quote:Dude, niet zeuren dat kan je toch verwachten als je zo'n exotische ride koopt.
Op dinsdag 25 november 2003 13:23 schreef StefanP het volgende:
Zojuist even wat prijzen opgevraagd van onderdelen die ik wil vervangen... normale slijtage enzo, maar het is wel zo mooi als delen van dashbord en console nieuw vervangen worden.Dacht ik dus, tot ik de prijzen hoorde... eventjes een klein draai dingetje voor de airco, waar een roostertje gebroken is? 72 euro meneer. Een stukje plastic om de pook heen? 120 euro!! Asbakje? 52 euro.... Dingen die veel groter zijn zoals de hele voorbumper en bodemplaat van de motor (wil ik ook vervangen) kosten relatief gezien veel minder: 265 en 322 euro resp.
Dat ze voor die kleine klote dingetjes zo veel durven te vragen, en dan doe ik het inbouwen nog zelf ook, dus alleen de onderdelen!
En even naar de sloop gaan is er natuurlijk niet bij
Grmbl.
Btw, waarom doe je dan die spoiler weer std. Heb je geen zin in een vette andere?
En ik snap gerust dat Toyota winst wil maken hoor, maar 52 euro's voor een asbakje vind ik toch wel heel veel geld. Voor een asbakje, plastic plaatje van 20x10cm en een ventilator roostertje ben je bijna 300 euro kwijt... volgens mij is dat voor 90% winst voor hen
quote:Even v. deijne in Volkel bellen.
Op dinsdag 25 november 2003 13:33 schreef StefanP het volgende:
Neuh, standaard is hij al bruut genoeg, mijn mond valt elke ochtend nog open als ik hem zieEn ik snap gerust dat Toyota winst wil maken hoor, maar 52 euro's voor een asbakje vind ik toch wel heel veel geld. Voor een asbakje, plastic plaatje van 20x10cm en een ventilator roostertje ben je bijna 300 euro kwijt... volgens mij is dat voor 90% winst voor hen
omfg wat een velgen! Maar ook bijna 3000 euro... even sparen nog...
quote:mmm, das wel veel ja, maar die onderdelen heeft niemand op voorraad liggen, ik zal nog eens kijken, weinig tijd voor gehad tot nu toe... sorry
Op dinsdag 25 november 2003 13:23 schreef StefanP het volgende:
Zojuist even wat prijzen opgevraagd van onderdelen die ik wil vervangen... normale slijtage enzo, maar het is wel zo mooi als delen van dashbord en console nieuw vervangen worden.Dacht ik dus, tot ik de prijzen hoorde... eventjes een klein draai dingetje voor de airco, waar een roostertje gebroken is? 72 euro meneer. Een stukje plastic om de pook heen? 120 euro!! Asbakje? 52 euro.... Dingen die veel groter zijn zoals de hele voorbumper en bodemplaat van de motor (wil ik ook vervangen) kosten relatief gezien veel minder: 265 en 322 euro resp.
Dat ze voor die kleine klote dingetjes zo veel durven te vragen, en dan doe ik het inbouwen nog zelf ook, dus alleen de onderdelen!
En even naar de sloop gaan is er natuurlijk niet bij
Grmbl.
quote:Idd... Die heeft ook duplicaten, nieuw dus
Op dinsdag 25 november 2003 14:13 schreef Tjabbo het volgende:[..]
Even v. deijne in Volkel bellen.
quote:Neem je ook gelijk die remmen erbij dan?
Op dinsdag 25 november 2003 14:50 schreef StefanP het volgende:
Work Meister S2R
omfg wat een velgen!Maar ook bijna 3000 euro... even sparen nog...
Nou, ik wou dus onderdelen van het dash en de console vervangen, ook al kosten ze een fortuin. Bestelling geplaatst, belt toyota later terug dat die zooi niet meer geleverd wordt! Wat een naaistreek zeg, die auto is pas 7 jaar uit productie. In de VS pas 5 jaar en in Japan pas een jaar!
Voor ik de auto kocht heb ik nog geïnformeerd of alles nog te leveren was -om dit soort gedoe te voorkomen- en zeiden ze dat tot minstens 2006 alles beschikbaar zou zijn.
Supras liggen niet op de sloop dus dat wordt nog leuk als je iets nodig hebt.... pfff.... zware tegenvaller dus van Toyota.
Je weet wat je koopt en dat is geen alledaagse auto. Zelfs ik moet alles uit het buitenland halen voor mijn auto. En die van mij is nog niet eens zo exclusief als die wagen van jou.
Je kent MicHELLo toch? Die is member van de Supra club in Nederland. Als je zo iemand nu aanspreekt voor dit soort dingen. Dan kan je echt wel verder helpen en zo niet kent hij wel mensen die dat wel weten.
Je moet gewoon contacten leggen met dit soort wagens en imo niet naar een garage gaan want die hebben van dit soort wagens geen verstand. Om de simpele reden dat ze die nooit in de garage krijgen. En het kost je ook nog eens klauwen vol met geld. Maar dat kost deze auto zowiezo al.
En anders vraag het eens bij 1 van deze invoerders die veel materiaal uit het buitenland halen. Voor veel verschillende wagens
Ik ben blij dat ik bij de Supra club zit, want ze hebben me alleen maar geholpen. Iets wat je van een dealer niet kan verwachten, die willen je alleen maar een poot uitdraaien!
Onderdelen zijn erg gemakkelijk te verkrijgen, als je maar weet hoe je moet handelen. Het simpelst is alles door de Supradokter alias Arnout uit te laten voeren en als je veel tijd en geduld hebt kan je zelf op zoek gaan in het buitenland.
Ik vond het ook raar dat Stefan zijn grote beurt door de dealer had laten doen en dat hij het raar vond dat hij veel geld kwijt was. Als je het voor de garantie doet geef ik hem groot gelijk, maar verwacht niet dat de dealer altijd de beste materialen gebruikt! Als je het zelf doet kan je altijd bepalen of je gelijke of betere materialen gaat gebruiken.
En nooit meteen zeggen dat je van alles gaat tunen en zo. Daar moet je goed over na denken wat je wilt en rekening mee houden dat het een rib uit je lijf gaat kosten. Begin je met tunen, dan blijf je bezig met aanpassingen aan je auto...
Geniet eerst maar van je auto en zie dan maar verder
Michello: de grote beurt heeft ie bij een dealer gehad omdat ik maanden in het buitenland zat en bij terugkomst linea recta een afspraak had bij het RDW. Verder heb ik Arnout ook geprobeerd voor deze onderdelen, die had ze niet (pas na ombouw van Marcel's auto en dat kan nog een hele tijd duren)
[Dit bericht is gewijzigd door StefanP op 02-12-2003 19:41]
quote:Dan zul je toch echt meer contacten moeten leggen. Desnoods in het buitenland denk aan Amerika. Waar je toch echt wel deze onderdelen kan krijgen. Ze moeten gewoon de wil hebben om het voor je op te zoeken. En als ze dat niet hebben zal je het toch echt zelf moeten doen. Maar de naam die MicHELLo noemde kan die je niet helpen met onderdelen?
Op dinsdag 2 december 2003 19:35 schreef StefanP het volgende:
De importeur en de supra club heb ik al gehad hoor Jacco.... volgens beiden levert Toyota Japan de betreffende onderdelen gewoon niet meer. Oh en ik heb ook al 2 dealers in Duitsland gebeld, die konden het ook niet leveren. Ik zal wel eens wat van die zaken die je noemt proberen, maar aangezien ik gewoon delen van het dashbord zoek en geen ICE, bodykits of wat dan ook, zullen die het ook wel niet hebben. Sterker nog, die zullen gewoon zeggen 'toyota onderdeel 58804-14070, een stuk middenconsole? Uuuh... bel toyota maar'. Vandaar mijn 'beklag' hier dat zulke dingen zo kort na productie al niet meer geleverd worden.Michello: de grote beurt heeft ie bij een dealer gehad omdat ik in het buitenland zat en bij terugkomst linea recta een afspraak had bij het RDW. Verder heb ik Arnout ook geprobeerd voor deze onderdelen, die had ze niet (pas na ombouw van Marcel's auto en dat kan nog een hele tijd duren).
107.000km op de teller (6 in lijn... is vlgns mij net warm gedraaid)
Automaat (waar ik echt van hou)
Hij kost ¤ 29.900
Nu vroeg ik me af waar ik allemaal op moet letten. De site supras.nl en dit topic (en deel 1 natuurlijk) zijn al berehandig. Omdat hier meerdere Supra eigenaren rondlopen dacht ik het toch ook even aan jullie te vragen.
De bedoeling is dat die wagen nog (heel) wat jaren bij me blijft mocht ik hem kopen. Een nieuwe hobby zeg maar. Hoe geschikt is die voor dagelijks gebruik... ik las op supras.nl dat olie verversen iets is wat om de 8 à 10.000 km moet gebeuren. Zijn er nog meer zaken waar rekening mee gehouden moet worden?
Thnx alvast!
quote:Deze...(klik)
Op donderdag 4 december 2003 18:37 schreef MicHELLo het volgende:
Welke heb je op het oog?
Tikkie aan de prijzige kant, maar als hij goed onderhouden is zou ik het doen als ik jou was!
Op www.i-supra.com en op supras.nl kun je in de FAQ een buying guide vinden... onlangs vond ik nog een andere die nog gedetailleerder was, maar waar weet ik niet meer.
Check iig onder de voorkant, en onder de motorkap tegen de bumper aan, als ie schade heeft gehad dan kun je het daar waarschijnlijk zien. En check de verlichting van het console, dit moet je op een donkere plaats doen. Een aantal van mijn ledjes was dus stuk en dit viel niet op omdat ik de auto in daglicht heb geïnspecteerd.
Succes er mee en laat het maar horen...
K heb met die schade man gesproken vandaag (kwam langs om een auto te taxeren)
Je moet je verzekerings (agent) bellen, er is een formule voor om te bepalen hoeveel waarde vermindering jouw auto nu heeft.
als de schade mooi gerepareerd wordt kun je, je auto nog goed verkopen ook nog
quote:Ik vind het zelf ook een behoorlijke prijs voor een tweedehandsje :p maar ik geloof dat ie toch wel redelijk gemiddeld is. Ze hebben er nog een trouwens, voor 27000 en change. Ze zeggen dat het onderhoudsboekje en 'enkele rekeningen' erbijzitten.
Tikkie aan de prijzige kant, maar als hij goed onderhouden is zou ik het doen als ik jou was!
quote:Niks? Hoeveel is niks bij jou?
Oh en je kunt niks vervoeren, houd daar ook rekening mee.
quote:Kratje bier kan op de bijrijders stoel. Dus ruimte genoeg!
Op donderdag 4 december 2003 20:06 schreef Chief het volgende:[..]
Ik vind het zelf ook een behoorlijke prijs voor een tweedehandsje :p maar ik geloof dat ie toch wel redelijk gemiddeld is. Ze hebben er nog een trouwens, voor 27000 en change. Ze zeggen dat het onderhoudsboekje en 'enkele rekeningen' erbijzitten.
[..]Niks? Hoeveel is niks bij jou?
Dit zou toch niet fijn zijn... geen dozen kunnen vervoeren ok maar er moet toch wel iets inpassen. Heb je nog iets aan die neerklapbare achterbank qua ruimte?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |