abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14673307
Wow, ik ben geen Supra fan, maar dit is wel een erg mooie .

Ga je er nog dingen aan veranderen/ tunen of hou je em in de huidige staat?

Zoalssie nu is, issie erg mooi, een beetje lager zou em nog mooier maken, maar zo issie al

pi_14674231
Yep, ik heb een heel verlanglijstje, maar eerst moeten er nog een paar noodzakelijke dingen gebeuren... en daarna veel sparen

Vrijdag a.s. komt het Clifford alarm er in, en alle 4 de velgen moeten gemaakt of vervangen worden Ben nl. bij de velgenboer geweest, we hebben ze allemaal gecheckt, en er zit dus in elke velg een slag. Heel irritant Repareren kost nl. ook al 400 euro en dan heb je nog geen garantie dat het weer 100% wordt.

Flink balen dus, hoe krijgt ie het voor elkaar. Maar 1 ding geleerd: als je een auto koopt met LM velgen, laat dat ding op een brug zetten, en laat de wielen snel draaien. Met het oog kun je vaak zien of de velg al goed is. Oh en zoek een kaarsrechte weg op met goed wegdek (m.a.w. niet in Spanje dus) zodat je het tijdens het rijden ook merkt!

Maaruh het wensen lijstje: opnieuw spuiten, ander audio systeem, stoelen opnieuw bekleden of vervangen, brembo's of een ander vet rem systeem, single of upgraded dual turbo's, ander fuel systeem, blowoff valve, nieuw shortblock, dashbord en omgeving vervangen door nieuw, andere downpipe en uitlaat, enz.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_14674813
Ah, succes met sparen iig .
Tklinkt wel duur allemaal.
pi_14675441
quote:
Op zondag 16 november 2003 13:22 schreef StefanP het volgende:
Yep, ik heb een heel verlanglijstje, maar eerst moeten er nog een paar noodzakelijke dingen gebeuren... en daarna veel sparen

Vrijdag a.s. komt het Clifford alarm er in, en alle 4 de velgen moeten gemaakt of vervangen worden Ben nl. bij de velgenboer geweest, we hebben ze allemaal gecheckt, en er zit dus in elke velg een slag. Heel irritant Repareren kost nl. ook al 400 euro en dan heb je nog geen garantie dat het weer 100% wordt.

Flink balen dus, hoe krijgt ie het voor elkaar. Maar 1 ding geleerd: als je een auto koopt met LM velgen, laat dat ding op een brug zetten, en laat de wielen snel draaien. Met het oog kun je vaak zien of de velg al goed is. Oh en zoek een kaarsrechte weg op met goed wegdek (m.a.w. niet in Spanje dus) zodat je het tijdens het rijden ook merkt!

Maaruh het wensen lijstje: opnieuw spuiten, ander audio systeem, stoelen opnieuw bekleden of vervangen, brembo's of een ander vet rem systeem, single of upgraded dual turbo's, ander fuel systeem, blowoff valve, nieuw shortblock, dashbord en omgeving vervangen door nieuw, andere downpipe en uitlaat, enz.

waarom wil jij een nieuw shortblock?
pi_14676661
Waarom niet, een nieuw gebouwd blok is weer als nieuw
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_14677407
quote:
Op zondag 16 november 2003 13:22 schreef StefanP het volgende:

Probeer hier eens voor je velgen ?

http://www.develgendokter.nl

pi_14679329
Ik heb www.wheeltrim.nl gebeld (zelfde als de velgendokter), repareren van een 19" velg is 93 euro... en dat is alleen richten, dus excl alle krasjes en stoepschade er af halen. En je moet ze los aanleveren, ze mogen niet eens op banden zitten of nog onder de auto. Niet handig dus, want in de suup past maar 1 velg per rit Kan net zo goed iets meer uitgeven voor compleet nieuwe, weet je ook zeker dat ze weer perfect zijn.
-Mark Steyn
  zondag 16 november 2003 @ 18:37:26 #58
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14680560
Gaat het nog lang duren voordat je rijden kunt eigenlijk?

Ik heb gister de celica gepoetst. Helemaal klaar voor de winter, en voor een minimeet met fotoshoot eigenlijk

pi_14684229
Morgen moet ik bellen voor de velgen, het betreft nl. maten die de importeur niet standaard levert. Het kon met een beetje geluk een week duren als ze in Italie op voorraad waren, maar ook een half jaar als ze apart gemaakt moeten worden (pech gehad dan, want daar begin ik niet aan). Tot die tijd blijft ie stilstaan behalve voor reparaties e.d.... maar als het eens mooi weer is kunnen we wel es ergens afspreken dicht bij Tilburg In de buurt van Apeldoorn kom ik soms ook wel eens, maar om daar of ergens anders af te spreken moeten we toch echt wachten tot er andere velgen op zitten... als je daar niet op wil wachten, dan kun je me mailen kan op
-Mark Steyn
  maandag 17 november 2003 @ 18:54:46 #60
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_14707648
nog ongeveer 600 dagen dan hoop ik ook de turbo's horen fluiten ......................
The more debt, the better
  maandag 17 november 2003 @ 21:22:59 #61
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14713028
quote:
Op maandag 17 november 2003 18:54 schreef flyguy het volgende:
nog ongeveer 600 dagen dan hoop ik ook de turbo's horen fluiten ......................
First post! en dat nog wel in PTA
Welkom.

Misschien iets meer info? 600 dgn is nogal even verwijderd van hier, en een turbo zit al op de eerste de beste diesel.

pi_14717470
Stefan, op hoeveel pk draait hij nu? sorry als je al gezegt hebt, dan heb ik dat even gemist

mja, verder een zeer strakke wagen, heb je al wat ervaring met snelle jappen, ofniet?

2 december moet ik voor me 2e keer op voor me rijbewijs, en als ik slaag hoop ik dat er voor et eind van dit jaar een '94 Eclipse voor de deur staat Tjah, je moet goedkoop beginnen he

verder succes met je project

pi_14729528
Als het goed is zo'n 330pk. Maar hij is niet gedyno'd hoor, dus het kunnen er net zo goed ietsje minder zijn. Hij is nog niet door een expert nagekeken of gemod

Geen ervaring met Japanners verder...

-Mark Steyn
  dinsdag 18 november 2003 @ 14:45:16 #64
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14729859
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 14:33 schreef StefanP het volgende:
Als het goed is zo'n 330pk. Maar hij is niet gedyno'd hoor, dus het kunnen er net zo goed ietsje minder zijn. Hij is nog niet door een expert nagekeken of gemod

Geen ervaring met Japanners verder...

Wat gaan de eerste mods zijn??

Wastegate shimmen en een flink ander luchtfilter?
Die zijn het goedkoopst volgens mij.

pi_14732569
Luchtfilter (+-12pk) en andere downpipe (30-40pk afhankelijk van met of zonder kat). TZT, dus dat kan best pas over een jaartje zijn
-Mark Steyn
  dinsdag 18 november 2003 @ 18:11:41 #66
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_14735362
quote:
Op maandag 17 november 2003 21:22 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

First post! en dat nog wel in PTA
Welkom.

Misschien iets meer info? 600 dgn is nogal even verwijderd van hier, en een turbo zit al op de eerste de beste diesel.

nou we zitten in een supra topic en ik heb het over turbo'S dus neem een wilde gok (hint geen mitshubishi, nissan, subaru, honda of mazda)(en turbo'S heb je in productiewagens alleen in japan zoals je vast wel weet )
pi_14735476
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 18:11 schreef flyguy het volgende:

[..]
en turbo'S heb je in productiewagens alleen in japan zoals je vast wel weet )

wat bedoel je hier precies mee, als ik vragen mag
  dinsdag 18 november 2003 @ 18:20:47 #68
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_14735560
oke ik bedoel een supra TT dat jullie er nu al achter zijn
pi_14736253
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 18:20 schreef flyguy het volgende:
oke ik bedoel een supra TT dat jullie er nu al achter zijn
ik vraag wat je bedoelt met die zin... niet welke auto je bedoelt.
  dinsdag 18 november 2003 @ 23:05:39 #70
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14743949
quote:
Op dinsdag 18 november 2003 18:45 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

ik vraag wat je bedoelt met die zin... niet welke auto je bedoelt.

inderdaad. want zoals ik het opvat zouden alleen jappen geblazen motoren maken. en dat is niet zo.
Een leuk weetje is dat bijv. SAAB de eerste productieauto met turbo leverde, en nu het enige merk is dat tot voor zeer kort alleen geblazen motoren leverde in hun auto's (tot die ballen van GM kwamen met het idee de saabs uit te rusten met een 1800cc motor uit de vectra)
zoals je vast wel weet

Daarnaast zitten we in het topic over "stefan's" supra, als je het zo letterlijk nemen wilt, en is de supra ook NA leverbaar geweest.

Als je nu eens wat meer info kon geven. die diesel was natuurlijk een garpje, dat zal je nu wel doorhebben. Dit topic gaat over een MKIV, maar je kunt ook wel MKII of MKIII kopen met turbo. (en na modificatie met twin turbo's)
Maar goed, we wachten dus op de supra die je al hebt??? of nog moet gaan kopen??? of wachten tot je je rijbewijs hebt over 2 jaar?
Je bent 17 ???, en wilt direct een 300+bhp auto gaan rijden? begin maar eens met een starlet. (welke je trouwens ook af fabriek met turbo krijgen kunt. zoek maar eens op "starlet glanza")

kortom, we snappen geen bal van je verhaal.
(No offence trouwens )

woensdag 19 november 2003 @ 16:53:17 #71
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_14762874
ja beetje vaag maar ja kben nu 16 en ja kga op me 18de 280pk auto rijden (japanse supra mk4 TT) en dan na een poosje bpu++ er op

btw aub geen verhaal over eerst een minder prestatieauto verhaal want dat kost uiteindelijk toch meer geld.

nog 2 jaar

pi_14763519
Nou volgens mij is tjabbo zeer duidelijk
eeh, over dat beginnen in een kleinere auto... tjah, daar zij de menigen over verdeeld, tis natuurlijk wel zo dat het overandtwoord is om als 18 jarige al meteen in een 300hp+ bak gaat rijden.

Maar kijk nou bv. naar een Mitsubishi Eclipse, of een Nissan 180,200 of 240sx? Dat zijn mooie wagens om mee te beginnen, en ik zelf ga voor de Eclipse. (110kw/150pk op auto van 1200kg) Ik wil hem gaan tunen etc, maar voordat ik dat doe ga ik eerst die auto onder me hand zien te krijgen.... je rijd jezelf zeer snel kapot of kreupel met een opgevoerde bak...

maarjah, das mij mening, je kan er wat van opsteken, of het gewoon negeren, boeid me niet

woensdag 19 november 2003 @ 17:41:57 #73
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_14764276
ik weet het allemaal maar ja een 150 pk eclipse met 1200 kg dan heb je al halve supra prestaties

ik wil het gelijk goed doen en ik weet dat het veel geld kost en zo (vooral verzekeren, de meeste willen je tussen de 18 en 24 met zo'n auto niet eens hebben )

maar ja ik wil niet iemand zijn die wijs doet met een golf gti'tje of een ricer met een civicje

pi_14764422
quote:
Op woensdag 19 november 2003 17:41 schreef flyguy het volgende:
(vooral verzekeren, de meeste willen je tussen de 18 en 24 met zo'n auto niet eens hebben )
en ze hebben daar groot gelijk in en ook hele goede redenen voor!
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
pi_14764566
quote:
Op woensdag 19 november 2003 17:41 schreef flyguy het volgende:
ik weet het allemaal maar ja een 150 pk eclipse met 1200 kg dan heb je al halve supra prestaties

ik wil het gelijk goed doen en ik weet dat het veel geld kost en zo (vooral verzekeren, de meeste willen je tussen de 18 en 24 met zo'n auto niet eens hebben )

maar ja ik wil niet iemand zijn die wijs doet met een golf gti'tje of een ricer met een civicje

neem maar van mij aan dat het jezelf niet lukt om op je 18de of 20ste of 23ste een auto met 200+ pk te gaan verzekeren.

daar komen je ouders voor het eerst als handig om de hoek zeilen!

2825cc Single Turbo Beast
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')