abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14486268
Ik zag deze band vanavond voor het eerst live in Club MTV en ik moet zeggen dat we weer een band van wereldklasse erbij hebben hier in Nederland. Ze speelden het nummer "Sound of the Nation" en het klonk buitengewoon goed. Eindelijk weer eens een band die een hammond orgel centraal zet in hun optreden.

Hun geluid doet terugdenken aan bands als The Doors en The Nice, maar dan met wat jazz, soul en breakbeat invloeden.

hier op de site van VPRO's kun je een Realplayer video fragment streamen van hun optreden in 3 voor 12 met een uitstekende geluidskwaliteit (2e fragment van boven).

VPRO 3 voor 12

En natuurlijk mag de officieele site niet ontbreken.

pi_14486297
Hadden ze ook niet het deuntje voor een of andere commercial gemaakt? Wat ik gehoord heb, vind ik in ieder geval best wel okee. Ro Krom (ex-Gotcha) en Nico Brandsen (Hammondspeler bij diverse Nederlandse bands) zijn dan ook wel veteranen in de Nederlandse popmuziek.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_14488011
quote:
Op zaterdag 8 november 2003 18:53 schreef Zander het volgende:
Hadden ze ook niet het deuntje voor een of andere commercial gemaakt?
Blinka Blinka.. van de Calvé TV reclame.
quote:
Wat ik gehoord heb, vind ik in ieder geval best wel okee. Ro Krom (ex-Gotcha) en Nico Brandsen (Hammondspeler bij diverse Nederlandse bands) zijn dan ook wel veteranen in de Nederlandse popmuziek.
Dan moet ik ook maar eens wat van Gotcha beluisteren. Weet je toevallig ook in 'welke' bands de organist Nico Brandsen eerder heeft gespeeld?
pi_14488134
Eehm, onder meer bij Marco Borsato, Anouk, Kane en Jan Akkerman, volgens het Popinstituut. Verder nog op talloze sessies, de man heeft nogal een indrukwekkende staat van dienst, zo te lezen. Maar goed, ik zou er zelf geen cd van Kane voor aanschaffen.

Gotcha is wel okee, trouwens.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')