |
In NL nog nooit eentje rond zien rijden. Ik vind ze echt SUPERvet (hee luuk die een jap mooi vind ![]() ![]() ![]() | |
StefanP | donderdag 8 januari 2004 @ 20:35 |
Die auto die ik een tijdje geleden in de slowchat liet zien is gerepareerd... Als referentie hier de situatie voor:
Ben overigens reuze beniewd of ze hem gewoon uitgedeukt en gespoten hebben, of dat alle panelen echt vervangen zijn. Dat laatste zal wel niet het geval zijn, dus dan hebben ze hem verdomd mooi gemaakt! Wat zou zo'n schade nou kosten? Als je het laat doen bij een goede schadehersteller? | |
Xtreem | donderdag 8 januari 2004 @ 20:41 |
Ik heb (Verassend genoeg) niet zo veel verstand van schades etc, maar er vanuit gaande dat er weinig schade onder de motorkap zit kom ik op 2,5 a 3k ![]() | |
StefanP | donderdag 8 januari 2004 @ 21:07 |
Hmm, vreemd... hij heeft vrijwel overal schade gehad, dan zou het spuiten alleen al bijna 2000 euro zijn... maar goed, ik heb geen idee hoeveel uitdeuken etc kost. Motorisch was er schijnbaar niks mis mee, dus als het repareren echt zo goedkoop was, dan rijdt hij voor het minste geld in Nederland in een mk4 rond [Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 08-01-2004 21:13] | |
MicHELLo | donderdag 8 januari 2004 @ 21:09 |
Trust me, die auto is niet uitgedeukt | |
Xtreem | donderdag 8 januari 2004 @ 21:12 |
quote:Alle onderdelen uitdeuken/plamuren, alles tegelijk in de spuitcabine, dan ben je gok ik zo'n 2 mille kwijt.. plus onderliggende verstevigingsbalken etc, 'n kleine 3k gok .... ('k heb maar 1 zomertje bij een schadeherstelbedrijf gewerkt, dus kan er best flink naast zitten ![]() | |
StefanP | donderdag 8 januari 2004 @ 21:19 |
quote:Ah, onderdelen van die Engelse die gesloopt is dan, of zoiets? | |
Metalfreak | donderdag 8 januari 2004 @ 22:18 |
quote:Hmmm, wat is er dan mee gebeurd? Nieuwe plaatdelen? Maar hij ziet er zo op de foto weer erg strak uit | |
MicHELLo | donderdag 8 januari 2004 @ 22:29 |
Ja, nieuwe plaatdelen, is goedkoper dan uitdeuken (en mooier resultaat). Ik was voor een spatscherm voor ¤ 260 kwijt en iets meer voor een bumper. Maar het zijn meer de kleinere onderdelen die het duurst zijn en dan helemaal de polyester of plastic kappen. | |
StefanP | zaterdag 13 maart 2004 @ 23:37 |
HKS SSQBOV gemonteerd:![]() ![]() Shit wat een smerig motorblok vergeleken met dat ding ![]() | |
jwstoop | zaterdag 13 maart 2004 @ 23:59 |
quote:wadoetda? ![]() | |
Scorperito | zondag 14 maart 2004 @ 02:20 |
Hij doet psssscccht als je je gas loslaat ![]() | |
Tjabbo | zondag 14 maart 2004 @ 09:14 |
quote:Enorm psssscccht zelfs ![]() De standaard BOV (Blow off valve, soort uitlaatklep voor je turbodruk) maakt geen geluid. | |
Scorperito | zondag 14 maart 2004 @ 11:44 |
quote:Standaard heeft ie toch geen BOV maar een wastegate? althans, dat dacht ik.. ![]() | |
Tjabbo | zondag 14 maart 2004 @ 12:11 |
quote:http://www.megaboost.co.uk/supra/mine/standard-bov/ | |
Beejeseej | zondag 14 maart 2004 @ 12:24 |
Kleine bov impressie... Luister naar t geluid als meneertje schakelt.. http://highboost.com/movies/hks_ti_t66.mpg | |
StefanP | zondag 14 maart 2004 @ 13:46 |
quote:Beide, de wastegate opent als je boost bereikt is en voorkomt dat je overboost (en dus van alles stuk maakt). De BOV laat boost die de wastegate al voorbij is, maar nog niet bij de kleppen, ontsnappen als je het gas loslaat. Anders zou die 'terugkaatsen' je turbo's in en dat is er niet goed voor. | |
ook_gek | zondag 14 maart 2004 @ 14:12 |
quote:OOOOOOH Maakt je auto nou ook dit geluid. WAT SUPER GEIL StevanP Ik moet dit een keer mee maken. Mag ik nog een keer met je mee rijden ![]() | |
Xtreem | zondag 14 maart 2004 @ 14:14 |
quote:Op je beurt wachten jij ![]() | |
ook_gek | zondag 14 maart 2004 @ 14:20 |
kunnen we geen meet houden waar iedereen een rondje mee mag rijden met hem ![]() Alleen de vaste PTA bezoekers ![]() | |
Xtreem | zondag 14 maart 2004 @ 14:21 |
quote:Alleen voor Karbonade bezoekers ![]() | |
ook_gek | zondag 14 maart 2004 @ 14:27 |
quote: ![]() ![]() | |
Xtreem | zondag 14 maart 2004 @ 14:29 |
quote:Jij verneukt dit topic door je aanwezigheid ![]() | |
Five_Aces | zondag 14 maart 2004 @ 14:55 |
quote:Klopt niet helemaal volgens mij. Wastegate zit aan de uitlaatgassen (turbine) zijde, en laat de uitlaatgassen de turbo bypassen als je idd op je maximale boost zit. (hier heb je ook nog internal & external) Daardoor komt je turbo niet in overtoeren, wat erg slecht is voor zo'n ding. BOV zit op je intakemanifold & blaast de overdruk af als je gasklep sluit. Hierdoor heeft je turbo het minder zwaar (langer leven) en hij is sneller terug op toeren. | |
ook_gek | zondag 14 maart 2004 @ 15:02 |
quote:Ik ben lekker de enige van fok geweest die met StefanP z,n MK4 heeft mee gereden ![]() | |
tongytongylickylicky | zondag 14 maart 2004 @ 15:10 |
quote: Mag ik je aanraken ![]() | |
StefanP | zondag 14 maart 2004 @ 16:37 |
quote:Idd, maar dat is hetzelfde dat ik zei toch? ![]() | |
Five_Aces | zondag 14 maart 2004 @ 16:43 |
Begreep uit jouw verhaal dat de wastegate ook aan de compressorzijde zat. als ik het verkeerd begreep, my bad ![]() | |
Beejeseej | maandag 15 maart 2004 @ 08:47 |
quote: ![]() | |
Scorperito | maandag 15 maart 2004 @ 15:36 |
quote:Jep, die zat al in m'n 2 Gigabyte-grote-Supra-filmpjes-collectie ![]() | |
Tjabbo | maandag 15 maart 2004 @ 16:18 |
quote:zet es ftp open dan ![]() Ik heb ook aardig wat, maar aan de 2GB kom ik niet ![]() | |
Ultimora | maandag 15 maart 2004 @ 16:23 |
quote:klasgenoot van mij heeft zelfs in die supra gereden zonder dat Stefan dat wist ![]() | |
Tjabbo | maandag 15 maart 2004 @ 16:34 |
Oeh jongens toch ![]() Mag ik jullie aanraken? ![]() | |
StefanP | maandag 15 maart 2004 @ 21:47 |
quote:Uh-huh? ![]() *pat op sleutels in zak | |
Tjabbo | maandag 15 maart 2004 @ 21:49 |
quote:waarschijnlijk heeft die ff een ticket geboekt naar spanje toen je postte dat je ook heen zou gaan. | |
Tjabbo | maandag 15 maart 2004 @ 21:50 |
trouwens, hoe bevalt dat overmaatse blik steroiden nu dan eigenlijk nu je hem een tijdje hebt? | |
ook_gek | maandag 15 maart 2004 @ 22:06 |
ja precies. Schrijf even een verhaaltje over de voor en nadelen over je auto. Is het wat je er van verwachte. Zo ja zijn die beter. Zo nee wat is er kut aan. Zijn de kosten wat je verwacht had? Of lopen ze hoger uit. En mag ik dan ook maar meteen direct vragen wat ongeveer de kosten plaatje zijn van zo een auto als wat jij hebt? | |
MicHELLo | maandag 15 maart 2004 @ 22:27 |
Ik ben ook wel benieuwd ![]() | |
Tjabbo | maandag 15 maart 2004 @ 22:27 |
quote:hoe bevalt de jouwe? dit jaar weer naar spanje met dat ding? | |
MicHELLo | maandag 15 maart 2004 @ 22:31 |
De mijne gaat dit jaar onder het mes, er komt een Turbonetics T04 60:1 single turbo erop die 450 pk op de wielen moet geven. Het is even een tussenstap naar nog groter en beter. En ik ga niet naar Spanje, veels te gevaarlijk daar ![]() | |
zinloos | maandag 15 maart 2004 @ 22:33 |
quote:Heb jij ook een supra?? Zoja, pica's ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 15 maart 2004 @ 22:34 |
quote:waarom een single turbo? 450 pk op de wielen is leuk ![]() | |
MicHELLo | maandag 15 maart 2004 @ 22:39 |
Met een single turbo heb je een gelijkere verloop van het vermogen, de twin turbo die erop zit is sequentieel. Eerst gaat de eerste turbo aan de bij wat meer toeren de tweede. Je zal dan zien dat de curve van het vermogen in het begin laag is en pas bij veel toeren maximaal is. Ik kan wel een twin setup erop doen, maar dan moet het een true twin turbo setup worden. Dat betekent dat ze beide tegerlijkertijd gaan werken maar dat zijn dure kitjes en zeer ingewikkeld. | |
Tjabbo | maandag 15 maart 2004 @ 22:44 |
quote:Waarom een tussenstap? kijken of het zaakje het houdt? Anders zie ik zelf namelijk niet zo het nut in van dubbel geld uitgeven. of mis ik iets? | |
Tommy_Kuklinski | maandag 15 maart 2004 @ 22:46 |
quote:yep das duidelijk ![]() maar de reden van de turbo-swap is dus het behalen van meer vermogen, niet perse om het verloop van de curve? De reden dat die krengen overigens sequentieel werken is volgens mij voor het verkleinen van het "turbo gat". Veel Supra eigenaren gaan idd over op single turbo's. | |
MicHELLo | maandag 15 maart 2004 @ 23:14 |
@Tjabbo: met de turbo die ik erop ga zetten hoef ik niets aan intercooler, koppeling en fuelsetup aan te passen, alles is gemaakt voor ongeveer 500 pk. Wil ik naar de 600+ pk dan moet ik een grote FMIC installeren, grotere fuelpomp (o.a. een enkele Walbro of een dubbele pomp setup) en koppeling moet versterkt worden (platen en drukgroep). Maar er komt nog veel meer bij kijken (plus dat het veel geld kost, natuurlijk) @Tommy: die sequentiële turbo setup is louter gemaakt om er comfortabel mee te rijden. Rij je rustig, gebruikt hij maar 1 turbo.....trap je hem helemaal in geeft hij alles ![]() | |
Tjabbo | maandag 15 maart 2004 @ 23:26 |
thnx michello. het is dus, voor wat ik er zo van begrijp, een kostenprobleem, en het probleem van je auto te lang moeten missen. of niet? ![]() | |
MicHELLo | maandag 15 maart 2004 @ 23:29 |
Het is geen kostenprobleem, maar doe gewoon alles in stappen (stages zoals de amerikanen het zeggen). En lang zal ik de auto niet hoeven missen, als de twins er snel af zijn dan is alles wel binnen een paar dagen klaar. En dan is het nog een kwestie van alles tunen tot het gewenste resultaat ![]() | |
Tommy_Kuklinski | maandag 15 maart 2004 @ 23:35 |
quote:simpel gezien heb je dus 2 turbo's een kleine die snel "opspint" zodat je geen turbo-gat (lag) heb en een 2de grote die het overneemt op hogere toeren voor meer boost. weet jij toevallig bij welk toerental (of belasting) de 2de turbo erbij komt? | |
zinloos | dinsdag 16 maart 2004 @ 10:19 |
Maaruh, wat voor auto heb je nou? ![]() ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 16 maart 2004 @ 10:45 |
quote:Anders kijk je even op de 1e pagina voor de foto's e.d. ![]() | |
zinloos | dinsdag 16 maart 2004 @ 11:17 |
De foto's van StefanP op pagina 1 had ik gezien, bedoel de foto's van de auto van MicHELLo. Of is dat een kloon ofzo?? | |
Tjabbo | dinsdag 16 maart 2004 @ 11:35 |
quote:DAMN nee. ![]() ![]() ![]() MIchello heeft die auto die in zijn avatar staat. die blauwe mkiv. | |
pAin | dinsdag 16 maart 2004 @ 12:44 |
Damn, wat een toffe bak! Ga je er nog tupperware op gooien? Naar mijn mening niet doen, misschien qua styling andere velgen (Volk F-Zero Challenge ![]() Las in een ander topic dat je voor een Blitz Nur Spec uitlaat gaat. Das dus echt een ![]() Heb je trouwens een Japans sprekende ECU of een Engels sprekende ECU? Als je genoeg geld hebt, fftjes bij MoTeC langs brengen ![]() [offtopic] Ik zit nu ook naar een Supra (Turbo hoeft niet persee, wel een leuke bijkomstigheid ![]() ![]() Zou tof zijn als iemand antwoord kan geven op deze vraag. Helaas heb ik het geld niet voor een MK III of IV. | |
zinloos | dinsdag 16 maart 2004 @ 12:52 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
StefanP | dinsdag 16 maart 2004 @ 12:57 |
Ik heb een Europese ECU, die is volgens mij hetzelfde als die in de VS. Die van Japan is anders ("slechter"). En chiptuning, daar doet de supraclub niet aan, dat is iets voor WRXjes ![]() -downpipe zonder kats -andere uitlaat -boost cut defender -boost controller -andere luchtinlaat Dan ben je BPU (380-420 pk aan de wielen), vervolgens kun je er nog veel meer mee (andere cam gears, single turbo, enz, zie www.suprastore.com en vooral www.mkiv.com)... Mocht je per se een andere ECU willen, dan zijn er japanse tuningsmerken die ECUs leveren (bv AEM) waar je persoonlijke fuel/air mappings kunt instellen en zo - heel wat ingewikkelder dan een standaard chipje geloof ik. Hoe een supra op een track rijdt weet ik niet, ik ben er vrij 'simpel' mee bezig en zal er ook nooit mee op een track gaan rijden. Volgens mij zijn er ook alleen mk3s die de track op gaan, de meeste mensen zijn er te zuinig op. Een mk2 vinden zal moeilijk zijn want die zijn er bijna niet meer. Maar een mk3 turbo heb je al voor 2-3000 euro en dan heb je al 260pk! 2500 euro er bij en je hebt een 1JZ-GTE ipv de 7M-GTE, goed voor zeker 300pk en verder tunebaar naar boven de 500. @Michello - had je al een andere downpipe en uitlaat? [ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 16-03-2004 13:05:31 ] | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 16 maart 2004 @ 12:59 |
quote:een MKII is in NL niet geleverd met een turbo, er zit een 5M-GE motor in met rond de 150 pk. Standaard zijn deze auto's redelijk snel, met achterwielaandrijving is het wel leuk... super snel zoals de MKIV zijn ze niet... verder moet je goed opletten voor roest omdat de MKII wel eens wil roesten, niet zo erg als de TA versies van voor de MKII. Mijn vader heeft in het verleden op 2 verschillende MKII's turbo's laten zetten door een bedrijf in Brabant. Met turbo wordt het een kanon, ongelovelijk snel met een redelijke wegligging, ze zijn wel redelijk verradelijk cker in de regen maar dat hoort natuurlijk wel bij achterwielaangedreven sportauto's. Deze auto's zijn trouwens wel rond de 20 jaar oud en dienen met respect behandeld te worden ![]() | |
StefanP | dinsdag 16 maart 2004 @ 13:07 |
De supradoc van www.supras.nl is met een aantal mensen een mk2 aan het bouwen met een 600pk SP67 single turbo gecombineerd met een Mercedes supercharger... de laatste blaast de eerste paar duizend toeren totdat de turbo er in komt. Foto's + verhaal tot nu toe zijn op de bovengenoemde website te vinden in het forum... | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 16 maart 2004 @ 13:12 |
quote:Ik had het gezien, erg gaaf, zal wel een kanon worden, tis een vrij lichte auto ![]() alleen jammer van die mercedes supercharger... ![]() | |
MicHELLo | dinsdag 16 maart 2004 @ 19:32 |
@StefanP: Nee, downpipe en andere uitlaat heb ik niet. Ik kan nu met de nieuwe setup gewoon door de APK zonder problemen ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 16 maart 2004 @ 19:52 |
quote:andere eindpijp en downpipe levert je dan toch nog meer (makkelijker) pk's op ? | |
MicHELLo | dinsdag 16 maart 2004 @ 19:59 |
Een open uitlaat systeem geeft het beste resultaat, dat klopt. Maar eerst dit opbouwen en dan weer verder kijken | |
pAin | dinsdag 16 maart 2004 @ 20:03 |
Noem een nieuwe ECU alsjeblieft GEEN chiptuning, bij MoTeC krijg je een geheel nieuwe reken eenheid, geen simpel chipie, das voor Golf rijders ![]() ![]() Ik had het idd ook over de MK III, niet over de MK II. Op autoweek staan de stats dan niet van een MK I, is die nooit uitgegeven in den lage landen?? Neem mij niet kwalijk voor het offtopic gezwets, het gaat immers over de supra, maar niet over de jouwe ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 16 maart 2004 @ 20:04 |
quote:Doe je dat zelf (samen met het skoda team dan ![]() Of moet je het helemaal laten doen? lijkt me nogal prijzig namelijk. ![]() Lijkt me zo gaaf om op zo'n manier met een auto bezig te zijn. | |
StefanP | dinsdag 16 maart 2004 @ 20:35 |
quote:Yeah je kunt de stock ECU gebruiken tot wel 650pk denk ik... op t04r.com zijn er zelfs nog met 800+pk. Voor WRXen en zo is chippen inderdaad ideaal, maar voor een suup werkt dat niet. De mk1 heette volgens mij de celicasupra, maar zeker weten doe ik dat niet... Sequential Turbo's CT12B Turbine Size 52mm/44mm (big/small end of same blade) Compressor Size 58mm/39mm (big/small end of same blade) Turbine material Steel Scroll area (mm^2) 740 A/R ratio 0.53 CT12B is manufactured by Hitachi for Toyota | |
Tjabbo | dinsdag 16 maart 2004 @ 20:44 |
quote:Weet jij dat niet? ![]() CelicaSupra inderdaad. ga je eens inlezen man ![]() http://www.toyota-supra.com/toyota_supra_history.htm http://www.celicasupra.com/ | |
StefanP | zondag 9 mei 2004 @ 12:02 |
Sinds woensdag gemonteerd: RMM downpipe ![]() Blitz Nur-spec En een hele berg aan nieuwe connectors, slangen, vloeistoffen e.d. Hij gromt nu als een vuil beest en het is onmogelijk om geen aandacht te trekken van iedereen op de weg (silencer zit er natuurlijk niet in ![]() De turbo's spoelen nu ook sneller en deze onderdelen wegen veel minder dan de originele. Winst zou zo'n 30-50pk moeten zijn, maar het nieuwe geluid alleen al is genoeg ![]() En Tjabbo dinsdag a.s. vertrek ik voor 2 maanden naar de VS, dus... | |
pAin | zondag 9 mei 2004 @ 12:31 |
oe lekker!!!! Wij willen een mp3tje met dat lekkere geluid ![]() | |
Tjabbo | zondag 9 mei 2004 @ 14:36 |
![]() Dat méén je niet. Maar je mag hem wel een weekje bij mij stallen. staat hij in de garage, en ik zal hem alleen 's avonds af en toe eens gebruiken. Maar het feest gaat de eerste tijd dus niet door? Wat ga je dan doen ik de VS... ? | |
Ultimora | zondag 9 mei 2004 @ 14:45 |
quote:mooie beschrijving van lawaai ![]() | |
Xtreem | zondag 9 mei 2004 @ 14:48 |
quote:Het alternatief is dat ik 'm af en toe in Tilburg een wasbeurtje geef, en de motor bij houd ![]() Maar serieus, als ik het me goed herinner heb je geen garage, waar laat je 'm die 2 maand? | |
Tjabbo | zondag 9 mei 2004 @ 14:52 |
quote:bij mij dus. ik heb wel een garage ![]() | |
StefanP | zondag 9 mei 2004 @ 14:58 |
Ik moet voor mijn werk naar de VS en Zwitserland... de auto wordt bij mijn ouders gestald, no way dat ik die hier laat staan ![]() | |
Tjabbo | zondag 9 mei 2004 @ 15:09 |
quote:En wanneer je terug bent..... ![]() | |
flyguy | zondag 9 mei 2004 @ 19:52 |
met een downpipe moeten de cats er toch af? zo ja dan is ut illegaal en moet je met apk hem er ff af halen | |
Tjabbo | zondag 9 mei 2004 @ 19:54 |
quote:nee zowel bij de downpipes als verderop in de uitlaat zitten cats. de eersten gaan eruit, de laatste niet. en die laatste is vereiste bij de apk als ik me niet vergis. Zolang je CO2 uitstoot maar voldoende laag is tijdens de 4gastest. correct me if i'm wrong ![]() | |
StefanP | maandag 10 mei 2004 @ 22:20 |
Alles is d'r uit, het is één rechte pijp naar achteren. Het milieu interesseert me weinig en die ene katloze auto maakt echt geen bal uit, maar kwa PKs scheelt het enorm ![]() Wat de keuring betreft, die kan idd niet meer gebeuren bij de officiële dealer. Maar tegen een geringe meerprijs zijn er wel garages die de gasmeting over het hoofd willen zien... | |
BazzoS | maandag 10 mei 2004 @ 23:14 |
quote:ja, en nu wil ik ook een geluidsfragment/filmpje waar ik het geluid op kan bewonderen ![]() -edit- die garage die moet blij zijn dat ie zo'n suup mag keuren ![]() | |
StefanP | maandag 10 mei 2004 @ 23:35 |
2 maandjes wachten helaas ![]() | |
StefanP | dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:18 |
Hier nog wat foto's van toen Marco (Tjabbo) langs kwam. [patsmodus] ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() binnenkort 150pk/liter ![]() En voor de geïnteresseerden, het geluid van de nieuwe uitlaat: http://brunswijck.no-ip.com/karboforum/uploads/Img_0155.wav [/patsmodus] ;-) Marco bedankt voor het hosten ![]() Vrijdag a.s. ben ik aan de beurt bij de supradoc, voor de boost gauge / boost controller / iridium bougies / strut bar / nieuwe bak olie / ... 450pk, here I come! [ Bericht 2% gewijzigd door StefanP op 24-08-2004 21:26:07 ] | |
Cyberdogg | dinsdag 24 augustus 2004 @ 21:56 |
Mooie wagen. Leuk geluidje ook. | |
Just.an.Illusion | dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:07 |
Jezus wat een geile bak! ![]() Mag ik 'm een keer lenen? ![]() | |
Tjabbo | dinsdag 24 augustus 2004 @ 22:30 |
zozo toch naar de 450 pk? Het gaat toch wel hard hoor. Heb bij Just Another Owner in zijn supra MKIII gezeten, die heeft ook 450 pk. enorm wat een acceleratievermogen ![]() |