abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2004 @ 13:07:27 #276
46960 StefanP
polemicist
pi_17752017
De supradoc van www.supras.nl is met een aantal mensen een mk2 aan het bouwen met een 600pk SP67 single turbo gecombineerd met een Mercedes supercharger... de laatste blaast de eerste paar duizend toeren totdat de turbo er in komt. Foto's + verhaal tot nu toe zijn op de bovengenoemde website te vinden in het forum...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_17752136
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 13:07 schreef StefanP het volgende:
De supradoc van www.supras.nl is met een aantal mensen een mk2 aan het bouwen met een 600pk SP67 single turbo gecombineerd met een Mercedes supercharger... de laatste blaast de eerste paar duizend toeren totdat de turbo er in komt. Foto's + verhaal tot nu toe zijn op de bovengenoemde website te vinden in het forum...
Ik had het gezien, erg gaaf, zal wel een kanon worden, tis een vrij lichte auto
alleen jammer van die mercedes supercharger...
  dinsdag 16 maart 2004 @ 19:32:48 #278
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_17760089
@StefanP: Nee, downpipe en andere uitlaat heb ik niet. Ik kan nu met de nieuwe setup gewoon door de APK zonder problemen
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
  dinsdag 16 maart 2004 @ 19:52:05 #279
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17760544
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 19:32 schreef MicHELLo het volgende:
@StefanP: Nee, downpipe en andere uitlaat heb ik niet. Ik kan nu met de nieuwe setup gewoon door de APK zonder problemen
andere eindpijp en downpipe levert je dan toch nog meer (makkelijker) pk's op ?
  dinsdag 16 maart 2004 @ 19:59:55 #280
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_17760805
Een open uitlaat systeem geeft het beste resultaat, dat klopt. Maar eerst dit opbouwen en dan weer verder kijken
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
pi_17760914
Noem een nieuwe ECU alsjeblieft GEEN chiptuning, bij MoTeC krijg je een geheel nieuwe reken eenheid, geen simpel chipie, das voor Golf rijders . Alles word voor je afgesteld, tot op de minimale dingetjes na en je hebt een super goede garantie. Maar wanneer je echt voor big boost gaat (wat voor turbo's zitten er eigenlijk op die supra van je? Garett T30ers, net als op een Skyline? En wat voor druk blazen ze standaard?), moet je dan wel niet voor een nieuwe ECU gaan?? Of is die ECU standaard al berekend op meer pk's dan hij eigenlijk kan? Dat zou pas service zijn . Een supra tunen is zowiezo al niet goedkoop,geen 1 auto goed tunen is goedkoop, maar een Supra slaat denk ik toch wel alles, imho de meest extreme auto die te tunen is en als je dan ook nog een nieuwe ECU moet gaan aanschaffen *slik*. Nu kijk je natuurlijk niet direct naar de centen, tis een liefhebberij etc, maar loopt toch aardig op! En trouwens, WRXen en STi's gaan wel veeeeel beter draaien, heb zelf eens in een GT - Turbo gereden met een MoTeC gemapte ECU, echt een kanon, zeker als je weet hoe ie rijd wanneer niet die ECU erin zit.

Ik had het idd ook over de MK III, niet over de MK II. Op autoweek staan de stats dan niet van een MK I, is die nooit uitgegeven in den lage landen??

Neem mij niet kwalijk voor het offtopic gezwets, het gaat immers over de supra, maar niet over de jouwe
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:04:54 #282
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17760949
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 19:59 schreef MicHELLo het volgende:
Een open uitlaat systeem geeft het beste resultaat, dat klopt. Maar eerst dit opbouwen en dan weer verder kijken
Doe je dat zelf (samen met het skoda team dan ) ?
Of moet je het helemaal laten doen? lijkt me nogal prijzig namelijk.

Lijkt me zo gaaf om op zo'n manier met een auto bezig te zijn.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:35:10 #283
46960 StefanP
polemicist
pi_17761723
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:03 schreef pAin het volgende:
Noem een nieuwe ECU alsjeblieft GEEN chiptuning, bij MoTeC krijg je een geheel nieuwe reken eenheid, geen simpel chipie, das voor Golf rijders . Alles word voor je afgesteld, tot op de minimale dingetjes na en je hebt een super goede garantie. Maar wanneer je echt voor big boost gaat (wat voor turbo's zitten er eigenlijk op die supra van je? Garett T30ers, net als op een Skyline? En wat voor druk blazen ze standaard?), moet je dan wel niet voor een nieuwe ECU gaan?? Of is die ECU standaard al berekend op meer pk's dan hij eigenlijk kan? Dat zou pas service zijn . Een supra tunen is zowiezo al niet goedkoop,geen 1 auto goed tunen is goedkoop, maar een Supra slaat denk ik toch wel alles, imho de meest extreme auto die te tunen is en als je dan ook nog een nieuwe ECU moet gaan aanschaffen *slik*. Nu kijk je natuurlijk niet direct naar de centen, tis een liefhebberij etc, maar loopt toch aardig op! En trouwens, WRXen en STi's gaan wel veeeeel beter draaien, heb zelf eens in een GT - Turbo gereden met een MoTeC gemapte ECU, echt een kanon, zeker als je weet hoe ie rijd wanneer niet die ECU erin zit.

Ik had het idd ook over de MK III, niet over de MK II. Op autoweek staan de stats dan niet van een MK I, is die nooit uitgegeven in den lage landen??

Neem mij niet kwalijk voor het offtopic gezwets, het gaat immers over de supra, maar niet over de jouwe
Yeah je kunt de stock ECU gebruiken tot wel 650pk denk ik... op t04r.com zijn er zelfs nog met 800+pk.

Voor WRXen en zo is chippen inderdaad ideaal, maar voor een suup werkt dat niet.

De mk1 heette volgens mij de celicasupra, maar zeker weten doe ik dat niet...

Sequential Turbo's CT12B
Turbine Size 52mm/44mm (big/small end of same blade)
Compressor Size 58mm/39mm (big/small end of same blade)
Turbine material Steel
Scroll area (mm^2) 740
A/R ratio 0.53
CT12B is manufactured by Hitachi for Toyota
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 16 maart 2004 @ 20:44:18 #284
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17761931
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 20:35 schreef StefanP het volgende:

[..]

Yeah je kunt de stock ECU gebruiken tot wel 650pk denk ik... op t04r.com zijn er zelfs nog met 800+pk.

Voor WRXen en zo is chippen inderdaad ideaal, maar voor een suup werkt dat niet.

De mk1 heette volgens mij de celicasupra, maar zeker weten doe ik dat niet...
Weet jij dat niet?



CelicaSupra inderdaad. ga je eens inlezen man

http://www.toyota-supra.com/toyota_supra_history.htm
http://www.celicasupra.com/
  zondag 9 mei 2004 @ 12:02:56 #285
46960 StefanP
polemicist
pi_18992256
Sinds woensdag gemonteerd:

RMM downpipe


Blitz Nur-spec


En een hele berg aan nieuwe connectors, slangen, vloeistoffen e.d. Hij gromt nu als een vuil beest en het is onmogelijk om geen aandacht te trekken van iedereen op de weg (silencer zit er natuurlijk niet in ). Bij lage toeren is het een heel diep gebrom en bij accelleratie een nogal asociale roffel.

De turbo's spoelen nu ook sneller en deze onderdelen wegen veel minder dan de originele. Winst zou zo'n 30-50pk moeten zijn, maar het nieuwe geluid alleen al is genoeg Al met al is begint hij wel obsceen snel te worden, gisteren nog even een stukje gereden met een vriend en die vond het niet leuk meer op een bepaald moment (220 of zo, hehe).

En Tjabbo dinsdag a.s. vertrek ik voor 2 maanden naar de VS, dus...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 9 mei 2004 @ 12:31:44 #286
81192 pAin
Kiwi.
pi_18992694
oe lekker!!!!

Wij willen een mp3tje met dat lekkere geluid
  zondag 9 mei 2004 @ 14:36:36 #287
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_18994803


Dat méén je niet.

Maar je mag hem wel een weekje bij mij stallen. staat hij in de garage, en ik zal hem alleen 's avonds af en toe eens gebruiken.

Maar het feest gaat de eerste tijd dus niet door?
Wat ga je dan doen ik de VS... ?
pi_18994974
quote:
Op zondag 9 mei 2004 12:02 schreef StefanP het volgende:
Sinds woensdag gemonteerd:

RMM downpipe
[afbeelding]

Blitz Nur-spec
[afbeelding]

En een hele berg aan nieuwe connectors, slangen, vloeistoffen e.d. Hij gromt nu als een vuil beest en het is onmogelijk om geen aandacht te trekken van iedereen op de weg (silencer zit er natuurlijk niet in ). Bij lage toeren is het een heel diep gebrom en bij accelleratie een nogal asociale roffel.

De turbo's spoelen nu ook sneller en deze onderdelen wegen veel minder dan de originele. Winst zou zo'n 30-50pk moeten zijn, maar het nieuwe geluid alleen al is genoeg Al met al is begint hij wel obsceen snel te worden, gisteren nog even een stukje gereden met een vriend en die vond het niet leuk meer op een bepaald moment (220 of zo, hehe).

En Tjabbo dinsdag a.s. vertrek ik voor 2 maanden naar de VS, dus...
mooie beschrijving van lawaai geil
2825cc Single Turbo Beast
  zondag 9 mei 2004 @ 14:48:44 #289
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_18995026
quote:
Op zondag 9 mei 2004 14:36 schreef Tjabbo het volgende:


Dat méén je niet.

Maar je mag hem wel een weekje bij mij stallen. staat hij in de garage, en ik zal hem alleen 's avonds af en toe eens gebruiken.

Maar het feest gaat de eerste tijd dus niet door?
Wat ga je dan doen ik de VS... ?
Het alternatief is dat ik 'm af en toe in Tilburg een wasbeurtje geef, en de motor bij houd

Maar serieus, als ik het me goed herinner heb je geen garage, waar laat je 'm die 2 maand?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  zondag 9 mei 2004 @ 14:52:57 #290
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_18995119
quote:
Op zondag 9 mei 2004 14:48 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Het alternatief is dat ik 'm af en toe in Tilburg een wasbeurtje geef, en de motor bij houd

Maar serieus, als ik het me goed herinner heb je geen garage, waar laat je 'm die 2 maand?
bij mij dus. ik heb wel een garage
  zondag 9 mei 2004 @ 14:58:20 #291
46960 StefanP
polemicist
pi_18995211
Ik moet voor mijn werk naar de VS en Zwitserland... de auto wordt bij mijn ouders gestald, no way dat ik die hier laat staan
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 9 mei 2004 @ 15:09:02 #292
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_18995436
quote:
Op zondag 9 mei 2004 14:58 schreef StefanP het volgende:
Ik moet voor mijn werk naar de VS en Zwitserland... de auto wordt bij mijn ouders gestald, no way dat ik die hier laat staan
En wanneer je terug bent.....


  zondag 9 mei 2004 @ 19:52:48 #293
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_19001843
met een downpipe moeten de cats er toch af? zo ja dan is ut illegaal en moet je met apk hem er ff af halen
The more debt, the better
  zondag 9 mei 2004 @ 19:54:06 #294
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_19001885
quote:
Op zondag 9 mei 2004 19:52 schreef flyguy het volgende:
met een downpipe moeten de cats er toch af? zo ja dan is ut illegaal en moet je met apk hem er ff af halen
nee zowel bij de downpipes als verderop in de uitlaat zitten cats.

de eersten gaan eruit, de laatste niet. en die laatste is vereiste bij de apk als ik me niet vergis.
Zolang je CO2 uitstoot maar voldoende laag is tijdens de 4gastest.

correct me if i'm wrong
  maandag 10 mei 2004 @ 22:20:05 #295
46960 StefanP
polemicist
pi_19032092
Alles is d'r uit, het is één rechte pijp naar achteren. Het milieu interesseert me weinig en die ene katloze auto maakt echt geen bal uit, maar kwa PKs scheelt het enorm

Wat de keuring betreft, die kan idd niet meer gebeuren bij de officiële dealer. Maar tegen een geringe meerprijs zijn er wel garages die de gasmeting over het hoofd willen zien...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_19033823
quote:
Op maandag 10 mei 2004 22:20 schreef StefanP het volgende:
Alles is d'r uit, het is één rechte pijp naar achteren. Het milieu interesseert me weinig en die ene katloze auto maakt echt geen bal uit, maar kwa PKs scheelt het enorm

Wat de keuring betreft, die kan idd niet meer gebeuren bij de officiële dealer. Maar tegen een geringe meerprijs zijn er wel garages die de gasmeting over het hoofd willen zien...
ja, en nu wil ik ook een geluidsfragment/filmpje waar ik het geluid op kan bewonderen

-edit- die garage die moet blij zijn dat ie zo'n suup mag keuren
  maandag 10 mei 2004 @ 23:35:44 #297
46960 StefanP
polemicist
pi_19034476
2 maandjes wachten helaas Met een beetje mazzel vind ik daar een goedkope digitale cam die ook geluid kan opnemen...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_21519109
Hier nog wat foto's van toen Marco (Tjabbo) langs kwam.

[patsmodus]






































binnenkort 150pk/liter

En voor de geïnteresseerden, het geluid van de nieuwe uitlaat: http://brunswijck.no-ip.com/karboforum/uploads/Img_0155.wav

[/patsmodus] ;-)

Marco bedankt voor het hosten

Vrijdag a.s. ben ik aan de beurt bij de supradoc, voor de boost gauge / boost controller / iridium bougies / strut bar / nieuwe bak olie / ... 450pk, here I come!

[ Bericht 2% gewijzigd door StefanP op 24-08-2004 21:26:07 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_21520246
Mooie wagen. Leuk geluidje ook.
There is no other!
pi_21520559
Jezus wat een geile bak!

Mag ik 'm een keer lenen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')