abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2004 @ 16:34:41 #251
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17733471
Oeh jongens toch
Mag ik jullie aanraken?
  maandag 15 maart 2004 @ 21:47:49 #252
46960 StefanP
polemicist
pi_17741510
quote:
Op maandag 15 maart 2004 16:23 schreef Ultimora het volgende:

[..]

klasgenoot van mij heeft zelfs in die supra gereden zonder dat Stefan dat wist
Uh-huh?

*pat op sleutels in zak
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 15 maart 2004 @ 21:49:40 #253
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17741578
quote:
Op maandag 15 maart 2004 21:47 schreef StefanP het volgende:

[..]

Uh-huh?

*pat op sleutels in zak
waarschijnlijk heeft die ff een ticket geboekt naar spanje toen je postte dat je ook heen zou gaan.
  maandag 15 maart 2004 @ 21:50:56 #254
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17741615
trouwens, hoe bevalt dat overmaatse blik steroiden nu dan eigenlijk nu je hem een tijdje hebt?
  maandag 15 maart 2004 @ 22:06:13 #255
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_17742037
ja precies. Schrijf even een verhaaltje over de voor en nadelen over je auto.
Is het wat je er van verwachte. Zo ja zijn die beter. Zo nee wat is er kut aan.

Zijn de kosten wat je verwacht had? Of lopen ze hoger uit.
En mag ik dan ook maar meteen direct vragen wat ongeveer de kosten plaatje zijn van zo een auto als wat jij hebt?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 15 maart 2004 @ 22:27:04 #256
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_17742604
Ik ben ook wel benieuwd
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
  maandag 15 maart 2004 @ 22:27:34 #257
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17742617
quote:
Op maandag 15 maart 2004 22:27 schreef MicHELLo het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd
hoe bevalt de jouwe?
dit jaar weer naar spanje met dat ding?
  maandag 15 maart 2004 @ 22:31:17 #258
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_17742739
De mijne gaat dit jaar onder het mes, er komt een Turbonetics T04 60:1 single turbo erop die 450 pk op de wielen moet geven. Het is even een tussenstap naar nog groter en beter.

En ik ga niet naar Spanje, veels te gevaarlijk daar
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
pi_17742806
quote:
Op maandag 15 maart 2004 22:31 schreef MicHELLo het volgende:
De mijne gaat dit jaar onder het mes, er komt een Turbonetics T04 60:1 single turbo erop die 450 pk op de wielen moet geven. Het is even een tussenstap naar nog groter en beter.

En ik ga niet naar Spanje, veels te gevaarlijk daar
Heb jij ook een supra?? Zoja, pica's
Forza Ferrari!
pi_17742819
quote:
Op maandag 15 maart 2004 22:31 schreef MicHELLo het volgende:
De mijne gaat dit jaar onder het mes, er komt een Turbonetics T04 60:1 single turbo erop die 450 pk op de wielen moet geven. Het is even een tussenstap naar nog groter en beter.

En ik ga niet naar Spanje, veels te gevaarlijk daar
waarom een single turbo?
450 pk op de wielen is leuk
  maandag 15 maart 2004 @ 22:39:18 #261
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_17742962
Met een single turbo heb je een gelijkere verloop van het vermogen, de twin turbo die erop zit is sequentieel. Eerst gaat de eerste turbo aan de bij wat meer toeren de tweede. Je zal dan zien dat de curve van het vermogen in het begin laag is en pas bij veel toeren maximaal is.

Ik kan wel een twin setup erop doen, maar dan moet het een true twin turbo setup worden. Dat betekent dat ze beide tegerlijkertijd gaan werken maar dat zijn dure kitjes en zeer ingewikkeld.
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
  maandag 15 maart 2004 @ 22:44:47 #262
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17743105
quote:
Op maandag 15 maart 2004 22:31 schreef MicHELLo het volgende:
De mijne gaat dit jaar onder het mes, er komt een Turbonetics T04 60:1 single turbo erop die 450 pk op de wielen moet geven. Het is even een tussenstap naar nog groter en beter.

En ik ga niet naar Spanje, veels te gevaarlijk daar
Waarom een tussenstap? kijken of het zaakje het houdt?
Anders zie ik zelf namelijk niet zo het nut in van dubbel geld uitgeven. of mis ik iets?
pi_17743143
quote:
Op maandag 15 maart 2004 22:39 schreef MicHELLo het volgende:
Met een single turbo heb je een gelijkere verloop van het vermogen, de twin turbo die erop zit is sequentieel. Eerst gaat de eerste turbo aan de bij wat meer toeren de tweede. Je zal dan zien dat de curve van het vermogen in het begin laag is en pas bij veel toeren maximaal is.

Ik kan wel een twin setup erop doen, maar dan moet het een true twin turbo setup worden. Dat betekent dat ze beide tegerlijkertijd gaan werken maar dat zijn dure kitjes en zeer ingewikkeld.
yep das duidelijk

maar de reden van de turbo-swap is dus het behalen van meer vermogen, niet perse om het verloop van de curve?
De reden dat die krengen overigens sequentieel werken is volgens mij voor het verkleinen van het "turbo gat".
Veel Supra eigenaren gaan idd over op single turbo's.
  maandag 15 maart 2004 @ 23:14:34 #264
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_17743797
@Tjabbo: met de turbo die ik erop ga zetten hoef ik niets aan intercooler, koppeling en fuelsetup aan te passen, alles is gemaakt voor ongeveer 500 pk. Wil ik naar de 600+ pk dan moet ik een grote FMIC installeren, grotere fuelpomp (o.a. een enkele Walbro of een dubbele pomp setup) en koppeling moet versterkt worden (platen en drukgroep). Maar er komt nog veel meer bij kijken (plus dat het veel geld kost, natuurlijk)

@Tommy: die sequentiële turbo setup is louter gemaakt om er comfortabel mee te rijden. Rij je rustig, gebruikt hij maar 1 turbo.....trap je hem helemaal in geeft hij alles En het bespaart je tweede turbo ook aanzienlijk
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
  maandag 15 maart 2004 @ 23:26:41 #265
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17744084
thnx michello.
het is dus, voor wat ik er zo van begrijp, een kostenprobleem, en het probleem van je auto te lang moeten missen. of niet?
  maandag 15 maart 2004 @ 23:29:49 #266
6424 MicHELLo
su·pra·na·tu·ra·´lis·me
pi_17744152
Het is geen kostenprobleem, maar doe gewoon alles in stappen (stages zoals de amerikanen het zeggen). En lang zal ik de auto niet hoeven missen, als de twins er snel af zijn dan is alles wel binnen een paar dagen klaar. En dan is het nog een kwestie van alles tunen tot het gewenste resultaat
Portal to supra heaven |>- http://www.supras.nl -<|
pi_17744268
quote:
Op maandag 15 maart 2004 23:14 schreef MicHELLo het volgende:
@Tommy: die sequentiële turbo setup is louter gemaakt om er comfortabel mee te rijden. Rij je rustig, gebruikt hij maar 1 turbo.....trap je hem helemaal in geeft hij alles En het bespaart je tweede turbo ook aanzienlijk
simpel gezien heb je dus 2 turbo's een kleine die snel "opspint" zodat je geen turbo-gat (lag) heb en een 2de grote die het overneemt op hogere toeren voor meer boost.
weet jij toevallig bij welk toerental (of belasting) de 2de turbo erbij komt?
pi_17749007
Maaruh, wat voor auto heb je nou? Gezien het topic denk ik toch wel een suup, maar wat voor 1?
Forza Ferrari!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 10:45:21 #269
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17749363
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 10:19 schreef zinloos het volgende:
Maaruh, wat voor auto heb je nou? Gezien het topic denk ik toch wel een suup, maar wat voor 1?
Anders kijk je even op de 1e pagina voor de foto's e.d.
pi_17749966
De foto's van StefanP op pagina 1 had ik gezien, bedoel de foto's van de auto van MicHELLo. Of is dat een kloon ofzo??
Forza Ferrari!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 11:35:15 #271
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_17750290
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:17 schreef zinloos het volgende:
De foto's van StefanP op pagina 1 had ik gezien, bedoel de foto's van de auto van MicHELLo. Of is dat een kloon ofzo??
DAMN nee. ik d8 dat je stefan bedoelde omdat dit zijn topic is sorry.

MIchello heeft die auto die in zijn avatar staat. die blauwe mkiv.
pi_17751526
Damn, wat een toffe bak! Ga je er nog tupperware op gooien? Naar mijn mening niet doen, misschien qua styling andere velgen (Volk F-Zero Challenge .

Las in een ander topic dat je voor een Blitz Nur Spec uitlaat gaat. Das dus echt een uitlaatje, alleen ikzelf had voor een HKS Superdrager gekozen, maar das maar een mening, desalnietemin een goed keus!

Heb je trouwens een Japans sprekende ECU of een Engels sprekende ECU? Als je genoeg geld hebt, fftjes bij MoTeC langs brengen .

[offtopic]

Ik zit nu ook naar een Supra (Turbo hoeft niet persee, wel een leuke bijkomstigheid ) te kijken, alleen dan wel een MK II. Heeft iemand ervaring met deze auto? Ik ben er verder niet echt veel mee van plan qua tunen (alleen wat aan mn wegligging en een andere uitlaat), aangezien er, een Sub komt (GT - Turbo / WRX / STi, daar ben ik nog niet uit, wanneer ik er snel eentje wil een GT - Turbo, snel genoeg met wat modjes ). Hoe gedraagt een Supra zich op een track? Aangezien er ook IV mee rijden in de GT Nippon, deze zijn natuurlijk wel stevig getuned en zeer ervaren rijders, maar voor een rooky, is zon ding makkelijk te houden op de track? Heeft hij genoeg vermogen om lekker mee te komen met andere amateur racers, aangezien daar BMW's toch wel de zware favoriet zijn.

Zou tof zijn als iemand antwoord kan geven op deze vraag. Helaas heb ik het geld niet voor een MK III of IV.
pi_17751683
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 11:35 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

DAMN nee. ik d8 dat je stefan bedoelde omdat dit zijn topic is sorry.

MIchello heeft die auto die in zijn avatar staat. die blauwe mkiv.
Mooie auto
Forza Ferrari!
  dinsdag 16 maart 2004 @ 12:57:42 #274
46960 StefanP
polemicist
pi_17751804
Ik heb een Europese ECU, die is volgens mij hetzelfde als die in de VS. Die van Japan is anders ("slechter"). En chiptuning, daar doet de supraclub niet aan, dat is iets voor WRXjes Zie de technische pagina over mk3 chiptuning op www.supras.nl - onzin en geldklopperij. Een supra tunen doe je in de ongeveer de volgende volgorde:

-downpipe zonder kats
-andere uitlaat
-boost cut defender
-boost controller
-andere luchtinlaat

Dan ben je BPU (380-420 pk aan de wielen), vervolgens kun je er nog veel meer mee (andere cam gears, single turbo, enz, zie www.suprastore.com en vooral www.mkiv.com)... Mocht je per se een andere ECU willen, dan zijn er japanse tuningsmerken die ECUs leveren (bv AEM) waar je persoonlijke fuel/air mappings kunt instellen en zo - heel wat ingewikkelder dan een standaard chipje geloof ik.

Hoe een supra op een track rijdt weet ik niet, ik ben er vrij 'simpel' mee bezig en zal er ook nooit mee op een track gaan rijden. Volgens mij zijn er ook alleen mk3s die de track op gaan, de meeste mensen zijn er te zuinig op.

Een mk2 vinden zal moeilijk zijn want die zijn er bijna niet meer. Maar een mk3 turbo heb je al voor 2-3000 euro en dan heb je al 260pk! 2500 euro er bij en je hebt een 1JZ-GTE ipv de 7M-GTE, goed voor zeker 300pk en verder tunebaar naar boven de 500.

@Michello - had je al een andere downpipe en uitlaat?

[ Bericht 0% gewijzigd door StefanP op 16-03-2004 13:05:31 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_17751831
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 12:44 schreef pAin het volgende:
Damn, wat een toffe bak! Ga je er nog tupperware op gooien? Naar mijn mening niet doen, misschien qua styling andere velgen (Volk F-Zero Challenge .

Las in een ander topic dat je voor een Blitz Nur Spec uitlaat gaat. Das dus echt een uitlaatje, alleen ikzelf had voor een HKS Superdrager gekozen, maar das maar een mening, desalnietemin een goed keus!

Heb je trouwens een Japans sprekende ECU of een Engels sprekende ECU? Als je genoeg geld hebt, fftjes bij MoTeC langs brengen .

[offtopic]

Ik zit nu ook naar een Supra (Turbo hoeft niet persee, wel een leuke bijkomstigheid ) te kijken, alleen dan wel een MK II. Heeft iemand ervaring met deze auto? Ik ben er verder niet echt veel mee van plan qua tunen (alleen wat aan mn wegligging en een andere uitlaat), aangezien er, een Sub komt (GT - Turbo / WRX / STi, daar ben ik nog niet uit, wanneer ik er snel eentje wil een GT - Turbo, snel genoeg met wat modjes ). Hoe gedraagt een Supra zich op een track? Aangezien er ook IV mee rijden in de GT Nippon, deze zijn natuurlijk wel stevig getuned en zeer ervaren rijders, maar voor een rooky, is zon ding makkelijk te houden op de track? Heeft hij genoeg vermogen om lekker mee te komen met andere amateur racers, aangezien daar BMW's toch wel de zware favoriet zijn.

Zou tof zijn als iemand antwoord kan geven op deze vraag. Helaas heb ik het geld niet voor een MK III of IV.
een MKII is in NL niet geleverd met een turbo, er zit een 5M-GE motor in met rond de 150 pk.
Standaard zijn deze auto's redelijk snel, met achterwielaandrijving is het wel leuk... super snel zoals de MKIV zijn ze niet... verder moet je goed opletten voor roest omdat de MKII wel eens wil roesten, niet zo erg als de TA versies van voor de MKII.

Mijn vader heeft in het verleden op 2 verschillende MKII's turbo's laten zetten door een bedrijf in Brabant. Met turbo wordt het een kanon, ongelovelijk snel met een redelijke wegligging, ze zijn wel redelijk verradelijk cker in de regen maar dat hoort natuurlijk wel bij achterwielaangedreven sportauto's.
Deze auto's zijn trouwens wel rond de 20 jaar oud en dienen met respect behandeld te worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')