Ik had het gezien, erg gaaf, zal wel een kanon worden, tis een vrij lichte autoquote:Op dinsdag 16 maart 2004 13:07 schreef StefanP het volgende:
De supradoc van www.supras.nl is met een aantal mensen een mk2 aan het bouwen met een 600pk SP67 single turbo gecombineerd met een Mercedes supercharger... de laatste blaast de eerste paar duizend toeren totdat de turbo er in komt. Foto's + verhaal tot nu toe zijn op de bovengenoemde website te vinden in het forum...
andere eindpijp en downpipe levert je dan toch nog meer (makkelijker) pk's op ?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:32 schreef MicHELLo het volgende:
@StefanP: Nee, downpipe en andere uitlaat heb ik niet. Ik kan nu met de nieuwe setup gewoon door de APK zonder problemen![]()
Doe je dat zelf (samen met het skoda team danquote:Op dinsdag 16 maart 2004 19:59 schreef MicHELLo het volgende:
Een open uitlaat systeem geeft het beste resultaat, dat klopt. Maar eerst dit opbouwen en dan weer verder kijken
Yeah je kunt de stock ECU gebruiken tot wel 650pk denk ik... op t04r.com zijn er zelfs nog met 800+pk.quote:Op dinsdag 16 maart 2004 20:03 schreef pAin het volgende:
Noem een nieuwe ECU alsjeblieft GEEN chiptuning, bij MoTeC krijg je een geheel nieuwe reken eenheid, geen simpel chipie, das voor Golf rijders. Alles word voor je afgesteld, tot op de minimale dingetjes na en je hebt een super goede garantie. Maar wanneer je echt voor big boost gaat (wat voor turbo's zitten er eigenlijk op die supra van je? Garett T30ers, net als op een Skyline? En wat voor druk blazen ze standaard?), moet je dan wel niet voor een nieuwe ECU gaan?? Of is die ECU standaard al berekend op meer pk's dan hij eigenlijk kan? Dat zou pas service zijn
. Een supra tunen is zowiezo al niet goedkoop,geen 1 auto goed tunen is goedkoop, maar een Supra slaat denk ik toch wel alles, imho de meest extreme auto die te tunen is en als je dan ook nog een nieuwe ECU moet gaan aanschaffen *slik*. Nu kijk je natuurlijk niet direct naar de centen, tis een liefhebberij etc, maar loopt toch aardig op! En trouwens, WRXen en STi's gaan wel veeeeel beter draaien, heb zelf eens in een GT - Turbo gereden met een MoTeC gemapte ECU, echt een kanon, zeker als je weet hoe ie rijd wanneer niet die ECU erin zit.
Ik had het idd ook over de MK III, niet over de MK II. Op autoweek staan de stats dan niet van een MK I, is die nooit uitgegeven in den lage landen??
Neem mij niet kwalijk voor het offtopic gezwets, het gaat immers over de supra, maar niet over de jouwe![]()
Weet jij dat niet?quote:Op dinsdag 16 maart 2004 20:35 schreef StefanP het volgende:
[..]
Yeah je kunt de stock ECU gebruiken tot wel 650pk denk ik... op t04r.com zijn er zelfs nog met 800+pk.
Voor WRXen en zo is chippen inderdaad ideaal, maar voor een suup werkt dat niet.
De mk1 heette volgens mij de celicasupra, maar zeker weten doe ik dat niet...
mooie beschrijving van lawaaiquote:Op zondag 9 mei 2004 12:02 schreef StefanP het volgende:
Sinds woensdag gemonteerd:
RMM downpipe
[afbeelding]
Blitz Nur-spec
[afbeelding]
En een hele berg aan nieuwe connectors, slangen, vloeistoffen e.d. Hij gromt nu als een vuil beest en het is onmogelijk om geen aandacht te trekken van iedereen op de weg (silencer zit er natuurlijk niet in). Bij lage toeren is het een heel diep gebrom en bij accelleratie een nogal asociale roffel.
De turbo's spoelen nu ook sneller en deze onderdelen wegen veel minder dan de originele. Winst zou zo'n 30-50pk moeten zijn, maar het nieuwe geluid alleen al is genoegAl met al is begint hij wel obsceen snel te worden, gisteren nog even een stukje gereden met een vriend en die vond het niet leuk meer op een bepaald moment (220 of zo, hehe).
En Tjabbo dinsdag a.s. vertrek ik voor 2 maanden naar de VS, dus...
Het alternatief is dat ik 'm af en toe in Tilburg een wasbeurtje geef, en de motor bij houdquote:Op zondag 9 mei 2004 14:36 schreef Tjabbo het volgende:
Dat méén je niet.
Maar je mag hem wel een weekje bij mij stallen. staat hij in de garage, en ik zal hem alleen 's avonds af en toe eens gebruiken.
Maar het feest gaat de eerste tijd dus niet door?
Wat ga je dan doen ik de VS... ?
bij mij dus. ik heb wel een garagequote:Op zondag 9 mei 2004 14:48 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Het alternatief is dat ik 'm af en toe in Tilburg een wasbeurtje geef, en de motor bij houd
Maar serieus, als ik het me goed herinner heb je geen garage, waar laat je 'm die 2 maand?
En wanneer je terug bent.....quote:Op zondag 9 mei 2004 14:58 schreef StefanP het volgende:
Ik moet voor mijn werk naar de VS en Zwitserland... de auto wordt bij mijn ouders gestald, no way dat ik die hier laat staan
nee zowel bij de downpipes als verderop in de uitlaat zitten cats.quote:Op zondag 9 mei 2004 19:52 schreef flyguy het volgende:
met een downpipe moeten de cats er toch af? zo ja dan is ut illegaal en moet je met apk hem er ff af halen
ja, en nu wil ik ook een geluidsfragment/filmpje waar ik het geluid op kan bewonderenquote:Op maandag 10 mei 2004 22:20 schreef StefanP het volgende:
Alles is d'r uit, het is één rechte pijp naar achteren. Het milieu interesseert me weinig en die ene katloze auto maakt echt geen bal uit, maar kwa PKs scheelt het enorm
Wat de keuring betreft, die kan idd niet meer gebeuren bij de officiële dealer. Maar tegen een geringe meerprijs zijn er wel garages die de gasmeting over het hoofd willen zien...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |