quote:Hmmm, wat is er dan mee gebeurd? Nieuwe plaatdelen?
Op donderdag 8 januari 2004 21:09 schreef MicHELLo het volgende:
Trust me, die auto is niet uitgedeukt
Maar hij ziet er zo op de foto weer erg strak uit
wadoetda?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 23:37 schreef StefanP het volgende:
HKS SSQBOV gemonteerd:
[afbeelding]
[afbeelding]
Shit wat een smerig motorblok vergeleken met dat ding
Enorm psssscccht zelfsquote:Op zondag 14 maart 2004 02:20 schreef Scorperito het volgende:
Hij doet psssscccht als je je gas loslaat
Standaard heeft ie toch geen BOV maar een wastegate? althans, dat dacht ik..quote:Op zondag 14 maart 2004 09:14 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Enorm psssscccht zelfs
De standaard BOV (Blow off valve, soort uitlaatklep voor je turbodruk) maakt geen geluid.
http://www.megaboost.co.uk/supra/mine/standard-bov/quote:Op zondag 14 maart 2004 11:44 schreef Scorperito het volgende:
[..]
Standaard heeft ie toch geen BOV maar een wastegate? althans, dat dacht ik..
Beide, de wastegate opent als je boost bereikt is en voorkomt dat je overboost (en dus van alles stuk maakt). De BOV laat boost die de wastegate al voorbij is, maar nog niet bij de kleppen, ontsnappen als je het gas loslaat. Anders zou die 'terugkaatsen' je turbo's in en dat is er niet goed voor.quote:Op zondag 14 maart 2004 11:44 schreef Scorperito het volgende:
[..]
Standaard heeft ie toch geen BOV maar een wastegate? althans, dat dacht ik..
OOOOOOH Maakt je auto nou ook dit geluid. WAT SUPER GEIL StevanPquote:Op zondag 14 maart 2004 12:24 schreef Beejeseej het volgende:
Kleine bov impressie... Luister naar t geluid als meneertje schakelt..
http://highboost.com/movies/hks_ti_t66.mpg
Op je beurt wachten jijquote:Op zondag 14 maart 2004 14:12 schreef ook_gek het volgende:
[..]
OOOOOOH Maakt je auto nou ook dit geluid. WAT SUPER GEIL StevanP
Ik moet dit een keer mee maken. Mag ik nog een keer met je mee rijden
Alleen voor Karbonade bezoekersquote:Op zondag 14 maart 2004 14:20 schreef ook_gek het volgende:
kunnen we geen meet houden waar iedereen een rondje mee mag rijden met hem
Alleen de vaste PTA bezoekers
quote:Op zondag 14 maart 2004 14:21 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Alleen voor Karbonade bezoekers
Jij verneukt dit topic door je aanwezigheidquote:Op zondag 14 maart 2004 14:27 schreef ook_gek het volgende:
[..]
En je verneukt dit topic door slowchat
Klopt niet helemaal volgens mij. Wastegate zit aan de uitlaatgassen (turbine) zijde, en laat de uitlaatgassen de turbo bypassen als je idd op je maximale boost zit. (hier heb je ook nog internal & external) Daardoor komt je turbo niet in overtoeren, wat erg slecht is voor zo'n ding.quote:Op zondag 14 maart 2004 13:46 schreef StefanP het volgende:
[..]
Beide, de wastegate opent als je boost bereikt is en voorkomt dat je overboost (en dus van alles stuk maakt). De BOV laat boost die de wastegate al voorbij is, maar nog niet bij de kleppen, ontsnappen als je het gas loslaat. Anders zou die 'terugkaatsen' je turbo's in en dat is er niet goed voor.
Ik ben lekker de enige van fok geweest die met StefanP z,n MK4 heeft mee geredenquote:Op zondag 14 maart 2004 14:29 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Jij verneukt dit topic door je aanwezigheid
quote:Op zondag 14 maart 2004 15:02 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik ben lekker de enige van fok geweest die met StefanP z,n MK4 heeft mee gereden
Idd, maar dat is hetzelfde dat ik zei toch?quote:Op zondag 14 maart 2004 14:55 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Klopt niet helemaal volgens mij. Wastegate zit aan de uitlaatgassen (turbine) zijde, en laat de uitlaatgassen de turbo bypassen als je idd op je maximale boost zit. (hier heb je ook nog internal & external) Daardoor komt je turbo niet in overtoeren, wat erg slecht is voor zo'n ding.
BOV zit op je intakemanifold & blaast de overdruk af als je gasklep sluit. Hierdoor heeft je turbo het minder zwaar (langer leven) en hij is sneller terug op toeren.
quote:Op zondag 14 maart 2004 15:02 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Ik ben lekker de enige van fok geweest die met StefanP z,n MK4 heeft mee gereden
Jep, die zat al in m'n 2 Gigabyte-grote-Supra-filmpjes-collectiequote:Op zondag 14 maart 2004 12:24 schreef Beejeseej het volgende:
Kleine bov impressie... Luister naar t geluid als meneertje schakelt..
http://highboost.com/movies/hks_ti_t66.mpg
zet es ftp open danquote:Op maandag 15 maart 2004 15:36 schreef Scorperito het volgende:
[..]
Jep, die zat al in m'n 2 Gigabyte-grote-Supra-filmpjes-collectie
klasgenoot van mij heeft zelfs in die supra gereden zonder dat Stefan dat wistquote:Op zondag 14 maart 2004 15:02 schreef ook_gek het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |